Kevätkullat06

Tyttö kränää joka asiasta! Hampaanpesu vielä naurattaa, syöminen ja nukkuminen, jotka ennen suju on väsytystaistelua. päiväunille on asettunut, mutta yöunet :headwall: Nukkuu tunnin ja sit ei saa millään enää uneen, ei ainakaan sänkyyn, kun nukkuu vieressä, en nuku minä!

Moikka vaan kaikille!

Kesä sitten taisi mennä menojaan ja syksyn ensimmäinen flunssa iski :snotty: ... Kamala olo. Töissä kuitenkin pitäisi jaksaa olla.. Onneksi pikku neitiin ei vielä ole pahemmin iskenyt.

Meillä neiti lähti sitten kävelemään oikein kunnolla ja vauhti on melkoinen. Hän taapertaa mennä ja kova höpötys kuuluu koko ajan, sanoja lisääntyy. Välillä ei ymmärretä toisiamme niin taivas, kun hän suuttuu. Valitettavasti ei aina ymmärrä, mitä hän milloinkakin tarkoittaa.
Ruokailu meillä sujuu loistavasti, neiti syö aivan itse ja suurin osa menee jopa suuhun ja vettä juodaan tavallisesta mukista.

Mutta nyt täytyy lähteä hakemaan pikkuista hoidosta.. Mukavaa viikonalkua kaikille. :wave:

:wave: Hei vaan kaikille ja uusille tervetuloa mukaan!

Nyt päätin ottaa itteeni niskasta kiinni ja kirjoittaa vähän kuulumisia. Meillä on siis 0506 syntynyt pikku neiti ja miehen 9v poika, joka käy meillä säännöllisen epäsäännöllisesti.

Neiti oppi kävelemään n. 1v2kk. 1vee neuvolassa pituus 78,5 ja paino 9460. Joitain sanoja kuuluu silloin tällöin, kun tarkasti kuuntelee esim auto ja nenä. Sitten lähes aina ottaa sanoista jonkun tavun mitä toistaa ja muuten kuuluu mahottomasti epämääräistä pulinaa. Syöminen sujuu vaihtelevasti. Ite syö sillon, ku viittii ja jotain menee jopa suuhun. Joskus ihmettelen ihan miten neiti elää niin pienellä ruoka määrällä :eek:

Nyt lopultakin on yöt rauhoittuneet. Vieläkin voi heräillä öisin, mut ei tarvii antaa pulloo ja yleensä käy takaisin nukkumaan. Tutti on nukkuessa ja sillon ku ei muu auta. Pullosta juo vielä iltamaidon ja joskus muulloinkin maitoa.

Kotona oon vielä...enkä tiedä mitä tekis. Haluisin olla kotona ja sitten kuitenki tekis mieli vähän lähtee töihin. Rahallisestihan tää ei oo ollenkaan kannattavaa, kokoajan rahat loppu. Niin, ja mullahan on vielä eessä työpaikan etsiminen. En haluu tuohon nykyiseen, kun se on ihan eri paikkakunnallakin.

Eilen illalla rupes neidin nenä vuotaa ja yöllä nosti kuumeen. Toivottavasti on yhtä lyhyt tauti kuin aiemmatkin. Tuttiikin järsii välillä niin kovasti, et taitaa olla hampaitakin tulossa.

Nyt pitää mennä tekemään ruokaa, kun neidille maistuu vielä uni. Ei varmaan pitkään, kun kuuluu semmoinen rohina :'(

kiirettä on pitänyt tai ei oikeesti muuten, mutta tuo Väinämöinen ei anna pahemmin olla enään koneella ja näin iltaisin ei ihan aina jaksa vaikka aikaa olisi :ashamed:

Ihania lämpimiä päiviä ollut nyt tällä viikolla, tosin taisivat nyt taas loppua. Eilen oltiin melkein koko päivä ulkona ja tänään samoin. Tosin käytiin vähän kaupoilla ja sain viiemein ostettu meille ne tämän kesän muumit, siis lautasen ja mukin. Hiukan jo sain niitä metsästää.. mutta löyty viimein.

Vielä on pohdinnan alla ottaako se influenssarokote pojalle? En vaan vieläkään ole saanut tehtyä päätöstä, hiukan enemmän olen ottamisen kannalla kuin ei otettaisi.

Kovin sanavarasto Väinämöisellä kasvaa, toistaa melkein kaiken, mutta ei tule kuin ihan todella harvoin kahden sanan juttuja. Monista sanoista puuttuu eka kirjain esim. Sami=Ami, juna=jua, maito=aito jne. mutta aika hyvin kuiteski siihen nähden et poika on vasta 1v3kk ja sanoja on jo useita kymmeniä.

Kävely on muutunut vauhdikkaaksi juoksuksi ja mopolla ajellaan polleena kotona ja leikkipuistossa. Puistossa himottaa kovin isojen kookkaat metalliset kolmipyörät ja niihin ahkeraan yrittää kiivetä. Todella paljon pitää siitä, jos joku isompi tai vaikka minä vedän kärryssä :)

Juu, mutta tuossa näin pikaseen meidän kuulumisia.

Toivottavasti saamme nauttia aurinkoisesta ja lämpimästä syksystä pitään vielä!

:wave:

Heips kaikille!

Joo, hiljaista on ollut täältäkin suunnasta :ashamed: , mutta nuo teinit omivat iltaisin koneen usein itselleen, jolloin minä en pääse surffailemaan.....

Meille kuuluu ihan mukavaa, neiti kävelee kovaa vauhtia ja välillä se on enempi juoksua kuin kävelyä. Kaikenlainen kiipeily kiinnostaa myös, taaperokärryt ovat meillä in juttu, niihin on kiva kokeilla kuinka monella eri tavalla taaperoihin voi kiivetä seisomaan. Huhuhuh....

Hoidossa on mennyt hyvin, siitä kiitos ihanalle perhepäivähoitajalle. Neiti viihtyy hyvin ja minun on mukava olla töissä, kun tiedän että neidillä on kaikki ok.
Ruokailu sujuu tosi hyvin ja välillä oikein ihmettelen, että mihin hän sen kaiken ruoan laittaa..... On niin mukavaa, kun ruoka maistuu, kun silloin pienempänä meinasi itku välillä tulla kun mikään ei mennyt alas.

Tässä oli meidän pikakuulumiset, nyt pitää mennä... :wave:

voi jee kun on aika taas hurahtanut, pian taas jo joulu?

Mitä kaikille oikein kuuluu????

Meillä Väinämöinen kasvaa kohisten ja toistaa lähes kaiken mitä kuulee. Nyt jo kahden sanan lauseitakin, joskus harvoin kuulen esim. nyt mennään tai ei sinne. Aito on muuttunut maidoksi ja oman nimensäkin osaa melko hyvin sanoa. Paprikaa harjoittelee ja se on nyt paptlika tai jotain sinne päin.
Kuperkeikkoja harjoitellaan kovin, se on nyt se in juttu meillä. Samoin Plaston mopolla kiipeily, siis kiivetään siihen satulaan seisomaan ja pidetään ohjaustangosta käsillä kiinni. Taas on poski mustelmalla, kun eilen meni moponsa kanssa ympäriämpäri ja kolautti posken päydän reunaan.

Päädyin lopulta sen influenssarokotteen kannalle, mutta viimein, kun sitä ottamaan menimme niin saamatta jäi. Syynä oli rokotteen sisältämä kananmuna, no nyt on munaa testailtu pojalle eri muodoissa ja allergia on todella paljon lieventynyt. Saamme rokotteen ensi viikolla.

Nyt aamulla huomasin pojan pienen luomen muuttuneen hiukan röpelöiseksi, hiukan se kyllä huolettaa.. täytyy muistaa näyttää sitä sen rokotuksen yhteydessä terkkarille, et mitä hän on siitä mieltä.

Tälläistä meidän rauhaan näin viikon alkuun..

Lisäänpä vielä viimeisimmät mittaustulokset parin viikon takaa eli 81,3cm/11,640kg, pituutta oli tullut 1v neuvolasta 5,3cm ja painoa 950g.

Moi!

Mä oon kirjoittanut omia ja tytön kuulumisia heinähippuset 2006, niin tää on jäänyt. siellä on vähän vilkkaampaa ollut.
meillä on tyttö oppinut kävelemään viimein, isänpäivän kunniaksi :heart:
Flunssapiikki otettiin viime torstaina, vähän älähti ja siinä se!
Vähän kränäs ruuan kaa, mutta hyvin kuiteskin söi. Yleensä syö ku "hevonen", kaikki menee alas mitä annetaan :)
Ja rokotuspäivänä meni päiväunet vähän sekasin, ei ruvennut norm. aikaan nukkuu millään...
Äitin perään edelleen vaan, ei oikein iskän syli käy vaikka oon vieressä...
Pulkkailu on kova sana ja mökillä viihtyy vallan mainiosti, kun nytkin 2vl oltiin siellä peräkkäin :D
Tämmöttistä!

T:Äeppä +tyttö 1v 4½kk

Minäkin taidan liittyä tänne Kevätkullat06-osastolle. Meidän Rasmus syntyi 04/06 ja puolitoistavuotispäiviä vietettiin äskettäin.

Myös meillä on poika kehittynyt valtavasti tänä syksynä, joka päivä tulee jotain uutta. Puhetta tulee tauotta (jopa muutkin jo ymmärtävät sitä), kahden sanan lauseet ovat tavallisia ja sanoja toistellaan paljon (nimimerkillä kirosanat ovat sitten helppoja sanoa...). Päiväkoti on innostanut liikkumaan kovasti: potkupyöräilyä, liukumäkeä, kiipeilyä, jumppaa, pallon potkimista/heittämistä. Kohta varmaan juostaan oikeasti ja hypitään.

Leikkejä on jo vaikka kuinka paljon: duplolinnoja tehdään äidin kanssa, autoilla ajellaan parkkitalossa, junarataa kootaan olohuoneessa, kirjoja ja palapelejä. Aikuisille katetaan ja tarjotaan ruokaa ja katetaan astiat. Eilen oli hauska kuunnella kun Rasmus luki Puppe-kirjaa yksinään (Puppe etsi kadonnutta palloa). "Ei oo, ei oo" kuului aluksi, kun luukkujen takaa ei löytynyt palloa. Kun pallo vihdoin löytyi, niin heti kajahti: "Täällä!".

Tahtoa riittää vaikka muille jakaa ja monista asioista ollaan tarkkoja. KAIKKI junat pitää pystyä liittämään yhteen, vaikka välissä olisikin pari veturia. Pikkuautoissa pitää olla matkustajat ja perävaunut, ja ne etsitään jos puuttuvat. Mikä tahansa kirja ei kelpaa, vaan se joku tietty. Huonekalut pitää siirtää takaisin vanhoille paikoille, jos äiti menee muuttamaan järjestystä.

tervetuloa mukaan JenniK!

Toivottavasti saadaan taas elpymään tämä meidän kevätkultien ketju!

Näyttää tuo talvikin tekevän jo tuloaan tänne eteläänkin, maa on jo aivan valkea. Taitaa vaan jo viikonloppuna sulaa taas pois. Ei niin, että tuosta lumesta niin välittäisin, mutta pojalle se on uusi ihme tutkittavaksi, ei ole viime talven lumet enään pienen muistissa.

Mutta nyt menen tuonne töllän ääreen lojuun sohvalle vällyn väliin..

Moikka!

Tervetuloa vaan JenniK mukaan kirjoittelemaan ja yritetään saada Kevätkultien ketju elpymään.

Meillä ei vielä ole talvea, mutta pakkasta kyllä löytyy. Ehkä luntakin tulee jonain päivänä.... =) Välillä vain miettii, että mitähän pitää pukea ulos ipanalle päälle ettei olisi liikaa tai liian vähän.....

Syöminen on viime päivinä ollut hieman heikonlaista ja sitten huomasin, että meille oli puhjennut kulmahampaat alas... ;) Saa taas pureskeltua paremmin kaikkea.... vaikka välillä kokeilla niitä vähän kiukkuisena äitiin...

Meillä kävellään kovaa vauhtia ja enempi taitaa muistuttaa juoksua ja hoitokaverit ovat kovia ilmeisesti hyppimään, koska sitäkin meillä tunnutaan harrastavan, ei aina kyllä onnistu. On vain hauska katsoa, kun hän yrittää kovasti hyppiä tasajalkaa.... =)

Puhetta tulee tosi paljon, erilaisia sanoja on paljon ja sanojen määrä lisääntyy koko ajan ja meillä myös pidetään lukemisesta ja hän lukee itse ;) :Toinen mistä hän pitää on laulaminen, hän istuu rattaissa ja lauleskelee koko matkan, kun esim. tullaan hoidosta. Tanssiminen on suurta hupia ja jos vielä löytyy isoista siskoista tanssikaveri niin voi sitä riemua....

Mutta nyt hakemaan neitiä hoidosta.... Mukavaa vkonloppua kaikille!

Meillä näkyi konkreettisesti, kuinka puhuminen ja liikkuminen vuorottelivat.

Poika aloitti "puhumisen" 10kk (äiti, is, auto, kato, ei, ajaa, wrum wrum...) ja käveleminen tuli sitten 12kk. Kesä meni liikkuessa ja sanat lisääntyivät max 30 kpl. Poika melkein hiljeni, kun päiväkoti alkoi lomien jälkeen, mutta liikkumiseen tuli hirvittävästi varmuutta. Oli aika yllätys huomata elokuussa, että oma lapsi laskee itse isosta liukumäestä. En minä poikaa yksin päästänyt laskemaan vielä heinäkuun puolella...

Kun syyskuu vaihtui lokakuuksi (ikää silloin 1v5kk)oli taas puheen vuoro. Alussa tuli uusi sana päivässä ja silloin jaksoin vielä kirjata niitä ylös itselleni muistoksi sekä omaa äitiäni ja anoppiani varten. Marraskuussa on tullutkin jo niin monta uutta sanaa päivässä, että ei näitä enää jaksa kirjata mihinkään...

Nyt sitten kerrotaan äidille ja isille kaikki tekeminen, ja kysellään tauotta. Mutta kyllä se helpottaa elämää, kun meille kerrotaan esim että kakka on pöksyssä, haluaa potalle tai pitäisi etsiä autoa/palloa/kirjaa/junaa. Yksikään bussi/pyörä/mopo/traktori/auto ei pääse meidän taloa vahingossa ohittamaan... Vielä kun oppisi paremmin ruoka-aineita kuvailemaan, tuo "tuu-taa" ei ole vielä meille selvinnyt. Onko se "tuota" (ei varmaan, koska se osataan sanoa), "juusto" vai "lihaleikkele"?

Minäkin taidan tänne liittyä. Meidän poika on syntynyt kesäkuussa 2006. Pojalla on myös isosisko, joka on syntynyt toukokuussa 2005. Poika osaa jo paljon sanoja ja kaksisanaisia lauseita tulee myös paljon ja muutamia kolmesanaisia lauseita myös. Isosisko ei tässä iässä vielä sanonut kaksisanaisia lauseita, oli 1v9kk, kun ekat kaksisanaiset lauseet tuli. Poika on nyt siis viikon päästä 1v5kk ja ekat kaksisanaiset lauseet tuli 1v2kk iässä.

Syö itse suurimmaksi osaksi kunnon ruuan, mutta esim. jogurtin syötän vielä. Suuttuu kyllä helposti, jos ruoka tippuu lusikasta ja silloin lusikka heitetään pois ja välillä on laitanenkin maahan heitetty :/ Ja sen jälkeen ei suostu syömään vähän aikaan, kiukutellaan vaan.

Nyt on alkanut haluamaan koko ajan pusuja. Välillä ei meinaa loppua tulla pusujen antamisesta, hokee koko ajan pusu, pusu
:heart:

JenniK: Voisiko tuo tuu-taa tarkoittaa ruokaa? Muuta ei nyt tule mieleen, mitä voisi tarkoittaa.

Juu, "tuu-taa" kyllä tarkoittaa ruokaa. Erityisesti se tarkoittaa jotain ruokaa, mikä on jääkaapissa. Mutta valitettavasti se vähän vaihtelee päivittäin, mikä pojalle kelpaa kun "tuu-ta:ta" huudetaan. Jos halutaan leikkelettä ja joskus kelpaa juusto. Mutta leipä ei koskaaan tällöin kelpaa. Nyt on opittu jo sanat "uusto", "leipä", "muna", "omen" ja "baa" eli banaani, mutta niitä käytetään vielä vähän... Elämä helpottuu päivä päivältä. =)

Joko teillä on siirrytty pinnasängystä pois? Meillä kiipeillään sen verran vähän, että poitsu pysyy helposti pinnasängyssä. Mies haluaa lisäksi säilyttää edes yhden "turvapaikan", missä poika ei pääse mihinkään käsiksi. Vanhempia tosin vedätetään hieman iltaisin "vettä" ja "kakka, potta, pissa"-huudoilla. Minä kun haluan kannustaa potalla istumista ja kovin mielelläni kiikutan pojan sinne, kun potalle haluaa...

Ei meillä ole vielä siirrytty pinnasängystä pois. Ajattelin siinä 2vuoden iässä siirtää. Esikoinen oli myös siinä 2v, kun siirtyi pinnasängystä jatkettavaan. Poika saa sitten tytön jatkettavan ja tytölle haetaan minun vanhemmilta minun vanha sänky. Tuo jatkettavakin ollaan saatu ilmaiseksi. Täällä ei onneksi vielä ole tuota pissa, jano vedätystä.

Potalla käydään aamuisin, jos muistan viedä ja sitten aina kun on tullut kakka, niin pesun ja kuivauksen jälkeen pistän potalle siksi aikaa, kun pistän vaipan roskiin. Ja pissa tulee melkein aina. Haluaa myös aina itse päästää vessan. Viimeistään kesällä aloitetaan varmaan kunnolla sitten.

Uhmaa löytyy pojalta. Poika heittäytyy maahan ja lyö meitä myös, mutta nyt lyöminen on jäänyt vähän vähemmälle. Ja vähän aikaa sitten vielä löi päätänsä lattiaan, kun suuttui, mutta onneksi se on jo jäänyt. Ja välillä, kun hakee pojan pois, kun tekee jotain kiellettyä ja tuuppaa poikaa vähän eteenpäin, niin sitten kun olen jo muutaman metrin päässä pojasta, niin poika kaatuu, siis filmaa =) ja sen jälkeen kauhea huuto ja menee isin luo (siis jos mies on kotona), kun äiti on muka kaatanut hänet tai jos mies menee hakemaan poikaa ja poika filmaa kaatumisen, niin tulee minun tykö. On varmaan oppinut tuon filmaamisen tytöltä, tyttö tekee sitä jatkuvasti. Ja ei-sana saa aikaan nuo heittäytymiset ja kiukkuamiset.

Tervetuloa mukaan Emos!

Meillä on väinämöinen alkanut enemmän ja enemmän käyttään kahden sanan lauseita nyt ihan viime päivinä, lähinnä äiti mennään tai isi mennään, äiti tuo=tuolla, tuossa jua=juna.

Viime lauantaina, kun ajelimme kotiin uimasta ja isänsä kyseli et oliko kivaa uimassa, niin poika alkoi hokeen kivaa, kivaa.. ja välillä sanoi hevoinen/hepoinen :) Ei enään perässä meinaa pysyä noissa sana määrissä, kun ihan joka hetki tulee uusia sanoja.

Tänään saatiin viimein se influenssarokote ja pien huutohan siitä tuli. Mutta nopsaan rauhoittui. Ainakaan vielä ei ole tullut mitään reaktioita, vaikka vielä onkin lievänä kananmuna allergia.

Ai juu, meillä on tullut suihkusta mieletön hitti, ihan joka aamu ja ilta pitäis päätä suihkuun. Nii ja nyt tänään tajusin, et suihku tarkoittaa myös saunaa.. mä tyhmä olen luullut hänen haluavan saunasta pesuvatia, mutta ei, kun hän olis halunnut sinne kylmille lauteille istuun suihkun jälkeen ja ilkeä äiti ei päästänyt.. mikähän trauma siitäkin jää..

Milloin Emos on poikasi kesäkuussa syntynyt? Meillä on 25.6.

Juu, mutta nyt taas moro!

Tervetuloa minunkin puolesta uusille kirjoittajille!
Tyttömme on päivän nuorempi kuin Väinöttärellä :heart:
Hän tosiaan oppi kävelemään vasta 11.11, isänpäivänä,
josta isi on otettu!
Meillä ei osata puhua, vaikkei tuo liikkuminenkaan oo niin kehittynyttä
ollut ettei se sanonta pidä paikkaansa.
ainoastaan koiramme nimi "tiju" ja "hau, hau" tulee. Vähän tapailee sanaa syömään, tunnistettavasti mitä tarkoittaa.

Kiitos tervetuloa toivotuksista!

Meidän poika taas on päivän vanhempi kuin väinöttärellä :) eli syntynyt siis 24.6.
Meillä poika oli 8½kk, kun oppi kävelemään, eikä meillä pätenyt myöskään se, että oppisi sitten myöhemmin puhumaan. Vaikka jotkut sanoivat, että oppii sitten varmaan myöhemmin puhumaan.

Me ei otettu sitä influenssarokote. Poikaa on muutenkin ihan tarpeeksi pistetty. On ollut tutkimuksissa pituus kasvun takia. Nyt kaikki kuitenkin ok, mutta pituutta silti seuraillaan. En tiedä olisinko muutenkaan ottanut sitä influenssarokotetta, vaikkei poika olisikaan ollut tutkimuksissa.

Päiväkodista annetiin palautetta, että meidän Rasmus alkaa osoittaa yhä enemmän omaa tahtoaan ja pientä kiukuttelua on alkanut tulla päivittäisissä toimissa. Jee. Tänään huudettiin jo puoli tuntia lattialla sätkien ennen hoitoon lähtöä. Hiki pukkasi otsalle :headwall: , mutta vaatteet saatiin lopulta päälle rimpuilusta huolimatta. Ulkovaatteet onneksi menivät suosiolla päälle ja aamuhalit saatiin sitten tyytyväiseltä pojalta päiväkodissa. Kotona ei haleja annettu äidille tai isälle.

Nostetaanpa tätäkin ketjua...

Meidän poika on innostunut joululahjapaketeista. Halusimme välttää joulun ruuhkat ja olemme jo hankkineet joululahjat. Tosin paketteja ei ole kovin aktiivisesti piilotettu pojan ulottumattomiin. Niistä täytyy kyllä nyt pitää lukua, koska Rasmus on kovin kiinnostunut hakemaan pikkupaketteja itselleen. "Tääon mun" kuuluu vaan ja poika painelee karkuun paketti kainalossa... Mitenkähän me saadaan hänet pysyyn aisoissa jouluaattona :LOL:

Täällä olis myös yksi kevätkullan äiti. Meillä tyttö 4/06.

Meillä neiti oppi kävelemään hiukan yli 9kk ja siitä asti on meno ollut tosi vilkasta. Itse olen ollut työelämässä jo siitä asti kun tyttö täytti 10kk. :)
Sanoja tulee paljon ja välillä yrittä jo muodostaa lyhyitä lauseita.esim. äiti anna mehua, sanojen välissä ainoastaan pieni tauko :D Hyvin kuitenkin saa jo tahtonsa esille.
Meillä ollaan oltu koko syksy oikein kesto flunssassa. Kauhee nuha ja yskä vaivaa koko ajan. Viime viikolla oli muutama parempi päivä mutta loppuviikosta alkoi taas nenästä räkä valua.
Yritän lukea vähän ketjua mutta voisiko kaikki kirjottaa lyhyen esittelyn niin pääsisi paremmin jyvälle. =)
Itse olen 25 vuotian ja tosiaan neiti 1v7kk on meidän ainokainen ainakin toistaiseksi. Keskisuomessa asustellaan

:wave: Hei vaan kaikille vanhoille ja uusille. Otanpa minäkin itteeni niskasta ja kirjoitan vähän. Se on tää laiskuus...

Käytiin viikko sitten puoltoista vuotis neuvolassa ja saatiin samalla kaks rokotetta. Saatiin tuo aika melkein pari vkoa normaalia myöhemmälle noitten influenssa rokotusten takia. Pituutta oli 82,5cm ja painoa 10600. Täällä on monesti naureskeltu, kun naapurin reilu puol vuotias neiti painaa nyt 11,5. Iso tyttö on ja niin mahottoman söpö =)

Neiti on sairastellu ihan kunnolla. Oli viitisen viikkoo kipeenä. Ensin nuhaa ja kuumetta ja sitten jäi vielä yskää. Saatiin lääkekuurikin, kun oli rohinaa keuhkoissa. Ja nyt sitten noista rokotteista oli pari päivää kuumeessa ja voi sitä äksyn määrää :kieh: Pitää toivoo, et nyt päästään pikkuhiljaa normaali arkeen, alkaa muuten seinät kaatuu päälle :( Ei oo kivaa tää jatkuva kotona kökkiminen.

Kotona oon edelleen...en vaan taho laittaa neitii vieraalle hoitoon.

Nyt on ruvennut tulemaan enemmän selviä sanoja. Edelleen ne saattaa unohtuu ja vaihtelee. Tai sitten voi sanoo jotain, mut ku pyytää uudestaan sanomaan hekottelee vaan. Topi tulee usein, ei vaan olla varmoja mitä se tarkoittaa...ehkä tipu. Pittää, kukka(tarkoittaa kukko), mummo, ijä, joo, minä, mie. Nuo nyt taitaa olla viimeisimpiä. Puheesta ottaa tavuja ja joskus jotain sanoja, mut ne sanat ei tuu vielä välttämättä oikein. Mahoton pölöttäminen käy.

Joo, ja luonnetta löytyy! Pinniksessä nukkuu vielä, eikä oo tarkoitus siirtää minnekään ellei mitään ihmeellistä tapahdu. Yöt nukkuu vieläkin välillä huonosti. Vauhti alkaa olla jo aika kovaa. Ulkonakin vaikka on lunta, taapertaa hurjaa vauhtia.

Huomasin just, että meidän Rasmus täyttää tänään 1v7kk. Täytyypä muistaa onnetella poikaa ;) Itse olen 32v ja asumme Pirkanmaalla.

Meilläkin ollaan oltu paljon flunssassa tänä syksynä, tosin päiväkodista ollaan oltu pois vain yhtenä päivänä. Meillä on ollut vain yskää ja nuhaa, mutta ei koskaan kuumetta. Emme ole ehtineet edes hankkia influenssarokotetta flunssan takia. Keväällä aloitettiin perhepäivähoitajalla 9.5kk ikäisenä eikä silloin ollut näin montaa nuhaa, tosin parit korvatulehdukset.

Tämä aika, kun poika opettelee puhumaan, on tosi ihanaa. Päiväkodista tarttuu todella paljon sanoja mukaan ja jännityksellä aina illalla pongailemme päivän uudet sanat ja lausahdukset. Nyt meillä alkaa olla jo pieniä "keskusteluja" ja kolmen sanan lauseet alkavat tulla mukaan.
Olimme mm. kertoneet pojalle, että pappa on kipeä ("pipi") ja ei ole tullut sen takia mummin kanssa meille leikkimään. Yhtenä aamuna Rasmus kysyy taas: "missä pappa", mihin äiti vastaa, että pappa on kotona nukkumassa. Tähän tietysti todetaan että "pipi". Niin, pappahan on ollut kipeänä. Meillä harjoitellaan nyt iso&pieni sanoja, aika hyvin kuvasta löytyvät pikkuautot ja isot autot. Jonkin verran yllä/alla jututkin menevät pojan päähän: "äiti auta, alla" ja osoittaa palloa tuolin alla. Kyselemällä tulevat sanat tuoli ja pallo, mutta eivät vielä kaikki samassa lauseessa.

Tervetuloa mukaan Dalmatialainen

meillä väinämöinen on nyt 1v5kk ja oli vajaa kk sitten 81,3cm/11640g. Väinämöinen on syntynyt 25.6.06.
Minä olen ollut muistaakseni 26v jo pian 10 vuotta.. en halua ollenkaan muistella omaa ikääni.. naimisissa ollaan ja viekä olen ensi syyskuun alkuun kotona ainakin. Sitten kai olis pakko mennä takaisin vuorotyöhön, ellei mies halua antaa minun vielä olla kotona seuraavaan sykyyn. Vähän kyllä epäilen..
Nii me asutaan täällä pääkaupungissa, saatiin viimein talvikin tänne, ainakin hetkesi.

Vilkas menijä on tuo meidän vauva, kova puhumaan omiaan ja sinne väliin laittelee sitten ihan oikeita sanojakin. Ekat sanat tulivat vajaa 11kk ja samaan syssyyn alkoi myös kävelemään, et ei pitänyt paikkaansa se et myöhästyis puhe, kun kävelemään alkoi.

Eilen huomasin pojan leikkivän Jukan muotopalikka laatikolla ja kaikki palikat menivät omiin kolosiin, välillä oli palikka väärinpäin kädessä, mutta näppärästi käänsi laatikon oikeinpäin palikkaan nähden :D viisas pieni miehen alku, keksi ihan itse ratkaisun.
Kovin tykkää katsella kirjoja ja nimeää sieltä eläimiä ja asioita, yleensä kertoo vielä mitä kukin eläin sanoo.
Kovasti auttaa riisumisessa ja siinä on ihan selkeet hommat mitä hän haluaa itse tehdä eli itse pitää saada ottaa hattu, villamyssy, kenkien tarrat ja lopuksi haalari. Isänsä ei aina tuota tahdo muistaa, vaan länttää pojan selälleen lattialle ja alkaa riisumaan kuin pientä vauvaa.. jep, voitte varmaan kuvitella mikä huuto tulee ja rimpuilu.. monta kertaa olen asiasta maininnut, mutta, mutta..
Mutta meillä ei vieläkään suostuta syömään kotiruokaa, ei juoda kaupan maitoa, nii ja itse syöminen on vähän niin ja näin. Kiinnostaa kyllä, mutta kai se on minusta kiinni, kun en malta toisen antaa rauhassa kataa ruokia päähänsä.. pitäis varmaan olla toisessa huoneessa ja antaa toisen huseerata lusikalla ja lautasella omiaan, mutta sitten on riski et mätkähtää tuolista alas. Vaikka turvakaaren poistettuani, on selvästi näppärämmin sujunut kiipeilyt ja pois tulot tuolista.

Jaaha, väinämöinen alkaakin jo heräileen..

Yhteistyössä