Kevätkullat06

Moi!

Meillä tyttö katsoo telkkaa hyvin vähän...silloin kun on pahalla päällä ja istuu sylissä ja katson itse jotain, niin sinne silmät silloin suuntautuvat. Televisio on tosi kaukana sohvasta. Tyttö käy joskus tv. n äärellä ja tanssii siinä katsomatta sen kauempaa.
Joskus katsoo jotain lastenohjelmaa sen verran kun alkumusiikki soi ja taas tanssitaan...

Nyt on kova flunssa, yskä ja vähän kuumetta. vähän aikaa sitten oli rankka mahatauti, jolloin jo flunssaa, niin se siitä jatkui...
Ja tämä on nyt sitten toinen kerta kun kuumeen puolelle vähän kääntää, mahataudissa oli kuumetta eka kerran!

Yöt ja päivät menee nyt kränäten, joskin on pysynyt tämä kränävaihde jo pidemmän aikaa :headwall:
mitään ei saa sanoa hälle, ei ees nimee, ei saa kieltää ei mitään, uhmaa ja muuta pahantuulisuutta koko ajan ja kaikkialla :headwall:

Meillä poitsu on helppo tapaus siinä mielessä, että tuolille kiivetään vain harvoin ja pöydälle ei ole koskaan kiivennyt. Mutta luulen, että poika on joka vain kankea tai hieman laiskempi tapaus tai hieman kumpaakin. Meillä osataan kyllä kontata portaat ylös ja alas. Samoin osataan kulkea portaat ylös ja alas kävellen, jos toisesta kädestä pidetään kiinni. Mutta houkutella pitää, muuten pyytää päästä sylissä alas (ylös kulkee usein itse). Minä olen pitänyt noita portaita niin vaarallisena paikkana, joten ehkä en ole edes kannustanut kulkemaan niissä. Tietty liukumäkeen poika painaa vauhdilla ja silloin portaat eivät kulkua haittaa. No joku viikko sitten hämmästyin, kun samanikäinen (1v9kk) kulki näppärästi yksin portaita ylös ja alas, jopa ilman vahdintaa. Mitenkäs muut muksut kulkevat portaita ylös ja alas? Saavatko he kulkea portaita ilman vahtivia silmäpareja?

meillä ei tällä hetkellä ole tässä asunnossa rappusia, mutta ei missään nimessä meidän poitsu saa rappusissa kulkea ilman vahtia!! :eek: Mutta meillä kyllä ollaan kiivetty tuoleille, jopa joskus ruokapöydällekin, sohville ja milloin minnekin, mm.wc pöntön päällekin pääsee kiipeämään, mutta ei kuitenkaan ihan rajattomasti itse ole kiipeilemässä, joskus saattaa "salaa kiivetä", mutta ei kuitenkaan mikään rasavilli-tapaus hän ole..!! :heart:

Meillä pojan suosikit on muumit ja nalle puh. Muumeista tietää muutaman hahmon ja Nalle Puhista melkein kaikki. Muumeja laulaa: Mahmitalo paappaa, maammaa, muumipeikkooo! :D Nyt vähän aikaa on vasta jaksanut keskittyä katsomiseen, mutta ei vieläkään hirveän kauan jaksa katsoa, ei siis koko jaksoa loppuun ole vielä kertaakaan jaksanut katsoa. Poika sanoo Nalle Puhissa sitä Risto Reipasta ihan Risto Reippaaksi (tai isto eipas), mutta tyttö sanoo sitä reippaaksi tytöksi :LOL:

Meillä poika kiipeä joka paikkaan: sohvalle (myös sohvan selkänojalle), sänkyyn, pöydille, tuoleille, kirjahyllyyn... Kokoajan saa olla nostamassa sitä jostain pois. On aika hurjan näköistä välillä, kun meillä on sellainen aika korkea keinuhevonen (ei ole kaupasta ostettu vaan miehen pappa tehnyt ja on korkeampi kuin kaupan keinuhevoset) niin poika kiipeää selkään ja aina se ei jää siihen istualleen keinumiseen vaan täytyy mennä seisomaan ja keinuttaa seisten hevosta :eek: On muutaman kerran tippunutkin sieltä sitten.Tyttökin oli pienempänä hirveä kiipeämään joka paikkaan ja vieläkin pöydille ja välillä kirjahyllyynkin kiipeää. Meillä ei kotona ole rappusia (onneksi), mutta ei saa rappusissa mennä ilman vahtimista. Mutta osaa kyllä kiivetä rappusia.

Meillä neiti osaa mennä rappuja ylös ja alas, mutta ei todellakaan yksin, on se meno sen verran ailahtelevaa vielä. Kiivetty meillä on joka paikkaan jo ennen kuin käveli ;) . Huoh....milloin mihinkin.

Muumit meilläkin kiinnostaa ja muumikirjoja luetaan ahkerasti. Kaikki muumihahmot vain ovat pappoja. =) Kun yrittää sanoa ei, kun tämä on muumipeikko niin hän sanoo topakasti, että pappa. Tulee välillä vain sellainen olo, että hän ajattelee, että etkö nyt ymmärrä se on pappa ja sillä siisti.

Mut nyt on mentävä joten :wave: taas

En nyt tuosta ketteryydestä lähde sen kummemmin kirjoittelemaan, kun ikää oli jo 1v4½kk ennenkuin käveli (eikä sitä ennen liikkumista kuin peppukiidolla) Että ei oo vielä sen ihmeemmin kehittyny, kaatuu, tippuu, toheltaa ja koheltaa!

Nyt on ollut jo n.3vkoa kipee, monta yötä heräämistä koko ajan, päivät aika itkua/huutoo...
Oon pistänyt uhman piikkiin, sillä SITÄ ON PIISANNUT jo kuukausia...Ja yöhuudot räkätaudin piikkiin, kun ei oo ollut tulehdusta ku viime toukokuulla. No korvat, kurkku ja keuhkoputket sitten on nyt hoidossa antibiootilla. Olis pitänyt jaksaa mennä su päivystykseen tai heti ma aamu oikeelle omalle lääkärille :headwall:

Jospa se tästä. Jaksetaan uskoo ja touhutaan taas huomenna hoitomuksujen kera. Mä ei mitään sairaslomaa ota, kun siitä ei rahaa tipu! Ja onhan tuo ollut jo kipee kauan ja äreekin...

Meillä Väinämöinen kiipeää portaita myös niin et pitää kädestä tai seinästä kiinni toisella kädellä. Eikä todellakaan saa kulkea ilman aikuista portaissa! On kova kiipeilemään tuoleille, olkkarin päydälle ja viimesin keksintö on kiivetä hellaa pitkin. Meillä ei ole vieläkään viritetty sitä liesi suojaa, et kai pitäis se laittaa niin tuostakin pääsis. Nii ja kiipeilee lelulaatikoitaan portaina käyttäen hoitopöydälle ja lipastonsa päälle.. Kirjahyllyssä meillä on ovet, et se saa olla rauhassa kiipeilyltä.

Minulla on nyt pohdinnan alla ensi syksyn työhön paluu, oma työpaikka ei ole valmis joustamaan työvuoroissa yhtään, et paikka menee todennäköisesti vaihtoon. Harkinnassa on viikonloppu yötyöt ja viikot kotona pojan kanssa, jos sais paikan vaik jostain leipomosta.. Tai nykyiseltä työnantajalta, mutta vaan eri myyntiryhmästä, jossa olis joustavammat työvuorot. Hirveästi stressaa tämä asia minuu, yöt menee huonosti ku kaikki pyörii mielessä..

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

:wave:

Tässä taannoin oli juttua meillä palapeleistä. Tässä lisää "uutisia". Ostin pojalle uuden palapelin: nyt hienot työkoneet oli koottu jokainen kolmesta palasta. Ekana iltana pojalla oli pelissä vääntämistä, mutta nopeesti ne oppii. Seuraavana päivänä palapeli olikin jo helppoa kauraa. Kaivoin ne Muumi-pelit sitten kaapista esiin, vaikka tarkoitus olikin kokeilla niitä paljon myöhemmin. Nyt 7-palainen menee hetkessä, 10-palainenkin melkein itse ja 15-palaisessa pojalla menee usein hermo ;). Mun täytyykin tehdä itse muutama kiva pienempi autokuvioinen palapeli vanerille, jotta pojalla riittää tekemistä. Palapelit ovat selvästi meillä nyt niin IN.

meillä ei tuo palapelit ole niin hirmu huippu tärkeetä.. vaikka kyllä ne on kiinnostavia mut piirtäminen on nyt mennyt kaiken edelle, meillä alkaa löytyä pikku- ja isoja lappusia sieltä täältä kun poitsu on piirrellyt! hienosti tulee ympyrääkin, eikä pelkkää viivaa! :)

väinötär tiedän tunteen! vaikka syksyyn on aikaa niin silti sitä miettii kovasti jo että miten sitten meneekin asiat.. ja miten saa kaiken järjestymään!

meillä on ollut nyt kuumetta.. :/

mun käy niin siis NIIN sääliksi tuonta pientä miestä kun kuume vaan nousee.. :'( huomenna mennään lääkäriin! Se on varma! Ihan suututtaa kun yritin jo tänäaamuna soittaa aikaa ja vielä oli soittoaikaa niin eivät ***** vastanneet! :kieh: enkä sitten viitsinyt lähteä iltapäivystykseen jonottamaan, mutta jos huomenna ei saa taas aikaa niin ei muuta kun hyvissä ajoin päivystykseen jonottaan! kauhee yskä on ja ruokaa ei meinaa millään mennä, tänään sain syömään mut oksensi poies melkein samoin tein! :( nesteitä onneks juo! myös haroo toista korvaa mut ei oo itkeny - parempi kun senkin katsoo lääkäri samalla niin on ainakin varma sitten sen suhteen!

Pikaista paranemista rouses teille!

Meillä sairastettiin n.3vkoa, rankka mahatauti ja päälle flunssaa, yskää, vähän kuumeilua
ja hirmuisen paljon itkua.... :headwall:
Kunnes sit käytiin tohtoris, kun jahkasin "ei mennä päivystykseen istuun, päivällä on hoitolapset, emme pääse lääkäriin..." Ja lopulta järjestin, että mentiin! Tuli äiti&sisko kattoo hoitomukuloita ja saatiin se asia hoidettuu.

niin oli mm.korvatulehdus...ja muutakin "päälle"

On niiiin erityttö kuin silloin sairaana! Suloinen, touhukas, iloinen....'Mulla nyt on mennyt illat kaikenlaisessa menossa (yleensä ei oo mitään) onneksi tulee vl, sit kaksi duunipäivää ja koko perhe (tyttö 1v8kk, pojat 8v & 9½v) risteilee tukholmaan ;)

Moikka taasen!
Nyt on meilläkin lievää vatsatautia, mutta toivon ohi menevän ennen keskiviikkoa, kun mekin ollaan lähdössä Tukholmaan. Mahdetaanko olla samalla reissulla äeppä? Me mennään Siljan paatilla Helsigistä.
Jaahas, pienet räpylät pyrkii näppikselle, et täytyypi lopettaa..

Moikka väinötär!!!

Kylläpä me samalla matkataan! jännä juttu =)

Oon siivonnu tänään, eilen podin pääkipua ja sit piti vähän käydä kaupoilla...
Hirveesti satelee lunta, pitäs päikkäreiden jälkeen suunnistaa ulos...

Niinpä =)

Kattelen kaikkia ketkä näyttää väinöttäreltä, joilla on väinämöisen näkönen poika mukana :wave:

Käytin kolmee poikaa luistelee tuolla tuiskussa ja mäessä myös. Hyvin sieti tyttö pyrykelin...

nyt ollaan onneksi kuumetauti selätetty kunnolla! toki vielä nuhaa on mutta menihän siinä melkein viikko kunnes meni ohi! nieluviljelmäkin otettiin mutta ei löytynyt onneksi mitään, eli tavallista tätä kuumetautia mitä on liikkeellä..

väinötär ja äeppä: Iloista reissua teille!! :)

Mukavaa reissua äeppä ja väinötar!

Kiva rouses että olette selättäneet kuumetaudin ja olette tervehtymässä. Meillä pikkuneiti on ok, mutta itse olen sairastanut yskää jo neljä viikkoa. Mutta kyllä se tästä.... =)

Lehdessäkin vaan luki taas, että on ärhäkkää vatsatautia liikkeellä... Auts kunhan vaan ei tulisi meille.... :|

Pikkuneidin sanavarasto kasvaa koko ajan ja tuntuu, että joka päivä tulee lisää sanoja joita ei aiemmin ole ollut... on kuulemma yhtä kova puhumaan kuin äitinsä =) (enhän minä puhu paljon :ashamed: )

Meillä leikitään tällä hetkellä kovin nukeilla ja vaunuilla. Vauvaa laitetaan kovasti vaunuihin nukkumaan ja pois.. hän jopa heiluttaa vaunuja samalla lailla kuin minä kun nukutan häntä rattaisiin... =) Hauskaa, huomata hänen seuraavan tosi tarkkaan kaikkea..

Mut nyt pitää jatkaa töitä. Mukavaa vkonloppua kaikille!

Ps. me lähdetään katsomaan salpausselälle kisoja lauantaiksi, vaikka ei olekaan lunta.... :|

Meilläkin on sairasteltu, korkea kuume. Onneksi meni kaikilta ohi nopeasti.

Eilen pääsi poika ekaa kertaa suksien päälle. Päiväkodissa on hiihdetty ja kiinnostus suksiin on ollut kova. Hihkui kovasti, kun menin hakemaan autotallista välineet. Sauvat oli hirvittävän pitkät, mutta eihän niitä oikeasti tarvittu. Sauvat onkin mitoitettu ensi vuotta varten. Saldona oli reilut kymmenen metriä tarmokasta suksillakävelyä (vanhemmat auttoivat mutkissa). Tänään voisi kokeilla, onko vieläkin intoa...

Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
JenniK siis hiihtääkö teidän päikkärillä jo noin pienet???? :eek: meil ei vielä, ei olla edes viel kotona yritetty, vaik sukset ja luistimet löytyy. ehtiihän tuota vielä!
Ei siis meidän muksu ole päiväkodissa hiihtänyt, vähän isommat siis. Poika oli vaan nähnyt muita hiihtämässä ja päässyt koskemaan suksiin... Kotona vaan kokeiltiin pysyisikö pystyssä, ei oo poika kun mikään notkea tapaus. Mutta pysyi se. Tänään ei hiihto enää niin kiinnostanut.

Yhteistyössä