Keväällä tai kesällä aloittavat ja yrityksen aloittaneet :) vol. 5

Moi NeliApina, muistankin sut kun on tuo nikki mieleenjäävä. Tervetuloa :flower: Kattelin tuolta vanhemmasta ketjusta sun tietoja, mutta katsos jos on esim. ikä päivittynyt tai jotain virhettä muuten.

Tytöt0406, eihän sitä tiedä vaikka ois onni muuttunut ja heti tärppäis =)
 
Voi Sokeripala, usko pois, sä oot raskaana :heart: :heart:

Metsätähtöselle pahoittelut negasta :hug: Nyt vietätte todella rentouttavan viikonlopun, muistelette ihanaa häämatkaa ja nautitte toistenne seurasta :heart:

Samara olen samaa mieltä muiden kanssa, sinnittele niin pitkää kun maltat. Tiedän, ei ole helppoa ;) Kokemuksesta vaan voin sanoa, että se nega harmittaa niin vietävästi ja sitten sitä vielä kuitenkin elättelee toivoa vielä sen jälkeenkin ja helposti tulee vielä testailtua uudestaan, jos kovin aikaisin tekee ensimmäisen. Malttihaleja :hug:

Koska hilppa testailee? :heart:

Almukka mulla ainakin alkoi pillereiden lopettamisen jälkeen jos jonkinmoiset kivut ja tuntemukset vatsassa. Tietystihän on olemassa sekin ihana mahdollisuus, että siellä joku pieni koittaisi tarrata kiinni :heart:

Tytöt0406, ihanan kuuloisia oireita :heart: Voi, olisitpa raskaana! :hug: Naisen kroppa on kyllä ihmeellinen, kun se voi keksiäkin lähes kaikki alkuraskauden oireet, mutta tossa on kyllä jo aika lista! Pidän sulle peukkuja :)

Täällähän on hirmuisesti jännittäjiä, minähän jään tänne kohta yksin :D Pidän teille peukkuja :heart:

Moni on pohdiskellut samoja tuskastumisia mitä minäkin. Uskoisin, että suuri osa ehkäisyn pois jättävistä ajattelee, että raskaus alkaa nopeasti, ehkä jo ensimmäisellä kerralla. Ja voi sitä jännittämistä ja jopa onnen tunnetta joka sen jälkeen alkaa. Kunnes tulee ne ekat kuukautiset..toiset kuukautiset..kolmannet. Pikkuhiljaa se ensimmäisen yrityskerran into ja onnen tunne vaihtuu ovulaatiotestien tuijottamiseksi ja raskausoireiden bongailuksi..Kunnes taas saa sen negativiisen, ei raskaana- inte gravid. Meillä on yrittämistä takana vasta neljä kuukautta, en voi kuin kuvitella mitä pidempään yrittäjien ajatuksissa pyörii. Itsekkin koko ajan valmistautuu siihen, että tässä sitä vielä vuoden päästä yritetään. Metsiksen tavoin en voi käsittää, että millä ihmeen keinolla ihmiset onnistuvat tulemaan raskaaksi vaikka syövät pillereitä tai käyttävät muuta ehkäisyä. Mulla toi lieväkin endometrioosi sai pelon pintaan ja välillä sitä kyllä miettii, että entä jos se leviää..Positiivisin mielin tässä kuitenkin vielä eteenpäin mennään, jos ei muuten, niin onhan meille ennustettu kaksi lasta :LOL:

Haleja ja voimia ihan kaikille, vähemmän ja vähän pidempään yrittäville :hug:
 
Vaniljainen; Mä kans aloin miettiä ihan samaa tossa yks päivä, että kuinka on mahdollista raskautua niin että ehkäisy (varsinkin pillerit) pettää, kun monella on negaa vuosien yrittämisen jälkeen - eli kyllä on aikamoinen tuuri sit :D Itse kun pelkäsin joskus viime vuonna, että pillerit olisivat pettäneet (unohdin neljä...), mutta vaikkakin mulla vasta yk1, niin nyt alkaa ymmärtää ettei se ole niin todennäköistä kuin mitä pelkää - saattaa olla hyvinkin hankalaa vaikka kuinka yrittäis :/

ON: kp 25/21-28 (-30) Sitä juuri olen tässä pohtinut, etten oikein edes uskaltaisi testaa vielä, en halua pettyä siitä negan näkemisestä. Ennemmin odottelen menkkoja, niin on sitten satavarma tulos kun verta näkyy, eikä tarvitse pohtia sen jälkeen mitään tyyliin "entä jos sittenkin".. Tosin ihan helvetisti toivon että vuoden viimeiset menkat olisivat olleet jo viime kuussa :whistle:

Pientä toivonkipinää (todennäköisesti turhaa elättelyä ) tuo se totuus, että äitini sai mut ensimmäisestä kierrosta pillereiden jälkeen :LOL:
Eihän se mitään kerro, mutta kaikkea tulee ajatelleeksi :|
 
Oman tilanteen päivitystä sen verran,että alko menkat äsken.. eli tätihän se tuli, toivoin jo että pääsen kohta testaamaan :ashamed: Huomiselle vois päivittää vasta kp 1 ja yk2 kun tänään tuskin tulee muuta kuin paperiin. Kylläpä harmittaa :'(Mulla ei oo itku kaukana, hassua..vasta 1yk takana..
 
Metsätähtönen, tsemppihalit negasta :hug: ja täytyy sanoa että ihailen kun osaat noin löytää positiivisia puolia - mutta saat sä raivotakin jos siltä tuntuu =)

Nellille toivon oikein onnistuneita häitä, ja ehkä on hyvä aika testata hääaamuna jos sit ei mahdollinen negakaan varmaan ehdi paljon harmittaa, ja saa juhlia rauhassa. Ja jos plussan saisit niin varmaan ois ikimuistoinen päivä =)
 
Piti välissä keskeyttää kun tyttö tahtoi katsomaan jotain...onneksi se tarvitsee huomiota, muuten istuisin täällä koko illan! En nyt osaa ajatella oikein mitään muuta kuin tätä haamujuttua. Mulla on pari tuntia tuntunut pientä jomottelua/nipistelyä oikean munasarjan kohdalla, mitähän lienee. En muista että ois edelliskerralla tällaista raskausoirettakaan ollut, eikä kohdunulkoisenkaan luulis näin aikaisessa vaiheessa kipuilevan. Menkoista ei onneksi ole merkkiäkään. Sanokaa miten mä jaksan odottaa lauantaiaamuun?
 
Onnea sokeripala plussasta :heart:

Iso :hug: metsikselle ja hilpalle

Nelli mukavia hääjuhlia ja plussa tärppiä :heart:

Mulla vuoto pysyny poissa, jee! Tais kuitenkin lääkkeet auttaa vaikka kovasti epäilinkin :ashamed:

Tytöt0406 aika hyvältä kuulostaa, pidetään peukkuja :heart:
 
Sokeripala, ei oikein raivostuta enkä oo ollu ees pahalla päällä tänään (paitsi asiakkaan takia). Kai se, kun miettii että meni se ovis ohi, ja se tuli jo niin alussa..niin ehkä es helpottaa. Tuuhan heti kertomaan meille, kun saa laittaa plussanneisiin ja teet uuden testin :heart:

Hilppa, toivottelen nyt tässäki ketjussa vielä onnet uuteen kiertoon. Ja tosiaan jos huomenna vielä sanot, että vaihtuiko kierto vai muuttuiko tilanne. Tuntuu että aika monella vaihtelee tuo siltikin.

Unikeiju, onpa hyviä uutisia =)

Mulla on huomenna kiireistä, että tuun illalla sit..
 
Huomenta =)

http://i995.photobucket.com/albums/af72/Sokeripala/Vauvakuume/HPIM5624.jpg

Kuka oikeasti luuli että maltan odottaa lauantaiaamuun? Testinä nyt apteekin Gravidan ja ihan kivasti näyttää toimivan :D

Pelkään koko ajan että menkat alkaa. Eilen täytyi kiireesti juosta ostamaan raskausvitamiineja kun olin pettyneenä jo siirtynyt takaisin Multivitoihin ja nekin oli lopussa - ja nyt sit näyttää että vitamiineja tarvitaankin! Olen niin onnellinen, toivon pikaisia plussia myös teille kaikille. Roikun varmaan tällä vielä pari päivää kunnes uskaltaudun odotuspuolelle, mutta kai mut saa plussanneisiin laittaa =) Oireista ei vielä kannata puhua, aamukahvikin vielä maistuu mutta ei mulla esikoisestakaan heti ollut mitään. La ois marraskuun lopussa, kun laskin raskauslaskurilla 40 päivän kierron mukaan niin 26.11.

Plussatuulia kaikille puhaltelen :whistle:
 
Sokeripala: Mulla ei suostu avaamaan tota sivua, mutta löytyykö sieltä plussa?!? :heart:

Minä meinaan tänään mennä ostamaan testin, koska nyt on jo sellaiset oireet että jos en ole raskaana niin sit olen vale raskaana ;) Joten aamulla sitten katsotaan mikä on tulos...
 
Kiirettä pitää, ei meinaa millään ehtiä kirjoittamaan, vaikka luenkin joka päivä moneen kertaan kuulumisianne täällä.

nelli86 Aurinkoa tahtomispäiväänne tänään maistraatissa (olihan se tänään?) ja ihanaa hääpäivää huomiselle!! Ja tietysti toivotaan siihen huomiseen testiin plussaa! Olispa tosiaan ihana häälahja!

Metsikselle iiiiso :hug: negasta. Ihanaa, että kuitenkin olet niin positiivinen! Mä kävin tällä viikolla apteekissa ja kurkistin varovaisesti :kieh: testihyllyyn. Oli vielä niitä tarjouspaketteja siellä. Ei mitään tekstiä missään tarjouksen ajankohtaan liittyen, siellä vaan oli niitä paketteja lojumassa ja odottamassa ostajaansa :) Eli luulisin, että niitä myydään sen aikaa kun niitä yhteenteipattuja paketteja riittää. Huomenna sitten nautitte häämatka-roséviinistä ja fajitaksista!

Bigwish Kiva kun kävit kurkkimassa ja onnea :heart: -sykkeestä!

Sokeripala Voi miten iiiihaaanaaaa!!! Onnea selkeästä plussasta aivan hurrrjan paljon! Ja onnea matkaan!!

Tipetsulle :hug: ja toivottavasti mökö-fiilis on jo väistynyt ja olet paremmalla mielellä!

:hug: :hug: myöskin hilppa86

tytöt0406 On kyllä lupaavia oireita, toivon kovasti huomiseen(?) :saint: testiin sitä ihanaa plussaa!!

Unikeiju-79 Olipa hyviä kuulumisia siellä vuodon loppumisesta, onnittelut vuodottomasta elosta!!

Auneliini Onnea yrityksen aloituksesta!!

samara88:lle kans komppaisin sitä, että jos ovis oli tosiaan kp15 (muistankohan mä nyt ihan väärin mitä piti kirjoittaa?) niin silloinhan kierto lupailis tota lähemmäs 30 niin kuin oli aiemmin kans arveltu. Eli sinne asti pitäis yrittää jaksaa jollain ihmeellä odotella =)

Sitten sitä omaa napaa: Kyllä tuntuu ihan hassulta tää kehon toiminta. Olen lueskellut keskenmenon jälkeisistä raskausoireista seuraavissa kierroissa ja ihmetellyt, että näinkö sitten huijataan meikäläisenkin kehoa... Täällä menossa vasta dpo 8 ja kaikkea kummaa havaittavissa jo... Ensiksikin nippailee tosi kiitettävästi munasarjojen kohdalta aika ajoin, alamahalla sellaista ei nyt kipua mitenkään, mutta tuntemuksia, parina päivänä posket lehahtaneet ihan punaisiksi ja kuumottaneet, viluttanut samalla, ei yhtään mulle tyypillistä, etovaa oloa ollut muutaman kerran, jollaista ei ole ollut kummassakaan raskaudessa edes. Onhan noita vaikka muille jakaa, mutta lähinnä mua jo harmittaa, että miks tää kroppa tekee kaikkea kummallista. Mä sentään yritän pitää realismin (ja ilmeisesti pessimismin= pessimisti ei pety periaatteella :) ) mukana ja olla ainakaan kehittelemättä mitään, sitten havahdun ihmettelemään näitä tuntemuksia kuitenkin. Lähes jatkuvasti on jotain nipistelyä nivusissa ja jossain munasarjojen kohdilla kuin myös tuolla alamahalla ihan tosi alhaalla. Nyt jo pari kertaa olisin ollut ihan varma, että kohta alkaa menkat, jos en tietäis, että ei ne kaiken järjen ja laskujen mukaan voi vielä alkaa lähes viikkoon. Tiedän sen, että jälkitarkastuksessa 3 viikkoa sitten suunnilleen ei mitään epänormaalia löytynyt, joten ei pitäis näiden johtua ainakaan mistään sellaisesta.

Huoh! On tää ihan pöhköä hommaa :LOL: ja niin mukavaa!!

Kaikille ihanaa perjantaita!!
 
En ole vieläkään onnistunut löytämään ovulaatiota :( Lääkäri mulla on ensi viikon keskiviikkona.
Masentaa ja turhauttaa tää odottaminen, kun ei sitä plussaa raskaustesteihin ole tullut ja nyt sitten vielä tämä ovulaation turha metsästäminen ja kiertojen venyminen :'( Välillä tuntuu, että lopetan koko yrittämisen ja siirryn syömään e-pillereitä... tuntuu pahalta nähdä pieniä vauvoja ja kuulla, että tutut on raskaana.

Anteeksi tämä vuodatus :(
 
Catalia, hyvä kun saniot..taidan käydä ens kiertoon hakemassa apteekissa. Pitäis muutenki kyllä keskustassa käydä, ainakin se hemmetin näppyläpuikko ostamassa..jos kokeilis sitä Lily-Janen ehdottamaa =)

Auneliini, onpa kiva juttu! Laitoin yk 1, mutta en tiedä että onko se jo yk 1 vai miten sulla meni se pillerihomma..eikös ollut näin, että sulla oli jo pillerit nakattu nurkkaan? Noh, korjaa mulle niin minä kojraan sit listaan =) Onnea yritykseen!

Sokeripala, Onnea!! Ihan selvä plussa :heart: Mukava viikonlopuksi saada plussauutisia!

Catalia, kyllähän sitä dpo 8 voi olla jo vaikka mitä tuntemuksia, jos on tärpänny =)

Perämaan emäntä, harmillista :hug: Toivotaan nyt, että selkäasiat ainakin jotenkin etenisivät odotellessa. Jaksamista sinne!

Tytöt, huomennako testaat?

Iita, mitenkä mullekki tuli joku päivä niin turhautunu fiilis, että oisin voinu muka alkaa saman tien napostelemaan jotain pillereitä..kai se on jotain uhmaa, kun ärsyttää ja kiukuttaa..ja mitään ei voi hallita! Ehkäisyhän on siinä mielessä, että sehän on semmosta melko lailla itsensä kontrollissa olevaa hommaa..toisin kuin tää yrittely..että liittyneekö siihen sitten. Jospa saisit sielt älääkäriltä vähän jotain apua tuohon hommaan. Tänne saa kyllä vuodatella niin paljon ku lähtee, niin me muutki tehhään B) Ja viakka ovista ei tikutuksella löydy, ei se sitä meinaa etteikö sitä tapahdu.

Mulla on ollut ihan superhauska päivä tänään! Vaikka piti olla tiukka, mut pääsinki jo nyt. Tentti meni aamusta nappiin ja sitten työt meni hyvin..ja kaupan päälle asiakas lykkäs mulle toblero-pötkön (semmosen ison) käteen B) Eipä siinä, kyllä minä sen syön! ja ehkä mieski ehtii yhden palan.. B) Että täsäs nautiskellaan kahvia tobleronen kera =)

Mulla ei vuoto ole vielä alkanu, mutta se varmaan illalla alkaa. Jotain tuli valkkarin seassa (en tiedä ketä tämä yksityiskohtainen selitys kiinnostaa :saint: ), joten noin se tais viimeksiki mennä. Juon vettä paljon tässä, niin sit alkaa..mullahan on kato tää harhakäsitys, että ku juo vettä niin alkaa menkat jos ne muuten ei oo vielä tajunneet alkaa :LOL: Nyt ois siis 27/26. Toivon, että alkavat tänään ku jos ne ei huomennakaan iltaan mennessä ole alkanut, niin ku sit tulee väkisinkin mieleen että uskaltaako sitä roseviiniä ottaa. Mutta toisaalta ku tietää, että ne menkat on tulossa, niin sitten ärsyttäis. Haluan nimettäin ehdottomasti nyt sitä roseviiniä lauantaina ruuan kanssa, kun kerta on tämmönen kiertotulos. Ja oon niin tyytyväinen taas itteeni, kun meni sen tentti putkeen ja kaikkea..siis hyvä minä! =) Kerranki pitää kehua itteensä :D

Muoks. Listasiivous..niin taidan tehdä sen ku ei tullu vastalauseita! :LOL: ja sitten pääsee ihan samalai listalle ku ennenkin, jos haluaa =)
 
Metsätähtönen, miten sen sun oviksen kanssa, sähän et vissiin testaillut mutta oliko sulla tuntemuksia tai mitään hajua siitä mikä dpo nyt vois olla? Kun jollei menkat ala niin eihän sitä koskaan tiedä...

Catalia, nyt kun tulin ajatelleeksi niin mullakin on tuota poskien kuumottelua ollut parina iltana. Ja välillä palelee mutta mua kyllä palelee tosi usein muutenkin. Mut kyllä tosiaan dpo 8 vois periaatteessa oireita alkaa olemaan.

Perämaan emäntä, ikävä kuulla että noin kävi. Varmaan voi olla hyvä pitää taukoa jos siltä tuntuu, ja tähän pinoon olet varmasti tervetullut takaisin milloin vain :hug:

Iita, mäkin välillä mietin kiukuspäissäni pillereiden aloittamista! Kai siinä oli tuota kontrollintarvetta ja sit ihan vaan "mä en ala"-asennetta... mut onneksi en aloittanut =) Toivotaan plussaa sulle, en mäkään saanut ovista kiinni mut näyttäisi silti tapahtuneen.
Mä olen kyllä erittäin ovisoireeton nainen selvästikin. Olen tuossa miettinyt ovisasiaa ja huomasin että mähän sain sen yhden melko vahvan viivan ovistestiin 2 viikkoa sitten, mut testit loppui ja annoin tikuttamisen olla sitten. Eli jos tuo enteili ovista niin se olis voinut olla 6. tai 7.3. ja nyt olis siis dpo 12 tai 13 tai rv 3+5/6, ja la olisi 27/28.11. Jos varhaisultraan asti selvitään niin sittenpähän nähdään menikö oikein :)

Jaa, pitäisköhän mun häipyä tuonne odottajien puolelle kiusaamasta teitä näillä hehkutteluillani :ashamed: Jotenkin vaan on taikauskoinen fiilis että jos sinne siirryn niin vuoto alkaa tms. Ehkä tästä vähitellen...
 
Kiva kuulla, että Metsiksellä ollut mukava päivä ja tentistä hyvä fiilis. Miten mua edelleen jännittää sun puolesta, negasta huolimatta?? Jospa kuitenkin...

Sokeripala Mua ei ainakaan häiritse plussanneiden hehkutukset. Mun puolesta saat siirtyä odottajiin just niin varovaisesti kuin haluat. Kerron jo etukäteen, että itse meinaan mahdollisesti joskus tulevan plussan jälkeen väijyä täällä jonkun aikaa kun epävarmuus kuitenkin näyttelee jonkinlaista roolia siinä vaiheessa.
 
Vaniljainen, joo kyllä mäkin varmasti jossain vaiheessa siellä yksityisellä käyn.

Mulla on nyt vaan jännä tilanne päällä.. mulla oli siis 4pv:n menkat viikko sitten ja juuri ennen menkkoja tein haaleimmista haaleimman haamun (semmosen, että kun menkat alko ajattelin että viivanpaikka se sit oli). No nyt onkin sitten lämmöt olleet koholla ja tein ke iltana testin, joka näytti plussaa, samoin näytti myös tänä aamuna. Terveydenalan ammattilainen sanoi sitten puhelimessa, että kesken on varmaan mennyt kun on kuukautiset tullut. Mitähän tää nyt sit oikeesti on? Miten se ois km:n jälkeen näyttäny selkeempää plussaa?? :headwall:
 

Yhteistyössä