Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Tulee viel tyhmä kysymys :D mut pakko ny kysyy.. ku täällä on asiantuntijoita ;) onko teillä kellään ollut normaalien menkkojen aikaan nännit kipeät/arat? Vai onko se pelkästään alkuraskauden oireita? :D Mulla oli nännit tosi arat ennen vuodon tuloa ja vuodon aikana on vähän hellittänyt mutta vielä on hieman arat...
 
Mely: meillä oli silloin lapsi toiveissa ja menkat jäi pois. Tein aina testin ja siinähän sanotaan että odota n. viikko ja tee uusi testi jos menkat ei ala (olin just jättänyt pilsut ja en millään uskonut että niin nopeasti vois raskautua). Niin mä sitten vaan odottelin ja testailin. Testien joukossa oli ihan semmonenkin testi missä on se tarkastusikkuna mikä näyttää että testi on oikein tehty. No sitten alko jo pahoinvointi ja menin sinne terkkariin testiin. Mutta en tosiaan tiedä miksi nää muut raskaudet on näkyneet testeissä heti.
 
Onnea garden duunipaikasta! B)

Mä oon jo ihan kauhuissani... Mikäköhän nyt iski - eilen alkoi ihan puskista tulemaan vaaleanpunaista tuhruvuotoa. Tänään jatkuu, veriviiruja pikkupöksyissä. Ja nyt on vasta kp19!!!!! :eek: Mulla on joskus pillereiden aikaan ollut välivuotoa, mutta ei siis enää vuosiin! Menkatkin ovat olleet viimeisen puolivuotta tasaisin välein, kierto ollut 30 päivää. Mun on varmaan pakko soittaa gynelle maanantaina, mikä prkl voi tällaista aiheuttaa??? ovistuntemuksia ei tässä kierrossa ole ollut ollenkaan, ja raskaana en siis voi olla. :headwall: :headwall: Menkkatuntemuksia ei ole, kivut mulla on menkkojen aikaan aikamoiset. Nivuset vähän särkee, mutta ei muuta. Mielessä on käynyt jo vaikka mitä... :/
 
hellurei

Tervetuloa uudet mukaan :hug: Ihanaa, kun jaksatte olla noin reippaita kirjoittelijoita :).

garden Onnea uuden työpaikan johdosta :flower:

Mely Toivottavasti tilanne selviää pian :hug: Pidän täällä peukut pystyssä, että olet raskaana :) Toivottavasti testit vain ovat nyt pahasti väärässä :D

Snoopy Toivottavasti sinun ihmevuodon syy selviää :hug:

Meillä sen verran uutta tällä rintamalla, että mies sanoi ettei välttämättä haluaisi toista joulukuun lasta (ensimmäinen siis on synt.joulukuussa) ja itse olen myöskin syntynyt joulukuussa (sain neitimme synttärilahjaksi :heart: ).. on niin paljon noita juhlia (lisäksi äitini ja veljeni avovaimo ovat syntyneet joulukuussa) jo siinä kuussa muutenkin ja joulukin siinä samassa rytäkässä.. eli näillä näkymin sitten koetetaan puuhailla pari kuukautta muulloin, kun ovisten aikaan :whistle: Mutta en kuitenkaan ala tikuttaa ovista emmekä käytä ehkäisyä eli jos nyt toinen kuitenkin saa alkunsa ja la on joulukuussa niin otamme toisen todella ilo mielin vastaan =). Mutta katsellaan kuinka kauan sitä kakkosta saadaan odotella.. toivottavasti vuoden päästä olen raskaana tai jopa synnyttänyt toisen ;)
 
Meillä neidin la oli myöskin joulukuussa, mutta raskaus venähti melkein kaksi viikkoa yli lasketun, joten synttäreitä vietetään tammikuussa.

Mä tuudittaudun siihen uskoon, että tämä kumma vuoto johtuu sairastelusta ja antibioottikuurista tai sitten on vaan ovulaatiovuotoa (jonka senkin löysin googlettelemalla... :ashamed: ). Summa summarum, menen kuitenkin vielä gynelle varmistelemaan asiaa. Menkat nämä eivät siis ole, vuoto eivätkä kivut ole yltyneet. Niukka vaaleanpunainen vuoto vaan jatkuu. Nyt on kyllä tullut jo ovistuntemuksia, josko se vaan on tässä kierrossa myöhässä.

Joko mely olet testannut!!??? :attn: :wave:
 
Snoopy: hyvä että meet gynelle toivotaan että on tosiaan vaan ovis vuotoa.

Me myös toivottais että seuraava muksu syntyis ensivuoden puolella. Miehelle varsinkin se on jotenkin tärkeetä että ei tulis loppuvuoden lasta. No mutta nämä on siis vaan toiveita eihän sitä koskaan tiedä että miten se raskaus ylipääntään sujuu.

Sitä haluaisin kysyä että ootteko ajatelleet mennä siihen np ultraan ja onko siinä sitten jotain muuta kokeita? Mä nyt jo pohdin tätä koska näistä kolmesta en ole nähnyt mitään tarvetta käydä, mutta nyt miettii että kun on jo kolme tervettä lasta, voiko neljännenkin kohdalla käydä näin hyvä tuuri. Ikäni puolesta noissa testeissä ei tarvitse käydä, että taitais se kuitenkin turhaa olla, mutta mutta..
 
maximilian, kunta tarjoaa np-ultran ja viimeksi tuli siellä käytyä, niin ajattelin seuraavallakin kerralla mennä. Ei ole muita kokeita siinä yhteydessä. Np mitataan, katsotaan montako sikiötä/alkiota löytyy ja kuunnellaan :heart: Eipä siinä muuta ollut. Ja tämän np ultran tekee nimenomaan lääkäri. Jos kahdesta pitäisi valita (rakenne tai np) niin valitsisin kyllä rakenneultran.

mely voi sentään... :hug:

Onpas meidän miehet harvinaisen yksimielisiä noista joulukuun vauvoista! :LOL: Meilläkin mies laskeskeli jo ajat sitten, että maaliskuussa ei sitten ainakaan yritetä vauvaa alulle. :LOL: Mulle se nyt on taivaan sama koska syntyy, mahdollisimman pian tietysti! :D
 
Heippa kaikille! Ja ANTEEKSI kun on jäänyt listan päivittelyt ihan tyystin :ashamed:
Ollut aika väsynyt olo aina töiden jälkeen, niin on jäänyt kaikki "ylimääräinen" tekemättä. Höh.. Mutta nyt yritän päivittää ton listan, meen vasta iltavuoroon tänään joten on vähän aikaa tässä päivällä :)

Tervetuloa vielä kaikille uusille!! :wave: ja tosi mukava juttu, et ootte pitäny elossa tätä pinoa :heart:

Snoopy kiitos, jos vaan viitsit niin voitais mielellään ottaa vaikkapa yhteisvastuuseen tän pinon päivitys? =)

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :hug:

Mulla esikoisesta joskus rv 6 tuli tosi kovaa vuotoa, ihan menkkavuotoa muistutti ja kivut myös oli mukana, ja olin tietty ihan varma että kesken meni, mutta luojan kiitos ei mennyt.. Paitsi se jäi epäselväksi, että oliskos siellä ollut kaksoset joista toinen tuli ulos :|

Huhhui tätä vaavakuumetta.. Ei meinaa housuissaan pysyä, kun miettii et oikeesti enää MUUTAMA kuukausi siihen että voi alottaa yrittelyt :heart: on se niin ihanaa sit taas.

Nyt yritän käydä useemmin täällä juttelees teidän kanssa, tällä viikolla on ma ja ti iltavuoroja, ke vapaa ja pe ja la on yövuorot, joten päivisin pystyn/jaksan enempi nyt sit surffailla :D

Nyt päivitteleen ->
 
Heippa,
mulla täti pakkailee kamojaan.. kp. 5/29 ja päätettiin miehen kanssa yhdessä,että tää on nyt vipo pillerikierto :p Sitten varovainen yritys alkakoon :D Ja juu mmiilia Nahoissaan ei kyllä meinaa kestää. Kumma juttu,miten tää on aina näin jännää,vaikka monta kertaa jo koettu. :whistle: Mulla on töitä yleensä ma-to, paitsi kerran kuussa myös pe. Olen osittaisella hoitovapaalla vielä nuorimmaisesta ja syksyllä jatkan sitä 1-luokkalaisen nimissä kun kuopus täyttää kesällä jo 3v..
 
mä aion ehdottomasti mennä np-ultraa. Koska siellähän mä sain sillon ekan kohdalla vasta tietää sen että pikkanen oli väsähtäny jo kuukautta ennen eikä ollu jaksanu enää. en mä muuten olisi sillonkaa vielä tienny vaan jatkanu onnellisesti odotusta ties kuinka pitkää.. :( poitsun kanssa käytii myös varhaisultrassa, koska jäi niin kauheet traumat siitä edellisestä.
 
Mä kans aion käydä np-ultrassa, sekä myös rakenneultrassa. Kävin esikoisestaki kummassaki :) Otin sillon myös np-ultran yhteydessä sen veriseulan, mut en tiedä otanko nyt. Jos jotain häikkää näkyisi ultrassa niin sit varmaan menisin tarkempiin tutkimuksiin oman mielen rauhan vuoksi..

Jahas ja uus päivä, eli listojen päivityksiin siirtyy hän ->
 
Huh huh nyt on pullat uunissa.... Siis ei kirjailemellisesti itselläni vaan leivoin juuri korvapuusteja :kieh:

Mutta asiaan... olen ajatellut käydä sekä np- että rakenneultrassa, kun tuli tuosta ensimmäisestäkin käytyä. Kävin kyllä myös vielä viimeisillä viikoilla vielä kolmannen kerran, kun oli raskausmyrkytys-oireet ja siellä samalla ultrasivat. Lopuksi piti sitten käynnistää, kun itsellä oli niin kauhea olo, lapsella ei ollut mitään hätiä...
Haluaisitteko te tietää kumpi olisi tulossa?
Ensimmäisestä me halusimme tietää, mutta toisaalta sitten toisessa raskaudessa voisi pitää jännitystä ja olla kysymättä :)
 
mä ainakin haluaisin tietää kumpi tulee :) Sillä jos jotkut ostaa ennestään vaikka lahjoja vaatteita tms.. nii jos monet ostelee hirveesti autoja sun muita, ja sit syntyisikin tyttö niin ois se kyl hassua :) tai tietty kun itse haluaa ostella vauvalle vaatteita. ja miettii minkä värisiä niiden pitäisi olla nii hmm.. :D
 
garden sulla sitten vähän sama tilanne ollut ku mullaki. Oli raskausmyrkytys, ja kävin loppuraskaudesta polilla muutaman kerran tutkittavana + ultrassa, ja sit mulla käynnistettiin synnytys rv 38+3. Mutta sektioon lopulta päädyttiin, ku en auennu ku yhelle sormelle, vaikka supparit oli ihan järkyttävän tuskaset |O
Lisäks alkuraskaudessa kävin parissa ylimääräsessä ultrassa, kun oli vuotoa. Eli yhteensä raskauden aikana taisin käydä kuutisen kertaa ultrassa..

Ja meille kerrottiin esikoisesta sillon loppuraskaudesta polilla, et kumpi on tulossa.. :) meidän oli tarkotus rakenneultrassa jo kysyä, mut unohdettiin täysin. Sit siellä polilla ultraava lääkäri sekä hoitaja naureskelivat keskenään, että kylläpäs näkyy selvästi kumpi sieltä on tulossa :D ja lääkäri sit kysyi multa et halutaanko tietää, ja kyllä mä sitten halusin.. Ja pojan kellukkeethan siellä selvästi oli :D ja paikkansa piti!
Täytyy kattoa seuraavassa raskaudessa, et pidetäänkö loppuun asti yllärinä.. Huvittais seuraavaks käydä myös siinä 4D ultrassa. Onkos kukaan käyny siinä? =)
 
mmiilia mulla käynnistettiin 38+4 :)

Kysyttiin siis rakenneultrassa sukupuolta ja silloin se ultrantekijä sanoi et jos pitäis veikata niin sanois et tyttö tulee. Ja sitten siinä viimeisessä ultrassa yritin saada siihen aikaisempaan vahvistusta, niin olikin hieman " nihkeänoloinen" lääkäritäti ja ei suostunut kertomaan vaan totesi ettei sillä ole tässä vaiheessa mitään väliä... no ei sillä periaatteessa ollutkaa, mut ihmettelin tädin töykeyttä :| Ja tosiaan sitten tyttö tuli niinku veikattiinkin...
 
Meillä esikoisen piti olla tyttö. Yllätys oli melkoine kun poika sieltä tulikin :D Tokassa raskaudessa lääkäri ei suostunut antamaan arviota. Kolmannessa mä näin itse pojan vehkeet sillon kun ultrattiin vk 36. Jouduin käydä ultrassa aika monta kertaa kun poju kasvoi niin hurjaa vauhtia ja jotain muutakin hässäkkää siinä oli. Nyt on vaan semmonen olo että ei sen väliä. Aikasemmin oon ihan hirveesti halunnut tietää, mutta nyt tuntuu etten jaksa enään kohkata (katotaas vaan kun maha alkaa kasvaa ihan varmaan oon ihan intoo piukassa tivaamassa sukupuolta :D ).
 
Josko sitä itsekin alkaisi enempi aktivoitumaan myös tänne =)

maximilianin kanssa tosiaan tuttuja tuolta aiemmista tammimammoista. Tosin meillä tyttö syntyi vasta hemlikuun puolella (rv 42+2). Josko mekin tästä vielä plussataisiin. Aika moiset + tullet siellä jo puhaltavat monilla uudestaan :whistle:

ultasta itse kävin omakustanteisesti alkuraskauden ultrassa tytöstä ja rakenneultra oli kunnan kustantama. Pari kertaa olin ä-polilla ja sit ennen käynnistystä ya-kontrollissa oli painoarvio (joka meni sitten +700g pieleen...). Ilmeisesti täällä Tampereella on 2 ultraa (np ja rakenne), joihin haluan ehdottomasti. Alkuraskaudenultrakin kiinnostais mutta saa nähdä. Jos edullinen paikka löytyy niin mikä ettei =) . Painoarviota tulen varmasti myös vaatimaan, koska tyttö tosiaan oli 4580g, vaikka kaikki sanoivat että ihan maks 4kg ja ultrassa siis 3,9kg 2 päivää ennen synnytystä..

sukupuolesta ensimmäisestä ei kysytty, koska mies vaati sitä :LOL: Olitiin ihan varmoja että poika tulee, ja yllätys olikin suuri kun tyttö sieltä tulikin. Nyt oon miettinyt että haluan tietää kumpi tulee, koska noita vaaleanpunaisia vaatteita on meillä kaappi pullollaan :D . Tietää sitten että säästääkä vai laittaako kiertoon/kirpputorille myytäväksi.

Nyt vielä iltapalalle ja laittamaan tyttö kohta nukkumaan. Meillä vähän rytmit venähtäneet synttäreiden jälkeen myöhäisemmäksi (onneksi kuitenkin aamulla nukkuu pidempään)

Afu kp 5/28 (<--katotaan nyt mitä tuo kierto alkaa olemaan. Viimeisimmät oleet 27-29 kun ennen raskautta oli aina 32-34 luokkaa..)
 
Meidän äitiysneuvolassa on ultralaite :D Eli tuli ultrattua todella useasti raskauden aikana. Kone oli tosin vanha, mutta kyllä siitä ihan hyvin näki. Rakenneultrassa veikattiin poikaa, mutta loppuraskaudessa neuvolan ultralla varmistui 99% tytöksi. Ja tyttö tuli. Haluan seuraavan kohdalla myös tietää sukupuolen ennakkoon. Syytä en osaa tarkemmin sanoa, taidan olla perusluonteeltani utelias! ;)

Seuraavaa galluppia pukkaa - onko miehenne/haluatteko että miehenne tulee mukaan jokaiselle neuvolakäynnille? Meillä mies oli muutaman kerran mukana, mikä oli ihan mukavaa. Toisaalta pidin tärkeänä, että pääsin neuvolaan myös yksin. Jutellessani asiasta ystävieni kanssa olen saanut kummeksuvia katseita, taitaa olla enemmän sääntö eikä poikkeus, että mies tulee mukaan neuvolaan.

oma (.) - välivuoto loppui kahden päivän jälkeen. Enää ei liiemmin stressaa kun kipuja tai muita oireita ei ilmaantunut. Hyvä herätys tosin oli; en ole käynyt papassa synnytyksen jälkeen :eek: Edellisestä aikaa jo reilu pari vuotta... :ashamed: Miten usein siellä tulikaan käydä jos elelee vakkariparisuhteessa?

Useamman äidit, onko teillä raskaus näkynyt aikaisemmin kun olette toista/kolmatta/neljättä,jne odottaneet? usein kun kuuluu sanovan että seuraavilla kerroilla raskaus näkyy jo paljon aikaisemmin.
 
Kiva Afu että tuut kuumeilemaan :heart: Tuolla tammipinossa tosiaan vauvaonni lymyää joten eikohän mekin tulla tiineeksi alta aikayksikön :D

Raskauden näkymisestä: kyllä tosiaan tästä kolmannesta tuo maha pullahti näkyviin ihan eri tavalla. Muistan sen tarkasti kun n. rv 8 olin lähdössä töihin ja kiskoin housuja jalkaan niin voi tsiisus miten se maha olikin pullahtanut yhdessä yössä. Nyt tää maha siis on jäänyt tälläseen pullotukseen että varmaan aikas komia kumpu kohoaa heti kun plussan tekee :LOL: No siinähän kohoaa, on hyvä syy antaa masun rönöttää ihan niinkun tykkää.

Mä jään vielä miettimään tota np-ultraa. Tekis kyllä mieli mennä, mutta pelkään ihan sairaasti jos siitä jotain paljastuukin niin on raskaus pilalla. Helpompi vaan mennä onnellisen tietämättömänä..
 
me ei haluttu poitsun kohdalla tietää sukupuolta, eikä varmaa haluta tulevankaa kohdalla.

me käytii yhteensä 4 ultras viimeks. se alkuraskauden ultra yksityisellä, np-ultra, rakenneultra ja sit käytii viel viikol 35 äippäpolilla kun mulle puhkes puppp eli monimuotonen raskausihottuma. se oli mukavaa niillä viikoilla olla ku rupisammakko ja se kutina oli jotain niin kauheeta. enpä sit nukkunu viitee viikkoon enne synnytystä yhtää yötä putkee . korkeintaa parin tunnin pätkii. mutta se loppu kuin seinää synnytyksen jälkeen.
 
Gallupeista.. me ollaan tokasta lähtien haluttu tietää sukupuoli, ja kolmannesta ja neljännestä sen saimmekin tietää. Niin nytkin, samoin haluan np-ultran,mikäli kunta sen vielä tarjoilee. Täällä on ollu joko/tai.. Toisaalta haluan käydä 4D-ultrassakin hieman myöhemmin,meillä on siitä hyvät kokemukset. Edellisessä raskaudessa epäiltiin epämuodostumaa joka onneksi ei pitänyt paikkaansa.

Isukki ei kyl neuvolakäynneille juurikaan pysty työnsä vuoksi osallistumaan. Meillä mies muutenkin viikoittain työmatkoilla ja minä paljon lasten kanssa yksin.Tällä hetkellä mulla kai jonkin sortin uupumus yrittää vallta, tuntuu etten jaksa enää yhtään tätä työn ja perheen repimistä. Aina töissä ja kun tulet kotiin,ei jaksa enää mitään ja on vaan paha mieli ja ahdistus seuraavan päivän töistä. :ashamed:
 

Yhteistyössä