Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

mely, mulla tuli vuotoa alkuraskaudessa - viikoilla 5-6 tuhruvuotoa ja välillä ihan kirkasta verta. Ei kuitenkaan niin paljon kuin tavallisesti kuukautisten aikaan. Jos vuoto ei ylly normaaliksi menkkavuodoksi ja jos jotain oiretta tulee viikon sisällä niin onhan se mahdollista että raskaana olisit :) Mut toisaalta, stressi voipi siirtää menkkoja ja kierrot mennä sekaisin, joten koita odotella rauhassa mitä tuleman pitää...

Babyseven, sähän olet jo "konkari" vauva-asioissa! =) Teillä on varmaan päivät touhua täynnä. Millaisilla ikäeroilla teidän lapsoset ovat syntyneet? Oletteko kuulleet paljon kommentteja ulkopuolisilta lapsilukuun liittyen? Runsaslukuisin tuntemani lapsiperhe on 6-lapsinen, nykyään sellaisetkin ovat jo harvinaisuutta... :/ Ihanaa, kun näitä suurperheitä vielä löytyy! Tässä pinossa onkin jo useampi. Me muut ollaan etuoikeutettuja kun on oikeita käytännön asiantutijoita mukana ketjussa =)

mmiilia, mäkin voin välillä päivitellä tuota listaa. Ei sun tarvitse yksin sitä harteillesi ottaa :wave: Miten muuten työpäivät ovat menneet? Onko paljon uutta asiaa opeteltavana vai oletko jo päässyt jyvälle hommista? Mulla meni eka kuukausi opettelussa. Aloitin uudessa paikassa ja tilat, ihmiset ja työ oli kaikki uutta.
 
Niin no eihän sitä koskaan voi tietää. Mut mietin et onko se kuin yleistä sit jos on raskaana (mut ei oo kerenny testaamaan ku on ootellu niitä ekoja menkkoja) ja sit tuleekin vuotoa silloin ku pitäisikin tulla? En osannu selittää tota :D mut siis niin..
Hyvin vähäistä on vuoto vielki. Nyt ihan vaa kun pyyhkäisee paperilla. Mut katsotaampa huomenna :D vuodan varmaan kuiviin :D no koitan olla iisisti ettei tää mun odottelu vaa vaikuta toho vuotomäärään ?:D
 
Ilmoittaudun pinoon =) Ennestään kaksi tytärtä 02/06 ja 06/08. Minä olen 27-vuotias ja mies täyttää pian 28.
Varsinaista ehkäisyä meillä ei ole tuon kuopustyttären jälkeen ollut joten periaatteessa raskautuminen on mahdollista tälläkin hetkellä... Mulla tosin imetys tuntuu olevan toimivan tosi tehokkaasti ehkäisynä. Menkat eivät ole kuopuksen synnytyksen jäljiltä vielä alkaneet. Kunhan kierto käynnistyy ja imetyskerrat jossain vaiheessa vähän harvenevat, ryhdytään tosissaan yrittämään pikkukolmosta :heart:
 
moikka kaikille uusille.. :wave:

en oo vähää aikaa kirjotellu ja hirmusesti oli kerenny tulla tekstiä.. meilläki on sitten varmistunu et toukokuussa jätetää ehkäsy pois. saa nähä miten nappaa aikasemmat on tullu heti kertalaakista..

mullaki tuli mely semmosta ruskeeta tuhrua alku viikoilla. mäkin olin ihan paniikissa ku mullaki oli keskenmeno ennen tota pikkurinssiä. mutta kaikki meni hyvin =)

meille on kummallekki, miehelle ja mulle, ollu alusta asti ihan selvää että meille tulee isoperhe. tahtoo paljon vauvoja. :LOL:, että ei se tähän pikkukakkoseen jää.
 
B-7
mun lapsilla on ikäeroja 1v2kk-3v.Vanhin on nyt just täyttänyt 12v ja nuorin siis 2kk :heart:
isosta perheestä en ensin haaveillut,mutta nälkä kasvaa syödessä
:whistle:
oon niin nauttinut näistä vuosista kotona!lapset on ihania,kaiken ikäiset!
ja hätäsenä nyt kuumeilen perhettä valmiiksi,en sitten myöhemmin kuitenkaan välittäisi alkaa uudestaan,nyt kun homma on hanskassa :LOL:
 
Oravannahka , olet samankokenut sit kun mä. Mutta kuitenki sulla tärpännyt heti ? :)

Saas ny nähä, mitä tää ny sitten on :D Jos ny tää on normit menkat nii vois loppua jo nii voi alkaa yrittää taas uudestaaa ! :D en malttaisi odottaa, en sitten niin millään :D
 
Aivan loistavaa, sain töitä! Vähänkö helpotti olotila, kun näillä nykyisillä työmarkkinoilla on aikas vähissä nuo työpaikat. Ehdin tässä kaks kuukautta pyöritellä sormia ja miettiä et mitä sitä tekis... Pääsen vielä ihan uuteen paikkaan ja uusien työntekijöiden kanssa aloittelemaan, niin ei käy tuo aika pitkäksi kun on paljon opittavaa. Jee jee, onpahan talouskin vähän paremmassa jamassa, jos toinen lapsi sitten jossain välissä ilmoittaa tulostaan :)
 
Juu no mä en kerenny ultraan asti mennäkkää.. ja ei sit tarkistettu et mitä siellä oli, oliko tuulimunaa vai normi sikiö.. Se tuli ulos 8+3. mut itellä oli sellaiset tuntemukset viikon ajan et kaikki ei oo ookoo. kai se sit viikon oli ollu kuolleena.. :(
Mulla tuli ihan luonnollisesti ulos, ei tarvittu mitään kaavintaa ym.. Alettiin yrittämään kun menkat tossa tuli. :) Minkälainen kierto sulla oli km:n jälkeen? mul oli 74 kp. :eek:
 
Gardenille onnittelut työpaikasta!
Mulla töihinpaluu odottaa syyskuussa, mutta toivottavasti vaan vähäksi aikaa ;)

Käytiin kerhoilemassa eilen ja siellä oli muutama äiti raskaana, en voi väittää etteikö pieni kateus iskenyt. Mä en tajua miten mä nyt kuumeilen näin kauheella voimalla, ei aikaisemmin oo ollut mitään tämmöstä masu kateutta. Mulla rupee menemään hermot tähän pahoinvointiin, siis voiko oikeesti tää vauvakuume nostaa tälläset fyysiset oireet :$ :eek:
 
Onnea garden !!! Mäkin palasin eilen taas saikulta töihin,mutta ei vaan hotsita yhtään :x |O :ashamed: :snotty: Noh, josko auttas kun aloitan lisäkoulutuksen parin viikon päästä, sais vähän jotain uutta duuniin. Keskenmenoista oli puhetta. Mulla on kanssa pari menny kesken,joista toinen oli kaksonen. Kokemus oli aika ikävä,vaikka tulikin itsekseen ulos mutta ne kivut :x ja se huoli! En tienny oottavani kaksosia joten luulin että koko raskaus keskeytyi. Oli aika omituista kuulla ultrassa lääkäriltä,että toinen löytyy vielä. :heart: Tyttönen täyttää tänä keväänä 7v. :)

Mulla on kanssa hirvee kuumeilu taas päällä. Menkat alko eilen ja mies ehdotti,etten enää söis pillereitä vaan antasin kierron tasoittua ensin luonnollisesti ennen kuin yritellään. Ei huono ehdotus! Eli voipi olla etten enää napsi noita pilsuja kuin ensi kierron ajan. Alkaa riittää jo toi hormonidouppaus :whistle:

Mitäs teille muuta kuuluu? Onko kukaan muu niin hörhö ku mä,että hommailee jo siinä sivussa äitiysvaatteita....? :ashamed:
 
Kiitos kiitos!
Mulla on ollut vähän ongelmia ton ehkäisyn kanssa jo pitempään, kun tuntuu et mikään ei sovi ja kaikista tulee jotain oireita. Olenkin siis miettinyt et jos sitä kohta uskaltais luopua koko hormoonihässäköistä, kun tosiaan alkaa riittää toi hormonidouppaus niinku riippitsiipkin sanoi =)
Olen muuten säästänyt kaikki äitiysvaatteet, kun en niistä raaskinut luopua :D En kyllä nimenomaan äitiysvaatteita ole ostanut lisää, mutta sellaisia vaatteita kyllä mitä vois sit käyttää jos on raskaana :D
 
riippitsiip , oi sulla on tuollainenkin sattunut et kaksonen olisi ollut tulossa. harmi ku se sit ei jaksanu pidemmälle :'( mut onni et toinen edes selvisi :) Kuinka pitkällä sinä olit kun tuli toiselle km?

Eipäs tässä ihmeempiä, kovasti tuota vauvakuumetta vaan meinaa olla täälläkin päin :D ei nyt ihan äitiysvaatteita oo tullu ostettua vielä :D

Tää mun vuoto on kyl jotain niin ihmeellistä :eek: Ikinä ennen ei oo tälläisiä tullu.. on vuotanu vaan tiputtaen.. ja ny 3 päivä menos ja hyvin vähän enää tulee.. hmm. Pitäisiköhän toi raskaustesti käydä ostaa ?? Mut toisaalta ku jos käyn ostaa, nii sit mä taas vaan harmittelen ku näyttää vaan yhtä viivaa.. :/ en tiedä.. vai voiko jotenki vaikuttaa tää ajattelu-et ''menkat loppukaa jo'' tähän tilanteeseen, et vuoto on niukkaa ? :eek:
Kertokaan joku asiantuntija? :ashamed:
 
mulla on sama ku gardenilla, ettei oikeen mikään hormooniehkäsy sovi.. pää tuppaa sekoo enemmän ja vähemmän kaikista.. B) Laskeskelin just että jos mun kierto pysyis normaalina, alotettais yritys toukokuussa ja jos nappais heti ni mulla ois laskettu aika tasan vuoden päästä.. :LOL: sitä tulee kyllä vähän höppänäksi ku on hirmunen vauvakuume. Tuntuu että toi pikku-ukko ei olis koskaa ollu mikää pikku vauva. nyttenki se oli puolvuotis neuvolas jo 12 kg.. :eek: se ei paina ku kilon vähemmän ku siskon 3,5 vuotias poika.. :D
 
Oravannahka Ohos, teillä on potra poika,meidän vajaa 3v painaa myös 12kg :D Saas nähdä,maltetaanko mekään oottaa siihen kesäkuuhun,vai joko otetaan varaslähtö yritykseen :whistle:
mely Kaksosraskaus meni kesken rv 8, olin vielä työharjoittelussa silloin ja muistan kun mietin että miten mä lähden päivystykseen,kun kukaan ei tienny raskaudesta. Aaltomaisina selkäkipuina alko supparit ja sitten tuli rajua vuotoa. Onneksi tyttö pysyi matkassa loppuun asti.

Mulla ei enää äippävaatteita ollu säilössä kun ei pitäny enää lisääntyä :whistle: niiinpä niitä on tarttunu joskus kirpparilta matkaan mukaan ja tilasin Ellokselta jotain pientä.

Tänään on ollu oikee tappelupäivä noiden meidän poikien kanssa! Ne kun on patalaiskoja,etenkin vanhempi,niin kaiken saa ensin sanoa sataan kertaan ja sittenlopulta huutaa pariin otteeseen. Sitten EHKÄ jotain tapahtuu. Mutta kyllä välillä kieltämättä menee täysin hermo ja mietin,että onko tässä järkeä. Mutta toisaalta..
 
Mely: kantsiskohan kuitenkin tehdä raskaustesti? Tietty voi sitten kurjalta tuntua jos et raskaana olekkaan mutta ainakin saisit tietää. Kovasti toivon että plussa sieltä sulle tulis :heart:

Oravannahka: on teidän pojalla kokoa, meidän 1v painaa niukin naukin 10 kg

:hug: :hug: kaikille keskenmenon kokeneille.

Äitiysvaatteista: mun äippähousut palautui lainasta vuodenvaihteessa ja tuolla kaapissa ne nyt lymyilee. Äitiyspaitoja en varsinaisesti käyttänyt vain tunikoita ja imetyspaitoja ja nekin on tallessa.

Riippitsiip: niinpä kyllä välillä hulinapäivän jälkeen sitä kysyy itseltään että haluaako oikeesti vielä yhden hämmentämään tätä soppaa, mutta mun tapauksessa vastaus on yksiselitteisesti kyllä :heart: Kun on nää lapset sitten niin ihaniakin :heart:
 
kiitti peukuista, mut oli negaa :( ja mä en tajuuu... eilen loppu vuotopäivällä.. sit tänään aamulla oli tullu vähä isompi satsi verta, mut oli silti sellasta suhtkoht ohutta.. Kai nää hormoonit on vaa sekasi. ja mitenhän tästä aletaan laskea seuraaviin menkkoihin. tai yleensäki mistä tiedän milloin ovis olisi :/ hmm..
 
siis 32 kp:nä alkoi tuhrulla.. tiputteli kolme päivää eli eile loppu päivällä ettei tullu yhtään mitään. sit tänään tuli aamulla verta.. tai no enemmänku noina muina päivinä. ja ny vähä pyyhkäisemällä enää tulee jos sitäkää :eek: Meinaatko riippitsiip et voisin olla viel raskaana, mutta ei vaa näkyny testissä ?=) mietiskelin eilen et ku oviksesta ei ollu varmaa tietoa.. ku yiritin tikuttamalla silloin selvittää miten ohjeessa sanoi.. mä aloin tikuttamisen 13. tammikuuta ja sen kuus päivää.. ei tullu mitään merkkiä positiivisesta. Joten jatkettiin silti touhuamista n 2-3 päivän välein :D niin mietin eilen et kannattaako mun testata edes vielä et missähän vaiheessa positiivinen pitäis näkyä jos olisin raskaana? :/ vaikeasti selitetty mut mut.. :)
 
Mely tosiaan mahdollisuus on että testi näyttää väärin. Mä tein ekassa raskaudessa muistaakseni 3 negaa ja sitten menin terkkariin pissimään purkkiin. Plussa tuli siellä ja viikkoja oli sitten jo 8+ kasassa. En tiedä pissinkö siihen tikkuun jotenkin enikertalaisen taidolla väärin vai missä vika. Nää muut kaksi raskautta on kyllä sitten näkynyt muistaakseni ihan ekalla testillä.
 
maximilian aika jännä et vasta sit huomattiin ! :eek: Hmm.. niin, mut aika jhyvin testeissä ainaki sanotaan tai ainakin pitäisi sanoa et on epäonnistunut se testi jos pissaa väärin tikkuun tai muuta. Mut en sit tiedä. oliko sulla vahvat tuntemukset et olisit raskaana? oliko oireita paljonki ? Paljonko oli kertyny kp:tä ku aloit miettimään et : mä oon varmaan raskaana. ? :)
 

Yhteistyössä