Keväällä/kesällä 2009 yrityksen aloittavat?

Heips kaikille :wave:

Oon päivitellyt nyt joka päivä tuota pinoa, mutta sanokaas jos jonku kp:t on väärin :D

Vitsit tää on jotenkin niiii raastavaa kun on niin kaamee vauvakuume, mut pitäs vaan jaksaa odottaa muutama kuukausi ennenkun voi edes ruveta yrittämään.. huoh. Oon niin malttamaton :ashamed: Varsinkin oviksen aikaan on aina niin argh, kun tietää et vois tärpätä nyt jos yrittelis, mut eeei. Täytyy odottaa kiltisti vielä :saint:


Mitäs muille kuuluu? Kertokaas nyt kuulumisia ettei tää pino ihan surkastu :p
 
riippitsiip älä muuta sano! Mä oon kyl tosi onnellinen et voidaan edes jo muutaman kk päästä alottaa yrittelyt, kun aluks mies oli vielä n. puolisen vuotta sitten sitä mieltä, et "muutaman vuoden päästä sit pikkukakkonen". Se olis ollut suorastaan kauheeta kidutusta!! Mut nyt voi ihan kivalla mielellä ootella sen muutaman kuukauden, muutaman vuoden sijaan.. :)

Mut on vauvakuume vaan kyl semmonenki tauti, ettei se ota loppuakseen ennenku saa sen plussan testiin, tai iiison masun, tai vauvan syliin... Jos ees loppuu sittenkään :saint: :D

T. krooninen vauvakuumeilija-mmiilia
 
Nostelen... :attn: B)

Mitäs tänne, kuluttavaa arkea... *huoh* Päivät menee ihan siivillä ja illat sitä nopeammin. Onneksi on sentään viikonloput jolloin YRITETÄÄN vaan pysytellä kotona ja oleilla pikkuneidin kanssa. Yritän todenteolla ajatella jotain muuta kuin vauvoja, mutta minkäs teet kun tuntuu että joka toinen ystävä ja tuttu on maha pystyssä ja mun kuume vaan polttelee entistä kovemmin! :p Täytyy vaan yritellä toppuutella, vaikka vaikeaa se kyllä on. Meillä mmiilia ihan exact sama tilanne, ensin mies oli sitä mieltä että parin vuoden päästä sitten harkitaan perheenlisäystä, mä aloin oireilemaan vauvakuumeesta jo syksystä lähtien, joten kyllä sitä jaksaa muutaman kuukauden vielä odotella vaikka päällään seisten, eikös!? :LOL:
 
Meillä taas mies oli jo sitä mieltä,ettei meille tule enää lapsia ollenkaan. Vuosi sitten jouluna muistan, kun mainosti sitä kaikille sukulaisillekin :kieh: ja tässä sitä ollaan...

noh,mun haluja hillitsee nyt kummasti hirvee flunssa mikä tuli päälle oikein toden teolla. Loppuviikko saikkua,joten vähän saa huilia,paitsi et meidän 2,5-vuotiaalla sama tauti päällä ja tyttö ja poikakin jo valittaa kurkkukipua ja nuhaa...
 
:wave:

mmiilia & Snoopy, minäkin taisin olla samassa odottajien ketjussa teidän kanssa :).

Täällä tosiaan vauva saa tulla, kun on tullakseen... mutta katsotaan, kuinka kauan plussaa saadaan odotella :whistle:

Itse olen hoitovapaalla ja tarkoitus olisi olla mahdollisimman kauan kotona :D. Töihin paluu ei nappaa yhtään ja eikä varsinkaan tuonne entiseen työpaikkaan :ashamed:. Olen jopa hieman miettinyt alan vaihtoa, mutta katsellaan sitä sitten joskus =). Tällä hetkellä nautin täysillä kotona olosta ja neidin hoidosta.. Päivät menee hurjaa vauhtia :whistle:

riippitsiip Pikaista paranemista :hug:

-Veeruska-
 
Heippa Veeruska-81 :wave: =) Viliseepäs täällä "tuttuja", kiva että löysin tällaisen pinon.

Meillä ei uutta... Mies tahtoo vaihtaa asuntoa, autoa ja työpaikkaa ennen vauvaprojektia *huoh* |O Toki olen osin samaa mieltä, mutta mies ei nyt ymmärrä että se alulle saanti voi venyä (taas) yllättävänkin pitkään. Miten tuo meidän mies aina ajattelee kaikkea materian ja rahan kannalta. Höh. Ja ihan hyvin tässä on tähänkin asti pärjätty. Mutta toisaalta on se mieli muuttunut edes vähän vauvamyönteisemmäksi kun olen jaksanut tiiviisti muistuttaa asiasta ;) (mies sanoo, että jankuttanut).

Mulla myös toista viikkoa flunssainen olo. Ensin viikko päänsärkyä ja tämä viikko kurkku kipeänä ja yskittää. Finrexinin voimalla jaksaa töissä :| Että terveiset vaan sinne riippitsiipille, pikaista paranemista sinulle! :hug: Tänään käytiin neidin kanssa lääkärissä - korvat onneksi puhtaat mutta silmissä tulehdus, lämpöä vähän ja kurkku punainen ja ilmeisen kipeä.

Sairastellessa ainakin on muuta mietittävää kuin vauvakuume! :LOL: Jotain positiivista tässäkin!
 
Mulla on toi kierto vielä vähän sekaisin imetyksen takia. Normaalisti se on 28 vrk, mut viimeks oli 42 vrk.. eli nyt se on jotakuinki 20/28-42.. vissiinki.. :whistle: Mulla on melko sama tilanne ku Veeruska-81:llä, että ei töihin palaaminen oikeen nappais.. Multa loppuu vanhempainvapaa (vai mikä tää nyt olikaa) huhtikuus, sen jälkee ois tarkotus mennä tekee hoitovapaan ohella muutamaa viikkotuntia.. ehkä mä sen kestän.. :/ mut sit kyllä täälläki lähtee ura vaihtoo tuon pikkukakkosen jälkeen.. B)
 
Huomenta kaikille!
täällä edelleen kipeinä, tuli sit kaikki muutkin jopa miestä myöten. Mutta hänellä ei luonne anna myöten sairastaa,yhden päivän maltti saikulla pysytellä ja sitten raahautui puolikuolleena töihin :/
Me ollaankin ens viikolla ma- to keskenämme lasten kanssa, kun miehellä koulutusta toisella paikkakunnalla. Vähän tiukille ottaa neljän ipanan kanssa,kun pitäs omaan työhönkin ehtiä ja viedä poikia harrastuksiin töiden jälkeen ja hakea pieniä hoidosta... :whistle: pakko kait vaivata anoppia sen verran, että edes yhtenä iltana olis avuksi. Eipä tänne muuten ihmeitä. Ei nuo työt minuakaan innosta, olen nyt ollu töissä vajaat 1,5vuotta kuopuksen hoitovapaan jälkeen ja haaveilen jo mammalomasta ;)
 
Riippitsiip, anoppihan voi olla mielissäänkin kun saa tuntea itsensä tarpeelliseksi! Siittä vaan apua pyytämään. Meilläkin äiti oli tänään neitiä hoitamassa kun ei kipeänä voinut hoitoon viedä. Mä prkl olin niin idiootti, että raahauduin puolikuntoisena töihin. Nyt on olo sen mukainen :snotty: Ihan piesty olo - henki ei kulje, keuhkot sattuu ja paleltaa. Kuume ei vaan nouse, sen takia töihinkin menin. Toivottavasti tää jo kohta helpottais. Nyt ei todellakaan tule ajateltua vauvantekohommia, tää kierto menee ainakin ilman vauvahaaveita :(

Oravannahka, sullahan on kiva tilanne jos pääset tekemään paria viikkotuntia töitä hoitovapaalla :) Vai ootko itse samaa mieltä ollenkaan...? Mäkin aloitin työt puolipäiväisenä ä-loman jälkeen. Nyt tosin teen jo täyttä päivää. Oli sentään edes vähän pehmeämpi pudotus työarkeen.
 
Pikaisia paranemisia teille kipuileville! :hug:

Mä kans sain nyt töitä, jee! Ensviikolla alkaa työt, ja aluksi teen 20h/viikko. Ihanaa sit alkaa pikkukakkostakin yrittelemään, ku on töitäkin, niin on vähä turvatumpi olo kun saa sit isompaa äippärahaa. Millä malttaa odottaa vielä muutaman kuukauden |O Juteltiin just kaikista käytännön järjestelyistä sit pikkukakkosta varten... :heart: On niin ihana suunnitella kaikkee.. Jaksaa taas vähän taas malttaa odottaa kun on mitä ihanaa odottaa. Ja varmaan nyt kun työtki alkaa, niin aikaki menee nopeempaa.

Niin, ja meillä alkaakin sit yritys vissiin vasta kesäkuussa.. aluks meinasin et huhtikuussa. Mut mies haluu et käyn eka siihen kesäkuuhun asti tuolla töissä, ja sit vasta alotetaan yritys.. Se haluu varmistaa, et varmasti viihdyn tuol töissä... :whistle:

Nyt päivitteleen vielä pinoa.
 
Vieläkös joukkoon mahtuu =) Aivan järjettömän vauvakuumeen kourissa kärvistelen ja todellakin tuskaa kärvistellä vielä pari kuukautta ennenkuin laitetaan vauvaprojeksi vauhtiin. Meillä tämä seuraava mukula kantaisi sitten järjestysnumeroa neljä, eli mies saa sitten hyvällä "tekosyyllä" vaihtaa autoa :LOL: että mahdutaan kaikki kyytiin. Tällähetkellä olen tosiaan hoitovapaalla mutta syyskuussa sitten töihin rääpimään, toivottavasti hetkeksi vain.

Kuumeilen jo sitä vauhtia että apteekistakin nappasin tommosen infolehtisen mukaan, siinä kun oli raskaudesta ja lääkkeistä jotain juttua. Autossa sitten vasta muistin että tosiaan vielä ei masua kasvatella :LOL: tää kuumeilu rupeaa jo käymään hälyttäväksi.

Omaa kiertoa en seuraa muuta kun sen verran että rätit on valmiina vuodon alkaessa. Mutta terkkarit on aina sanoneet että normaali ihanne kierto (mitä se sitten tarkoittaakaan).
 
mmiilia: kiitos kun lisäsit mut listoille :flower:

riippitsiip: katsoin listasa että teillä muksuja jo neljä, mites lähipiiri on suhtautunut teidän suurperheeseen? Meillä suku ei tiedä meidän vauvahaaveista, kun tuntuu että niille on jotenkin tosi paljon jo nämä kolme. Vouhaavat perinteisesti rahasta ja rivienvälistä vähän mun lapsenhoitokyvyistä. Jotenkin niin älytöntä ja kyllä porukan suu venähtää kun mun maha taas alkaa kasvaa, ajattelin lisätä piruuttani vettä myllyyn ja kehua että lapsia saa tulla niin paljon kun on tullakseen. Rupee pikkuhiljaa jo ärsyttää tommonen kommentointi. Kuitenkin kai me itse nyt tiedetään kuinka rahat ja oma jaksaminen riittää. Tuli nyt vähän purkaus :ashamed: mutta on kurjaa kun tietää että suku ei tule iloitsemaan vauvauutisesta yhtä paljon kun me, mutta minkäs teet..
 
Hei!

Maximilian meillä on myös sama tilanne.Neljättä kovasti toivotaan.Suku ei meidänkään vauvahaaveista tiedä,enkä kyllä kerrokkaan.Saas nähdä mitä sitten meinaavat jos ja kun se neljäs olis tulollaan.Kolmannesta olivat jo niin järkyttyneitä.En kyllä aijo heille mitään kertoa,saavat sitten aikanaan raskauden itse huomata...

Minulla vaan vauvakuume kasvaa!Tekis mieli jo yritys aloittaa mutta pitää vielä jaksaa odotella.
 
Heippa, kivaa kun porukka kasvaa :wave: Snoopy, meil ei valitettavasti anoppi tykkää lastenhoidosta,eikä näitä oo hoitanukaan ku kerran vuodessa,mutta joskus on pakko pyytää viemään harkkoihin poikaa,kun ei vaan ite repee joka paikkaan :ashamed: Oma äitini auttaa tosi paljon, mutta hän vielä osittain töissä joten aina ei voi häntäkään pyytää.

Maximilian, tervetuloa mukaan kuumeilemaan :hug: Meillä on miehen puolella isojakin perheitä, miehelläkin 3 sisarusta, joten ei ihan hirveetä ollu suhtautuminen. Tosin anoppi vihjaili jo kolmannen jälkeen,että täähän oli sit viimoinen.. :whistle: Enemmän pelkään omien sukulaisteni sanomisia, tosin meillä ei hirveesti ole yhteyksiä pidetty ,kuulen sitten kiertotietä. Työkavereistakin löytyy töksyjä,joilta varmasti tulee kommenttia. Mutta koitan jo valmiiksi suhtautua niin, että eipä kuulu muille meidän lapsilukumme. :heart: ja todennäköisesti tää on kuitenkin meidän viimeinen, mulle jo kolmas sektio ja enempää ei kait suositella. :/

Taidan huomenna mennä lääkärille, ei tää flunssa menny pikkusairastamisella ohi. |O
 
Moikka!! Minäkin ajattelin ilmaantua tänne :) Minulla ja miehelläni on kanssa yritystä tässä. :) Saa ny jännäillä miten tässä käy ja kuinka nopeasti. Oli tuossa viime vuoden loppupuolella keskenmeno ja siitä nyt on sitten toivuttu. Yhdet menkat kerkes tulla tossa väliin. Ja sitten alettiin touhuamaan miehen kanssa ;D kp on nyt 29 menos. ennen keskenmenoa oli säännöllinen kierto 27. saa nyt sitten nähdä onko hormoonit ihan sekaisin vielä km:sta että sen takia voi pitkittyä taas kierto. kun tuon km:n jälkeenkin oli 74kp:tä :eek:.
Mietityttää kamalasti kun viime viikolla todennäköisesti oli 19.25. päivien välillä ovis. Ja touhuiltiin siinä. Sit siitä seuraava maanantai elikkä nyt viime maanantaina tuli pöksyihin jotain rusehtavaa tuhrua.. :eek: VOIsiko se olla sitä ns. kiinnittymisvuotoa?? Sitä ei tullut enempää sitten jälkeenpäin.
 
Mailis: Juu jotenkin ihmiset tuntuu olettavan että kaikkille piisaa kaksi standardi lasta. Mutta mepäs ollaan ahneita ja toivotaan lisää :D
Mutta silti voi olla toisinkin päin, parilla kaverilla on "vain" yksi lapsi ja arvatkaa vaan saavatko selitellä sitäkin että miksi vain yksi. Niin tai näin aina väärinpäin. Ois kyllä ihan kiva jos jokainen sais rauhassa mennä sen oman lapsilukunsa puitteissa.

Tekis mieli jo kaivaa mammakuteet ylähyllyltä ja vähän hiplata niitä, jos niistä tarttuis hyvä vauva onni. Mutta ehkä ne on parempi pitää tuolla piilossa, ettei tää kuume käy sietämättömäksi. Kirppikselle vein jo muuta rompetta että on kaapissa on sitten tilaa vauvakamoille. Kyllä tässä vaan kovasti tulee jo valmistelua tulevaa..
 
Aih että ku minun tekisi myös pukee jotkut äippävaatteet päälle :D iha älytön vauvakuume on, ja suurenee entisestään kun näkee että niin moni on paksuna :D hassua kyllä. Tästä vuodesta varmaan tulee oikein urakkavuosi vauvojen tulemiseen :D
 
Nostetaas vähäsen, kun nää muut kuumeiset jyrää meitit.
Kutsu kaverin muksun ristiäisiinkin tupsahti postiluukkuun, siellä meikäläinen sitten heiluu posket kuumeesta punoittaen. Kuin enteenä tulevasta esikoinen maalasi aamulla mun kuvan vesiväreillä. Mahasta tuli vähän iso joten totesi vaan että sulla voi tossa olla sitten vauva mahassa :LOL: vähän nauratti. Lapsille ei siis tosiaan ole mitään vauvoista puhuttu, että ihan itse sen keksi.
 
Hops :attn: nostelen... =)

Onko tämä tuleva vauva myös suunniteltu sectiovauva, riippitsiip? Miksi sektioissa on moinen raja...? :whistle: *kyselee tyhmiä* Sullakaan ei vaan flunssa hellitä, täällä kärsitään samoin... Soitin lääkärillekin tänään kun poskiontelot ovat ihan tulessa. Käski vielä seurata tilannetta, vaikka sanoin että olen tuhannen kertaa ennenkin poskiontelontulehdusta kärsinyt ja tiedän miltä se tuntuu. Noh, ei auta kuin maata kotona ja doupata itseään. Onneksi tyttö on jo parempi. Toisaalta levosta ei tässä tapauksessa tule yhtään mitään... :/

Te kaikki useamman lapsen äidit; viis veisaatte muiden puheista, itsehän te arkeanne elätte ja nautitte lapsistanne! Ei pitäisi olla keneltäkään muulta pois vaikka "standardiperheen" koko ylittyy. Sisarukset ovat ennenkaikkea rikkaus, sanoi kuka mitä hyvänsä. Ja minkäs sille mahtaa, jos vauvakuume kerta toisensa jälkeen yllättää :heart: Ovat ne lapset niiiiiin ihania! (paitsi silloin kun sairastetaan tai kiukutellaan... :p ;) :whistle: )

mely, :hug: km:n johdosta... :'( Monennellako viikolla olit? (ei tietenkään tarvitse vastata jos et halua...). Jos noin murheellista, niin jotain hyvääkin - ainakin tiedät että raskautuminen on mahdollista, tsemppiä kovasti jatkoon! :heart:

Mä en ole vielä hennonnut edes hypistellä äitiysvaatteita. Muistan kun sulloin ne synnytyksen jälkeen kaapin perimmäiseen nurkkaan, silloin ahdisti jo ajatuskin nähdä niitä. Mulle kun ei mennyt kuin muutama vaatekappale päälle viimeisillä viikoilla, kahdella vaatekerralla sinnittelin lopussa. La meni vielä kahdella viikolla yli ja olin TODELLA helpottunut päästessäni siitä mahasta eroon. Ja nyt sitä sitten taas haikaillaan sitä aikaa :LOL: Niin se mieli muuttuu ja aika kultaa muistot :)
 

Yhteistyössä