Luinpas koko viestiketjun yhteen pötköön kun kerran näin hyvän palstan onnistuin löytämään
Sain paljon voimaa näistä viesteistä! :flower:
Täällä myös yksi vuosimallia -81 oleva PCO:lainen. Jätin e-pillerit pois 01/07 ja yhteisellä päätöksellä luovuttiin kaikenlaisesta ehkäisystä 05/07. Menkat tulivat aluksi ihan normaalisti, vaikka pillerit jäivätkin pois ja sitten meni 3-4kk ettei menkkoja kuulunutkaan ja kierrot olivat todella pitkiä. Osasin sellaista odottaakkin koska olin syönyt pillereitä ainakin 7 vuotta. Vuoden 2008 lopulla asia alkoi todenteolla vaivaamaan ja menin suoraan yksityiselle gynekologille. Gyne teki ultraäänen todella kovakouraisesti ja kyseli koko ajan lihomisesta ja kehotti laihduttamaan (olen reilusti ylipainoinen) ja ihmettelin että kuinka mun paino sitä gynekologia noin kamalasti vaivaa. Ultrauksen tuloksena gynekologi töksäytti, että mulla on pco, käski laihduttamaan ja alkoi puhumaan koeputkihedelmöityksestä ja adoptoimisesta. Poistuin gynekologilta (nainen) terolut-resepti kourassa, tietämättä yhtään mitään taudista nimeltä Pco ja siinä luulossa etten todellakaan voi saada lapsia muuten kuin koeputkihedelmöityksen kautta tai adoptoimalla. :'(
Vuosi 2009 menikin sitten lähinnä aivan järjettömässä työputkessa ja teroluteja säännöllisen epäsäännöllisesti syöden,koska menkat tulivat silloin tällöin jopa ihan luomuna.
Lokakuussa 2009 sain todella rajun vuotohäiriön,sitä oli edeltänyt pitkä säännöllisten kuukautisten jakso. TK:ssa hoitaja sanoi että on aikainen keskenmeno, mutta kiertopäivien yms kannalta se ei olisi ollut millään mahdollista. Lääkäri totesi että ei ole voinut olla keskenmeno, mm. raskaustestin perusteella. TK.sta sain Primolut kuurin ja jonkun toisen lääkkeen (nimeä en muista), mutta siellä ei pystytty ultraamaan (ei ole laitetta) ja lääkäri totesi vain silmämääräisesti ettei ole kystia eikä myoomia.
Menin yksityiselle gynekologille taas,tällä kertaa ihan eri lääkärikeskukseenkin jopa. Tämä gynekologi oli ystävällinen ja osasi kertoa pco:sta. Hän sanoi että laihtuminen olisi tottakai hyväksi, mutta ei täysin välttämätöntä raskaaksi tulon kannalta, vaikka ylipainoinen olenkin. Hän teki ultran ja totesi ettei ole kystia, eikä myoomia ja vuotohäiriö on todennäköisesti johtunut vain niistä monirakkulaisista munasarjoista. Hän antoi minulle terolut-reseptin varmuuden vuoksi, että jos menkat eivät palaudu normaaliksi vuotohäiriöön annetun Primolut-kuurin jälkeen.Tämä gynekologi sanoi että mun menkat on olleet niin vähän aikaa "normaalit" ettei mun kannata vielä huolestua, kunhan harrastaa seksiä tarpeeksi usein niin pitäisi kyllä tärpätä.Tosin siihen voi mennä aikaa, koska en selvästikään ovuloi usein vaikka menkat olivatkin tulleet säännöllisesti.
Kävin tämän toukokuussa uudelleen tällä gynekologilla, koska menkat olivat taas jääneet pois. Sain terolut reseptin kesän ajaksi ja sovimme että syksyllä aloitetaan clomit. Kesällä niitä ei voinut aloittaa kun lomien takia ei olisi pystynyt suorittamaan tarpeeksi seurantaa. Gynekologi kirjoitti miehelle lähetteen simppatesteihin, mutta ukko ei ole vielä ehtinyt tekemään asian eteen mitään. Ukko-kulta kun on joutunut painamaan aivan järjettömiä työpäiviä viimeiset 3 kuukautta, hyvä kun on aviomiehen velvollisuudet ehtinyt täyttämään
Alkuun emme asiaa paljoa ajatelleet, vauva tulee kun on tullakseen...mutta kun kolmas vuosi tuli täyteen niin kumpikin on alkanut huolestumaan ja itse olen ollut jo aivan masennuksen partaalla. Asiaa ei auta se, että parhaat ystäväni ovat kumpikin raskaana...ja tulivat raskaaksi heti kun jättivät ehkäisyn pois. Olen onnellinen heidän puolestaan, mutta aina ei silti jaksa,välillä tulee todella katkeria ja rumia ajatuksia :ashamed:
Olen myös tukenut yhtä ystävääni abortin kanssa, vaikka sydän itki verta...se oli kuitenkin sille syntymättömälle lapselle paras ratkaisu kaikin puolin. Laihdutuksestakaan ei ole tullut mitään, kaiken minkä olen saanut pois on tullut takaisin. Tuntuu ettei kilot tipu vaikka seisoisi päällään.
Anteeksi,tuli todellinen valivaliavautumis-viesti heti alkuun...näistä asioista ei vaan viitsi puhua niiden kanssa joita asia ei kosketa, he eivät vaan ymmärrä :headwall: