Hei!
Voisin minäkin kertoa vähän taustaa. Eli olen 24 v naikkonen, ja kuten todettu 2-3 vuotta
ilman e-pillereitä oltu ja 1,5 vuotta sitten yritettiin vähän enemmän, mutta sitten minulle
tuli työpaikanvaihto ja otimme rauhallisemmin, kuitenkin mitään ehkäisyä ei käytetty.
Olen syönyt e-pilleriä (Diane Novaa) iästä 16 ikään 21. Vaikka olen käynyt vuosittain gynellä e-pillereiden käytön jälkeenkin ja menkkojen alkamisesta 13 v aina valittanut todella pahoista kivuista niin kukaan ei ole tiennyt mitään. Viime vuonna kävin kunnallisella gynellä, oli ollut paljon kipua oikealla puolella ja tahdoin tarkistaa jos kyseessä oli kysta, vastaukseksi sain "sitä ei voi tietää
Vaikka tiedän että uä voisi kertoa sen. Eivät vaan ottaneet asian vakavasti.
Kun keväällä sitten työpaikkalääkärin kautta tarvitsin uudet pillerit menkkakipuun hän
alkoi ihmetellä jos olisi endometrioosi kyseessä. Googlasin ja aloin pelätä, eikä kestänyt
kauan ennekuin otin yhteyttä yksityiseen. Kävin sitten taannoin Turun Gynekologikeskuksessa jossa todettiin PCOS. Kuitenkin oli nähtävän ovulointi molemmilla puolilla, ja hän kehotti yrittämään. Sain kuitenkin kuukautiset normaalisti, joten ei tärpännyt. Muuta ohjeita en sitten saanut. Joten yritetään vähän vielä ennen kuin pyydetään enemmän apua (Clomit yms.)
Toivottavasti tänne liittyy enemmän tietäjiä jotta voidaan keskustella ja saada enemmän tieto.