vierailija
”Tässä on yksi syy monien muiden joukossa miksi täällä on hiljaista. Ei osata keskustella. Osa väestä taantuu tilaisuuden tullen suuta soittaviksi teineiksi. Ei sellainen vie keskustelua eteenpäin.”Miksi sitten jauhat asiasta? On erikoista ja surkuhupaisaa, että kaksi suosittua aikakauslehti siirsi keskusteluosionsa tälle palstalle, eikä yksikään palstojen keskustelijoista ole viihtynyt tällä palstalla.
Anna-lehti on uudistunut. Lehden välissä on tv-lehti, jossa on viikon ohjelmatiedot. Täytin lehden ristikon illalla.
Tämä on yleinen ongelma nykyään. Samasta aiheesta kertovat Anna-lehden Linnea-jutussa alan asiantuntijat. Koulukiusaaminen on yleistä, ja aikuistuttuaan kiusaajat jatkavat ilkeilyä netin palstoilla.
Tänään on Pyhäinpäivä. Ennen puhuttiin Pyhäinmiestenpäivästä. Katsoin Yleltä messun, jossa muovailtiin savea jumalanpalveluksen aikana. Eniten minua kosketti Jussi-pastorin puheessa puhe itseksi tulemisesta. En halua olla kukaan muu kuin minä itse. Lähetyksen loputtua ruudulle ilmestyi naisia, jotka kertoivat lähisuhdeväkivallasta. Perhehelvetti jyllää parhaillaan monen naisen kotona.
Kun aikoinaan minulla oli vaikeaa, Suomi eli pimeää 1990-lukua. Nykyään on tietoa ja apua paljon enemmän kuin siihen aikaan. Tuntuu siltä, että tämän palstan häiriköt estävät naisia hakemasta apua itselleen.
Voin hyvin enkä ole mitään vailla. Olen vahva ja itsenäinen nainen.
Olen ylpeä siitä miten olen selvinnyt läpi harmaan kiven. Kun aikoinaan lasteni isän miestyökaveri kysyi miten jaksan juopon puolisoni kanssa, vastasin, että kristinuskon voimalla. Tilanne on pysynyt samana. En mieti mitä on kuolemani jälkeen. Elän tässä hetkessä Suretti kuulla aamulla radiosta, että Helsingin lentokentän työntekijä on menetynyt tapaturmassa työpaikallaan.
Lähtö voi tulla milloin vain kenelle vain. Ollaan ihmisiksi tällä palstalla ja elävässä elämässä.