Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

Heippa! Täällä elellään edelleen kipujen kera ja vuoto vaan jatkuu, nyt kp6. Toivotaan, että pian loppuis sekä vuoto,että kivut, jotta pääsee taas yrittämään...

Olo on edelleen outo ja surullinen ja tekis mieli kertoa tää asia kaikille ja koko ajan vaan puhua tästä..Mutta eiköhän tää tästä.

Tosiaan nää kivut, säryt ja krampit on tosi ikäviä :'(

Mäkin aloin karppaamaan, koska sillä sain keväällä hyvin alkavia tuloksia kunnes tuli kesä ja kilot hiipi takasin. Mutta sillä siis taas alotellaan ja tietysti liikunnalla. Toivottavasti saan painoa pois ja se auttaisi tässä asiassa!!

Nuo terot aloitan siis kp 15. Täytyypi pian käydä ne aposta hakemassa...

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! :hug:
 
haaveilija87: sulle varmaan sanottiinkin ohjeistus teroihin, mutta suosittelen muistamaan yhden tärkeän, mitättömältä kuulostavan seikan pillerin otossa: ota aina samaan aikaan vuorokaudesta, eli esim. iltaisin iltapalalla ja aina samaan aikaan nakutettuna. Ihmiskeho on ihmeellinen :kieh:

 
Onnittelut neunulle ferrarista :LOL:

Mulla ylihuomenna aamulla gynekoloki. Peeelottaa niin perkuleesti. Vaikka ollaankin isännän kanssa mietitty että ens vuonna häiden jälkeen aletaan sitten yrittämään, niin silti; jos oon vuodessa kympin saanut pois ja muutosta ei oo tapahtunut niin eihän se hyvä merkki voi olla?

Toki voihan olla näinkin ettei siellä ole MITÄÄN mitä EI pitäisi olla.

Noh, onneks saan uudet hienot kynnet myöhemmin keskiviikkona, ja meille tuli kisu vauvva.
Takana on myös kohta 5viikkoa ilman tupakkaa josta kolmas viikko ilman champixia. Hullut hikoilut tänään taas menossa. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja angelfish:
macy gray Kiitos! Täältä löytyy berberiinistä infoa: http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=224
Kiitos! :flower: Onpa monipuolinen rohdos. Mulla on kahden tunnin arvo paastoarvoa matalampi, mutta painonpudotukseen kaipaisin tukea. Ehkä tuo olisi ihan harkittava tuote. :)
 
moikka taas!!
neunu voih!!! onnittelut ferrarista :flower: kyllä se nyt siitä lähtee jytämään :D

mulla meni nyt päivällä viimeinen clomi... torstaina pitäis mennä uään kurkkimaan tuottaako nuo tulosta... muita oireita ei juurikaan ole tullut mutta mieli on masentunut ja itkuherkkä... mikäs ilta nyt katsoin suurimman pudottajan finaalia tippa linssissä... jotenkin tuo pessimistin luonne yrittää pyrkiä esiin kun ajattelen tuota torstaina... kun tässä on kaikki muukin mennyt metsään niin miksei sitten tää clomi kokeilukin... eli mun tuurilla niillä ei ole mulle toivottua tulosta... töissäkin oikeen v*tuttaa olla... eli jos clomit ei toimi en tiedä sitten alkaa nuo nostaan mun annostusta vai aletaanko etsiä munasolun luovuttavaa vai mitä tässä tehdään... inssiä tuskin suunnittelet jos en ovuloi ollenkaan... noh... pitää vain jaksaa toivoa!!

 
Heippa kaikille! :wave:

Tänään on jo vähän iloisempi mieli. Aamulla kävin koiran kanssa perinteisesti noin 45minuutin lenkillä ja sitten tunnin pakersin salilla ennen töihin tuloa. Töissä tosin sorruin pieneen palaan pannaria ja jädeä :headwall: Mutta kovin yritän siis karpata, liikkua ja näin ollen laihtua!!

Mun neuvolalääkäri soitti tänään ja kyseli mun fiiliksiä Pulssi-reissusta, oli saanut tänään mun tiedot käynnistä!! Siis uskomaatoman ihanaa huomioon ottoa kyllä siellä! Juteltiin jonkun aikaa ja käski ottaa uudelleen yhteyttä, ellei menkat tule terojen jälkeen. Jos kuitenkin kierto normalisoituu, niin seuraavan kerran sitten vuoden päästä yhteys ellei edelleenkään plussaa kuulu. Laihdutuksesta myös kovin muistutti, muttei sitä metaformia mulle halunnu kirjottaa. Mä olisin kyllä sen halunnu :rolleyes:
No, täytyy vaan itte tehä kovaa työtä...

Nyt vihdoin loppu vuoto ja kivut siinä samassa, joten eikun peitot heilumaan. Harmi vaan, että miehen kanssa ollaan nyt tosi vähän samaan aikaan kotona...

Semmosta omaa napailua..
 
:wave: mä olin jo hukata tämän ketjun kun kaikki on nyt uutta ja hienoa :LOL:

Täällä ollaanyhä tosi hyvillä mielin menkkojen alkamisesta. Nyt kp 4 ja toivoa on, että loppu viikosta taas peiton heilunta onnistuu. Ainakin jo nyt alkaa niukkailee vuodon suhteen, alku olikin aika hurjaa...:whistle: en ensinnäkään uskonut niistä kipunippailuista vuodon alkavan, koska sellaista saman suuntaista kipuilua on ollut ajoittain aiemminkin. Ja toiseksi, että nytkö todella, vessaan meno työmaalla oli tiukassa, koska en voinut uskoa tuntemuksiani vuodosta. Vessassa olin niiiiin INNOISSANI. Koskaan ei ole menkkojen alkaminen ollut yhtä IHANAA! Ja se ajatus kun mietin mistä löydän lisää tampooneja, meikkapussissa on muutama, mutta eihän ne riitä mihinkään....:ashamed: ja ja, se kun tajusin vuodon alkaneen runsaana. Sitähän tuli oikein monien kuukausien edestä :eek: Sunnuntaina ruokakaupassa naistentarvikehyllyssä olin kuin pahanen pikkuteini kun vilkuilin ettei kukaan vain näe :D nolotti :LOL: No nyt kun vuoto vähentynyt huomattavasti, pitäisi kai mennä ostamaan pienempää kokoa, mutta en uskalla tehdä mitään siirtoa asian eteen ettei vaan taas katoa mokomat vaivat :LOL:

Pääsin siis otattamaan myös verikokeita, hormoni yms. ja kyllähän tuli verta pullotettua, yli 10 pullollista :D Tämä siis kierron 3-5 pv:nä oli ohjeistuksena.

niuku: onko sulla aukiolotutkimusta tehty? Toivotaan torstaille toivoa :heart:
 
Ovislimat! Viikonloppua odotellessa siis. :whistle:

Ihan omituinen nyt tämä foorumi. En meinaa löytää mitään ja kirjoittaminenkin on vaikeaa (ainakin hymiöiden osalta :D). Pysyttelen siis lyhyesti omanapaisena tällä kertaa ja koitan päästä selville uudesta systeemistä.
 
NIin ihanan uskomatonta!
Kaikki on ns kunnossa!
Monirakkulaisuutta havaittavissa vain muutaman rakkula toisessa munasarjassa.
Nyt tässä ei sitte millään malttais odottaa että ukko toteaa että hei, tehdään nyt se laps - mitä väliä oonko norsuna alttarilla, tai mitä väliä jos leviän sinne alttarille :D? Okei, tiedän itsekin ettei niitä tehdä, niitä saadaan. Skeptisesti suhtaudun että ei mun kohdalla niitä vieläkään TEHDÄ, vaan tottakai pelkään että vaikka kaikki on kunnossa niin jotain ilmenee mitä ei voi silmin todeta.

Tulin tämän kertomaan vain siksi kun täällä niin olen asiasta stressannut =)
 
huoh... kävin siellä lääkärissä tänään. Siellä oli kaks johtofollikkelia, toinen 6,5mm ja toinen päälle 10mm... kylläpä helpotti!!! nyt pitäis sunnuntaista lähtien alkaa tikuttaan ovista ja toivoa että se ovis tulis... terot jätetään pois ainakin tällä erää... jos en tule raskaaksi ja menkkoja ei tule niin parin kk päästä taas teroillaan ja clomeillaan yhdessä :D mutta antoipa hieman valoa tähän synkkyyteen... ei malttais vaan odotella sinne ens viikon puolelle...
 
Heippa ja huomenta!!!

Vitsit, mua harmittaa kyllä niin kovin, etten saanut sillon niitä metformeja??..Ne auttais tätä painoa pudottamaan..On tää meinaan niin hidasta ja välillä tuntuu, ettei jaksa vaikka vasta alussa olenkin tässä mun elämäntaparemontissa. Eilen olin lenkin lisäks vielä pumpissa ja tänään aloitin aamun taas koiran kanssa lenkillä.

Välillä iskee masennus ja sellanen epätoivo ja lujaa. Ja nyt ei oo yhtään ollu haluja ees peittoja heilutella :/ Mutta pakko se sit vaa on, jos meinaan jotain tuloksia aikaseks saada...:headwall: Höh, ottaa niin päähän...


Ambrosia, oi kun ihana uutinen. Tuollaisia mäkin toivoisin joskus saavani. Mikä siihen sitten vaikuttaa, että ne rakkulat voi pienentyä/hävitä??
 
haaveilija87, mulla vaikuttavimmat tekijät ollu lääkärin mukaan tupakoinnin lopettaminen = parantaa verenkiertoa myös munasarjoissa (itse en näin kaukonäköinen ollut kun lopetin) :D

Ja liikunta. Aerobinen sellainen. Lääkäri sano että eihän sitä liikunnalla laihdu, vaan syömisellä. Liikunta tukee sitä. Mutta liikunta parantaa verenkiertoa joka on hyväks insuliiniresistenssille joka munasarjoissa valloo.

Hmph, arvatkaas vaan maltanko mä enää odottaa vuotta siihen että saadaan yritys käyntiin? :D
 
Ambrosia85 > Kiitos noista sanoista! :flower: Juuri tuollaista esimerkkiä olen kaivannut kannustukseksi tupakoinin lopettamiseen ja liikunnan lisäämiseen! =) Poltan 2-5 kertaa päivässä eli en kovin paljon, mutta niistä tuntuu olevan mahdoton päästä irti. Välillä ei edes maistu, mutta tapa on tiukassa. :ashamed: Olen nyt alkanut tehdä niin, että tumppaan jos ei tunnukaan hyvältä polttaa. Siirrän myös tupakalla käyntiä vähän myöhemmäksi erilaisilla verukkeilla ja saan sillä karsittua kertoja. Miten sinä onnistuit?

Liikuntaa tosiaan pitäisi saada lisättyä. Lapsi jaksaa jo useamman kilometrin lenkkejä ja vauhti on reipas, joten täytyisi saada itseä niskasta kiinni ja lähteä edes pari kertaa viikossa. Hyötyliikuntaa ei tule tarpeeksi. Päivät valuvat käsistä ihan tavallisten asioiden parissa, joten rutiiniksi ottamalla lenkkeilyn saisi osaksi päiväohjelmaa varmasti ihan kivuttomasti. Hikilenkkejä lapsen kanssa ei voi tehdä, kun ei vielä pyöräilyä kunnolla hallitse. Lienee kuitenkin tärkeintä, että saisin raitista ilmaa enemmän ja liikuntaa siinä samalla. Ulkoilemme kyllä, mutta itse olen yleensä aika passiivinen. Onneksi kohta pääsee taas haravoimaan ja siitä ei mene enää kauaa lumitöiden alkuun. Niitten puuhien parissa viihdyn ulkoilemassa hyvin ja lapsi viihtyy siinä lähettyvillä omissa puuhissaan tai pikkuapurina.

Arvelen oviksen tulevan tämän viikonlopun aikana. Limailu alkoi tiistaina eli luultavasti huomenna on todennäköisin päivä. Toivottavasti ovis tapahtuu, että olisi edes pieni mahdollisuus raskautua. Lääkäriin pääsyä odotan kovasti, sillä siellä ilmeisesti ultrataan. Jospa luteaalikin olisi nyt riittävän pitkä vaikka saatankin saada kiinnittymiseen lääkkeellistä apua.
 
Tupakoinnista Aika jännä juttu, mutta itse olen kahta nuorimmaistamme ruvennut odottamaan kun olin aloittanut tupakoinnin n. 2kk aiemmin... Olisiko siinä sitten joku rentouttava vaikutus!!

Hei kertokaapa, vaikuttaako clomit ovistesteihin?? Testit saapuivat tänään postissa...

Ajattelin huomenna aloitella karppausta taas, vaikka se onkin minulle ollut melko vaikeaa!
 
Pikaiset naputtelut töistä
macy gray mä otin champix kuurin. Alotuskuuri makso sen 100e jota en ees syöny loppuun. Mullakin tapa oli tosi tiukassa. Mulla oli myös tosi skeptinen suhtautuminen tohon champixiin kun kuitenkin mieliala-lääke. Mutta isännän kanssa lopetettiin molemmat joten oli vieressä kokoajan vertaistukea. Nyt tosiaan se 5viikkoa polttamatta ja enää ei tee mieli. Nikotiinihan katoaa elimistöstä reippaasti alta vuorokaudessa (olikohan 3h) ja tapa n 3:ssa vuorokaudessa.
Enää ei tee mieli tupakkaa, ja voin jopa käydä kavereiden seurana pihalla. Ei oo siis tarttenu luopua siitä tupakan tuomasta sosiaalisuudesta.
Champix alotetaan niin että poltetaan tupakkaa ja noin kävi mulle ennen ennalta päätettyä lopetuspäivämäärää; menin tupakalle, ei maistunu, tumppasin. Lopulta ei lopetus ollutkaan vaikeaa.

Champixin söin ihan siksi että päätin kokeilla. Ja totesin että parempi lopettaa nyt eikä sitten kun on "meidän aika" lopettaa ehkäsy. Epäilen vahvasti että edes raskaus ei olis saanu mua lopettamaan "tosta noin vaan" :| ja champixia ei sais syödä kun on raskaana. Nyt kun on vielä saanu lopetettua on ens vuos ja yrittäminen niin suuri motivaattori etten pelkää että tupakkaan enää tarttuisin :)
Tosiaan toi että parantaa verenkiertoa myös munasarjoissa oli mulle ihan uus juttu.. ei tyhmä tajunnu että vaikuttaa siihen ku on polttanu ne aivosolunsa :D

Ja anglefish vaikuttaahan tupakka rentouttavasti, ehkä sulla on ollu se tärppäävä tekijä ja oot saanu sopivia henkirakosia =) ? Who knows.

niuku hassua miten lääkärit määrää ihan erijuttuja. Mulle ylipainoisten naisten gynekologiaan (ja lapsettomuushoitoihin) erikoistunut lääkäri sanoi että ovulaatio tapahtuu jos menkat tulee säännöllisesti ilman ehkäsyä (eli ei keinotekosesti). Toisaalla taas käsketään tikuttamaan ja ties mitä :O

angelfish me kanssa puhuttiin isännän kanssa että otetaan viikko rajukarpilla ja sit vähän höllätään. Siten läks multa vuos sitten se 10kg. Tietää että tiedossa on hirveää nälkää ja järkyttävää päänsärkyä, mutta onhan se sen arvosta kun tietää että jos homma toimii kuten viimeksi, niin saa ostaa taas koon pari pienempiä vaatteita.


olipas pikainen postaus, näin tässä käy aina :D
 
Viimeksi muokattu:
Moikka. Vaikka mä karppaan, niin emmää kyllä nälästä kärsi..Tosin lipsun jotenkin melkeen päivittäin :confused: Eikä oo kyllä paino tippunutkaan |O

Mua ärsyttää tosiaan niin kovin, melkeen kaikki!!! Naama kukkii, ei edes teininä oo näin paha ollu, ei koskaan..ja karvat tosiaan kasvaa...niin jaloissa, alapäässä, kainaloissa kuin naamassakin. Yök, nää viikset varsinkin, hyi hyi...auringossa varsinkin näkyy!! Perhana...Ja ees puuteri ei auta tai muukaan vaan naama tosi kamalan näkönen :kieh: Tosin siihen ei taida auttaa nuo irtsarit, joita kävin äsken varta vasten ostamassa. Juu, kyllä vain. Tuli himo ja sitten lähin autolla hakemaan niitä ja uusimman kaksplussan, vaikka jääkaapissa ois tummia viinirypäleitä, porkkanoita ja valkosipulidippi..Kyllä mä olen tyhmä...Eipä paljoa tää liikunta auta painoa tiputtamaan jos syön koko viikonlopun herkkuja...

Äääh...
 
Ambrosia85 > Harmi, ettei tupakoinnin lopettamisen avuksi käytettävieä lääkkeitä saa käyttää raskaana ollessa. Meillä kun raskautumistoive on, niin en siihen mitään lääkkeitä halua häiritsemään. Tiedän pääseväni irti muutenkin, mutta päättäväisyyttä se vaatii. Jos lääkkeiden käytön mahdollisuus olisi, niin kyllähän se turvaa toisi. Voisi sitten siihen turvautua, jos ei muuten itsekuri riittäisi.

Uskallatteko aloittaa ketokarppauksen ihan virallisterveelliseltä ruokavaliolta suoraan? Itse suunnittelen myös ketoosijaksopa, mutta pehmeän laskun kautta. Nyt pitää saada ruokailurytmit kuntoon ja ruoka maistumaan, niin sitten voi panostaa paremmin ruokavalion noudattamiseen ja kiristää viikko viikolta pienemmille hiilareille. En ole vielä koskaan nälästä kärsinyt karppauksen takia ja aina olen saanut mahani kylläiseksi. Saanko kysyä mitä syötte, kun tiukalla ruokavaliolla pysyminen tuntuu niin vaikealta?

Mulla taitaa olla piinailupäivät alkamassa. Ovislimailu hiipui, joten oletan ovuloineeni tänään. Lämmötkin ovat nousussa. Jännityksellä odotan miten loppukierto menee. Edellinen kiertohan oli 34 päivää ja luteaalivaihe vain 9 tai 10 vuorakautta. Ovuloin siis aika myöhään kuten tässäkin kierrossa. Tänään kp23/19-47(32-34) ja yleensä olen ovuloinut viimeistään kp17.
 
haaveilija87 > Ei ne viinirypäleet ole sen enempää karppia kuin karkitkaan. Porkkanaakaan ei kannata sydä isoa määrää kerralla, sillä nekin sisältävät yllättävän paljon hiilareita. Tietysti ovat parempi vaihtoehto kuin ne karkit. Itsekin olen lipsunut sitten on vaikeampi hillitä mielitekoja. Kuten olet huomannutkin, ei se paino putoa toistuvasti lipsumalla. Keho tarvitsee aikaa ruokavalion muutokseen. Tsemppiä!
 
macy no ei kai ihan ketoosiks voi mennä itseään väittämään :D Viimeks alotin ihan sillä että vedin viikon verta vihreetä salaattia ja siihen kaveriks joko pihviä tai marinoimatonta kanaa.

Ja joo, ei siinä nälkää pääse näkemään jos vaan jaksaa kokoajan syödä. Päänsärky on kyllä hirmuinen kun kroppa ei saakaan sitä sokeria :)

Mulla alko torstaina menkat. Kaks hassua tippaa. Vähän epäilyttää. Pahaa oloa on ja esim kana suikaleet/fileet ym oksettaa jo ajatuksena :D noh, toive ajattelua ;)
 
Ambrosia85 Mulle tosiaan saatiin tyhjennys aikaan teroilla, tai ylipäätään menkat... metuilla paino alaspäin ja sitten clomit että ovulois... tai ainakin näillä yritetään... näköjään nuita tapoja on yhtä monta kuin on lääkäriä... mulle tosiaan määräsi tämän hoidon Oyssin läpsettomuuspuolen lääkäri...kait sen nyt luulis jotain (toivottavasti ;)) tietävän...
 
macy no ei kai ihan ketoosiks voi mennä itseään väittämään :D Viimeks alotin ihan sillä että vedin viikon verta vihreetä salaattia ja siihen kaveriks joko pihviä tai marinoimatonta kanaa.

Ja joo, ei siinä nälkää pääse näkemään jos vaan jaksaa kokoajan syödä. Päänsärky on kyllä hirmuinen kun kroppa ei saakaan sitä sokeria :)

Mulla alko torstaina menkat. Kaks hassua tippaa. Vähän epäilyttää. Pahaa oloa on ja esim kana suikaleet/fileet ym oksettaa jo ajatuksena :D noh, toive ajattelua ;)
Mulla on kaksi ekaa päivää pää kipeänä, mutta silti energisempi olo. Ketoosiin asti en ole itseäni syönyt, joten siitä varmaan tulee alkuun voimakkaampi reaktio. Salaatti ja pihvi on lempiherkkuani, joten ilmeisesti tässä pitää alkaa tehtailemaan sunnuntaiaterioita joka päivä. :D

En siis olekaan ainut, jolla kana tökkii. Syytä en ole keksinyt, sillä grillattua kanaa pystyn kyllä syömään eli kylläsymisestä ei ole kyse. Tätä on nyt jatkunut jonkin aikaa, mutta en osaa määritellä mistä lähtien.

Limailu hiipui ja lämmöt nousivat tänään, joten oletan nyt olevan dpo0. :D Toivottavasti huomenna lämmöt pysyvät korkealla ja luteaali kestää riittävän kauan. Mittari näytti pari kymmenystä enemmän kuin yleensä tässä vaiheessa, mutta peruslämpökin on ollut saman verran korkeammalla. Lämpödipin aikaan oli lämmöt sen verran kuin normaalilämpöni on eli senkin osalta täsmää. Lääkärille pääsen ehkä jo kuun alussa, joten siellä sitten varmistuu toivottavasti tuo ovis ja ehkä mahdollisesti, toivottavasti myös raskauden alku.:rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä