Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

Mä varmaan ovuloin, tai se ainakin selittäis tän tunteen alamahassa, kipuilua ja sellasta ihmeen tuntusta..tosin vaan vasemman munasarjan kohalla..
Hitto ku ei tänään pysty hyödyntämään..toivottavast eilisestä ois ollu jotai hyötyä...
 
Nyt ajankohtainen kyssäri, kun te ovuloinneista puhelette;) eli kun olen tipahtanut täysin kärryiltä näistä naistenvaivoista ja ovuloinneista sattuneesta syystä enkä itseasiassa ole koskaan sen tarkemmin joutunut miettimään ovislimoja, että missä kp:ssa sitä limaa alkaa erittymään yleisimmin ja missä vaiheessa itse ovis on? Tyhmä kyssäri, tiedetään, mutta olen pihalla asian kanssa kun en ole aikoihin saanut moista miettiä. Mulla on kp 10 ja aamulla , oikeastaan eilen illalla oli pissallakäynnin yhteydessä paperiin jäänyt vähän tätä mielestäni ovislimamamaista tuhrua. No, tänään aamulla jo enemmän ja aloin miettimään, että jos sitä peittojen heiluttelua arpoo niin joko sitä pitäisi olla vai vieläkö ennättää huomenna. Tai ylihuomenna. Lyökää muavaikka kaulimella - tyhmäähän tämä tällänen on kun ei tiedä aika nainen :whistle: :rolleyes: :headwall:
 
lisäyksenä vielä, että niitä ovistikkuja olen tuhlannut viimeisen vuoden aikana ihan liikaa kun se näyttää useimmiten plussaa joten en ole aikeissa ollut enää niitä tilailla vaikka tiedä häntä jos tämä keho on nyt alkanut toimimaan oikein...
 
neunu > Se on yksilöllistä missä vaiheessa ovislimailut alkavat ja millaista se on rakenteeltaan. Kuitenkin sellaista venyvää valkuaismaista. Joillakin on paksumpa ja hieman kellertävää, joillakin aivan kirkasta ja ohutta. Kaikki noitten väliltä on myös normaalia. Itselläni alkaa limailu 4-5 päivää ennen ovista ja lorahtelee erityisesti aamupäivisin. Ovis on viimeisenä limailupäivänä, jonka jälkeen alkaa kuiva kausi. Joskus tosin valkovuotoilu jatkuu ainakin mulla, mutta sen rakenne ja määrä muuttuu.

Itse bongaan oviksen limojen ja lämpöjen perusteella. Koska vuorokaudenaika ei näytä juurikaan vaikuttavan lämpööni mittaan silloin kun itselle tuntuu sopivalta. (Viime aikoina on heitellyt paljon päivän aikana, joten en tiedä miten kroppani tässä kierrossa toimii) Ovispäivänä lämpö dippaa ja oviksen mentyä ohi kohoaa normaalia korkeammalle. Muutos on noin puoli astetta, mutta voi olla enemmänkin. Ovistestejä en käytä, koska en luota niihin pco:n vuoksi. Tuntuu muutenkin tuhlaukselta, kun pystyn oireista lukemaan oviksen ajankohdan melko varmasti. Joillekin testit ovat varmasti hyvä apu. :)
 
MOI

Tääl on muutamalla alkanut kuukautiset, onnea!!!=) Siittä on niin ihana päästä jatkaan.
Joku pohti et jos clomit ei tehoa, mutta olikin onneksi tehonnut. Mulla itsellähän ei clomit tehonnut, vaan sain menopur injektioita, eli keinoja on.

Pongasin A. Vogelin julkasun terveysuutiset ( saa luontaistuotekaupoista?)
Siel oli hyvä artikkeli Vihdoinkin vauva ja mitä hiven- ja kivennäisaineita sekä vitamiineja olisi hyvä saada kun rupee yrittämään. tasapainoittavat hormooni toimintaa.
magnesium, B-vitamiineja, C- vitamiinai, sinkkiä, rautaa, E- vitamiinia, kalaöljyä.

Yksinkertaiset hiilihydraatit ( karkki, pulla, limsa, oluet jne) kuluttaa magnesiumia ja b- vitamiineja. Lisäksi pitkäaikainen käyttö johtaa metaboliseen oireyhtymään. Se aiheuttaa PCOS-tautia. PCOS-ongelmasta pääsee usein eroon torjumalla metabolista oireyhtymän aiheuttajia. Oli lehdessä myös luonnontuotteita tressinpoistoon ja yrttejä joilla tärppää varmemmin. Jos kiinnostaa myös luonnonlääketiede kannattaa etsi julkaisu käsiinsä.

Kaikille paljon voimia ja onnea raskautumiseen ja erilaisiin karppaamisiin

sane ja toivo nyt viikoilla 12+4 ja kaikki näyttää menevän hyvin
 
Toivoisin että tämä tarina loisi mielummin toivoa kuin ärsyyntymistä. Ja jotta varsinkin juuri vastikään pco:n todenneet eivät vielä heittäisi kirvestä kehään.. Oma tarinani on siis tämä:
Pillerit jätin pois mieheni lähtiessä pidemmälle ulkomaankomennukselle. Ajattelin että sepä hyvä tilaisuus kokeilla ns. hormoonitonta elämää. Vaan kuukautisetpa eivät sitten alkaneetkaan. Ei muuta kuin puolen vuoden päästä ultraan ja gynekologi totesi PCO:n. Kävin vielä varmuudenvuoksi pyytämässä toisenkin mielipiteen eri lääkäriltä mutta sama tuomio - se, että jos joskus raskaaksi tahtoisin niin hormonihoidot pitäisi aloittaa. Huomautti vielä iästänikin (29v) että mikäli lasta tahdoin niin olisi parempi aloittaa mahdollisimman pian jottei tähän tulisi vielä muita vaivoja tai ongelmia päälle... Vaikka tämä koko juttu olikin osittainen shokki niin en pitänyt sitä vielä kovin pahana, sillä en tosiaankaan ollut ajatellut vielä äidiksi tuloa laisinkaan.
Se mitä tästä kaikesta seurasi oli tosi se, että ehkäisyn kanssa aloimme olla huolettomampia ja luotimme kondomiin tai keskeytettyyn yhdyntään, lukuunottamatta yhtä kertaa..
Lopun varmaan voikin jo arvata: järjettömät pahoinvoinnit alkoivat muutama viikko sitten ja plussaahan se raskaustesti näytti. Nyt meneillään ultran mukaan rv 8+2 ja ajatukseen äitiytymisestä alkaa pikkuhiljaa tottua.
Viestini onkin siis tämä - elämästä ei koskaan tiedä. Välillä se jakaa positiivisia yllätyksiä ja välillä negatiivisia, välillä vain yllätyksiä. Toivoaan ei kuitenkaan kannata menettää.
 
Ambrosia85: Syötköhän tarpeeksi rasvaa, jos karpatessa nälkä vaivaa? Se on tärkeää, nälkä ei ainakaan itselläni pysy poissa esim pelkällä pihvillä ja salaatilla. Vaatii rasvalisän, voita pihvin päälle tm.
 
nyt olis toiveissa että ovis olis OIKEESTI bongattu ja hyödynnettykin hyvin XD olis seukkit pari viikkoa jännityksen aikaa... lauantaina aloin tikutteleen ja maanantaina oli tasa viivat tänään ei enää viivoja ollenkaan... ja mahin nippailut oli sunnuntaina ja eilen sitä luokkaa että siellä toivon mukaan tapahtui jotain....
 
:wave:piti tulla kirjoittelemaankin eikä vain lueskelemaan muiden kuulumisia.

Mites muilla ne ovisten bongaukset sun muut menneet? Itsellä jäi sitten luultavasti ovis puolitiehen kun en tehnyt kuin tasan kahden pv:n pikkulimailut...en ees usko et se oli mitään oikeaa ovislimailua näin jäkikäteen. Mitään nippailujakaan ei ole tullut. Nyt kp 22, terot ovat popsinnassa joo, mutta selkäpiitä karmii ajatus ettei tule vuotoa. Ei ole lainkaan moisia tuntemuksia. Jos menisi kuten viime kuussa niin keskiviikko-torstai olisi sen aika. Toivossa elettävä.

Lannistus vaihe siis päällä ja aika julma sellainen. Vaatii taas todella paljon kestävyyttä.

sane: kivaa kun vierailit! ja hyvä, että kaikki sujunut hyvin! :heart:
 
Heippa kaikille! Liitynpä minäkin tähän ketjuun....
Olen pian 32-vuotias, mulla todettiin pco(s) -99. Menkat mulla alkoi yläasteikäisenä ja tulivat miten sattuivat aina siihen asti kun aloitin e-pillerit, vuonna -99. Diane novien aikaan menkat tuli aina ajoillaan.
Pillerien syömisen lopetin -05 ja aloitettiin miehen kanssa tjot-mentaliteellä.
Menkat tuli parit kerrat melko normaalisti, mutta sitten ne alkoi tulla taas miten sattuu, pisin väli on jotain reilu vuosi... viimeksi menkat on olleet tänä keväänä.
Ylipainoa mulla on sairaalloisen paljon, olen aina ollut reilusti ylipainoinen. Olen kertaalleen onnistunut laihduttamaan 40 kg, mutta ne on tulleet kymmenen vuoden aikana takaisin korkojen kera :/
Nyt olen viikon verran nutraillut ja jatkan varmaan toisenkin viikon... paino oli laskenut reilut 3 kg, kun pari päivää sitten hyppäsin vaakaan. Saa nähdä mikä tulos on tiistaina :)
Mitäs muuta... luin tän ketjun kokonaan ja sain paljon vinkkejä siihen mitä kannattaisi tehdä. Kiitokset niistä!
Mulla on lekuriaika varattuna parin viikon päähän muuta asiaa varten, mutta meinasin kysäistä samalla voisinko saada tutkitettua, että onko mullakin tuo insuliiniresistenssi ja sitten mahis saada metut käyttöön.
Sekavaa sepustusta, mutta tästä se lähtee! :wave:
 
tänään olis kp 27... oon tehny rt eilen eikä ainakaan vielä siihen mitään putkahtanut... eli veikkaan että eka clomikierto ei tuottanut tulosta. jotain menkkamaista juilintaa on ollut joinakin päivinä ja rinnat kosketus arat mutta ei ainakaan vielä näy muita merkkejä niinstä... lääkäri sanoi silloin kun kävin että jos ei tärppää tietää kuitenkin ovuloineensa siitä että tädit tulee... saas nähdä tuleeko... vai käynnistellääkös taas teroilla... mullä on turhan vähän hermoja tämmöiseen odotteluun.. on tuo kulunut vuosi syönyt sen verran paljon nuita voimavaroja. En tiiä johtuuko tuo sitten nuista lääkkeistä, päästä vai jostain muusta mutta muutamana aamuna on töissä ollut sellainen olo että piti kipittää kiireesti vessaan kun tuli niin huono olo..ja muutenkin on ollut vähän kipeä olo... "kuumeinen" ilman kuumetta... ja väsyttää... mutta taidan vain itsekseni kehitellä näitä oireita kun toivon niin paljon...

Miyaka Tervettuloa joukkoon!!:wave:
sane Kiva kun kävit moikkaan :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Koska mulla on krooninen kuume niin pakkohan näiden oireiden on olla THE oireita.

Siirsin kesällä menkkoja lomareissun takia. Normaalisti mulla menkat alkaa keskiviikkona, mutta siirron takia kierto mennyt sekaisin.
Ekat menkat siirron jälkeen alkoivat perjantaina. Ei millään runsaalla vuodolla, mutta järkyttävillä kivuilla kylläkin. Neljä päivää vedin buranaa ja itkin.


Seuraavia menkkoja odottelin ja sattuipa keskiviikolle tuo gyne käynti josta täälläkin mainitsin kun ultrattiin munasarjat ym.
Mutta menkat alkoivat vasta sunnuntaina. Vuotoa ei ollut nimeksikään. Kahtena päivänä pyyhkiessä tuli ruskeahtavaa. Kipujakaan ei juurikaan ollut. Lievää nippailua.

Jälkeenpäin ajateltuna eikö gynen olisi pitänyt huomata jos jotain poikkeavaa tai normaalia sisällä olisi ollut. Mainitsin nimittäin että menkkojen pitäisi alkaa samanpäivänä - että varautuu siihen jos sisätutkimuksessa on "esteitä".

Mitään ei kuitenkaan täti maininnut, paitsi kehui hienosti parantuneita munasarjoja (eläköön vähentyneet rakkulat!).

Tässä vaiheessa kerrotakoon, että muutaman kerran (en peräkkäisinä päivinä) unohdin ottaa pillerit.


Vaan mitäs nyt; Sivulauseessa huomauttaen oon ollut viikon flunssassa. Flunssa tuntuu jatkuvan. Pientä lämpöilyä, nuhaa ja armoton väsy.
Selkä kukkii varmaan liikunnan puutteesta kuten naamakin. Syönytkin oon varmasti huonosti koska on pahoinvointia. Kahvi on vaihtunut lähes kokonaan teehen. Tee ei viimiseen viikkoon ole enää maistunut ilman hunajaa. Selkeesti sairaana. Myös huonosta ruokavaliosta kiellii alavatsan nippailu ja muiluminen. Välillä Nippailu katoaa, mutta sitä on jatkuntu jo kaksi viikkoa. Joskus nippailee kovemmin, vähän niinkuin olisi maha solmussa, mutta muuten olo on kun lievissä menkkakivuissa. Oikeasti siis lievissä.
Onneksi on kissa joka jaksaa piristää mua näinä päivinä kun oon kipänä ja mies töissä. Kissa ei jätä mua rauhaan. Kulkee perässä ja haluaa kokoajan olla vatsan päällä. Siihen kun pääsee on katti kuin ekstaasissa - leipoo ja kehrää vaikka kolme tuntia. Eipä ollut alussa tuollainen vaikka olikin mielellään sylissä. Silloin kelpasi sentään miehen syli. Nyt jos mies ottaa kissan mun sylistä omaansa ni kissa juoksee äkkiä takaisin mun vatsan päälle ja aloittaa samantien kehräämisen ja leipomisen.
 
Heippa! Terolutit loppus viime torstaina, eikä edelleenkään menkkoja..Hmm??

No lähetää nyt yöllä Kreikkaan ja aion viettää ihan rentouttavan loman ilman pohtimisia, ja aion myös juoda ihan normaalisti, eli siis muutaman lasin viiniä illalla...
Ellei matkalla ala menkat niin teen testin sitten matkan jälkeen..Muussa tapauksessa nuo terot ei mulle auta pätkääkään :/
 
Heippa! Terolutit loppus viime torstaina, eikä edelleenkään menkkoja..Hmm??

No lähetää nyt yöllä Kreikkaan ja aion viettää ihan rentouttavan loman ilman pohtimisia, ja aion myös juoda ihan normaalisti, eli siis muutaman lasin viiniä illalla...
Ellei matkalla ala menkat niin teen testin sitten matkan jälkeen..Muussa tapauksessa nuo terot ei mulle auta pätkääkään :/
Kauankos sulla teroluteja yhteensä takana? Itsellä ekan kerran tero tyhjennykset viime kuussa 5kk popsinnan jälkeen eli tuosta viidennestä 10pv popsinnasta tuli vasta. Tässä kuussa taitaa jäädä pois taas kokonaan, kuten muissakin kuissa aiemmin...

Olen ymmärtänyt, että hurjan monella terolutit eivät kerrasta auta, täytyy syödä useampi kuukausi.
 
Ovisbongailut on turhauttavia.. Viime kierrossa olin lähes varma että ovuloin (ainkin tuli kivat limat), mutta teroluttien loputtua alkoi myös vuoto. Tässä kierrossa olen ollut kuiva kuin aavikko ei edes hyvällä mielikuvituksella saa aikaiseksi ovisoireita. Nyt taas popsin teroja.. Tilasin jopa ovistestejä ensi kiertoa varten, vaikka tiedän ettei niistä välttämättä ole mitään hyötyä PCO:laiselle. Minä pidän peukkuja että teillä muilla menis paremmin. Tällä hetkellä fiilis on sellainen, että voisin vain kätistä ja ätistä, olen turhautunut! :(
 
Kiitos niuku! :)

Nyt on D-vitamiinit tilattu iherb.comista ja sain sieltä tämmösen koodin, jolla saa ensitilauksestaan viiden dollarin alennuksen (jos joku tilaa tuolta niin koodi on tämä: ATI208 ) Koko tilaus postikuluineen oli kahdesta purkista 16.60 dollaria. Eli huomattavasti edullisempaa kuin suomesta ostettuna... Toivottavasti niistä on apujakin sit! :)
 
Täällä yksi pco tyyppisistä munasarjoista kärsivä.
Pco todettiin muistaakseni 2004, sitä ennen luomuyritystä pari vuotta.
Marraskuussa 2004 heitin hanskat tiskiin. Joulukuussa 2004 söin yhden kierron Clomifenia josta raskaus alkoi ja 2005 syyskuussa syntyi ihana poika, täyttää 28.9 5 vuotta.

Painoa sain pois 20kg. Mulla pco:n ainoita oireita ylipaino, pitkät/puuttuvat kuukautiset. Söin viime elokuusta tammikuuhun e-pillereitä. Lopetuksen jälkeen menkat tulivat säännöllisesti puoli vuotta n. 30 päivän kierroilla.

Kävin tiistaina gynekologilla. Terolutkiertoa odotellaan ja tuohon kiertoon otetaan Clomifenit mukaan :)
 
Omaa napaa vain taas, ei mitään uutta. Ei menkkoja, ei nippailuja, ei mitään. Lievää valkovuotoa (ei mulla usein ole), mutta siinä se. Olo ja mieli on apea sekä jälleen masentunut asian suhteen. Kohta lentää hanskat tiskiin, ei tästä mitään tule :(
 
Moikka!! :wave:
neunu-rakas!:hug: älä vielä luovuta!! kyllä sinäkin saat kroppas pelittään!! arvaat vain kuinka paljon työtä se mulla vaati... ja nyt pelittelee jollakin tapaa... pitkästi yli vuoden yrittämisen jälkeen. kuinka iso se sun tero-annostus on ? mulla saatiin vuoto aikaan 2tbltilla. yhellä ei mitään.

ON: kp 2 meneillään. aamusta taas napaan clomit. toinen clomikierto alkaa. tätien vierailussa on hyvät ja huonot puolet... hyvät on se että mä ovuloin ilman irrotuspiikkiä ja huonot että vaikka viime kierrosta oli ollut mahdollisuus raskautua niin niin ei käynyt. eli tämä kierto taas on hirveetä pupuilua ;D nyt muistan miksi sitä oli aikanaan niin onnellinen kun laitatti sen ehkäisykapselin kun ei menkat tulleetkaan... mää holovaan kuin niagaran putous!!! ja nää kivut on aivan jotain käsittämätöntä!!! nyt vaan uutena on tuo runsaat vuodot... ennen kuin selvis minitulpalla niin nyt ei riitä maxi edes muutamaa tuntia... noh... olen nyt iloinen edes tästä XD. ja toinen ilon aihe on myöskin... olen saanut painoa pudotettua mukavasti alaspäin ja indeksi on muuttunut merkittävästä lihavuudesta (32) lievään lihavuuteen (28,3)... vielä olis jonkin verran matkaa alaspäin... metut on ainakin avittaneet mua ja tietty se että yritän katsoa hieman mitä tuohon turpaani tungen :D
 
Viimeksi muokattu:
niuku: kiits:) Se tero annostus on yhä 1 tbl/pv, mutta saisin kuulema ottaa kahdellakin. En vain siitä heinäkuisesta tupla-annostuksesta tiedä, sainko mitään irti sen enempää.

No ei ollut kun toinen hanska vasta heitettyä nurkkaan. Tänään nimittäin alkoi sitten tyhjennysvuoto!!! Eli ferrari on täällä taas :heart: Mutta se taas kielii myös siitä ettei ainakaan tarttee uhrata r.testiä, joita tilasin lisää kuitenkin...

Jännittävää tässä on se, ettei lainkaan menkkakipuja. Voisin ottaa niuku pienen osan sun kivuista sillä olin ihan äimänä wc:ssä kun paperiin jäikin verinen tuhru mutei mitään nippailuja sitä ennen...selkeesti tero-tyhjennys eikä mikään menkkojen menkkakipuilu menkat. Eli tuskin edes ovistakaan oikeesti ollut...

No, tällä viikolla oli myös se lääkärinpuhelinaika ja siellä selvisi kaikkien yli 10 eri verikokeen olevan kunnossa. Jopa sokerit ok (parantuneet siis) ja kovanrasvan vähentyminenkin näkyi jo. Olen ihan ylpeä niistä, hyvistä tuloksista. Mutta vielä kun saisi kiloja kuriin ja painoa pois, niin voisi hyvillä mielin sanoa tehneensä kaikkensa.

Lääkäri sanoi, että ensi kierrossa tai siis kun ensi kerran menkat alkaa eli nyt tänään, tulisi ottaa heti ajanvaraukseen yhteys ja varata aika verikokeisiin (perushormonikokeisiin, mitä lienee nimeltään??) sillä kartoitetaan kierrosta arvoja ja saadaan selvyys missä kk-kierto kulkee. Miehen simppatesti ei ollut valmistunut vielä ja kunhan se vain valmistuu niin saan varata aikaa aukiolotutkimukseen. Kumpa ne simpat ovat vain ok. Se simppojen purkitus oli kyllä aika nihkeessä, jos suoraan sanotaan. Miehellä nousi paineita ja piti avustaa. No, eikä sekään meinannut riittää ja tuli aika minimaalinen näyte purkkiin :ashamed: Mutta lienee kuitenkin ok määrä...

niuku: onnea clomeiluun kuitenkin :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys!

Saako tulla mukaan joukkoon?

Täällä kans eräs PCO:lainen. Lääkärin mukaan en ole ns. tyypillinen PCO-potilas, koska esim. munasarjoissa rakkulat eivät ole helminauhamaisesti, kuten PCO:ssa yleensä on. Minulla on munasarjat kuulema kuin reikäjuustoa. Muuten kyllä taidan PCO:n kriteerit täyttää. Menkat on tosi epäsäännölliset, jos niitä tulee ollenkaan ilman apuja. Ylimääräistä karvankasvua on hieman ja ylipainoa. Painoa olen pudottanut nyt vuoden alusta n. 12kg ja tarkoitus olisi pudottaa vielä 10kg.

Meille on siunaantunut yksi ihana lapsonen, nyt reilut 1,5-vuotias touhukas poika. Vauvalle annettiin lupa 1/07 ja poika syntyi sitten 1/09, 4. clomifen kierron avustamana. Nyt ollaan kakkosta toivottu maaliskuusta lähtien ja 4 kiertoa clomeja olen käyttänyt tuloksetta. Pari kiertoa on pidetty taukoa ja nyt alkoi 5. clomifen kuuri. Lääkärin mukaan voin syödä vielä 4 kiertoa, jonka jälkeen siirrytään muihin hoitoihin ellei tulosta tule. Pessimistinen olen näiden tabujen suhteen, vaikka esikoinen näillä alulle saatiinkin. Toivoin salaa, että kakkonen olisi lähtenyt joistakin noista 1.-4. kierrosta, mutta ei.

Aloin pohtimaan, että onkohan mahdollista että clomit eivät enää toimikaan samalla annoksella mitä esikkoa yrittäessä. Silloin söin 1 tabletin kp 5-9 ja nyt on sama annos. Kävin kyllä ultrassa gynellä nyt kun taas aloitin clomit eli silloin ekassa kierrossa, mutta gyne ei osannut 100% varmaksi sanoa, että olisin ovuloinut koska munasarjassa oli joku "verenpurkauma" eikä keltarauhasta saanut näkyville. Nyt ajattelin pyytää pääsyä progesteroniverikokeeseen, jotta saisin varmuuden, että ovulaatio tapahtuu.

Alan nyt lueskelemaan ketjua, että pääsen sisään keskusteluun. :)
 
Iltoja

Mulla todettiin pcos kesällä 2009 olin yhtä yllättynyt "tuomiosta" kuin gynegolokikin.

Meillä miehen kanssa on tytär 08 ja poika 09 :) ja he ovat todelliset ihmeet.

Syy miksi hakeuduin tutkimuksiin oli painon nousu viikossa +6kg ja erittäin häiritsevät rintakarvat ja tädin tuloa pelkäsin henkihieverissä. Vuoto oli/ on niin runsasta että yösidettä käytän päivisin ja öisin lasten vaippaa :O

Neitiä ennen yritimme 2 vuotta ja sihen mahtui 1 kkm ja 1km olin jo varannut 06/07 ajan lapsettomuus tutkimuksiin ja päivää ennen hoitoaikaa plussa pärähti ruutuun. pojan yritykseen meni 2-3 yrityskiertoa ja kaikki meni molemmissa hyvin :)

Nyt kuitenkin toivomme kolmatta lapsosta ja en tiedä pitäisikö tätä alkaa jo uudestaan tutkimaan mikäs tilanne ton pcos kanssa on.

Tällähetkellä täti kylässä vuoto erittäin runsasta ja kauheat repimis kivut. Kierron keskivaiheilla eli oviksen aikoihin tuntuu vasemmalla repivää kipua joka on todella kivuliasta.

Hoitona mulla oli kun pcos todettiin niin minipillerit mutta ne veivät seksihalut eli tosi hyvä oli ehkäisy ainakin ja vuotoa oli joka päivä 3kk ajan... en jaksanut sitä enää ja lopetin ne. Sen jälkeen aloin laihduttamaan ja painoa putosi sen verran että menkkakivut vähenivät siedettäväksi. Pikkuhiljaa unohdin koko pcos. Nyt on kuitenkin tilanne se että oireilu on palannut vaikkakin painoa on lähtenyt 12kg ilman minkäänlaista rehkintää tai ruokavalion muutosta. Uskokaa tai älkää niin sekin huollettaa.

Kaveriporukassa kukaan ei ymmärrä miksi purnaan aiheesta koska mullahan on jo kaksi lasta. Pelottaa hiukan jääkö se siihen kahteen vai siunaantuuko niitä lapsosia vielä. Mielelläni jakaisin teidän kanssa jotka ovat saman asian kanssa painimassa :hug:
 
Uusille tervetuloa!!!


Omaa napaa vain heti. Eli nyt olis hssg edessä...eikä voisi vähempää kiinnostaa. Siis pelottaa ja jännittää. Sairaanhoitaja jo vihjasi, että 800 buranaa vain suuhun ja polille tutkittavaksi. Huh huh. Tiedän, että teistä moni on jo asian läpi käynyt, mutta kun se ei ole omalla kohdalle osunut vielä(kään) niin kyllä se vaan hermostuttaa. Mitä jollei onnistu, jos kipu vie voiton? sattuuko se anyway...? Ja ei mitään juilimisia käsi/olkavarteen kiitos. Suu melkein vaahdossa täällä tuskailen tuota. Ja yhtään ei helpota, että sitä joutuu vielä vähän odottamaan. Ja mitä siihen odottamiseen tulee niin kuuakuden päähän menee sillä meihen simppatesti ei ole valmistunut (jätetty 1,5vk:a sitten)...joten kyllä tämä taas juippii kun joutuu odottamaan...



Ja sitten noista puhelinajoista. Viime viikolla lääkärin soittoaika ja oli hyvin ystävällinen, mutta loppujen lopuksi en tiennyt miten asiassa edetään...verikokein vai suoraan hssg:n kunnes miehen simpat tutkittu . No, se selvisi joo nyt. Mutta miksi ei ole nykypäivänä esim. sähköpostitse mahdollisuutta ottaa neuvontaan yhteyttä. Ymmärrän kyllä ruuhkautumiset jne. mutta kyllä tuo puhelinsysteemikin on hankalaa kun soittavat 2h välillä ja kuka sitä nyt kotona päivystää välttämättä ottaakseen rauhallisessa paikassa asiansa vastaan, saati muistaa keskustelun jne.

Puh, jopa valituksia satelee!! Kuitenkin, ei ainakaan lopullista mielenrauhaa simppojen laadusta saati pääse ensi kiertoon vielä clomeilemaankaan tai mitään muutakaan...eli eli...marraskuussa sitten vasta! Kyllä ottaa pannuun.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä