Keskustelua PCO:sta. Ent.PCOnaiset ja Vauvakuume

neunu Otin sen ekan teron tänään että vuotoa odotettavissa n.23pvä.
Meillä on sitä esikkoa haaveiltu tasan 3v pian, n.10pvän päästä. Eka luomu raskaus sitten meni kesken 10/07. Nyt sitten hoitoja väestöliitolla aloittelemassa, ensi käynti kuun alussa ja katellaan miten homma etenee siitä.
 
Heissan! Tässä taas joutunu hommia hoitelemaan ni en oo kerenny kirjottelee pahemmin B)

Neune: Minähän se nestemmäisenä sitä helokkiöljyä vetelen. Ollu nyt pari pv, sellasta juilimista alavatsassa et, hyväl tsägäl vois ne "ferrarit" tullakkin :x
Nii joo nestehukasta tosiaan kärsin sillon kun ihmettelin sormenpäitäni. Mulla kun toi jano ei aiemmin oo hirveesti tuntunut, huomannu tosiaan et noi helokkiöljy ja D-vitskut on oloa parantanu ja muutama kilokin on lähtenyt.

Piglet: juu taidetaan olla saman ikäisiä. :wave: ja vanhimpia tääl. Meillä kans esikoista haaveillaan, eikä yhtään aiempaa raskauttakaan ole ollut. Ainakan todettua sellasta.
Nyt ollu siis hoidot tauolla n,vuoden mun oman terveyteni takia ja jatketaan kun saan painoa pudotettua ja fyysistä kuntoa paremmaksi :whistle:
 
neunu Mun mielipide on, että nosta metu annos 1g x 2. Mulla heti kun pääsin TAYSiin niin nostettiin annos 1g x 2 (2000mg / vrk) aiemmin ollut 0,5g + 1g (1500mg/vrk) ja kertaakaan ei ole mitään verikoetta otettu metujen vuoksi. Jos vain koet että kroppasi sen kestään, niin minä antaisin mennä. Ainahan voit lopettaa, jos ei tunnukaan hyvältä.
Mitä verokoetta siinä edes pitäs seurata? ainoo mitä voi tehä, et laskee verensokeria liikaa, mut metut ei yleensä aiheuta hypoglykemiaa. Ja mun paino ollu 96-92kg luokkaa nyt metujen aikana.

Mulla itellä on insuliinikoe ollut aina siinä rajalla. Nyt kun tehtiin sokerirasitus, niin se oli ihan normaali. verensokeri ei ole koskaan ollut liian matala kun olen sitä ajoittain mittaillut metujen aikana.

Paksu veri voi joskus vaikeutta raskauden alkua, näin olen ymmärtänyt, mutta en mene vannoon. Työkaverini sisko sai useita keskenmenoja joiden syyksi lopulta todettiin paksuveri ja sai käyttöönsä minihepariini injektiot raskauden ajaksi.

Jos ajattelet syöväsi disperiniä säännöllisesti niin annostus 50-100mg päivässä. suuremmat annokset lisäävät vain haittavaikutuksia ja verenvuotoa.

Odotan mielenkiinnolla, mikä sitten se poppakonsti on jolla sinulle kuukautiset saadaan ja toivon että ne saadaan pian, voimia :hug:
 
Unohtu sanoa, et keskenmenoni jälkeen gynenpolin gynegoloki sanoi, et älä aloita metuja.
No minähän kuitenkin aloitin ne ominpäin heti kuukauden kuluttua keskenmenosta ja TAYSissa olivat sitä mieltä, että hyvä juttu, et aloitin heti. n 4 kk ehdin syömään metuja omin päin ilman lupaa

digi jos musta olis kiinni, niin olisin huomattavasti nuorempi ja monen lapsen äiti :LOL: tai edes tajunnut ajoissa olevani jotenkin lapsettomuushäiriöinen
 
B) ja helle jatkuu, puuh, puuh B)

sane: Luulen, että gyneni ei lähtenyt nostattamaan metujen annostusta, koska annostus on 750mg aamuin illoin 1tbl eikä tuo 500mg/tbl. Näistä 750mg:sistä uupuu jakouurrekin ettei saa halki kuin nikkaroimalla. Mielin kyllä, että olisin kokeillut annostusta 750mg*3tbl/pv. Se 250mg siitä 2000mg:stä jonka olen kuullut monen syövän jää himpun korkeammalle vain.

Hän luultavasti myös meinasi verikokeilla lähinnä sitä, että löytyisi mahdollisesti selvitettävää lisää tämän PCO:n rinnalla, koska hänkin "ihmetteli" menkattomuutta yhä. Ei niinkään, että verikokeista selviäisi nykyisen lääkityksen tuloksia tmsv. Ilmaisin asian hieman epäselvästi.

Mutta, luulen etten osaa olla pitämättä näppejä irti toisesta metusta illalla ja kokeilen rohkeasti mitä siitä seuraa...vessassa istumista vai ruotsinlaivan tunnelmaa :kieh:


Toisaalta en tiedä onko se sitten väärin kun kuitenkin tuo 750mg kolmesti päivässä tarkoittaa joko aamulla tai illalla yhden tbl:n ottamista, jotta onko se haitaksi? vai pitäisikö annostus jakaa päivän eri tunteihin? tarkoitan, nykyisin otan molemmat metut säännöllisesti ja saman verran annoskooltaan, entä jos kolme tbl jakaa esim. 8h aikavälein eli esim. 8:00, 16:00 ja 22:00?? Nytten ajat ovat 8:00 ja 20:00 (klo 20:00:sta aamu kahdeksaan tulee tietty pidempi aika).

Olen hieman itsepäinen myös tämän lääkityksen kanssa ja luulen tietäväni miten lääkkeitä tulisi ottaa, mutta tahdon toki olla kuuliainen ja noudattaa annettuja ohjeita...mutta kun mitään ei tapahdu niin ainakin kuvittelen, että tuhdimmat rohdot takaavat tuloksia... :|

Onkohan Niuku kuulolla? Onko mitään uutta siellä suunnalla niiden menkkojen suhteen??

Piglet: kivinen ja kuoppainen tuntuu tiesi myös olevan. Aika on katala kaveri tämän PCO:n kanssa, se vie aikaa saada päästä voitolle. Tuloksia kaipaa ja kun mitään ei tapahdu niin odottavan aika on pitkä.

Moon hiljan nähnyt lyhyitä, mutta hyvin vaikeasti unohdettavia kauhu-unia, jossa tulenkin hetkessä raskaaksi ja kun lapsi syntyy en haluakkaan pitää sitä tai elämäntilanteeni on toinen etten olekaan valmis lapsen tuloon. Nämä ovat ihan kauheita unia. Ja ne ovat monena yönä piinanneet jo. Ei mitenkään, että samaa unta yöstä toiseen tai et se jatkuisi edellisestä vaan jonakin yönä pätkä jostakin tilanteesta ja toisena yönä jokin vastaava, mutta aivan erilaisessa ympäristössä eri uni jne. Myös sellainen uni jossa olin viimeisilläni ja synnytyksen alettua koko alakerta oli muurautunut umpeen ja lääkäri ei suostunut leikkaamaan. Juu ja en ole kauhuleffoja katsellut :$
 
Alkuperäinen kirjoittaja sane:
U

digi jos musta olis kiinni, niin olisin huomattavasti nuorempi ja monen lapsen äiti :LOL: tai edes tajunnut ajoissa olevani jotenkin lapsettomuushäiriöinen
Täällä ja! Mullois lapsia kuin vanhaan aikaan! Toisaalta, jossais kakskymppisenä vaavinteon aloittaa kuin sormia näpäyttämällä niin mulla olisi varmaan kolme lasta. Ei kai sitä sentääs joka vuosi pulleaksi haluasi :LOL:

Mutta oletteko miettineet miten tyhmää on ylipäätään olla uskossa, että lapsia tulee noin tosta vain. Vai onko teillä tälläistä ajatusta käynyt mielessä? (en tarkoita pelkästään PCO:ta, kaikkia muitakin häiriötä ym.)
 
Mulla todettiin 20v, lääkärissä vaan et "lapsia ei tule ilman hoitoja, jos sillonkaan" Totuin sitten ajan kanssa ajatukseen ja mietin et en kai sit yritäkkään, mut sit tuli rakas ukko kulta kuvioihin ja mieli muuttuikin. naimisiin mentiin neljä vuotta sitten ja aloimme haaveilemaan esikoisesta ja haaveilu vaan jatkuu :headwall:
kai sitä tuli uskottua et, eihän mun kohdalla asia voi olla näin vaikeeta. Äitikin tullu raskaaks kun on vaan faijan kalsareita kattonu... Noh... meillä se vaan ei oo tehonnu, vaik kuin oon kuin tujottanu ;) :LOL:
Mulla olis kans oma tarha kotona jos se olis mahdollista, kolme tai neljä lasta. :p Olisin myös lähteny hoitoihin aiemmin jos olisin tienny kuin vaikeeta tää on.... :'(
Täytyy vaan olla optimistinen!
Voimia kaikille :hug:
 
digi: juuri näin! Kuka sitä osaakaan kuvitella olevansa sillä tavalla sairas ettei ilman hoitoja tai lääkkeitä saa mahdollisuutta edes. Miksi ei koulussa tai missään kukaan koskaan kertonut tälläisestä. Miksi. No, siihen aikaa kun tämä täti on kouluja käynyt niin ei varmasti ole tiedettykään niiiiiin paljoa, mutta kuitenkin. Jokin perhesuunnittelu pitäisi olla oppiaineena yläastella jotta kakki siihen asiaan liittyvä tulisi esille! En syyllistä etsi enkä syyllistäkään ketään, mutta jos vain olisin tiennyt........miten vaikeaa tämän asian kanssa eläminen on. Nyyh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neunu:
B)

sane: Luulen, että gyneni ei lähtenyt nostattamaan metujen annostusta, koska annostus on 750mg aamuin illoin 1tbl eikä tuo 500mg/tbl. Näistä 750mg:sistä uupuu jakouurrekin ettei saa halki kuin nikkaroimalla. Mielin kyllä, että olisin kokeillut annostusta 750mg*3tbl/pv. Se 250mg siitä 2000mg:stä jonka olen kuullut monen syövän jää himpun korkeammalle vain.

Hän luultavasti myös meinasi verikokeilla lähinnä sitä, että löytyisi mahdollisesti selvitettävää lisää tämän PCO:n rinnalla, koska hänkin "ihmetteli" menkattomuutta yhä. Ei niinkään, että verikokeista selviäisi nykyisen lääkityksen tuloksia tmsv. Ilmaisin asian hieman epäselvästi.


Toisaalta en tiedä onko se sitten väärin kun kuitenkin tuo 750mg kolmesti päivässä tarkoittaa joko aamulla tai illalla yhden tbl:n ottamista, jotta onko se haitaksi? vai pitäisikö annostus jakaa päivän eri tunteihin? tarkoitan, nykyisin otan molemmat metut säännöllisesti ja saman verran annoskooltaan, entä jos kolme tbl jakaa esim. 8h aikavälein eli esim. 8:00, 16:00 ja 22:00?? Nytten ajat ovat 8:00 ja 20:00 (klo 20:00:sta aamu kahdeksaan tulee tietty pidempi aika).

Olen hieman itsepäinen myös tämän lääkityksen kanssa ja luulen tietäväni miten lääkkeitä tulisi ottaa, mutta tahdon toki olla kuuliainen ja noudattaa annettuja ohjeita...mutta kun mitään ei tapahdu niin ainakin kuvittelen, että tuhdimmat rohdot takaavat tuloksia... :|
Tiedän, että on ihmisiä jotka ottaa metuja 750mg 2 tbl x 2, mut tosin heillä on todettu diabetes.
Toi sun annos koko onkin hieman hankalampi ja depot tablettina ei saa edes puolittaa. Itse ehkä ottaisin 1 tbl x 3, joka aterialle, aamupala, lounas ja iltapala / päivällinen.
Mut jokaisella oma kokemus mikä on parasta. Ja toivon, että kaikki sujuu hyvin. Ainahan sitä haluaa olla lääkärille kuuliainen, mutta joskus se on vaikeaa. Varmasti raivostuttavaa, kun mitään ei tapahdu omassa kehossa :hug: :hug:
Onnekis sulla on aika tulossa ja saat toivonmukaan parempaa hoitoa ja vastauksia. ja pahoittelen jos liikaa tyrkytän mielipidettäni, jokainen on kuitenkin itse oman kehonsa ja elämänsä asiantuntija ja tekee valintansa omiin päätöksiin perustuen.


Itse halusin lapsia n 25v mutta mies ei missään tapauksessa. Haaveilin 4, mut nyt tyydyn yhteenkin ja taitaa tuo ikäkin jo tulla vastaan. Olen joskus sanonut, et syön varmasti ihan turhaan ehkäsypillereitä ja kas kummaa, niinhän siinä kävikin :kieh:

 
Neune: joo oikeessa oot, eniten viel ärsyttää ne ihmiset jotka viel väheksyvät tätä sairautta.
Muutamaan otteeseen tehny ihan oikeesti mieli motata, kun on kuullu kommenttia " no on se kumma kun ette niitä lapsia oo viel hankkinu, koht te ootte niin vanhoja ettei niitä edes tule"tai ainaista narinaa kun on raskaana, ei voi tehdä sitä ja tätä, kamala olo nyyh.. Yksikin sukulainen on niin avuton raskaana ollessaan ja nakittaa kaikki hommat muille,sääliks käy sen miestä joka tekee kaiken. Itse oon tehny selväks etten oo mikään kotiapu. Hoitakoon itse hommansa. Ei raskaus kuitenkaan sairaus ole, vaik nykyään jotkut naiset niin luulevatkin :kieh: AArg... Pistää niin vihaks!!!
Olis se lottovoitto jos sais sen yhdenkin, en varmana valittais mistään.. Tosin, lellisin sen varmaan ihan pilalle :LOL:
 
:wave:

Huitasin tosiaan eilen illalla sen 2*750mg:n nassuun ja menin jonkin ajan kuluttua siitä nukkumaan...ei silloin heti tullut mitään, mutta aamulla kyllä "varpusparvi" lensi. Nyt päivällä ja aamulla ottaessani 1*750mg:n ei ole mitään ollut ja luulen, että kokeilen tätä aamulla 1*750mg tbl ja illalla 12h päästä 2*750mg tbl. Jakaisin sen tasan, ettei tulisi suuria heittelyjä lääkeannokseen, mutta kun olen vuorotyöläinen niin tuo välitabletti kellonajallisesti osuisi väistämättäkin vähän huonoon aikaan...Toki, jos tulee huono-olo tästä nykyisestä kokeilusta niin kokeilen kolmesti eri aikaan.

sane: ei, kun sitä vartenhan täällä ollaan, että tullaan ja jaetaan asiat - niihin myös pitää saada kommentoida ja antaa mielipiteitä joten otan aina kaiken ilolla vastaan. :hug:
 
neunu; Mulla kesti metu ripulointia n 2 viikkoa, kun lääkitys nostettiin 1500mg ja sitten loppu pikkuhiljaa. Elimistöltä vie vain aikaa sopeutua. Ja hei, nyt se paino ainakin lähtee laskuun :LOL: niin mulla ainakin teki. Kun km jälkeen alotin uudestaan metut, niin enää ei tullu mitään oireita, vaik söin lopulta se 2g päivässä.

Terveiset ekasta neuvolasta, kaikki toistaiseksi hyvin ja 6 viikon päästä sitten lääkärille.
ensiviikolla eka ultra ja jännittää ihan hirveesti.
terkkaa piti hieman ohjeistaa mitä riskejä PCO raskauteen kuuluu ja mulle tehään sokerirasitus jo rv 13, jos vaan matkalainen pysyy mukana sinne asti.

Tää on oikeesti ihan uskomaton fiilis ja soisin sen teille kaikille, itkukohtauksineen, pahoinvointineen ja lyijypaino rintoineen.

plussa tuulia ja ferrari viikkoja joillekin
 
heps kukkuu tännekkin!!
Nyt on häät vietetty ja hanimuunit käynnissä ;D
Punaista ferraria ei näy... edelleenkään... huomenna menee vika tero satsi ja sitten taas odotellaan... femostonista ei ollut mitään tehoa mulle... nyt sitten olis vajaan kuukaiden päästä se käynti taas siellä OYSissa... Oon yrittäny ottaa ihan lekottelun kannalata tän loma ajan enkä ole koko ajan tehny t testejä, kun tiedän ettei sieltä mun tuurilla mitään plussaa pärähdä. Toivottavasti syksy olis mun kohalla onnekkaampi.

neunu ei kyllä mullekkaan kukaan lääkäri metujen takia verikoetta oo määränny... vai johtuiskohan siitä että siellä tkssa oli otettu musta vaikka ja mitä kokeita niin OYSsissa eivät enää kokeneet tarpeelliseksi..

KP 46/44? yk11
 
Onnea plussissta!

Jännää miten sitä iloitsee, kun kerrankin on oikeat menkat. Ei pelkkää jatkuvaa tuhruttelua viikosta toiseen, vaan ihan kunnon vuotoa. :LOL: Jospa nuo terot nyt auttais jatkossakin pitämään kierron kurissa.
 
Vimpat terot nappasin tuossa torstaina muttei ferraria ole kylään kurvaillu... kpt on pitkinä sen takia kun aiemmin söin femoston kuurin josta ei tullut menkkoja... menkkamaista juilintaa on ollu perjantaista asti muttei mitään tule ulos :ashamed: ... on ollut niin pitkään jo tämä yritys/pettymysten sarja tällä akalla että huh... 9.8 pitäis mennä tuonne OYSsiin kontrolliuään kesäkuussa löytyneen kystan vuoksi jolloin ilmeisesti määrättäisiin avuksi mulle clomit... Ja saas nähdä mitä meinaavat tehdä jos tuo tuplattu teroannoskaan ei tuota mulle toivottua tulosta... tai no jospa sitä uskaltais hieman toivoa etten nähnytkään näkyjä....
kierrot huitelee taas kerran huippu lukemissa... kp53/44? yk11...
 
Niuku: tuo pitkä kierto on kyllä tosi rasittavaa. Samaten pitkän kierron pitkä tuhruttelu. Toivottavasti ne saa jotain aikaan tuolla Oys:ssa. Itse en jaksanut jäädä odottelemaan kunnallisen puolen hoitoja vaan soitin Gynekoon, että terve, nyt tarviis tsekata, että mikä mussa mättää.. Terojen piti lopettaa mun vuoto ja ehdinkin olla kokonaiset 2 päivää puhtain huosuin kunnes tuhruttelu jatkui..no sit loppui terokuuri ja sain nämä oikeat menkat (ja menkkakivut) nyt toivon todella että vuoto loppuu parin päivän päästä. Huomenna pitäis käydä otattaan verikoe (kp3-5). Saas nähdä mitä siitä selviää..
Minä voisin luovuttaa sulle vähän tuota vuotoa, mulla on nyt heinäkuussa ollut tasan kaks päivää etten ole vuotanut mitään ja kesäkuussakin sain olla 12 päivää ilman suojaa..
 
:wave:


niuku: voi sunkin kanssa :hug:

Mulla myös ei ferrarin ferraria EDELLEENKÄÄN! Nyt teroja yhtä vaille lopetus ja kyllä tässä usko ja toivo on mennyttä. Nyt omavaltaisesti niellyt metuja 3*750mg/pv ja en tiedä...liekö apua...joo siis ripuli oli ohitse jo viime viikolla kun aloitin tämän kolmen kuurin, jopa vähän alentanut lisää painoakin...mikä joo hyvä. Mutta kunpa nyt edes antaisi tipan vuotoakin niin tietäisin toimivani.

fantasygirl: mulle ja! Mulla ei ole tuhrua, ei tippaa eikä mitään vuodoksi kutsuttavaa viimeiseen mahdolliseen vuotoaikaan (ehkäisy jäänyt 2009 tammikuussa, jonka teho loppunut 3/09) 16kk:n!!! THATOO FERRARIN KYLÄÄN!!!


 
Pitkään palstalta pois olleena palaan nyt takas :D

Het ensiks haluan onnitella kaikkia plussanneita sydämeni pohjasta :flower: aivan ihania uutisia oli kun pikaseen lukasin.:)

Itellä meni hermot joten tämä neiti otti ja soitti yksityiselle lekuriasemalle ja kävin siellä sit tänään tsekkauksessa kun menkkoja ei taas oo kuulunu ja koopeet huitelee taas 60:ssä. Mukaan tarttui Primolut N ja Lugesteron reseptit :) mulla on nyt toiveita et menkat sais tulemaan :) sitten vielä muutettiin tuo mun metforem 500mg:sta 750mg.seen. :) Ekan primon otinkin. Tosta lugesteronista, onks kellään ollu? Kun sitä voi ottaa suun kautta tai emättimen kautta, kumminkohan se kannattais?
Tänään tuntuu olevan hyvä päivä, pitkästä aikaa. Niin pitkään taas on tullu vellottua itsesäälissä kun ei kroppa pelaa.:( et kyllä se vaan kannattaa ottaa ihtiään niskasta kiinni ja tehä jotain.:)

Täytyy lähtee läskin sulattelulenkille tästä ja sit uimaan, joten palataan :)
Kaikille plussaisia tuulia :)
 
digi: Vastaan hieman viiveellä, mutta vitamiineista kuitenkin.. On hankala löytää valmistetta, joka ei olisi synteettinen (synteettisillä vitamiineillä on vain murto-osa orgaanisten vaikutuksista). Yhden tiedän, Bio-Strath nimeltään. Tabletit on parempia kuin elixir koska se sisältää gluteiinia jota PCOSlaisten tulisi myös välttää. Kalsium on tärkeä meille, sitraattimuodossa mielellään. Ja juuri tuo B-ryhmä, sekä E. Mutta kaikkiin ois hyvä kiinnittää huomiota.
Olen nyt yrittänyt jonkin aikaa noudattaa tuota kirjan ruokavaliota. Maidosta täysin lupuminen on hankalaa, esim. kahvin seassa ja fetasalaatti... Kahvikin on tosin no no :eek:
Kaikki viljat samoin :kieh:
Eli haluaako tässä lasta vai nauttia ruuasta? :LOL:
 
Herramunjee!!! Ferrari pyyhäilsi kuin pyyhälsikin eilen (21.7) kylään jokseenkin vielä aikas niukkana.... eli kp2ssa mennään... mahaa tosin jo juilinut jo viime perjantaista lähtien...
fantasygirl joo mullahan tosiaan vierähti 3 vuotta ilman menkkojen menkkoja (oli ehkäisynä implanon kapseli joka todellakin ehkäisi!!) nyt toiset menkat kapselin poisoton jälkeen (otettu pois 09/09) olen tyytyväinen kun jotain ees tuhrii ;D

neunu ollaan kyllä vimpan päälle kohtalo tovereita!! nyt sinäkin marssit tohtorin luo ja sanot ison sanan! pitäähän se saada jo jotain uloski päin tuleen! onko sut milloin ultrattu viimeksi, että minkäs lainen limakalvo sulla on... onko kasvua ollu ollenkaan? terojenhan pitäis periaatteessa kasvattaa sitä limistä että sais sen vuodonkin aikaan... onko sulle sitten nyt mennyt 2*pv niitä teroja... voiskohan sen nostaa 3*pv? eli sen 30mgtä päivässä... jos sinäkin tarvit sitten xtra rajut mömmöt kehiin...

Minä nyt jännityksellä odotan tuota 9ttä päivää jahka sieltä lekurilta mukaan tarttuis nuo clomit vihdoin ja viimein!!! OYSsin toiminta on mun kohdalla ollut onneksi ripeää (jos kesätaukoa ei lasketa) ja ammattitaitoista! Täditkin on jopa saatu tulemaan 2x tälle vuotta... kun taas tkssa ei saatu mitään aikaiseksi!!!!!

elikkäs nyt olis se kp2/44-53? yk 11
 
Niuku: Eikös sitä sanota että siinä paha missä mainitaan ja minähän sanoin että voisin luovuttaa vähän tuhruttelua muillekin. =) Tuo 3 vuotta ilman menkkoja on kyllä hurjan pitkä aika. Toivotaan että nyt alkais tapahtuu vähän tiheemmällä tahdilla jotain. Toisaalta tuo jatkuva tuhruttelukaan ei auta raskaaksi tuloon yhtään. limakalvot on niin ohuet että siinä ei kyllä elä yksikään alkio. Toisaalta en edes usko että olen ovuloinut koko vuonna (jos koskaan??) No jospa tuo ovulointiasia selviää jossain välissä. Kävin tänään antamassa monta putkilollista verta labrassa. Tutkivat niistä ties mitä hormoni ja kilpirauhasjuttuja.
 
B)

Niuku: Jihuu! Sulla tulee edes tuhrua! Vautsi! Antaa mulle kyllä toivoa sekin...niin olen pitänyt kohtistovereina kyllä meitä, myöskin. Ei tarttee tämän rouvan ainakaan IKINÄ varmasti moisia ehkäisyvälineitä miettiä! Siis ei piikki, laastaria kuin kapseleitakaan. Niin kivoja kun en käytössä olivatkin. Että jos tästä joskus raskautuu niin pitää heti alkaa toivomaan kaiketi uutta jos meinaa samaa ihmettä uudelleen.
Mulla on ultraus ens kuun puolivälissä. En ole kesäaikana hoppuillut kun tiedän, että kaikkialla lomia jne. Ainoastaan puntaroinut julkisen ja yksityisen hoidon aloittamista...Mutta tällä hetkellä olen kallistunut siihen,e ttä menen Hormoonipolin ajan käyttämään ja kysyn millä hoitosuunnitelmalla edettäisiin jne. Jollei miellytä niin varaan ajan yksityiselle. Mulle ei enää uppoa sama vanha "laihduta ja kun -10% lähtenyt niin tuloksia näkyvissä", koska nyt olen miinus 10% lähtöpainosta ja MISSÄ TULOKSET? Enkä tarkoita raskautumista vaan ovulointia ja menkkoja.
Lääkitys on 2*10mg terot ja 2*750mg metut, mutta omavaltaisesti nostin metut 3*750mg päiväannokseen. Toimii ainakin painonpudotuksessa :LOL:
 

Yhteistyössä