Mulla ei ole ylipainoa, BMI 20. Eikä mulla myöskään ole aknea taikka liikakarvoitusta (missä sitä ees pitäisi olla, että se lasketaan liikakarvoitukseksi??).
Myöskään teini-iässä mulla ei ollut akneen taipumusta, ei oikeastaan ikinä ole ollut paria näppylää enempää. En siis varsinaisesti täytä pco:n kriteereitä muutoin kuin ultralöydöksen ja epäsäännöllisten kiertojen puolesta.
Sain silloin syksyllä gyneltä tero-reseptin ja niitä olen sen jälkeen syönyt muissa kierrossa paitsi menneillään olevassa kierrossa. Gyne silloin arveli, ettei mulla todennäköisesti terolutit tehoa, ja oikeassapa hän olikin. Terojen avulla kierrot ovat 15-22pvää, eli minkäännäköisiä raskausmahdollisuuksia ei tollaisilla kiertopäivillä ole.
Nyt sitten kun tässä kierrossa ryhdyimme kunnolla lasta yrittämään, niin jätin terot tietoisesti pois.. ja kuinkas ollakaan, nyt kp 36 ja kahteen kertaan herkän rtestin oon tehny ja molemmilla kerroilla täysin selvät negat :headwall: Kp:llä 23-24 mulla tuli sellaista ruskeaa vuotoa aivan vähän ja pari päivää sitten mulla vähän tuntui alavatsassa menkkamaista vihlontaa, mutta mitään muuta menkkoihin viittaavaa ei ole.
Huomenna menen labraan otattamaan ekan vaiheen verikokeet eli pvk, tsh ja prolaktiinin. Jos mitään ihmeellistä ei niistä selviä, niin todennäköisesti sitten meen ykistyiselle papa-kokeeseen ja pyytämään lähetettä jatkotutkimuksiin.
Niin joo, ja ensimmäistä siis kuumeilemme.
Onko täällä muita, jotka eivät noita kaikkia pcon kaikkia kriteereitä täytä? siis ylipainoa ja aknea +liikakarvoitusta? En oikeen älyä, mistä tää pco oikeen tuli mulle, kun jokapaikassa vaan lukee, että ensisijainen hoito on painonpudotus :|