*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Orchid onnea hienoista ultrakuulumisista... ja onhan se kivaa päästä vielä kattelemaan vauvelia sinne ultraan. :D

Toive kiitos! :) voi milloinkohan sitä ite hankkisi hoitopöydän... :heart:

(.) mä en oo ollenkaan varma, mut mä kuvittelin ainakin tunteneeni liikkeitä äsken. :saint: kaks kertaa sellanen tum-tum-tum. Kuplia masussa... mut mä saatoin myös keksiä ne kun mä niitä liikkeitä niin kyttään ja ootan! :ashamed: :LOL: taitaa olla aika aikaista liikkeille? :D

EM ja Dodo 14+1 :heart:

Hei taas kaikille! Täällähän on tullut tekstiä, ettei perässä pysy... Netti on pätkinyt muutaman päivän ja elämä on ollut vaikeaa, vaikka en todellakaan oikeasti sitä mihinkään tarvi... :) Oon innostunut tilailee vaatteita. Parit tukisukatkin jo. Tuntuu oikeasti, että alkais jotain suonikohjuja tulemaan. Tai no en mä tietty tiedä tuntuuko se joltain.

Ihanaa, oliko se nyt Nullpoints, joka saattais saada vauvan jouluaattona... Sehän on oikein mukava joululahja. :heart:

ElinaMaria, kyllä kai niitä liikkeitä voi tuntua jo niinkin aikaisin. Ensimmäisessä raskaudessahan kai ne tuntee myöhemmin. Kivaa, kun nyt voit jo niitä tuntea ja ne vaan lisääntyy!

Hmm, joku puhui vaikeesta raskausajasta. Mua vähän pelottaa tuleva. Mulla alkoi viime raskaudessa kauheet kivut jo viikolla 17. Liitoskipuja ja iskias vaivasi. Kai se on mahdollista, että tässä raskaudessa ei tulis, mutta en jotenkin usko. Mä en oikein suunnittele mitään menoja, kun viimekskään en voinut nukkua öitä. Pidin sitä kyllä hyvänä harjoituksena vauva-ajalle, mutta kaikki ei mennytkään ihan niin. En ainakaan odota mitään hehkeää aikaa mihinkään väliin. Olis vaan jo kesä. :) Tai ees ens viikon ti, ku mulla on ultra sillon...

Mä kävin viime viikolla kuuntelee sydänääniä neuvolassa, kun siellä on kiva täti ja mä saan mennä sinne milloin vaan kuuntelemaan niitä. Saan erityiskohtelua. =) Eli oli se hengissä silloin. Ja huomenna tulee jo 11 viikkoa täyteen. Omalla dopplerilla ei vielä kuulunut, täytyy testata taas joku muu kerta.

Kiva lukea kaikkien hienoja uutisia. Siis uusia plussauksia ja hyviä ultrakuulumisia! Onnellista odotusta vaan ja hyvää yötä. :heart:

Em ei välttämättä. B) Mä joskus noilla viikolla havahduin samanmoisiin tuntemuksiin pariin kertaan ja kyselin silloin siskolta, että miltä ne liikkeet tuntuu... =) Niitä ei silloin vielä tullut säännöllisesti, mutta muutamaa viikkoa myöhemmin mulla alkoi tuntua potkuja siinä prikulleen samassa kohdassa. :D

EM: Itse tunsin rv 14+3 ekan kerran jännää värinä-kuplintaa, jotka toistui harvakseltaan vahvistuen sitten rv17 mennessä muljautuksiksi. Neuvolassa kyseltiin mahdollisista tuntemuksista rv16 ja silloin kerroin noista värinöistä niin liikkeitä ne olivat =) Ekat merkit sainkin silloin neuvolakorttiin. Eli voi kuules hyvinkin olla siun vauveli siellä kun sopivassa kohdassa pääsi tumauttamaan :D

Nimra
s-anttu Minä olin se joka puhui "vaikeasta" raskausajasta, kun äitini on tosiaan aina (2 krt) ollut "elämänsä kunnossa" raskauksissa ja mulla on taas aivan erilainen fiilis... Siis iloitsen ja olen onnellinen raskaudesta ja tulevasta esikosta, MUTTA nämä kaikenmaailman kivut ja vaivat saa näkemään ainakin omakohtaisesti raskaudesta myös niitä "huonompia" aikoja.. Mulla on todella PAHA iskias, RD-diagnoosi, pahoinvointi, turvotus+nivelien kipuilu (alusta lähtien), päänsäryt, huimaus...nyt on sit tullut tosi kovat supistelut, unettomuus kipujen takia, liitoskivut, närästys, menkkajomotus...järkyttävä tissikipu (ollut koko raskauden ).. Niin.. sanotaanko, että nautin raskaudesta, mutta olen niin onnellinen muiden puolesta keille näitä ongelmia EI tule, sillä pääsevät kuitenkin "ihanan helpolla", mutta ei se kuitenkaan omaa onnea ja iloa "vähennä" ...ehkä mä olen vaan vähän kade.. :ashamed: :whistle: ?

ElinaMaria Kyllä ne voi olla hyvinkin liikkeitä :wave: Onnea kovasti!

Meillä ei ole varsinaista hoitopöytää ollenkaan vaan meillä on sellainen taso tuohon pinniksen päälle.., kun kaksiossa asutaan niin ei ihan kaikkea mahdu "erikseen", vaikka..olishan se ihana, kun saisi kaikkee..mille on "oma tarkoitus"
:whistle:

Siis, nyt en enää tajua.... :snotty: Mä menin eilen nukkumaan JO klo 22 ja heräsin sit ennen neljää vessaan ja huonoon oloon.. otin hiukan mehua ja takas sänkyyn... ajattelin, että nyt saan kerrankin nukkua piiitkäään, kun kävin vessassa ja otin hiukan juomista niin ei sit niin ala janottaan ym.. Niin, EI mennyt (taas) kun joku 10 min niin uni EI tule ja sit alkoi ne hel***** ihanat siis :LOL: supistelut ja menkkakivut ..ja kaippa nuo osat on niitä liitoskipuja...? Kun tuntuu, että alapää reppee.. |O Ihan alkaa jo oikeasti harmittamaan, kun olo on tällainen, vaikka mitä yritän :eek: Mies on jo kohta ihan hermona, kun mä häiritsen sen unet ihan piloille, kun kääntyilen..ähisen..nousen..hieron mahaa/kylkiä..ja toisella herätys kuitenkin ma-pe klo 05.30 :x Ihan jo hermoilen ukonkin puolesta, kun joutuu "kärsimään".. Jospa se helpottais ? Mä tosiaan toivon ettei menis ainakaan kovin paljon yli LA:n....

Jospa olo tästä paranis.. nyt ei olekaan hetkeen juilinut... :eek: (noin varttiin :LOL: :headwall: )

Nimra, joo mun äitilläkin on ollut helpot raskaudet. Se on käynyt vielä hiihtämässä edellisenä päivänä ku sai mut... Mä luulen, etten edes pyri samaan. :) Kun lukee sun juttua, niin palautuu elävästi mieleen viime raskaus. Mä huusin ääneen öisin ku sattu. Mun mies onneks (ainakin omaksi onnekseen) on niin sikeä uninen, ettei se edes heränny. Välillä mä yritin herättää sitä, että sais ees vähän sääliä. :LOL: Viimeks mä mietin, että kävi miten kävi, niin tää on viimeinen raskaus. Ja tässä sitä taas ollaan. Näin pian vielä. :D Mutta mutta mulla on toivoo vielä, että tämä olisi maailman helpoin raskaus. Ei oo ollu vasta kuin pahaa oloa, en oo edes oksentanut! Sulla on onneks loppusuora jo! :hug:

Nimra
s-anttu Kiitos :hug: Kyllä tässä tosiaan halit on tarpeen..., kun tuntuu että ei oo itestä mittään hyötyä kotosalla ja illat menee maatessa... ja mies välillä masua taputtaa ja ilmeestä näkee kaiken.. :ashamed: Toivoisi, että olisin "Jo" se sama vanha Suvi, joka jaksoi ja jaksoi.. touhotti koko ajan niin, että loppuviikosta sai jo näytellä Stop-merkkiä :LOL: :LOL: Nyt tuntuu, että mitään ei saa aikaiseksi ja "kaikki" on tekemättä..., vaikka KAIKKI ON TEHTY :p aikaa sitten :eek: TOSIN, EN vieläkään ole saanut itsestäni irti sitä sairaalakassia |O |O Se olis varmaan aika tarpeellinen tehdä, kun tässä on alkanut tämä olokin jo aikalailla radikaalisti "huononemaan"...ja tosiaan on kipeä olo, joten kyllä tuo mieskin ymmärtää, että vielä vähän kun jaksaa niin saa oman "touhutätinsä" taas takaisin ja vauvan kera :LOL: Ihanaa, että saa alkaa sit perheen kesken touhumaan, vaikka ainahan sitä ollaan oltu perhe, vaikka EI ole lapsia ennestään.. Mua on muuten alkanut oksettamaan :x :x |O Onkohan ihan normaalia !? Tai sillai.. etomaan ja tosi etova olo..vaikka söis mitä tai olis syömättä.. :eek:

Jos tosiaan nyt viikonloppuna sais tehtyä tuon varaston siivouksen ja laittais sen sairaalakassin siis valmiiksi :D

Väsynyt, kipeä Nimra + KultaMuru rv 37 (kohta tuokin muuttuu ...noh, ultran mukaan se olis jo rv 38 :eek: :eek: )

Torstai on toivoa ja iloa täynnä :saint:

em juu juu, liikkeitä nuo on!!! onneks olkoon!!! itekin tunsin just jotain 14+..... ja en eka uskonut, mutta niitä ne on!!! ihanaa!!! ja sit mul meni 2-3 viikkoa etten tuntenu mitään ennen ku alko kunnon muksahdukset, että älä sit huoli jos menee aika ettei tunnu... kivaa kun pieni ilmottelee siellä olostaan :hug:

mä yritän keksiä joulukorttiaskarteluidiksiä täällä... jos jollain on laittaa hyviä sivustojen linkkejä tms. niin olen supertrooper-kiitollinen :saint: ?
haluisin tehä ite nyt ku on aikaa..mutta en mitään tuhrusählöä, niin ku siitä tulis jos ite alan luovimaan...tARVII valmiin idean..

me siirrettiin jo pinnasänky omaan makkariin, mites muut viikoilla olevat, on tehneet? nukkuuko vaavi eka vanhempien makkaris? me ajateltiin et nukkuu ( ellei samas sängys eka jopa) ja sit joskus puolen vuoden iäs siirto omaan huoneeseen...mut voihan olla et toisin käy, riippuu tulokkaasta ja omista voimista ym...
tää on niinmahtavaa aikaa...tän ku sais pulloon.......... :saint:

olla kotona, tehä jouluvalmisteluja ja vauvaa varten asioita vielä joitakin ja nauttia.......... tämä tuntuu olevan elämän onnellisinta aikaa.........toki vauvan synnyttyä se myös sitä toivon on........... :saint: :saint:
kyllä jännittää jo milloin tämä baby päättää ilemstyä maailmaan..niin hilkulla tuleeko tänä vai ensi vuonna... kun la niin loppukuusta........ :snotty:

joo...taidan mennä käymään ulkona happihypyllä...
palataan
nimralle vielä lähettelen voimia jaksaa loppuaikaa!!! ei oo kivaa ku koskee, I know ja tuntuu ettei valittaa viitsi..mutta empatia
:hug: täältä!! samassa paatissa ollaan!!!

kathe ja kulta33+5

Hih. :) Kiitos rohkaisusta ja onnitteluista... seuraavan kerran kun se tuntemus tulee niin tiiän et oliks liikkeitä vai ei. Mut saatto ne kyl sitte olla niitä. :D En mä kyl keksi et mitä muutakaan ne olis voinu olla...

katherine kiitos huomautuksesta... et ei välttämättä tunnu mitään pariin viikkoon. Ehkä se vauveli oli vaan just sopivassa kohassa. :) Mä istuin lysyssä huonossa asennossa tässä tietokoneella ja silloin ne tykytykset tai elohiiri tuntui. :) ja me mietittiin ihan samaa, et eka puolisen vuotta nukkuu meijän makkarissa mut omassa sängyssä jos vaan suostuu siellä nukkumaan. Sit omaan huoneeseen n.puolen vuoden ikäisenä. Mutta kaikkihan riippuu niin lapsesta... ja äidin hermoista! :LOL:

Nimra :hug: :hug: ei enää kauaa!! muutama hassu viikko ja sitten saatte jo oman pienen nyytin syliinne. :) Kyllä se mies kestää sun heräilyt ja voivottelut. Onhan sen kestettävä sitten vauvankin yöheräilyt! :heart: :) Jaksuja!!

EM ja Dodo 14+2 :heart:

Nimra
Katherine Tässä on muutamia kuvia..näiden seassa on muutama jouluinen/talvinen kuva.. ja sieltä tulostamalla tai jotenkin itse piirtämällä (esim voipaperille) saa itselleen ja ei muuta kuin piirtämään! http://www.lastenomakirjakerho.fi/lok/index.jsp?c=page&id=11529&navig=true

Itse olen touhunnut tällaisia kortteja jouluksi (22 kpl )

Noita olen siis piirrellyt ja käsityönä ihan alusta loppuun asti :p

Kiitos vaan stemppailuista :wave: Mä ootan jo ihan malttamattomana sitä uutta tietokonetta ja tulostinta :p

Pamu jaksamista sinne hermojen kanssa. Mulla on taas ne liitoskivut kadonneet, joten mun hermot on nyt taas ok. Huomasin itse ainakin et kun on kipuja, niin helposti menee sit hermot. Vaikeeta on varmasti kun on monta lasta jo olemassa ja sit yrittää relata. :hug:
Nimra limatulppahan voi irrota ihan palasinakin ajan kanssa. Eiks se oo hyytelömäistä ja siin voi olla verta mukana? Mä kun en oo sitä ihmettä koskaan nähny, niin en tiiä. :ashamed: Noi muut kivut sit kans taitavat olla enteilyä tulevasta. Jaksamista taas sinne!
:wave:
Luce Toivotaan et pääset pian tositoimiin! Varmasti turhauttaa kun LA oli ja meni, eikä mitään tapahdu.
Pidän peukkui sulle et todellakin vaavi saapuu pian.

Orchid Sulla onkin nyt jännitettävää nyt et nouseeko se istukka sit vai ei. Hurjan tarkasti ne mittailevat et mikä on tilanne.
Jospa se vielä nousisi pikkasen.

EM Sellasii värinöitä ja "perhosenlentoa" ne ekat liikkeet ovat. ONNEA!

s-anttu sullakin alkaa tulee viikkoja ihan salakavalaan! Kiva et neuvolassa meni hienosti. Juu täällä odotellaan todellakin joulunlasta saapuvaksi. :D
katherine meil tulee vauva nukkuu kauan samassa huoneessa. Ekaks laitetaan kehtoon sängyn viereen ja siitä sit pinnikseen. Tääl ton neidin kans nimittäin kävi silleen et sil alkoi kasvaa hampaat 3kk iässä, joten se "ainainen nouseminen" ei sit loppunutkaan kunnes kaikki hampaat oli saatu. Eli oli ihan hyvä et neiti nukkui samassa huoneessa, koska kiva lähtee sit yöllä seikkailee talon läpi (laiska mikä laiska) :D . Meil on muutenkin vaan nyt kaks makkaria, joten se tulee olee toinen syy. Suunnitelmissa olisi et rakennettais ens kesänä kolmas, mut jos se jää seuraavallekkin vuodelle kyl me mahdutaan........
(.) Eilen menin ja ostin sit ne tavarat sairaalakassiin. Sit meiän vaatekaappi saapui ja sitä sit laitettiin koko ilta kasaan. Nuo kun sais tehtyy, niin alkaa sit suurinosa olla laitettuna... Sen jälkeen on taas maalattava muutama seinä ja osteltava muutama joululahja. Eli tuossa on tekemistä tuleville viikoille.

NullPoints ja Tirri-tonttu (POKS taas)

Heipsis,
olipas Katherinella positiivinen aloitus, kiva.

Nimran odotusaika kuulostaa kyllä raskaalta. Kun vielä "niputit" kaikki vaivat, niin ei voi kuin todeta että melkoinen raskaus sinulla on ollut.
Voimia loppuaikaan, enää ei ole kauan jäljellä.. Vallankin jos saatte vielä maanantaina tietää mahdollisen sektioajan. Lepää nyt rauhassa minkä vain voit, koita olla ajattelematta ettei sinusta ole kotona hyötyä. Kohta niitä voimia sitten totta tosiaan tarvitaan. Mutta kurjaa, että olo on tuollainen. Olisiko nuo viime päivien kivut ja supistelut sitten sitä kropan valmistautumista synnytykseen? Muuten, minulla on vinkki sinne sairaalakassiin.. Ota se teidän uusi läppäri, niin saat pidettyä meidät ajan tasalla

NullPointsillekin selvisi sitten vauvan tulopäivä.. Olipa jännä juttu että osui jouluun. Toden totta ikimuistoinen joulu. Vähän samoja mietteitä minullakin kuin sinulla, ettei vauvan syntymäaika "pilaa" esikoisen odottamaa joulua. (Taisin lukea toisesta pinosta..) Meillä vauvan la on niin lähellä siskojen synttäripäivää, että voi hyvinkin olla että juhlat siirtyvät. Eikä varmaan aivan heti jaksaisi olla järjestämässä lastenjuhlia.. Mutta toisaalta yksi päivä totesivat, että "jos se syntyy samana päivänä kuin me, niin me ei saada muita lahjoja". Kyselin sitten että kuinka niin, niin vastaus olikin että "koska se vauva olisi meidän paras ja ainoa syntymäpäivälahja". Oli siinä taas kyynelissä pidättelemistä..

Orchidille onnittelut poksuista!

EM, totean muiden tapaan että hyvinkin saatat jo liikkeet tuntea. Minä aloin myös tuntemaan suht noilla viikoilla. Hieno juttu!

Joulukortti-ideoita otetaan vastaan täälläkin suunnalla.. Jotenkin on niin huono mielikuvitus itsellä. Jotain nättiä ja simppeliä olisi kiva tehdä.

Lucelle myös tsemppiä viime päivien odotukseen! Tulehan sitten kertomaan uutiset.

(.) Enää ensi viikko töitä.. Ihan hullulta tuntuu. Nyt on töissä ollut edelleen niin kiire, ettei ole ehtinyt edes miettimään kotiin jäämistä. Ja toisaalta vointi on ollut ihan hyvä, että voisi vielä jatkaakin työn tekoa. Lomat on vaan pidettävä ennen äippälomaa joten kotiin on jäätävä. Ihan hassuja ajatuksia, kun jossain vaiheessa odotin kotiin jäämistä niin innolla. Nyt on vaan työn teko ollut niin mukavaa. Outoa! Johtuukohan nämäkin kummat ajatukset raskaudesta?
Yhden hyvän yhteistyökumppanin kanssa tästä juttelin ja käytti heti tilaisuutta hyväkseen..Lupauduin sitten tekemään lomapäivien aikana hänelle pari työjuttua. Ne voi kylläkin tehdä kotona eikä mene kuin muutama päivä. Lisätulotkaan eivät ole pahitteiksi, ollaan jo alettu laittamaan rahaa toiselle tilille syrjään sitä aikaa odotellen, että jään kotihoidontuen varaan. Molempien veronpalautusten osaltakin sovittiin, että jemmataan nekin saman tein sinne tilille. Oletteko muut miettineet noita juttuja?

Loppuviikko onkin vapaata, ihan kiva kun on pitkä viikonloppu! Jospa vaan ei tuo kaatosade jatkuisi montaa päivää

Pirtsakkaa torstaipäivää!

Luminia ja pikkuneiti 28+6 (ulran mukaan 30+4..)

Jopas oli tullut tekstiä sen jälkeen kun aloitin kirjoittamisen Kävin tuossa kirjoittamisen välissä muissa touhuissa ja nyt oli jo monta juttua tullut!

Mehän ollaan kaikki täällä

Ihania kortteja olet Nimra tehnyt, hyvä idea.

Mahassa käy kauhea möyrintä, mitähän lie touhuaa.. Koko toinen puoli mahasta on isoa kovaa "möllykkää" ja toinen puoli ihan tyhjän oloinen
Varmaan pungertaa itseään toiselle puolelle. Ylhäällä tuntuu sellainen kova pahkura.. Pylly tai pää.. No, neuvolassa maanantaina selviää sitten, miten päin siellä on.. Mutta kova on touhuamaan!

Luminia edelleen
=)

:wave:
pikainen tervehdys vaan kaikille tasapuolisesti,
täällä ollaan vielä.. -kin :whistle:
ihanaa kun huomanna alkaa virallisesti viikonloppu!

eiliseen kärvistelyyn verrattuna tänään on ollut taasen ihan mukava päivä.
iltasin supistelee aika paljon kun vihdoin pääsee huilimaan...
heti on pirteämpi mielikin kun aurinko näyttäytyy!

Nonni!

Nyt on saatu hoitopöytä kotiin ja mies sitä aloitti kasaamaan, mutta työt kutsui joten homma jatkuu illalla =) Pinnasängyn ehti kasata ja iski PITKÄSTÄ aikaan ahdistus! Ja kun vielä pesukoneessa on jyllännyt tänään pikkuisia vaatteita niin alkoi taas pelottamaan... :ashamed: Siis se pelko että olen ihan liian aikaisin liikkeellä näiden vauvajuttujen kanssa! Aargh kun en kestä itseäni! Mulla tosiaan menee nää mielialat ihan miten sattuu ja monta kertaa päivässä. :kieh: Siis rakastan ihan täysillä kun saa hössöttää, mutta sitten yhtäkkiä iskee päähän pelko ettei mulla ole oikeutta hössöttää yhtään mistään kun se tietää huonoa onnea. Nyt taotte mun päähän järkeä!!! :wave:

Toive81 ja kovasti mylläävä Mini 32+4 :heart:

Heips... kirjoittelin pitkät pätkät ja kadotin sen sit....... :headwall:
Töissä oon vielä. Hoh, hoijjaa kun ei huvittais. :( Motivaatio nolla.
Luminia Kiitti tosi paljon! . On tosiaankin äitinä huoli et olemassa olevilla lapsilla on kaikki hyvin. Kerran äiti, aina äiti... :headwall: Ihania asioita sunkin lapset sanovat. Kyllä pieni mieli on niin viaton. Itsekin aina saan ihmetellä et miten olemmekaan saaneet niin ihastuttavan lapsen aikaan. :saint: Meiän oma prinsessa. :heart:
Pamu Sun on pakko nyt tosiaankin pari kertaa päivässä ilmottautua. Muuten tääl heti luullaan et oot lähteny sanomatta. :LOL:
toive nyt vaan laittele ne kamat ja sul on todellakin täysi oikeus nauttia siitä! Kyllä täälläkin välistä tulee olotila et oonko nyt liian ajoissa liikenteessä. Tiistaina sain sit sen herätyksen et todellakin nyt on aika laittaa ne kamat valmiiksi ja sillä sipuli. Eli Toive nyt on sinunkin aika. MEILLE TULEE VAUVAT!!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O Eli iske tuo nyt vaan nuppiisi ja ala nauttimaan näistä vikoista viikoista. Aika rientää todellakin, eli jos nyt et nauti, et sit todellakaan kerkee ollenkaan. Jos huono onni olisi sut saanut saaliikseen se olisi tapahtunut jo aikoja sitten. Positiivista asennetta siel nyt!
EM en pysty kattoo tota duunissa.... harmi. :( Ei vaan toiminu...:headwall:
(.) Täällä on tosiaankin pesänrakennus meneillään. Tai siis tulee olemaan kun pääsen ekaks kotiin... En vaan voi odottaa et saan laitettua ne mun omat vaatteet uuteen kaappiin ja sit ne pikkuisen vaatteet "mun" lipastoon.
En voi odottaa et teen inventaariota mitä viel tarttee. On niin ihana katsella niitä pieniä vaatteita. :heart:
Kuulemisiin. :wave:

Np ja :xmas:

Pelottaa, pelottaa ja pelottaa. Kohdun kasvukivut puuttuu(?). Mitäs tää nyt on? Ehkäpä TM tai KU. On mulla mahakipuja mutta kun en tiedä, johtuuko se suolistosta vai mistä? Kyllä tää on kauhiaa :headwall: . Sitä hysteerisesti tutkii oman kropan toimintoja ja jos oireita niin onko ne tarpeeksi voimakkaita ja jos oireita ei ole, niin se vasta maailmanloppu onkin.
Päikkärit nukuin ekaa kertaa ja sen jälkeen olo oli krapulainen, mutta nyt ei nukuta lainkaan...
:D

Mymmis peesaan Rva Pikkumyytä: ei mullakaan noin alussa mitään kipuja ollu... jotain menkkamaisia jomotuksia ehkä...vähän. Ja ne kunnon vihlaisut aivastaessakin tuli vasta myöhemmin. Muistaakseni. Tissitkin kipeyty vasta jossain rv 6 paikkeilla. Nyt hengität syvään ja puhallat hitaasti ilman ulos. puuuuuuhhhhh. ja täältä lähtee ISO tsemppihalitus

heippa

tulin käväsee täällä kun ei vielä uni tule.. väsyttää mutta ei nukuta.. tulin äskken töistä.. mut siitä lisää myöhemmin...

NullPoints: Oih, saatte okman pienen pienenn tonttusen :D On tosiaankin erilainen joulu teillä tiedossa! :heart:

Katherine kyseli vauvan nukkumapaikasta.. meillä esikoinen nukkui meidän sängyn vieressä pinniksessä.. oli helppo nostaa viereen syömään.. tosin monesti heräsi sitten jossain veiheessa yötä että vauva oli nukhatanut tissille ja ite olin myös nukahtanut.
Toisen kanssa sama homma että meidän makkarissa ja sitten Tatun kans samaan huoneeseen kun aika on kypsä ;) toivon vaan että voisin pidempään imettää uutta tulokasta kuin mitä poikaa imetin.

Nimra:
niin sullekko sektio tehdään?? Kun ihmettelin että saako sen tuosta vaan päättä että sektio tai mahd. käynnistys.. tai sitten ymmärsin tuon kirjoitukses väärin aiemmin ;)
mulle ei puhuttu mitään käynnistämisestä tai sektiosta vaikka oli jo viikolla yli ja tiedettiin että suht hyvän kokoinen kaveri tulossa.

Mymmyryy: Huoli pois :hug: Ei välttämättä vielä tunnukkaa mitään oireita kovin.. itselläkin tuli vähän myöhemmin.

Pamulle
rentoa oloa ja pitkää pinaa! (ihan vaan perheen takia :D ) :hug:

sitten omaa napaa..

tämä oli siis kolmas pv töissä.. eilinen ja toissapv meni jalkojen päällä ollessa. ja voi helvata millä tuskilla meikäläisen jalat on :headwall: :eek: joko minun jalat on kuukaudessa unohtaneet että mitä on olla päivät seisaillaan tai sitten raskaudella ja tulleella painolla on vaikutusta.. tänään olin sitten kassalla.. istuminen ottaa hitosti selkään ja mahaan ja seisaallaan ei kärsi jalkojen takia pitkään olla.. on tämäkin :LOL:
mutta tuossa kun kotiuduin niin viilti ja kiristi ihan tosiaan almahalta ja kohdusta.. oli ihan huono olla. jos kohta kömpis sänkyyn ja laittas jalat kohti kattoa vähäks aikaa..

alan jo sitä rakenne ultraa jännittämään vaikka maanantaihin vielä aikaa onkin :whistle:

kai on lähdettävä unta houkuttelemaan.. yöt menee tosi huonosti ja aamuisin kuitenkin pojan kans oltava jo aikanaan ylhäällä.. aamulla murulla onkin kerho ekana ja sitten menee hoitoon että saa rauhassa päikyt nukkua.. ei tartte herätellä kun minun pitäis töihin lähtee.. ehkäpä käytän sen ajan hyödyllisesti ja siivoan.. ja käyn lenkillä koirien kanssa ilman että pitää oottaa joka lätäkön kohdalla kun pieni mies tutkii rapakon arvoituksia ja polskuttelee kun paraskin sukeltaja :lauhg:

danjuska ja toukka 20+5

Nimra
Täällä ollaan hyvin kipeänä ja väsyneenä.. (kaikkensa antaneena :LOL: )

Luminia Joo, ihan kivoja noista korteista tulee, mutta kova työ niissä on, joten sellaisen saava saa kyllä olla onnellinen No ei vaine, mutta on se piirtäminen ja värittäminen näillä turvotuksilla ja nivelkivuilla aika saavutus! Joo, ei noiden oireiden kanssa mukavaa ole ollut, mutta on onneksi parempiakin päiviä välissä :) ja kyllä se(kin) onneksi piristää mieltä ja se lopputuloshan tässä antaa kaikki kivut ja epämukavuudet sit anteeksi..ja niitä ei muistele (ehkä ) vauvan tulon jälkeen enää "niin" pahalla :whistle:

Toive Me ollaan kyllä aikalailla samanlaisia.. Mulla on ehkä hiukan ("jo" ) helpottanut, mutta nyt synnytyksen lähestyessä...ajatukset pyörii lähinnä siinä, että onko tosiaan vauva terve, osaanko esim ponnistaa (ellei tule sektiota ) ja kaikkea synnytykseen liittyvää on siis tullut mietittyä ja sitä, että miten sitä sitten "pärjää" ja onnistuu, kun se h-hetki on käsillä ?!?!?! Mut mua tosiaan on alkanut (välillä ) pelottaa se, että onko vauva terve ja sillä on kaikki hyvin, se on kuitenkin sellainen mitä varmasti kaikki miettii..ja sen varmaan ensimmäisenä kysyy, kun homma on "ohi" ? Mut kovasti täältä lähetän tsemppiä ja ihana juttu, että saatte siellä tavaroita valmiiksi pikkuiselle :heart: Ehkä se "pelko" on vaan suht "normaalia... ja uskon, että KAIKKI menee HYVIN ja et ole mielestäni yhtään liian ajoissa, samoihin aikoihin minäkin laittelin vauvalle sänkyä ym, kun ei sitä enää lopussa saa oikein mitään aikaa, kun on näitä vaivoja..

Mymmyryy Minä kans peesailen Rouva Pikkumyytä ja ElinaMariaa. Ei niitä kasvukipuaj tosiaan kovasti minullakaan ollut noilla viikoilla, eikä tosiaan joka päivä muutenkaan...Silloin kun ne alkoi niin niitä oli silloin tällöin kovina/lievinä ja ne muuttui koko ajan. Uskon kyllä, että KAIKKI KUNNOSSA :hug:

Itsellä taas... Varmaan on kohta hermot aivan riekaleina :( Siis uskomatonta!! Mä olen istuskellut vessassa.. ja massua tyhjennellyt.. :eek: ja samaan aikaan ja erikseenkin oksettaa/etoo, mutta mitään EI tapahdu sen kummempaa.. menkkajuilintaa on ollut nyt koko päivän (muutamana päivänä ) ja vauva on rauhoittunut kyllä liikkeissään...laskeutuis myös Olin todella huonovointinen monta tuntia eikä päästy mihinkään kauppaan, vaikka niin suunnittelin! |O |O no jos huomenna sitten.. ? Mies on jo ihan "hermona", kun näkee että toisella tekee pahaa ja on huono olla, mutta ei oikein voi auttaa... kun eipä noita kipuja mies voi poistaa.. eikä tuota etovaa oloa -Raukka, kun on epätoivoinen... Tahtois auttaa..., mutta tietää ettei "tavallaan" voi muuta kuin olla vaan... ja :hug:

Jospa tämä tästä... mahaa taas vihloo, juilii, painaa, polttaa... joten sohvalla olen ja varmaan piiiiitkääään ennen kuin taivun taas nukkumaan :eek: |O :headwall:

Huomenna olis sit siivouspäivä, JOS kunto antaa myöten :whistle:

Ihanaa illan jatkoa kaikille :wave: Mä alan uneksia siitä uudesta kannettavasta :D ja se sairaakassi ON huomenna PAKKO PAKATA tai muuten se vielä jää tekemättä :headwall:

Nimra
Danjuska Niin, en nyt tarkalleen tiedä, että mitä kirjoituksiani olet lukenut, mutta mulla on 17.11 siis aika keskussairaalaan jossa tarkistetaan vauvan koko ja katsotaan synnytystapa-arvio ja otetaan mahd punktio, että nähdään vauvan keuhkojen kypsyys.

Siis mulle ehdotettiin, suuren kyselyn jälkeen näitä kahta vaihtoehtoa mahdollisimpana (verrattain luonnolliseen käynnistymiseen ) sillä vauva on iso viikkoihin nähden (vaikka sokerit pysyneet hyvinä ) kokoarvio oli viimeksi jo 3,3 kg :eek: sit mä kun olen lyhyt niin lyhyillä ihmisillä on kuulemma (yleisempää ), että on ahtaampi lantio (mä olen siis 156 cm pitkä :LOL: ja mies on(kin ) sitten 190 ja jotain :whistle: ) Äitini(hän ) on leikattu 2 kertaa (sektio siis ), kun emme ole veljeni kanssa mahtuneet pihalle luonnollista kautta ja mulla kun on siis suku"vika" näköjään ahdas lantio ja isohko vauva tulossa niin eivät kovin ilolla anna kuulemma paikkoja ihan reväyttää, jos sen voi estää käynnistämällä aikaisemmin tai sitten leikkaamalla.. Mä toivon itse, että saisin synnyttää (haluan vaan kokea sen ) mutta tyydyn lääkärin ratkaisuun myös, sillä työtään tekevät. Olen isännän kanssa itse syntyessä ollut suht normaaleissa mitoissa.. noin himppa vajaa 4 kg ja jotain 52 cm pitkä, että siinä mielessä ei pitäis mitään jättiä tulla, MUTTA isännän isä ja suku taas sieltä puolelta on kauheen kokosia :LOL: Sain kuulla, että reippaasti huitelee lähes 5 kg syntyessä!!!!!!!!!! :headwall: ja aikuisena isännän isän veli oli 212 cm :whistle: että.. en tiedä sit - 17.11 olen "viisaampi" ja osaan ehkä kertoa tarkemmin =)

Yhteistyössä