*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Päivän olin nettipimennossa ja ihan kaameet vierotusoireet! :LOL:

Mymmis IHANAA!!! :heart: :heart:

Ja muuta en nyt kerkii kirjottamaan kun vauva tulossa ohjelma alkaa... vai olikos se meille tuli vauva... no jompikumpi. :D

EM ja Dodo 14+0 ( POKS!!!) :heart: :heart:

mahtavia uutisia mymmyryy! Onnea matkaanne!
EM poksuu, jee!! :whistle:

tänään oli neuvola, kaikki ok nyt vaan odotellaan...päivät hupenee, kääks!
sf mitta oli 34 cm eikä muista ole ollut noin iso tässä vaiheessa!
silti terkka käsituntumalta ei veikannut mitään jättiläistä vaikka isolle vaavi musta itsestäni kyllä tuntuu. kova meno sillä on masussa edelleen, sykkeet hienot.

jaahas, mitäs tässä tekis ajankuluks? jospa mies kantais sen hoitopöydän tuolta vintiltä niin sen kanssa vois puuhastella. =)
huomiseksi olen järjestänyt puuhaa, mennään kaverille kylään pojan kanssa ja mummu on luvannut pitää tytteliä sen ajan niin pääsee taas vähän helpommalla.
torstaina onkin sitten kerhot ja muskarit, mukavaa.
sitten koittaa perjantai! viikonloppu! jippii!
no jospa nämä vikat päivät tästä nyt kuitenkin hurahtais ohi.

eli ei mitään ihmeellistä...
Pamuk ja kolmonen rv 38+2

Iltaa!!!

Neuvolakuulumisia täältä ulkomailta! Tulkki oli puhelimen kaiuttimessa ja hyvin toimi. Koko käynnistä jäi hyvä olo ja saan tulkin myös silloin kun käydään läpi synnytykseen liittyviä asioita ja kivunlievitykseen liittyviä. Tämä tapahtuu vasta rv36 ja jos oikein ymmärsin ei erillistä valmennusta taida olla kun täällä ei suomeksi sellaista saa ja kielipää ei riitä...Mutta nyt alan sitten käymään tarkistuksissa 2 viikon välen ja mikä ihaninta, päästään ultraan ensi viikolla, jee! Mites Nullpointsin ultra meni??? :wave:
Sitten tuloksia:
- pisu, hemppa, verenpaineet kaikki ok!
- painoa tullut lähtöpainoon huikeat 10,5kg :eek: En täysin usko tuota kun punnittiin täysvaatetus päällä ja mulla vielä farkut jalassa :D Kotivaaka kun näyttää 2kg vähempi alusvaatteisillaan...Mutta ihan sama :)
- liikkeet ++ syke komia laukka :) Mini pää alaspäin
- Ja sitten se rakas vihollinen SF-mitta...Se oli nyt huikeat 30cm!!! Toive pääsi vihdoin keskikäyrille ja jopa aavistuksen sen yläpuolelle, WAU!!! :saint: Olin todella yllättynyt! Tiesin, että kyllä sen oli pakko olla isompi kuin viimeksi, mutta että päästä nyt oikein keskikäyrälle, ihanaa :D

Seuraava käynti onkin sitten ultran jälkeen jo viikon päästä, silloin menossa sitten rv34+5. Edelleen huokailen ihanan henkilökunnan puolesta, tosi ihania siellä ovat ja ottavat tuon miehen ihanasti huomioon =) Ja sain liudan numeroitakin mihin voin tarvittaessa soittaa jos tulee kotona hätä miehen ollessa reissussa. Täällä kun ei tuttuja ole vielä saanut.

pamu k:kin hyviä uutisia, kivaa! Taidat varmaan aika pian sanoa meille moro ja lähteä hakemaan vauvelia.... ;) On vähän sellanen tunne...??? Ei kait, en painosta!

mymmyryy: Onnea viivan vahvistumisesta :heart: :flower:

Pilvilinnoissa oleva Toive81 ja ikiliikkuja Mini 32+2 :heart:

Onnea Mymmyryylle!!! Onpa kyllä kerrassaan ihana juttu! :flower:

Muutenkin oli niin mukavia uutisia! Kiva että Pamulla kaikki ookoo ja Toiveella noin ihana neuvola! Varmasti helpottaa kovasti että tietää että apua saa, varsinkin kun ei sitä tukijoukkoa siellä niin lähellä ole. Paitsi me täällä netin päässä tietysti ;) Ja hienosti oli mitatkin kasvaneet!

Kukakohan saa nyytin seuraavaksi, Pamuko? :whistle:

Arvailee
Luminia ja masussa möyryävä neiti 28+4

mymmyryy Onnittelut viivan vahvistumisesta :heart: :heart:

Pamu taitaa tosiaan piakkoin jättää meidät :p

NP:n ultarauutisia odotellessa :wave:

Toive niin se Minikin kasvaa, onnittelut masun kasvamisesta :D

ON Pelkästään neuvola kuulumisia:

rv: 27+6
paino: +750g/vko
rr: 109/79 ja 107/75
pissa: puhdas
hb: ei otettu
sf: 26 (lisäystä 4cm edelliseen, jospa se lääkäri nyt uskois että kaikki on ok :LOL: )
vettä: normisti
syke: 145
liikkeet: ++

Annoin vähän palautetta edellisestä kerrasta, ja syykin löytyi henkilöstö pulan takia käyttävät opiskelijoita... ei sitten pahemmin ole perillä kaikista asioista. Ja siitä lääkäristä sano, että on kyllä niin maan perusteellisen tarkka, ettei oo eka kerta ku on laittanut (turhiin) tarkistus kertoihin. Mutta eipä se mitään, ihan kiva oli käydä turisemassa neuvolatädin kanssa =)

Huomenna on sitten se ultra, pääsee kattomaan taas tulokasta. Painoarviota olis ihan kiva saada...

Orchid ja karuselli Rumpali 27+6 :heart: huomenna poksuu viikot :D

Hienoa Mymmyryy!! Onnea viivan vahvistumisesta!! :flower:

ON. Mulla on ollut niin paha olo pari päivää ettei koneella oikein huvita olla kun alkaa vaan enemmän huippaamaan ja oksettamaan. Vielä en ole oksentanut mutta kyllä niin liki on jatkuvasti. Tää on mun viides alkuraskaus ja ikinä ei näin paha olo vielä ole ollut. Ei edes pojan raskaudessa vaikka silloin oli kanssa aika paha olo. Tissit on ihan järkky kipeät ja masua nipistelee jatkuvasti. Farkut ei mene kiinni enää kun niin massiivinen turvotus masun seudulla aamusta iltaan. No onneks olen ollut vaan ihan kotihiirenä tän huono olon takia ettei vaatetusta ole vielä pahemmin tarvinut miettiä. Mutta täytyy varmaan kömpiä vintille hakemaan äitysvaatteita jo käyttöön :eek: :eek:

Jaahas nyt taas menen potemaan huonoa oloani sohvale kun mieskin tuli kotiin ja on pojan kanssa :heart: :heart: :heart:

P.s E-M Onnea poksunnasta!!! :flower: :flower: :flower:

heips pikaiseen!

Hienoa Mymmyryy että viiva vahvistuu :D Ihanaa!

NP: No jopas sun tosiana täytyy ottaa kamoja mukaan :eek:

Orchid: Niin sitä itsekkin alussa kulki lasit silmillä eikä tajunnut kuinka paha tilanne oikasti oli.. ja äitillä meni vielä kauemmin ennen kuin tajus kuinka pohjalla tyttö on oikeesti- ei kai vaan halunnut loppupeleissä uskoakkaan että niin huonosti voi asiat olla. sääliksi käy vanhempia ja pienintä siskoa, mitä kaikkea ovat joutuneet kokemaan ja kestämään.. minä itse kuitenkin täällä vähän kaumepana asustan..

Tänään tosiaan olin töissä ja ihan kivasti pv meni. väsy vaan painaa päälle.

nyt ei muuta

danjuksa ja toukka 20+3

HEI
Täällä ollaan hengissä ja kaikki on hyvin!:wave:
Pää on tosiaankin pyörällä, kun aika paljon tapahtui tänään...........
Eli mistähän sitä nyt aloittaisi?

Siel sairaalassa oli karmee ryysis, joten kaikki kesti ikuisuuden. Ekaks otettiin veret ja sit juttelin kätilön kanssa ja se katsoi pissan. Kaikki hyvin.
Sit odottelin lääkäriä. Lääkäri katsoi mun verenpaineen: 120/68. Sit kuunteli vauvan sydäntä ja kehui et on tosi vahva.

Siitä menin sit ultraan. Sanoin heti et haluun tietää kaks asiaa: missä istukka on ja et mikä on sukupuoli. Siinä se ultraaja heti ilmoitti et istukka on ylhäällä! :eek: Minä kun olin kuvitellut et se olisi alhaalla vasemmalla jonkun takia, mutta olen siis ollut niin väärässä........ :ashamed: Sit se tuskasteli siinä kauheesti ja mä olin et mikä on vikana??????

Se sit ilmoitti et vauva on ihmeellisessä asennossa. Eli vauva on POIKITTAIN! Sit se sanoi et huonosti näkyy sukupuoli mut hän luulee et se on ***PIIP***. Eli ei oo varmaa mikä siis on tulossa, joten pidetään se heikko aavistus salaisuutena. :x Sit se katteli vauvan kokoa ja sanoi et on isohko vauva tulossa. Eli normaalin kokoinen, mut isommasta päästä.
Sit hiippailin takaisin lääkärin juttusille. Sattui sit toinen lekuri mulle. Se piti mulle palopuheen et jos mul menee vedet, niin HETI on mentävä/tultava sairaalaan, kun se on hengenvaarallista.
Tuumattiin siinä et voihan se muuttaa asentoa vielä sata kertaa, mut tollanen on nyt tilanne.

Sit aukaisin suuni et muuten miten on sit sen mun sektion kanssa? Se sit sanoi et kun on sektio jo kertaalleen tehty, niin voin tosiaankin valita. Sanoin et sen haluan sen sektion ku mul viimeks ei asiat sujuneet ja samalla tavalla taitaa nytkin mennä. Sit kysyin et milloinkas se sit tehdään? Vastaus oli et viikolla 39 tehdään ne suunnitellut sektiot. Mä olin et oottekste nyt tajunneet et silloin on joulu? Siinä se lekuri katteli kalenteria ja oli sit et joo todellakin nyt on aika hassu aikataulu kyseessä... Se meni sit ulkopuolelle puhumaan muiden kanssa. Minusta kuulosti et siel oli ainakin 3 ihmistä päivittelemässä tilannetta. Siel ne puhuivat ainakin 15min........... :whistle: Sit se lekuri tuli takaisin ja sanoi et AINOO aika jolloin mulle voidaan tehdä se sektio on jouluaatto!!!!!!!!!!!!!!!!!! |O |O |O Silloin olen 38+6. Se sanoi et eivät pyhinä tai viikonloppuisin suunniteltuja leikkaa. Sit sanoi et kun oon tokaa odottamassa, niin ei missään nimessä voi jättää just ennen LA:a!!!!!!! Eli täällä tulee olemaan TODELLAKIN erilainen joulu: se vietetään sairaalassa nyydin kanssa!
Mä vaan nauroin, kun tolle ei tosiaankaan mitään muuta voi.

Kun lopulta pääsin ulos sieltä soitin miehelle (se oli duunissa) ja kerroin koko homman. Meni silläkin pasmat sekaisin. Meidän suunnitelmat jouluksi meni siis uusiksi. Ei mennäkään anoppilaan, vaan ne tulevat meiän luo, koska meidän talo on paljon lähempänä sairaalaa kuin niiden.
Eli sellainen joulu tulee täällä olemaan. :xmas: :xmas: :xmas:

NullPoints ja Tirri-tonttu :xmas: 32+5

NP :LOL: Vai semmosia! No mut ainaski o erilaine joulu :heart: Onks su mies muute ulkomaalane? Vai asuitko sie muka Suomes, muistelisin et asuit ulkomailla?

*muoks äh, kahtoin profiilia :D Eli asuitte ulkomail kute muistelinki. Ni onks mies minkä maalane ko jos anoppilaki o siel?

SS JOO: :LOL: :LOL: :LOL: Todellakin!
Ei voi muuta tehdä tosiaankaan kuin vaan nauraa. :xmas:
Mies on tosiaankin ulkomaalainen ja ulkomailla ollaan. Kerron sit tuolla kerhon puolella kun sinne päästään et missä ollaan jne.
Tossa kun jossain vaiheessa oli kyttäreitä liikenteessä näillä sivuilla ja vanhan palstailijan jutut sit oli koko kylän riepoteltavina. En halua et mun suku joutuu kuuntelemaan kun km juttuja, ei oo reiluu oikein. Sen takia puhun siis mieluummin avoimesti täällä ja olen paljastamatta kuka olen, kuin et puhuisin vaan vähä ja ilmoittaisin kuka olen. Toi on sen takii, ku ei tääl aivan hulluna oo suomalaisii, niin vois joku järjenjätti yhdistelläkin asioita.... :ashamed:
Mut todellakin: :LOL: Tulee ainakin ikimuistoinen joulu. :LOL:

Nimra
Täällä ollaan varmaan ihan tuon näköisiä.. Odotellaan ja odotellaa ...ja silitellään masua.. ja taas ootellaan..

Onnea uusille plussanneille Leinikki ja Mymmyryy

Kaa Onnea liikkeistä!!

Toive Ihanaa, että sielläkin on kaikki kunnossa ja hommat sujuu hyvin!

Täällä on puhuttu noista siemenistä.. ja ruoasta. Mä en ole juurikaan mitään erityistä varovaisuutta noudattanut. Ihan syön normaalisti (rd-diagnoosilla) ja mies ja minä ollaan puhuttu, että ei aleta kovin stressaamaan noilla ruoka-aineilla...mies on sitä mieltä ja oikeastaan minäkin, että jos lapselle tulee tai on jotain niin todennäköisesti hänelle olisi tullut/tuli se ilmankin kokoaikaista tarkkailua, mutta sanotaanko näin, että järjen kanssa mennää käsikkäin tässä ruoka-asia jutussa ja siihen päätökseen ollaan tyytyväisiä :wave:

Olen tosiaan tehnyt itse vähän muita hommia nyt tässä muutaman päivän.. niin ei oikein ole enää energiaa riittänyt tänne.. :ashamed: On tosiaan tuo setä juttu ja sitten tuo ulostotto asia ollut tässä listalla.. ja olenpa tehnyt nalle puh-joulukorttejakin (käsityönä) niin siihen menee aikaa ja ne eivät siis ole vieläkään valmiita mutta ne on kyllä ihania!!

Sain muuten hyvän uutisen itselleni!! Saan siltä yhdeltä ihmiseltä, kuka oli osatakaajana mun kans niin ulosoton kautta rahaa Edes jotain hyvää!!

NullPoints Hienoa, että ultrassa oli kaikki mallillaan Tuo jouluaatto on varmaan aika "harmillinen" toisaalta, mutta toisaalta IHANA lahja :heart: Kunpa itse tietäisi, että .. . milloin se oma kulta tuolta masusta tänne kotiin saapuu.. :whistle: Myö jo niin ootellaan!!!! :p

Itsellä on kyllä sellainen olo, että jos siellä 17.11 keskussairaalassa todetaan, että kaikki (keuhkot kypsät) ja kaikki kunnossa... niin me ollaan täsä mietitty, että voitais haluta joko käynnistys (siis jos järkyttävän ISO) tai sit otettais mieluusti se sektio niin ei menis itsellä ihan tuonne jouluun..., kun haluaa kuitenkin joulurauhan ja esikon kanssa siinä voi olla "haastetta" vähän enemmänkin.. Siinä rauhallisuudessa..

Mä tuossa hoksasin juuri, että en ole ees ehtinyt ajatustakaan luomaan tuolle.. sairaalakassille.. hhmmp, täytyy varmaan tällä viikolla alkaa sitäkin hiukan miettimään ja laittamaan valmiiksi....? ettei tarvii synnytykseen lähtiessä sitä pakata. Täällä sanottiin, ettei sinne kannata paljon mitään ottaa, että melkein kaikki tulee sairaalalta... ja noh, mä tietenkin otan ne sit sieltä.. ?! jotenkin ei viitsis heti tehdä kotiin likapyykkiä ym..

Oma olo... noh, välillä hyvä,välillä huono. Nukkumaan on hankala mennä, kun harjoitussupistukset vetää mahan niin kireäksi, että hyvä olo on kaukana ja ... sitten mä täällä istuskelen...ja odottelen, että jo rauhoittuisi olo.. Olisi jo kyllä ihan valmis synnytykseen =) Nuo liitoskivut(kin) on tuntuneet muutaman päivän olevan ihan muualla.. =) Hieno juttu! Olenkin tänään jaksanut "painaa" sit kotona...ensimmäiset piparit ja tortut leivottu :p ja pesin (taas) 3 koneellistä pyykkiä...Tietääkö kukaan mistä tuo kamala pyykkimäärä tulee =) ? ja meitä on vielä "vain" 2 :LOL:

Isännälle tuli tänään postin kautta uusia vaatteita..ja ai jai, kun olin osannut ostaa taas hyvin sopivat vaatteet ukkokullalle :heart: Kyllä on taas hienoja kuteita ja hhmmp... joutuu perässä kävelemään ja ihailemaan :whistle:

Isänpäivänä tosiaan käytiin kummankin meidän porukoilla pienet muistot "isyydestä" heillekin viemään, muttei mitään sen ihmeellisempää ... ja noh, ehkä se käyminen on enemmänkin se "juttu" ?

Isännälle mä ostin sit kakun ja lahjaksi "vaan" arpoja..mistä ei kyllä voittanut mitään.. :| ja omalle isälle ostin 2 arpaa ja kummastakin voitti :LOL: Noh, ehkä sen oli tarkoitus mennä niin päin..?

Kävimme myös viikonloppuna tuolla Äänekoskella erään ystävämme luona ja jee!!!!!!!!! Hänen elämässään on kerrankin käännytty oikealle osoitteelle eli elämä näyttää menevät mallikkaasti kerrankin hienosti eteenpäin!! :p Siis me ollaan ukon kanssa molemmat niin onnellisia hänen puolesta ja varsinkin, kun hän oli mennyt miesystävänsä kanssa (salaa :eek: ) kihloihin - Siis ihana asia, että hänelläkin vihdoin, kaikkien vaikeuksien jälkeen on elämä lähtenyt ylöspäin :heart:

Makselin äsken laskuja... Mistäs ne sit oikein tulee :eek: |O Siis tuossa..huh huh, jotenkin oikein pelottaa, että miten niitä vaan tuntuu olevan, koko ajan ja vaikka maksaa kokoajan niin ne ei lopu.. :whistle:

Nyt on mentävä vielä hetkeksi muihin askareisiin, mutta kaikille tasapuolisesti onnea ja iloa!!!

Nimra + KultaMuru 36+5

P.S. En ole nyt muutamaan päivään ees ajatellut liikelaskentaa... , kun ei toisella näy olevan enää tilaa.. niin jotenkin en jaksa enää siitä huolestua - ainakaan niin paljon! Kunhan ees silloin tällöin moksauttaa niin olen tyytyväinen :heart: :heart: ja isäntä sit herättelee ... kun tökkii massua ja hihkuu, että heräti.., vaikka välillä tekisi milie sanoa, että ei tarvii herättää, kun tulee niin tukala olo sitte.., mut IHANA, kun toinen jo odottaa ihan silmät kiiluen ja puhelee jo isyyslomasta.. :heart: :p

Vielä on pakko kysyä, että onko muilla sellaista oiretta, että mahasta kuluu ihan ihme "pärinää"..? Siis hankala selittää, mutta kuulosta siltä, kun siellä ... pääsis ilmat pihalle.. sellainen "plörinä" ehkä ne on vaan suolisto ääniä..? mutta erittäin ihmeellisen kuulosta :D

NullPoints Unohdin sinulle vielä sanoa, että meillä on tuo Tirppi poikittain....enkä edes uskalla ajatella, että millloin se mahdollisesti kääntyis oikein.. :eek: Johan sen olis kyllä aika kääntyä B) Toivotaan parasta! Ja aina ultrien aikana se on nätisti rt-tilassa :LOL: tahallaan "hämää" veikka noita ulkopuolisia tarkkailijoita :whistle:

iltaa Naiset,

juu ette te ihan vielä musta pääse, sitäpaitti nyt "viime metreillä" varsinkin tuun teidän seuraa tarvitsemaan! vaiks mä oisin jo ihan valmis meneen sairaalaan...pari viime päivää on olleet semmosta kärvistelyä, että oksat pois!
suom. = voi muu perhe raukkaa... :ashamed: kun joutuvat katteleen ja kuunteleen mua...

juu öitä, huomiseen!

NullPoints: Vai sellanen joululahja ois tiedossa :D Mä olen miestä vähän "pelotellut" että mitä jos meidänkin nyytti haluaisi silloin tulla maailmaan :D Me vietetään joulu täällä ulkomailla kun en uskalla enää silloin matkustaa kun LA jo niin lähellä. Ja täältä tosiaan pitkä matka Suomeen niin ei välttämättä kuntokaan enää salli. Mäkin varmaan paljastan sitten tuon olinpaikan kunhan joskus pääsee sinne kerhon puolelle ;)

Nimra: Nyt vasta tajusin kuinka pitkällä sinäkin olet! Sullahan on jo huimat viikot!!! :whistle: Ei meinaa itse enää perässä pysyä :D Vastahan minäkin täällä hehkutin kun puoliväli oli saavutettu! Aika tosiaan juoksee!!!

Nyt öitä!

Toive81 ja Mini 32+2

Nimra
Toive Mä en itse vielä edes osaa....siis ajatella sitä niin että tässä lapsi on tulossa..vähän samaa oiretta, kun kamulla ennen synnytystä, että ei kait tässä mitään.. tuo massu vaan on vähän isompi.., mutta ei se sieltä pihalle tule :LOL: :LOL: Enhän mä ole siis juurikaan tuota koko sairaalakassiakaan ees aatellut.. :snotty: Siinä sen näkee, että ei vielä tajua todellista tilaa tässä asiassa, että me ollaan jo periaatteessa valmiita synnyttämään :D Kyllä se aika vaan jonnekin häviää :ashamed:

Mä ostin tänään kolmet imetysliivit (netistä ), kun en ole mistään kaupasta löytänyt, joten nyt piti mieli rohkaista ja sit ostaa nuo liivit netistä.... mä kyl otin sillai "järkevät kasaanmenevät", ettei sit ole kauheet "ylipussit", kun on imut tehty..jotenkin muokkautu kokoonsopivaksi paremmin.. Mulla kun on "isot" tissit niin... ei noista kaupoista ole löytynyt kokoja, kun sanottiin, että (min. yhden koon isommat) ja mulla pitää olla sit G/H niin ei niitä tahdo löytyä ja hintaa niille tulikin...90 ? ostin kyl 3 kpl.. :headwall: Nyt jos vielä hetken....yrittäis rentoutua ja mennä sit tuonne ukkokullan viekkuun :heart:

Pamu Joo täällä pitää aina käydä moikkaamassa.. :wave: Tuo sinun osuva suomennos... Niin, taitaa täällä olla isännällä aivan samat oltavat.., kun ahdistaa...ahdistaa, särkee...ja sit saattaa joku pieni hetki olla "hyvin" (tiedän siis tunteen) :snotty:

Nimra

Tervehdys taas kaikille piiiiitkästä aikaa. En taas ole ehtinyt kirjoittelemaan, kun olen kotona nettipimennossa (missä asutaan pitäisi ottaa langaton laajakaista ja se maksaa mansikoita) ja töissä olen pomon kanssa samassa huoneessa, niin ei kauheasti viitsi kaksplussalla sen nähden surffailla... En nimittäin ole kertonut töissä vielä mitään :whistle: . Fleecetakit on muuten oikein hyviä työvaatteita, kun ne peittää kummun sopivasti. Kaipa se pitää kohtapuolin kertoa... Miusta tuntuu, että maha on pullahtanut ulos nyt ihan parina viime päivänä. Ei se mikään iso ole vieläkään, mutta nyt sen jo huomaa vauvamasuksi.

Huomenna olisi lääkärineuvola, jotenkin vaan "hirvittää" mennä sinne... Mitä jos sydänääniä ei enää kuulukkaan?? Mie varmaan taas panikoin ihan turhia, mutta onko kellään muulla ollut samanlainen olo? :ashamed: Jospa se sitten helpottaa kun alkaa liikkeitä tuntumaan.

Mymmyyry ja Leinikki Onnea plussista :heart: . Koita Leinikki jaksaa sen pahan olon kanssa, tiedän kyllä mitä se on... Viimeksi eilen aamulla piti käydä ykäämässä, kun mukamas joku haisi pahalle jääkaapissa. Onneksi ei enää tee pahaa koko ajan.

Toive81 Onnea hyvistä neuvolakuulumisista =)

NullPoints taitaa saada maailman parhaan joululahjan :xmas: Hyvä kuitenkin että löysivät jonkun päivän, oli se sitten mikä tahansa.

Nyt taas takaisin työn ääreen, mukavaa keskiviikkoa kaikille :wave:

Snowball & Peikko 14+2

Huomenta!

Pamu K varmasti alkaa jo jännäilemään... :D Ihanaa, pian se on lähtö!! :heart:

Toive oli selvinnyt hienosti ulkomailla tulkin kanssa! :) Hyvä juttu!

Orchid tulehan kertomaan sitten uutiset ultrasta! :wave:

Leinikki kyllä se helpottaa ajan kanssa se paha olo. Mulla maistui mehujäät, vesimeloni, maito, jukurtti, viili, kaakao (!), satsumat.... Koita vaan mupeltaa koko ajan jotain niin olo pysyy kohtuullisen siedettävänä. :) Mulla alko yhessä vaiheessa tökkimään se jatkuva syöminen: pitääks mun TAAS syödä?! En jaksais!! :LOL: :saint:

NP voi siitähän tulee oikein JOULUN IHME! :D :heart: Mutta onhan tuo jännittävää... :) Todellakin muistorikas joulu tiedossa!! :LOL:

Nimra hienoa että olet jo paremmalla mielellä etkä huolehdi siitä liikelaskennasta. :) Eihän se murunen siellä masussa niin paljon mahdu tosiaan enää pyörimään!

(.) Kiitos poksuonnitteluista. :D Mahtavaa ajatella että mä oon nyt toisella kolmanneksella!! =) Kultainen keskiraskaus alkaa :whistle: Abaut kuus viikkoa jouluun ja meijän rakenneultraan. :D

Nyt meen tekemään aamupalaks riisipuuroa kun niin tuli mielihalu. :p

EM ja Dodo 14+1 :heart:

Huomenta!
Nyt on hyvin nukuttu yö alla, joten jaksaa taas. Vei se eilinen niin paljon voimia kyllä. Oli aika paljon yhdelle päivälle todellakin.
mymmyryy ihanaa et plussa siel vaan vahvistuu! :heart:
pamulla on päivät vähissä. Yritä lepäillä kans et olisi sit paljon voimia, kun vaaveli vihdoinkin saapuu! Ihanaa et vihdoinkin sinunkin aika koettaa! :p
toive ihanaa et sullakin meni kivasti sun neuvolavisiitti!!!!!!!!!!! Hienoa et se sf mittakin ei enää tuota murheita! :flower:
Orchid Siel on kans asiat loistavasti. :D Toivotaan et saat hyvii silmäyksiä pikkuisesta! ;)
Nimra Niin meil on molemmilla aika poikittaista hommaa nyt. Ainoo tosiaankin et kiire tulee todellakin jos vedet menee.... Vaikka sä et tartekaan paljoo tavaraa sairaalaan, pakkaile jo ne vähät, sillä jokainen minuutti on arvokas täs tilanteessa. Ihan nyt varmuuden vuoksi siis. :x
toive niin ei teidänkään parane kovin kauas lähtee tosiaankaan, kun ei koskaan tiedä. Matkustelu on muutenkin rankkaa ja raskaana varsinkin uskon et aikamoista....
snowball onnen potkut sinne ultraan!!!!!!!!! Kyllä minuakin pelotti ja mieskään ei uskaltanut nukkua oikein edellisenä yönä. Eli tuttua on tuo jännitys ennen utraa. :ashamed:
EM Oot todellakin saavuttanut nyt sen "seesteän" toisen kolmanneksen! Onko sul ne pahat olot nyt kadonneet?
Kiitos kaikille jotka täällä minun perään huhuilivat ja noita uutisia jaoitte. :flower: Sydäntä lämmitti tosi paljon! :D

NullPoints ja Tirri-tonttu (nyt tonttu virallisesti) 32+6 :xmas:

Jeps, keskiviikkoa!

Nimra, juu kyllä hermot on kireellä ja piukalla, vai oiskohan ne jo kokonaan kadonneet :LOL:
ai vaiskaan, inhottavaa kun tulee tiuskittua yms :kieh: mutt minkäs teet, mä koitan itsehillintää mutta sit ku sopivasti supistaa samaan aikaan, lapset riehuu ja riitelee sopivasti, desibelit nousee...niin ei aina onnistu! ja sit porukka saa kuulla kunniansa... :ashamed:
no tänään on ollut ihan kiva päivä! :)
sanoin eilen miehellekin ett mä haluisin vaan sulkeutua mun omaan "kuplaan" johonkin lämpimään koloon, pehmustettuun tyynytäytteiseen huoneeseen ja vaan olla...
juu se vaan ei ole mahdollista, joten koitetaan vaan etiäpäin!!
tsemppiä sullekin!

NP, odottaa Joulutonttua, ihanaa!! Aattele kuinka juhlavaa, Joulu on muutenkin niin ihanaa aikaa, saati sitten odottaa omaa Joulunlasta :xmas:

Snowball, kiva oli kuulla sun kuulumisia, muista välillä tulla sieltä nettipimennosta tänne :wave: kyllä huomenna kaikki menee hyvin.

poika kaipaa muovailuvaha seuraa joten se on moro,
huomiseen...jos ei jo aiemmin....

Pamuk

Nimra
Tänään... mistähän sitä aloittaisi..

Noh, ensinnäkin mä valvoin yli kahteen yöllä..., kun ei noista supisteluista tuu siis yhtään mitään.. Onko noihin (varsinkin) harjoitussupistuksiin mitään apuja ? Millä sitä kiristyksen tunnetta voi siis "helpottaa"? Mä en tosiaan saa nukuttua, kun niitä tulee varsinkin iltasin ihan non-stop ja pitkän aikaa... eikä auta asennonvaihto, juominen (vettä )..eikä oikein itse osaa mitään tehdä..(jos siihen nyt apua on ?)

Noh, aamulla sit sain(kin) nukuttua hiukan pidempään, kun menin nukkumaan vasta melkein kolmelta.. makselin sit noita laskuja...ja mietin tätä elämää.. ja aamulla alkoi sit samallalailla.. eli kipuihin heräilin..ja tulin tähän koneelle..

Tässä olen päivän aikana siivonnut vaatekaappini..ja siitä se vasta kipu tulikin.. !! Siis aivan mahdoton kipu tuonne kylkiin, kyllä loppu touhuaminen ihan totaalisesti sen jälkeen Ihan kamala vihlonta..ja viiltävä kipu tuli ja itkun kanssa kävelin massua pidellen ja kylkeä painaen...sohvalle makaamaan..Ei tässä sillai "hätää" , mutta yksin kun on päivät ja sitten esikko niin täällä on välillä niin inhoittava olla, kun ei tiedä kivuista..ja siitä mitä ne on..eikä osaa oikein edes ajatella, että mistä johtuu..Rasituksesta kai ? :whistle:

Mä olen(kin) tänään sit ollut koneella... ja IHAN LIIKAA!!! Mä tilasin lasten oma kirjakerhosta..., vaikka mitä.. sitten siirryin tuhlaamaan superbonukset home entertainment kerhosta.. sit tilasin uuden kannettavan!!!!!!!!! Onneksi ukko tuli kotiin niin ei uskalla enää shoppailla... :whistle: En tiedä - Jotenkin teki vaan mieli..ja tiedän, että ne saa maksettua niin soin itselleni tuollaisen mahdollisuuden ja kannettavaa tarvitaan kummatkin niin sen ostokaan ei ollut "turha", vaikka menoerä onkin..

Noh, jos tuo huominen menisi taas.. noissa korttien teko puuhissa..niin säästyy rahaa :LOL: Nekin pitää saada valmiiksi ennen h-hetkeä....ja se sairaalakassi pitää ottaa huomiseksi ihan tosissaan työn alle!!! Mutta mitä mä siihen siis osaan ottaa mukaan.. Mä olen kyllä näissä asioissa varmaan tämän maan Uuno

Yksi asia tässä kyllä harmittaa.., kun leikin päivällä kissan kanssa niin mulle tuli ihan kamala... siis oikeasti kamala naarmu silmälasien sisäpintaan :headwall: Siis ei yhtään hyvä juttu.. Sen siitä saa, kun "häslää" No, sitä ei voi korjata eikä ole kyl rahaa uusia, mutta olkoon.. se on keskellä linssiä ja pystysuoraviiva ylhäältä alas

Kyllä tuo Tirppi tuolla liikkuu ihan sopivasti varmaan näille viikoille.. ja kyselin tuosta kivusta niin joku sanoi, että vauva oli potkinut kylkiluihin niin kovasti, että syntyessään hänellä oli mustelmilla kantapää... |O joten meillä on varmaan kanssa pikkuisella musta kantapää ja äidillä kylki mustana.. sisältäpäin :LOL:

Sit .. Onhan kaikkea tapahtunut, MUTTA siis millaista se limatulppa on ??!? Kun mulla on tänään ja eilen tullut pieniä eriä limaa..ja se on välillä ihan ehkä vaaleasti värjääntynyttä tai en mä tiedä onko värjääntyminen oikea ilmaisu, mutta mietin vain..että mistäs mä sen voin tietää ja voiko sitä tulla kerralla vaan vähäisiä määriä ?

Mua on varmaan tänään sit supistellut..ja mä vähän luulen, että tuolla alhaalla ehkä alkaa tapahtua, kun on selkäkipee.. sillai välillä polttelee ja sit tuolla alapäässä on taas ihan ihme vihlontaa, että varmaan siellä jottain on sit jo tapahtunut, kun menen sinne sairaalaan 17 päivä. Mä kyllä pyydän, että katselevat siellä tuon kohdunsuun ja kohdunkaulan tilanteen, kun ei mulla itsellä ole hajuakaan.. mikä sen "laita" nykyään on..

Kovasti tuntuu, että pikkuinen on vielä toooosi ylhäällä ja välillä kun "työnnättää" itseään niin oikein tosiaan sattuu.., kun tuntuu, että tulee rintojen alta läpi :snotty: Kunpa laskis =) mut sit kai alkaa se hillitön pissaaminen...että mikäs tässä raskaudessa oli sitä ihanaa hehkeää aikaa Siis en nyt tarkoita etten nauttisi raskaudesta ja tulevasta lisäjäsenestä perheseen, mutta mä olen hiukan kade mun äidille, kun nyt on paljon puhuttu niin se on ollut aina "Elämänsä Kunnossa" raskausajat..ja mulla tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että en olen "elämäni kunnossa"... Ihana, jos täällä(kin) on ihmisillä HELPOT raskaudet! Olkaa onnellisia ihan viimeiseen asti

Mulla meinaa alkaa hammassärky, joten aamulla olis soiteltava tuonne hamppilääkärin särkypäivystykseen, jos siellä sais jonkinlaisen helpotuksen! Mä en halua enää mitään ylimääräisiä hammassärkyjä!

Nyt täytyy taas mennä.., mut palailemme!!!

Nimra + KultaMuru rv 37

Tervehdys taustalta, onnea vauvansa jo saaneille, tervetuloa uudet odottajat ja onnea plussasta!

Lyhyesti kerron vain että olen edelleen yhtenä kappaleena, laskettu aika oli eilen mutta vielä ei kuulu mitään. Toivoisin että pääsisin jo synnyttämään, alkaa tämä raskaana olo jo kyllästyttää ja haluaisin niin kovasti tämän toisen vaavin jo syliin! Mutta ei tämä enää mahdottoman kauan voi kestää... Tulen sitten tänne kertomaan kuulumiset, kun on jotain kerrottavaa!

Luce 40+1

Ultra uutiset...
Elikkäs tänään oltiin siellä istukka ultrassa, ja vielä joudun kerran ainakin käymään ultrassa rv32, ihmettelin suuresti kun 4D-ultrassa Bruno sano, että istukka on hyvin noussut niin tänään se vielä kummitteli niin lähellä kohdun suuta, että tarkistaa vielä pitää |O koneelta tosin lukasin, että on 3,81cm päässä :whistle: ja se raja tais olla 4,00cm. No mutta käydään sitten vielä ainakin kerran tuloskasta kattomassa :D

Natiaisen kokoa kun yritti lääkäri mitata, niin rupes sillä ihan jo hiki virtaamaan ku ei Rumpali ollu sen yhtä hetkä aloillaan :LOL: reisiluuta yritti mitata sen 10 kertaa ennenku sai mielestään hyvän tuloksen :D painoarvioks sai 1075g mutta saattaa heittää paljonkin kun ei hän tuosta karusellista oikein mittoja saanut. Kohdunkaula yli 3cm, napavirtaukset ok, kaikki ok, paitti tuo istukan paikka nyt vielä sitten kummittelee...

NP voi mikä joululahja :heart:

Luce mukava kuulla sinustakin :wawe:

Pitää ukko päästää koneelle... palaillaan :D

Orchid ja erittäin aktiivinen potkiva, kuperkeikkaa heittävä Rumpali 28+0 :heart: :heart: POKS!

Nimra: Vaikkei mullakaan ole synnytyksestä kokemusta niin mun korviin kuullostaa aika lupaavilta nuo kipuilut ;) Vai voisivatko olla jonkin sortin liitoskipuja kuitenkin? Mene ja tiedä...Mutta periaatteessa sullahan on baby nyt täysiaikainen niin miksei vaikka enteiliskin jo synnytyksen lähestymistä... :whistle:

Luce:Kiva kuulla sinustakin ja eipä taida mennä enää kauan kun saat oman nyytin syliin, ihanaa! B)

snowballkin kertoili kuulumisia =)

ElinaMaria: Sinullakin poksuili taas viikot, onnea! :flower: On kyllä aika lentänyt kun juuri luin sinun plussauutiset ja nyt oot jo noin pitkällä! =)

Pamu k: Edelleen pitää meitä jännityksessä... :D

Orchid: Hyvän kokoinen vauvelihan siellä riehuu! =)

Oma napa (mikä on alkanut kääntyä ulospäin): Vihdoin tuli soitto, että meidän varaama hoitopöytä on saapunut, jei! =) Hintaa sillä 140? ja perus valkoinen. Tänään ostin jo kaupasta pikkuhiljaa itselleni siteitä, liivinsuojuksia ja Minille pienen vaippapaketin. Päädyin sitten Pampers-merkkiin kun sillä on nyt se kamppanja, että saa niitä rokotteita Unicefin kautta niitä tarvitseville. Tuli samalla vähän hyväntekeväisyyttä tehtyä =)

Mini on ollut ihanan aktiivinen taas ja tänään meikäläisenkin kylki hieman kipeytyi kun sai kantapäitään sinne oikein urakalla survottua kun otin päikkärit :D Taas seurattiin haltioituneena miehen kanssa kun masu muutti koko ajan muotoaan kun rakas siellä vehtas ja melskas :D On tää luonto kyllä jännä juttu! Miettikääs naiset, meillä on pienet vauvat tuolla sisällämme! Joka päivä jaksaa ihmetyttää miten yksinkertaista, mutta samalla todella monimutkaista ihmisen "rakennus" onkaan!!! Mieletöntä... :whistle:

Toive81 ja jumppari Mini 32+3

Nimra
Toive Niin, kyllä se luonto ja ihmisen elämä on alusta kuolemaan asti siis taistelua, voittoja, riemuja, suruja... kaikkea ja kovasti siihen vaaditaan ja IHANAA se on oma nyytti saada kaiken tuon "takaa" :heart:

Joo, ei ole tosiaan aiemmista synnytyksistä kokemusta..., mutta nämä menkkakivut ja kaikki mahan kiristymiset, selän vihlonta, polton tunne.. niin jotenkin on ollut tässä tämän päivää taas aikalailla..."rauhassa"... Kun nyt syntyis :p ukolle jo tuumasin, että mun puolesta olen IHAN VALMIS :heart:

Yhteistyössä