*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

NP joo no mul on onneks ihan vaa tää vuoro (keikkahommaa ku teen) ja sit pari helpompaa vuoroo parin vkon päästä (vain viinin kaatelua ja blokkaamista) ja maanantaina sit alotan yhe lyhkäsen työn hyllyttäjänä, iha eri firma ja ala siis :D Mut just toi, et mä en haluu siel pyörtyä ni en viitti noit vuoroi juurikaan tehdä. Tai ylipäätään noit tarjoilijan keikkoja (oon tehny niit siis henkilöstövuokrausfirman kautta). Ku ei oo paikkoina muita ko semmosia ison volyymin asiakaspaikkoja ni mieluummi sit oon kotona. Ku siin kerkee just ja just kokista hörpätä välillä, et sais vähä energiaa. Ni se on aika rankkaa ny ku raskaana on. Enkä haluu riskeerata, et jos pyörtysinki ja kaatusin ni syyttäsin kyl aina itteeni jos tää raskaus menis sen vuoks kesken.

EM juu kyl me hyvis väleis ollaa äipä kans =) Mie ain annan sille eri juttui lahjakskii (esim kirjan joho kirjotin paljo omia juttuja), et se piristyis. Sillä on siis masennusta paljonki eikä voi asuu yksin ku ei pysty huolehtii itestää sillai kute pitäs. Ja sillai hyvin tullaa toimeen et se soittelee ain kerta pari kahteen vkoon (en jaksa useammin ku ei sillai oo hirmusti asiaa) ja se ei muista varhaisdementiansa vuoks oikein, et mitä se on sanonu/kysyny ja mitä ei ni meinaa välil vähä ärsyttää. Se on siis viel alle 50 -vuotias. Et erittäin nuori viel. Mut sitä se alkoholi teettää. Mut ei sitä jaksa katkera olla, mä kummiski oon onnelline, et musta tuli vahva ihminen myös noiden juttujen vuoks =)

Lauantaita! Tosin täällä se on tylsän suhruinen ja harmaa :kieh: Nyt kun on jo äippälomalla niin huomaan ettei mulle ole mitään tajua välillä mikä viikonpäivä on! Hassua. Töissä kun vielä oli niin jokaisella viikonpäivällä oli oma "sävynsä" :D Mutta en valita! Ihanaa kun ei tosiaan ole mikään hoppu mihinkään ja saa täysin keskittyä Miniin ja tehdä juuri mitä haluaa.

Alkoholisteista...mun isä kait lukeutuu jonkin sortin alkoholismin piiriin. Hälle siis välillä tulee niitä ryyppyputkia joiden aikana hän loukkaa useamman ihmisen tunteita :( Mun vanhemmat on jo aikoja sitten eroneet. Kun isälle sattuu juoma maistumaan niin lähes poikkeuksetta soittaa mulle vaikka olen sanonut etten silloin hänen kanssaan juttele kun se on ihan turhaa kun ei edes muista koko puhelua! Ja jos hän on päässyt humalassaan jo "pahaan" vaiheeseen saan yleensä kuulla liudan kiroilua ja haistattelua :ashamed: Tulee tosi kamala olo, että oma isä voi olla niin kamala omalle tyttärelleen. Meidän välit viilentyi tässä alkukesästä todella paljon kun erehdyttiin miehen kanssa lähteä isän ja hänen nykyisen kumppanin kanssa laivaristeilylle. Siis oli aivan karsea reissu! Isän uusi ei juo yhtään ja hän sai ne pahimmat pas..t päällensä ja minä hermostuin ihan kokonaan ja huusin mitä keuhkoista lähti ja kun isä hiukan seuraavana päivä alkoi selvitä niin pyysin ettei pilaa loppu risteilyä. Ei tehonnut. Juominen alkoi taas ja se kamala nälvääminen kumppanilleen. Mulle ei vielä silloin sanonut mitään, mutta olen sen jälkeen saanut oman osani puhelimitse. Asumme aika kaukana toisistamme Suomessa. Harmi vain kun hänestä nyt on tulossa pappa niin ei ole hirmu kiva kun meidän välit aika jäätyneet. En enää vastaa puheluihin kun lähes aina silloin hän on kännissä :( Olen ainoa lapsi hälle. Ja sen voin sanoa, että Mini ei koskaan (jos vain pystyn estämään) tule näkemään isääni humaltuneena. Sitten vaikka lähetään takaisin kotiin! Omaa lastani en altista sille käytökselle!

Ääh...taas mä vuodatin, sorry! Kolahti vaan kun luki teidän muiden kokemuksia "kuningas" alkoholista niin sai omat karvat pystyyn. Ja varsinkin kun huomenna on isänpäiväkin...Kirjoitin täältä ulkomailta vain kirjeen jossa toivotin isänpäivät ja vielä kerran kirjoitin miksen vastaa hänen puheluihin muuten kuin jos hänen kumppani soittaa. Ja päätin etten edes soita huomenna. Kuulostaa kylmältä, mutta jonkin sortin itsesuojelua tämäkin.

Eilen pääsi pieni itkukin pitkästä aikaa kun kahtelin Minille ostettuja juttuja ja iski pieni "mitä jos..." päähän niin itkuhan siinä pääsi. Mies siinä sitten lohdutti ja taas helpotti :) Taitaa nuo hormonit välillä saada mielen herkäksi kun ihan joku kappalekin voi saada hanat auki (kuten on käynyt Nylon beatin Syyttömän kohdalla :LOL: )...Tai ihan vain joku hempeä mainoskin voi itkun laukaista. On kyllä miehellä kestämistä :D

Ihanaa lauantaita kaikille!!!

Toive81 ja Mini 31+6 (jee, huomenna poksuu taas!) :heart:

P.S. meinaatteko te ensimmäistä odottavat jotenkin juhlistaa huomista isukinpäivää koskien puolisoa???

Meille esikoine tulossa ja varmaa annan kirjan, jonka ostin isyyspakkausta varten mut en tykänny siit nii paljon ni annan sen nyt ja isyyspakkaukseen sit parempi kirja :) Ja sit kahvetta varmaa keitän ja sen semmosta. Mies menee töihi sit taas iltaan/yöhön.

SS: Kyllä omakin mies välillä alkomaholia ottaa, mutta onneksi osaa sen jalon taidon, että kohtuudella. En itsekään aiemmin "lasiin sylkenyt", mutta järjen olen aina muistanut pitää mukana =) On siis sellanen terve suhtautuminen juomiseen =) Se on niin kurja kun isällä se menee lähes poikkeuksetta aina "yli".

Mä hölmö menin antamaan isyyspakkauksen jo aikoja sitten kun en malttanut enää pitää sitä itsellläni. Ois ollut kyllä kiva antaa se huomenna, mutta ehkä kanssa kahvit keitän ja mojautan mojovan pusun heti alkajaisiksi ;)

suukkis on se inhottavaa että tuossa iässä kuin äitisi niin kärsii jo dementiasta... :ashamed: ja varmasti on rankkaa sen masennuksenkin kanssa. mutta hienoa on että pidätte yhteyttä. :hug: Onko äitisi onnellinen tulevasta lapsenlapsesta?

Kaa onnea liikkeistä! Mä jo nyt makoilen iltaisin hiljakseni sängyssä ja tunnustelen että joko joko? :LOL: Mut ei, ei vielä. Nythän on vasta 14. viikko menossa et varmaan saan pari viikkoa viel oottaa niit ekoja hipasuja. :)

toive :hug: :hug: ymmärrän kyllä miksi et soita... mun puolison isä kuoli muutamia vuosia sitten..sydänkohtaus oli kyseessä. Mies oli just täyttäny 50 ja sillä oli alkoholismin tuoma pitkäaikainen sydän- ja selpelvaltimotauti. :ashamed: Ja muistan et se soitti välillä ryyppyputkensa aikana mun puolisolle ja uhkaili itsemurhalla jne. Se oli tosi raivostuttavaa... :kieh: me asuttiin ihan eri puolella suomea niin mitä me oltais voitu tehä auttaaksemme? Sehän oli selvä hätähuuto mutta kun mikään ei auttanut eikä kukaan saanut häntä lopettamaan. :( Kohtalona oli sitten kuolla nuorena...

isänpäivänä mä varmaan keitän tulevalle isille kaffit ja moiskautan ison pusun poskelle. Ja lähden seuraksi keräämään viimeiset suppilovahverot mettästä. :LOL: Sitten mennään mun vanhempien luo päivälliselle. :) Mä en viel tiiä et teenks mä isyyspakkauksen. Ku musta se äitiyspakkauskin on vauvapakkaus... eihän siellä paljon mitään äitille ole. Vai onko? =)

(.) käytiin lastentarvikekirppiksellä ja mukaan eksyi pari bodya. :D

EM ja Dodo 13+4

EM juu onhan se! =) Siks mä en sille viitsiny tästä raskaudesta heti sanoo, ettei masentuis jos oiski km tullu uudelleen. Ja hällä on noiden juttujen lisäks kaikkee muutakin vaivaa, mut en jaksa alkaa eritteleen näin yleisesti =)

Heippa!

Tein tänään yhden huomion.. kun pellavansiemenet on kiellettyjen listalla. Mulla lukee nevolasta saadussa lapussa että "pienikin määrä voi olla vahingollista". (1-2 rkl vuorokaudessa). Ootteko huomannu että lähestulkoon jokainen moniviljaleipä ja täysjyväleipä sisältää pellavansiemeniä? (tein tänään tutkimusta kaupassa) Mut niissä ei oo mitään prosenttimäärää et paljon niitä siinä leivässä on...

miten te ootte suhtautunu tuohon moniviljaleipiin ja niitten sisältämään pellavansiemeneen?

Mä en olis asian suhteen kovinkaan hysteerinen mut siippa ei kyllä enää suostu sitä leipää meille ostamaan. :/

Täältä varovaisen varovaisena kurkistelen tälle puolelle.. :ashamed:

Haalean punainen viiva paukahti tänään testiin... Jännittää ihan hirveästi :eek: pelottaa. Oireita kovasti ollut jo pari päivää. Tissit melkein kuppia isommat ja masua nipistelee ja kivistää..

Pitäkäähän mulle peukkuja pystyssä että meille vihdoin kaiken surun jälkeen se onni suotaisiin :heart: :heart:

Heips!
Nyt on tullut siis käytyä siel opiskelemassa. No en paljoo oppinut, mut oli kuitenkin eka kerta, joten ei ole ihme.

Kaa Loistavaa!!!!!!!!!! Siellä siis teiän pikkanen vetää ripaskaa!
Mukavaa on todellakin kuulla et siel kans alkaa ne liikkeet tuntumaan. Se vetää todellakin raskauden paljon todellisemmaksi.

SS Toi on hyvä et on vaan muutama keikka ja ne jotka ovat, niin sit tuut selviämään. Kyllä sellaisessa paikassa, jossa on kiire on jaksamista sellaisellakin joka ei oo raskaana, saati sit kun on raskaana........ Riippuu todellakin paikasta. Tietty on varmasti kiva tienata rahaa, mut vaavelin ja oma terveys tulevat aina ekana, kuten sanoit. Toivottavasti noi keikat menee kivasti!

Tuo on kurjaa et sun mutsiin on noin pahasti se alkoholin käyttö vaikuttanut. Niin se on vaikka kuinka olisi vaarat tiedossa, niin ei alkoholisti varmasti lopeta niiden takia. Mun miehen isälle sanottiin ettei sais ollenkaan juoda enää, mut joka päivä se juo ja varmaankin juo niin kauan kuin henki pihisee............... :(
EM En tienny noista pellavansiemenistä. :eek: Hitsi et on se kumma miten tulee koko ajan lisää juttui mitä ei sais syödä.... :headwall: Siis kohta saa olla vesi-linjalla... :headwall: Tuo vaan harmittaa et aina kun tekee jotain "oikeeta", niin se onkin sit väärin! Sen takii en ookkaan lukenu tota ruokailijoiden palstaa, kun hullukshan sitä tulee jos kaikkee kuuntelee. Tuo on ainakin mun asenne......... ja vielä kun on tosiaankin se pirun RD niin on muutenkin tosi kuivat eväät........ :ashamed:
Leinikki!!!!!!!!!!!!! Wau!!!!!!!!!! Paljon onnee sinne plussasta!!!!!!!!!
Onpa mukavaa et uusi plussalainen ilmoittautuu!!!!! Tänne meiän mukaan mahtuu raskautta seuraamaan ja juttelemaan mitä on mielen päällä. Täältä ei sit "saa pois lähtee" kuin vasta 10kk päästä. Paljon limaa ja tarriksia siis sinne!!!!!!
Sit kun haluut antaa sun tiedot, niin laita tulemaan ja pistän sut kans sit listaan kunnolla mukaan. ;)
Väsyttää. Taidan mennä makailee hetkeksi ja jatkan sit tota pyykkäystä sit.

Iltaa ladyt,

onpas härämän harmaa päivä ollut, ja nyt on jo sit ihan pimeetä, mustaa...mies vei lapset pallomereen peuhaamaan :D poika oli aamupäivän isin kanssa rengashommissa, vissiin koko Suomi vaihtaa tänään talvirenkaat. Mies tosin vaihdatti omaansa jo aiemmin ku on noita pitkiäkin reissuja silloin tällöin, mutta mun autoon piti vaihtaa kans, kyllä tossa joku aamu jo ikkunoitakin jäästä raaputeltiin, hrrr talvi vissiin tulee! Voiku tulis kans lunta!

Leinikki, tervetuloa ja ONNEA matkaan!

PikkuMyy oli kans saanut hyviä uutisia, hyvä hyvä!

Mua on supistellu välillä jo ihan kiitettävästi, ei sillai kipeesti mutta keskeyttää kyllä kaikki hommat yms tekemiset. Vauva tuntuu isolta, en tiä onko, muljuaa minkä kerkiää edelleen. Hyvä hyvä, vaiks yöllä ois kiva nukkuakkin * huokaus*
Ja joo pakko oli tossa yks aamu askarrella se aamukampa kun tuntui ett päivät ei kulu mihkään!!! ajatukset karkaa koko ajan mahaan ja asukkiin...välillä pelottaa ja jännittää hurjasti, välistä taas jo herkistelen ajatuksella kun saan kauan odotetun vauvelin rinnalle, syliin ja tissille :heart: minkälainen tyyppi sieltä saapuu? Ihana meidän oma lapsi! Hurjaa!

huomenna sitten on Isänpäivä! kivaa! Lapset on innoissaan, olisivat koko ajan antamassa korttejaan, onneks jemmasin ne. =) pannari tehään aamusta muksujen kanssa yhdessä uuniin ja sit herätellään meidän isi kahvin tuoksuun!
ei sen kummempaa, ainakaan tän mahan kanssa!

palaillaan taas :wave:

Pamuk ja kolmonen rv 37+5

Huomenia!

Oi! Mymmyryy haamuilee!?! :D JÄNNÄÄ!!!

Tervetuloa LEINIKKI!! ONNEA!!!Kyllä se nyt pysyy kyydissä mukana, ihan varmasti!! Lähetän miljoonasti jeesusteippiä, naulapyssyn ja pikaliimaa matkaan mukaan. :)

NP ja suukkis joo mä tulin siihen tulokseen et niissä leivissä on niin vähän sitä pellavansiementä et aion jatkossakin syödä. :D

(.) tein tulevalle isukille kahvia ja lettuja aamupalaksi. :heart: Nousi vaan liian aikaisin kun olin vasta aloittamassa lettujen paistoa. :D Sanoin että ens vuonna sitten ei saa nousta liian aikaisin. Sitten vasta kun tullaan herättämään.... :heart:

EM ja Dodo 13+5 :heart:

Oi ihanaa tuo Mymmyryyn haamu! Onnea vielä tännekin puolelle!

Kiitos EM! Luulis että noilla työkaluilla pysyis kyydissä loppun asti! :D :D

Täällä voidaan ihan tajuttoman huonosti, ihana hirveä pahoinvointi :LOL:
En ole koskaan voinut näin pahoin alkuraskaudessa :heart:

Ja olen niin onnelinen!!!

Mymmyryy: Ihanaa, saitko haamun, valtavat Onnittelut ja paljon vahvistumisOnnea! :heart:

Kaikille isille tai tuleville isille Hyvää isäinpäivää! :heart:

Sama täällä taistelen koko ajan oksennusta vastaan, mutta onnellinen olen rajusta pahoinvoinnista!

:heart:

Huomenta-päivää!

Onpas taas hämärä keli :| Unohin tuota mun ukkelia onnitella isänpäivän johdotsa, mutta on nyt tyytyväisen oloinen ku aion paistaa lettuja. Poimin sen vinkin EM kirjoituksesta ;)

Katseltiin eilen illalla sitä neuvolasta saatua Helistin DVD:tä yhdessä. Synnytysosiota ja vähän vauvan hoidon alkua...Olin taas JÄLLEEN niin ylpeä miehestäni kun hän itse sitä ehdotti ja sanoi, että oli mielenkiintoista kun siinä ei isejä olla unohdettu. :D

mymmyryy: KÄÄK! Varovaiset onnittelut jo! Sitten saat kunnon kun tulet vahvistamaan tuon siksi miksi sitä luulen :D

EM: Siis ei voi olla totta noiden pellavansiemeneiden kanssa! Mä syön lähes aina täysjyvävalmisteita (varsinkin leivät) kun olen luullut niiden olevan "turvallisia". Nyt kun kans katsoin mitä täällä olen suuhuni laittanut niin näissä leivissä sitä on 2%, mutta ei ole kerrottu onko määrä per 100g...Pussi on 700g. Ärr...Tosin olen koko raskauden ja jo sitä ennenkin pitkään popsinut nuita leipiä ja nyt porskutellaan jo aika pitkälllä eli kuten sinäkin niin minäkin aion edelleen noita syödä koska en kuitenkaan pelkästään niillä elä. Ja luulisi tosiaan, että neuvolassa olisi "varoitettu" täysjyvävalmisteiden sisältävän noita kiellettyjä varsinkin jos niitä olisi yli sallitun niissä.

Rouva pikkumyy ja Leinikki: :D

Toive81 ja Mini 32+0 (POKS!)

WUHUU LEINIKKI!!!! :flower: :heart: Onnea ja paaaalon vauvalimaa! Onnea myös haamuilevalle [/b]Mymmyryylle!!!

Täällä ei mitään kummosta, vatsa kasvaa ja pallopää potkii. Taustailen ahkerasti! :p
Mukavaa odotusta kaikille tasapuolisesti! :flower:

Riine ja Pallopää 21+5

Yhteistyössä