*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Tullut niin paljon asiaa, et en oo ehtiny lukasemaan muuta kuin pintapuolisesti..anteeksi :ashamed:

Mut suuresti onnea AinoAmandalle!! :heart: :hug: :flower: :flower:

Nimra eli haluan itsekin ny viel kerran painottaa, et pura mieltäsi niin paljon kuin sinusta itsestäsi tuntuu. Minustakin siis on mukava lukea juttujasi! Siitä siis ei todellakaan ole kyse :hug: Vaan juurikin siitä, kun niin kovasti toivoisi toiselle hyvää ja sellaista ihanaa odotusaikaa. Niin sitten kun ei osaa auttaa (saada toista "höllentämään otetta"/ rentoutumaan/olemaan huolehtimatta niin suuresti) niin sitä sitten kai tulee mietittyä. Eli missään nimessä en halua, ettet kirjoittelis tänne huolias. Tää palsta on nimenomaan sitä varten!! :heart: Toivoisin vain, et pystyisit saamaan odotusajastasi myös paljon hyviäkin kokemuksia/muistoja. Toki pelottaa ja voithan mennä uudelleen niitä sydänääniä kuuntelemaan jos siltä tuntuu. Tsemppiä ja ihanaa kun olet ollut niin avoin! :heart: :hug: Itse pidän todella paljon avoimista ihmisistä, itsekin kun sellainen olen=)

Täällä siis käyty risteilyllä ni vähä pihalla pinon jutuista.. Mut oli kyl kiva reissu, tuli syötyä tosi hyvin :D Ettei vaa ois pari lisäkiloa het yhelt pvältä tullu :LOL: Ja yks työkin ois haun alla.. Saa nähä onnistaako. Mut sit jos ei, niin sit oon varmaa kotona äippäloman alkuun asti. Tai saa nyt nähdä.

SS & mytty 17+5

helou

huh.. täällä ollaan ähkyssä :whistle: ruuan pinikkeeksi tein pannaria kun sattui vielä juustomaitoa löytymään pakkasesta :p okei.. kielletty herkku kaiketi :ashamed:

NullPoints ja EM: Juup kaali auttaa ja sairaalassa oli ihan sitä varten kaalia jääkaapissa joten sieltä sitten yöllä hain kun tuntui että maito vaan pakkautuu ja rintoja kuumottaa :whistle: ja se voide oli kyllä alkuun tosi helpotus.. mikä sen nimi nyt olikaan.. antoivat sairaalassa sitä purkkiin sen verran että kotiin asti riitti eikä tarttenut apteekista ostaa.. käsittääkseni suht hyvän hintasta..

AinoAmandalle suuren suuret onnittelut!!!! :flower: :heart:

meinaa alkaa väsyttää kun tuli syötyä niin tukevasti.. miten jaksan ysiin asti koiran kans juoksennella vielä illalla :whistle: :LOL: aloita tuon meidän pienen jästipään kanssa pentukurssin.. hirvittää jo nyt :|

oma olo ok. vähän kireen tuntuinen tänään masu olut mutta vointi on hyvä muuten. sain jopa nukuttua viime yön =)

nyt alakertaan katsimaan mitä minun miesväki touhuaa.

danjuska ja toukka 19+4

Nimra
Moi vaan kaikille

Kiitokset kaikille teille jotka jaksatte oikeasti tällaista ihmistä tsemppailla Ihanaa, että olette olemassa!

Pelot on kyllä sellainen..."pieni piru" tuossa olkapäällä, joka (valitettavasti) aina silloin tällöin luo katsettaan ja ajatuksiaan tänne päin Onneksi niitä ei sentään joka päivä leijaile ajatuksissa..., mutta silloin kun se ajatus tulee niin miettii tosiaan sitä omaa kykyä hallita tilannetta, ottaa "tuntematon" vastaan ja onhan se hyvä hiukan edes ajatella niin osaa ehkä (pahimman tapahtuessa ) suhtautua siihen hiukan "hellemmin" kuin, että asiaa ei olisi miettinyt ollenkaan.. En mä tiedä, mä nyt vaan oon sellainen, että mietin etukäteen miten selvitä, ajatella joistakin asioista..toisaalta niiden ansiosta olen ehkä kyennyt kursimaan elämääni kasaan , vaikka se on joskus ollut aika levällään. Tosiaan se on selvää ettei kaikille asioille vaan voi mitään, vaikka jättäis kaiken ylimääräisen syömättä, juomatta, tekemättä ja ajattelematta...niin aina on mahdollisuus, että jotain sattuu/tapahtuu, mutta en mä onneksi koko aikaa sellaista mieti, sillä tiedän että jotkin asiat vaan tapahtuu meni/teki miten/mitä vain.., joten jäämme siis sillä saralla odottelemaan synnytystä :D

SuukkoSuulle Hienoa, että reissu meni hyvin! Varmasti ihanan piristävää tuollainen ja varsinkin, kun pystyy vielä touhuamaan ilman kipuja. Se on IHANAA ja siitä pitää/kannattaa kyllä nauttia niin kauan, kuin vain pystyy. Kiitos sinullekin sanoistasi :hug: ja kovasti onnea sen työn kanssa ;)

ElinaMaria Joo, kyllä tässä elämässä on siis sattunut ja tapahtunu niin paljon kaikkea ja sanotaanko, että kahden vuoden sisällä..vielä kaikki niin alkaa omakin asioiden sietokyky ja "käsittely"kyky olla tosiaan ihan tapissa..ja siksikin on välillä enemmänkin "huonompia" päivä milloin tulee mietittyä asioita noh...ehkä enemmän negatiivisesti, mutta..kai niitä on kaikilla..? Tässä pari kk sitten kuoli serkkuni äiti, joka oli mulle todella tärkeä ihminen ja erittäin rakas ja hänellä oli ongelmia niin parisuhteessa kuin omassa mielessäänkin niin siitäkin "toipuminen" on kestänyt siis ehkä tavallista kauemmin..ja varsinkin, kun hänen (ainoa) lapsensa on siis ehdottomasti rakkain lähisukulainen ja..siis meillä meni vähän koko suku sekaisin, kun hän menehtyi :'( :'( Niin, ihmisiä kuolee ja elämä jatkuu, mutta..hiljaa hyvä tulee, onneksi on tuo isäntä lohduttamassa ja auttamassa. Paljon olen tukea häneltä saanut ja en voi kuin luojaa kiittää siitä kuinka voimakas, rohkea ihminen hän on :heart: Hän kuvasi nuo hautajaiset, en olisi itse pystynyt. Olin voimakas hautajaisiin saakka.., mutta siellä repesin ja annoin surun tulla, en voinut enää estää ja hyvä niin. Kaiken sen hautajais-hässäkän keskellä kuulin, että ensimmäinen avopuolisoni on homo..., joten sainpas siitäkin sitten (jälleen ) itseeni.. :/ Osittain juuri hänen ja minun suhteessa tapahtuvista asioista olen tuollainen perfektionisti ja henkinen väkivalta mitä hän minuun käytti on jättänyt kyllä syviä haavoja, mutta niistä hiljalleen toivutaan ja jälleen kerran mieheni tuella ja kuinka kovasti toinen yrittääkään kertoa, että olen jo "täydellinen" ja hänelle rakas, mutta oma usko on aika hiipunut kun on kuullut kahdelta aiemmalta mieheltä kaikkea muuta kuin hyvää..ja vielä heidän suvuiltaankin, joten ... noh, omassa elämässä on todellakin ollut mutkia ja kyllä niistä toipuessa on kasvanut ihan erilainen ihminen... ehkä olen siis jälleen löytämässä sen oman itseni kuka olin silloin, kun olin vielä "kokematon" .. ? Mulla on niin paljon elämästä kerrottavaa, että sanoinkin joskus vanhemmilleni: Jos te tietäisitte mitä olen elämässäni kokenut niin voisin sanoa, että olen jo nyt kokenut enenmmän.. Nykyään kyllä tietävät ja ovat samaa mieltä.. Joillekin vaan tuppaa tuota lunta porskuttamaan tupaan liiankin kanssa ja niistä on vain selvittävä, mutta jokatapauksessa - Elämässä on mentävä eteenpäin ! Pidettävä mieli mahdollisimman korkealla ja tehdä se muille mitä haluaisi muiden itselle tekevän. Ei pidä omista kokemuksista tosiaan elämäänsä pilata ja muistaa vain niitä huonoja aikoja, sillä mitään muuta emme kuolemamme jälkeen saa mukaamme kuin sielun ja muistot (näin tykkään ainakin ajatella) ja siksi pyrin muistamaan AINA ne pienimmätkin ILOT tästä elämästä ja kasvaa niiden keskellä, sillä niiden kautta pääsen ylös huonommankin päivän koittaessa.

No nyt on autossa alla nasta joten kehtaa ajella, vaikka olis hiukan lunta ja jäätä..., vaikka eipä taida ihan heti täällä olla...? Toivottavasti piakkoin tulisi! Mä niin pidän talvesta =) On valoisaa ja saa kauniita kuvia :D Tosin nyt ei tänä talvena ihan heti pääsekkään isännän kanssa makkaranpaistoretkelle metsään, kun ei tuo kävely suju, mutta ehkä myöhemmin..tai sitten odottelemme seuraavaan talveen :snotty:

Onneksi tuossa pihassa on grillikatos niin saa sentään olla pihalla ja grillata makkaraa myös talvella. Me kun ollaan intohimoisia grillaajia :p ja järjestetään aina isolle porukalle grilliruokahetkiä :D On pöytä niin korreena että.. :whistle: Ihanaa järjestää ..harmi vain, että harvoin saadaan seuraa, kun meillä on tosiaan ystävät sellaisia, että heitä ei juuri täällä näy vaan meidän pitää mennä aina heille..Se on tavallaan hiukan "yksipuoleista", kun haluaisi, että joskus ystävät tulisi ihan oma-aloitteisesti käymään..Noh, ei siitä sen enempää :LOL:

Hitsi, kävelin tänään tuolla pihalla sellaisen ehkä 2 km.. Niin voi jehna :| Johan otti häijysti loppumatkasta tuonne pakaraan!! Ihan piti pysähtyä, kun vihlo.. En tiedä..Mikähän siihen tuli, mut epäilin hiukan kylmää.. :snotty: että olis siitä ottanut itseensä..

Huomenna on aamulla siis se neuvola... huh, saas nähdä.. Ihan hirvittää ajatella koko asiaa.., mutta kaippa asiat on kunnossa ?

Mä tein siis eilen tuota liikelaskentaa 3 kertaa ja sit aamulla vielä kerran..ja siksi nousinkin aamulla jo 05.15!! :headwall: En siis saanut millään kerralla liikkeitä suositeltua määrää, mutta en soittanut minnekään, kun huomenna on lääkäri ja samalla sit voin puhua tästä, mutta siis noiden liikelaskentojen jälkeen, kun istun hiukan "valuvassa" asennossa niin saattaa tulla 10 min sisään se 10-20 pientä potkua, mojautusta... Osaako kukaan sanoa mistä moinen johtuu että vauva ei liiku kunnolla, kun olen neuvotussa liikelaskenta asennossa, mutta kun istuudun odotan hetken ja töytäisen niin toinen liikkuu.. Mä en siis tajua |O |O |O Anteeksi, mutta mielestäni tämä on vaan niin ihmeellistä... :eek: Tulee, ei tule, tulee, ei tule... :LOL: :headwall: Jotenkin vaan ärsyttää, kun ei toimi kuten on sanottu/puhuttu..tietenkin kaikki on yksilöllisiä, mutta jotenkin ....voiko tällainen olla enää mahdollista :eek: |O ? Mulla tosiaan alkuillasta on piiiitkäään masussa hiljaista ja sit illemmalla tulee pari pyrähdystä...sit ehkä joskus aikaisin aamulla ja taas aamupäivä on hiljaista - tosin jos liikun (kun kykenen) niin sen jälkeen kamu kyllä tökkii! En ole kuitenkaan vielä laittanut mitään aikoja ylös..

Nyt jos koittais taas..mennä seisomaan hetkeksi, kun lupasin tehdä miehelle lisää ruokaa :D

Nimra + KultaMuru 35+4

Nimra, siis et oo saanu 10 liikettä per tunti (ja oot syönä/juona eka jotai sokeripitosta)? Jos et ni sit mie kyl vähä ihmettelen.. :eek: Mitä muute noin yleisesti lääkärit tms o sanoneet (kaikki voi siis vastata toki), et mikä vauval voi olla vialla jos vähä liikkuu mut ei sitä 10 liikettä tunnissa?

Nimra
Juu, en ole saanut...ja olen vaihtanut asentoa, töytäissyt massua...ollut pitkään paikallaan.. Menen siis huomenna sinne neuvola-lääkäriin ja kysyn asiaa, kun musta ei ole normaalia ja siksi olen täälläkin siitä puhunut.. kun on vielä esikko niin en mä voi kaikkea tietää ja tuskin tietäisn, vaikka olis usemmmankin jo pihalle pinnistänyt.. :D Ja aina on kaikki ollut kunnossa, vaikka olen siis liikkeiden vähyydenkin takia käynyt polilla rv 27.. ja viimeksi 2 vko sitten kaikki kunnossa... En vaan tajua :ashamed: ja sitä ihmettelen, kun liikkeitä muuten tulee, mutta ei silloin kun lasken!!!! :headwall: :headwall: prkl, kyllä mä ainakin silloin tuppaan hätiköitymään.. siis niitä liikkeitä tulee kylkiasennossakin, mutta en mä sellaisia selkeitä potkuja saa kymmentä ja tein sen siis 3 kertaa...

Nimra
Mut kyllä se pikkuinen tuntuu kuitenkin elossa olevan, kun nuita liikkeitä tulee kyllä muuten, mutta mä en tajua vaan, etä miksi niitä ei tule silloin kun juon mehua, syön jugurtin ym.. ja lasken.. :eek: |O |O |O Sit kun soitan/menen sairaalaan niin siellä on kaikki aina kunnossa...?!?!?!?

Iltaa! :wave:

Tajusin tänään jotain ja halusin tulla jakamaan sen teidän kanssa. (varoitus: sisältää yltiöpositiivista lässytystä... hih. )

Olen aika tyytyväinen elämääni juuri nyt. vaikka ei ole kaikki asiat täydellisesti, tuskin ne koskaan on, mutta kaikki on hyvin. En kyllä ole näin onnellinen ollut viime tammikuun jälkeen. :heart: Mulla on kiva koti, ihana mies ja lapsi tulossa. En jaksa pelätä ja murehtia kun kaikki on hyvin. :) pitkästä aikaa kaikki on kunnossa. Monella on asiat niin paljon huonommin... me ollaan terveitä ja perheet on terveitä. Lapsi massussa voi hyvin ja kohta on joulu. :xmas: Miksi siis valittaa tai murehtia? :D

Saankohan mä olla näin onnellinen? Mitä jos joku kiskaisee maton alta? :x Ei. Uskotaan nyt että on minun vuoroni. :)

Jes - mun keskiviikot pelastuu kun Geyn anatomia alkaa taas. :D
Pieniä ilonaiheita siinäkin...

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille!!

Ällöpositiivinen EM :LOL:

ainiin, Nimra: eikös se masuvauva nuku välillä? Siis jos sä teet sitä laskentaa just sillon ku vauva nukkuu? Sun kai kannattais alottaa se laskenta silloin kun tunnet että se alkaa liikkumaan? ... siis mähän en ymmärrä asiasta mitään, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna... =)

Nimra
siksi teenkin sitä silloin kun jotain liikkeitä tuntuu mut ei sit kyljellään... joo, no en stressaa :) kyl se sit siitä. Hienoa, että olet noin positiivinen, mulla on niin että vaikka kaikki maailman pa***t kaatuis mun niskaan niin nousen pystyyn ja hoidan kuntoon :D mut en mä välty huonoiltakaan hetkiltä ihan aina. Mut ihanaa, että sinäkin olet tyytyväinen elämäänne!! Nukkuuhan se vauvakin =)

Tääl kans yks, joka on erityisen onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä! :wave: Paremmin ei asiat juuri vois olla. Joulunakin sit toivottavasti saa liikkeitä tunnustella ku on jo vkot 24+! :heart: Ihanaa aikaa siis; joulu tulossa, rakastava aviomies rinnalla ottaen osaa kaikkeen mitä raskauteen kuuluu ja kaikki muutkin asiat hyvin. Töitä ei ole, mut siitä en stressaa =) Sit jos sen työn saan ni oon entistä onnellisempi vain. Onneks asioilla on aina tapana järjestyä enkä jaksa turhista murehtia B)

Nimra
Hieno homma myös, että SuukkoSuukin on tyytyväinen elämään. Se on hieno asia! Mä olen ollut aina tyytyväinen elämääni, vaikka olis mikä, mutta olen kuitenkin niin jalat maassa, että otan myös ilot askel kerrallaan :D jotenkin elämä on opettanut, että jokaisesta asiasta pitää oppia, olla tyytyväinen ja nauttia..., mutta murheillekin olen oppinut antamaan tilaa. Jos mietin omaa elämää ja sitä mistä olen tähän pisteeseen päässyt niin huh huh, ellen olisi täysin tyytyväinen ja kiitollinen "täydellisestä" elämästäni niin voisin sanoa olevani "tyhmä" niin paljon on hyvää, mutta kuten olen joskus kirjoittanut runoonikin.. Hyvää elämää ei huomaisi ellei välillä olisi jotain "pahaa"...

Mahtavaa että koette elämänne noin positiiviseksi, kaikesta :wave:

Juu mie kans oon sillä kannalla, et eipä sitä ossais mittää arvostaakaan jos ei ois raskaita asioita läpi käynä! Siks oonki tosi ilonen myös vaikeista asioista, myös keskenmenosta. Niin oudolta kuin se ehkä kuulostaakin. Mut sekin oli yksi kasvamisen paikka muiden joukossa. Kun huomasi jälleen, et ei se niin itsestäänselvää olekaan, et lapsia noin vain saisi. Lapset on lahja elämälle ja sitä tulee osata arvostaa :heart:

Nimra
Pakko vielä kysellä teiltä ennen aamua..

Siis, mikä ihmeen "kipu" se sitten on mikä taas tänään tuli uutena tuttavauutena :whistle: :LOL: :LOL: Siis mun alapää ratkee!!!!!!!!!!! |O |O |O Siis syvää viiltävää, vihlovaa kipua ihan tuolla luissa ja ytimissä .... alhaalla häpyluussa?!?! Kamala kipu tosiaan´ja kävely.. huh huh!!! Noh, halusin vaan tiedustella, kun ihan uusi ilmiö :eek: ja tosiaan aika kivulias.. :headwall: :headwall: Nyt aaa aaa tuuti lulla ja aamulla neuvolaan =) :wave: Jos joku keksii jottain tuosta kivusta ennen mun neuvolaa niin KIITOS ja KUMARRUS :hug: Kysyn kyllä kaiken nyt tuolla neuvolassa ;)

T: Toivottoman tietämätön Karvinen :LOL:

Luminia Sait mulle kylmän hien päälle, kun sanoit et huitelen reilusti yli 30 viikkoo. Niinhän se tietty on MUT MINNE ON AIKA MENNY?????????? :eek: PANIIKKI!!!!!!!!!!!!!

Toivotaan et pimun kasvu menee normaalin mukaan. Onneks en ite tienny minkä kokoista odotin, muuten olisin ollut paniikissa.Joskus siis tieto lisää todellakin tuskaa.

Katherine, Nimra ja Toive Mulla menee kans ajatukset samaa rataa et onkohan vauva terve. Se varmasti johtuu siitä kun en oo ollu ultrassa sit rv14 jälkeen. :'( Ens viikolla siis menen, mut kyl se niin on kun ultrasta menee aikaa, niin alkaa kaikki kauhukuvat hiipiä nuppiin. Täytyy vaan yrittää unohtaa ne ja keskittyä johonkin muuhun...... :xmas:
katherine toi "rakkaudella valmistettu" kuulostaa ihanalta.
Varmasti on vaavin kiva tulla tuollaiseen kotiin.

Pamu paranemista koko porukalle. Toivotaan et ootte kunnossa kun se pienin saapuu.

Toive Kurjaa ettei ne rahajutut oo vieläkään selvinneet. :headwall: Itse odottelen päätöstä kans et tuleeko rahaa. Pitäis siis tulla, mut kaikkee voi tosiaankin sattua. :(
EM Kantoliina joo. Mul tuli eilen katkos, joten en muistanu mikäs se suomeks onkaan. Sitä se teettää et on Suomesta ollut kauan poissa. Vai olisko se sit raskausdementiaa.....
Kuitenkin viimeks istuin niin paljon neidin kans, et tuntu et kasvan kiinni siihen sohvaan. Joskus olis tehny mieli vettä tms kesken kaiken ja eihän siitä mihkään päässy, kun toinen rinnassa riippu. Siis ajattelin et jos sellaisen kantoliinan hommaan, niin pääsen ainakin johonkin.......

SS Kiva kun oli hieno risteily!

Danjuska Tääl kun saa itse raahata kaikki kamat sinne sairaalaan, niin taidan jättää ne kaalit kauppaan. :LOL: Jos niit siel olis ollu, niin mikä ettei, mut en tosiaankaan apuu muusta saanu siihe hätään kun pyyheliinoista.....
Nimra Toivotaan et huomenna on kaikki ok neuvolassa. Mul on kans hiljaisempaa masussa, mut kyl siel liikutaan. Olisko sun pikkuinen sit tahallaan pirullinen vaan et ei haluu liikkuu kun mami haluaa liikkua. Eli ei diggaa sun kyttäilystä? Jos siel liikutaan normaalisti silloin tällöin ja kaikissa tarkastuksissa kaikki on hyvin, niin eiköhän siellä loistavasti voida.
;)
Em ja muut Ihanaa et tuntuu et elämä tuntuu loistavalta. Kyllä se niin on et kun on huonoja asioita nähny, niin arvostaa sit niitä hyviä kun ne kohdalle tulee. :heart: Niin ja jopa ne pienet jutut joita ei oo koskaan aikaisemmin huomioinu voi sydäntä lämmittää. :heart:
(.) Mä sain ne ekat kestot nyt ja ne ovat ihanii!!!!!!!!! Oon aivan haltioissani. :D Tosin tajusin et mun on aloitettava mun opiskelut jo nyt. Lauantaina on jo muutama tunti opetusta ja pitäis tehdä yks juttu ennen sitä. Eli kirjojen pariin tieni nyt viepi...
On muuten ollut aivan karmee närästys. Siis helkeen koko päivän täytynee ottaa pari Rennietä nyt, koska ei tästä mitään tuu......... |O

NullPoints ja Tirri 31+6

Nimra nyt oot saanu sit ne liitoskivut joista mä oon viikoittain paasannu. Siis tuntuu et koko systeemi repee. Kävely menee ankkamaiseksi. Toi on vissiin raskauden ihanimpia juttuja. |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O |O

Nimra
Ai ne on liitoskipuja...!!!! Siis voi KÄÄK |O |O |O |O |O Ei kai nämä vaan kestä tuonne loppuun astii!?!???? Siis aivan kamalaa, joka asennossa tuntuu, että vehje hajoaa..ja leviää :headwall: :headwall: :kieh: :eek: |O |O Tämä on kyllä, jos saa sanoa niin KAIKISTA KAMALINTA, tähän mennessä :LOL: On kyllä olo kun ankalla....kun liikkkuu :whistle:

Nyt täytyy valmentautua siihen neuvolaan... Ärsyttää, kun on sisätutkimus! Siis ei muuten, hyvähän se on tietää mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut, vai onko mitään..., mutta tuo alapää kun on muutenkin hellänä niin työnnäppä sinne sit sormi tai pari ja levitin.. niin :kieh: |O |O |O

muksaa päivää kaikille!! Laittelen tietoja täältä, kun pääsen kotiin tuolta neuvolasta...

kopsaan tuolta toisesta pinosta meijän eilisen hässäkän...

Huomenta.
Multa meinas eilen lähtee henki tuon insuliinin kanssa...

SYötiin noin kello kolme...ja harvinaisesti ranskalaisia.Syödään oikeesti harvoin niitä.Olin eilisen päivän shoppailemassa kaikkee tuohon remonttiin jne liittyen.Juu ja ostin uuden ihanan imurinki Miten imuri voi olla ihana...mut tuo on..ku vanha romisee imuroidessa ihan järettömästi tuolla puu lattialla ja tuntuu et se vie siivun lattiasta..ni tää uus...aah...on niiiiii pehmee ja korvia hivelevän tasaisesti huriseva. Musta o tulossa hullu...

Nii siis takaisin asiaan..siis kolmen aikaa syötiin ranuja ja söin aika hyvän annoksen ja piikitin sen mukaan sitten...nooh menin autotalliin petsaamaan sitä sängyn runkoa uuteen kertaan.Joskus viije pintaa...Sitä ennen käytiin laskee verkotkin järveen.Nooh yhtäkkiä siin ku alotin petsauksen tuli äkillinen hirvee jano ja pistin pojan hakemaan limpparia sisältä...poika lähti hakee...ja olo meni hetkessä ihan karmeeks...mulla katos tää maalima ihan kokonaan...mut sit joku alitajunnasta muisti sokeripalat taskussa...ni vetäsin siit kaks palaa..ja laitoin pojan hakemaan isäntää tuolta vintistä.Et tulee talliin mittarin kanssa...
KAHDEN SOKERIPALAN ja limun(light)jälkeen mun arvo oli 3.4...JA olo oli ihan kauhee!!!!Mä olin ihan varma et kuolen!!Taistelin sit siinä et pysyisin tajuissani...vetäsin kolmannen sokeri palan...ja meni joki tovi et olo hiema parani...ja isäntä sitten lähti käväsemään jossai...ja olo vaa tuli päk taas...nooh...join...ja tulin sisälle syömään ja soittamaan polille...mitä mä teen.Vastassa oli aika nuiveen olonen hoitsu...just sen kuulonen et mitäs oot db:n itelles hankkinu.Sokerit oli vähän ennen tuota puhelua noussu vasta 4.4...nooh...sitte...söin...banaanin...ni arvo nous jo sitte 5.6...nooh olo jatku kauheena....ihan järettömänä...ahisti...puristi...oksetti...paleli...oli jotenki kauheen levoton olo...tärisin...päässä humis nii et huh...Sit meil ol viel yks kahvi pulla jääny...ja söin sen sit maijon kanssa viel kaikkien noije päälle...ni sit pikku hilijaa tunti siitä rupes olo vasta hieman tasottuu...Mut silti oli hirveen honttelo olo...
Voin sanoo et HUH HUH:....MÄ en halua kuolla noihi insuliineihi!!!Ja jos tää helvtn sokeri tauti mulle jää ja joudun tota helvtn tappavaa myrkkyä itteeni tökkii loppu elämäni ni aina on tuo vaara et lähtee henki...ton helvtn myrkyn takia!!!Ja aina elää siin pelossa et lähtee taju jos ei seiso jääkaapin vieressä koko aijan ja syö vähän väliä jtn.

Kyllä nyt punnitsen kovaa et jatkanko koko touhua vai en...mä en haluu kuolla!!!!!Nyt ku mä vihdoin voisin elämässäni olla onnellinen...Mulla o vasta vko päästä soittoaika tuonne db hoitajalle äippäpolille...mut taijan huomenna soittaa...ja keskustella et en mä uskalla...pistää...Tää oli nimittäi toine kerta ku laskee liia alas...aikasempi kerta oli viime la...ku rupes humisee...ja sokerit oli jtn alle neljän sillonki..mut olo ei ollu nii paha ku nyt...
oin sanoo...Mä säikähin pahan kerran et mun elämä oli tässä...vilis silmissä koko elämä.
Ei kuitenkaa isäntä tajunnu soittaa ambulanssia...ku olin tajussani...ja väkisi yritin syödä kaikkee vaikka oksetti kauheesti eikä mikää meinannu upota...mut ihan väkisin vääntäen mä sain syötyä.Mä en kauheesti tajunnu mistää mitään...muuten ku joku alitajunta tai joku sai mut ite toimimaan.Soittelinki sit isännän isän naisystävälle joka o joku...plaa plaa..et kannattaako mu käyä jossai tarkistuksella...ni sano et onneks mä tajusin sen et nyt viiään ja kovaa...kaikki db:t ei tiedosta sitä oloa ollenkaa ite.Et menevät ihan kanttu vei yhtäkkiä...

Mutta sen mä sanon et normaalisti..ihminen joka ei insuliiniä pistele...ei voi saada sokereitaan niin alas.Kun insuliinien kanssa.Se on tosi.Tai voi...mut siihen tarvitaan todella todella paljon.

Mä en sit tosiaa uskaltanu illalla rueta nukkumaan...ja laittaa silmiä kiinni.
Isännän rutistuksessa pötkötin ku isäntä ite kuorsas...mut heräs het ku vähänkää äännähin...Kaikki pelko ja kaikki muu purkautu kovana itkuna...mä olin ihan sata varma et mä kuolen vielä...tähän touhuun.Vieläkin kyl epäilyttää...miten tässä oikeen käy.Ja kuolen jos rupeen nukkuu...en tiiä kui myöhään valvoin...mut piiiitkään ainakin...ja yhtäkkii mä olin nukahtanu ja heräilin ku isäntä viide hujakkeilla kuiskaili et oonko mä ihan elossa vielä..ja mikä on olo.Sit ne pojan kanssa enne lähtöö nii ku aina aamu vkoilla...tuli ja anto pusut..ja läksvät poika hoitoon ja isäntä töihin...
Äskön ukkeli laitto juur viestiä et miten voin...mikä on olo....

Olo on nyt...päätä jomottaa samaan paikkaan kun eilisen kohtauksen aikaan.Mut muuten kai ihan suht ok.Siihen nähen mitä se eilen oli...

Kuolema kolkutti jo nii lähellä...

Niin polilta sanottiin et ei vauvalla pitäs mitään hätää olla..ja kyllä se siellä sitten illalla kutkutteli kovasti et äiti mä oon ihan kunnossa...älä huoli.

Että semmosia...hyvin oamanapaista juttua...
Aattelin vain kertoa ja purkaa sen...muillekkin...tiedätte mitä tää on pahimmillaan.
Ihme kyllä muistan asiat pääpiirteittäin...vaikka varmasti en muista kaikkea...

mä huilaan...tänää en tee ku ruuan...ja se on siinä...lepo pvä...sen sallin ittelleni.

Daizz 30+6

Nimra
Olen palautunut neuvolasta.

Mä en siis tajua :( Mä olen mittaillut sokruja ja arvot olleet siis hyvät, rajojen alapuolella :) Niin silti, mun sf-mitta ja vauvan koko tuntuu huitelevan ihan omissa sfääreissä :/ Siis en mä vaan tajua! :eek: Noh, huomenna selviää vielä lisää, kun menen sinne keskussairaalaan, mutta ihmettelen kyllä tuota mittaa ja painoa, kun me ollaan oltu isännän kanssa erittäin normi kokoisia syntyessä ja eikös se yleensä kerro jotain osviittaa siihen, että millaisen lapsen sitä itse saa ? Vai onko meille kaikesta huolimatta tulossa sokerivauva?!?! :eek: |O Oon ihan ummikolla :snotty:

No, neuvolassa...sitten ei juuri mitään tehty, kun kerroin, että huomenna on sairaalakäynti... |O Siis menin sinne kuulemma aivan turhaan häiritsemään heidän päivää...no sehän selvä..., että sairaalareissun takia menee sit heidänkin päivä pilalle.. :eek:

No kuitenkin:

paino: +350g/vko yht. 12kg
verenpaine: 128/80 (alapaine meinas olla koholla, mittaus 3 kertaa)
pissa: puhdas
sf-mitta: 35
syke: 160
Liikkeet: + tai ++ se on nyt sitten miten itse haluaa... :eek: Joopa joo...

Puhuin noista liikkeistä ja kyllä ne on kuulemma tuo ++, mutta sanoin kyllä että niitä olen miettinyt/laskenut jne.... Lääkäri sit totesi, että sulla alkaa vauvakin "nukkumaan", kun olet kyljelläsi, että tee sit sitä laskentaa silloin, kun liikkuu :LOL: Mahtava logiikka :whistle: No mut kuitenkin, eivät olleet siis huolissaan ja sanoin, että tulee niitä vähemmän kuin viikkoja sitten, kun ei se siellä enää ihan samallalailla mahdu liikkumaan..

Sit odotin kuin kuuta nousevaa, että katsotaan tuo kohdunsuun/kaulan tilanne niin EI SIIS OLLENKAAN, kun menen huomenna sinne sairaalaan...pieni kokeilu ja toteamus, että kyllä siellä kaikki tuntis ihan mallillaan olevan.. mitähän mahtaa taas tuollakin tarkoittaa?!?

No, kuitenkin "tarkistuksessa" on käyty ja kaikki ok, PAITSI meidän tirppi on sit poikittain... Voi luojan munat suorastaan, jos meinaa vielä kääntyä PT-tilaan!! |O |O |O Minen ala ja mä en halua sellaista kääntöjuttua :headwall: Enkä mä kauheen positiivisella mielellä mitään sektiotakaan halua, kun haluaahan sitä kokeilla tuota synnyttämistä.. =) Onhan sillä aikaa kääntyä, mutta kunhan tajuaa, että pää alaspäin :D

Tällaista tänne :wave:

Nimra Mulla on päiviä et tuol alakerrassa ei tunnu ja pystyn olee normaalisti. Sit on sellaisii et tekis mieli suunnilleen vaan itkee ja olla liikkumatta. :headwall: Tää varmaankin jatkuu sinne loppuun asti, kunnes paine tonne on kadonnut. Todellakaan ei oo hauskaa, mut minkäs teet... kuuluu raskauteen ja on keskettävä. |O
Daizz Kauhee päivä sul on ollut. :hug: Mul ei oo hajuakaan tuosta insuliinin otosta tai annoksista. Sulla tuli vissiin liian iso annos? älä ota sellaista annosta uudelleen syöt mitä tahansa. Parempi kai on sokrut olla koholla kuin se et saat tuollaisen "kohtauksen"?
Mul ei oo ollut pahoja tuntemuksia ollenkaan nyt. Esikoisen kans siis sain sellaisii et alko pimenee nupissa ja tärisyttää... eli sokrut olivat alhaalla... Se tapahtui silloin kun en tienny et ruokaa on syötävä useesti ja oikein.... :ashamed: eli tiedon puutteesta.......
Sulla on eri asia siis. Varmasti on hankalaa määritellä millainen annos on oikee ja milloin.
Tuosta näkee todellakin sen et RD on vaarallinen asia eikä sen kans oo leikkimistä. Ei todellakaan. Hattua nostan kyllä sinulle sinne! Vaikka mul on tää RD, niin se on lievä sinun RD:en verrattuna. Toivotaan et toi kohtaus olisi nyt ainoo laadussaan ja selviäisit loppuun asti kunnialla. :hug: Kylläpäs sua rankemman kautta kohdellaan. :(

NullPoints ja Tirri 32+0 (POKS taas!!!!!!!)

daizz :hug: :hug: voi hurja sentään. :( Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Kuulostaa tosi pelottavalta tilanteelta. :'(

Miten tuo RD sitten tulee? siis voiko se tulla kenelle vaan vai onko siinä joku riskiryhmä vai miten? Pitääkö alkaa tarkkailemaan ruokavaliota? Pelästyin minäkin tuota sun tekstiäsi... :(

NP onnea poksuista!! :D

(.) laitoin eilen jo ekan joulukoristeen. tai se on tuollainen valojuttu ikkunaan.... vähänks mä oon aikasessa... :ashamed: Mutta kun on pimeetä niin mä tykkään et on paljon valoja ja kynttilöitä ja kaikkea. :)

EM ja Dodo 13+2

NullPoints Juu ja tänää näköjää meinas käyä ihan samallalailla...aamu insuliinin jälkeen mut nyt kun oon nii hereillä tähän omaan oloon ni huomasin rekoida heti...ja mätin kaikkee mahollista naamani vaikka kuvotti...Juu no on mennyt kauan jo hyvin noilla annoksilla.Ja nyt ihan puun takaa pomppaa tämmöset kohtaukset...Ei tiiä ei...soitin just polille...ja nyt se mun oma dbhoitaja ottaa ja juttelee mahollisimman monen tietäjän kanssa mitä me nyt oikeen tehään.Homma ei voi jatkuanäin...kun oli hengenlähtö jo nii lähellä.Oireet oli kovaa luokkaa tuumasi hoitaja...nyt o puututtava ennen ku henki lähtee!!Katotaan nyt joudunko lähtee sairaalaan seurantaan...prkl..enkä pääse käpertyy oman kullan kainaloon tässä pelossa kuolla.Mä en taho..mä en jaksa...Juu nyt puhuttiin et pistän mut pistän pienen annoksen.Ainakin nyt tämän päivän ajan.ja katotaan nyt mitä nuo tietäjät sanoo mitä tehään ja silleen.annetaan sokereiden olla kohollaan...ettei lähe henki...Juu mä tiiän et jótai fiksua ois syätävä tasasin väliajoin...huh huh..oli tipalla tänäaamunakin sokerien putoominen söin muroja oikee kunnon sokerin kera...ja pari leipää..ja ja...kaikkee...Juu ei rd:n kanssa leikitä ei ainakaan ku tulee tommosia tuntemuksia...on ne nii kauheita!!!Juu kyyl tääl kovasti yritetää sitkuttaa...sinnikkäästi...kohta rupeen kuuntelee pikkusta tuol masussa...seuraamaan liikkeitä...jne...
Näitä kohtauksia on nyt viimesen vkon aikana ollut kolme...tää aamunen mukaan lukien...Viime la oli semmonen laimeempi versio...ja sitten eilen oli tuo rankka...ja tänä aaamuna kovasti kurkisteli tuo tila...mut mätin mätin ruokaaa.........

hyvin uupunut daizz...

EM Periaatteessa db voi tulla kelle vaan.Mut riskitekiöinä on sukurasite...ylipaino...epäterveet elämäntavat.Siitä mä en tiiä miten se tulee...tulee joillekkin ns.oireettomana...jotku oireilee kovalla väsymyksellä jne...
Älä ny liikaa rupea pelkäämään ja jännittämään...Ei se nii oo vaarallista et jos ne hiukan on kohollaan.Ei niihin tuota myrkkyä tarvii pistää...ne yleensä ojentuu ruoavaliolla ja liikunnalla.Mulla noi arvot oli aika kovat...

äskön soitti polilta...homma alettiin alusta ja vanhan kaavan mukaan.hmmh...Ei tarvii lähtee sairaalaan.HUH...mä en tykkää siit paikasta...muutaku sillon ku vauva tuodaa maalimaan..ja pian sen jälkeen kotiin.mahd pia tuollonki...

juu nyt mä huilaan...huilan taas...
otan vaikka pienet tirsat täs...

Uupunut Daizz

daizz: Voi kauhea tuota sinun oloa ja kohtauksia! Itselläkin on rd ja onneksi ruokavaliolla olen vielä selvinnyt vaikka diabeteshoitaja olikin pessimistinen ja tuumi että varmaan insuliinihoitoon joudun kun minulla todettiin jo ihan alussa tuo rd. Mutta nyt kun olen mittaillut sokereita niin ihan ruonakin jälkeen arvo on 4. luokkaa ja paasto arvot 3.5. Eikä onneksi mitään heikotuksia onneksi ole. Mutta sen verran voi huokaista että voi syödä ihan normaalisti. En itse aio insuliineja tulla käyttämään vaan yksinkertaisesti aloitan karppauksen siinä vaiheessa. Minullakin nuo insuliinit pelottaa. Voimia sinulle!!

Itsellä on rakenneultra maanataina ja onneksi kaikki oli hyvin ja vauvveli vastasi kooltaan viikkoja. Kokoajan pelottaa tuo koko asia.

Ensin piti pelätä keskenmenoa ja kieltämättä pelkään vieläkin. Ja nyt lisänä nuo sokeriasiat. ei paljon ole päässyt raskaudesta nauttimaan. Muutenkin on niin ärtynyt olo, että harmitti eilen kun tuli tiuskittua kaikille, niin miehelle kuin lapsillekin. heti kun tulee jotain ylimääräistä niin sietokyky on jotenkin tosi matala. Pitäis vain jotenkin pystyä hillitsemään itseään.

Pitäisi iltapäivällä soitella sokeriarvot vielä db-hoitajalle ja sitten on parin viikon taulo jälleen.

Lotta ja rv 22+2

Moikka!

Daizz: HUI! Kuullostaapaa kertakaikkisen karmealta! Kovasti täällä peukkuja, että kaikki kääntyy parhain päin ja olehan varovainen. :hug:

Nimra ja muutkin: Täällä kun on ollut puhetta nyt peloista ja vähäisistä liikkeistä niin viime yönä nousi tälläkin mammalla hiki otsalle kun en sitten saanut vauvaa reagoimaan millään tavoin! :eek: Heräsin yöllä siihen kun mielestäni en ollut tuntikausiin tuntenut mitään masussa (oon siis sellainen, et nukahan ku Mini melskaa,muuten herään).Pistin sitten kättä masun päälle ja silittelin joka puolelat, vähän helisytin, vaihdoin kylkeä, olin selällään ja toisella kyljellä -> EI MITÄÄN! :( Meinasin ihan hermostua ja nousin vessaan ja hörppäsin vähän vettä ja takaisin sänkyyn. Ei mitään. Sitten sanoin miehelle, että ei helvetti täytyy pian kaivaa doppler, mutta sitten Mini ONNEKSI heräs ja aloitti meuhkaamisen! Oli varmaan raasu syvässä unessa ja minä raaka ihminen hänen rauhaansa häiritsin. Sitten oma uni tulikin melkein samoin tein :whistle:

Unista...olen alkanut nähdä ihan häröjä unia viime aikoina! Viime yönä näin 3 erillistä, todella outoa unta! Yksi koski Miniä, yksi susien tappamista ja kolmas jotain ihme lukiotanssia :D Paras uni oli tietty Ministä, vaikka siinä kävi tilanne jännäksi, mutta se tunne siinä, että tuossa se meidän rakas on oli aivan sanoinkuvaamaton! Muutenkin mulla on alkanut päässä pyöriä synnytyksen jälkeinen aika...Osaanko sitten hoitaa Miniä? Osaanko pukea hänet tarpeeksi lämpimästi? Muistanko vaihtaa tarpeeksi usein vaipat? Mitä jos hän tippuu jostain lattialle? Pystynkö imetykseen?Kaikkea outoa... :ashamed: Kaippa tämä kaikki on ihan normaalia kun esikoista odotan niin ei tosiaan mitään käryä mistään!

Sekavin ajatuksin, mutta aurinkoista päivän jatkoa toivottelee...

Toive81 ja äipän yöllä säikäyttänyt Mini 31+4

Yhteistyössä