*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

Orchid Kiva et siel on sun mieli vähä kohentunut!
Kyllä sitä on vaan noustava pohjamudista, kun on asiaa käsitellyt. Toivottavasti ystäväsi myös edistyy surutyössään.

Kyllä tosiaankin niitä vauvan vaatteita on liikaakin. Aika vähä mä silloin ostin. Muut toivat kauheesti, erityisesti anoppi. Nyt oli anoppi ollu ihmeissään mistä noi kaikki ovat tulleetkaan. Voi olla et se nyt vähä rauhoittuu, kun näki nyt sen vaatemäärän. Se on sellainen kirppareilta hamuilija. Voin sanoo et tosi harvoin se huonoja vaatteita kantoi tänne, eli en valita. Nyt sen ei tosiaankaan tarte mennä ostelee, kun niit on......... Sit meil on kauheesti pussilakanoita ja lakanoita. Pistin puolet jo kirppis pussiin, kun ei niitäkään paljoo tarte... Niitä puklautus rättejä tarttee ja niistä en luovu......
Niin voi Tirri kääntyy. Niin hauska sil vaan taitaa olla PT:ssa. Ei tosiaankaan haittaa miten on...
Sama oli siis täälläkin et mun naapuri oli tosi iloinen mun puolesta, kun tiesi mun historian... Kuitenkin se on just sitä et ei haluu ketään suututtaa/satuttaa ajattelemattomuudellakaan. :ashamed: Toivottavasti sun pakki paranee pian ton kuurin jälkeen. On silleen hyvä et ottivat varman päälle. ;)
katherine Mul ovat kirjoittaneet ton sf mitan koko ajan mun viikkojen kans. Jotenkin se mittaaminen on ollut aika rentoo, ei tosiaankaan ole ollut tarkkaa... Tosi alhaalla mun masu on ollut koko ajan. Viimeks neiti oli ylhäällä, et ahdisti hengittäminen. Nyt ei ole noussut niin korkeelle. Oliskohan se siitä, kun vaaveli on PT, en tiedä.
Hyvii tuloksia sul on kaikki. Eikä noi kilotkaan ole pahat. Ei todellakaan.
Perhehuoneet olisivat ihanoita. Tääl me maksaa aivan hulluna. :x Ja niis normaaleissa huoneissa on yleensä kuusi naista. Eli sinne ei tosiaankaan mennä nukkumaan, kun aina jonkin vauva huutaa...... |O
Nimra Turhaan pyytelet anteeksi. Ei mua ainakaan haittaa. Minusta on aina kiva lueskella sun kuulumisiasi.
Mä luulen et mun istukka on kans vasemmalla & alhaalla, kun mulla oli sillo muutama viikko sit kipuja siellä. Se selittäis miksi Tirri majailee oikeella puolella mun masua. Ens viikolla sen sit ultrassa nään missä kaikki on...
Niin voihan se johtua siitäkin tosiaan et vaavi sinne käy potkasemassa.

Taitaa siis toi hermojen kiristely olla yleinen ongelma. Mä menetän suunnilleen kerran viikossa hermot ja joka kerran miehelle...... :x Voi parkaa...... :/ Mikään pirttihirmu en oo koskaan ollut, joten inhaa nähdä itsessään tuollaisia oireita. :headwall:
(.) Sitä samaa kuin ennenkin täällä. Noi mun luut huutaa taas hoosiannaa (kävely sattuu sinne...). Nukuin huonosti viime yönä ja tänään sit duunissa oli karmee kiire. Eli nyt menen pehkuihin. Oon parhaani tälle päivälle tehny.

NullPoints ja Tirri 31+4

iik täällä alka ajännitys Pamun puolesta kasvaa :D

Orchid: Täältä ilmotautuu myös yksi lapsi joulun suhteen :D :xmas:

Katherine: Ei olla perhehuonetta mietitty.. ei esikoisenkaan aikaan.. asutaan ihan sairaalan lähellä niin ei ongelmaa ;)

itellä olo kun jyrän alle jääny.. tahtoo nukkua!!! |O
kuka kehveli vienyt minun ylihyvät unen lahjat???

Tänään pojan kans oltu vaikka kuinka apljo ulkona lumessa.. stigalla pitäisi vaan huristella =) päikkyjen aikaan leivoin hiivaleipää ja perunarieskaa ja rieskasta ainakin tuli tosi hyvää :p vaikka en mikään jauhopeukalo olekkaan.. jos leivokset onnistuis muuten niin vähintään saan ne poltettua jos ei muuten :ashamed: :headwall:

mut nyt pää tyynyyn niin sais sen sitten aamulla poiskin siitä. Tänäkin aamuna teki vaan mieli rutistaa poika tiukemmin kainaloon ja vaipua takas uneen kun tuli viekkuun höpöttelemään ja silittelemään.

Nimra: Et ala yhtään pyydellä siellä anteeksi! Sitä varten tämä pino on, että täällä saa kertoa huolistaan jos huolettaa!!! Täällä ei tarvitse esittää urheaa ja väki-positiivista jos ei todellakaan siltä juuri sillä hetkellä tunnu! Mä olen mennyt sellasta ylä- ja alamäen runbaa ettei ole tosikaan ja ihanasti on täällä AINA jaksettu tsempata ja kannustaa. Sitähän varten tämä pino on! Ja uskon kirjoittavani jokaisen puolesta kun sanon, että jokainen keskenmenon kokenut varmasti on huolestuneempi odotusaikana kun sellainen kellä kaikki on mennyt alusta asti perfektio. Mä ainakin jaksan sua tsempata ja saat kirjoittaa juuri mitä haluat!!! NIH! :D :hug:

Pamu k: Iiks, mua jo jänskätää sun puolesta! Varmasti ihana tunne kun tiedät koska vauvelin saat syliisi :heart: eli nyyttiuutisia odotellessa... ;)

katherine: Hyvä, että neuvolassa kaikki hyvin! =)

Oma napa:Minähän siis oleilen täällä ulkomailla ja tänään sain anottua viimein hetua. Menee kuulemma 1-2 viikkoa ennen kuin se myönnetään! Olin ihan huolissani neuvolasta, mutta käskivät siellä käydä kysymässä josko ottaisivat mut ilman hetua jo etukäteen. Miehen kanssa sitten sinne ja oli kyllä hupaisaa se meidän kielimolotus :D Onneksi kaikki osapuolet ymmärrettiin jotenkin toisiamme ja pakko kehaista, että mulla on kyllä täälläkin hyvät oltavat. Oli siis todella ihana henkilökunta! Ja oma neukkatätikin vaikutti tosi rennolta. Sain nyt virallisen ajan ensi tiistaille ja voitteko uskoa, että he lupasivat ihmisen ketä puhuu SUOMEA kun on nyt sitten eka kerta, IHANAA! Täytyy vain kirjoittaa kaikki ylös mitä tulee mieleen täällä synnyttämisetä ja sun muusta. Ensi kerralla annan sitten pisunäytteen ja on muutenkin ns. perusneuvolakäynti. Nyt pikaiseen kuunneltiin Minin syke ja mitattiin mun verenpaine, kaikki ok! Ja liikkeistä kun kysyttiin niin sanoin tosta vähemmän potkivasta kaverista niin kuten epäilinkin on ihan normaalia kun vauvalta se tila alkaa käydä ahtaaksi =) Sain myös pikaiseen sanottua oman kurjan historian ja he ymmärsivät täysin, miksen halunnut odottaa tämän maan hetua ja vasta sitten neuvolaa. Täällä käydään aina rv36 asti 3 viikon välein ja siitä sitten viikon välein =) Tuli tosi helpottunut olo ja tunnen olevani oikein hyvissä käsissä :D

Niin...Ja ostin sitten kasan vauvan vaatteita! Bodyja, housuja, paitoja, potkupukuja, toppapuvun, sukkia, töppösiä ja myssyn! Ja kun miehen kanssa niitä ihasteltiin kotona niin saadaan ostaa vielä toiset mokomat ettei tarvitse sitten koko ajan pesukonetta pyöritellä eli huomenna jälleen vaateostoksille :D Ostettiin aika neutraaleja värejä vaikka prinsessaa on luvattu, mutta ikuisena pessimistinä uskon vasta kun värkin näen omin silmin :LOL: Huomenna ostetaan myös pinnasänky ja tutustutaan niihin turvakaukaloihin. Rahaa palaa, mutta ollaan siihen osattu varautua ettei vauva tule halvaksi. Tässähän tuli ihan hömelöksi kun antoi itselleen luvan ostaa ihania nuttuja! :ashamed:

Nyt Toive81 on aivan naatti ja sammahtaa varmaan ihan just niin sanonpa teille hyvät yöt ja palaillaan! :heart:

Toive81 ja kultaakin kalliimpi Mini 31+1 :heart:

iltaa vielä pikasesti...

toisaalta on ihanaa kun tietää päivän etukäteen (vaik voihan lähtö tulla aiemminkin),
mutta toisaalta se on myös ihan kamalaa...
älkääkä nyt liikaa te alkako jännäämään! se tarttuu =)

hyviä uutisia monella,
Orchid myös jo paremmalla mielellä,
Toiveen tilanne kuulostaa myös mallikkaalta siellä vieraalla maalla! hyvä!

nyt öitä...nuhainen Pamuk

Huomenta ladies!!

pamulla jo tässä kuussa paukkuu...hurjaa!!!!!!!! :saint: joko on "valmista" kotirintamalla?

Moni on kysellyt meiltä samaa...ja jotenkin mua hieman "pelottaa" tms. siis mitä kaikkea nyt sit pitää olla "valmiina" kotona? siis kertokaa nyt ihmeessä mullekin joku "Lista" tms. mitkä helpottaa arkea jos kotoa jo löytyy. En oo kelannut et vauva nyt muuta tarttis kuin syliä, ruokaa (toiv. tulee maitoa) ja puhtautta eli vaippoja ja vaatteita......
no jo...paljon muutakin kyllä kotoa löytyy mut jos joku viitsii..niin kiitän nöyrästi =)
tuttipulloja ja rintapumppu, sänky ja pian vaunutkin löytyy...onko jotain ihan ehdotonta??!!

danjuska onkos siellä jo lunta... hitsi kun eteläänkin satais!!! se on niin ihanaa!!!!!! ;)

joo...tänään ohjelmassa kaikennäköstä touhuttavaa, katotaan miten paikat kestää...pari päivää menny ihan levolla, vatsaa ja selkää viiltää, polttaa, kivistää, kiristää...kaikkea sellasta "ei vakavaa" mutta pitkään jatkuessa todella, todella, kurjaa... :|
mutta tämä ei ole turhaa......... ;)

kathe ja kulta 32+3

Nimra
Sait alkusi isän ja äidin uudesta alusta,
sait alkusi rakkaudesta, kiihkosta, surusta,
kiitollisuudesta, ikävästä, hellyydestä,
oikeudenmukaisuudesta, vihasta, auttamisesta,
kaikesta siitä mistä meidän kaikkien elämä koostuu.

Saat kasvaa äidin sydämen alla,
kohdun suojissa odottaen
isää ja äitiä ja yhteistä elämäämme, perheenä.

Odotamme sinua jo kovasti ja kotimme on
valmiina sinua varten, perheellemme sopivaksi muokattu.
Isäsi sinua iltaisin vahtii, herättämällä ja silittämällä
äidin vatsaa...siellä sinä olet.

Äitisi pitää sinusta huolen päivisin,
kuunnellaan musiikkia, puhutaan, leikitään.
Muistutat äitiä ja isää liikkeillä,
että siellä sinä elät ja pian saamme sinut
syliimme, hellään lämpöiseen syleilyyn.

Tervetuloa maailmaan rakas lapsemme.

Huomenta!
Sain nukuttua kuin tukki, joten nyt taas jaksaa.

Danjuska Jam, jam... Mitään parempaa ei ole kuin vastapaistetut rieskat ja muut... Paljon voita päälle, niin liukkaasti täällä ainakin alas menisivät. :p
Toive Mukavaa et siel uudessa paikkaa kaikki sujuu hyvin. Tuo on niin tärkeetä et tajuu ja tulee ymmärretyksi, et voi sit rauhallisesti mennä vikat viikot ja synnytyksen. Kysele vaan kaikkein kinkkisimmät jutut sit kun on se tulkki mukana, et kaikki on selkeetäkin selkeempää loppuun asti.
Onpas niin ihanaa kun vihdoinkin sinäkin asetat pesää siellä!
Meil sit loppujen lopuksi tuli samaan aikaan tuo vaatteiden jne ostelu ja laitto. Olin jo ajatellut et oon tosi hidas, mut en siis ollut ainoa.

Pamu Lupaan olla jännittämättä ja kyselemättä. :x Varmasti tulee ekaks et "voi ei"- fiilis, mut eikö oo ihana tietää ja henkisesti ruveta varautumaan. Et siis joudu kokee epävarmuutta ja ahdistusta ainakaan. Kyllä jos on kaikki hyvin, niin voi normisynnytykseen mennä varmasti rauhallisin mielin. Ajattelin vaan et miten mulla oli viimeks: kaikki suurta kysymysmerkkiä. Olin niin ahdistunut niinä vikoina päivinä ettei tosi. Onneks et joudu sellaista menee läpi. Eli nyt vaan valmistaudut siel henkisesti ja rauhallisesti. Jos on jotain tehtävää, niin ne teet ja se on siinä. Tietty olen utelias millo meet, mut ei minusta tarte välittää. Ihan katso vaan oman etusi eteen. ;)
katherine mul ei oo nyt mitään listaa mielessä, mut tuli mieleen vaan ne jutut mitä sul itsellä pitäis olla: kunnon siteitä, rintasuojia, nännirasvaa... Aivot ei toimi viel mitä muuta. Vauvahan pärjää vähällä, kunhan vaan on tosiaankin paikka nukkuu, vaipat, talkit jne... Voihan ajan kanssakin hommata jotain, kun sen näkee tarpeelliseksi.
:wave:
NullPoints ja Tirri 31+5

ompas täällä taas tekstiä... :D

nimra ilman muuta tänne saa purkaa ajatuksensa. :) suukkis varmaan vaan oli vähän huolissaan siitä että onko kaikki asiat pielessä raskaudessasi... minä ainakin haluaisin että omasta raskausajasta jää ihanat muistot (toki varmaan huonojakin). Mutta että sitä aikaa voisi sitten muistella jälkeenpäin hienona aikana. Ymmärrän kyllä että tänne tulee usein purettua juuri ne asiat mitkä vaivaa. :)

katherine kaalia. :p tais liittyä jotenkin tykyttäviin ja maidontäyttämiin rintoihin... leffoja jos ei oo tallentavaa dikiboksia. :D imetykseen menee kuulemma tosi paljon aikaa.. niin samalla voi olla kiva kattella telkkaria. Mut pärjäähän sitä vauva aika vähällä. Ja lähetät isin sitten kauppaan jos jotain puuttuu. :)

Tänään poksuu viikot... alkaako tästä nyt sitten se toinen kolmannes? :/ vai mistä viikosta se aletaan laskemaan?

EM ja Dodo 13+0 (POKS!!) :heart:

Nimra
Hyvää huomenta kaikille
Laitoin tuossa aiemmin pienen "tarinan" päästäni...se jotenkin kummasti tunki yöllä uniini niin ajattelin, että ei se muuten lopu ellen sitä kirjoita ja noh...lopputuloksen näette, siinä se nyt on vähän ylempänä.. kirjoitettuna tänne. Ei mikään erikoinen, mutta mielessä oli siis koko yön.

Kiitos vain kovasti, kun annatte täällä näitä tuntoja purkaa. Onhan se miehellekin rankkaa, kun sille aina kotona puran itseäni...eikä sillä ole oikein ketään varsinaista ystävää...kuin tuolla työssä vaan...ja mukava kuitenkin teidän kanssa puhua, kun on samanlaisia kokemuksia ja tunteet kuitenkin ehkä ymmärretään paremmin.., kuin miehet noin yleisesti..?

Nullpoints Mä mietin vielä uudelleen..tuota istukka ja liikelaskentaa ja "havahduin" sellaiseenkin ideaan, että jos se istukka tosiaan on vasemmalla & alhaalla niin ei kai se vauvelikaan kovasti vasemmalla kyljellä ollessa haluaisi sen "päällä maata" ja siksi onnistuisi esim se liikelaskenta paremmin oik kyljellä... ? No, tosin tuntuu niitä liikkeitä siis muutenki..., mut tuli tosiaan tuosta istukasta mieleen.., että vaikuttaako myös tuohon asiaan? Esikko, kun on niin täysin tietämätön vähän kaikesta taidan vielä olla..

Toive Ihanaa, että olette ostelleet jo tavaroita ja vaatteita ja muutenkin siellä on mennyt kaikki hyvin! Kyllä se helpottaa ja rauhoittaa tosiaankin mieltä, kun saa kaiken hyvin hoidettua ja otetaan mukavasti huomioon, hieno juttu! Nyt ei muuta kuin juhlat pystyyn

Täällä ollaan (tai no ainakin minä ) oon niin joulu ihminen, että huh huh.. Aina kamalat kasat lahjoja...ja kuusi mikä on tarkkaan sovitettu paikalleen ja koristeltu..ja on piparia, torttuja, jouluruokia...ja kaikkea muuta tilpehööriä, mutta kuitenkin järkevästi. Mä tosiaan nautin talvesta (varsinkin, JOS ON LUNTA) ...

Olen kyllä huomannut, että kun vauva on hiljaisempi nyt niin.. sitä saa itsekin nukuttua ja olenkin nukkkunut aika kivoja unia.. tai siis öitä. Tosin aina silloin tällöin, mutta kyllä ne auttaa nekin onnistuneet unet..oli ne milloin vain Isännänkään työntyminen tuohon ihan nahka nahkaa vasten ei enää "inhota" ..jotenkin se kuumuus ei enää haittaa, vaikka hiki siitä tulee! Mut sitten sen itsekin aina unohtaa, että toinenhan yrittään vain auttaa, olla tukena, ja halia vauvaa ja äippää...mitenkäs sitä nyt tuleva isä muuten voisi lähellä olla..? Siis rakkautta ja hellyyttäänhän toinen vain osoittaa

Tänään onkin hiukan erilainen ohjelma päivälle... Sain uuden Indiana Jones elokuvan kotiin (leffakerhosta) ja katselen sen..ja samalla katselen tuolta postin mukana tulleen Lasten Oman Kirjakerhon-vihkosta, että mitä mukavaa sieltä tilaisi! Isäntä kun tykkää kehittää lasta (siis oppimaan) niin ajattelin tilailla isännälle sieltä sellaisen sana-kuvakirjan mitä voivat sitten yhdessä tutkia, vaikka eihän nyt ihan pikkuvauva vielä ymmärrä, mutta isäntä jaksaa "opettaa" ja mukavahan se on, kun tietää että toinen jo miettii mitä haluaa tehdä, opettaa, näyttää ym..

Huomenna vaihdatan autoon talvirenkaat ja perjantaina sit huoltoon ja maanantaina sit uudelleen näytille katsastuskonttorille - Kallista on kyllä auton pito, mutta meillä on kuitenkin sillai tarpeellinen, että ei voida ilmankaan olla.. Tuohon korjaamiseen, katsastukseen ja renkaisiin uppoaakin sit sellainen 300 ?

Tein eilen onneksi niin paljon ruokaa, ettei tänään varmaan tarvii tehdä ollenkaan mut huomenna sitten ja tänään teenkin miehelle uudesta kirjasta sellaista suklaatorttua :p

No mut nyt tällä kertaa kirjoittelu jää tähän.. keskityn tuohon elokuvaan, palailen taas illalla tai aamulla... :wave:

Nimra + KultaMuru 35+3

Hei kaikille! =)

Meille (alias AinoAmanda) syntyi ihana "pieni" poika 20.10.08, painoa 4.1kg, pituus 55cm. :heart: :heart: Jalleen kerran osottautui todeksi, etta synnytysta ja syntymaa ei pysty suunnittelemaan ja toivomani luonnollisen synnytyksen sijaan pieni sai alkunsa imukuppien ja pihtien avustuksella, varmuuden vuoksi leikkauspoydalla ja puoli aitia puudutettuna (uhkana oli etta hatasektioon joudutaan turvautumaan). Alun dramatiikan jalkeen kaikki onkin sitten sujunut oikein kivasti ja nyt kahden viikon ikaisena, poika on tosi tyytyvainen tuhisija, itku tulee vain jos ruoka on myohassa tai masun moyrinat kiusaavat.

Teille kaikille haluan vain toivottaa kaikkea hyvaa odotukseen, sammiokaupalla sisua kaikille aideille ja suojelusenkeleita pikkuisille!! :heart:

AinoAmanda

:flower: AinoAmanda!!!! :flower:
Ihanaa et saatiin tuollaisia mahtavia vauvauutisia tähänkin pinoon taas!!!!!!!!!
Roppa kaupalla onnea äidille, pikkumiehelle ja muulle perheelle!!!!!!!! :wave:
Toivotaan et arki alkaa sujumaan luistavasti. =) Onnea vielä kertaalleen! :flower:

Nimra
ElinaMaria Onnea POKSuista!! Joo, ymmärrän kyllä mitä SuukkoSuulle kirjoituksessaan ajoi takaa. Mä vaan olen niin erilainen näissä asioissa kuin moni muu... Mä olen aina ollut erittäin herkkä ja paljon ajattele luonne...sellainen "unelmoija" ja "haaveilija" ja haluan, että tiedän mitä itse olen ja mihin kykenen ..haluan voida sanoa ihmisille, että tunnen itseni ja tiedän milloin tarvitsen mitäkin. Vaikka minulla nuo menetykset eivät ole olleet niin pitkällä kuin monella muulla niin se antaa minulle toiveita, kun näen että miten rohkeita te pystytte olemaan!!! Siis se on niin ihailtavaa, että säilytte kyllä kaikki sydämessäni suurina rohkeina ihmisinä! Siis annan teille niin suuren arvon kyllä ihmisinä, että sitä ei moni osaa edes kuvitella. Se on ihanaa, kun rohkeutta on monenlaista.

Itse en tiedä.. kuinka pystyisin tuohon, mutta ehkä se elämä (valitettavasti) opettaa tuollakin saralla .. :'( Vaikka ei sitä kenellekään toivo! Itse tosiaan ennemmin puhun mietteistä ja tunteistani hyvinkin avoimesti kuin että tekisin saman virheen kuin muutama vuosi sitten ja ehkä vielä vuosi sitten...että yksin yritän pärjätä..Ei siihen kaikki kykene, että asiat hoituu "yksinään"..

Mä en tiedä kuinka paljon olet lukenut noita vanhoja ketjuja, mutta siellä olen kertonut paljon mitä on tässä muutaman vuoden aikana tapahtunut ja osa asioista on vieläkin hoidettavana niin jotenkin ne(kin) valitettavasti vielä joskus antaa "vallan" ehkä huonompienkin päivien tulolle.. , mutta onhan niitä kaikilla..

AinoAmanda Onnea aivan hurjasti pojasta !!! Teillä onkin jo arkea ollut vähän aikaa, kun poika jo pari viikkoa - Siis ihan suuret onnittelut täältä sinne, sydämemme pohjasta

AinoAmanda onnittelut pikkuprinssistä :heart:

EM onnea 14. viikon alkamisesta :flower:

Kuinka mä oon näin saamaton, saikulla oon kotona ja olis niin hyvää aikaa tehdä opparia... mutta mitäs mä teen. Töllötän telkkaria :ashamed: sitten muutaman viikon jälkeen, ihmettelen kun ei oo työ vielä valmis :eek: Huomenna pitäis mennä töihin koulutukseen... ihmettelen vaan, että mitä järkee käydä koulutusta joka koskee ens vuotta :/ mammaloma kuitenkin alkaa jo tän vuoden puolella, en vaan jaksa ymmärtää taas pomoja |O

Nimra sitä vartenhan täällä ollaan, että kuunnellaan toisten vuodatusta =) musta on ainakin kiva, että noin avoimesti kerrot omasta tilanteestas.

Äh sitä piti vielä muilta pitkällä olevilta kysyä, että tuntuuko teillä vauvan potkut vähän niinku häntäluussa/takalistossa :eek: ku tekee välillä ihan hirveen kipeetä, ku tuntuu että toinen yrittää väärää kautta tulla ulos :LOL: Ei pysty edes istua ku toinen rupee potkimaan tonne taakse, ja seisaalteen kun sitten on niin tuntuu, että jalat menee alta... :/ Mikä ihmeen akrobaatti tuolla mahassa oikein asustaa...

Onnea AinoAmanda!! :heart: Ihanaa!! :D

nimra kiitos kaunis sanoistasi... :hug: Olen joitain tapauksia lukenut menneisyydestäsi ja aika rankkaa sinulla on ollut. ja uskon että raskaus vielä herkistää kaikelle ja saa tunteet muutenkin pintaan. Minä itse olen sellainen että puhun ja kirjoitan aina asiat auki, mutta en tykkää jäädä vatvomaan niitä. Elämässä pitää mennä eteenpäin, eikä jatkuvasti katsella taaksepäin. Menneisyydestä toki voi oppia paljon, mutta ei siihen saa jäädä kiinni roikkumaan... vaikka joskus menneisyys roikkuu kiinni sinussa (esim. se sun velkatakaushässäkkä). Ei yksin pidäkkään aina jaksaa. Musta se on ihan ok välillä nostaa kädet ilmaan, antaa itkun tulla ja sanoa että voisko joku vähän auttaa kun minä en jaksa enää. :hug: Yllättävää kyllä, apua yleensä aina saa kun sitä pyytää. Aina joku ystävä koppaa kainaloonsa kun on hätä. :heart: Mutta joka tapauksessa teillä on pian lapsi! Se jos mikä antaa aihetta katsoa tulevaisuuteen positiivisin mielin! Ajattele että elämässäsi alkaa nyt uusi aikakausi! :) Se onnellinen ja rakkaudentäyteinen aika. :hug:

kiitos orchid! =)

Nimra
Orchid Mulla on kyllä tuntunut, että vauva ei aina ihan tajua, että mikäs se oikea reitti taas olikaan :eek: :LOL: :LOL: Ei vaines, joskus iltaisin kun mies ottaa syliin...niin musta tuntuu hassulta kun vauva tuuppaa miestä mun selän taakse :LOL: :whistle: Siis juuri tuonne häntäluuun ja takalistoon päin... Mä kun tuppaan nukkumaan niin kiemurassa, että välillä on ihan hankalaa.. :ashamed:

ElinaMaria Kiitos kirjoituksestasi, niinhän se on ettei kannata murehtia menneitä eikä vatvoa asioita, mutta sanotaanko näin, että minulla on tuon luonteen kanssa muutenkin "ongelmaa", kun tuota perfektionismia siis hoidatan, joka on TODELLA rankka ja mulla kun se on vielä sellainen negatiivinen perfektionismi niin otan vielä hiukan enemmän itseeni kuin yleisesti perfektionisti - (hankala selittää ).., mutta en tavallaan anna itselleni "anteeksi" mitään sellaista joka on mennyt/menee pieleen elämässä. Vaikka tiedän/ymmärrän tavallaan, että kaikki ei ole "mun" syytä niin en osaa sitä kuitenkaan käsitellä "loppuun" niin kuin normaali ihminen, ilman tätä vi****maista vaivaa :ashamed: :x No, mies on onneksi tukena ja käyn tosiaan puhumassa ja hoitamassa itseäni ja olenkin kyllä saavuttanut suhteemme aikana itseni kanssa enemmän kuin olisin koskaan osannut toivoakaan, joten uskon että pääsen vielä tästäkin eteenpäin, tosin se ei tässä asiassa käy ihan päivässä taikka kuukaudessa. Onneksi miehen yksi tyttöystävä (minunkin nykyinen ystäväni ) on kokenut saman (pahempana ) ja auttoi minut yli ensin ensimmäisestä km:stä ja nyt on tukena myös tässä asiassa ja myös mieheni pystyy ymmärtämään paremmin, kun on kaksi samanlaista, vaikka hän on tosin jo parantunut :D

Minulle ei ole koskaan omasta elämästä puhuminen ollut vaikeaa ja siksi ehkä helposti puhun täälläkin.. kaiken, vaikka eihän aina haluta tietää :snotty: Mä vaan olen sellainen :| No, tietyssä mielessä pidän sitä taas "omana vahvuutena", että uskallan olla se mitä olen, en yhtään sen parempi kuin mitä "jaksan".. Selitinköhän vaikeasti :D ?

Kirjoitustasi lukiessa... Kyyneleet valtasi minut täällä päässä... Onneksi mies ei ole vielä kotona.. :whistle: Ei tarvitse tätä sit "selitellä", että mikäs nyt on hätänä, vaikka mikään ei ole, päin vastoin, iloinen olen siitä, että yrität stempata :hug:

Tuossa sain elokuvan katseltua ja hyvähän se oli..ja vielä kunnon Harrison Ford
:whistle: :p :heart: Niin mikäs olis parempaa ?!? :LOL: Tuossa sen jälkeen tein suklaakakun, joka paistuu uunissa ja aloittelin tekemään ruokaa..kohta teen sen sit valmiiksi niin, että on lämmintä miehen tullessa, vaikka tänään onkin sitä sun tätä =)

Hitsi, mulla on tullut uus vaiva :LOL: (taas) Mulla on tänään ns. polttanut tuolla keskiselässä.. ei siis koko aikaa, mutta ihan satunnaisesti ja ei tunnu mukavalta.. Kunpa loppuis se kokonaan.. :ashamed:

No, nyt taas puuhaamaan tuota kakkua ja ruokaa :wave:

Hei kaikille! Onnittelut AinoAmandalle vauvasta! Itsellä taitaa olla vielä pitkä ja kivinen tie edessä, että samassa pisteessä olis. Nyt on viikko 9+5 menossa. Mä en oo koskaan keksinyt mitään nimeä näille mun vauvoille tässä maha vaiheessa, olen ehkä vähän tylsä... Teillä tuntuu olevan niin kivoja nimityksiä teidän maha-asukeille... :)

Mun oireet on vähentynyt, mutta se on kai ihan luonnollista tässä vaiheessa. Pääsis vaan sinne ultraan pian näkemään, mikä on tilanne! Meillä on semmonen kotidoppleri, millonhan sillä pystyikään alkamaan kuunnella niitä sydänääniä. Oliks joskus viikolla 14? Jos jollain on semmonen, niin voiko sillä kuunnella niitä ääniä usein? Ku me kyllä kuunneltiin viimeks, mutta sitten mä luin jostain, en yhtään muista mistä, että sillä ei kannattais koko ajan kuunnella... Enkä mä ees muista miks ei... Mulle jää muutenki päähän kaikkee ihmetutkimuksia, enkä sitten muista niitä kokonaan... Ei kai siinä mitään haittaa, jos silloin tällöin kuuntelee. Musta on muutenkin tullut tarkempi joka asian suhteen. Olen melkein hysteerinen odottaja jo. :D

Olisko kellään suositella mitään kivoja nettikauppoja, missä olis kivoja äitiysvaatteita? (Ehkä vähän erikoisempia tai värikkäämpi tai jotain...) Mä oon jo tilaillu niitä, koska se luo mulle uskoa tulevaan. Kai mä niitä kuitenki joskus tarvin, jos tää kesken menis. Ja oon mä nyt jo niin turvonnut, että ei normivaatteet oikein hyvältä tunnu.

Nimra, musta on tosi hienoa, että osaat olla avoin. Olen vähän kateellinen kaltaisillesi ihmisille! Itse olen ollut aika sulkeutunut, mutta huomannut nyt että elämä on helpompaa ja mukavampaa kun uskaltaa olla avoimempi. Murheet on helpompi kantaa, kun uskaltaa puhua ja pyytää apua kun ei jaksa.

Onnellista odotusta kaikille!

EM Joo kaali kuulemma auttaa rintoihin. Mulla ne rinnat menivät kuumiks ja tykyttäviks yhtenä yönä siel sairaalassa. Otin pyyheliinan ja kostutin sen ja laitoin rintojen päälle ja se auttoi siihen tuskaan. Se olikin joo aika hurja kokemus. Olinkin sen jo ihan unohtanut. :whistle:
Imetykseen menee aikaa tosiaankin. Kyl kaikki tv ohjelmat tulee tutuiksi silloin. Ajattelin et menisin ostaa pitkän palan kangasta ja tekisin/sitoisin et pääsisin talossa pikkasen liikkuu vaikka vaavi syö. Siis sellainen kantoviritelmä on mielessä. Mikäs sellaisen nimi nyt olikaan?
Onnee poksumisista EM!!!!!

Nimra Niin miten päin sä luulet et vaavisi on? Mä luulen et Tirri on selkäranka mun oikeella puolella ja jalat & kädet siis osoittavat vasemmalle, eli istukan suuntaan. Toi on mun arvio, mut tosiaankin en tiiä. Jos noin on, niin sit se voi takoa istukkaakin joskus vahingossa.
Orchid Mul ei tunnu takana liikkeet. Edessä ja niis luissa kylläkin. |O Et oikeeta suuntaa härnää tää kaveri.
s-anttu mul ei sitä doppleria ollut, joten en tiiä viikoista, mut tosiaankin ne aikaisin sydämen sykkeet kuulu. Ja en usko et sen käytöstä on haittaa ollenkaan. Eiks Toiveella ollut se kone???????
Mä oon ostellu mammahousuja vaan. Kaikki topit ovat "normaaleja" eli normikaupasta. Saa tietty ostaa ne pikkasen isompina ja täytyy olla venyvää kangasta tai muuten leveen mallisia ja tietty tarpeeks pitkiä. Hyvä juttu nois topeissa on se et niit voin sit muutenkin käyttää tulevaisuudessa. Hmmm nettikaupoista mul ei oo ideaa........ :ashamed:
(.) Ei oo uutisia. Ihan sitä samaa kuin eilenkin. Ihan kiva vaan kun on tasaista joskus tää meno. :p

NullPoints ja Tirri 31+5

Iltaa!

Juuh mulla on kotidoppler! Ostin sen muistaakseni rv14+3 ja hyvin kuului jumpsutus silloin pienen etsinnän jälkeen. Löytyi ihan karvarajalta =) Mulla sydänäänet kuului neuvolassa jo rv 10+1 ja istukka takaseinässä. =)

Toive81 ja taas monta nuttua rikkaampi Mini 31+2

Heipsan kaikille!
Päätin tulla pikaisesti työn lomasta kirjoittamaan, kun on pieni rakonen.. On ollut ihan kauhean kiirettä töissä ja niitä on pitänyt vielä aika monena iltana kotonakin tehdä, joten en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta sen verran olen pitänyt huolta, että olen ehtinyt käydä jutut lukaisemassa..

Lokakuu sitten oli ja meni, nyt jo marraskuu. Huh, miten aika menee nopsaan.
Sen huomaa siitäkin, että miten teillä kaikilla on yhtäkkiä niin isot raskausviikot! Frizzantella oli poksunut viikot kolmenkympin yli ja Katherine, Nullpoints ja Toive viilettää jo hyvää matkaa kolmenkympin paremmalla puolella.. Nimrallakin muutama hassu viikko enää. Ja Pamulla vauva jo tässä kuussa! Ja vastahan ElinaMariakin plussasi Huh. Vähänkö olen pudonnut junasta
Nullpointsille kiitokset hienosta pinosta.

Uusiakin on tullut, tervetuloa S-anttu ja Sisli minunkin puolestani. S-anttu kyseli dopplerista, minä hommasin sellaisen ja kyllä helpotti alituiseen huoleen vauvasta. Kyllä sillä saa mielestäni kuunnella niin paljon kuin tykkää, en ole sellaista kuullut että haittaa olisi. Meillä on sellainen AngelSounds-merkkinen ja aika aikaisin ne sydänäänet kuuluivat, juuri ihan alhaalta miten Toivekin kertoi.

Katherine kyseli aikaisemmin mitä kotona pitäisi olla vauvaa varten valmiina. Tuolla keskusteluissa oli jossain vaiheessa tosi pitkä pino juuri tuosta aiheesta, löytyisiköhän haulla? Ihan hyviä ajatuksia siellä oli ja mielipiteen vaihtoa, mitä oikeasti tarvitsee.

Mukavalta kuulostaa, että olet Toive päässyt asettautumaan uuteen maahan. Hienolta kuulostaa tuo toiminta siellä neuvolassa, että huomioivat noin hyvin sinun tilanteen. Saitko Suomessa järjestettyä ne Kelan jutskat ennen lähtöäsi?

(.) Tuntuu, että paisun paisumistani.. Tai ainakin maha paisuu, muualle ei pahemmin ole kilot levinneet vaikka niitä yhteensä onkin ehkä joku 7kg tullut.. Kävin perjantaina neuvolassa, oli lääkärineuvola-aika. Tuosta kauheasta työmäärästä johtuen on suppareita alkanut olemaan ja olenkin yrittänyt rauhoittaa menoa. Muuten olo on ollut ihan pirteä ja ajattelin, että hb on ainakin kunnossa kun olen tuplarautaa vedellyt viimeisen kuukauden (edellisellä neuvolakerralla oli hb 106). No, yllätys tuli siinä että hb oli vain 102! Kehoitus tuli vaihtaa merkkiä, vaikka kuulema olin syönytkin sitä merkkiä, mistä sanotaan että imeytyy helpoiten.. Lääkärineuvola oli tosi pikainen, lääkärin mielestä vauvan koko oli normaali raskausviikkoihin nähden, samoin lapsiveden. Päältä tunnusteli asennon ja koon ja pää alaspäin siellä köllöteltiin. Ihmettelin kyllä sitä, että kuukauden aikana sf-mitta oli kasvanut 7cm! Eli oli nyt 26cm ja viikkoja tasan 27.

Maanantaina oltiin sitten siellä odotetussa 4D-ultrassa, silloin rv 27+3. Hieno kokemus kyllä! Vauveli oli pää alaspäin ja oli saanut päänsä pieneen tilaan istukan alle, istukka on etuseinässä, ja lääkärillä oli aluksi vaikea saada kuvattua kasvoja. Samoin kädet olivat poskella, ja jalatkin välillä naaman edessä. Eli aika myttyyn sai itsensä!
Ei ihme, että niitä potkuja tuntuu joka puolella, kun on noin notkea! Selvisi sitten, että meille odotetaan kolmatta prinsessaa
Ihanaa!
Kuva ja video saatiin matkaan. Kaikki oli ultran mukaan ihan ookoo. Yllätys oli vauvan koko, jonka lääkäri oli perjantaina todennut "normaaliksi".. Painoarvio oli n.1400g!!!
Eli vastasi viikkoja 29, melkein kaksi viikkoa isompi kuin raskausviikot silloin. Voihan kääk.
Syntymäpainoarviota ei edes antanut (minun mielenrauhan vuoksi???) vaan totesi että iso vauva on tulossa.. Suositteli painoarviota vähän myöhemmin vielä.. Kyllä vähän jurppi se neuvolan arvio, joka tehtiin vain pari päivää aiemmin. Täällä ei edes ole enää mitään lääkärikäyntiä neuvolan puolesta raskauden aikana, tuo oli viimeinen. Aion kyllä vaatia tuota painoarviota, nyt alkoi synnytys jo jännittämään kun aiemmin en ole edes hirveästi ajatellut.. (Kun kaksosethan ovat syntyneet sektiolla.)

Tämmöiset tunnelmat täällä..
Pirtsakkaa loppuviikkoa,

Luminia ja "pikku"Pimu 27+5 (ultran mukaan 29+2)

Heippa!

NImrako se oli joka jutteli peloista, että jos vauva ei terve tms... niin ihan samoja fiiliksiä täälläkin on! :hug: mietityttää synnytyskin ja kipu tietty, mutta myös miten se menee, onko vuavan pää oikein, mahtuuko tulemaan.. ja sitten tuo tosiaan loppua kohden mietityttää että miten vauva voi...onko terve, mitä niin hartaasti toivotaan, vaikka tietenkin sitä rakastaa sellasena kuin on..mutta just nuo oamt voimat ym... kyllä kaikenkaista päässä liikkuu. ja sit mulla on tullu jostain ihme pelko loppua kohden, että toimiihan esim. istukka loppuunasti kunnolla ja vauva saa ravinteet ja hapet... :snotty: en tiedä mistä nää tulee........ :/ pelkoa on ilmassa jos myös ihanaa odotusta :saint: ihanan runon tai ajatuksen olit kirjoittanut!! :saint:

nullpointisille kiitos vinkistä... kaikenhan voi hakea kaupast amyöhemminkin, meinaa mies :saint: turha se on stressata tavarasta.... tilasin muuten sisustustarras netiästä jossa lukee "rakkaudella valmistettu" !! se tulee vauvan sängyn yläpuolelle!! aivan ihana!! 29 ekeä maksoi.

ainoamandalle hurjat onnittelut miehenalusta!!!!!!!!!!! :hug: :flower: :saint: :heart:
kyllä kelpaa teidän......vaude!!!! :saint:

omaa oloa... hyvä vointi tällä hetkellä, pari päivää ollut kärttynen ja itkuinen, mutta tänään heräsin iloisena :saint: saa mieskin nauttia välillä ilosemmasta naamasta :saint:
mutta kauanko....who knows... :LOL:
pienen liikkeet tuntuu iltaisin paljon enemmän, aamuisin tuntuu ottavan rauhallisesti...ja aina kun huoli meinaa iskeä laitan miehen laskemaan vauvan sykkeen, jonka se on saanutkin aina n. 140-150 kun kuuntelee masun päältä. Se on upeaa, kaikille meille!

tänään vuorossa vauvan huoneen laittoa...sijotetaan pinnasänky oikeelle paikalle ja vähän järkätään sitä huonetta... haluisin sinne kaikkea mutta mies panee vähän vastaan..ettei kuulemma mee "yli"...jaa mulla vai? ;)

mukavaa keskiviikkoa kaikille...

katherine ja kultanen 32+4

ainoamanda!! Ihania uutisia, ONNEA tuhannesti! :flower:
Loppu hyvin, kaikki hyvin eikös niin! =)

Luminia, kiva oli kuulla sinusta! :wave: Siltikin nuo painoarviot on aina arvioita, muistathan sen, hyvä kuitenkin että sinusta ja teistä huolehditaan, painoa seurataan. Mutta koita olla murehtimatta liikaa.

katherine & nimra, juu samoja juttuja ja ajatuksia täälläkin suunnalla...meneehän kaikki hyvin loppuun saakka, onhan vauva terve, selviänhän itse hyvin....
mutta koitan olla miettimättä liikaa, ei noille asioille kerta ite voi yhtään mitään.
ja mitä enemmän niitä pyörittää mielessä sitä ennemmän ahdistaa joten koitan vaan olla.

tääl on räkäjengi koossa, kaikilla vuotaa,valuu ja yskittää...mälsää.
palataan...
Pamuk

Päivää taas!

Unohdin onnitella eilen AinoAmandaa eli OIKEIN PALJON ONNEA UUDESTA PERHEENJÄSENESTÄ! :flower: :heart: =)

Luminia: Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Sullahan on jo komiat mitat ja kivankokoinen vauveli tulossa =) Tiedätkö, ei ole Suomen kelasta tullut vieläkään mitään päätöksi mistään!!! :kieh: Eli en tiedä saanko rahaa tai edes sitä äippäpakkausta (mikä harmittaa kyllä ihan hirveästi jos en sitäkään saa!). Soitin 2 viikkoa sitten täältä "halvan" puhelun ja odotan tällä viikolla jotain päätöstä, koska työnantajani on toimitanut (toivottavasti!) viime viikon lopulla kelaan sen puolen vuoden palkkatiedon. Ihmetyttää vain tämä touhu kun muutetaan kuitenkin heti keväällä takaisin Suomeen ja meillä siellä "koko elämä" odottamassa:talo, sukulaiset, mun työ! Mun oli vaan pakko anoa tämän maan hetua, että pääsen neuvoloihin ja saan oikeiden synnyttää täällä ja muutenkin tarvittavat hoidot! Se on huono juttu, että jouduin laittamaan tämän maan papereihin olevani täällä yli vuoden koska muuten en ole oikeutettu palveluihin. Pelkäänkin, että juuri tämä voi aiheuttaa mulle hankaluuksia Suomen kelassa vaikka heille selitin miksi niin teen ja töitä en kuitenkaan tule täällä tekemään vaan olen tosiaankin mukana vain perheenjäsenenä. Huh ku monimutkaista!!! Toivon hartaasti, että kaikki menisi parhainpäin :ashamed:

Taas on harmaa keli, murr! Ostettiin eilen Minille pinnasänky ja TAAS kasa vaatteita ja muitakin tarvikkeita, hui! Mut on tää pesänrakennus kyl ihanaa! Koskas uskallan koota (tai siis mies) ton pinnasängyn? :D ;)

Täälläkin pyörii päässä välillä kummia pelkoja: kuten katherine kirjoitti, saako vauva tarvittavat ravinnot/hapen loppuun asti, mitä jos istukka yhtäkkiä irtoaa, tai vauva sotkeentuu napanuoraan ja... ja....Inhoja ajatuksia pääsee välillä livahtamaan mieleen!!!

Toive81 ja hieman aktivointuneempi Mini 31+3

Nimra tuosta perfektionismista en tiennytkään, tai sitten se on mennyt minulta ohi silmien... ei olisi ihme, musta tuntuu että mun aivot on ihan täynnä jotain sahanpurua! :snotty: Voin vain kuvitella miten hankalaa on elää itsensä kanssa jos kokee että kaiken pitäisi olla täydellistä. :( Mutta hienoa että tiedostat asian ja hoidat sitä. :) Ja nimenomaan, mulla ainakin kirjoittaminen ja asioiden jakaminen auttaa moniin ongelmiin. Usein vaan senkin takia että ne itse tajuaa paremmin kun ne kirjoittaa tai sanoo ääneen. :) Ja joskus myö saa hienoja neuvoja ja lohdutusta! :D jatka vain kirjoittamista, ja jos ei kaikkea aina jaksa lukea niin eihän kenenkään ole pakko! :LOL:

S-anttu mulla kuului 12+6 sydänäänet neuvolassa. Ja ei kai siitä mitään haittaa vauvalle ole, senkun kuuntelet niin paljon kuin mieli tekee. :)

NP kantoviritelmä... siis kantoliinako? :) Sehän vois toimia hyvin.

Luminia onnea prinsessan odotukseen! Ihanaa! :heart: Kiva kuulla sinustakin! :)

katherine nuo pelot on varmaan meillä jokaisella... :) Kaikkihan toivoo että kaikki menee hyvin, ja useimmitenhan niin käykin. Eli positiivisin mielin synnytystä kohden vaan!! jokuhan sanoi että tästä se asioista huolehtiminen vasta alkaakin... :D

PamuK yritän samaa, olla ajattelematta liikaa. Ja koittaa tehdä osotusajasta onnellisen ja täyteen hienoja muistoja. :D Ettei pelko ja huoli siivittäisi koko raskautta... :ashamed: Tähän mennessä olen onnistunut ihan hyvin. :) Sinullakin jo niin loppumetrit että eiköhän kaikki mene loppuun saakka hienosti!

Toive kuulostaapa hankalalta!! :eek: Missäs päin maailmaa sinä olet? Siis ihan siksi kiinnostaa että jos olet EU:n alueella niin eikös tuollaisten olisi pitänyt helpottua...

(.) kävin työkkärissä ja onneksi ne ei enää mua patistellut työnhakuun... on nimittäin motivaatio hyvin kaukana... :snotty: sanoivat että katso itse jos jotain määräaikaisia kivoja pestejä löydät mutta jos ei niin ilmoita maaliskuun loppuun mennessä milloin jäät äitiyslomalle... :D Muutaman lyhytkurssin se esitteli mulle, kuvankäsittelyä tai nettisivujen tekoa. :) Voishan sitä mennä, 10 päivää kestäis. Olis jotakin tekemistä. :D

EM ja Dodo 13+1 :heart:

Yhteistyössä