Heipsan kaikille!
Päätin tulla pikaisesti työn lomasta kirjoittamaan, kun on pieni rakonen.. On ollut ihan kauhean kiirettä töissä ja niitä on pitänyt vielä aika monena iltana kotonakin tehdä, joten en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta sen verran olen pitänyt huolta, että olen ehtinyt käydä jutut lukaisemassa..
Lokakuu sitten oli ja meni, nyt jo marraskuu. Huh, miten aika menee nopsaan.
Sen huomaa siitäkin, että miten teillä kaikilla on yhtäkkiä niin isot raskausviikot!
Frizzantella oli poksunut viikot kolmenkympin yli ja
Katherine, Nullpoints ja Toive viilettää jo hyvää matkaa kolmenkympin paremmalla puolella..
Nimrallakin muutama hassu viikko enää. Ja
Pamulla vauva jo tässä kuussa! Ja vastahan ElinaMariakin plussasi Huh. Vähänkö olen pudonnut junasta
Nullpointsille kiitokset hienosta pinosta.
Uusiakin on tullut, tervetuloa
S-anttu ja
Sisli minunkin puolestani. S-anttu kyseli dopplerista, minä hommasin sellaisen ja kyllä helpotti alituiseen huoleen vauvasta. Kyllä sillä saa mielestäni kuunnella niin paljon kuin tykkää, en ole sellaista kuullut että haittaa olisi. Meillä on sellainen AngelSounds-merkkinen ja aika aikaisin ne sydänäänet kuuluivat, juuri ihan alhaalta miten
Toivekin kertoi.
Katherine kyseli aikaisemmin mitä kotona pitäisi olla vauvaa varten valmiina. Tuolla keskusteluissa oli jossain vaiheessa tosi pitkä pino juuri tuosta aiheesta, löytyisiköhän haulla? Ihan hyviä ajatuksia siellä oli ja mielipiteen vaihtoa, mitä oikeasti tarvitsee.
Mukavalta kuulostaa, että olet
Toive päässyt asettautumaan uuteen maahan. Hienolta kuulostaa tuo toiminta siellä neuvolassa, että huomioivat noin hyvin sinun tilanteen. Saitko Suomessa järjestettyä ne Kelan jutskat ennen lähtöäsi?
(.) Tuntuu, että paisun paisumistani.. Tai ainakin maha paisuu, muualle ei pahemmin ole kilot levinneet vaikka niitä yhteensä onkin ehkä joku 7kg tullut.. Kävin perjantaina neuvolassa, oli lääkärineuvola-aika. Tuosta kauheasta työmäärästä johtuen on suppareita alkanut olemaan ja olenkin yrittänyt rauhoittaa menoa. Muuten olo on ollut ihan pirteä ja ajattelin, että hb on ainakin kunnossa kun olen tuplarautaa vedellyt viimeisen kuukauden (edellisellä neuvolakerralla oli hb 106). No, yllätys tuli siinä että hb oli vain 102! Kehoitus tuli vaihtaa merkkiä, vaikka kuulema olin syönytkin sitä merkkiä, mistä sanotaan että imeytyy helpoiten.. Lääkärineuvola oli tosi pikainen, lääkärin mielestä vauvan koko oli normaali raskausviikkoihin nähden, samoin lapsiveden. Päältä tunnusteli asennon ja koon ja pää alaspäin siellä köllöteltiin. Ihmettelin kyllä sitä, että kuukauden aikana sf-mitta oli kasvanut
7cm! Eli oli nyt 26cm ja viikkoja tasan 27.
Maanantaina oltiin sitten siellä odotetussa 4D-ultrassa, silloin rv 27+3. Hieno kokemus kyllä! Vauveli oli pää alaspäin ja oli saanut päänsä pieneen tilaan istukan alle, istukka on etuseinässä, ja lääkärillä oli aluksi vaikea saada kuvattua kasvoja. Samoin kädet olivat poskella, ja jalatkin välillä naaman edessä. Eli aika myttyyn sai itsensä!
Ei ihme, että niitä potkuja tuntuu joka puolella, kun on noin notkea! Selvisi sitten, että meille odotetaan kolmatta prinsessaa
Ihanaa!
Kuva ja video saatiin matkaan. Kaikki oli ultran mukaan ihan ookoo. Yllätys oli vauvan koko, jonka lääkäri oli perjantaina todennut "normaaliksi".. Painoarvio oli n.1400g!!!
Eli vastasi viikkoja 29, melkein kaksi viikkoa isompi kuin raskausviikot silloin. Voihan kääk.
Syntymäpainoarviota ei edes antanut (minun mielenrauhan vuoksi???) vaan totesi että iso vauva on tulossa.. Suositteli painoarviota vähän myöhemmin vielä.. Kyllä vähän jurppi se neuvolan arvio, joka tehtiin vain pari päivää aiemmin. Täällä ei edes ole enää mitään lääkärikäyntiä neuvolan puolesta raskauden aikana, tuo oli viimeinen. Aion kyllä vaatia tuota painoarviota, nyt alkoi synnytys jo jännittämään kun aiemmin en ole edes hirveästi ajatellut.. (Kun kaksosethan ovat syntyneet sektiolla.)
Tämmöiset tunnelmat täällä..
Pirtsakkaa loppuviikkoa,
Luminia ja "pikku"Pimu 27+5 (ultran mukaan 29+2)