*** Keskenmenon jälkeen plussanneet marraskuussa***

NP Tiiäkkö! Just eilen illalla sit ko pötköttelin sängyllä miehen ollessa koneen ääressä ni tunsin niit liikkeitä taas! :heart: Semmosia tosi hentosia, mut silti! Ja sit ku meni mahaltee ni ei juuri voina niin olla ko sattu ja alko myllertää kohdussa :p Jospa se tästä ja liikkeit alkais tuntea useamminkin pian! :heart: B)

SS & mytty 17+2

Kiitos NP ja Tuttiritari vastauksista!! =)

No niin mä kans vähän ajattelin että ostan sellaiset hyvät yhdistelmät... mä en ollenkaan ajatellu että se laps voi haluta pystympään sieltä jossain vaiheessa... :whistle: Hih. :) Mut niin tosiaan, meijän Dodo on lokakuussa noin 5kk, että voi olla että ennen lumien tuloa jo pönkee sieltä makuuasennosta pois... Kiitos hirveesti vinkeistä kun eihän näitä asioita osaa oikein kaikkia ajatella. :)

suukkis jee!! onnea vaan liikkeistä! :flower:

EM kiitos!! Mäki muute oon aika lailla varma, et yhdistelmät meille tulee. Ne on niin kätsyt. Tosin sitä oon miettiny, et missäs iässä muute laps sais alkaa istua? Oliko se 6kk? Et sit vois alkaa rattaina vaan käyttään ku pitää ympärilleen nähdä :heart:

SS Hienoo!!!!!!!!!!!
Kiva kun alkaa ne liikkeet tuntuu!!!!!!
Istumisesta Ennen 6kk ei sais istuttaa, eli laittaa istuvaan asentoon ollenkaan... Vissiin selkäranka ei oo tarpeeks vahva siihen... Sit sen jälkeen voi laittaa istuvampaan asentoon ja itsekin vaavi alkaa nousee... On varmasti eroja tossakin. Meiän neiti teki kaikki suht koht ajoissa, konttailemaan lähti aikaisin ja alkoi seisookkin 10kk iässä, käveli sit 11kk kohdalla jne... Ne kun menee sen 6kk ohi, niin alkaa tosiaankin tapahtuu... Mut eroja on paljon. Tutun lapsi lähti kävelee just kun oli jo 1v 4kk... eli toi on just tota...
(.) Sain tietää pari päivää sit et mun yks naapuri on raskaana. Meinasi mulla itku tulla. :'( Ihan siis ilosta, koska hänellä on ollut 3 keskenmenoa ( rv10, rv12 ja rv14, yksi lapsi ekan km jälkeen). Hän oli just aloittanut tutkimukset jne ja nyt pamahti. Nyt on menossa jo rv14 ja ultrattu on 3 kertaa jo. Kaikki hyvin. Eli arvatkaako ollaanko siinä talossa nyt aivan iloissaan. Mä vaan halasin ja halasin häntä, kun oon seurannu sivusta menoo ja tiedän tunteen et toiset raskautuu ja itse ei. En oo viittiny käydä vierailulla mahani kanssa, kun nyt ei välttämättä tossa tilanteessa kiinnosta toisten mahoja katsella. Mut nyt tosiaankaan ei tarte tuotakaan ajatella. :heart: Aivan ihania uutisia siis. :heart:

Heippa äityliinit!

Vieläkö muistatte mua? :ashamed: On tosiaan vierähtänyt hiukan aikaa kirjoittelusta. Olen kyllä taustaillut koko ajan, mutta omassa odotuksessa on LOPULTAKIN tullut jotenkin seesteisempi vaihe. Ei siis ihan koko ajan paniikkia jostakin. Niin ehkä siksi ei ole ollut niin tarvetta - eikä aikaakaan - purkautua. Vaikka kyllähän tänne tosiaan olisi suorastaan suotavaa kirjoitella silloinkin, kun kaikki menee hyvin - jospa aloitan nyt uuden kauden. =)

Vauvoja on ehtinyt syntymään tänä aikana vaikka kuinka monta - ihanaa! Ja sanoinhan jo niistä MyAngelsin vaunuista, että tyttö sieltä on tulossa. :LOL: Olisi kyllä ihanaa kuulla miten siellä ja Miikkiksellä menee - tulkaa ihmeessä kertomaan, kun sopiva hetki sattuu!

Uusiakin on tullut mukaan paljon. En enää muista ketkä kaikki olen toivotellut tervetulleiksi - mutta mahtavaa, että porukka uusiutuu. Jännää, että alkaa löytämään itsensä tuolta etusivun listalta jo aika läheltä huippua! :eek: :eek:

Sisli kyseli keskenmenon vaikutuksesta seuraavaan raskauteen. Mulla on tämä parempi jakso alkanut ehkä joskus rv 26 tienoilla. Vielä rakenneultran jälkeenkään en oikein osannut nauttia, kun sitten aloin pelätä ennenaikaista synnytystä jne. Mutta kuten joku sanoikin, uskon että meistä useimmilta vaaleapunaiset lasit on viety lopullisesti. Itse yritin ajatella niin, että nautin edes niistä hetkistä, kun mikään ei ihan hirveästi panikoituttanut. Se onnistuikin välillä, ja sellaisina päivinä sitten tein mm. kaikenlaisia hankintoja (jotka seuraavana päivänä olisin haunnut palauttaa...)

Täällä on keskusteltu vaunuista ja kaukaloista. Kerronpa mihin me päädyttiin. Eli tilattiin Saksasta Gessleinin yhdistelmät, joissa on vaihdettavat etupyörät. Kääntyvät pienet on mainiot ostoskeskusissa, asfaltilla jne. ja isot sitten lumessa ja vaativammassa maastossa. Lisäksi tilattiin Maxi-Cosin kaukalo, jonka saa vaujen runkoon kiinni. Eli jos lähtee vaikka kauppaan voi ottaa pelkän rungon auton takalootaan ja siirtää sitten parkkiksella vauvan kaukaloineen runkoon. Tässä on linkki yhteen suomalaiseen nettikauppaan jos haluatte ihmetellä:

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3047/pl#

Ja tällainen on se kaukalo:

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1970/pl#

Me tosiaan tilattiin nuo Saksasta ja säästöä tuli sellaset 300 euroa yhteensä, eli aika paljon ainakin meidän budjetissa. Niin ja vielä piti sanoa, että aiotaan yrittää pärjätä pelkästään noilla Gessleineilla ilman matkarattaita. Tuttavat ovat kehuneet, että ratasosa rungossa pikkupyörillä on niin kätevä, että varsinaisia matkarattaita ei tarvitse. Vaikka tietenkin olisivat kevyemmät pakata autoon, mutta taas käyttömukavuudeltaan "hontelommat".

Meille on tulossa vieraita, niin laitan vielä pikaisesti pari sanaa (.). Täälä siis viikot poksuneet, nyt jo 30+3!!! (olen siirtynyt LA:n mukaiseen laskentatapaan kun sillä tuolla neuvolassa mennään) ja kaikki ainakin torstaisen neuvolan mukaan hienosti! Sf-mitta menee yläkäyrillä, mutta olen niin lyhyt, että kaikki maha on tuossa edessä. Painoa tullut yht. 7kg ja neiti on mallikkaasti rt ainakin toistaiseksi. On tosi liikkuvainen tyyppi, välillä tuntuu, että punkee itsensä mahanahasta läpi. Niin ihanaa kun liikkeiden tunteminen onkin, ei se aina kauhean miellyttävän tuntuista ole. Vai oonko jotenkin epänormaalin herkkä...?

frizzante + neiti rv 30+3

Nimra
Moi...
SuukkoSuulle: Onneksi olkoon ensimmäisistä liikkeistä - Siitä se lähtee käynti!

NullPoints: Hienoa, että tuttuasi on kohdannut näin ihana asia, ymmärrän kyllä nuo ilon kyyneleet ja toivon suuresti sinne onnea

Rattaista ja vaunuista on ollut täällä puhetta ja me saatiin eräältä ystävältä tuollaiset yhdellä lapsella olleet yhdistelmävaunut ja ollaan niillä "päätetty" pärjätä.

Frizzante: Mukava kuulla sinunkin kuulumisia ja tosiaan kuten sanoit niin kaipaa täällä muidenkin (jo vauvansa saaneiden) kuulumisia.. Toivotaan, että he muistavat aina silloin tällöin täällä käydä tervehtimässä ja meitäkin muistamassa

Täällä on nyt aika varattu renkaan vaihtoon ja sit samalla täytyy käyttää auto huollossa, että voi viedä uusinta katsastukseen ennen 10.11 niin selviää pienemmällä maksulla ja ilman "kunnon" katsastusta. Siihen uoopaakin sitten rahaa..

Tänään sain onneksi hyviäkin uutisia! Olen havitellut isännän yhden kaverin kanssa isännälle joululahjaksi sellaista tislaus-välineistöä ja nyt olen sen saanut!!! Maksoi reilun satkun, mutta suomesta ostettuna maksaa 400?, joten olen tyytyväinen ja olen AIVAN varma, että mies on onnensa kukkuloilla, kun sen jouluna saa...Ihana antaa "kerrankin" sellainen tosiaan kunnollinen ja erittäin tarpeellinen lahja Tosin voi miehellä olla jouluna muukin mielessä..., kun saattaa tuo vauva olla silloin vielä suht tuore tulokas..

Mä olen nyt tarkkaillut noita liikkeitä ... ja tosiaan on vähentynyt, joten olen nyt ihan tosi tarkka!! Tein päivällä tuota liikelaskentaa ja se oli aikas jännä kokemus..pitkiin aikoihin siis. Liikkeitä tuli kyllä yli sen rajan (10/h siis), mutta liikkeet tuntui paljolti sellaisena "painumisena" ja "työntymisenä" sellaisia selkeitä kunnon monotuksia ei juurikaan tullut montaa.. istuessa sitten tulee sitä kunnon myllerrystä, mutta vahdin vielä huomisen..ja sit jos ei muutu niin soittelen (taas) polille.., vaikka sinne on(kin) aika torstaina (tällä viikolla)

Yö meni ihan pilalle... Siis oon niin ollut huolissani vauvan voinnista, että ei meinannut tulla mitään!! Vaihdoin kyljeltä toiselle..ei liikkeitä ...taas vaihdoin kylkeä..ei liikkeitä..söin/join..muutama hipsu..sit alkoi niin jo ahdistaa, että tulin itse tuohon sohvalle.. Olihan sit taas pieni liikesarja masussa niin sain sentään muutaman tunnin unta.. jotenkin olen vaan ollut niin huolissani ja "pahalla" päällä... jotenkin "ärsyyntynyt..., että itseäänkin jo suututtaa.. mut toivotaan, että huomenna on parempi!!!

Veljestä en ole kuullut yhtään mitään... Enkä tiedä sen ajatuksista kyllä.. jotenkin siitä on tullut nyt vanhemmiten aivan "ihmeellinen" ..olenkin äidin kanssa hänestä puhunut, että normaaliin elämään hänen pitäisi suhtautua paljon rauhallisemmin ja ajatella asiaa myös muiden kannalta ja niin ettei kaikkea voi tehdä juuri hänen ehdottamalla tavalla ja elämää ei voi elää niin, että sen suunnittelee 5 v eteenpäin - Toivon, että veli ei joudu tippumaan sit joskus kovin korkealta ja kovaa... jos tulee odottamattomia ongelmia.. Harmittaa vain nähdä hänet tuollaisena, kun itse on läpikäymässä perfektinismia niin ei tahtoisin kenenkään enää ottavan stressiä turhasta.

No eiköhän se elämä joskus voita... ? Niin vaan tuntuu välillä pahalta, että ei jotenkin saa otetta..ollenkaan.. ja sit vaan murehtii ja märehtii. Ei saatu varastoakaan siivottua, kun olen ollut kipeä tässä muutaman päivän ..vähän flussaa ja nuo prkl...kivut jotka on kyljessä... Siis välillä tuntuu oikeasti niin paha ja viiltävä kipu, että tuntuu... kuin sieltä irtoais jokin.. Kaupassa käydessä, kun kävin yksin niin kaksi suht kevyttä kassia oli LIIKAA! Mä en meinannut päästä rappusia ylös, kun vihlo..ja vihlo..huh huh..

Huomenna jos kärsis siivota.. , mut katsotaan nyt..

Nyt on mentävä.. , että jaksaa aamusella, kun mies lähtee töihin. Onkin kuulemma vielä seuraavan viikon (ainakin), niin oon nyt sit vielä yhden viikon yksin .. noh, ehkä tää tästä..

Nimra + Hiljainen KultaMuru 35+1

Heippa taas, tulin vielä sanomaan, että muutin juuri profiiliin uuden kuva rv 30+3. Aika hurjan kokoinen jo, mutta tykkään siitä silti! :heart:

Ja Nimra: eikös tuossa vaiheessa liikkeet voi jo muuttuakin "laimeammiksi" siksi, että tilaa on vähemmän? Uskon, että kaikki on hyvin. :hug:

frizzante (taas)

heipat

SS: juuri tuollaista "möngerrystä" mullakin oli ennen kun alkoi liikkeet kunnolla tuntua. Hienoa että liikkeet tuntuu =)

Vaunuista.. Meillä esikoisella oli käytössä tooosi vanhat emmaljungat.. käyettiin niitä vajaa pari vuotta, mutta siinä välissä kun poika oli reilut 6kk, ostettiin myös matkarattaat kun vaunut alkoi osoittaa vanhuuden merkkejä.. poika lopetti tosi aikasin vaunuissa nukkumisen joten sen jälkeen on pääasiassa matkarattailla kuljettu.
viime talvena tosin ostettiin yhditelmä vaunut.. merkiltään abc -jotain... ei ehkä ihan laadukkaimmasta päästä mutta tosi toimivat.. olikohan vuoden -05 mallia ehkä... heittoaosallam jne.. ja ennen kaikkea tosi hyvät työntää myös lumessa ilmakumipyörien ansiosta!! matkarattailla ei päästä minnekkään..
joten nämä menee hyvin kakkosellekkin.

nyt jotain evästä ehtimään ja nukkumaan.. *toivoo kokonaisia yöunia*

danjuska ja toukka 19+1

Nimra kiitos! Tosin 14+3 tunsin jo ekan kerra hipasun :heart: Mut ny liikkeit tuntu enempikin. Ja sulla kyl on sen verra pitkällä jo, et ei sillä ole tilaa liikkua kuten ennen. Mua välillä kyl harmittaa sun puolesta ku et tunnu nauttivan raskausajasta ollenkaan, tai sit nautit, mut oon saanu väärän kuvan :ashamed: Ku tuntuu, et aina sua ahistaa ja aina sua huolettaa.. Koittasit rennommin ottaa :hug: Ja voihan se pikkunen nukkuakin usein ku alat huolestua sillo ku ei kunnon jomotuksia tule. Oot kummiski monet kerrat huolestunu ja ain kaikki on ollu hyvin. Ny pikkusel ei vaan oo samallalailla tilaa ku ennen. Varmasti kaikki on ihan hyvin :hug: :heart:

Nimra
Niin se varmaan on..... Mä olen kyllä innoissani vauvasta ja olen myös iloinen kaikesta ja tästä raskaudesta nautin, mutta sitten tulee näitä kausia.... ja vielä kaikki muu "ka*** siihen "rinnalle" niin ahdistaa enemmän kuin pitäisi. Joo, suht hyvinhän kaikki on aina ollut, että sen puoleen ihan ok.. ja kyllä nuo liikkeet ovat tosiaan muuttuneet jo aikaa sitten tällaisiksi, mutta nyt vasta olen huomannut, ettei tule enää edes liikelaskennassa sellaisia selkeitä potkuja.. tekee vain mieli tänne aina välillä purkaa oloa, anteeksi :ashamed: :ashamed: Jotenkin sitä vaan ei ole täällä muita kuin itse.. siis tarkoitan nyt "live-elämää", kun ei tosiaan samalla paikkakunnalla asu kuin yksi kaveri (työkamu, joka sai lapsen aiemmin) niin ei ole ketään ees seuraksi ja sit saa viikot olla yksin, päivät siis.. kun mies töissä. Siis ahdistaa..., kun haluaisi itse olla ihmisten ilmoilla, mutta ei...ja sit jos johonkin lähtee niin kolottaa ja vihloo niin, että joutuu pian poistumaan..kun ei kivuilta kärsi olla.. Tää on ehkä just tätä hormoonimylläkkää, mutta inhoittavaa sellaista |O |O |O |O

Noihin vaivoihin, kun ei juuri muuta ole kuin lepo ja panadol ja tuolla lääkkeellä ei juurikaan ole mulle mitään merkitystä, kun ei auta...mut sit lievennän oloa levolla ja jos isäntä mahtaa jaksaa laittaa esim. herkkua tai ottaa sylliin :heart: :heart: Niin, vaikeaa on tällainen... Helpommallakin varmaan voisi päästä :LOL: :LOL:

Mä jo toivoisin, että meillä olisi vaavi... pääsis vaivoista ja saisi sen pesueen :whistle: :heart: Ku ei voi tuolla sängyssäkään nyt mitään ihmeellistä touhuta :headwall: tosin onhan niitä vaihtoehtoja... :snotty:

Joo, anteeksi huomasin itsekin, että olin kirjoittanut väärin tuon sinun liikkeiden tunnistamisen, mutta mulla tökkii netti sen verran pahasti, että en jaksanut korjata sitä, sillä siihen olisi uponnut tällä nopeudella pian 40 min ja ois joutunut kirjoittamaan koko stoorin uudelleen :ashamed:

Tuossa äsken makoilin sohvalla niin johan tuli kunnon mäjäytyksiä muutama, ei tainnut "tirppi" fanata mun asentoa... :snotty: Sen olen kyllä huomannut, että paljon enemmän on nyt sellaisia lepotaukoja - en tiedä onko kukaan ikinä tehnyt "kirjaa", että millainen vauvan rytmi on viimeisillä viikoilla masussa...eli milloin on liikettä ja milloin ei.., ehkä sellaisen voisi tehdä...?

Nyt menen taas, palaillaan :wave:

Kiitos SuukkoSuulle kyllä täällä pärjätään!

Nimra eli siis todellakin voit sydäntäs/mieltäsi purkaa niin paljon kuin haluat :hug: Eli siittä ei oo kyse, tuntuu vaa itestä kurjalta ko toivois et sul ois semmone levollisempi olo ja luottavaisempi mieli siitä, et kaikki menee hyvin. Nuin pitkälläkin ku oot :) Mut jospa se viimeistään sit ku sul on se rakas lapsi sylissä tuhisemassa :heart:

Mä oon nyt vähän vielä pihalla enkä muista välttämättä, mikä tilanne kelläkin oli, mutta kai tässä vähitellen selkenee... Että sori, kun en osaa kommentoida ja voin myös kommentoida väärille tyypeille. ;) Mutta koitan kuitenki...

Peloista vielä. Mulla ne on ollut nousussa, mutta ei toki kokoaikaista. Oon ollut myös todella positiivisella mielellä. Oon jo tilannut äitiysvaatteitakin. Joten uskon myös ettei raskaus ole niin vaikea kuin viimeksi, jolloin jouduin kotona lepäilemään ja en siis mitään kivoja vaatteita tarvinutkaan. Neuvolasta yritin saada keskusteluapua, koska käskettiin sieltä vaatimaan sitä. Mutta täti ei sitten tiennyt mistä sitä kannattaisi minun tilanteessa pyytää, neuvolan psykologilla isot jonot ja muuta. Otin sitten selvää, että ehkä äitiyspoliklinikan kautta olisi helpoin saada. Mulla on ultra kahden viikon (ja kahden päivän päästä) ja sieltä lähetetään sinne äitiyspolille johonkin ekstrakäyntiin, eli jospa sieltä vois sitten saada semmoista tukeakin... Näkee sitten.

SuukkoSuulle, on ihanaa kun alkaa tuntea liikkeitä! Ja kivaa kun ne lisääntyy vaan. :heart:
Nimra, varmastikin sillä vauvalla on kaikki hyvin, tila vaan käy pienemmäksi. Mutta ainahan sitä voi käydä tarkistaa tilanteen, ettei tarvi kotona yksin murehtia!
Nullpoints, ihana kun sun kaveri on raskautunut. Jotenkin sitä iloitsee enemmän kun on taustalla km:ja. Ja kiva kun ei tarvitse omaakaan mahaa "piilotella" tai siis miettiä kuinka usein voi näyttäytyä, jos toisella ihan kamala olo, kun ei itse raskaudu tai se ei kestä...

Vaunukeskusteluun sen verran, että mä luulen, että hommaan vaunut enemmän ulkonäön perusteella ja sitten ihmettelen ku ne ei ookaan maailman parhaat... :) Pitäis kai yrittää löytää kaunit ja hyvät, tykkäisin myös jostain kivan värisistä. Täytyis kai vaan olla järkevä, mutta mä haluun että ne on hienotkin. =)

Mä en ole ulkoillut tänään ja poden siitä huonoa omatuntoa, huomenna täytyy sitten heti aamusta... Mutta nyt kai nukkumaan vähitellen. Kaikille hyvää yötä!

Heippa pitkästä aikaa :wave: Olen ollut niiiin väsynyt, etten ole jaksanut lukea saatikka sitten kirjoitella tänne mitään :ashamed: |O

Luulen joidenkin jo huomanneen mahan kasvuni, pömpöttää tosi selvästi... Vararengasta kun on jo valmiiksi niin pullahti kyllä hetkessä. Kenellekään ei ole vielä kerrottu eikä varmaan vielä kerrotakaan ihan hetkeen...

Uusille plussanneille onnea, ainakin rouva Pikkumyy oli tullut joukkoomme :heart: En muista mitä piti kommentoida, mutta greippimehua join juuri siinä kierrossa, kun tärppäsi :xmas:

Neuvolan sain ensi viikolle ja parin viikon päästä lääkäriajan, jolloin ultrataan :D

hp rv 7+4 (ei vieläkään työnimeä, kun on niin uskomaton olo)

Kiitokset kaikille kommenteista! On helpottavaa kuulla, että muillakin on pelkoja. Siis toki tiedän sen ihan kyselemättäkin, mutta kyllä toisten sanat silti tuovat lohtua. Ihanaa, että teillä monilla on raskaus jo pitkällä ja pahimmat pelotkin alkavat väistyä.

Mä luulen, että joudun elämään tämän pelkoni kanssa koko raskausajan. Tuskin se katoaa minnekään, mutta onneksi se ei ole aina yhtä vahvana esillä. Oloa ei kyllä yhtään helpota se, että seuraavaan neuvolaan ja ultraan on vielä pari viikkoa aikaa ja en vielä edes tunne vauvan liikkeitä...

Aiemmista ikävistä kokemuksista huolimatta olisi ihanaa nyt rentoutua ja nauttia olosta. Masuvauva kuitenkin ansaitsee hyvinvoivan äidin :)

frizzante Kivaa kuulla sinustakin!
Minä muistan ainakin sinut. Ihanaa et sul on ollut seesteesempi olotila nyt. Niin ei ne kauheet "riehumiset" ihan aina kivoiltakaan tunnu. Joskus muljahtaa siis ilkeestikin. Ne pienet kutittelut ovat hauskoja (jalat & kädet), mut kun vaavi muuttaa kunnolla asentoaan, niin tulee sellainen "öh"-olo.
Jännä miten hoksasit niistä MyAngelsin vaunujen väreistä et typy sieltä tulee. Mä en ajatellut/hoksannut jne... :ashamed: Meil osteltiin neutraaleja kamoja (mitä nyt sillo osteltiin) neidille, ne vaunutkin ovat vaal. sini-mustat, ehkä enemmän pojan vaunut siis, mut kävi ihan hyvin neidillekin...
Ihana masu muuten sun profiilissa.

Nimra Mul on kans vähentyneet ne liikkeet aikalailla. Ei tosiaankaan pääse heiluu vaavi siel enää vapaasti.
Välistä todellakin tulee mieleen et: herätys!!!!!! Mut siel tosiaankin vissiin nukutaan ja kun mä haluun nukkuu niin herätään..........
Mulla on kauppakassien kantaminen siirtynyt miehelle kans. Ei pysty, niin ei. :$ Enkä viitsi itseeni rääkätä ihan huvin vuoksikaan.
Raskaudet voivat olla rankkoja. Vaikka mul on nyt tietty ollut pikkuisia vastoinkäymisiä, niin voin vielä sanoo et tää raskaus on ollut helppo. Siis helppo verrattuna ekaan. Kyllä se on niin et jos kroppa alkaa reistailemaan, niin helposti vetää mielenkin alas. Toivotaan Nimra et pysyis sulla nuo kivut jne kohtuuden rajoissa.
Toivotaan et tapaisit uusii ihmisiäkin siel "uudessa paikkaa". Olisko siel joitain vauvakerhoja tai jotain et voisit tapailla sit muita vauvan kanssa? Raskaana voi tosiaankin olla vaikee lähtee....
S-anttu Toivotaan et saat jotain puhumisapua sieltä. Ammattilaiset tosiaankin voi auttaa. Täältä saat vertaistukea meiltä ainakin.
Niin on tuttua minulle nuo sun ajatusten juoksut. Olin aika rikki kun eksyn tähän pinoon. Mul kun ei ollut tuttuja silloin jotka olisivat saman menneet läpi ja oma ajatuksen kulku huoletti. Epävarmuus jäyti päässä ja ne kauhukuvat keskenmenoista. Olin niin negatiivinen ja itseäni inhotti kun en halunnut iloita raskaudestani tai edes puhua. Mulla ei ollut eka ultra vasta kuin rv12 ja sekin oli sen takii kun menin itku kurkussa valittaa et mul on kauheesti kipuja. Olin niin varma et tulee taas km, mut se paljastuikin munuaistulehdukseksi ja ultrassa sätki iloinen veitikka. Voi sitä tunteiden myrskyä!
Toivon tosiaankin et sinullakin olisi ihania näkymiä ultrassa kun sinne sit pääset. :heart:
herkkupeppu Onnee vararenkaasta!!!
Kyl se turvotus siitä pian onneks laantuu ja oikee masukin pullistuu! Löysempiä vaatteita vaan päälle, niin toivottavasti voit vielä muita huijata! Toi on jännä toi greippimehu. Mulla se vaikutti et paikat olivat märät kuin suo koko ajan ja halutti aivan hulluna koko ajan.... :eek: Mies parka oli aivan naattina. :LOL:
Sisli Kyllä se siitä aivan varmasti. Odottavan aika on toiaankin pitkä. Täällä tosiaankin ollaan menty nuo kaikki läpi ja vertaistukea löytyy. :hug: Jos haluut et laitetaan sinutkin listaan, niin ilmoittele. Oot tervetullut todellakin tänne ihmettelemään asioita.

(.) Saatiin eilen makkarin seinät maalattua ja vaihdettiin järjestystä et pinnis ja muut kamat mahtuu sinne. Ihanaa!
Sit pesin pikkuruisia vaatteita ja lakanoita. Miten ne sukat voivat ollakin niin pieniä??? Niitä järjesteltäessä mulle iski nyt tosiaankin nuppiin et vaavi on tulossa. :D Voi hitsi sentään et tuli hullu olo. Hymyilin ja pyyhin kyyneleitä. Nyt alkoi vissiin se "itkukausi" sit.

Haleja, pusuja ja paksuja oloja kaikille!

NullPoints ja Tirri 31+4

Huomenta!

Mulla alkoi nyt virallinen äippäloma! Hurjaa! :D Nimra, et todellakaan ole ainoa ketä on vähän huolissaan liikkeistä! Mulla ne on kans mielestäni vähentyneet ja huomaan koko ajan tunnustelevani vaavia :ashamed: Nyt on ollut jo useampi rauhallinen päivä. Ekaa kertaa tein liikelaskentaakin tossa eilen ja sain kyllä ne vaadittavat yli 10liikettä heti ekaan 10 minuuttiin jonka jälkeen en jaksanut enää laskeskella. Mullakaan enää harvemmin tulee potkuina. Enemmänkin just sellasta epämääräistä venkoomista ja möngerrystä! Kotidopplerinkin otin edellisiltana pitkästä aikaa esiin kun vauva ei millään innostunut mun tökkäisyistä. Sieltä onneksi kuului hyvä laukka hyvällä nopeudella =)

NullPoints: Kiitos muru, että muistat mut kans ohjata sinne kerhon puolelle :hug: Ja kiitti ohjeistuksesta. Kysyn sen varmaan vielä sitten lähempänä h-hetkeä :D

frizzante: Et todellakaan ole unohduksissa! Kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Mä jaksan aina hekotella niille pinon alkuteksteille, jotka on sun käsialaa :D

Ihanan aurinkoista ja kirpakkaa syyspäivän jatkoja kaikille!

Toive81 ja Mini 31+1 :heart:

kävin siellä ä-polilla, kaikki ok, vauva ihmekyllä pääalaspäin, kaveri joku reilu 3 kiloa, vettä ok, samoin virtaukset.
Nyt sit vaan ootellaan sektiopäivää :eek:

toisaalta ihanaa kun tietää milloin mennään sairallaan, toisaalta kamalaa...mutta minua henk koht auttaa kun on jotain konkreettista jo annettu. Nyt tuijotan kalenteria, pitäisköhän tehdä aamukampa :D

frizzante, kiva kuulla susta!

Toive, hyvää mamalomaa, yks etappi saavutettu, hienoa eikö!!
sekin päivä koitti. Nauti. =)

myöhemmin lisää! pitää rientää :wave:

Pamuk ja kolmonen rv 37+0

Pamu K joko on kaikki valmiina vauvaa varten? :D Sullahan on ihan kohta H-hetki!! Toi aamukampa oliskin hauska, sit voisit joka päivän kohdalle laittaa vaikka jonkun viimeisen tehtävän mikä pitää hoitaa vielä ennen vauvaa... paitsi jos kaikki on jo valmiina! :LOL:

EM
juu eiköhän tässä oo kaikki suht valmista! hoitopöytä pitää miehen kantaa vintiltä.
hyvä idea tuo tehtävälista, pitäisköhän oikeesti tehä semmonen aamukampa!!! jos se vähän veis jännitystä ja odotusta...IIIK!

Mutta en halua paljastaa päivää!! jännittää muutenkin jo ja sit ku muutkin alkaa jännäämään ni en kestä... :D Mutta tuun kertoo ennen ku lähen, sovitaaks niin ? :wave:
sitäpaitti voi olla, ett se viel täs lipsahtaa... :LOL:

Pamu Minä oon täällä jo tosi utelias millo meet... :p No ei auta kun vaan odotella. :'( Kunhan vaan kerrot ennen kuin lähet, niin ei tarte täällä ihmetellä. ;) Parin viikon päästä on mun arvio. :x (Nyt hiljaa...) :headwall:
Mua jännittää ihan sun puolesta! Ihanaa, saadaan pian uusia vauva uutisia. =)

Tervehdys jälleen :wave: alakulosta noussut tämä mamma marraskuun pikkupakkasten myötä

Sisli ja s-anttu oikein paljon tervetulos tänne pinoon ja onnittelut plussista

Sisli mulla on raskauden keskeytys kesällä 07 rv23 vaikean kehityshäiriön takia, ja kyllähän tuo pelko persiissä kulki mukana aina kontrolliultraan rv19 saakka, vaikka np-ultrassa ei tällä kertaa mitään häikkää löytynyt niin kyllä sitä vaan varoivaisesti toivon kaiken menevän hyvin tällä kertaa
sen jälkeen voi sanoa, että pelot hävisi ja uskalsi kunnolla nauttia tästä matkustajasta

s-anttu rankkaa on ollut sinullakin, toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin :hug: ja saatte kaivatun nyytin kesäkuussa syliin tuhisemaan

NP hyvin on aikaa vielä kääntyä
mä aina muistan kun esikoinen oli rv35 PT ja rv36 käänty RT ja onneks ei sit enää pöyrähtänyt, toivottavasti nyt Tirrikin päättää vielä rymytä ympäri

Mä tein ton lajittelun roskiin-kirppikselle-pyykkiin jo syksyllä kun olin menossa kirppikselle myymään, ja kyllä tosiaan pysty vaan ihmettelemään kuinka paljon sitä tavaraa löyty
pyykin pesu ja silitys
alkaakin sitten joulun jälkeen.
Kiitos massu"kehuista" mä ihme kyllä itekin tykkään siitä
se vielä toistaseks on tollanen mukava pallo, joo-o muutaman viikon päästä kiroilen kun ei mihinkään enää mahdu
talvitakkia tossa viikonloppuna kokeilin, ja totesin että ei mene enää kiinni jos alla on muuta ku t-paita

Sulla on kyllä kanssa kiinteen näkönen massu

Mä kanssa oon yrittänyt vähän yhtä naapuria vältellä ku tiedän, että yrittävät toista ja yrittäneet jo kauan, mutta kun tuppaa olemaan oikeestaan se ainut naapuri jonka kanssa juttu kulkee niin vaikeeta on
ite kyllä sanoo olevansa niin onnellinen meiän puolesta ku tietää tuon meiän menetyksen (ainuuna naapurina) Mä kyllä varmaan hypin ilosta heiän puolestaan tai itken ilon kyyneleitä kun raskausuutisia kuulen

Danjuska Ihanaa lunta, mä odotan niin talvea
. Mä oon ikuinen pikkulapsi ton talven ja joulun suhteen

EM Meil on Brion yhdistelmät, enkä oo katunut. Meiän jätkä mahtu tohon koppaan ihan hyvin sen ajan mitä tarvitsi. Vuoden ikäsenä ollu sen 80cm eikä tosiaan sillon kyllä enää siinä viihtynyt. Kesällähän tuo koppa voi olla vähän kuuma, joten riippuu siitäkin että koska vauva syntyy kuinka kauan siinä jaksaa olla. Meillä on tammikuun pakkasilla syntynyt, enkä muista että enää loppukesästä olis koppaan suostunut menemään. Meillä on yhdistelmät vieläkin käytössä, vaikka matkiksetkin löytyy ja sateenvarjorattaat... Yhdistelmät on mun mielestä kyllä parempi ratkaisu, kun ei tartte kaksia isoja rattaita (vaunut + rattaat) ostaa. Nyt sitten vauvan syntyessä täytyy ostaa varmaan seisomalauta noihin yhdistelmiin, että esikoinen pysyy mukana vauhdissa :LOL:

SS Onnittelut liikkeistä, on ne vaan aina niin ihania

frizzante muistan kyllä, ja vähän kerkesin tossa jo ihmetellä mihin olit kadonnut. Mukava kuulla sinustakin

Ihanan näkönen vauvamasuhan sulla on

Nimra ihan rauhassa niiden liikkeiden kanssa, toki ne vähenee kun liikkumatila pienenee. Kyllä mä muistan, että esikoisen aikaan päivästä toiseen oli samaanaikaan hiljasta ja samoihin aikoihin kauhea meno päällä masussa, joten jonkinlaista valveillaolo rytmiä siellä harjoitteli, joka kyllä loppu siihen hetkeen kun syntyi
Tämän kanssa jo nyt jo havaittavissa, ihan selkee hiljainen hetki aamupäivästä ja uudestaan iltapäivästä
, muun ajan sitten myllertääkin ihan tolkuttomasti, pikkusen jo odottelen niitä viikkoja ku ei ihan noin hyvin pysty monottelemaan enää.

toiveelle Onnittelut mammaloman alusta

Pamu oi kun sä olet pitkällä, ja tiedät jo päivänkin kun vauvan saat syliin tuhisemaan
kun vaan muistat sitten meille mainita, ettei hermoilla ku mitään ei kuulu

Miikkis ja MyAngels
käykäähän kirjoittelemassa kuulumisia vauva arjesta

ON Se viimeviikkonen neuvola reissu ja labrareissu poiki sitten antibiootti kuurin... oli taas niin epäselvä näyte, että lääkäri päätti varmuudenvuoks laittaa kuurin. Ihan mukava lääkekuuri kun sivuoireina on närästys, pahoinvointi, vatsakivut ja ripulointi
No onneks mä oon selvinny tolla närästyksellä, mutta se on sitten ollu ihan tolkutonta
Onneks tänään menee viimenen tabu, jospa sitten helpottas. Muutenkin kipeenä kotona joutuu makamaan, tänä aamuna heräsin kuumeeseen ja flunssaan, johtu varmaan siit että ku ei mahdu talvitakki päälle niin kylmä tuli ulkoillessa. No onpahan aikaa tehdä opparia
ku tuntuu että aika loppuu sen kanssa ihan totaalisesti.

Touhukas kaveri on mahassa, ihan naurattaa ku toinen puskee itteään läpi tosta vattanahasta. Ei tartte vielä ainakaan liikelaskentaa tehdä, ku koko ajan nukkumaaikoja lukuunottamatta, koko ajan virtaa riittää
Tosin ei nuku sillon ku äitee tahtois nukkua, ja päivät meneekin sitten enemmän tai vähemmän nuokkuessa. No ei oo enää montaa työpäivää, kun oon päättänyt sitä saikkua pyytää sitten itsenäisyyspäivästä eteenpäin ja sitä ennen on vielä vuosilomaakin yli viikko jäljellä

Jos sitä menis syömään ja ottamaan päivätirsat

Orchid ja pikku Rumpali 26+5

Heipat kaikille!

Laitan vähän neuvolakuulumisia, ite tykkään ainakin lueskella toisten,niin saa vähän verrata, vaikka kaikki yksilöitä ollaankin. mulla nyt niinihana neuvolaterkka, että oon niin tyytyväinen!! :saint: olen pelkkä aurinko aina kun saan hänen kanssa jutella...on niin toisenlainen kuin entinen. Se vaikuttaa näköjään hirveesti miten raskausaikansakin kokee, että millainen terkka on...... ja tulokkaan kannalta vaikuttaa todella lupaavalta, kunpa ei vaihtuis nyt enää koskaan!!

elikäs...

viikkoja 32+2
paino/ viikossa 250g
(yhteensä koko raskausaikana 15.4kg tullut, ei haittaa mua pätkääkään.... )
rr 114/88
b-hb 118
kohdunpohja 31 cm
tarjonta rt
vauvan syke 140 ja liikkeet ++

oon jo täpinöissä... siis pitäskä tässä jo joku ilta katsoa kassia valmiiks...toisaalta, voi mennä melkein 10:nenkin viikkoa vielä ennen lähtöä........ pöyristyttävää!!!!!

kysymys :attn: perhehuoneista :attn: ootteko miettineet sellaisen ottamista vai ihan tavallista???
me ollaan mietitty... kavereiden kokemuksista viisastuneina... :whistle:

palailen kommentteineni myöhemmin...
vointeja kaikille!! älkää rehkikö liikaa... |O

kathe ja kulta 32+2

Nimra
Moi vaan kaikille!!!

Ensin haluan todellakin pyytää kaikille anteeksi, tätä "käytöstäni"...näistä vaivojen torumisista...ja liikkeistä.. Se vaan jotenkin "tulee", kun on yksin päivät pitkät ja isäntäkin jatkoi vielä tuota työ"uraa", vaikka sanoi jäävänsä tällä viikolla kotiin.. Tosin ymmärrän häntä(kin), kun vuokraa on maksettava ja joulu tulee ja hän varmaan haluaa saada meille aikalailla ainutlaatuisen joulun.. ja ihanaahan se on!, mutta kyllä sitä kaipaa jo toista tosissaan täällä kotona... päivisin siis.

Meillä oli sit tänään muutenkin varmaan ensimmäinen "riita" ...eli väittely raskauden aikana..ja sekin otti kyllä koville.., kun meni ajatukset ihan ristiin Nooh... Mä olen aika herkkä näissä riitatilanteissa ja INHOAN riitelyä niin yleensä usein annan "periksi", mutta jotenkin...ärsytti..jopa minua. Riitahan alkoi siitä, kun olen ollut kipujen takia tosi hiljainen, enkä pysty lähtemään mihinkään, VAIKKA haluaisin - Niin mies laittoi aamulla viestin, että mistäs nyt kiristää, kun on melkein ihan sama..vaikka yksin olisi..ei ole mitään yhteistä...Siinä vaiheessa mä "pimahdin" ja sanoin kyllä aika "suoraan".. Eihän näillä kivuilla ja tällä mahalla enää lähdetä kävelemään rannalle mille on useampi kilometrejä..ja sit tähän toiseen asiaan (seksiin) sanoin, että yhdyntäkielto edelleen..ja se sattuu, että en kykene normaaliin seksiin, joten emmekö voi olla ilman..tai hoitaa asiaa erilailla tätä loppuaikaa?!?! Eihän se ikuisuutta kestä, onneksi! Ja oli siinä sitten muutenkin kaikkea, kun siivoan ja laitan ruokaa päivällä, vaikka sattuu ni sit mies jo tokas, että Jaa- ja minä en sitten osaa muka siivota ja laittaa ruokaa :LOL: No siis osaa ja hyvin tietenkin, kun oon sen "opettanut, mutta minusta on kuitenkin kiva tehdä pienissä pätkissä itse päivällä, ettei toisen tarvii pitkän ja raskaan päivän jälkeen alkaa leikkimään kotista iltaan asti Haluan siis auttaa häntäkin, kaikin keinoin. Saatiin kuitenkin asiat selvitettyä, mutta olipa taas "kokemus" ..

Noista liikkeistä vielä on pakko kysyä, että tunnetteko/huomaatteko, kun vauva potkii/hakkaa istukkaa? Mä aloin nimittäin epäillä, että vauva olisi ollut tässä muutaman päivän suht poikittain masussa ja siitä johtunut nuo viiltävät kivut, kun istukka mulla siis vasemmalla alhaalla..ja ehkä siksi ei nuo liikkeetkään olis niin "normaaleita", mutta tosiaan isoin asia olisi tuo istukkaan potkiminen/hakkaaminen.., kun oon miettinyt, että voiko tuo vihlonta johtua pelkästään siitä? Nimittäin pariin päivään ei ole vihlonut tuonne alapäähän, mutta NYT se alkoi uudelleen... ja taas on sit mietittävä, että miten pystyy istumaan/pissimään ym.. parempi siis olikin se hiljaisuus tuolla masussa, kun nämä (jo unohdetut) kivut...

Nyt on jotenkin alkanut olemaan hiukan "rauhaton" mieli..., ku miettii, että onko vauva terve ja meneekö se synnytys miten... ? En kuitenkaan pelkää synnytystä, ennemminkin odotan innolla, että tiedän mihin olen "kykenevä" ja millaista kipua sitä ihminen kestää "tositilanteessa" ?!

Tosiaan sen olen kyllä huomannut, että "huoli" vauvan terveydestä on kova, vaikka ultrissa ei ole näkynyt mitään poikkeavaa tai muuta vastaavaa niin sitä miettii kuitenkin.. ja miettii, että vaikka ei sillä sinällään ole merkitystä onko terve vai ei, mutta niitä omia voimavaroja miettii ja sitä, että jos on(kin) jotain niin miten siitä sit kuitenkaan selviää, vaikka lapsi on rakas, oli miten oli :heart: ... tuli vain ajatuksena mieleen, onko muilla ollut tällaista ?

Omassa olossa ei juuri mitään tämän "ihmeellisempää" ja suht hyvä on, vaikka näitä samp****n vaivoja tulee ja menee, mutta sisulla kestetään!! Eikös ? On mulla varmaan taas alkamassa parempi kausi näiden hormoonien kanssa....? Hyvä niin!

Toive Onnea äitiysloman alkamisesta!!!! Se on ihanaa, kun on askeleen taas "lähempänä"

Pamuk Huih, siis tiedät jo !?!?!? Jännitellään kyllä täällä ihan sun puolesta!! Tuu sit ihmeessä kertomaan.

Katherine Hyvä, että on asiat olleet kunnossa ja on ollut hyvä neuvolatäti Kyllä tuollainen aina piristää ja itsekin sitä toivoo, että olis kiva, mutta meillä on sellainen... miten sen nyt sanoisi.. Se on jotenkin niin meistä kiinnostunut, kun aina puhuu miten ollaan niin ihana pari jne.. tuntuu sillai "kiinnostuvan" liikaa

Noista perhehuoneista... Meillä ei täällä Jyväskylässä ole edes tuollaisia hienouksia, niin meille ainakin sanottiin, että täällä saa sit seuraa muistakin vauvaantuneista... huoneissa olon aikana.. ehkä siellä saattaa sit tutustua ja saada ystäviä! Niitä kyllä kaipaa ennen kuin koskaan - Niin on hiljaista..

Nyt on taas mentävä, mutta palaan taas :wave:

Nimra + KultaMuru 35+2

Yhteistyössä