Tänään taas neuvola ja nyt tuleva isäkin pääsi kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. Suvulle kerrottu ja reaktiot olivat vaihtelevia. kesavauva.blogspot.com on lisää meen odotuksesta.
Kirjoittelenpa nyt, kun ylihuomenna lähdetään jouluksi Ruotsiin Göteborgiin miehen sisaren luokse, enkä tiedä ehtiikö sieltä suunnalta juurikaan päivitellä tietoa. Saas nähdä miten sinne päästään, ku miehen auto o vähä temppuillu. Toivottavasti ei väsähdä kesken matkan.
Ja viikonloppuna käytiin jouluostoksilla ja samalla poikettiin parissa kultasepänliikkeessä. Mies koittaa tosi vaivihkaa ottaa selville mun sormusmakua. Sillä on suunnitelmissa kihlata, mutta mulle ei kyllä kerro etukäteen, että milloin ja missä ja tarkalleen millä sormuksilla. <3
Ruotsalaisjoulussa on vähän se huono puoli, että saadaan täältä raahata sinne laatikoita ja suklaata ja luumuhilloa ja vaikka mitä, että tulee jouluntuntu meillekin. Ne kun sielläpäin syö jouluna janssonin kiusausta. Pimeitä.
Mä kävin kattelemassa äitiyshousuja. Voi kamala! H&M:n housut oli talvimallia kaikki farkut, eli paksua kangasta, joka ei juuri joustanut ja inhottavan kapeat lahkeet ja kaiken lisäksi vielä liian lyhyet. Lindexillä kävin hyllyn vieressä,mutta vanhastaan muistan, ettei nekään osaa tehdä tarpeeksi pitkälahkeisia housuja. Pyttyynnyin aika pahasti sillä kauppareissulla. Mahdanko saada mitään mukavia ja kivan näkösiä äitiysvaatteita mistään sitten ku tarvis. Miehen siskolla on siellä Göteborgissa kolmikuinen vauva. Kysyn häneltä sitten, että onko ees ruottissa pitkäkoipisten odottajien housukauppaa. Tai sit täytyy tuskailla hameissa. Kurjaa.
Ja meillä on kotonakotona vintillä iskän vanhat vaunut 50-luvulta. Haluaisin ehdottomasti käyttää niitä, jos ne saadaan kunnostettua kevään aikana. Olisko vähän hienot, sellainen puolipyöreä oikein vanhanaikainen malli.
Mutta nyt siis oikein hyvät, rauhalliset, seesteiset ja ihanat joulut kaikille odottajille täällä. Voikaamme paksusti.