KESÄKUU/11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju a la Nemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
02.06 Maria 25v. esikoinen KOS
07.06 Ansku 21v. esikoinen, OKS, poika
08.06 Nipsu 26v. esikoinen, KOS
09.06.Mirri 25v. esikoinen, KOKS
09.06 Liisa 24v. tyttö 2v, tuplat, KSKS
10.06 eveliina 31v esikoinen TYKS
13.06 myy85 20v. esikoinen, TAYS
14.06 Ellie 22v. esikoinen, SATKS Poika tulossa
14.06 enna 23v. esikoinen, PKKS
16.06 Eerika 25v.esikoinen, HYS
21.06 katriina, 28 v. esikoinen, EKKS
27.06 Milla 29 v. tuplaesikot, KOS,tyttö ja poika

heippa piiitkästä aikaa! Nettiongelmien(kin) takia on kirjoittaminen vähän jäänyt. Mutta nyt taas pääsee jotain kirjoittelemaan, ja lukemaan kuulumisianne.
Meillä olisi valmiina tytön nimi. Yhdessä mietitty, ehkä enemmän minun ehdottamani. Pojalle ei ole vieläkään nimiehdotusta, vaikka on sitäkin yritetty miettiä. Ja yhdessä vaiheessa etenkin tuntui, että poika olisi tulossa! Mutta tietoa asiasta ei ole. Me emme halua mitään kovin erikoisia nimiä, joissa on esim. b:tä tai c:tä tai x:ää, jolloin joutuu kirjoitusasua erityisen paljon tavaamaan. Toisaalta ei varmasti ole mukavaa sekään, jos lapsella on todella paljon kaimoja esim. samalla luokalla koulussa. Mutta tärkeintä on, että nimi miellyttäisi ainakin molempia vanhempia.

Mulla on vointi ollut tähän mennessä ihan ok. Rautaa olen alkanut popsia, ja närästyskin on tullut tutuksi. Muutama päivä sitten oli erityisen paljon supisteluiksi tulkitsemiani tuntemuksia, ja tänäänkin niitä on muutamia tullut. En tosin edelleenkään ole varma, ovatko supistuksia? En nimittäin ole huomannut, että vatsa mitenkään näkyvästi kovettuisi, tulee vain sellainen kummallinen kiristävä painontunne hetkeksi ja sitten se menee ohi. Mutta mikä muu voisi olla kyseessä..? Kertokaa jos on ideoita..

Vatsa on jo sen kokoinen ollut muutaman viikon, että tuntemattomatkin uskaltavat kysyä, milloin perheenlisäystä on tulossa. Neuvolan käyrien mukaan vatsa on keskikäyrillä. Painoa on tullut kuutisen kiloa.. nyt viimeisimmän parin viikon aikana tuntuu, että painonnousu, joka oli 600-700g/vko rv:t 16-25 on hidastunut huomattavasti. Ainakaan uusille kilolukemille en ole päässyt näissä parissa viikossa... Pikkuinen potkii kovasti päivittäin, se on mukavaa.

Äitiyspakkaus on vielä tilaamatta ja tuet hakematta, ensi viikolla ajattelin edistyä. Miten käytännössä lasketetaan ne tulot 6 viimeisimmältä kuulta? Palkka on kyllä noussut mutta ei ehkä aivan 20%:a, mikä vaadittaisiin, mutta varuiksi kannattaisi varmaan laskettaa. Ovatkohan ne viimeist 6kk ennen äitiyslomaa vai ennen hakemuksen jättöä?

viimeset 6kk tulot lasketaan tasan siihen asti et äippäloma alkaa,vein meinaa jo selvityksen tuloista 6kk mutta sepä ei käyny ,että näin.
Nimiä mäkin miettiny,tytölle tuntuis löytyvän enempi,pojalle vaan pari mieleistä.Oletteko kaikki meinanneet pitää ristiäiset? Mua ei oo pienenä kastettu,oon liittyny kirkkoon rippikoulun jälkeen aikuiskasteella.Kun kirkkoon kuulumattomuus ei estä uskonnon tunneille tai riparille osallistumista luulen et annan lapsen itse päättää kun se on siinä iässä et haluuko liittyä vai ei.

Meille ei ristiäisiä tule, kun ei kumpikaan kuuluta kirkkoon tahi uskota ollenkaan. Vaan nimiäiset järjestetään, jotta voidaan kahden suvun voimin yhdessä toivottaa pikkuinen tervetulleeksi. On meinaan kätevä syy koota ekaa kertaa miehen ja oma sukuni samaan paikkaan.

Meillä taas pidetään ristiäiset, vaikka kummien löytäminen taitaa olla hiukkas vaikeaa. Kaikki miehen kaverit on eronneet kirkosta tai eivät ole koskaan kuuluneetkaan. Ja tasapuolisuuden vuoksi haluttais myös ""miehen puolelta"" kummeja. Miehen ainoa sisarus on siis esikoisen kummi, pitää kai kysellä serkkuja tai jotain?

Nimistä, meillä on sitten taas niin perinteinen suomalainen sukunimi, että joku ""ulkomainen"" nimi kuulostaisi ihan kamalalta. Ja mun toiveissa on myös, ettei sitä joka kerran joudu tavaamaan, kun jossain kysytään (siis Suomessa), ulkomailla ei sit taas selviä tavaamatta.

Meillä oli kans yks pojan nimi, joka piti tulla jo esikoiselle, mutta mun bestiksen poika ""varasti"" sen (ei ihan samaa, mutta melkein) Jäi sit antamatta. Tällä hetkellä odotellaan yhtä lähipiirin tapausta, et mahtavatko viedä meidän nimen. LA toukokuussa... Mutta tuurilla on eri merkkiä, niin ei sit tarvi miettiä. Pahimmassa tapauksessa syntyvät parin viikon välein, ovat samaa sukupuolta ja kumpikaan ei ilmoita nimeä ennen ristiäisiä, joten on sellainen reilu kuukauden epävarmuus asiasta ;-) Ehkä silloin pitää ottaa asia puheeksi...

02.06 Maria 25v. esikoinen KOS
07.06 Ansku 21v. esikoinen, OKS, poika
08.06 Nipsu 26v. esikoinen, KOS
09.06.Mirri 25v. esikoinen, KOKS
09.06 Liisa 24v. tyttö 2v, tuplat, KSKS
10.06 eveliina 31v esikoinen TYKS
12.06 Valo 28v. esikoinen KOS
13.06 myy85 20v. esikoinen, TAYS
14.06 Ellie 22v. esikoinen, SATKS Poika tulossa
14.06 enna 23v. esikoinen, PKKS
16.06 Eerika 25v.esikoinen, HYS
21.06 katriina, 28 v. esikoinen, EKKS
27.06 Milla 29 v. tuplaesikot, KOS,tyttö ja poika

Laitoin itseni tuohon listaan takaisin kun olin näköjään tippunut pois.

Nimistä oli puhe, miehen kanssa ollaan aika paljon mietitty ja lähinä tytön nimi tuottaa ongelmia. Pojalle on nimi jo valmiina, sama suosikki on ollut meillä miehen kanssa jo vuosia. Tosin tälle suosikkinimelle on tullut myös muutama kilpailija :) Kuulumme molemmat kirkkoon, mutta viime kesänä menimme maistraatissa naimisiin ja ajattelimme että ehkä myös nimenantojuhlasta tulee uskonnoton. Emme nimittäin ole mitenkään uskovaisia kumpikaan, ja olemme miettineet kirkosta eroamistakin.

Tänään pitäisi mennä labraan verikokeeseen tarkastamaan, mikä tuo hemoglobiinin tilanne on tällä hetkellä. Viimeksi neuvolassa mittasivat ja oli ihan ok, mutta käskivät silti juoda paljon ja tulla parin viikon päästä kontrolliin kun olin niin väsyneen ja kalpean näköinen. Nytkin kyllä väsyttää, vaikka kello on vasta kohta 11 aamupäivällä. Luulen kyllä että väsymys johtuu lähinnä levottomista öistä, yleensä käyn keskimäärin 3-4 kertaa yössä vessassa.

Muuten olo on ollut ihan ok, närästystä on ollut jonkun verran ja selkäkipuja. Paino on minulla noussut yhdeksisen kiloa tähän mennessä. On se vaan jännää että enää alle kolme kuukautta on laskettuun aikaan! Kuukauden päästä on sitten Haikaranpesän eka valmennuskerta.

Hyvät voinnit kaikille!