kesäkuu 2006 / 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan taas!

Np-ultra tänään meni hyvin :) Vauvalla kaikki hyvin ja mittojen mukaisesti päivälleen oikein, eli 13+2 mennään nyt! Sanoivat että laskettua aikaa ei muuteta ellei mitat heitä viikolla. Eipäs kuunneltu sydänääniä, nyt vasta hoksasin... Mutta kivoja kuvia sain taas mukaani, ja sehän on jo ihan baby! Kokonaispituus oli muistaakseni jotain 10cm, muita mittoja mitä kuulin oli B-mitta (?) 24mm, mikä vastaa 13+3, eli päivän heitto. Ja sitten pään ympärysmitta vastas 13+5, mutta voi kuulemma johtua vaan 'pyöreästä' päästä, tiedä noista sitten ;)

Katriina, mulla on ollu tosi paha väsymys tähän asti, nyt tuntus vähän helpottavan, mutta välillä iskee kyllä kova väsy. Jospa tämä tästä..

Tsemppiä kaikille,
Krisu

Hiphei! Täällä kasvatellaa masua tasaiseen tahtiin. Viime viikolla jo asiakkaat kyseli, josko on perheenlisäystä tulossa, vaikka työvaatteet on löysät. En siis itse kuvittele sitä mahan kasvua. Paha olo on ollut, mutta ilmeisesti syynä on mahatauti, koska lentää molemmista päistä ja sitä tautia on täälläpäin liikkeellä, ei kiva. Nyt täytyy lähteä värjäilee hiuksia ja sheivaa jalkakarvat, kun isäntä palaa huomenna maailmalta =)

Tuppaudun minäkin tuolta heinäkuisten puolelta tähän ketjuun :) LA oli alunperinkin 29.6., mutta olin ihan varma, että se siirtyy, koska kiertoni on ollut 34-35 päivää. Eilisessä np-ultrassa sintin mitaksi saatiin 52 mm, mikä vastaa tasan tarkkaan rv 11+6, joka oli eilen laskennallisesti menossa. Eli LA on ja pysyy kesäkuulla. Tämä tarkoittaa myös sitä, että teoriassa sinttimme on saanut alkunsa hääpäivänämme, mikä kruunaa koko jutun!

Täytyy myöntää, että olen nyt ihan pilvissä, kun eilen vihdoin varmistui, että masussa tosiaan on elämää ja pikkuotuksen vielä näkikin. Sintti heilui kuin heinämies ja lääkärillä oli vaikeuksia saada turvotusta mitattua.

Tähän mennessä olen suhtautunut raskauteeni aika pidättyväisesti ja epäuskoisesti, mutta nyt meinaa tehdä tiukkaa pystyä pitämään juttu omana tietona töissä. Naama varmaan loistaa kuin hangon keksi! Pari työkaveria tosin jo tietää, mutta laajemman piirin tietoon en haluaisi asiaa vasta kun joskus ensi vuoden puolella.

Päivitetty versio omilla tiedoillani höystettynä:

02.06. Maria 25v. esikoinen, KOS
04.06. Mila 31v. esikoinen
05.06. Annukka 28v. esikoinen, Jorvi
05.06. Krista 26v. toinen, KHKS
07.06. Vippe 33v.
07.06. Ansku 21v. esikoinen, OKS
07.06. Ode 29 v. esikoinen
08.06. Nipsu 25v. esikoinen, KOS
08.06. Marjuk 34v.
08.06. Ansku 25v. esikoinen, SEKS
09.06. Mirri 25v. esikoinen, KOKS
09.06. Liisa 24v. tyttö 2v., tuplat, KSKS
11.06. Emilia 23v. esikoinen, KOS tai NKL
11.06. Minzu 21v.
12.06. Valo 28v. esikoinen, KOS
13.06. myy85 20v. esikoinen, TAYS
14.06. Ellie 22v. esikoinen, SATKS
15.06. Santra 33v. esikoinen, KOS
16.06. Maarit 34 v. esikoinen
16.06. Eerika 25 v. esikoinen, HYS
17.06. milly 32v. poika 1v.
19.06. Johanna 30v. esikoinen, TAYS
19.06. Krisu 29v. esikoinen, NKL
21.06. katriina 28v. esikoinen,
23.06. enna 23v. esikoinen, PKKS
23.06. Anni 23v. toinen, KYS
23.06 Eliisa 28v. esikoinen, HH
24.06. sanna 26v. esikoinen KYS
25.06. Jemma 29v. esikoinen, NKL
28.06. gekko 35v. 2 lasta, K-HKS
28.06. Karina 29v. esikoinen, PHKS
29.06. siru 32v. 2 lasta, TAYS
29.06. Nyyssönen 29v. esikoinen, VKS
30.06. ellinoora 28v., esikoinen, KOS

Moi kaikille vanhoille ja uusille! Meinas palaa kastikkeet pohjaan kun piti lukea näitä teidän viestejä. Ihania uutisia joka suunnalta ja paljon! Kivaa! ja onnea kaikille joululomalaisille, pääsette vähän huoahtamaan. Mulla on parin päivän joululoma, kun ollaan joulu isovanhemmilla ja ne saa vahtia tuota esikoista. Muuten ei me kotiäidit oikein lomailla...

Meillä on kans kertominen lykkääntynyt, kun ei ole ollut sopivaa tilannetta. Käytiin viikonloppuna mun vanhemmilla ja ne oli niin kiireisiä, ettei ehtineet istua yhtä aikaa kahville. Isä laittoi pihaa talvikuntoon, kun nyt on kuulemma viimeinen hetki ja äiti höösäs keittiössä ja milloin missäkin. Päätin, että olkoot sit tietämättä, kerron joulupöydässä.

Vaunuista vielä; mulla on sellainen mielikuva, että ainakin 2005 Emmaljungissa saa pehmeän kantokopan kannen irti. Eli sit sen kans pärjää kesälläkin ihan hyvin. Joku oli vissiin saamassa sellaiset jostain käytettynä, muistelen

Nyyssönen, meilläkin raskautuminen ajoittuu joko hääpäivälle tai sitten häämatkan alkupäiville. Ajatuksena hymyilyttää meitä molempia, tulossa on todellinen rakkauden tuotos :)

sopivasti hää viestien jälkeen...
avomieheni kosi eilen, tuli tosi yllätyksenä!
nyt on kyllä niin täydellinen olo. olen pelkkää hymyä koko tyttö! oltiin anopin ja apen kanssa kihlajaisillallisellakin eilen ja en malta odottaa että pääsen huomenna vanhempien luokse ja sitten onkin sylikaupalla hyviä uutisia! paras joulu ikinä!

eli täytyis pakata. onko teillä muilla käyny niin, että teistä on tullu hajamielisempiä? musta tuntuu että olen jotenki ihan stupido välillä... esim. saatan unohtaa vaatteet kuivaajaan tai mennä keittiöön hakemaan jotain ja unohtaa... jnejne... voikohan tälläkin jotenki ennustaa lapsen sukupuolta? ;)

ihanaa oli lukea taas kaikkia ultrauutisia. vähän vaan ahdistaa kun kaikki jotenki niin aktiivisesti on jo vaunnuissa ym... nyt tuli itelle hiki, että täytyiskö sitä rynnätä tammikuussa alesta jotain hakemaan...?

oijoi, näkyisipä jo masu! vaikka kerran on jo arvattu! (illalla hyvin paljon turvotusta lienee selitys ;)

voikaa hyvin ja pulleasti!

Eliisa

Itse asiassa olen jo kesäkuuketjuissa kahdesti puhunut tästä hajamielisyysasiasta. Että luin Tieteen kuvalehdestä asiaa tutkitun ja todetun, että tyttölapsen odottajat ovat hajamielisempiä kuin poikavauvan odottajat.

Moi!

Mullekin taitaa sitten olla tyttö tulossa, sillä oon tosi hajamielinen ;) Tähän en kyllä tottunu, mulla kans jää yks asia kesken tosta vaan, eikä tuu mieleen ennenku 'törmään' siihen...

Ja nauratti kun luin jostain että iho ja hiukset on hehkeimmillään raskauden aikana, mulla ainakin iho kukkii, kauheeta! Finnit on vielä tosi tosi kipeitä, niitä löytyy selästä, rinnuksesta ja naamasta, kun en näistä kärsiny teini-ikäisenäkään, niin kyllä ärsyttää. Etenkin töissä asiakkaiden luona, kun saa vaikka millasta katsetta. Noh, pientähän tämä tietty on, mutta kaikenlaista uutta sitä saa tässä siunatussa tilassa kokea :)

Kuulumisiin!

-Krisu

Mä olen normaalistikin hajamielinen ja huonomuistinen, mutta nyt raskausaikana nuo ominaisuudet ovat kohonneet aivan uusiin ulottuvuuksiin. Juuri äsken kasasin kaksi sämpylää, koska pussissa oli kaksi, vaikka yksi piti syödä iltapalaksi. Ja tajusin vasta kun valmista. Onneks mies otti sitten sen toisen iltapalakseen.

Ja asiat unohtuvat yks sun toinen heti kohta. Jos vaikka puhun jonkun kanssa ja mieleen tulee jokin asia, joka pitäisi sanoa, niin jollei heti saa puheenvuoroa, niin sinne män sekin ajatus. Ei palaudu kovin helpolla mieleen.

Mutta D-vitamiinit olen muistanut ottaa, koska olen jättänyt paketin keskelle pöytää. Ei olisi muutoin toivoakaan.

Ja mitä ihoon tulee, olen pitkän linjan lievän aknen kantaja. Nyppyä ja näppyä on ollut jos jonkinlaista koko iän. Nyt tänä syksynä kasvojen iho on tuntunut hiukan rauhoittuneen, vaikken nytkään ole muistanut ihan säännöllisesti puhdistaa. Oma osansa voi toki olla silläkin, että tänä syksynä olen jättänyt meikkaamisen lähes kokonaan pois. Eli ei mitään dramaattista senkään suhteen loppujen lopuksi.

Ainoa tosi selkeä oire koko raskaudesta on ollut nimenomaan tämä tavaton hajamielisyys ja saamattomuus. Ärsyttäisi jos jaksaisi.

Huomenna muutoin pitäisi suvun saada ultrakuvajoulukortit, mikäli posti kuljettaa kirjeet nyt normivauhtia. Jänskättää, että kuka ensimmäisenä sanoo ja mitä.

Ja turvottaa, turvottaa. Ajattelin lauantaina vihdoin mennä ihan sinne äitiysvaateosastolle asti, jopa siis hipelöimään niitä vaatteita. Alkaa kyllästyttää jokailtainen housunnappien availu.

Ai niin, tätäkin on tullut kirjoiteltua: kesavauva.blogspot.com
Jos linkki ei aukea, niin poistamalla osoiteriviltä %20 pitäisi alkaa onnistua. Tää keskustelupohja tykkää vähän sabotoida linkkejä. Laittaa tyhjiä välejä osoitteisiin.

Heh, mekin satuimme olemaan ko. viikolla häämatkallamme, tosin muutaman vuoden jälkijunassa. Väkisin tulee ajatelleeksi, että näinhän tämän pitikin mennä.

Saas nähdä, noudatammeko Beckhameiden esikuvaa ja nimeämme sinttimme lomakaupunkiin liittyen ;)

Täällä ollaan viidennellä kuulla!!!!!!! Eli 16+0 plakkarissa, älyttömän hienoo... Vielä hienompaa oli tosin tänään neuvolassa, kun kunneltiin sydänäänet ensimmäistä kertaa!! Aluksi niitä oli hieman vaikeeta löytää, jolloin pieni huoli ehti hiipiä mieleen. Sitten äänet löytyivät ja sydän jumpsutteli 150 krt/min. Oliskohan se sitten tyttö :)

Tulkaahan nopsaan perässä uudelle kuukaudelle!!!!

12 viikkoa täynnä täälläkin ja lääkärissä kuunneltiin oikein hyvin sykkivää sydäntä, syke 155...

np-ultra tiistaina, ihanaa että saa senkin pois alta ennen joulua. kaikkea hyvää ja tsemppiä kaikille1

Tervehdys kaikille sinne joulukiireiden keskelle! En ole suuremmin kirjoitellut tänne, on ollut sellainen itsesuojeluvaihde päällä johtuen keväisestä kaksosraskauden keskenmenosta juuri kun 3kk tuli täyteen. Mutta nyt ajattelin eilisen np-ultran kunniaksi pistää muutaman rivin.

Eli nyt rv 12+3 ja eilisessä np-ultrassa kaikki hyvin. Np-turvotus 1,6mm, kaikki raajat paikallaan, ei näkynyt epämuodostumia ja vastasi viikkoja, itse asiassa joku mitta oli melkein viikonkin vanhemman mutta eipä tuo tässä vaiheessa kummemmin merkitse. Siellä se vauveli meille heilutteli ja kovasti potki ja venkoili. Sydänäänetkin jyskytti mallikkaasti. Eli kyllä tässä nyt on suu väkisinkin messingillä, ei paremmasta joululahjasta väliä!

Vaunuasioita en ole miettinyt enkä varmasti mietikään vielä pitkään aikaan. Niin paljon varovaiseksi sitä keväisen jälkeen tuli, että kovin pitkälle ei uskalla asioita suunnitella. Mutta päivä kerrallaan niin eiköhän hiljaa hyvä tule.

Hyviä joulunodotushetkiä jokaiselle!

Ihanaa, että on perjantai! Esikoinen on kipeänä, enkä ole saanut nukuttua pariin yöhön nukuttua. Päikkäritkin menee miten menee, nukkui ulkona puoli tuntia ja sit kamala huuto. Otin sisälle ja nukahti syliin, ennenkuin ehdin riisua. Nyt nukkuu pinnasängyssä täydessä toppavarustuksessa, mahtaa olla kuuma :-)
Ens viikolla taas neuvola, mäkin haluan kuuntelemaan sydänääniä!
Tosta aknesta, odotimme kaverin kanssa viimeksi yhtä aikaa ja hänellä tuli kans näppyjä 30+ iässä ekan kerran pitkästä aikaa. Mulla ei ollut mitään eroa normaaliin. Hänelle syntyi tyttö, meille poika. Olen kuullut että näpyt johtuis estrogeenistä, jota tyttövauva tuottaa. Sillä perusteella pikkuveljeä pukkais... Tai sit vaan voi olla, että mulle ei tule näppyjä niin helposti, kun on aina ollut aika helppohoitoinen iho, vähän rasvaa vaan välillä.

mulla taas on ollut lievää aknea, mutta raskauden myötä iho vaikuttaa rauhoittuneen. Ehkä sitten odotan poikaa ;)

Kun jokin aika iloitsin että pahoinvointi on takanapäin, en olekaan enää 100% varma. Tuntuu, että välillä iskee sellainen kuvotusolo edelleenkin, mutta lievempänä, ei oikein tee mieli syödä mitään ruokaa. Karkkia ei edelleenkään tee mieli! Ja aiemmin en voinut pitää näppejäni karkista erossa, jos karkkia kotona oli.

Meillä ei ole vaakaa, että voisi painoaan tarkkailla, mutta alkuraskauden kuvotuksen & makean mässytyksen jättämisen jälkeen tuntuu, että en ole vielä lihonut oikeastaan yhtään. Mahassa kyllä näkyy pieni kumpare ja usein turvottaa, eli äitiyshousut ovat jo aika mieluisat :)

Luulin, että kun maaginen 13. viikko alkaa, hermoilu keskenmenosta loppuu. Kuitenkin huomaan panikoivani Entä jos -ajattelulla turhan usein edelleen, nyt siis menossa la:n mukaan jo 13+2/oman laskun mukaan n. 12+5... Mitenhän uskaltaisi luottaa paremmin siihen, että pienokainen pysyy mahassa ja syntyy kesäkuussa? En ole edelleenkään kertonut ystävilleni juuri tästä syystä, mutta tänään ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja pirauttaa kaverille.. kyllä kertoisin heille keskenmenostakin!

Oltiin taas kakkossivulla :( Täällä ei mitään uutta auringon alla. Eilen istuttiin baarissa ja muutaman tunnin päästä savu kävi sietämättömäksi. Ihan tosi harmi, koska olisin viihtynyt vielä montakin tuntia. Baarit savuttomiksi!!!!! (En olisi kuvitellut, että koskaan kannattaisin savuttomia baareja :)

Tämä ketju aina hiljenee viikonlopuksi. Tuntus että sillon olis aikaa näpytellä, mutta jospa ne joulukiireet nyt verottaa kävijöitä. En oo pahemmin jaksanu joululla stressata. Lahjat on paketeissa ja kinkku pakkasessa. Siinähän sitä :) Pikkuhiljaa alottelen siivousta ens viikolla. Mies on lomalla, joten yhdessä tehdään joulua. Meillä on vielä kirppari pöytäki ens viikolle. Kamalasti varastoon kertyny kaikennäköstä rojua ja rompetta. Toivottavasti menevät kaupaksi! Jotenkin on niin lepposa mieli :) Jospa tämä olis nyt sitä ihanaa keskiraskautta. Mun ystävä tulee yökylään ja käydään hakeen leffa ja herkkuja. Niin ja äsken sain tosi ihanan jouluisen kukkakorin. Siinä on kolme joulutähteä, kaksi hyasinttia ja joku muu vielä. On kyllä aika iso ja hieno :)

Nemi ilmoittautuu mukaan! Raskausviikolla 14 mennään ja tänään niskapoimun mittausta luvassa. Nyytin laskettu aika olisi 19/6 ja syntymä paikka kätilöopisto hki... Pahoinvointia ei juurikaan enää, tosin kaikki haisee ihan hirveälle! Mut kertaakaan ei olla laatattu, kakomista kylläkin ja ruokahaluttomutta. Tänäänkin ihanaa ruisleipää(4siivua 8)), voita ja uunikinkkua päälle+raparperi ja herukka keittoa, nam, hyvä aamianen ja aivan sairaan hyvää! Nyt hirmuinen horkka päällä, kahden täkin alla kirjoittelen tänne...hrrrr.... Mutta kaikki ok tähän asti ja toivottavasti on jatkossakin! Kai toi tollai tohon lisätään??!! Mutta heissuli kaikille!

04.06 Mila 31v, esikoinen
07.06. Vippe 33v.
08.06. Marjuk 34v.
10.06. Piippa 34v. esikoinen, SATKS
11.06. Minzu 21v
14.06. myy85 20v. esikoinen, TAYS
15.06. Ellie 22v. esikoinen, SATKS
19.06. Nemi 23v. esikoinen, kätilöopisto
22.06. enna 23v. esikoinen PKKS
22.06. anu 27v. tyttö 4v. VKS
22.06. siru 32v. 2 lasta, TAYS
23.06. Anni 23v., toinen, KYS
25.06. katriina 28v. esikoinen
28.06. gekko 35v., 2 lasta, K-HKS
28.06. Karina 29v., esikoinen, PHKS

Juuh, hiljaista on ollut taas viikonloppuna... Ehkä kaikki kirjoittelevat vaan töissä?! Eli miten meidän käy äippälomalla, iik???

Ei mitään uutta auringon alla. Jouluvalmisteluita pitäisi aloitella, mutta jotenkin olen ympännyt kaiken loppuviikkoon... Mulla ei siis ole kyse stressin sietokyvystä vaan stressin siirtokyvystä, hihihi... Neljä päivää töitä, sitten taas viikon loma, ihanaa!! Ajatukset taas karkailevat...

Ai niin, mua ei edes huvita koko joulu, kun juuri tajusin, että mulle tulee jouluna nälkä... Meidän perheessä ollaan perinteisiä, eikä jouluherkkuja voida muokata mua varten. Pitää vissiin ostaa mukaan omat pöperöt. Meillä kaikki ruuat eivät ole samaan aikaan pöydässä, vaan syömme monta ruokalajia, kuin hienossa ravintolassa ikään. Ruokalajeina ovat mm. mätivoileivät, kylmäsavulohi + graavattu ja juustot. Pääruokanakin on ankkaa, josta en muuten vaan tykkää. Pyysin jo aikaisemmin kalkkunaa tai kinkkua, mutta eihän mua kuunneltu :( Sitten ne pitää mua hysteerisenä... Ei ole mun vika, jos meidän perheen joulupöperöt muodostuvat ainoastaan niistä herkuista, joita haluan välttää. Onneksi joulupäivänä pääsen anoppilaan syömään kunnolla!!!

Jees, ehkä sitä pääsee vielä joulufiilikseen tässä viikon kuluessa :)

Moikka moi,

Hiljaista on tosiaan ollut taas palstalla viikonloppuna.

Mä huhkin viikonloppuna oikein kunnon joulusiivouksen. Leivoin kanssa piparitaikinan jääkaappiin maustumaan. Tänään on siis edessä piparien paistotalkoot. Haettiin eilen myös joulukuusi, ja koristeltiinkin se jo. Kyllä alkaa olla jo joulufiilikset. Tämä taitaa nyt olla sitä energistä keskiraskauden aikaa :)

Mulla on Maria vähän sama ongelma kuin sulla noiden jouluruokien suhteen. Meillä on kanssa aina alkupaloina mätileipiä ja graavikaloja. Ruoan jälkeen illalla nautiskellaan juustoja. Täytyy kehitellä ihan omat alkupalat nyt ainakin. Vähän tylsää kyllä, mutta otetaan sitten ensi jouluna takaisin. Onneksi on kumminkin paljon herkkuja mitä voidaan nautiskella (kuumaa glögiä, suklaata, ihania laatikoita jne. )

Mukavaa viikkoa kaikille!

ps. Huomenna mulla alkaa viikko 16, jee jee!

Tänään taas neuvola ja nyt tuleva isäkin pääsi kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä. Suvulle kerrottu ja reaktiot olivat vaihtelevia. kesavauva.blogspot.com on lisää meen odotuksesta.

Kirjoittelenpa nyt, kun ylihuomenna lähdetään jouluksi Ruotsiin Göteborgiin miehen sisaren luokse, enkä tiedä ehtiikö sieltä suunnalta juurikaan päivitellä tietoa. Saas nähdä miten sinne päästään, ku miehen auto o vähä temppuillu. Toivottavasti ei väsähdä kesken matkan.

Ja viikonloppuna käytiin jouluostoksilla ja samalla poikettiin parissa kultasepänliikkeessä. Mies koittaa tosi vaivihkaa ottaa selville mun sormusmakua. Sillä on suunnitelmissa kihlata, mutta mulle ei kyllä kerro etukäteen, että milloin ja missä ja tarkalleen millä sormuksilla. <3

Ruotsalaisjoulussa on vähän se huono puoli, että saadaan täältä raahata sinne laatikoita ja suklaata ja luumuhilloa ja vaikka mitä, että tulee jouluntuntu meillekin. Ne kun sielläpäin syö jouluna janssonin kiusausta. Pimeitä.

Mä kävin kattelemassa äitiyshousuja. Voi kamala! H&M:n housut oli talvimallia kaikki farkut, eli paksua kangasta, joka ei juuri joustanut ja inhottavan kapeat lahkeet ja kaiken lisäksi vielä liian lyhyet. Lindexillä kävin hyllyn vieressä,mutta vanhastaan muistan, ettei nekään osaa tehdä tarpeeksi pitkälahkeisia housuja. Pyttyynnyin aika pahasti sillä kauppareissulla. Mahdanko saada mitään mukavia ja kivan näkösiä äitiysvaatteita mistään sitten ku tarvis. Miehen siskolla on siellä Göteborgissa kolmikuinen vauva. Kysyn häneltä sitten, että onko ees ruottissa pitkäkoipisten odottajien housukauppaa. Tai sit täytyy tuskailla hameissa. Kurjaa.

Ja meillä on kotonakotona vintillä iskän vanhat vaunut 50-luvulta. Haluaisin ehdottomasti käyttää niitä, jos ne saadaan kunnostettua kevään aikana. Olisko vähän hienot, sellainen puolipyöreä oikein vanhanaikainen malli. :-)

Mutta nyt siis oikein hyvät, rauhalliset, seesteiset ja ihanat joulut kaikille odottajille täällä. Voikaamme paksusti.

04.06. Mila 31v. esikoinen
05.06. Krista 26v. toinen, KHKS
07.06. Vippe 33v.
07.06. Ode 29 v. esikoinen
08.06. Marjuk 34v.
09.06. Liisa 24v. tyttö 2v., tuplat, KSKS
11.06. Minzu 21v.
13.06. myy85 20v. esikoinen, TAYS
14.06. Ellie 22v. esikoinen, SATKS
16.06. Eerika 25 v. esikoinen, HYS
19.06. Krisu 29v. esikoinen, NKL
19.06. Nemi 23v. esikoinen, kätilöopisto
21.06. katriina 28v. esikoinen,
23.06. enna 23v. esikoinen, PKKS
23.06. Anni 23v. toinen, KYS
23.06. Eliisa 28v. esikoinen, HH
25.06. Jemma 29v. esikoinen, NKL
28.06. gekko 35v. 2 lasta, K-HKS
28.06. Karina 29v. esikoinen, PHKS
29.06. siru 32v. 2 lasta, TAYS
29.06. Nyyssönen 29v. esikoinen, VKS

Morjens odottajat!

Tervetuloa joukkoon Nemi!

Mitä tulee raskausoireisiin ja vauvan sukupuoleen, olen huomannut että omalla kohdallani ainakin pari juttua pitää paikkansa:
Olen alusta saakka ollut tosi hajamielinen ja lisäksi naamaan pukkaa finnejä vaikka minulla ei KOSKAAN aikaisemmin ole ollut mitään iho-ongelmia, edes teininä. No, sain juuri tietää että odotan tyttövauvaa <3, joten kyllä noissa jutuissa jotain perää on! Lisäksi tämä ""tyttö vie äitinsä kauneuden"" pitää kyllä kutinsa, heh heh. Ikinä en ole näin räjähtäneeltä näyttänyt! No, onneksi tämä on vielä pientä...

Tällä hetkellä mennään 13+2 ja väsy on ehkä hieman helpottanut. Öklö olo sen sijaan jatkuu mutta ruoka maistuu silti hyvin. Kerroinko jo että multa on 2 työkaveria jo kysynyt että olenko kenties raskaana? Pakko varmaan kohta tiedottaa esimiestä asiasta kun kerta alkaa jo ulospäin näkymään... Suunnittelin kertovani heti vkon 12 jälkeen mutta jotenkin se on aina jäänyt tekemättä. Edes omat vanhempani eivät tiedä, heille kerron jouluna. Mahtaa mennä kinkut väärään rööriin... hih hih!