Kesäkuiset 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolkyt ja risat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hemmetti mulla palaa hihat ton likan unien kanssa, nyt olis pakko saada toteutettua se unikoulu, kun vaan tietäisi millä voimilla. Eksä on luvannut ottaa lomaa ja tulla auttamaan, näkis vaan ja kuulis kolinaa.. Mut tää on mennyt ihan mahdottomaksi, tyttö heräilee 30min - tunnin välein lähes läpi yön, osa syynä varmasti tuloillaan olevat hampaat, mut kun ei osaa nukahtaa itsekseen, niin äidin pitää jeesata takaisin uneen aina, ei vaan enää jaksaisi..

Tänään lastenvalvojalla sovittiin tapaamisajoiksi vähintään kaksi kertaa viikossa tiistaisin ja torstaisin, sekä yksi viikonloppu (la-su) kuukaudessa. Lisäksi elarit saatiin sovittua, onneksi laskettiin siellä, olisin tyytynyt vähempään, kuin mitä nyt saan, joka penni on kuitenkin tarpeen. Sopimus on voimassa helmikuun loppuun, sitten on tilannetarkistus ja katsotaan pitääkö noita jotenkin muuttaa vai meneekö ok tällä sopimuksella.

Martha: Mun eksä täyttää 43 ensi vuonna, joten eipä noita toilailuja voi laittaa nuoruuden piikkiin, ehkäpä on vain jo niin piintynyt omiin tapoihinsa, ettei siksi enää suostu muuttaan tapojaan. Vanha koira ei opi uusia tapoja?

Huomenna kampaaja, toivottavasti eksä ei tee ohareita, sen pitäisi tulla tänne jo aamulla puoli kahdeksalta hoitaan tyttöä. Ihanaa, odotan kuin kuuta nousevaa, että pääsen muutamaksi tunniksi kampaajan hoiviin ja tukka on taas hyvin kun palaan kotiin. Tuntuu ihan kun olisi lomalle menossa ja onhan se vähän kuin miniloma, kun saa reilut kaksi tuntia vaan istua toisen hoivissa, eikä ite tarvi laittaa tikkua ristiin:)

Palaillaan taas, kauniita (ja pitkiä) unia kaikille ja varsinkin niille pienille kullanmuruille!

Ai, että mä oon onnellinen kun mulla on ihan uus tukka:) Aiemmin oli tasapitkä (ja ihan liian pitkä) tukka, nyt on leikattu rikottu otsis ja kerroksittain muualta, vieläkin pituutta on riittävästi, että menee pitkästä, mutta puoli päätä hiuksia sinne lattialle jäi. Lisäksi uusi väri, niin sitä näyttää ihan 10 vuotta nuoremmalta, kyllä mamman kelpaa taas:)

Kiva, Irina, että pääsit kampaajalle!

Ja vielä yritän kannustaa unikouluun: meidän vauva nukkuu aamupäivällä päikkärit sisällä, ja niille se on yleensä nukahtanut tissi suussa (iltaisin ei niinkään). Kun sitten lopulta olen ottanut tissin pois, se on saattanut havahtua 10 minuutin kuluttua, eikä sitten välttämättä nukkunut kunnolla ollenkaan. Nyt olen alkanut ottaa tissiä pois heti kun huomaan, että se alkaa nukahtaa, ja unetkin on parantuneet. Tänäänkin äiti ja vauva nukkuivat suorastaan päikkärit pommiin, kun oli yksi meno :D

Yes, huomenna mulla on pikkujoulut ilman vauvaa! Voin jopa panna päälle uuden mekon, jonka kanssa imetys ei oikein onnistuisikaan. Eläköön ebay, olen aivan koukussa nettishoppailuun...

Kiva kuulla että Irina pääsi kampaajalle!!

Alessia, meillä alkaa jonkin sortin unikoulu pian, kun mieskin on kotona. Meidän pitäisi totuttaa paljon yöllä liikkuva neiti omaan pinnasänkyyn...hmmm...
Siihen olen tyytyväinen, että ollaan nyt saatu opetettua Nuki nukahtamaan yksi päikkäreille. Se on oikeasti mahtavaa!!

Pitää lähteä jouluruoka ostoksille.

Joo, pakko tuo on yrittää, tänään sain kyllä nukahtamaan ilman tissiä, kun pidin vain kiinni ja tungin nallea kainaloon. Ja nyt kun taas heräsi, niin tungin nallen kainaloon ja vähän pepusta heijaamalla autoin. Oon tuota heijaamista käyttänyt jos pelkkä käden päälle laitto ei auta (yleensä ei auta), mutta yritän olla senkin kanssa varovainen ettei siitäkin tule uniassosaatiota..

Olivat isänsä kanssa tänään kahdestaan peräti 5 tuntia ja vasta hetkeä ennen tuloani tyttö oli hermostunut, kun ei isänsä antanut ottaa silmälaseja, rauhoittui kyllä heti kun kuuli ääneni. Aiemmin pisin aika on ollut 4 tuntia mitä ovat olleet kahden (ja huutoa siitä joskus jopa tunti), joten oppia ikä ja kaikki. Lisäksi tietty auttoi, että olin laittanut kirjalliset ohjeet tarkkoine päiväjärjestyksineen ja kun isä noudatti sitä, niin homma toimi, kun tyttö on niihin tottunut.

Mites teillä muilla, raapiiko teidän vauvat teitä. Meillä tää neiti raapii kasvoja, käsiä, kun on tissillä ja retuuttaa tissejä aika rankalla tavalla, onko ihan normaalia? Raapii kyllä myös lakanaa, sohvanpäällistä jne. ihan kuin haluaisi vaan kokeilla miltä se tuntuu.. On vaan aika ilkeän tuntuista, kun nuo ohuet kynnet ovat tosi terävät vaikka kuinka leikkaisi.

Meillä likka on alkanut hoksata, että hänelläpä onkin toimiva etusormi, joka sopii yhteen peukalon kanssa eli pinsettiote on nyt hakusessa. Aiemminhan toi etusormi on ollut ihan toimettomana pystyssä. Meillä kanssa toi lelujen otto ja siirto toiseen käteen ihan sujuvaa, vähän turhankin sujuvaa, kun kaikki ylimääräinenkin lähtee nykyään tytön käsiin esim. hoitopöydällä. Ja kun on niin pirun nopea, niin aina ei ehdi estämään, kun vanutupot ja -puikot on jo yltympäriinsä jne. Muutenkin tarvitaan lelu vaipan vaihtamiseen, että pysyisi edes hetken paikallaan, housut laitan nykyään sängyssä takaisin päälle, kun sinne saa mukavasti torpattua keskelle peittoa, niin ei pääsee pyörimään.

Tiistaina lähdetään mummolaan, tytöstä on varmaan kivaa, kun on monta hössöttäjää paikalla:) Lisäksi mummolassa on hurjan suuri olkkari, joten siellä pystyy peruuttelemaan paljon pidemmälle kuin omassa olkkarissa, jossa yleensä jalat juuttuu joko sohvan tai pöydän alle. Mut kaiken kaikkiaan ihanaa, kun lapsen isäkin voi osallistua vauvan nukuttamiseen (ei kehtaa kieltäytyä vanhempiensa luona), niin saa vähän omaa aikaa ja pääsee esim. rauhassa joulusaunaan ja voi nauttia olostaan muutenkin enemmän kun on useampi käsipari tyttöä hoitamassa:)

Tää tältä erää, jotain mun vielä piti teiltä kysyä, mutta palaan sitten kun muistuu mieleen jos muistuu!

Huhuu!! Joulu painaa vissiin päälle, kun kukaan ei ole käynyt kirjoittelemassa mitään?

Tänään oli varsinainen hulinapäivä, eksä käytti meitä kaupassa (hyvä!), mutta tuli sen verran myöhään, että jo ekat unet viivästui tosi pahasti, lopun voi sitten arvata, varsin kitinäpäivä siis. Käytiin likan kanssa illansuussa vielä toisen kerran kaupassa, kun unohdin suodatinpaperit ja likka nautti reissusta täysi rinnoin ja koko ajan hereillä, kun oltiin rattailla liikenteessä. Mut muu aika onkin ollut yhtä kränäämistä.

Huomenna eksän pitäisi tulla tunniksi hoitaan tyttöä, että pääsen ostamaan kehyksiä isovanhemmille meneviin tytön kuviin, toivottavasti pitää lupauksensa. Iltapäivällä meille tulee kylään tytön kummitäti ja hänen nuorimmaisensa, joka on taas minun kummityttöni. Tosi kivaa siis tiedossa launtai-illan ratoksi:) Ihana päästä juttelemaan ihan aikuisten juttuja (no joo, lapset on mukana, mut silti) ja kyselemään miten ihmeessä hän on selvinnyt neljästä lapsesta, kun itse en tahdo selvitä tästä yhdestäkään..

Taas on yhdestä päivästä selvitty, vaikka tossa illan suussa uhkasinkin jo myydä tytön mustalaisille, saa nähdä miten ilta ja yö menee, eka unipätkä oli peräti 25 minuuttia..

Rentouttavaa perjantai-iltaa ja ihanaa joulunalusaikaa teille kaikille:)

Moi Irina ja muut kesäkuulaiset! Täällä on taustailtu ja tuskailtu vauvan puhjenneen maitoallergian kanssa. Itku sentään, mitä hommaa. Ripulilla pari viikkoa, iho-oireita jne. Nyt hieman parempana, kun siirryttiin apteekin valmisteisiin. Noh, ei passaa valittaa, vakavampaakin on olemassa. On vain ollut semmosta rumbaa ja huolta, jospa tämä tästä.

Lapset vielä hereillä, meni kyläillessä rytmit sekasin ja unet tuli kotimatkalla autossa. Pitänee yrittää alkaa tainnuttamaan noita. Jospa nukkusivat aamulla pidempään :-) Vaikka yleensä se on niin, että jos myöhempään nukkumaan, niin aiemmin ylös...Älytön logiikka tuokin....

Joulunodotusta kaikille!

Kiva kuulla kuulumisia Iines , harmi että ne ovat noinkin ilkeitä:( Onneksi nykyään on tuotteita maitoallergikoille ja tutkimusmenetelmätkin ovat hyviä. Itselläkin laktoosi-intolerantti, jonka diagnoosin meni vuosikausia, onneksi pärjään hylalla ja niitähän nykyään löytyy. Mahtavaa, että nykyään tutkitaan ja myös löytyy tuotteita jotka käyvät ihan näille meidän pienimmillekin allergikoille. Voimia teille Iines ja hyviä jouluja:)

Voi kun oli kivaa, kun tytön kummitäti oli tyttönsä (joka on taas minun kummityttöni) kanssa kylässä, ihanaa jutella tervepäisen ihmisen kanssa ja välillä jopa ihan aikuitsen juttujakin (salaa näiltä pieniltä;). Tyttökin vetäisi tänään 2 x 1,5h unet, joka on kyllä ihan ennätysmäärä viime kuukausina.

Tänään sain vikat lahjat paketoitua, nyt vain odottelen, että tiistaina päästään matkaan ja maalle joulun viettoon:)

Kylläpä Irina olet ollut ahkera...Mulla lahjahankinnat vielä puolivälissä. Ahdistaa lähteä väentungokseen lahjoja osteleen...Arrgh...miksei sitä koskaan voi hoitaa ajoissa...Noh, pukin sain tänään tilattua, joten se asia hoidossa. ei muuta kun huomenna shoppaileen. Onneksi kauat on nyt sunnuntainakin auki :-)

Pääsin aika helpolla noissa joululahjoissa, kun tilailin valokuvakirjoja tytön vauvakuvista ja muita valokuvia hänestä, sitten vaan hommasin nätit kehykset kuviin. Lisäksi neuloin äidille pitsisukat ja muut lahjat ovatkin tarttuneet mukaan kaupoista jo marraskuussa. Yleensä neulon vielä tässä vaiheessa viimeisiä lahjoja tai ne on vielä kaupoissa, mutta kerrankin olen ollut ajoissa (no, kehykset kuviin kävin ostaan kyllä vasta eilen..).

Gallup: Kuinka monelle on tilattu/muuten tulee pukki? Meille ei tänä jouluna vielä tule, maalla vois tietty pyytää naapurin ukkoa pukiksi, mutta ehkä sitten vasta ensi jouluna, kun tyttö jotain sen päälle ymmärtääkin. Tilauspukkia sinne ei kyllä saa, kun on niin korvessa tai kai rahalla saisi mitä vaan..

Nyt alkaa vihdoin iskeä tosi paha imetysdementia, kävin äsken vaunulenkillä ulkoiluttamassa myös roskapussit ja nyt en ole parina päivänä muistanut laittaa sisällä olevaa itkuhäläriä päälle.. Äiti on vähän väsynyt.. Pelkään, että joku päivä unohdan tuon tytön vielä jonnekin, onneksi jouluna vähän helpottaa.

Ai niin, eilen kävin ostoksilla ja ihmettelin bussissa oksennuksen hajua, takaisin tullessa tajusin, että haju lähtee musta. Likka puklas päälle, just kun oltiin aamulenkille lähdössä, no en muistanut sitä enää lenkiltä tultuani. Joten painelin sitten haiseva takki päällä menemään isoon kauppakeskukseen, lisäksi mustan takin kauluksissa oli kivat valkoiset puklujäljet, kyllä on ihmisillä ollut varmaan hauskaa..

Heh, Irina taitaa kulkea ihan zombiena unen puutteesta ;-) Onneksi et raahannut niitä roskapusseja sinne kauppakeskukseen...Muistahan jouluna hyödyntää kaikki apu, mitä maalla saat. Nukut, nukut ja nukut. Ja siinä välissä otat torkut :-D

Meille tilattiin pukki, koska esikoinen on 4 v, vauvan takia en olis vielä moiseen rumbaan alkanut.

Kyllä meilläkin vauva ottaa aika lujasti kiinni kynsillä, mutta vielä mitään raapimajälkiä ei sentään ole tullut... Ja jonkinlainen pukki on varmasti tulossa jouluksi, kun paikalla on vähän isompiakin lapsia.

En tiedä onko tämäkin äiti vähän väsynyt vai mitä, mutta eilen kävelin pikkujouluista kotiin väärät kengät jalassa... Vaikka olin juonut vaan kokista! Kengät oli samanmerkkiset ja melkein saman näköiset, ainoastaan kärki oli erimallinen ja puoli kokoa pienemmät. Sen vertaa en kenkiä katsonut kun vedin ne jalkaan ja kotona pois! Onneksi oikea omistaja huomasi erheen ja mun mies (joka jäi bileisiin kun minä ja vauva oltiin lähdetty) arvasi että minä ne kengät oon vieny... Onpas noloa.

Hyvää joulua kaikille kesäkuisille!

Heippa, en ole aikoihin ehtinyt kirjoitella, vaikka välillä käyn lukemassa. Hermot menee välillä tuon pojan iltarutiineihin. Meidän vaavi nukahtaa joskus 23-24 välillä. Lisäksi syö yöllä lukemattomia kertoja. Hohhoijaa.

Osaksi heräily johtuu köhästä, jota poju on potenut jo pitkään. Käytiin lääkärissäkin, joka sanoi vain, että seurataan tilannetta. Korvissa ei ollut tulehdusta ja keuhkotkin oli kunnossa. Joten ehkä tässä on kyse vain lukuisista flunssista, jotka seuraavat toinen toisiaan. Täytyy varata uutta aikaa, jos ei helpota.

Muuten on mennyt mukavasti. Poju syö kolme ateriaa päivässä: aamulla puuroa, päivällä kasvissosetta ja välipalana tai iltapalana hedelmää. Pitäisi varmaan ottaa vielä tuhti ilta-ateria lisäksi, mutta totutellaan ensin tuota kolmea ateriaa vähän aikaa. Mössöt maistuvat kyllä pojalle, hiffasi melkein heti mistä syömisessä on kyse.

Meidän jättimies oli puolivuotisneuvolassa 9,6 kiloa ja reilut 70 senttiä. Siinä vaiheessa oltiin vasta pari viikkoa maisteltu ruokia, joten ihmeesti tuo rintamaidollakin jaksoi kasvaa.

Tsempit Irinalle. Varmaan jälkeenpäin katsot tätä vauvan ensimmäistä vuotta huokaisten. Kaiken vauvatohinan lisäksi sinulla on tuon exän touhut huolehdittavina...Mutta ihanaa, että pääset jouluna rentoutumaan!

Nyt vauva rähisee taas tuolla, pitää imettää monta kertaa illalla, jotta nukahtaa.
Ihanaa joulunaikaa kaikille mammoille perheineen!
Lilybelle

Vikan lahjan kävin vielä tänä ostamassa, en voinut vastustaa yhtä ihanaa mekkoa, kun oli pakko käydä ostaan tytölle lisää sukkiksia:) Olipa herkkää kirjoittaa lahjapakettiin: Rakkaudella äiti.

Pimu nukkui taas tänään 2 x 1,5 tuntia, eilen unet menikin ihan plörinäksi. Pimatsu on tossa pari päivää yrittänyt asetella itseään konttausasennosta kyljelleen ja siitä istumaan, vielä ei ole onnistunut, mutta vetäisi itsensä sitterissä omin avuin istuma-asentoon, lapsen isä oli täällä ja kyllä meillä molemmilla suu loksahti auki. Mennään aika vauhdilla ja aikaisessa näköjään näitä liikkumisia, nyt on myös hoksannut sen, että kun konttaaminen ei suju eteenpäin, vaan peruuttaa vain taaksepäin, niin kierimällähän saa haluamansa myös. Pyörii kuin väkkärä lattialla, jotta pääsee haluamansa lelun luokse. Ihme ikiliikkuja..

Huomenna päästään vihdoin lähtemään maalle, joten aivan ihanaa joulua kaikille kesäkuun mammoille ja vauvoille:)

Ihan kamalasti kirjoitusvirheitä taas edellisessä.. En vain osaa käyttää noita laseja tietokoneella:( Niin, jos meillä menäänkin liikunnallisesti hirmuista vauhtia eteenpäin, niin meillä alettiin hymyilemään, nauramaan ja jokeltelemaan tosi myöhässä. Mietinkin että johtuuko se siitä, että ollaan niin paljon kahdestaan vai siitä, että tytön keskittymiskyky menee noihin liikuntaharjoituksiin? Pelkään, että sille jää hirveet puheviat ym. kun on aina vaan mun kanssa, tosin kyllä mä höpötän koko ajan, mut ei se oo sama asia, kun kunnon keskustelu..

Vauvan ensimmäinen joulu meni, lahjaksi tuli paljon leluja ja jonkin verran vaatteita.

Meillä ryömintäharjoitukset ovat unohtuneet kokonaan, kun vauva on alkanut treenata laskuvarjohyppyä... Siis vatsallaan maatessaan nosta kädet ja jalat ilmaan ja pitää siinä hetken. Ja tätä toistetaan ties kuinka monta kertaa... Tekeekö kenenkään muun vauva samaa? Kysyin neuvolassa, että onkos tämä taas joku kehitysvaihe, mutta ilmeisesti ei :)

Moi Alessia! Meillä tehdään ihan samaa ja siskon vauvakin teki samasa iässä. Meillä ei ryömitä, ainoastaan käännytään ja sitten tämä helikopteriasento :-) Varmaan ihan normaalia.

Meillekin pukki toi leluja ja pehmeitä paketteja. Oli ihana joulu. Toivottavasti kaikilla muillakin ja toivottavasti Irina on saanut nukkua maalla ;-)

Heips kaikille! Joulu tuli ja meni, liiankin nopeasti. Mutta kyllä oli ihana olla maalla ja isovanhemmat olivat tietenkin ihan onnesta soikeina, kun saivat tytön luokseen pitkästä aikaa ja tyttö tietty nautti kun sai koko ajan olla kaiken keskipisteenä. On saunottu ja syöty niin, että maha halkeaa ja nukuttukin on, sekä tyttö että minäkin välillä. Ei vaan oikein iltaisin malttanut nukkua, kun piti jutella isovanhempien ja eksän kanssa kaiken ehtoota. Täällä kun on aina yksin tytön kanssa, niin iskee puheripuli kun näkee aikuisia ihmisiä;)

Meillekin pukki toi leluja ja pehmeitä paketteja. Tyttö sai kummitädiltään mm. aivan ihanan Milanosta tuodun mekon, vähänkö reteetä:) Itse sain samaiselta ihanalta naiselta lahjakortin Change alusvaateliikkeeseen, painelen heti ensi viikolla ostaan jotkut ihanat pitsihörhelöliivit, nyt kaikki on mallia kulahtanut imetys, joten on ihana saada hemmotella itseään:)

Ei muuta tällä erää, hyvää loppuvuotta!

Jees, hyvä, että Irinan joulu oli hyvä :-) Mulla on lähipiirissä yksi äiti samassa tilanteessa, kuin Irina, joten sympatiat pelaa... Siellä vaan isi ei oo vielä kerennyt toimittaa lasten lahjoja, kun ryyppy on vielä päällä....Niiiiin surullista kuin olla ja voi, mutta meitä on moneen junaan....

Kiitos Iines:) Minä ne lahjat meilläkin hankin, ei eksä osannut, eikä ole edes maksanut osaansa, mutta kaikki sai ihania lahjoja kuitenkin. Eksä oli mennyt tänään baariin ja noin tunnin jälkeen lähtenyt kotiin, soitteli perään kun on niin ikävä meitä ja tätä normaalia perhe-elämää. Kyllä mínäkin ikävöin häntä ja tyttö varsinkin, mutta yhteen en palaa ellei hän luovu alkoholista kokonaan! Tilanne on niin paha, etten voi antaa mitään myönnytyksiä, ei mulle riitä parin kuukauden selvänä olo, se on joko "loppuelämä" selvänä tai ei mitään. Eli hänelle se on joko perhe tai alkoholi.. Valitettavasti hänen luonteellaan todennäköisin valinta on se alkoholi.. Tosi surullista, mutta totta. Otti hän olutta tuollakin, mutta suht kohtuudella ja vietti tosi paljon aikaa tytön kanssa, joten aivan ihana joulu meillä oli:)

Kiva kuulla, että Irinan joulu meni hyvin ja tietenkin Iineksen ja Alessian!! Meillä meni muuten oikein hienosti, mutta vauva häiriintyi ja väsyi, kun rampattiin kahdessa eri paikassa ja päiväunet jäi minimiin. Ei enää tällaista. Ensi vuonna saa mummit ja papat tulla tänne päin.
Tapanina laitoin neidin ensimmäistä kertaa päiväunille ja yöunille omaan pinnasänkyyn. Hienosti meni siirtymävaihe ja nyt on takana kaksi (vasta) yötä näin nukuttuna. Vauva tuntuu nukkuvan sikeämmin omassa punkassaan. Toivottavasti tämä tahti jatkuu!

Alessia, meilläkin tehtiin tuota "laskuvarjoa" aikaisemmin, mutta nyt sen jäänyt, kun konttausasento on tullut kehiin. Tosin meillä vielä ryömitä edes eteenpäin, sivuttain kyllä ja muutenkin vauva liikkuu paljon. Pääsee mihin haluaa.

Yhteistyössä