***Kesämasut 2009 VOL.2***

Moikkamoi!kivasti tullut tekstiä parin päivän aikana =)

Parisuhdekriisistä täällä myös pukkaa aika ajoin sellaista...ihan paskaa!Ja se johtuu pitkälti siitä, etä mä olen ollut viime aikoina tosi väsynyt ja lisääntyvät kilot/turvotus ahdistaa aivan älyttömästi ja mies vaan hoitelee omia hommiaan ja vieläpä yleensä olusen voimalla :kieh: Se mua just ärsyttää, että aina kun on töitä kotosalla niin pitää siinä sivussa juoda jotain alkoholia! Se kuulemma rentouttaa kivasti ja saa ideat liikkeelle :kieh: No perkele, jos se niin on niin alanko mäkin tässä tilassa tissuttelemaan että saisin stressiä pois!!Tupakkakaan ei enää maistu, mikä on tietty hyvä asia, mutta ajatus polttamisesta houkuttelee. Joo-o, välillä tuntuu, ettei oo helppoo :(

Mä en tajua, mikä tota meidän neitiä on alkanut vaivaamaan...Muutama viime yö on ollut pelkkää ähinää ja kitinää :( En ole aloittanut mitään uutta ruokaa- maissi & perunaporkkanavellillä mennään. Nyt se vaan heräilee jo puol 2 syömään ja sitten nukkuu parin tuntia, jonka jälkeen kitinä alkaa :eek: Olen kokeillut myös sitä, että annan pelkkää maitoa illalla, mutta ei ole auttanut. Help me!

No nyt täytyy rientää Iidan seuraksi, se onkin jo hyvän aikaa katsellut piirrettyjä =)
 
Hölmö kysymys ehkäpä, mut onko teillä muilla paljon "kavereita" vaavalla? Onkohan se kuinka tärkeää et leikkii tai siis on saman ikäisten kanssa? Meillä vaan pari vauvaa joita nähdään n. 1krt/2vko ja muskari tietty...
 
RaiRai ja Tipsutin, ei meilläkään ole ihan vauvoja-vauvoja lähipiirissä, kavereina siis. Tai onhan mun siskolla se tyttö, joka täyttää vuoden nyt tän kuun lopussa, mut ne asuu kaukana meistä, eikä siis nähdä usein. Liki kaikki meidän lapsivieraat on jo +3v. Meillä tietysti tuo esikoinen järjestää aktiviteettia Venlalle, tanssii ja lukee (satuja omasta päästä, mutta kirja on aina oltava :D ) ja leikittää. Eipä tämän ikäinen vielä oikein perusta kavereista. Ollaan muutaman kerran käyty MLL:n perhekahvilalla, mutta tällä(kin ) viikolla se jää väliin. Ens vuoden puolella ajattelin sit lähtee käymään seurakunnan avoimessa päiväkerhossa, jos Venla on hereillä sen aikana, siis ettei satu päiväuniaika.
 
no eihän tämänikäiset vielä ymmärrä toisista lapsista mitään... ja tosi myöhäänkin, muistaakseni joskus 1v ikäisenä lapset voi leikkiä ns. yhdessä mut eivät toistensa kanssa...

me käydään vauvauinnissa mut siellä vauvat vaan katselevat toisiaan..

pian alkaa kyllä lähipiirissä pamahdella vauvoja että tulevaisuudessa leikkikamuja pitäis riittää.. =)
 
Kiitos vastauksista :)

Tuollasia mäkin oon miettinyt, mut kun tuntuu et kaikilla on jotain vauvatapaamisia yms... Eli hyvillä mielin voimme jatkaa oman kodin lämmössä toisiamma tillitellen :LOL:

Mapitus Meillä loppui tissittely noin myös. Yhtäkkiä kieltäytyi, 3päivää "pakkoimetin" ja sit se meni niin naurettavaksi et lopetin kokonaan. Mut nyt kaduttaa et niin nopeasti luovutin... :snotty: Mut hyvin menee vaik tissi ei suussa enää roiku. =)
 
Joo oli vähän pinna kireällä kun tuon viime viestin nakkasin kehiin...Ainut mikä meillä vielä toimii, on yösyötöt tissiltä kun vaavi puoliunessa ei hoksaa kieltäytyä.
Tipsutin: Minkä ikäinen teidän vaavi oli kun lopetti tissittelyn? Tämä kolme kk ikä on kai aika kriittinen...
 
Mapitus Muistaakseni viikon vajaa 3kuukautta... Ja ois vaan pitänyt yrittää ja yrittää, mut en jaksanut sitten... Mikä siis nyt harmittaa :| Et jos vaan kantti kestää niin pitäydy vaan tississä, eiköhän nopeasti taas helpota! Jaksuja :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipsutin:
Kiitos vastauksista :)

Tuollasia mäkin oon miettinyt, mut kun tuntuu et kaikilla on jotain vauvatapaamisia yms... Eli hyvillä mielin voimme jatkaa oman kodin lämmössä toisiamma tillitellen :LOL:

Mapitus Meillä loppui tissittely noin myös. Yhtäkkiä kieltäytyi, 3päivää "pakkoimetin" ja sit se meni niin naurettavaksi et lopetin kokonaan. Mut nyt kaduttaa et niin nopeasti luovutin... :snotty: Mut hyvin menee vaik tissi ei suussa enää roiku. =)

Eiköhän noi vauvatapaamiset ole lähinnä äideille, sosiaalisuutta ja vertaistukea =)
Sitäpaitsi sanotaanhan että alle 3 vuotiaalle riittää virikkeeksi oman äidin seura,,,
mä en ihan allekirjoita tota--ainakin meidän pari vuotiaat nauttii samanikäisen kans leikkimisestä.. Ehkä ne pärjäis ilmankin, mutta osaavat nauttia kun sellaista on tarjolla.

vihtori tänään 3kk 1pv, kääntyi mahalleen. Ei aiemmin ole edes yrittänyt ja ollut kiinnostunut kyseisestä toiminnosta ja nyt sit ykskaks--- kolme krt yritti ja sit ympäri :D
ja nyt menee sit ihan kokoajan,,,vaippaavaihdettaessa täytyy tosissaan pitää kiinni ettei karkaa väärinpäin :heart: .


 
s-anttu miksi teidän vauvan mahalaukkua venytettiin keskolassa?
meillä Nea joutui olemaan siis aika kauan sairaalassa vauva-teholla ja vaikka oli nenä-mahaletku niin silti ei venytetty, vaan koska ei jaksanut itse syödä niin sitten sitä kautta annettiin ruoka, ja ruoka meni ihan sen mukaan mitä masu jaksoi vetää, ei siis ruutalla työnnetty kerralla kaikkea...

töihin lähdöstä sen verran että mulla loppu ä-loma 12.3 ja mies pitää siitä viimiset 2 viikkoa (+siihen vielä se 12pv ) niin töihin meno olis tossa helmikuun lopussa, mutta ajattelin että jos talviloman siihen perään pitäisin niin saisi sitten olla viikon miehen ja vauvan kanssa kotona yhtä aikaa :) ei millään raaskisi vielä viedä pientä hoitoon silloin mutta rahallisesti on mahdotonta jäädä kotiin... tosin mulla työsopimus kesäkuulle saakka että eihän sitä tiedä että jatkuuko sitten enää työt ollenkaan, toivonmukaan jatkuu...mutta en siitä vielä jaksa ottaa paineita..mutta Nea on sitten jo melkein vuoden vanha kun alottaa hoidossa..

meillä ei muuta harrastusta ole kuin tuo muskari kerran viikossa.. vauava uintiä mietittiin, mutta taitaa jäädä meilät osallistumatta kun ei siitä eukosta ota selvää että millälailla ikä siellä laskettan keskosilla...eli siis että ihan syntymän mukaan 3-6kk:n iässä aloitus vaiko sitten lasketusta ajasta 3-6kk:iässä..jonkun verran tulee serkun luona käytyä usein kun Nealla ja niiden tytöillä on 1v ja 5pv ikäeroa.. Nea tykkää niiden touhuja seurailla :)

meillä ei vielä ihan käännytä mutta yritystä on nyt tän viikon ollu kovasti... :D

mua jännittää kamalasti se parin viikon päästä oleva Nean keskos kontrolli, oon jotenki nyt saanu päähäni että ne löytää jotain "vikaa" kun meillä nyt on siis oikeestaan kaikki asias kotona sujunu otsi hyvin ja voin sanoa että meillä todella on helppo lapsi, (verrattuna mm. raffelin typykkään) jotenkin tuntuu luvattoman helpolta.. tosin rakaus oli mitä oli niin jospa tää "helppo lapsi" ois nyt sitten "korvausta" kaikesta siitä stressin ja huolen määrästä :)
ainoa asia siis mikä meillä takkuaa on tuo tytön painon pienuus.. mutta jospa siellä se viisas lääkäri osaisi sitten sanoa että onko syytä huoleen vaiko ei.. neuvolassa jotenkin tulee sellanen olo että on tooosi huono juttu.. :/


parisuhdekriisiä oli joillain pukkaamassa... kivitääkää vaan mutta pakko hehkuttaa että meillä ei ole kriisiä :D toki välillä tulee sanaharkkaa mutta ei mitään pahoja törmäyksiä oo vielä ollu..

nyt mentävä.. BB on jo menossa :D

m-m ja Nea 5kk ja 2 vk
 
Tissilakosta on puhuttu.
Meillä Kertulle tissi kelpaa enää vain silloin kun on oikeasti nälkä ja välillä pitää huijata tutilla. Tyttöä ei yhtään huvittaisi imeä edes niin kauaa, että alkais herumaan. Yöllä imee kyllä hyvin ja unilta herättyään. Lähinnä päivällä imettäminen on hankalaa. Mut en oo pulloa ees tarjonnut, vaan ajatellut et kyllä se tissi sit kelpaa ko on riittävä nälkä. Ikää meillä on nyt reilut 3kk.

Parisuhdekriisiä ei ole täälläkään näkyvissä. Oikeastaan kaikki on nyt paremmin kuin hyvin. Ihanaa.

 
oho .. tää ketju viel onkin olemassa :) jeps.. näin meillä Make nyt 4kk täytti 1pv ja kovasti kääntyilee ja varsinki höpöttää kaikkea mahdollista.. kunnon hymypoika tuo :) nukkuu yöt heräämättä.. ihanasti suorastaan menee..oon ihan yllättyny miten näin hienosti mennyt :)

Pakko oli tulla kurkkaa teitä ja teidän kuulumisa :)

Oode ja Make 4kk
 
Meillä sairastetaan. :snotty: Koululainen ja hippu ovat flunssassa. Hipun nuha on ihan hirveä! En muista kenelläkään lapsella olleen ikinä noin tahmeaa ja paksua räkää. Niistäminen "imurilla" ei auta kuin ihan pikkuisen hetken ja nasolin tipatkaan eivät avaa tuota pientä nenää. Vaporizerin kanssa ollaan nukuttu ja silti on kyllä ollut kurjaa.. Nyt sitten nousi hipulle kuumettakin. Vinkit tervetulleita! :wave:

Töihinpaluu ei kummittele mielessä yhtään. Aion olla hipun kanssa kotona ihan niin kauan kuin oma pää vain kestää :whistle: en ole oikein mikään koti-ihminen.. Muuten vielä menisi, mutta kun sitä ruokaakin pitää laittaa lapsille pari kertaa päivässä. ;) Jos jostain syystä päättäisin viedä hipun ennen kolmevuotispäiväänsä hoitoon, tekisin sen varmaan mieluummin jatko-opiskelujen kuin töhinpaluun vuoksi. Kokemuksesta tiedän, että työnteko päiväkodissa on hiukan kurjaa jos oman pienen lapsen vie joidenkin muiden hoitoon.. Isompien kohdalla ikävä ei ole ihan samaa luokkaa jostain syystä. :)

Hippu on alkanut hekotella välillä :heart: Meillä on usein iltaisin kahdestaan sellainen kiljumis-hekottelu-jokelteluhetki.. Ja eilen huomasin, että hippu melkein jo osaisi istua jos vain saisi. :eek: Neiti on kyllä tosi napakka paketti, mutta istuminen on kyllä jotain aivan kummallista tämän ikäiseltä. Ei siis pelkästään punnerra itseään istuma-asentoon vaan näyttää, että neiti koittaa jo "istua" ja pitää itseään pystyssä (myös sivusuunnassa). Hyppykiikkua ollaan myös kokeiltu muutamia kertoja ihan vähän aikaa, sitähän ei kai suositella alle puolivuotiaiden käyttöön? Siinä tykkää kyllä olla varsinkin silloin kun siskot ovat siinä naurattamassa ja kiikuttamassa.

Tällaisia kuulumisia tänään..
 
Voimia sinulle Maranooka :hug: Sairastelu on todella kurjaa varsinkin näiden pienten kanssa. Mä en osaa muuta neuvoa kuin nää perusjutut eli nenä-friida, sängynpäädyn kohottaminen ja tippoja nenään. Kostutin huoneilmaa laittamalla märkiä pyyhkeitä kuivumaan Onnin huoneeseen, muuta kun ei oikein voinut.

Meilläkin on tuo hyppykiikku missä pieni mies viihtyy todella loistavasti ja joka kerta suuttuu ihan hillittömästi kun ottaa hänet siitä pois :heart: luin paljon netistä juttuja puolesta ja vastaan. Tein kuitenkin omat ratkaisuni, luotan siihen, että kyllä hän ilmoittaisi jos siinä olisi jotenkin hankala olla. Syöttötuolissakin on istutti pieniä aikoja, ei retkota pää pöydällä eikä sivusuunnassa. Nojaa selkäänsä tuolia vasten eli istuu kuin miehet konsanaan =) hakkaa käsillään pöytään ja heittelee kaikki tavarat pöydältä alas mitä vain tavoittaa.

Eilen tehtiin pitkästä aikaa lenkki manducassa ja nyt hän viihtyikin hyvin siinä. Oli paljon katseltavaa ja kuunneltavaa, pää pyöri kuin pöllönpojalla. Selkä vaan tykkäsi aika kyttyrää, kun tuuppasin tuon melkein kymmenen kiloisen lapsukaisen tuohon eteen, tuli elävästi mieleen minkälaista oli loppuraskaudesta kuljeksia :LOL:
 
mansikka-maija, en mä nyt tiedä oliks se pakkosyöttö mahalaukun venytystä. Tuntu vaan melko typerältä ahtaa vauvaan väkisin 4:n tunnin välein joku tietty annos. Kun meidän vauva oli kuitenki jo aika iso syntyessään(48 ja 2880). Musta tuntuis järkevämmältä syöttää vähän kerrassaan. Mutta paremmin kai sairaalassa tiedetään kuin mä! Ja tietty sairaalassa on pakko olla ne ajat, muutenhan ne ei kerkeis hoitaa kaikkia vauvoja. Huomasin siellä öisin, että niillä oli ihan mahdoton kiire. Mä kun jumitin iteki siellä sairaalassa sen pari viikkoa, niin kävin kaikilla hoidoilla. Mutta mutta, en mä niitä siis oikeesti mahalaukun venytyksestä syytä. Siellä vaan oli henkilökuntakin vähän montaa mieltä, kannattaako syöttää niin harvoin. Kun eka oli 8 ruokailua ja heti pyrittiin kaikki saamaan kuuteen ruokailuun. Joku hoitaja kertoi, että niissä on paljon sairaalakohtaisia eroja, että monta ateriaa syötetään...

Meidän vauva on nauranu ääneen 2,5kk vanhana eka kerran. Oli sillon syömässä ja tissi suussa höhötti. :) Nykyään nauraa, kun hassutellaan ja tykkää kun ilmassa heilutellaan. :heart:

Onko muilla imettäjillä ongelmana imettää jossain muualla ku kotona? Meillä on nyt yli kuukauden ollu aika tuskaa imettää muualla. Kotonaki pitää olla makuulla mieluiten. Vauva alkaa muuten vaan naureskelemaan ja höpöttää. Ilmeiseti ympäröivä maailma sen verran kiinnostaa. Kaupungilla oon saanu imetettyä hoitohuoneissa, missä makaa hoitoöydällä ja silmät harsolla peitettynä. Ite sitten ihan kummallisessa asennossa siinä päällä. :D Mulla ei oo vielä ihan kauheen isot tissit niin vähän vaikeeta. Mutta kai tää on vaan kausiluontoista. Eipä tarvi pohtia imettäiskö julkisilla paikoilla ku ei vauva siihen suostuis. =)

Tarvii taas mennä! :wave: s-anttu ja suloinen 5kk+jotain
 
riisivelliä löytyy ainakin täälläpäin s-marketeista

töihin paluuta en oo vielä miettiny.. kai sitten keväällä joskus

täällä neitonen nauraa päivittäin ääneen :heart: :D on ihan tässä muutaman viikon aikana alkanut nauramaan aikas paljon.. ihanaa kuunneltavaa! :heart:

oon nyt syöttäny alinalle soseita, kun ei hän halua pullosta juoda mitään. onnistuu jo ihan hyvin, vaikka nyrkit heiluukin ja on pimu yltäpäältä porkkana-perunasoseissa! :D annan sosetta vaan alkuillasta. nyt on yöunista se eka pätkä jo pidentyny muutamalla tunnilla, eli oon niiiiiiiiin tyytyväinen! =)

alinaa on kyllä muuten helppo imettää, syö missä vaan, mutta saa edelleen pienimuotosia raivareita, eli julkisilla paikoilla en imetä :snotty:
 
RaiRai : Meillä poju on jo jonkun aikaa nauranut ääneen. Varsinkin isoveikan ja äidin hassuttelut saa pikku toukan nauramaan. Joskus kun poitsu on väsynyt ja sanon sille jotain niin alkaa nauraa röhöttämään tai monesti on tehnyt sen myös kun olen imettänyt.

s-anttu: Meillä mennään täysimetyksellä ja useinkin on sallaista ongelmaa että herra ei keskity syömään kunnolla jos ollaan jossain muualla kuin kotona. Esim. kylässä tai vaikkapa kerhossa kun yrittää imettää, niin pojan pää pyörii kuin pöllöllä ja keskittyy kuuntelemaan vain muita ääniä. Kotona imetän melkeinpä aina makuuasennossa ja ehkäpä poika on siihen tottunut liiankin hyvin, niin tuo muualla imettäminen poika sylissä on myös hankalampaa. Mutta meillä siis imetetään ihan julkisillakin paikoilla milloin vaan poika suostuu syömään.

Hyppykiikusta oli myös juttua, minäkin ajattelin että vois pikku hiljaa alkaa kokeilemaan viihtyykö meidän ukko siinä ollenkaan. Esikoinen laitettiin hyppykiikkuun eka kertaa 5kk ikäisenä ja jonkun verran tykkäsi siinä "hypähdellä".

Halinalle ja pikkukakkonen reilu 4kk
 
Maranooka, kokeilepa jos laitat pakastepussissaesim. 4 osaan halkaistuja sipuleita vauvan sängynpäätyyn, lisäksi samaan pussiin voi laittaa pitkittäissuunnassa halkaistuja valkosipuleita. Pitää nenää auki, koko kämppä kyllä lemahtaa seuraavana aamuna, mutta hyväksi havaittu luonnonkonsti, mitä meillä käytetään edelleen myös esikoisen kans flunssan yhteydessä. Ja toinen vinkki on, että kun sitä vicksiähän ei saa laittaa alle 2v:lle, niin hiero sitä vaikka harsoon reilusti ja se sängyn lähelle. Tämäkin on käytännössä hyväksi todettu konsti =) Pikaista paranemista Hipulle!

Hyppykiikusta, meilläkin on se, ja olen pitäny Venlaa siinä, mutta tää ei yhtään ymmärrä et mikä sen idea on. Viihtyy kyllä siinä, mutta lä'hinnä katsoo mua sen näköisenä, et miks mä roikun tälleen... Esikoinen aikanaan heti hoksasi, että tässähän pystyy hyppäämällä saamaan lisää vauhtia, mutta ei Venla... :xmas: Joku kysy sitä ikärajaa siihen, niin siinä ei oo muuta rajoitusta, kun että vauvan pitää osata tukea pää itse.
Mielenkiinnolla odotan, että mitä V sanoo ½v iässä kävelytuolista (me kun omistetaan semmonenkijn turha kapistus, lahjana kun on esikoinen sen saanu... ). Esikoinen nimittäin hoksasi ihan heti senkin idean, ja viihty siinä tosi hyvin (eikä koskaan varvistanu, jos joku sitä epäilee ) mutta kun V on sen verran rauhallisempaa sorttia, niin saa nähdä, et miten käy...

Ääneen nauramisesta, Venla osaa nauraa ääneen, ja nauraakin välillä, varsinkin, jos hoitopöydällä koukistaa jalkoja mahaa vasten, niin sitten hekotellaan kyllä. Ja jos päristttää itse suulla vauvaa poskelle :heart: Maailman ihanin hekotus kuuluu!!!

Raffel, sullekin pikaista paranemista. :hug: Hoidahan itsesi kuntoon, KUNNOLLA! Lähipiirissä yksi ihminen, jolla usein kohtutulehduksia, ja ne uusii joillakin suht helposti, eikä se ole mitään kivaa, jos vähän väliä alkaa olee tulehdus päällä.

Sisu ja Venla 4kk ja 1 vko
 
Täälläkin naurettu ääneen jo jonkin aikaa, hauskaa on "Kukkuu/böö" leikki, masuun pärisyttely jne

Harrastuksistakin oli juttua.. me käydään vauvajumpassa ja vaunulenkillä mammaryhmän kera.

Käytiin eilen vauvateatterissa, neidillä pää pyöri ja ihmetteli ääniä mitä näyttelijät piti, näyttelijöitä se ei nähny kun edessä istuvan selkä oli edessä, mutta muuten oikein mukava kokemus :)

Koko viikko ollaan joka päivä oltu jossain menossa, maanantaina hammaslääri, tiistaina serkun kans kaupungilla monta tuntia, keskiviikkona jumppa ja eilen se teatteri... ehdin jo huokaista eilen että onpa ihanaa olla huomenna vaan kotosalla tytön kans päivä, niin eiköhän anoppi soittanu että hän tulee tytön hakemaan hänen luokse ja ukolle kun soitti niin sillehän se oli enemmän kuin ok...

Maanantaina neuvola ja 4kk kunniaks ajatuksena olis perunaa maistella.. mihin tämä aika oikein menee, vastahan tämä synty!

Pikaista paranemista sitä tarvitseville! Ja oikein ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Nyt mulla tuli "paskaäitifiilis" :ashamed: Kaikkien muiden vauvat nauraa paitti meidän :eek: Ehkä sillä ei vaa oo tarpeeksi hauskaa :ashamed:
Äläs nyt höpsi, :hug: kyllä se teidänkin vauveli vielä alkaa naureskella.. Ei meilläkään vielä kauaa oo ääneen naurettu. Sinä olet tosi hyvä äiti, sitä älä ala epäilemään. :)

Meillä ois 4kk neuvolaan lähtö tässä edessä.. saas nähdä paljonko neiti on kasvanut. Miehen kans kumpiki on viime aikoina huomattu et neiti tuntuu painavan jo niin paljon, turvakaukaloakin on jo niin raskas kannella.. No, tänäänhän se selviää.. eli palailen varmaan vielä iltapäivästä uudelleen :wave:
 
Raffel : höpö höpö.sä oot paras äiti lapsellesi!enkä sun teksteistä ole saanut susta yhtään tylsää kuvaamä olin kans alussa ,et plääh,kaikkien muiden vauvat jo hymyilee,meillä ei,mut sieltä se pikku hiljaa hymy rupes irtoileen,ja nauru tulee nykyään aina jossain välissä,esim.rrrrrrakastaa suun taputtelua paperilla ruokailun jälkeen,silloin naurattaa... =) :hug:

töihinpaluusta on ollut puhetta...mulla ois töihin paluu 12.3 mut en lähde silloin vielä...harkitsen vakavasti alan vaihtoa,et jos pääsen aikuisopiskeluna opiskeleen lähihoitajaksi niin ois lottovoitto...nyt tammikuussa ois alkanu aikuisopiskeluna just se puoli mikä mua kiinnostas(ensihoito ym...)mut en vielä raski lähtä...ei nappaa yhtään palata takas omaan työhön,jo siellä on 11v oltu...ja rahallisesti ei ole ihan pakkoa vielä,kun ylimäär.raha tuli surullisen mutkan kautta(isäni kuolema)...

Parisuhdekriisi meillä on aina :LOL: ollaan 13vuotta tapeltu ja taisteltu(lue:mykkäkoulua aika ajoin),ollaan kuin kissa ja hiiri...eli kesto kriisi on aina,mutta ei erossakaan osata varmaan olla,kenen kans me sit jatistas:) mut seksi kriisi meillä on...nuo saakelin pillerit vie mun viimeisetkin halut...ja painoakin tulee,kuten joku muukin kirjoitti...tulis äkkiä ens kesä ni viskaan koko pillerit mereen...onneksi ukko varmaan ymmärtää :headwall:

Meillä taas alko ne yöunet takkuaan...nyt herätään jo klo 23.30 eka kerran...hittolainen...sit herää neiti 2-3 väliin seur.kerran,sit nukkuu jopa 6.30-7 jolloin noustaan ylös...en tiiä johtuuko siitä et nyt väkertää itseään kylelleen koko ajan,et se tulee uniinkin...joskus tympii...

Kohta alkaa hulinat...sisko tuo 1v. ja 3v.pojat meille,sit lähen niiden ja alisan kans hakeen esikkoa koulusta...kokeillaan miltä tuntuu olla suurperheen äiti...kiva ois varmaan tuolla ikäerolla muksut... :x esikolla ollut ekat matikankokeet koulussa(ekaluokalla),ni sitä niin jännitti aamulla et itku meinas päästä...vaikka on ihan loistava matikassa,pienestä asti laskenu + ja - laskuja kuin vettävalaen,nyt kiinnostaa kertotaulut...ei oo äitiinsä tullu joka just ja just sai kuutosen toikkariin matikasta :ashamed:

mut nyt menoksi...

terkuin Ryhis ja Alisa tasan 4kk :heart:

PS.Sisu:joko lunta on kainuun perukoilla?
 
Moi!

Tipsutin: Kiitti kannustuksesta...Harmi vaan ettei imetys enää onnistu meillä muuten kuin yösyötöillä ja joskus saattaa aamulla mennä jos pikkunen ei ole vielä kovin virkistynyt. Eli pulloapulloa. Huoh.

Onkohan riisi- ja maissivelleissä paljoa eroja? Siis kumpaa itse suosittelisitte ja miksi? Meillä on ollut tuo maissivelli jonkin verran käytössä, mutta ei paljoa eroa antaako pelkkää maitoa vai maito-maissivelliseosta. Niin ja jos syöttää jollain ruokailukerralla pelkkää maissi/riisivelliä niin pitääkö antaa vielä maitoa nesteeksi, vai riiittääkö vellissä oleva nesteen määrä pitämään nestetasapainon kohillaan ettei vaavi kuivahda?

RaiRai: Pikaisia paranemisia.

Olen syönyt pari liuskaa Cerazette minipillereitä ja mulla on ollut ihmeellistä vuotoa...En tiiä onko ne nyt ollu menkkoja vai jotain muuta, kun niin eriaikaan tulivat edelliskuussa kuin tässä kuussa. Muilla samanlaisia kokemuksia?
 

Yhteistyössä