*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Sisu on ymmärrettävää, että liikkeiden vähyys saa aikaan huolia.. Tässä raskaudessa tuntuu, että vauva liikkuu todella vähän. Jonain päivänä tuntuu vain muutama potku, joiden välissä on tunteja ihan hiljaista. Meillä vauva todennäköisesti potkiskelee istukkaan ja varmaan selän puolelle, jolloin en tietenkään niitä tunne. Ei kai näillä viikoilla vielä varsinaisesti tarvitse huolestua kovin paljon ja muistelen, että varsinaiset liikkeiden laskemiset kuuluisivat vasta loppuraskauteen. Välillä näillä pikkuisilla on varmaan rauhallisempia päiviä ja välillä taas mylläävät aivan mahdottomasti.. Soittele toki sairaalaan, he varmaan osaavat rauhoitella parhaiten ja ainakin tietävät miten liikkeiden pitäisi tuntua näillä viikoilla.
 
Ultrassa taas käyty, paljastuikin että vauvalla on pienehkö mahalaukku, pienempi kuin pitäisi olla. Kolmen viikon päästä taas ultraan, vähän inhottavaa... :'(
Huolestuin kyllä tosissaan. Terve poika piti olla..
Kamala nyt ajatella, jos se ei sitä lapsivettä pysty nielemään. :ashamed:

Heidi ja pikkuinen poju 23+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Sisu on ymmärrettävää, että liikkeiden vähyys saa aikaan huolia.. Tässä raskaudessa tuntuu, että vauva liikkuu todella vähän. Jonain päivänä tuntuu vain muutama potku, joiden välissä on tunteja ihan hiljaista. Meillä vauva todennäköisesti potkiskelee istukkaan ja varmaan selän puolelle, jolloin en tietenkään niitä tunne. Ei kai näillä viikoilla vielä varsinaisesti tarvitse huolestua kovin paljon ja muistelen, että varsinaiset liikkeiden laskemiset kuuluisivat vasta loppuraskauteen. Välillä näillä pikkuisilla on varmaan rauhallisempia päiviä ja välillä taas mylläävät aivan mahdottomasti.. Soittele toki sairaalaan, he varmaan osaavat rauhoitella parhaiten ja ainakin tietävät miten liikkeiden pitäisi tuntua näillä viikoilla.
Tosiaankin huolettaa, pelottaa suorastaan, että keväinen menetys toistuu taas... :( Miksi sitä heti ajattelee pahinta?

Heidille :hug: , jospa siellä kuitenkin olis kaikki hyvin, eikä isompaa häikkää löytyis... Ei voi muuta kun toivoa nyt vaan parasta! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Sisu on ymmärrettävää, että liikkeiden vähyys saa aikaan huolia.. Tässä raskaudessa tuntuu, että vauva liikkuu todella vähän. Jonain päivänä tuntuu vain muutama potku, joiden välissä on tunteja ihan hiljaista. Meillä vauva todennäköisesti potkiskelee istukkaan ja varmaan selän puolelle, jolloin en tietenkään niitä tunne. Ei kai näillä viikoilla vielä varsinaisesti tarvitse huolestua kovin paljon ja muistelen, että varsinaiset liikkeiden laskemiset kuuluisivat vasta loppuraskauteen. Välillä näillä pikkuisilla on varmaan rauhallisempia päiviä ja välillä taas mylläävät aivan mahdottomasti.. Soittele toki sairaalaan, he varmaan osaavat rauhoitella parhaiten ja ainakin tietävät miten liikkeiden pitäisi tuntua näillä viikoilla.
Tosiaankin huolettaa, pelottaa suorastaan, että keväinen menetys toistuu taas... :( Miksi sitä heti ajattelee pahinta?

Heidille :hug: , jospa siellä kuitenkin olis kaikki hyvin, eikä isompaa häikkää löytyis... Ei voi muuta kun toivoa nyt vaan parasta! :hug:
No ei voi muuta toivoa, kuin että asia korjaantuisi raskauden edetessä.
Huoli on suuri, ja kolme viikkoa pitää malttaa odotella. :|

 
täällä on masu kans sen kokonen, et kaikki äimistelee... itselle tuli jo trauma kk sitten, mut onneks on jo ohi menossa. kommentoikoot mitä haluavat, minkäs mie sille teen et maha noin kasvaa! =) kiloja on tullu tähän mennessä jotain 7-8 ja viimeviikkoina reilusti alle 500g viikko, mut näköjään kaikki menee suoraan navan alle! :p vatsatanssi on varmaan auttanu taas kropan hyväksymisessä, ku siellä tuijotetaan kokoajan omaa kuvaa peilistä. :LOL:

liikkeitä ei täälläkään tunnu nykysin kovin usein. päivittäin kyl jotain, mut aika heiveröistä verratuna pari viikkoa sitten, kun tuntu et vauveli myllersi vähän väliä. enpä ole jaksanu alkaa huolestumaan ja nyt vähemmän kun tiistaina oli sydänäänet kunnossa eikä sillonkaan ollu pariin päivään tuntunu juurikaan liikkeitä. miulla tosin taitaa kans istukka olla etupuolella, joten senkään takia varmaan ei niin aina tunnu, riippunee kait tyttelin asennosta. :)

oon kans hankkinu äitiyspaketin!! ens viikon lopulla tuun Suomeen ja toivottavasti paketti saadaan äidille lähetettyä sitä ennen tai viimeistään sinä aikana ku oon siellä. sais äitiki ihastella mitä kaikkee siel on, ku ei rassu muuten pysty oikeen mitenkään osallistumaan ensimmäisen lapsenlapsen tuloon ku asutaan niin kaukana. äiti on hommannu käytetyt vaunut jostain ja turvakaukalon sain täältä kaverilta. jotain käytettyjä vaatteita on kans jo tullu ja Suomesta varmaan tulee lisää. näyttäs siltä ettei itte tartte mennä vauvanvaateostoksille ollenkaan! :) kestoja ajattelin kyl ostaa sieltä, ku en täällä jaksa käydä kaivelemaan mistähän niitä saattais saada. ne on tosi tuntematon juttu Espanjassa vielä.

täällä [/b]asunto menee kans vaihtoon, kun nyt ollaan viidennessä ilman hissiä ja lämmitystä. nyt olis kaks vuokrakämppää kiikarissa ja kummatki alle 10min kävelymatkan päässä synnäristä!! viel kk sitten ei millään napannu naapuruston vaihtaminen, mut nyt jo vaan kattelen ilmotuksia nykyisen kämpän ja synnärin välimaastosta. :LOL: ei me siis nytkään kaukana asuta, 20min kävellen, autolla sekä metrolla. suurkaupungin iloja, ikinä ei tiedä mikä vempain kannattas valita et nopeiten pääsis.

tuli pitkät jutut, mut oli paljon asiaa :LOL:

hyvät viikonloput kaikille!

caisachu 23+
 
meillä vauva mylläs koko viime yön ja tänäänkin on kääntäny ja vääntäny. Olen huomannu et se on aina alku viikon hiljakseen ja alottaa pirsket to jotka kestää noin kolmisen päivää. mulla ollu tänään taas huono olo.....koko raskausaika on ollu yhtä pahoinvointia.

Mutta nyt taidan tästä mennä saunaan....
 
Sisu eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin,mullakin on välillä pidempiä aikoja etten tunne liikkeitä,toki siihen vaikuttaa vauvan asento ja tuo istukka =)

Mammanpojat otat nyt myös rauhallisesti,toivotaan että kolmen viikon päästä tilanne on toinen :hug:


btw,jos joku kaipaa doppleria,niin mulla olisi myynnissä :wave: :ashamed:
En ole vaan tarvinnut sitä ja myyn sen pois,kivittäkää vaan :whistle: :xmas:

BV ja P 27+5
 
ihan ensiki kaikille kellä huolia :hug: mammanpojat, sisu ynnämuut toivottavasti huolenne ovat turhia!

kävin tänään siis lääkärissä suppareiden takia joita nyt ollut pari viikkoa, kipeää on tehnyt välillä ja säteilee reisille asti, menevät onneksi levolla ohi ja saikun sain nyt 29. päivä asti ja sen jälkeen loppuajaksi. mut lääkäri luuli että menin sen kaatumisen takia uudelleen lääkäriin, ja kauhisteli mun mustaa silmää :D samoten olen tänään ollut liikenteessä poikien kanssa ja kaikki kattoo mua ihan sairaan pitkään.. tekis mieli laittaa lappu kaulaan: ei, en ole perheväkivallan uhri, tai huutaa se ilmoille tai jtn :kieh:

mulla on ihan kamala himo kokikseen, siis mä juon ja juon ja juon sitä litratolkulla jos mies ei ole estelemässä, pullossa ei kyllä ole läheskään niin hyvää kuin mitä noista roskaruokapaikoista saa siitä automaatista, saiskohan sitä kolaa jostain.. :p :p :p
mä käyn vähintään kaks kertaa yössäkin hakemassa jääkaapista kolaa :ashamed:

nimistä täytyy sen verran kommentoida kun HS niitä kanssa miettii että meillä on esikoisen aikana jo mietittynä toinen ja kolmas nimi tytölle joita ei ole tähän päivään mennessä käyttää ja nyt niille sitten tulee vihdoin käyttöä.. etunimikin me löydettiin että jos vaan on vauvan näköinen niin se olis tarkotus laittaa, nyt vaan pahasti näyttää että se on tosi suosittu nimi tänä vuonna ja sitten en sitä haluisi laittaa.. mut en tiedä sitten vielä, sen näkee minkä näköinen vauva on ennenkuin mitään lopullista päätetään..
 
Lissuli-81: Mekin ollaan menossa huomenna rakennusmessuille :) Niin, jos siis tarkoitat Jyväskylässä järjestettäviä messuja...
Nyt on meille ostettu tuplarattaat, ostin ne carenan double swingit. Olivat tosi kätevät, kevyet, erilliset kuomut, ja menivät pieneen tilaan kasattuna. Ostin vielä siihen sen erillisen kovan vauvan kopan, niin esikko saa istua kasvot menosuuntaan ja vauva on sitten työntäjään päin. Täytyy nyt vaan toivoa että rattaat oli hyvä ostos, senhän näkee sitten kesällä kun vaavi syntyy ja pääsee niitä testailemaan. Meillä on esikoisella Brion duot ja niihin ollaan ainakin oltu tyytyväisiä, niitä kyllä käytetään kesällä molemmilla lapsilla jos ollaan vain yhden mukulan kanssa liikkeellä.
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Miten noiden supistuksien kanssa, että mikä väli on normaalia?? Mulla on ollut eilen ja tänään noin tunnin välein supistuksia ja tiheämminkin. Ei siis mitään kivuliaita, mutta semmosta kiristystä tuntuu ja samaan aikaan tulee helposti myös pissihätä. Teen näyttöpäätetyötä eli istun paljon ja samassa asennossa. Eilen supistukset helpottivat tuossa illemmalla ja yöllä taas tuli muutama semmoinen johon havahduin. Onneks nyt on tulossa viikonloppu, mut kannattaisko kysyä neuvolasta. Mua jo huolestuttaa, vaikka tavallaan ajattelen asian niin että ne on varmaan ihan normaaleja.

Lissuli ja jätkä-petteri 26+3 (27+3)
Mulla tullu 1-4h supapreita nyt pari kolme viikkoa, jaolen käynt kahdesti jo lääkärin tarkistuksessa siitä. Saikulle käskivät, ja lepoa. Ei ole saanut onneksi mitään 'tuhoa' aikaan (kohdun suun aukeamista tms.) Ota yhteyttä neuvolaan /äippäpoliin että pääset tarkistuksen että kaikki on ok <3
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Sain tänä aamuna neuvolasta vuodelepomääräyksen.Eilen mei supparit siihen malliin etten kylkeä voinu kääntää ilman supistusta.Illasta särki jo ihan hirveesti alaselkää sekä -vatsaa ja paha paineen tunne myös alavatsassa. Nyt viikonlopun aikaan sitten herkästi äitipolille jos ei lepo auta.Miten ihmeessä voi olla näin vaikeeta olla tekemättä yhtään mitään.....

Serafine ja Ella 24+3
*hali* mie olin myös vkon vuodelepo määräyksessä samasta syystä, eilen sain 'armahduksen' ja huomasin että tosiaan jos yhtään enempää liikku (esim käy kaupassa!) niin tuskaa on. Jaksuja.. On tosi turhauttavaa olla vaan apikallaan, kummasti sillloin ei mitenkän jaksaisi vaan olal. Tuli livin ja nelosen hömppäohjelmat jo liiankin tutuksi muutamassa päivässä. :hug:
c81 26+1
 
Kiitos kaikille tsempanneille! :heart: Tää ei oo kovin kivaa,telkkarin kaukosäädin varmaan sanoo kohta sopimuksen irti.Kanavat vaihtuu tiheeseen :LOL:
[/b]Nimistä:Tota Ellaa olen miettinyt,jossain vaiheessa Anniinaa ja nyt jostain puskasta iski mieleen Ellen.Tuleeko siitä mieleen vaan Ellen Jokikunnas? :whistle:
Mistä olette hakenut/tutkinut nimiä?
Kissa ottaa kaiken irti kun minä lepään,se on ollu vieressä KOKO päivän. :LOL: Koira kattoo surkeena,ihan kun tietäis et nyt toi mamma potee.

Serafine ja Ella 24+3
 
Kirjoitin pitkän pätkän tekstiä, ja täää paska nakkas mut pihalle koko plussalta! |O En jaksa kirjoittaa uudestaan, mutta sen verran ilmoitan, että Minni on taas liikkunu ihan reippasti nyt illan aikana, että turhaan taisin taas huolehtia... :snotty:
 
Mä tuun taas vaan nopsaan ja omaa napaa...tänään vasta testattiin tuon kuopuksen kera meidän uudet Emmaljunga City Jetit...ja voi jee, ne on hyvät :heart:
Kyllä niissä kelpaa vauvan sitten pötkötellä.
 
HelloShitty
Raffel; jos yhtään lohduttaa niin olin yhtä kauhee kun odotin kolmosta. kyllä ne miehet ymmärtää kun niille sanotaan että en oikeesti osaa hillitä itteeni. ja hei..3kk niin se loppuu! :D :hug: :flower:
 
Juu, uusi aamu taas tulossa =)
Ihanaa kun on kolmen päivän viikonloppu, jotain hyötyä niistä paiskituista ylitöistä. Täällä pinossa on taas sattunut ja tapahtunut, jollain on mustia silmiä, toisilla kurjia uutisia jotka toivottavasti osoittautuu vääriksi hälyytyksiksi ja toisilla on tylsää kun kuka minkäkin syyn takia on jo saikkulomalla äippälomaan asti.
Itse kyllä odotan myös äippälomaa, tämä arkielämä on aika hurlumheitä kun päivät on töissä, illat kuskaa lapsia harrastuksiin, auttaa läksyissä, tekee kotitöitä, ja meillä kun on tuo iso piha niin ollaan tehty siellä mm.metsätöitä. No mä nyt en ole puita kaatanut mutta oksia raahannut ja poltellut ja tehtyt polttopuita. Kivaahan se on, että on tekemistä mutta kun tuntuu että sitä on niin paljon...
Onneksi viikot menee äkkiä ja sitten alkaakin se loma, tarttis edes silloin koittaa jonkinlaista sosiaalista elämääkin viettää, en o ystäviä nähnyt tosi pitkään aikaan, myös tuon 2v kanssa pitäis käydä kerhoissa jne jotta näkis ikäisiään yms. Mies kun nyt hoitovapaalla ollessaan ei ole sellaisiin kehdannut lähteä, no eipä niissä kyllä miehiä ole nähtykään...
Ihme mekastusta viime aikoina meidän tyttö tuolla masussa pitänyt, tuhtaa ihan kunnolla, eilen tuntui liikkeet niin tuolla alhaala että liekö sitten kääntynyt jotenkin hassusti, no ehkäpä hän mahtuu siellä vielä mellastamaan.
Eilen paistoi aurinko ja oli tosi ihana päivä, toivottavasti tänäänkin.

kekkeri 27+6, kohta poksuu...
 
Huomenia....

onpas tylsä ilma...lunta sataa ja on ihan harmaata. Tänään ajattelin jos vaikka käväisisi mammuttimarkkinoilla katsastamassa olisiko sielä mitään ostamisen arvoista. Mun sairaslomakin jatkui sitten taas kahdella viikolla, lääkäri sanoi että katsotaan sen jälkeen josko olen sitten loppuun asti. Kesäloma alkaisi 14.4 joten eihän tässä montaa viikkoa olekkaan.
Mä retkahdin eilen ja kävin mäkkärissä, koko aikana en ole karkkia, limuja roskaruokaa syöny, muta nyt.....

Nimistä vielä.....me ajateltiin pojalle Tiitusta tai jooaa...

 
kääk.... oltiin kavereitten kanssa eilen kattomassa paikallisessa kristian meurmannia ja olin kotona puol kaksi. sitte ko sänkyyn asti pääs ni kello oli kaksi. uni ei oikein heti ottanut tullakseen ja sitten tuo pieni mies oli kärppänä pystyssä jo 6.45 . nyt tuntuu että silmät putoo päästä...... ei o "raskaana" olevan puuhaa toi yö /baari kukkuilu... tai olis vissiinkin pitänyt ruveta puolita öin kiskoo kahvia.

juups... saiskohan tuon juniorin nukkumaan tänään rattaisiin ni pääsis käymään paikallisessa kiertotähdessä... (kirpputori). saapi nähä.

pitänee poistua kun toi sälli on ollu jo luvattoman kauan hiljaa.... taitaa olla saunassa tyhjentämässä löyly ämpäriä....

puoli uninen tinni ja ryyni 26+3
 
Mammuttimarkkinoilla eilen piipahdin ja mitäs sieltä tarruikaan mukaan :ashamed: No, ensi talveksi löysin prisessalle reiman toppa-asun. Tec-ominaisuus taitaa puuttua, mutta mitäpä vaunuissa oleskeleva vauva vedenpitävällä puvulla tekisikään.. Alennusrekissä oli vain yksi jäljellä ja juuri sopivaa kokoakin, hintakin oli aika pieni (25?). Toivottavasti muistan nämä vauvanvaatekoot oikein, että mikä menee minkäkin ikäisenä meidän pienikokoisille tytöille :xmas:
 
Raffel voi sua... Kyllä se ajan kanssa helpottaa :hug:
HS, ONNEA!! :flower: :hug: Tuo puolessa välissä viiskymmpistä ei tuntunu läheskään niin pahalle, kunse, kun isä möläytti, että sähän olet eläny 1/4-osa vuosisataa sillon kun itse täytin 25v... |O Se pisti miettii, ja ikäkriisi pukkas just saman tien päälle.

( . ) Eilen käytiin illalla koirien kans kävelee vähän, ja nyt oon sit tän päivän kävelly tikkujalkasena, kun käy persiiseen niin kipeetä. Ei ole enää kovin kaksista tää mun hommani. Kuluis vaan viikot nopeeta, ja tulis se kesäkuu äkkiä :kieh: Ja Minni siis liikkuu taas ihan normaaliin tapaan. Oli vaan hiljaisempi jakso välillä, ja totta kai mä revin stressiä heti :ashamed:
Laittelin tuossa vauvan vaatteet kaappiin, ne mitkä olen jo pessy, ja tätä ipanaa varten on 20 (!!! ) pitkähihaista, alle 68cm bodya odottamassa (suurin osa kokoa 62 )!!! Pärjätäänköhän me niillä?? :saint: lyhythihaisia bodyja pitää vielä ostaa, niitä löyty vaan 4 ja jos on oikein hellekesä niin ikävä se on vaan noita muutamia pestä ja pyörittää päivittäin. Muuten on kyllä vaatetta vauvalle, yksi kaapillinen ihan täynnä jo, ja osa pienimmistä vaatteista on vielä siskontytöllä. Karhuan ne kylläkin takas ennen vauvan syntymää.

Nimistä . |O |O |O Miehet. Voi helkkari, että se osaa olla vaikeeta! Eilen sanoin illalla ukkelille, että mun pitää keskiviikkona palauttaa neuvolaan sairaalaan menevät laput. Ja niissä pitää olla hätäkastetta varten vauvalle nimet valmiina. Minä aikasemmin olin ehdottanu, että tälle tulis nimeksi Vxxxx, ja mies tyrmäsi sen heti sillon, että ei ei ja ei, kamala nimi. Sit oltiin puhuttu, että Exxx olis ihan kiva ja illalla sit kysyin, et onko se nimi nyt se Exxx, niin mies katto mua ja sano, et eikö se olekaan se Vxxxx?? :xmas: :eek: Siis voisko se päättää, eka tuo Vxxxx oli ihan hirvee, ja nyt se haluaakin sen! Helvetti! :headwall: Miksi kaikki pitää tehdä niin älyttömän vaikeeksi?
Ja joo, ne nimet, mitkä lappuihin tulee, niin ne ei ole lopulliset, ne saa muuttaa, mutta mä vaan haluaisin, et siinä olis jo kastenimi. Esikoisellakin oli.
Muuten kai kaikki ok, keskiviikon lääkärineuvolaa odotellessa :saint:
Sisu ja Minni 27+2 :heart:
 

Yhteistyössä