*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
No mulla on, hiljaista välissä. Ja hentelöt on liikkeet vielä. Istukka etuseinämässä. entäs sulla, missä kohti istukka?
Sulla muutaman päivän aikaisemmin la, kuin minulla =)


Heidi & Poika 23+2

Moip...

Mulla myös istukka edessä...mä olen niin hermoraunio et kokoajan tekis mieli soittaa äippäpolille jotta pääsis ultraan......

Mulla on huomenna taas ultra, seuraavat nyt pari kolme kertaa ultralla kun meni raskaus salaperäisesti näin pitkälle =)

Profiilissa masukuva uus =)

Heidi & Poika 23+2
Mulla ei ole enää ultraa, rakenneultra oli ja meni....
pääsisköhän sitä polille ultraan vai onko tässä mentävä vaan yksityiselle.

Mitä sulla siis seurataan? me yritettiin monen monta vuotta tätä raskautta ja vihdoin kun onnisti niin sit sitä pelkää ja mietii kaikenlaista.

En oikein tiedä, varmaan että vauvalla on asiat hyvin koko ajan.
Sain tietää olevani raskaana vasta viikolla 20. Joten raskaus on edennyt salaa pitkälle ;) Mutta kivahan tuo on käydä ultrassa vielä ainakin huomenna. Kyllä ne äippäpolille laittaa käymään, jos haluaa tai on muuten jotain, minkä vuoksi pitää käydä.

Heidi & Poika 23+2
 
Heips...

kiitos kun noin moni oli vastannut!!!!!!!

sydänääniä kuunnellaan kotona harvase tunti......hyvin kuuluilee...

mä jo meinasin et maksaiskohan sitä 4d ultran et sais olla huoletta, mutta ehkä mä nyt yritän relata. mä olen sairaslomalla jo kolmatta viikkoa uupumuksen takia...stressaava työ jne.....pomo inhottava...huomen meen taas työpaikka lääkärille ja eiköhän tämä sairasloma jatku. mä en saa öisin nukuttua kun mielessä asiat pyörii, lisäksi mulla niin pahoja rytmiksiä et käyn EKG:ssä kerran kahessa viikossa.
 
HelloShitty
voi kuulkaas miten olen ollu ahkera tänään!!! sain vihdoinkin viety kelaan ne mammapaperit!!!!! :LOL: :LOL: :attn: B)

oon myös siivonnu ja huomenna pesen vielä lattiat...ei riitä motivaatio tällä hetkellä...kävin läpi kaikki kaapit ja laatikot. sai heitettyä pois paaaljon paskaa. että nyt mahtuu sitten lisää. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
voi kuulkaas miten olen ollu ahkera tänään!!! sain vihdoinkin viety kelaan ne mammapaperit!!!!! :LOL: :LOL: :attn: B)
Hyvä hyvä! :D

Mä taasen kävin varastossa ja nyt päätin ettei enää yhtään alle 60cm vaatteita en osta,jumakauta mullahan on niitä aivan älyttömäsi ja postissa odottaa vielä pari pakettia :LOL: :headwall: :LOL:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
voi kuulkaas miten olen ollu ahkera tänään!!! sain vihdoinkin viety kelaan ne mammapaperit!!!!! :LOL: :LOL: :attn: B)
Hyvä hyvä! :D

Mä taasen kävin varastossa ja nyt päätin ettei enää yhtään alle 60cm vaatteita en osta,jumakauta mullahan on niitä aivan älyttömäsi ja postissa odottaa vielä pari pakettia :LOL: :headwall: :LOL:
hah..mä oon ostanu melkein vaan yli 60cm vaatteita. mutta sekin johtuu vaan siks että olen niin pihi. :whistle: en viitti ostaa mitään mitä jää pieniks viikon jälkeen. mielummin hommaan isoja ja käärin hihat ylös. :D :kieh: 2 50cm bodyy oon ostanu..toinen vahingossa. :LOL: juup..kannattaa kattoa tarkemmin noita kokolappusia kaupassa. :headwall:
 
Lääkärineuvola takana :)

Äidin vointi ok
painoa tullu +441g/vko (nyt 69kg, kokonaiskertymä +13kg)
pissat puhtaat
verenpaineet 117/72
syke 89
sf-mitta 26
Paikat pehmentyny ja ja sen jonkun pituus lyhentyny (nyt 3cm) mut ei siis vielä hätää noista =)

Ja mikä ihanaa, siellä olikin ultralaite lääkärin käytössä joten pääsimme kurkkaamaan poikaa :heart:
Kovasti oli Aksu kasvanu, reilun viikon menee koossa edellä raskausviikkoja (vastas kokoa 28+5). Painoa arvioitiin toisella olevan 1323g. Pää alaspäin toinen siellä köllötteli :D Lääkäri veikkaili koon vuoksi ja edellisten lasten historian vuoksi että Aksusta voisi hyvinkin mahdollisesti tulla toukokuun poikia.

Vielä yksi lääkärikäynti ennen synnytystä ja pääsen siis vielä kerran kurkkaa masun sisään ultralla :D

Lapsiinsa umpirakastunut ja onnellinen vauhtis rv 27+1
 
Mä tilasin vauvalle bodeja (50 ja 56cm) ja paidan ja parit sukat,sekä yhdelle tytöistä mekon...
Nuo pikkuriikkiset vaatteet on niin lutuisia,et niitä tilailee vaikkei tarviskaan :ashamed:

Babynen potkii täällä muuten melkeinpä kellon tarkkuudella...Joka aamu klo 6.40 kun oon menossa harjoitteluun aamukahvin jälkeen vauva liikkuu 5-10 oikein aktiivisesti aamukahvit saatuaan...Päivisin sama juttu ja illalla on vilkkaimmillaan,saattaa liikkua tunninkin tauotta :heart:

Nyt on tullut sellainen olo,et tulis kesäkuu nopeasti :D sit on opiskelut ohi ja saa nauttia vain perheestä ilman kiirettä:heart:

A-Mam ja Mimmi rv 27+3
 
Minä se en ole hankkinut vielä mitään vaatetta, enkä tavaraa! ;) Päätin etten ala hamstraamaan mitään kauhean aikaisin. Äippäpakkaus varmaan tulee ensi viikolla, se on eka jonka "hankin" ;) Ajattelin ostaa toukokuussa vaunut, pinniksen, kaukalon..
Vaatteita saan takaisin ystävältäni laatikollisen, mutta onhan se ihana ostaa uusiakin (vaikka käytettynä).
Huomista ultraa odotellessa :whistle:

Heidi ja Poika 23+2
 
äippärahasta ja pakkauksesta taitaa olla hyötyä että asuu pienessä kunnassa... =) postitin hakemuksen joskus 19.2, päätös rahasta ja avustuksista tehtiin 27.2 ja pakkaus tilattiin, postista sain hakea 4.3 :heart: eli olivat sen jo 2.3 lähettäneet!! siistii :p eilisilta meniki sit pakkausta hiplaillessa.

mäkin mietin että pitäiskö pestä makuupussi ja se peitto kanssa. voisivat tulla pehmeämmiksiki ku laittais kuivausrumpuun. vaatteita olen myöskin pessyt sitä mukaa ku olen niitä huutonetistä ja tutuilta kotiini saanu ja kaupasta raahannut. ajattelin haistella niitä sitten lähempänä, ovatko ihan kaapin hajuisia, pitääkö pestä toiseen kertaan. en koskaan pese omia uusia vaatteitani ennen käyttöä, mut vauvalle pesen. ja pesuaineena on jotakin serto coloria (käy kestovaippojen pesussa) ja omo pikkujätti sensitivee. huuhteluainetta oon joihinki käyttäny (riippuen mitä muuta on ollu pesussa mukana). ku en ajatellu todellakaa pestä vauvan vaatteita erillään meiän pyykistä.

BV ihana masu :heart:
lisää masukuvia!! =) iteki just tänään tajusin et on unohtunu masukuvien otto... eipä se oo moneen viikkoon kauheesti laajentunukkaa...

rv 25+4
 
kukkeli kuu

eipä mitään ihemeellistä. ä-pakkaus raha tänään tilillä. mutta pomo teki vasta tiistaina. eli menee vielä ainakin kuukausi että ehtivät palkanlaskennan kautta kelaan ja rahapäätökset tulee.

sisu maailma on pieni sama firma mutta eri työhön otto alue. tää rytmi on nyt paljon mukavampi kuin alun kaksiviikkoa/viikko systeemi. tuntuu että näkee toista paljon enempi.

tinni ja ryyni 26+1
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Pesupähkinöitä en ole kokeillut, mahtaakohan niillä irrota lika lainkaan?
Irtoaa!!! Meillä käytössä 'normipesuaineiden' rinnalla. Ainut outous on täysi tuoksuttomuus. Käytän pääosin vauvapyykissä, itse jotenkin kaipaan omiin vaatteisiin jotain pesuaineen 'tuoksua' (vaikka tuoksuttomia käytänkin). Korvien välissähän se on, että tuntuu niin muka puhtaammalle..

 
Kirjoittaa/lukea en nyt ehi, mut tulin laittaa äkkiä kuvan ku laitoin kamerasta koneelle. :)


[/img]http://www.aijaa.com/v.php?i=3738318.jpg


Ei nyt millään osannu saada kuvaa suoraan tähän enkä jaksanu alkaa ettii ohjeita viime kuun pinosta. :(

Cranyo 27+0

Ps. Soitin aamulla kätilölle ja vauvan mitat oli normaalit rodunmukaiset. Paino oli silti vaan alakanttiin..Menis vauvalleki vähä eikä mulle kertyis kaikki, mielelläni antaisin näistä melkee 80 kilosta sille jotain..
 
Sokerirasitus takana ja arvot normaalit.

Neuvolalääkärillä käyty noitten suppareitten takia, mutta sielläkin kaikki ok. Kohdunsuu oli kinteä ja kiinni 3cm. Joten antoi ihan luvan liikkua ja työskennellä normaalisti.

Muuten kahdessa viikossa oli sf-mitta kasvanut 3cm! Ihmekös mun mahanahkaani kiristää ja välillä on kauhean tukala olla.
painoa tullut 350g/viikko, onneksi näin vähän.
Vauvan syke 140

Kahden viikon päästä on sitten uus neuvola käynti ja jos tuntuu niin lääkärille taas. Mut jos supparit nyt rauhottuu en taida lääkärillä käydä.

Tänään ostettiin ihana sitteri, olisko Sisulla ollut samanlainen, sellanen missä on kirahvin kuva. Muistelin et jollakulla palstalaisella oli sellaisesta kuvakin täällä.

Eipä tässä kummempia. Te kirjoittelette niin paljon että unohtaa puolet lukemastaan.

Vaunuista kyssäriä, kääntöaisalla vai ilman, kumpi parempi ja jos on laittaa nettikauppa vinkkejä mistä vois edullisia vaunuja katella, niin kiitos.

Bree ja Kerttu 25+4
 
Vieläköhän mahtuis yks kesäkuinen joukkoon mukaan? :) Olen jo hyvän aikaa seuraillut teidän kirjoitteluja ja nyt sit tekaisin itsellenikin tunnukset, josko sitä alkais itsekin kirjoitteleen tänne..

Meillä siis odotellaan esikoista, viikkoja on nyt.. öö.. 25+5 eli haikaran arvioitu laskeutumisaika on 13.6. :heart: Odotusaika on tähän saakka sujunut ihan hyvin, mitään suurempaa ongelmaa ei oo ollut, jos niitä normaaleja alkupahoinvointeja ei lasketa (kesti muuten noin viikolta 8 viikolle 12 ja sen kans pärjäsi ihan ok kun muisti syödä vähän väliä jotain). Verensokereita pitää mittailla tosin koko ajan, täällä mun seudulla kun ollaan niiden kans tosi pilkun tarkkoja - ja rajat taitaa olla koko maan tiukimmat (ainakin keskusteluista lukemani perusteella!)

Minä olen lähinnä kateellisena katsellut teidän laittamia masukuvia. Itselläni kun sitä ei näy juuri lainkaan - ts. itse sen muutoksen kyllä huomaa, mut kukaan ulkopuolinen sitä ei huomais ellei tietäis asiasta! No, selityksenä tälle lienee ainakin osittain mun pituus (lähes 180cm) ja onpa tuota omaa painoakin sen verran reippaasti, et ei varmaan senkään takia näy (pääsee masuasukki piiloutumaan hyvin) :/ Lähinnä oudommat varmaan luulee mun vaan lihoneen :ashamed: Jotain kertoo sekin, että pidän edelleenkin samoja suoria housuja jalassa kuin ennen odotusajan alkuakin! Olen toki äitiyshousuja hankkinut, mut ei ole vielä tullut tarpeen pitää niitä. Positiivista tässä kaikessa kuiten on, että lisäkiloja mulle ei oo tullut vielä lainkaan, itseasiassa saldo on -4 kg eka neuvolakerrasta ja vauveli on silti kasvanut ihan normaalisti =) Sitä vaan toivon, että vauvamaha ois selvästi nähtävissä ennen äippälomalle jäämistä, ois noloa jäädä pois töistä kun muut eivät edes olis huomanneet asiaa.. Sitten he saisivat ällistellä tyyliin et "odottaako se sit muka vauvaa, en ainakaan ollut huomannut" :whistle:

No, jospa tässä oli näin eka kerraksi ihan riittävästi oma-napaista juttua.. Yritän sit jatkossa osallistua enemmän itse keskusteluunkin :)

T: Pirtsi80 ja pikku-Emma 25+5 :heart: (toi Emma siis on "työnimi")
 
Heipsan vaan...

täällä kaikki ok eli vointi on hyvä jne.
Nyt on viime päivät menneet lähinnä asuntokuumeen kourissa...joten nyt mietitään et ostetaanko oma vaiko ei. Lainaahan siihen joutuis melkoisesti ottamaan, mutta eipä tää vuokralla asuminenkaan oo ilmaista.
Ainoa miinus on, että lapsi ois vajaa kaksi vee kun joutuis menemään hoitoon kodin ulkopuolelle...eli ihan taloudellisen tilanteen vuoksi ois pakko tehdä sellainen ratkaisu. Tosin mistä sitä tietää vaikka joutuis tuollaisen ratkaisun tekee muutoinkin ilman mitään asuntolainoja. Oon aina ajatellut ettei tehdä tuollaisia hankintoja jotka sitten ns kostautuu, mutta nyt ollaan ruvettu miettimään tätä elämää hieman pidemmällä tähtäimellä tuolta osin ja nyt ois asuntojen hinnat ja lainojen korotkin kohdillaan.
Vaikka mikäpä meidän on tässä nykyisessä kodissa ollessa B)
Miten sitä voikaan koittaa tehdä tästä elämästä vaikeampaa kuin mitä se voi olla jo muutoinkin :LOL: pitäis vaan tietää mitkä on niitä oikeita päätöksiä loppuelämää varten...antakaa mulle lainaan kristallipallo ja käyttöohjeet.

Ja juu, tervetuloa kaikille uusille :flower:
 
HelloShitty
pirtsi80:lle tervetuloa ja onnea odotukseen! :flower: =) :heart:
kleo; mulla kans pallo joka alkaa heti tissien alta. semmonen oikee rantapallo. omg..ja tässä pitäis vielä olla 3kk jäljel. :eek: |O

mulla siivouspäivä tänään. *huokaus* onneks ei oo niin paljon tekemistä. ja 2/3 lapsista menee viikonlopuks pois joten ei oo niin paljon porukkaa roikkumassa mun lahkeesta. taidan ostaa itelleni synttärilahjan ja mennä ostaa uus olkkarin matto tänään. :D :saint: oon just semmonen paniikkisiivooja että kun joku tulossa käymään niin alan stressaa. :ashamed:

kohta viemään nassukoita tarhaan ja eskariin. myöhemmin! :wave:
HS ja typy (jolle löydetty yks nimivaihtoehto mikä kelpais ehkä molemmille) rv 27+1
 
Huomenta!
Mullakin on sellainen maha,että se leviää joka puolelle,selvä tyttömasu :heart:
Tänään sitten alkoi se diabeetikon ruokavalio,saa nähdä mitä paino on kolmen viikon jälkeen neuvolassa,ei pitäisi ainakaan ihmeempiä tulla,tossa on meinaan 1600kcal per päivä.
Pitää muutes tossa puoliltä päiviltä soitella neuvolaan,kun terkka unohti antaa mulle seuraavan ajan.

BV ja P 27+5
 

Yhteistyössä