*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

No nyt on vähä rauhoituttu ja saatu murua rinnan (-tojen, jotka on kasvanu B:sta D-DD:ksi enkä yhtää tykkää niin isoista) alle. :) Onneks löysin netistä tekstin et ne käyrät on laadittu koko maailman väestön mukaan ja ku suomalaiset on usein pitkäselkäisiä ja persjalkaisi niin tuo on ihan helposti mahdollista jossai vaiheessa kunnes sitten tasoittuu loppua kohden. Joten toivotaan syyks persjalkaisuutta. :)
Ja vauvan paino noussu tammikuusta vajaaa 200g joten sekin vois tarkoittaa sitä pienuutta. Mutta soittelen sinne huomenna.

Sisu Mä aattelin pestä vaatteet ja sen pussin. Jotenki pelottaa et jos niis on jotai väriainejäämii/uutuuden tuoksu voimakkaana.

BV näytti kuvassa musta ainakin ihan normaaliipainoiselta. :)

Uskooko muuten moni että menee 20 kg rikki ennen kesäkuuta? Tääl ois ainaki yks jol varmasti menee!

[/b]Raskausarvilta on täällä toistaiseksi vältytty, öljyyn ja rasvaaan kyl joka päivä ja teinivuosilta muistona tissit, lantio ja sisäreidet on niitä täynnä. :/

Cranyo
 
HelloShitty
helvettiin koko ukko. tekis mieli potkii ja lujaa. kun toi ei voi keskustella mistään mitä liittyy vauvaan..ihan kuin sitä ei ois olemassa eikä tulossa. heti ku yritän aloittaa jonkun keskustelun niin se alkaa jutella jostain muusta. :headwall: :headwall: :headwall: :( ois kiva jutella nimistä, synnytyksestä, yleisesti.....masentavaa... :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
helvettiin koko ukko. tekis mieli potkii ja lujaa. kun toi ei voi keskustella mistään mitä liittyy vauvaan..ihan kuin sitä ei ois olemassa eikä tulossa. heti ku yritän aloittaa jonkun keskustelun niin se alkaa jutella jostain muusta. :headwall: :headwall: :headwall: :( ois kiva jutella nimistä, synnytyksestä, yleisesti.....masentavaa... :'(
No höh,mä kyllä ymmärrän sua kyllä miten kurjalta se tuntuu :hug:
 
Sisu,mä en aio pestä pussia,enkä muutenkaan uusia vaatteita.Ainoastaan jos on joku kovin vahva "uuden tuoksu".Pesen vain ne jotka vintiltä mummolasta haetaan.Niitäkään ei paljon ole,annoin pois lähes kaiken silloin eskarilaisen vauva-ajan jälkeen,kun alkoi näyttää siltä etten enää raskaaksi tule.Esikoiselle pesin ja silitin kaikki,harsoliinoja myöden... Kyllä se into hiljalleen karisi. :LOL:
Tämä on nyt taas mun tyypillinen tyhmä kysymys,mutta ootteko ajatellut jäädä hoitovapaalle,mennä kokonaan töihin äippäloman jälkeen,vai osa-aikaisesti?Meillä tulee olemaan asuntovelka niskassa ja tulojen putoaminen ei kuulunut suunnitelmiin.En silti haluaisi päiväkotirumbaan alkaa.Ehkä voisin pari iltaa viikossa olla töissä tai mietin hoitolapsen ottamista.Onneksi sinne on nyt vielä aikaa ja kunhan saisi tämän tytön onnellisesti ensin maailmaan. =)
Lonkat ja nivuset on ehkä hieman paremmat nyt kun olen sairaslomalla ollu,tosin lenkkeilyn (lue hitaan kävelylenkin) jälkeen koiran kanssa ne on tosi kipeet.Mutta pääsen silti lepäämään,töissä en pääsis.Ihan päänupin kannalta on pakko päästä kävelemään kun on siihen tottunut.Ja on se auttanut kilojen kurissa pysymiseenkin varmaan,3,5kg tullut vaan.Vaikka maha on täällä kans niin iso,että kaikki kysyy saanko kaksoset. :eek: Pituutta kun ei ole kun 150cm niin isoltahan se kupu näyttää. :whistle:

Serafine ja Ella 24+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
helvettiin koko ukko. tekis mieli potkii ja lujaa. kun toi ei voi keskustella mistään mitä liittyy vauvaan..ihan kuin sitä ei ois olemassa eikä tulossa. heti ku yritän aloittaa jonkun keskustelun niin se alkaa jutella jostain muusta. :headwall: :headwall: :headwall: :( ois kiva jutella nimistä, synnytyksestä, yleisesti.....masentavaa... :'(
No höh,mä kyllä ymmärrän sua kyllä miten kurjalta se tuntuu :hug:
mä alan mennä lakkoon. seuraavan kerran kun se haluu jutella autosta, liiga-pörssistä tai jostain muusta niin alan vaihtaa puheenaihetta. katotaan sit mitä se sanoo. :kieh: ja yks asia mikä on varma...on se että kun tää beibi syntyy ja ei olla vieläkään keksitty nimi sinne niin valitsen ite. en aio oottaa sen jälkeen enää et se keksis jotain. aina on joku syy olla juttelematta asiasta. emmä haluukaan päättää vielä, VAAN jutella. taitaa olla liikaa pyydetty! |O

mäyris ku pistäis sen nenän eteen niin johan ukko ois juttu-tuulella. :headwall: haistakoon paska mun puolesta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Toistan itseäni, mutta se makuupussi?? Pitääkö se pestä ennen käyttöön ottoa?? :attn: Tai siis miten te aiotte muut asian kans toimia? Ja toisekseen, onko jo liian aikasta alkaa pesee vaatteita ja laskostaa niitä sitä mukaa sit puhtaana laatikkoon odottaa?
On liian aikaista =) mutta saathan toki silti niin tehdä jos haluat. Oikeasti ne ehtii pestä vaikka kun tulee laitokselta jos niikseen tulee, kannattais odottaa sentäs tonne yli 30 viikon tai kun äippäloma alkaa, on sitä aikaa sittenkin =)
kekkeri -ruuanlaittopuuhissa
Kun mulla on T-Y-L-S-Ä-Ä |O |O Ei mitään tekemistä. Tän päivän olen surffannu youtubessa, varmaan kahtonu kohta 98% kaikista siellä olevista videoista kohta :xmas: Niin ajattelin, et jos huomenna alkais pesee pikkupyykkiä :ashamed: Mutta kun toisaalta, on kyllä vielä aika aikaista.

HS :hug:
Mua kypsyttää kans oma ukko, mutta toisesta syystä. Siitä kun näkyy vaan perävalot pisimmillä suorilla nykyään. Perjantaina se oli ylivieskassa hakemassa sitä autoa, lauantai-aamuna lähti ajaa JKL:ään sinne ristiäisiin, tulivat su alkuyöstä, maanantain oli sitä uutta autoa huollattamassa, ja eilen syöksy lattiaa tekee anopille. Tulee ehkä perjantaina. Sit ens viikolla on normaalisti töissä viikon, perjantaina sillä loppuu työt klo 16, ja klo 18 sen pitää jo olla 20km päässä kuntoutuskeskuksella, siellä on jotkut sähköliiton kökkäjäiset (lue ryyppäjäiset ) ja TAAS mä olen sit kotona yksin |O Saakeli kun sen loma alkaa ennen pääsiäistä, niin se jätkä ei tod. kuljaile missään muualla kun kotona :kieh:

Anteeksi tämä purkaus, mutta ihan tosi, mua kypsyttää tää, että mä vaan olen kotona, ja toinen huitelee millon missäkin :'(
 
HelloShitty
niin ja Sisu:lle kans :hug: :hug: :hug:
tää viihtyy tällä hetkellä ihan kivasti kotona mutta sen tehokkuus ei oo kovin kummonen. eli kun se on kotona niin se pelaa xboxilla tai istuu netissä. se on semmonen kaamee jörö! :headwall: ei sen kaa pysty jutella mistään. :eek:
 
Raskausarpia ei ole.. muutama meinas tulla rintoihin mutta ne olikin verisuonia :D onneksi.. mä aion muutaman viikon sisään pestä ja silittää vauvan vaatteet.. kaappiin laitan 50-56-62 senttiset ja isommat laitan äp-laatikkoon odottamaan :D

Huutonetistä ostin kolmet mammafarkut!! Aivan ihania ja näytän paljo hoikemmalta ku collareissa :LOL: Yhet mammafarkuista on vielä isot hieman mutta mahtunee loppupuolella jos lihon vähän.. 29 tuumaset vyötäröltä tais olla ne..

kleo ja sara huomenna rv26 alkaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
niin ja Sisu:lle kans :hug: :hug: :hug:
tää viihtyy tällä hetkellä ihan kivasti kotona mutta sen tehokkuus ei oo kovin kummonen. eli kun se on kotona niin se pelaa xboxilla tai istuu netissä. se on semmonen kaamee jörö! :headwall: ei sen kaa pysty jutella mistään. :eek:
:hug: Sinne samaten. Mä en tosiaankaan ole halunnu vapaaehtoisesti ruveta 4 lapsen yh:ksi (laskettuna mies, tyttö ja koirat mukaan ) ja pian perhe lisääntyy. En halua ja jaksa olla aina yksin. Vituttaa suunnattomasti, tekis mieli sanoa, et seuraava reissu (se sähköliiton kökkäjäiset ) vois jäädä väliin, mutta sitten ukko mököttää ja osottaa mieltään viikon tai pari, niin ei sekään ole hauskaa. Joskus vaan tuntuu, et pääsis oikeesti helpommalla kun vaan suosiolla pakkais tavarat ja lähtis kävelee... :(
 
Mä en nyt enää muista yhtään mitä äsken luin kun oli tullu niin monta sivua luettavaa :ashamed: Mutta, mä olin tänään niin jumalattoman kipee ettei tottakaan! 7tuntia makasin vuorotellen sohvalla ja sängyssä kun mulla naksahti joku tuola lonkassa aamulla ja sit en pystynyt enää edes makaan ilman että itku tuli |O sitte siinä 4 mais iltapäivällä nousin sohvalta lonkasta kuulu poks! ja sen jälkeen ei mitään :eek: en tiedä mikä sitte oli? :/ no nyt on tukivyö miehen siskolta lainassa toivotaan että se jotain auttaa kun on muutenkin ollu noi lonkat jo pitemmän aikaa kipeenä :) ja taas kerran oli pelkkää omaa napaa :ashamed:

noppispoppis & toukkis 25+1 :heart:
 
hs ja sisu :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

meillä taas toi ukko on niin kauan tehnyt tätä reissu hommaa että olen minesti sanonut että loppuelämän yksin olo kiintiöä alkaa täyttymään. toisaalta pelottaa se että miten tullaan toimeen sitte kun olen tottunut huseeraamaan täällä yksin ja sit toinen on joka päivä siinä. toisaalta olihan niitä reissaamattomiakin vuosia ennen lapsia.

mun mies siis lähtee töihin maanantaina aamulla. vaihtaa helsinki energian sähkömittareita kauko luettaviin. ja yöpyy espoossa. torstaina tulee aina kotiin. välillä on rankkaa ja hieman ensi syksy pelottaa kun tekee viellä tossa rytmissä vissiinkin töitä. toisaalta esikolla alkaa eskari ja osapäivähoito.

noista miehistä meillä ei oikein koskaan o osannu suhtautuu raskauksiin vaan aloittaa tutustumisen vasta sitten vauvasta. rakenne ultrassa on käynyt näitten viimeisten osalta. esikon aikana mukana oli kaveri kun mies oli jossain reissussa.

vaatteiden pesusta. en ole koskaan pessy äp:n uusia makuupussia enkä toppavaatesetttiä/kevytvanupukua. olen ajatellu että tulevat kuitenkin sen verran "ulos" vauvasta että ei tartte. pienen vauvan sisävaatteet kyllä pesen. ja syynä juuri väriaineet ja se että suurin osa ostettu kirpputoreilta ja haluun ne oman hajuisiksi ja puhtaiksi. :D :D :D
nyt kun siis en ota äp:tä ja ostin jo kirppikseltä toppahaalarin hintaan 1e (olisko ollu äp:ssä 2002 (lime viereä/valkoinen)) niin sen kyullä pesen.

talvi vaatteiden koosta joku täällä pohti niin meillä ainakin ollu noi käriläät sen verran reippaan kokoisia että 74 cm haalarin hommaisin jos olisin miettimässä. pikkukakkosen kanssa (syntynyt toukokuun alussa) ei mahtunut äp:n haalari enää talvella ja oli suoraa käytössä 86 cm jo 6kk ikäisellä.... iso poika kun oli....

tinni ja ryyni 26+0
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:hug: Sinne samaten. Mä en tosiaankaan ole halunnu vapaaehtoisesti ruveta 4 lapsen yh:ksi (laskettuna mies, tyttö ja koirat mukaan ) ja pian perhe lisääntyy. En halua ja jaksa olla aina yksin. Vituttaa suunnattomasti, tekis mieli sanoa, et seuraava reissu (se sähköliiton kökkäjäiset ) vois jäädä väliin, mutta sitten ukko mököttää ja osottaa mieltään viikon tai pari, niin ei sekään ole hauskaa. Joskus vaan tuntuu, et pääsis oikeesti helpommalla kun vaan suosiolla pakkais tavarat ja lähtis kävelee... :(
jep..minäkin oon alkanu laskee ukkoa siihen samaan koska siltä useimmiten tuntuu. :kieh: kun ei saa edes juomalasi viety tiskikoneeseen. :headwall: ja täälläkin usein suostun ukon menoihin koska pääsee helpommal. ei kukaan jaksa kattoo sitä mökötystä montaa päivää. ja sit se "miks sä saat mennä kun mä en saa.."-jankkaaminen..huoh... |O ihan ku viikonlopun kestävät kännit on sama ku parin tunnin kahvittelut. niistä onneks päässy eroon..mitä nyt yks kerta töpänny n. puolen vuoden sisällä. että ihan hyvin on käyttäytyny.

kai sitä vaan hermostuu helpommin nyt kun on raskaana ja tarvii enemmän huomiota ja turvallisuuden tunnetta. :ashamed: :snotty:
 
täällä kun juttelitte noista vaatteiden pesemisistä niin millä pesuaineella pesette ja käytättekö huuhteluainetta? voi olla että oon ihan hölmö ku tällästä kyselen mutta tuli vaan mieleen että onkohan jotain rajotuksia? sen oon tainnu kuulla että ainakin ihan pienellä pitäisi käyttää vaan hajustamattomia...

mä pääsen ensi viikolla ostamaan vaunut, toivottvasti löydän mieleiset tai etsintä jatkuu jälleen...!! mies on lomalla ja lupasi että lähdetään yhdessä kun on kerrankin kunnolla vapaata ja ei tarvii miettiä työjuttuja.. oikeestaan eka kerta kun se ite mitään vauva juttuja puhuu, kai sekin jo ihan uskaltaa ajatella että meille tosiaan se vauva tulee vaikka onhan tässä kaikennäköstä ollu pitkin matkaa...

*muoks*
ja :hug: niille joiden miehet on ihan tyhmiä!! :)

m-m 26+3
 
Ihan ekaksi :hug: kaikille niille joilla puolisot käyttäytyy hölmösti!!
Meillä on nyt ollut kotona suurimmaksi osaksi ihanaa, mutta täälläkin käydään matkatöissä. Viimeisin reissu kesti kuukauden....... :| Siinä ajassa kyllä ehti jo tulla ikävän ja yksinäisyyden aiheuttamia kiukkuhetkiäkin. Onneksi minulla on jo yksi lapsonen, niin ei aika käy pitkäksi! Niin, ja onneksi yleensä miehen työmatkat eivät sentään ihan noin pitkiä ole!

Heiii, millonkas se uusi ä-pakkaus ilmestyy kuvina kelan sivuille? Minä olen ymmärtänyt että maaliskuussa, ja nyt olenkin joka päivä käynyt katselemassa että jokojoko :ashamed: Onko kukaan muu näin malttamaton? Menikö se jotenkin niin, että jossain lapsimessuilla uusi pakkaus julkistetaan ja samalla myös Kelan sivuilla? Ööh? No koskas ne messut sitten olikaan? Tästä on ehkä ollut täällä jo puhettakin? Siinä tapauksessa anteeksi toistosta!!

Vauvan vaatteitten pesusta - Minä pesen, ehkä makuupussinkin. Eka lapsi sai nimittäin juuri vähän aikaa sitten pariksi päiväksi kunnon ihottuman H&M-paidasta jota piti päällään ilman että sitä oli pesty ensin, ja minäkin olen herkkäihoinen. Siispä varmuuden vuoksi! Ja pesuaineena käytän hajusteettomia, mieluiten varmaankin ecoveria tai muuta luomuainetta. Pesupähkinöitä en ole kokeillut, mahtaakohan niillä irrota lika lainkaan? Olen jotenkin skeptinen mutta varmaan ihan syyttä. Ecover on ainakin hyvälaatuista ja pahimmille tahroille olen vielä lisännyt sitä tahranpoistoainetta joka on pinkissä purkissa ja teho perustuu kai johonkin happijuttuun... Ihan tavallisissa kaupoissa myydään, mikähän senkin nimi oli?! Ja ehkä saatan ostaa nestemäistä sappisaippuaa vielä vaippapyykkiin lisättäväksi. ---- Heh, olenkohan muuten ikinä näin paljon miettinyt pesuaineasioita...?

Eilen minulla alkoi suonenvedot! Aaaaaaaaaaargh!! Molemmissa jaloissa veti takaa koko matkalta niin, ettei paikallaan voinut seisoa lainkaan! Voi, se oli kurjaa! Viime raskaudessa oli samanlainen vaihe, ja apu löytyi muistaakseni magnesiumista. Pitänee kokeilla nytkin.

Minulla on muuten jäänyt jo yhdet äitiyshousut pieniksi. Miten sekin voi edes olla mahdollista?? Jalat ja takamus mahtuisivat mainiosti, mutta maha ei! Minulla oli muuten se eka fundusmitta viikolla 22 tms. ihan yläkäyrällä mutta maha ei ole ihan hirrrmuisen iso vielä, mutta eipä kyllä missään nimessä pienikään. Ehkäpä keskivertoa isompi kuitenkin. En tiedä. Jotkut ovat sanoneet sitä pieneksikin? Mutta joka tapauksessa ei niin iso ettei äitiyshousujen pitäisi mahtua... Laittaisin muuten masukuvan mielelläni tänne syyniin mutta minullakin on ongelmana se, että kameran piuhat ovat muuton jäljiltä varastossa, jossain.

Möhis ja Fantti 23+4
 
Huomenia =) Mitäs tänne.. Kauheasti ainakin tekstiä tullut! En pysy teidän mukana millään. |O Miten tuolta kelan sivuilta pystyy katsomaan, onko tehty päätöstä äitiyspakkauksesta ja äitiyspäivärahasta? Omilla verkkopankki tunnuksillako?
Ihanaa, miehellä huomenna pekkanen, niin voipi lähteä ultraan taas mukaan. :heart:
Harmi vaan ku liikkeet tuntuu edelleen niin nihkeästi, siis ei todellakaan kovaa... Toivottavasti ne alkaa pian tuntumaan kovemmin, siis sillä tavalla normaalisti. :snotty:
Onko teillä menossa kuvien laittaminen masuista? Vai hiuksista vai mistä ;)

Heidi & Poika 23+2 :heart:
 
Jaaha, pääsinkin kirjautumaan kelan sivuille pankkitunnuksilla ja siellähän oli tehty tällä viikolla päätös äitiyspäivärahasta/vanhempainrahasta sekä äitiysavustuksesta. Viime viikolla laput vein, eli nopeaa toimintaa! =) Saankohan pian laatikkoon lapun, millä hakea pakkauksen =)

Heidi & Poika 23+2
 

Yhteistyössä