*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Kuka se mahtoi kysellä siitä äp:n makuupussin pesusta.. Ainakaan edellisen kesävauvani kanssa en makuupussia käyttänyt miltei ollenkaan :D Pussi on kuitenkin aika kuuma, ehkä sitä voisi pötköttelyalustana käyttää (mutta tähän tarkoitukseen käytin kyllä nopeammin kuivuvaa alustaa).. Talven ja pakkasten tullessa on vauvalla niin paljon päällä, että pussi tuskin koskee vauvan ihoa, joten pesu ei varmaan ihan välttämätön ole... Tietysti jos tekemisen puute on, niin voihan vaatteet vaikka pestä parikin kertaa (kuten minä olen vahingossa tehnyt :ashamed: )

Suonenvetoja on tullut myös täällä muutaman kerran :kieh: inhottavaa! Pahin tuli viime viinkon alussa ja jalka oli kipeä (jopa linkutin sillä) kolme päivää.. Onneksi nämä sen jälkeen tulleet ovat olleet paljon pienempiä.. Magnesiumiakin tulee syötyä vitamiinipillereissä, mutta ehkä pitää lisääkin jostain haalia jos alkaa vaivata vielä useammin.

-maranooka & pikkuisin prinsessa 24+1-
 
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
mun mies siis lähtee töihin maanantaina aamulla. vaihtaa helsinki energian sähkömittareita kauko luettaviin. ja yöpyy espoossa. torstaina tulee aina kotiin. välillä on rankkaa ja hieman ensi syksy pelottaa kun tekee viellä tossa rytmissä vissiinkin töitä. toisaalta esikolla alkaa eskari ja osapäivähoito.
tinni ja ryyni 26+0
Meillä mies tekee samaa hommaa, Eltel Networks Pohjoinen OY:n palveluksessa vaihtaa Kainuun energian mittareita. On vielä toistaiseksi saanu kulkea kotoa käsin töissä, mutta todennäköisesti v. 2010 alusta siirtyy voimapuolelle, ja se tarkoittaa sit just näitä ma-aamu - to-ilta-työviikkoja... :( Mutta katsotaan, mitä tuleva tuo tullessaan.
Mutta noi miehen muut menot rassaa eniten... Jatkuvasti jotain projektia jossain päin, minkä varjolla sit viuhtoo peräsuoli pitkällä ympäri maakuntaa :kieh:

Ja ok, en pese makuupussia. Uutta siis. Vanhan kyllä pesen kun on ollu vintillä. Ja pakko jotain aktiviteettia tälle päivälle saada, niin aloitan sit noista vaunujen peitoista, ja harsoista ja vilteistä sen pesu-urakan. Onpahan sit puhtaana odottamassa :saint:

Muuten kai kaikki ok...
Sisu ja Minni 27+0 POKS!!
 
Möhöeläin Ne lapsi-messut on huhtikuun alussa (3.4-5.4.2009).

Täällä odottelen äitiyspakkausta saapuvaksi 2 viikon sisään :)

Pakko hihkua täälläkin että olin eilen nopeasti menossa H&M:n hakemaan jotkut äitiyshousut mitkä mahtuisi jalkaan (maksoi sitten mitä maksoi) niin tulin vaatepinon kanssa ulos jotka ois oikeasti maksanu 191? ja mä maksoin niistä 20? :D Oli aikas hyviä alennuksia, vaatteet maksoi siis kalliimmat 2?/kpl ja jotkut vaan jopa euron.

Vauhtis uusissa vaatteissaan rv 27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhöeläin:
Heiii, millonkas se uusi ä-pakkaus ilmestyy kuvina kelan sivuille? Minä olen ymmärtänyt että maaliskuussa, ja nyt olenkin joka päivä käynyt katselemassa että jokojoko :ashamed: Onko kukaan muu näin malttamaton? Menikö se jotenkin niin, että jossain lapsimessuilla uusi pakkaus julkistetaan ja samalla myös Kelan sivuilla? Ööh? No koskas ne messut sitten olikaan? Tästä on ehkä ollut täällä jo puhettakin? Siinä tapauksessa anteeksi toistosta!!
Möhis ja Fantti 23+4
Ne messut on huhtikuun alussa, ja siellä julkistetaan se pakkaus. Sit varmaan näkyy netissäkin! =)
 
HelloShitty
BV; jotain sellasta ajattattelin kans. aika samalla linjalla minäkin olin eilen. sain sen vihdoinkin sitten puhumaan nimistä mutta eihän mikään kelvannu. kysyin sitten minkälainen on hyvä nimi niin tää tollo sanoo Mai. :headwall: (muille tiedoks että meillä on jo tyttö nimeltä Mai). :LOL:

voi mahotonta!!!! sinne meni kaikki mun ehdotukset sitten.... |O ei tii meiän tytöstä Luna eikä Eden. :(

mitä vielä...halvalla pääsit vauhtis!!!!!!! harmi ettei meilläpäin oo hm:ää. |O

HS ja alaspäin kovasti(!!) potkiva :heart: rv 27+0...todellakin poks!!! :eek: 13 viikkoa la:an.
 
Meillä taas minä olen keksinyt jo kaksi nimeä tytölle,ne saa miehelle kelvata B)
Se saa sitten luvan keksiä sen kolmannen nimen,kunhan ei ole mikään Kyllikki :whistle:

Tunti pitäisi vielä varttua,ennenkuin on neuvola
Täällä miehellä on vielä lomaa ens viikon keskiviikkoon,on tämän viikon ollut talvilomalla ja ens viikolla on muutama pekkanen.
Sitten olisi huhtikuun loppuun asti töitä ja sen jälkeen pari viikkoa lomautusta.

Katselin myös,että mun ansiosidonnaisesta menee 28% veroa,mutta en mene sitä laskemaan,ennenkuin äitiysrahoista vasta.
Onko kellään hajua milloin tulee veroehdotukset?
 
Mun tulee kyllä varmaan kaikki vaatteet ja peitot ja makuupussit ja kaikki pestyä :whistle: Niin ja äitiyspakkauksen sain jo viikko sitten en oo vaan muistanu sanoa :D sen 2008 vuoden pakkauksen mut sen halusinkin kun oli suht neutraalit värit :)

Potkuista niin alaspain meilläkin potkitaan suurin osa ajasta ja KOVAA :eek: ja se tuntuu tosi inhalta sillon kun olis nukkumaan menossa ei ne muuten mua häiritse mut sillon jostain syystä tuntuu tosi epämukavilta :whistle: Eilen jo luulin et saan rauhassa mennä nukkumaan kun oli vauva koko päivän ollu pää alaspäin mut ei sehän kääntyi siitä toiste päin just ennen ku menin sänkyyn :LOL:

noppispoppis&toukkis 25+2 :heart:
 
täällä potkut tuntuu millon missäkin, on vissiin kaverilla hyvin viel tilaa pyöriä :D mua ei ainakaan ole viel potkut sattuneet lainkaan, aika kevyitä ovat ja välil tulee voimakkaampia mis tuntee masun heilahduksen.

tääl kans vedetään magnesiumia öillisten suonenvetojen takia.

sokerirasitus oli muuten miun kohdalla ihan normaali :)
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa..lukenut oon kyllä, mut en oo jaksanu kirjottaa. :wave:

Äippäpakkaus ja -raha..En ota tälle toiselle pakkausta vaan rahana. Ihan alkaa ahdistamaan ku kuulen et teidän päätökset KELALTA on jo osalla tullut. Meillä kun ei oo työehtosopimusta niin työnantaja miettii varmaan vipaan päivään et maksaako mulla palkkaa ja jos niin moneltako päivältä..ite ku oon semmonen et haluisin asian jo valmiiksi, ettei tarvi murehtia et koska saa päätöksen.

Vauvanvaatteet..esikoisen vanhoja olen jo pessyt ja viikannut laatikkoon. Jos ne siellä pölyttyy niin voin sitten myöhemmin ne tuulettaa ulkona ja silittää. Kirpparivaatteet pesen ja uudet muut harkinnan mukaan. Nyt ei kyllä ollu täysin hajuton pesuaine, mut mieto kuitenkin. Oon täs vaateasiaskin malttamaton..haluan kaiken olevan valmista ajoissa. Koskaan ei tiedä koska lapsi syntyy ja missä kunnossa tai huvituksella sitä itse äippälomalle jäädessä on. Eli teen kaiken mieluummin silloin kun jaksaa ja huvittaa..ku silloin ku se tuntuu pakkopullalta ja tekis mieli mieluummin levätä tms.

Hiusvärit..entiseen malliin oon värjännyt kotiväreillä ja hyvä on tullut, enkä usko niistä vauvalle haitaksi olevan.

Raskausarvet....muutaman kerran oon masua rasvannut. Esikoisen aikana ei arpia tullut, silloin rasvasin usein. Nyt ei edes kiristä mistään eli uskon et ei myöskään arpia ole tulossa, mut rasvaan sit heti jos alkaa kiristelemään.
 
Hiusväreistä unohdinkin sanoa oman kommenttini:
:eek: KÄÄK!!!:eek:
Sain nimittäin ihan hirmuisen allergisen reaktion molemmilla kerroilla kun olen raskaana värjännyt (ensimmäisellä kerralla en vielä tiennyt olevani raskaana), varsinkin toisen kerran reaktio oli erittäin ärhäkkä ja jouduin pari päivää laittamaan kortisonia päähän ja vielä viikon jotain muuta hiuspohjaa rauhoittavaa :eek: Niin ja väristä tuli molemmilla kerroilla paljon tummempi kuin oli tarkoitus, siis lähes musta kun suklaanruskeaa koetettiin. Ja eikä edes tunnu kauheasti haalistuvan, kun joku sanoi että saattaapi väri lähteä nopeammin.

Hyvähyvä :flower: ettei teille ole käynyt niin hurjasti!!!!!!!

Minullapa nyt on ongelma kun haluaisin tuon juurikasvun kuitenkin pois, että mitä teen??! Eräs tietämäni parturi käyttää allergiaihon hiusvärejä, ajattelin josko hän laittaisi minulle testiksi pienen määrän käteen tai johonkin jotta nähdään allergisoiko sekin. Ja jos ei niin jiippiijaijee, mutten siltikään varmaan uskalla värjätä kun just tyven ja ehkä vielä mielellään kevytvärillä!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Katselin myös,että mun ansiosidonnaisesta menee 28% veroa,mutta en mene sitä laskemaan,ennenkuin äitiysrahoista vasta.
Onko kellään hajua milloin tulee veroehdotukset?
Viime vuonna tuli huhtikuun puolessa välissä. Muistan siitä, kun olin just sillon saikulla vauvan mentyksen takia, ja en oikeesti edes älynny avata koko kirjekuorta, ja isä sen mulle avasi, ja meinasi pyörtyä kun näki, kuin paljon saan palautusta :saint:
 
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
No olen sitten varmaan ainut, kellä ei potkut tunnu lujilta. :whistle:

Heidi & Poika 23+2
Ei mullakaan vielä pari viikkoa sit kauheen lujilta tuntunu :hug: Ja keskellä mahaa en tunne vieläkään kun pieniä hipasuja kun istukka on edessä :)
Mullaki istukka eessä, jospa ne sen takia tuntuu hennoilta vielä. Alavatsassa tosiaan liikkeet tuntuu kun tuntuu. Toivottavasti alkaa muutaman viikon kuluttua tuntemaan tuossa masussa muuallakin noita liikkeitä ;)

Heidi & Poika 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
No mulla on, hiljaista välissä. Ja hentelöt on liikkeet vielä. Istukka etuseinämässä. entäs sulla, missä kohti istukka?
Sulla muutaman päivän aikaisemmin la, kuin minulla =)


Heidi & Poika 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
No mulla on, hiljaista välissä. Ja hentelöt on liikkeet vielä. Istukka etuseinämässä. entäs sulla, missä kohti istukka?
Sulla muutaman päivän aikaisemmin la, kuin minulla =)


Heidi & Poika 23+2
Moip...

Mulla myös istukka edessä...mä olen niin hermoraunio et kokoajan tekis mieli soittaa äippäpolille jotta pääsis ultraan......
 
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
No mulla on, hiljaista välissä. Ja hentelöt on liikkeet vielä. Istukka etuseinämässä. entäs sulla, missä kohti istukka?
Sulla muutaman päivän aikaisemmin la, kuin minulla =)


Heidi & Poika 23+2
Moip...

Mulla myös istukka edessä...mä olen niin hermoraunio et kokoajan tekis mieli soittaa äippäpolille jotta pääsis ultraan......

Mulla on huomenna taas ultra, seuraavat nyt pari kolme kertaa ultralla kun meni raskaus salaperäisesti näin pitkälle =)

Profiilissa masukuva uus =)

Heidi & Poika 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Alkuperäinen kirjoittaja hömppä78:
Heipähei....

Mä olen huolissani kun en tunne liikkeitä joka päivä....kamu on ollu kolmisen päivää tosi hiiljanen viime viikolla taas se mylläs koko mahan sekasin... :)
Onko muilla ollut näin et keverilla on hiljasia jaksoja jollion liikkeitä tuskin tuntee? mul viikkoja 23+6
No mulla on, hiljaista välissä. Ja hentelöt on liikkeet vielä. Istukka etuseinämässä. entäs sulla, missä kohti istukka?
Sulla muutaman päivän aikaisemmin la, kuin minulla =)


Heidi & Poika 23+2

Moip...

Mulla myös istukka edessä...mä olen niin hermoraunio et kokoajan tekis mieli soittaa äippäpolille jotta pääsis ultraan......

Mulla on huomenna taas ultra, seuraavat nyt pari kolme kertaa ultralla kun meni raskaus salaperäisesti näin pitkälle =)

Profiilissa masukuva uus =)

Heidi & Poika 23+2
Mulla ei ole enää ultraa, rakenneultra oli ja meni....
pääsisköhän sitä polille ultraan vai onko tässä mentävä vaan yksityiselle.

Mitä sulla siis seurataan? me yritettiin monen monta vuotta tätä raskautta ja vihdoin kun onnisti niin sit sitä pelkää ja mietii kaikenlaista.


 
Hömppä älä murehdi,mulla myös istukka etuseinamässä ja noillakin viikoilla mulla oli hiljaisempiakin päiviä =)

Neuvolalääkärillä käyty
27+4
paino: +500g/vk:kieh:
turvotus + -
RR 116/82
prot.-
gluk.-
hb 120,jee viimeksi oli 113
sf 25
Tarjonta PT
Liikkeet ++

kohdunsuu kiinteä ja kiinni,pituus 3cm,eli ok sekin =) Vauva on vinottain,mutta onhan sillä aikaa kääntyä vielä,uskon että seuraavaan neuvolaan mennessä on jo raivotarjonnassa.

Seuraava neuvola olisi 3 viikon päästä ja siitä eteenpäin sitten 2 viikon välein =)
Ylimääräiseen ultraan menen Koksiin siinä viikolla 36-37.
 
Hömppä78 hei, mullakin on edelleen hiljaisempia päiviä, vaikka viikkoja on jo 27+0. Esim. tänään on hiljainen päivä vauvalla, yöllä mylläsi, mutta nyt aamun ja päivän aikana on vaan muutama liike tuntunu. Piti käydä jo sohvallakin pitkällään, että eikö se ala ilmoittelemaan itsestään, ja kyllä se siellä on, mutta taitaa vaan nukuttaa niin kovasti, ettei jouda potkiskelemaan :heart:
Mutta jos sua tosisti kunnolla huolettaa, niin pääsisitkö sä vaikka neuvolaan kuuntelee sydänääniä? Kannattaa soittaa, meillä terkkari on auliisti aina ottanu vastaan jos vaan on aikaa löytyny. :hug: Elä huolehdi liikaa, varmasti kaikki on ok!

BV, niin alkaako ne 2 viikon välein neuvola käynnit rv 30. jälkeen? Kun mua niin tarkkaan esikoisen aikaan seurattiin, ja kävin viikoittain joko neuvolassa, äitipolilla tai neuvolalääkärillä, kun se kohdunsuu alko aukeemaan niin aikasin, niin mulla on ihan hämärän peitossa noi normaalit seuranta-aikataulut... :/
 
Vissiin ne alkaa ja mulla kun on tuo diabetes,niin ne seurailee mua senkin takia :snotty:

Niin ne sokeriarvot:

Normaalit
O-n 5,3 4,7
1-tn 10 11,3
2-tn 8,7 7,4

Tossa tummennetulla näkyy mun arvot,eli PIKKASEN taisi heittää toi keskimmäinen arvo mulla :snotty:
 

Yhteistyössä