*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

näköhäiriöt saattaa olla oire raskausmyrkytyksestä tai sitten juurikin sitä migreeniä, ilman päänsärkyä. mulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa ja nyt taas viikon verrran ollut näkökentässä mutia nokihippuja vilisemässä, proteiinithan mulla ollut oikeestaan koko raskauden ajan pissassa ja kaikissa raskauksissa päänsärky tulee sitten viikon 30 jälkeen, joten sitä odotellessa. kannattaa niistä näköhäiriöistä mainita neuvolassa jotta osaavat sitten seurata muita oireita.

lammiska hyvä että vaavi vielä masussa keikkuu, muistahan levätä paljon, sen minkä kykenet vaikka se pienen kanssa onkin hankalaa :hug: ihana masu :heart:

a-mamilla on kanssa ihana masu, se on alkanut kasvaakin ihan silmissä :heart: :D

mulla on neuvola kahelta joten illalla siitä sitten infoa hieman. ja jos mies vaikka ottais masukuvan eilisten poksujen kunniaksi niin senkin voisi lisäillä.

umayya + siiri 29+1
 
Lammiskalla ihana maha :)

Mietiskelin et pitäisköhän mun jo pestä noita vauvan vaattehia, kun ei se aika taida äippälomallakaan riittää mihinkään kun on sitä remonttiakin siinä alussa ja kaikkee siivoomista....... Ootteko pessy ihan tavan aineilla vai jollain hajusteettomilla ja allergiaystävällisillä? Mä ajattelin pestä sen makuupussin kyllä, kun voi olla et vaavi sitä vasten on ilman vaatteita ja muutkin liinavaatteet pesen. Rattaiden pehmusteita en taida pestä, ehkä tamppailen niitä tai jotain.

Miten onkin tylsää tää elämä kun on vapaa ja mies lähtee rassaamaan moottoripyörääsä. Mun pitäis vaan olla tyytyväinen et saan olla itekseen, mut toisaalta ehkä siks nyt tylsistyttää kun mun hommista ei tuu tääl kotona mitään kun ei oo mitään millä mitään tehdä :D Ongelmat ne minullakin.... Kun jotenkin mun päähän on pinttyny että osta miniriskiä kun peset vauvan pyykit, niin en voi nyt pestä niitä ennen kun käyn kaupassa enkä jaksa lähteä tolla kakkosautolla kauppaan enkä jaksais muutenkaan lähteä yksin. Sit olis kotisivuprojekteja kesken mulla täs, mut en voi niitäkään tehdä kun jotku ohjelmat puuttuu tästä koneelta, enkä jaksa niitä asentaa ku asennuslevy on alakerrassa... :p
Mut sain mä sentään perunat kiehumaan!!

Mulla muutenkin taas joku ihme huonoitsetunto päällä kun tahtoisin semmoisen ison mahan... Ärsyttää kun joillain on la joskus heinäkuun lopulla tai elokuussa, ja niillä on kaks kertaa isommat mahat ku mulla!!! Välillä tympäsee kun olis ihanaa olla IHAN RASKAANA mut kun näytät vaan siltä että oot vähä lihonu.... Sit mä vaan yritän syödä jos toi vauva kasvais tuolla mahassa normi mittoihin, mut ei sekään varmaan asiaa paljoo auta, kaikki tulee reisiin. Enkä jaksa millään odottaa sitä äitiyspolille pääsyä, et ne kattois onko kaikki tosiaan ihan OK. Nyt mä pelkään jo sitä raskaushepotaasiakin kun mua kutittaa. Voi olla ihan normaaliakin kutinaa, mut silti mä pyydän et ne ottaa ne testit multa niin ei tarvii sitä pelätä.

siinä kuva tältä päivältä.. vähän huono vaan.

Olihan siinä taas valitusta kerrakseen, sorry... Lomalla pitäis olla rentouttavaa mut mulle lomailu ei näköjään sovi ollenkaan :LOL:

Lissu ja pikkujäbä 30(31)+0
 
HelloShitty
juu..ei menny neuvolakäynti ihan putkeen taaskaan. painoa tullu 2, eli liikaa. vituttaa..uskaltaako edes ajatella ruokaa vai lihooko siitä jo..? |O ei kai muu auta ku siirtyä kokonaan pupuruokalinjalle. :headwall: hb oli 120 eli oli noussu ja reilusti. ja ihan vaan syömällä. että jotain positiivista. :D

mitä vielä..lähteeko kloorin haju (tai oikeestaan tuoksu mun mielestä :p ) etikalla vai pahentaako vaan? :whistle:

HS ja Iines (nimi ei siis menny läpi niin olkoon työnimi) rv 30+5
 
HS sähän voit halutessasi kokeilla seuraavaan neuvolaan asti tota mun käyttämää ruokavaliota,takaan et sillä ei ainakaan paino nouse :p
Eikä siinä tarvitse vain pupun ruokia syödä :D

Mä en ole makuupussia vielä äippäpakkauksesta pessyt,muita vaatteita olen kyllä ahkeraan pessyt hajusteettomilla aineilla,kun huutiksesta ostin niin jotkut vaatteet lemusivat aika lailla :$
Mulla on vaan ongelma,minne saan kaikki vaatteet mahtumaan :LOL: :headwall:

Lammiska kiva kuulla että kaikki on toistaiseksi vielä hyvin :hug:

Mäpä menen ottamaan mun mahasta kuvan,saa nähdä mahtuuko se enää kuvaan mukaan,iso se meinaan on :xmas:

BV ja P 31+2
 
Jeeeeeeeeee tytöltähän se näytti tälläkin kertaa!!! Pinkit vaatteet saa jäädä!:D

vauva oli pää alaspäin pysynyt eikä kuulemma välttämättä enää käännykkään:) Paikat tiiviisti kiinni ja kohdunkaulaakin se 4cm ja rapiat jälellä eli ei mitään muutoksia!

Vauvan tämän hetkiseksi painoarvioksi saatiin 1312g! Iso typykkä Sara-neiti jo on <3

Lääkäri näytti että tuossa nukkuu vauva, silmäluomi kiinni, kielellään lipoi huulta<3 awwwww..

Toisen ultran sain peräjälkeen kaupan päälle kun kätilö mittaili kans kun harjottelee ultrausta.. samat mitat sai kätilö (1300g)

Ja hb noussu hieman Fexin kuurilla, nyt oli 111 (viimeksi 107)

Paino ei ollu liikkunu minnekkään suuntaan, ainakaan kotivaakan mukaan
:D

kleo ja sara :heart: 28+5
 
Ihanaa kuulla että Lammiskan vauva on vielä äidin masussa kasvamassa :hug:

Heitänpä oman kessini teille näytille, tän tiukan pakin kantaminen on jo ns. tuskaa, en muista että edelliset ois ollu viimesillä päivilläkään näin raskasta kuin tän kantaminen jo nyt. Painaa tuonne alas ihan kiitettävästi.

Eli viikkoja tässä kuvassa se 30+5 ja tänään otettu kuva

 
:wave: Mooi! On ollu vähän palstataukoa täällä, eka sunnuntaina olin kirjoittamassa tänne, kun näppäimistöstä, ja hiirestä loppu patterit, eilinen meni Kajaanissa shoppailureissulla, ja tänä aamuna, kun olis ollu aikaa istahtaa kirjoittaa, ja hiiri ja näppiskin taas toimi, niin netti ei sit suostunu yhteistyöhön :headwall: No nyt taas täällä :saint:
Jeps1 :flower: Onnea asuntokauppojen johdosta!
Vauhtis :heart: Mikä pallo!! IHANA!! :heart:
Vaatteiden pesusta, mä olen pessy vauvan vaatteet samalla pesuaineellla millä muidenkin meidän vaatteet, mutta ekstrahuuhtelu ja tosi minimaalisen vähän pesuainetta. Ja makuupussi... Pesiköhän mä sen vai en?? :xmas: Oi vitsi, tää raskausajan dementia oikeesti vaivaa mua!

( . )Jeah, eilinen meni sit shoppailureissulla Kajaanissa, ostin vaikka ja vallan mitä vauvalle. Mm hoitopöydän alustaksi tikkikangasta (mies saa ommella!! :snotty: ), muovitettua froteeta, lyhyt hihaisia bodyja 6 kpl, yhdet 56cm collegehousut ( :heart: ), pari tuttia, vanulappuja, talkkia, lakanasetin jne. Nyt oikeastaan on kaikki, millä pääsee alkuun hyvin. Mutta niitä hersoja en löytäny, en mistään kaupasta! |O Olenko mä vanhanaikanen, vai mitä v*ttua, kun ei niitä ole myynnissä?? Ja joo, metritavarana sais kyllä, mut tartteis olla sit saumuri, et sais ne reunat kunnolla huoliteltua, ei taida ihan siksak riittää siinä. Ja lähin tuttu ihminen, joka omistaa saumurin, asuu aivan liian kaukana :headwall: No, äiti aiko vielä katsella (= etsiä ) valmiita.

Hei olettekos te muut kuin turvoksissa?? Mä jouduin heivaa (kihla-, ja vihki )sormukset pois, ja kaikista sukista jää nilkan ympärille kiva rantu! Ikinä ole ollu koivet ja sormet näin turvoksissa!! :eek: No, jospa olis ohimenevää.
Torstaina on neuvola, jänskättää, et minkä tuomion saan, kun ei tuo Minni ole pysyny oikein päin. Se oli jo välillä, oon siitä 99.8% varma, mutta nyt tuntuu olevan taas perätilassa. Pää tuntuu ihanana pallona kylkiluiden alla oikealla puolella. Siinä on oikeasti välillä semmonen pallo, ettei uskalla ruveta oikealle kyljelle edes nukkuu. Vauva liikkuu toisena päivänä enemmän, toisena vähän vähemmän, mutta jos menen pitkälleen, niin aina sillon tuntuu liikettä, eli kai siellä hyvin voidaan :heart:
Sisu ja Minni 30+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Heipparallaa

me ostettiin meille uusi koti...ja muutetaan tod näköisesti tässä ennen laskettua aikaa.
Eli eipä jää ainakaan luppoaikaa näille vikoille viikoille :LOL:

Jeps1 + pulla
onnea uuteen omaan kotiin! :flower: :heart:
 
Ihania vauvamasuja kaikilla :heart:

Mul ei oo yhtään turvotusta,ei kyl oo ollut aiemmissakaan.Kuullostaa kurjalle vaivalle.

Me laitettiin eilen paljaan vatsan päälle miehen kans kännykkä ja Mimmi potki niin voinakkaasti,et oli koko kännykkä tippua kuvun päältä.

HelloShitty:juu kyl se kasvaa hiljalleen täälläkin :D .

Tänään oli suullinen näyttö ja nyt kaikki on hyväksytty ja varmistui,että saan tutkinnon.Oon ollut yhtä hymyä koko iltapäivän.

A-Mam ja Mimmi rv 31+1 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Hei olettekos te muut kuin turvoksissa?? Mä jouduin heivaa (kihla-, ja vihki )sormukset pois, ja kaikista sukista jää nilkan ympärille kiva rantu! Ikinä ole ollu koivet ja sormet näin turvoksissa!! :eek: No, jospa olis ohimenevää.
jep..mä oon kans nyt luopunu sormuksista. ja muutenkin huomaa että kun herää aamulla on keho täynnä semmosia outoja jälkiä. ukko toi purkkiananasta kaupasta, se saa luvan olla mun iltapala. lounaaks söin kanasalaattia ja illalliseks ois kalakeittoa. :p juoda enemmän tietysti pitäis mutta miks se on niin vaikeeta..?? :snotty:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Tänään oli suullinen näyttö ja nyt kaikki on hyväksytty ja varmistui,että saan tutkinnon.Oon ollut yhtä hymyä koko iltapäivän.
onnea!!!!!!!!!! :flower:

voi kun kaikilla on niin hyviä uutisia tänään..ja aurinko paistaa ja vihdoinkin on keväinen fiilis. :heart:
nautitaan nyt ennen ku alkaa se loppurutistus peräpukamineen ja unettomineen öineen. :D
 
HelloShitty
mä veikkaisin muuten että tää meiänkin nuppu on perätilassa. aamulla vielä tuntui potkut ylhäällä oikeassa kyljessä mutta nyt on koko päivän potkut tuntuneet vaan alhaalla. ja aikasemmin päivällä tuntui yhtäkkiä kauheeta venymistä mahassa. oisko sitten heittäny kärrynpyöriä ja jääny istumaan masussa. no..emmä vielä panikoi...ehtii se vaikka sata kertaa vielä kääntyä ja jumittaa vaikka poikittainkin. :D
 
HS kokeilepa tolla alalaidassa olevalla ruokavaliolla seuraavaan neuvolaan asti :wave:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187

Nyt mä lähden makkarasopan ääreen :p

Mä itse toivon et Paprica olisi tajunnut mennä raivotarjontaan seuraavaan neuvolaan mennessä,onhan mulla sitten jo 33+ jotain jo menossa,muuten alan panikoimaan :snotty:

BV ja P 31+2
 
OIH! Olipas nopeata toimintaa Jutalta, kun mun postipaketti on jo meidän postissa ja viime viikon lopulla sen tilasin, jihuu!!! Huomenna voisin sen hakea :) kun posti mennyt kiinni puoli tuntia sitten... Ihanaa, pääsee näpelöimään kestovaippoja ja saan ensi viikolla langat työkaverille joka lupas niitä villahousuja mulle neuloa :heart: :heart: :heart: :heart: Oon ihan täpinöissäni nyt!!!

Viestintäalan ammattiliittoa en niinkään voisi kiitellä nopeasta toiminnasta.... Voi jessus miten voi olla hankalaa yhden hakemuksen käsitteleminen!!!! Aina mukamas puuttuu sitä ja tätä. Nyt ne vaatii multa mun työtuntien määrän viikossa vuoden takaisesta työpaikastani. Pitää soittaa huomenna sinne ja kysyä et mihin ihmeeseen ne niitä tarvii, eikös pelkkä tieto riitä että olen ollut töissä viimeiset 43 kalenteriviikkoa.... En kuitenkaan ole hakemassa viime vuodelta mitään liiton rahoja, vaan ainoastaan tän vuoden tammikuulta vaikka en kyl niitäkään rahoja varmaan saa kun siinä on se 7pv karenssi.

Mut toivottavasti KELAkin muistais mua pikaisesti sen äitiyspäivärahapäätöksen kanssa, kun nyt on ilmoitettu 6kk tulotkin sinne, et sais varmaa tietoo miten paljon rahnaa tullee.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Lissuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä itse toivon et Paprica olisi tajunnut mennä raivotarjontaan seuraavaan neuvolaan mennessä,onhan mulla sitten jo 33+ jotain jo menossa,muuten alan panikoimaan :snotty:

BV ja P 31+2
Sitäkö se RT tarkoittaa, raivotarjonta? heh
ja pt perätilaa..en tiiä miten merkitään jos beibi on poikittain. :D
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
HS kokeilepa tolla alalaidassa olevalla ruokavaliolla seuraavaan neuvolaan asti :wave:
http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10187
kiitos..pitääpä kokeilla tota. :flower:
 
Taa
Moikka!

Mä oon ollu tänään ihan älyttömän hyvällä tuulella. Nykyään kun tuntuu pinnaa kiristävän pienestäkin asiasta. Aurinkokin on suvainnut paistaa ja sulattaa lumikinoksia. Ja se lämmittää jo niin, että täytyy kohta heivata talvitakki kaapin pohjalle.

Aiheutti toi aurinko mulla sitten siiderifiiliksen. Oli pakko hakea alkoholitonta siideriä. Ajattelin laittaa paaaaaaaljon jäitä ja suorastaan nautiskella siitä siideristä. (mies saa lipitellä greippilimsaa ja kuvitella, että se on lonkeroa :kieh: )

Sisu Harsoja mä olen löytäny joskus ainakin Anttilasta sieltä lakanaosastolta (sellanen 6 kuvioidun harson pakkaus) ja stockalla näin kans nameitin harsoja 10 kpl pakkauksessa.

Jeps1 Onnea asunnosta!

A-mam Onnea tutkinnon johdosta!

Taa ja nimetön 30+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Millu78 haluaisitko liittyä meidän seuraamme ja voisin sut lisätä listoille?

HS älä ota stressiä siitä painosta :hug:
Joo,mä olen paras sanomaan siihen yhtään mitään :xmas:

Mun neukkutäti ei ole koskaan syyllistänyt tosta painosta,mutta oli hänkin nyt viimeksi tosi iloinen ja kehui kun paino oli laskenut,siis unelmatapaus :D

Kohta pitäisi lähteä postiin kiikuttamaan pari huutispakettia ja hoitelemaan asioita,see you later :wave:

BV ja P 31+2 *vaikea kirjoittaa viikot oikein* :heart:
Kyllä mä jo olenkin listoilla. Laskettu aika on muuttunut sen verran, että se on nyt 18.6 ei 19.6.

Mahan kipristely on pysynyt samana, mut tein tänään vähän vähemmän töitä, jos se vaikka auttas.

Ihania vatsakuvia olette laittaneet. Minä olen myös omaani kuvannut, on ollut kiva seurata kasvua.

Nyt taidan lähteä jätskin ostoon kun on niin ihanan keväinen päivä. Tämä oli tällä kertaa tällainen pikavisiitti.

Millu ja Kasperi 28+5
 

Yhteistyössä