*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja noppispoppis:
Onkohan tää nyt ihan vaan raskaudesta johtuvaa pahoinvointia vai jotain kummallista mahatautia, kun mulla tulee huono olo heti kun saan pari ekaa suupalaa nielastua ihan sama mitä syön |O jatkunu nyt lauantaista asti :eek: jos on mahatauti niin jo on kummallinen kun ei silti oksu tuu tai maha oo sekasin :eek: onko kellään ollu samanlaista? :whistle:

noppispoppis & toukkis 28+6 :heart:
Mulla on tollasta omituista pahoinvointia ollu ny kans jokusen hetken ja muutamana aamuna on tullu ihan reilusti ylikin. Mä kun kerkesin juhlia, etten voi pahoin ollenkaan. Syömättä jättäminen on käyny mieles kanssa, mutta ehkä jotain mehua, jugua tai jotain "helppoa" kantsii noppis kokeilla, jos auttais?

Alkuperäinen kirjoittaja Himpsu:
Onkohan tää nyt ihan vaan raskaudesta johtuvaa pahoinvointia vai jotain kummallista mahatautia, kun mulla tulee huono olo heti kun saan pari ekaa suupalaa nielastua ihan sama mitä syön |O jatkunu nyt lauantaista asti :eek: jos on mahatauti niin jo on kummallinen kun ei silti oksu tuu tai maha oo sekasin :eek: onko kellään ollu samanlaista? :whistle:

noppispoppis & toukkis 28+6 :heart:
Mulla on tollasta omituista pahoinvointia ollu ny kans jokusen hetken ja muutamana aamuna on tullu ihan reilusti ylikin. Mä kun kerkesin juhlia, etten voi pahoin ollenkaan. Syömättä jättäminen on käyny mieles kanssa, mutta ehkä jotain mehua, jugua tai jotain "helppoa" kantsii noppis kokeilla, jos auttais?
Ei auta oon yrittäny tänään jo kurkkua ja jugurttia ja hedelmiä mut ei kaikesta tulee maha kipeeks :/

Lammiska..toivottavasti kaikki menee hyvin, mitä ikinä tapahtuukin!

Lissuli-81 mietiskeli tota imetysliiviasiaa..paha lähteä neuvomaan, kun on niin yksilöllinen juttu! Itse olen uskaltanut ostaa liivit jo nyt, kun uskon et noi rinnat toimii samalla tavalla kun esikoisen aikanakin (vanhojakin liivejä tallella). Mulla on nyt odotusaikana ehkä vain hitusen rinnat turvonnut eli koko on nyt 75-80C - 75-80D ja sit kun maito nousee rintoihin niin koko pysyy sielä 75-D koossa. Ekat viikot ehkä turvottaa enemmän, mut kun maidontulo tasaantuu niin sit pysyvät koossaan paremmin. Toisilla kuitenkin voi koko suurentua parikin kupillista..tai sit ei..on niin yksilöllistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Mammanpojat ja levoton strutsi seikkaili mun unessa viime yönä.Mammanpoikien kans olin ajamassa mikroautoilla ja levottomasta strutsista oli tulossa MUMMO !! että näin viime yö...hämäriksi menee nuo unet...

Aamun jatko tekuin :Ryhis ja "seppo"29+5
Ryhis, ihana uni B) :D

Pannari uunissa! Jee =) Esikon kanssa meni hammaslääkärissä mainiosti tänään, oli niin reipas, että puolessa tunnissa selvittiin! Kaksi paikkaa laitettiin, onneksi ihan pieniä reikiä.
Kummallista, miten tuntuu välissä (noin kerran päivässä) kipeältä vatsassa (alhaalla molemmissa sivuissa), supisteleeko se noin kovaa vai mitä?? Ei pysty liikkumaan, täytyy hengitellä rauhassa ja syvään muutama minuutti, sitten menevät ohi...
Jos ne on jotain muuta kuin supistuksia? En muista miltä ekalta ja tokalta ne supparit tuntu :D Varmaan kipeiltä ainakin... :D
Tänään en etes jaksanu alkaa ruokaa laittamaan, jos vaan tekaisis lämppäreitä tossa pannarin jälkeen, tai voihan ne yhtäaikaa uuniin laittaa mutta hajut menee sekaisin ;)
Huomenna vielä vapaa, sitten työharjoitteluun. Lauantaina juhlimme 5vuotiaan poitsun synttäreitä, hankimme yhdessä tänään kaikki herkut juhliin, ja poika sai itse valita kertakäyttöastiat, ja valitsi jotkut viidakko aiheiset, vaikka oli tarjolla myös cars juttuja.
Rinnat tosiaan tuntuvat isommilta ja kiinteämmiltä, sen huomannu tässä ;)

Imuroimaan ny.

Heiti :heart: pikku vesseli 26+6

koetan alkaa taas pitkän tauon jälkeen jotain kommentoimaan, ensiksi sitä listaa miten meillä aina hankittu vaavia varten:
-vanupuikkoja
-vanulappuja
-rintakumit (suosittelen vahvasti hankiimaan etukäteen, esikoisella imetys oli hanakalaa ja kotona kumeja ei ollutkaan ja niissä olikin sitten metsästäminen kun meinas räjähtää )
-tuttipullo
-tuttipulloon tutteja
-tutti
-särkylääkettä
-yösiteitä (paljon)
-vaippoja
-liivinsuojia
-muutama vaate (niitä kerkiää ostaa synnytyksen jälkeenkin kun tietää oikean koon)
-perunajauho
-sinkkivoide
-harsoja
-suolatippoja
lisään myöhemmin jos jotain unohtui, niitä suppoja saa antaa vasta 3kk ikäiselle vauvalle, ennen sitä lääkärin ohjeen mukaan, muistakaahan se
:)

lammiska toivottavasti pysyy vaavi vielä masussa hetkisen ennenkuin tulee sylkkyyn asti :hug:

( . ) tänään sain loppuajaksi saikkua joten nyt se on 100% varmaa ettei töihin tartte enää mennä, helpotuksen huokaus..
ensikuun listan teen huomenissa illalla sitten, aatelkaa se on jo huhtikuu sitten! hui.

umayya + siiri 29 POKS

Lammiska toivottavasti baby pysyy vielä masussa,tsempit sinne :hug:
Onneksi suomessa on kuitenkin keskoshoito huipputasoa,jos baby sattuukin syntymään.

Vähän yli kuukausi tosissaan,niin olisi jo toukokuu ja mun kuukausi,jos baby syntyy viimeistään toukokuussa,i hope so :heart:

BV ja P 31+1

HelloShitty
kävin tos lukee meiän ekaa pinoa kun ei oo muutakaan tekemistä ja nyt menee hetki ennen ku tajuu että viikkoja onkin näin paljon. uppouduin ihan täysin siihen alkufiilikseen. :D että älkää ihmetelköö jos puhun ihan omia. :LOL:

jäiköhän se lammiska sinne osastolle..toivottavasti! siellä osataan varmaan jarruttaa ja vahtia ettei se livahda sängystä pois. :heart:

Olen täällä taustalla käynyt lukemassa juttuja päivittäin, mutta jostain syystä en ole itse kirjoitellut mitään. Nyt minua on hiukan ruvennut askarruttamaan yksi asia.
Onko teillä jo paljon supisteluja? Minulla oli kuukausi aikaa sitten kipeitä, mutta menivät onneksi ohi. Nyt on taas muutaman päivän vatsaa kivistänyt. Ei ne oikein kipeitä ole, mutta tuntuu erilaiselta. Säännöllisyydestä en oikein osaa sanoa. Seuraava neuvola on vasta 14.4 ja nyt tässä mietin, että kannattaisiko soittaa sinne ja kysyä.

Odotan siis ensimmäistä ja kaikki on minulle uutta. On ollut ihana lukea teidän juttuja ja samaistua teidän odotukseen.
Aika ajoin tunnen itseni melko yksinäiseksi tämän odotuksen kanssa. Ystäväpiirissäni ei kukaan ole samassa tilanteessa ja ei ole ollut koskaan tai ei ainakaan vähään aikaan. Onneksi minulla on ihana mies, mutta silti kaipaan välillä vertaistukea. Täällä oli ennen odottavien äitien kerho, mutta kuinka ollakkaan kun minä aloin odottamaan se lopetettiin.

Tästä tuli nyt melko oma-napainen kirjoitus, mutta tuli sellainen olo, että jollekin täytyy saada kertoa.

Millu ja Kasperi 28+4

Hiiop ja samalla nostoa ylöspäin jottei tiputa kakkossivulle.

Lammiska: toivottavasti sulla on kaikki ok ja baby tosiaan pysyis vielä kohdun suojissa kasvamassa.

Tänään sain ja muistin vihdoin viimein vaihtaa loppuraskauden ultraan varaamani ajan...ois mennyt muutoin esikon hammaslääkärin kans päällekkäin.

A-mam: mulla pysyi masu pitkään suht pienenä, mutta nyt mun masu on pumpsahtanut esiin tosi isona...jotenkin oisin aika tyytyväinen jos oisin samoissa kokoluokissa sinun kanssa :ashamed:

Mutta...jees...mulla taas pätkii ajatus kun väsy painaa päälle...

Jeps1+pulla 31 tasan

HelloShitty
huomenta!
a-mam: kyllä se ihan selvästi kasvaa!!!! =)
Millu78: täällähän me ollaan virtuaalisesti toistemme tukena. :hug:
ja supppareista..jos ei oo kipeitä niin eipitäis olla vaarallisia. mutta tietysti..jos tuntuu epämiellyttävältä niin kannattaa ottaa rauhallisesti. soittaa kannattaa aina jos miettii jotain. sikshn se neuvola on siellä. =)

täällä neuvola klo 11. ahistaa se vaa'alla käyminen. miks mulle tulee joka kerta selittämisen tarve..? viimeks sanoin vaan ettei nyt oikein viitti sanoa mitään. viimeks oikesti tsemppasin ja silti tuli se 4kg. ihan varmasti samat lukemat päräyttää ruutuun tänään taas. :headwall: väsyttäää.......

HS ja typy rv 30+5

Taa
Huomenta!

Pikaisesti tulin vaan lukaisemaan.

Millu78 Supisteluja on mullakin ollu, siis ihan kipeitäkin, tosi aikasesta alkaen. Vielä ei oo lääkäri sanonu, että ois paikat mitenkään pehmenny tai auennu. Jos ne supistelut menee kuitenkin ohi eikä oo sietämättömän kipeitä niin ei huolta. Mutta jos yhtään mietityttää niin soittoa vaan neuvolaan.

HS Mä tiiän just miltä susta tuntuu. Painoa mulla on ennestäänkin ihan kiitettävästi, joten tuntuu, että jokainen kilo mikä tulee kaipaa hirveetä selittelyä. Entinen neuvolatätikin tuntui kattovan tosi syyllistävästi aina kun kiloja oli tullu.

Taa ja nimetön 30+6

Millu78 haluaisitko liittyä meidän seuraamme ja voisin sut lisätä listoille?

HS älä ota stressiä siitä painosta :hug:
Joo,mä olen paras sanomaan siihen yhtään mitään :xmas:

Mun neukkutäti ei ole koskaan syyllistänyt tosta painosta,mutta oli hänkin nyt viimeksi tosi iloinen ja kehui kun paino oli laskenut,siis unelmatapaus :D

Kohta pitäisi lähteä postiin kiikuttamaan pari huutispakettia ja hoitelemaan asioita,see you later :wave:

BV ja P 31+2 *vaikea kirjoittaa viikot oikein* :heart:

Onkohan tääkin joku kummallinen raskausoire vai jotain muuta kun mun silmiä särkee? :/ ja välillä näkyy sellasia kirkkaita pisteitä :/

noppispoppis & toukkis 29+0 :heart:
mulle tuli ennen joulua yhtäkkiä sellainen kohtaus, että vasen silmä sumeni enkä nähnyt sillä kunnolla. Siinä väreili kuvioita. Väreilyä jatkui joku 15 min ja näkö oli sumeana sen jälkeen puolisen tuntia. Sitä sitten hädissäni neuvolasta ja lääkäristä kyselin, ja molemmista epäiltiin migreeniä vaikka en siis moisesta ole koskaan kärsinyt. Ja sinä iltana kyllä tykytti otsassa silmien välissä.
Olin silloin tosi stressaantunut ja väsynyt, liekö aiheutti kohtauksen?
Mutta siis migreeni mulle tuli ekana mieleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Onkohan tääkin joku kummallinen raskausoire vai jotain muuta kun mun silmiä särkee? :/ ja välillä näkyy sellasia kirkkaita pisteitä :/

mulle tuli ennen joulua yhtäkkiä sellainen kohtaus, että vasen silmä sumeni enkä nähnyt sillä kunnolla. Siinä väreili kuvioita. Väreilyä jatkui joku 15 min ja näkö oli sumeana sen jälkeen puolisen tuntia. Sitä sitten hädissäni neuvolasta ja lääkäristä kyselin, ja molemmista epäiltiin migreeniä vaikka en siis moisesta ole koskaan kärsinyt. Ja sinä iltana kyllä tykytti otsassa silmien välissä.
Mulla on migreeniä ollu jo monta vuotta mut ei oo kyllä koskaan tollasena ollu :eek: no huomenna on onneks neuvola niin voi sieltä sit kysyä :)

Mä oon miettiny erilaisempia vauvan nimiä Maya ja Elea, mutta pysyn Sarassa =) Ärsyttää vaan kun mies haluaisi että se Mirjam(i) työnnettäs tokaks tai kolmanneks.. ja mulla oli jo se Sara Emilia iiihan valmiina... Aaaapuuva! Se miehen ehotus siis on niitten suvussa liikkuva nimi.. :| Joku kompromissa pitäisi keksiä..

Lääkärineuvola kahen tunnin päästä! Eilenkin ostelin vaaleenpunaisia vaatteita niin taidan kysyä että "vieläkö se vauveli tytöltä näyttää?"
:LOL: :LOL: kun kaikki pelottelee että jouvun myymään huutiksessa kaikki vauvan vaatteet kun ne on vaaleenpunasta ja pinkkiä :D

noppispoppis mulla näössä ainakin muutoksia, sumeaa ja epäselvää, autolla kun ajan niin meen penkoja myöten tai peruutan ainakin penkkaan :D Mies toimiikin kuskina mulle

kleo ja saravauva 28+5

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:

Mulla just tällainen kohtaus ekaa ja ainoaa kertaa elämässäni kans sykysllä. Säikähdin että mikä halvaus mulle tulee, mut meni ohi ja ei ole näkynyt.Mullakaan ei migreeniä ikinään ole ollut mutta jotain siihen liittyvää tämä oli. ;Mulla oli rankka urheilusessio takana sinä iltana kun yhtäkkiä iski..

Piltti ja Nestori 28+4

Heippa kaikille! En jääny osastolle.. Kysy kyllä haluanko jäädä? Mut sano, et jos kivut lisääntyy, niin sit taas takas.. Mut oli eri lääkäri ja ihan huono: aluks se sano, ku tutki mua, et kohdunkaulassa ym. kaikki kunnossa, sit kysyin, et mites se kohdun sisäsuu, ku se on lähteny aukeen. Siihen se, tokas, et ei se oo auki.. Se ei siis ollu ees lukenu mun papereita, ja sit ku sanoin sille, niin se sano vaan et hetkinen ja lähti lukeen. Lopussa se kuiteski sano, et oli nähny ultralla saman.. :eek: . No, kyllähän se sano et istukka on etuseinämässä, ja taas korjasin et eiku takana ja sit se totes taas saman. Et tarkkana saa olla mitä ne lääkärit sanoo...No, perjantaina on se kontrolli, toivottavasti se kohdunsuu palautuu ennalleen, ku ei tässä vaiheessa millään jäis ihan sänkypotilaaks..ku on tuo pikkunenki tuossa. Nooh, kipuillaan eteenpäin, päivä kerrallaan. Yritän laittaa massukuvaa tänne jos vaikka onnistuisin =)

Lammiska 28+1

Yhteistyössä