*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
Mammanpojat tosi kauniita kuvia!!! =) Onko tietoa kumpi tulossa? Näyttäis pikkusen poikamasulle kun terävä verrattuna mun palloon joka alkaa tissien alta :LOL:

kleo+sara 25+1 :heart:
Poika sieltä on tulossa! Pikkuisen pippelin lääkäri näytti edellisessä ultrassa :)

Tänään taas ultra! Ihanaa nähdä veitikka siellä liikkumassa :)

Heidi & Poika 23+3
 
tervetuloa pirtsi :flower:

kopsaan tän toisesta pinosta, minkä eilen kirjotin:
hitto, mitä menin tänään tekemään, olin siellä koulutuksessa ja oli sitten yhessä kohtaa jäätä mitä ei kyllä yhtään nähnyt.. meni jalat alta ja suoraan sanottuna lensin suoraan oikean lonkan ja käden päälle, kaiken kukkuraksi löin viel oikean silmäkulmani siihen betoniin ja kaks vekkiä ja silmä mustana.. taitaa olla aivotärähdys kun oksettaa ja päätä särkee, posket on kipeet siitä täräyksestä ja nyt alkaa muutenkin paikat jumittaa.. vauva liikkuu ja lääkärissä oli sydänäänet hyvät mut kyllä pelästyin.. nyt on vaan kiva kun silmä mustana ja kaikki kysyy että mitä tapahtu, kukaan ei usko että kaaduin vaan on klassinen selitys, jollekin ihan muulle :whistle:
muuta tänne ei sitten kuulukaan..

ihania masuja kaikilla :heart: olis niiiiiiin ihana kun itselläkin vatsa kasvais isoksi, en jaksa selitellä että juu-u olen oikeesti niin pitkällä vaikka masu onkin niin pieni, miksi se on jokaisen kunnia asia vertailla masun koko muihin, jokainen ollaan yksilöitä eikö niin? :/

umayya + siiri 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
tervetuloa pirtsi :flower:

kopsaan tän toisesta pinosta, minkä eilen kirjotin:
hitto, mitä menin tänään tekemään, olin siellä koulutuksessa ja oli sitten yhessä kohtaa jäätä mitä ei kyllä yhtään nähnyt.. meni jalat alta ja suoraan sanottuna lensin suoraan oikean lonkan ja käden päälle, kaiken kukkuraksi löin viel oikean silmäkulmani siihen betoniin ja kaks vekkiä ja silmä mustana.. taitaa olla aivotärähdys kun oksettaa ja päätä särkee, posket on kipeet siitä täräyksestä ja nyt alkaa muutenkin paikat jumittaa.. vauva liikkuu ja lääkärissä oli sydänäänet hyvät mut kyllä pelästyin.. nyt on vaan kiva kun silmä mustana ja kaikki kysyy että mitä tapahtu, kukaan ei usko että kaaduin vaan on klassinen selitys, jollekin ihan muulle :whistle:
muuta tänne ei sitten kuulukaan..

ihania masuja kaikilla :heart: olis niiiiiiin ihana kun itselläkin vatsa kasvais isoksi, en jaksa selitellä että juu-u olen oikeesti niin pitkällä vaikka masu onkin niin pieni, miksi se on jokaisen kunnia asia vertailla masun koko muihin, jokainen ollaan yksilöitä eikö niin? :/

umayya + siiri 25+4
Anoppi ja kampaaja sano mulle kans, että ompa sulla pieni maha vaikka olet jo niin pitkällä. Ei taida yli nelikilosta tulla, heh heh...
Eipä siinä auttanu olla ku hiljaa, ja nielaista. Omasta mielestäni mulla taas on iso massu, viikkoihin nähden.
Mutta jokaisen silmä näyttää erillä tavalla ;) Yksilöitä olemme jokainen.

heidi & poika 23+3 :heart:

 
umayya no huh,nyt vaan lepäilet :hug:
Voisi olla mullakin selittelemistä,jos on silmä mustana :LOL: Tottakai heti kaikki luulisi,että ukko on lyönyt :headwall:
On mullekin sanottu että onpas mulla iso maha,no tottakai se on,kun mulla on sitä läskiäkin siinä ympärillä :headwall: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Anoppi ja kampaaja sano mulle kans, että ompa sulla pieni maha vaikka olet jo niin pitkällä. Ei taida yli nelikilosta tulla, heh heh...
Eipä siinä auttanu olla ku hiljaa, ja nielaista. Omasta mielestäni mulla taas on iso massu, viikkoihin nähden.
Mutta jokaisen silmä näyttää erillä tavalla ;) Yksilöitä olemme jokainen.

heidi & poika 23+3 :heart:
juu, munkin mielestä mulla on iso masu, ainakin se on tiellä joka paikassa :D ja niin, ei meillä pojatkaan ole ollut kuin alle 3 kilosia joten pienistä lapsista kasvaa pieni masu :heart: ärsyttää aina vaan se ihme vertailu..
 
HelloShitty
nyt saa kyllä se kevät luvan tulla ja nopeesti. mun takki ei meinaa enää mennä kiinni. |O :headwall: tai meneehn se mutta puristaa. vielä kk niin ei kyllä mee kiinni. :whistle: :kieh:
 
Mietteensä kullakin vatsan koosta... Hassua kun toisilla on mielestään hurjan suuret vauvamahat ja toiset niitä vielä kaipailee. Esikoisen odotusaikaan muistan, että oli ihanaa kun 20viikolla tuli pieni kumpu näkyviin. Kun sitten toisessa ja tässä kolmannessa raskaudessa jo 11viikon jälkeen kuka vain olisi voinut arvata raskauden, ei se enää tunnu ihan niin kivalta :whistle:

Eilen illalla tuli ihan selviä harkkasupistuksia. Vatsa oli ihan pinkeä pallo ja hengittäminenkin hankalaa, mutta mihinkään ei sattunut. En muista tällaisia aikaisemmissa raskauksissa olleen lainkaan. Ja tässäkin odotuksessa supistukset ovat olleet pikkuisen kipeitä melkein joka kerta kun niitä on tullut.. Yöllä sitten sattui kyllä ihan kunnolla taas mahaan, mutta kipu ei onneksi pitänyt hereillä. Varmaan ne harkkasupistukset saivat lihakset niin kipeiksi tms..

Tännekin tuli kelasta eilen postia ja odottelen ä-pakkausta saapuvaksi postiin muutaman viikon sisällä.. Jee!

Nyt laadukasta "omaa aikaa" viettämään ja keksimään jotakin puuhaa itselleni ennen kuin haen miehen töistä ja lapset päikkäristä.. :wave:

-m & prinsessa 24+2-
 
Miten noiden supistuksien kanssa, että mikä väli on normaalia?? Mulla on ollut eilen ja tänään noin tunnin välein supistuksia ja tiheämminkin. Ei siis mitään kivuliaita, mutta semmosta kiristystä tuntuu ja samaan aikaan tulee helposti myös pissihätä. Teen näyttöpäätetyötä eli istun paljon ja samassa asennossa. Eilen supistukset helpottivat tuossa illemmalla ja yöllä taas tuli muutama semmoinen johon havahduin. Onneks nyt on tulossa viikonloppu, mut kannattaisko kysyä neuvolasta. Mua jo huolestuttaa, vaikka tavallaan ajattelen asian niin että ne on varmaan ihan normaaleja.

Lissuli ja jätkä-petteri 26+3 (27+3)
 
HelloShitty
http://www.laakariliitto.fi/cgi/lp2005pressi.pl?1185,newsitem,LP2005_MA
"Supistuksiin liittyy ennenaikaisen synnytyksen uhka yleensä vain silloin, kun supistukset ovat kivuliaita ja säännöllisiä, ne kestävät yli 30 sekuntia ja niiden väli on korkeintaan 20 - 30 minuuttia, niihin liittyy verislimaista vuotoa ja ne lyhentävät ja avaavat kohdun kaulakanavaa."
 
Lissuli voithan sä kysellä neuvolasta,että jos ne katsoisi sun kohdunsuun tilanteen,jos niitä suppareita tulee tiheeseen tahtiin.

Arvatkaa mitä mä täällä oon tehnyt? No laittanut vauvanvaatteita pesukoriin ja siitä sitten pikku hiljaa pesen niitä tuonne hoitopöydän laatikoihin,ei vaan malta olla tekemättä mitään :heart:
Onko teillä ollut tapana silitellä niitä? Mä en kyllä silittele kuin sellaiset mitkä rypppyyntyy helposti.
 
Sain tänä aamuna neuvolasta vuodelepomääräyksen.Eilen mei supparit siihen malliin etten kylkeä voinu kääntää ilman supistusta.Illasta särki jo ihan hirveesti alaselkää sekä -vatsaa ja paha paineen tunne myös alavatsassa. Nyt viikonlopun aikaan sitten herkästi äitipolille jos ei lepo auta.Miten ihmeessä voi olla näin vaikeeta olla tekemättä yhtään mitään.....

Serafine ja Ella 24+3
 
Kattelin just ton esikoisen aikasia mahakuvia koneelta ja mulla on kyllä niissä ihan selvä poikamaha :eek: ja nyt on sit taas levinny joka suuntaan ja alkaa heti tissien alta yms :whistle: et josko se ei sit olekaan poika vaikka vähän siltä tuntuukin :eek:

noppispoppis&toukkis 25+4 :heart:
 
Vauhtis Tosi sievä vauvamasu sulla =)
Umayya Yritä tosiaan nyt lepäillä siellä! Ihan itseänikin hirvittää tämä kevät noiden liukkaiden kelien osalta. Täällä pohjoisessa tuota lunta onneks on riittänyt, mut sulaa sekin jossain vaiheessa - ja sit on joka paikka peilijäällä :/

Aiemmin useammatkin oli kommentoineet masunsa kokoa.. Mun tän hetken tilanne siinä tosiaan on se, että ihmisillä suunnilleen jää suu auki ku kuulevat mun olevat jo näin pitkällä. :| No, kaipa se vaan on et kun odotan ekaa ja oon muutenkin niin isokokoinen (+tyttö ilmeisesti tulossa), niin on maha ilmeisesti sit tavallaan levinny vähän joka suuntaan =) .. ja kun voisikin aina ajatella siitä noin "neutraalisti", mut ei - sit aina joku vähän muistuttelee/huomauttelee asiasta. Oma suku pahimmasta päästä: "onkohan se vauva nyt edes kasvanut siellä?" jne.. :(

No, pitäis tässä lähteä töihinkin, työmotivaatio on niin surkea et ihan hävettää :ashamed:

Toivottavasti mä nyt en mokaillu noiden tummennusten kans.. vähän hirvittää tuliko tää nyt kokonaan tummalla..

Pirtsi80 + pikku-Emma 25+6 .. ajatella huomenna taas poksuu viikot =)
 
Tämä laadukas "oma aika" on tänään kulunut selvitellessä vauvan vaatteita.. :ashamed: Soittelin jopa astma-ja allergiayhdistyksen neuvovaan puhelimeen siitä saako tekstiileistä eläinpölyn riittävän hyvin pois, että uskaltaa vauvalla käyttää... No, vastaus oli että saa - ja ainakin tunnin ajan olen puhditellut karvoja (jotka eivät aiheuta allergiaa, vaan ovat lähinnä ulkonäöllisiä seikkoja) pois sitteristä ja vauvanvaatteistä. Eläinpöly lähtee kuulemma ihan hyvin pesukoneessa. Parhaillaan sitterin kangas on pesussa ja läjä vaaleanpunaisia vaatteita odottaa pesua..

Kävin tässä alkuviikolla kiertelemässä jo lastentarvikeliikkeitä sittereitä ja kaukaloa etsiskellen ja huomasin hintojen kasvaneen hurjasti! Tuo sitteri jonka ostin aikanaa esikoiselle oli muistaakseni 20? ja nyt saman mallin sitteri onkin jo yli 50?.. Ja uuteen kaukaloon satsaaminenkin tuntuisi puolen vuoden käytön vuoksi hiukan turhalta. Varsinkin nyt kun selvitin, että ne allergisoivat aineet tosiaan saa pois noinkin helpolla.

Meidän pieni vauvarassukka saa siis tyytyä käytettyihin varusteisiin :heart: (vaikka olen kyllä uuden pinniksen ja vaatehyllyn hankinut. Ja ommellut uudet reunapehmusteet sänkyyn..)


 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja serafine:
Sain tänä aamuna neuvolasta vuodelepomääräyksen.Eilen mei supparit siihen malliin etten kylkeä voinu kääntää ilman supistusta.Illasta särki jo ihan hirveesti alaselkää sekä -vatsaa ja paha paineen tunne myös alavatsassa. Nyt viikonlopun aikaan sitten herkästi äitipolille jos ei lepo auta.Miten ihmeessä voi olla näin vaikeeta olla tekemättä yhtään mitään.....

Serafine ja Ella 24+3
tsemppiä sinne! :hug:
täällä palstalla saa helposti aikaa kulumaan. ja muutenkin netissä. oon varmaan saanu moooooontaa tuntia menemään ettimällä nimiä. :headwall:
 
Nyt naiset hissukseen siellä ulkona liikkuessaan sekä halitukset vuodelepoon joutuneelle :hug:

Masun koosta: Mulla ollu jokaisessa odotuksessa tuollainen niin tyypillinen poikamaha kuin olla vaan voi ja kuinkas ollakaan, täältä löytyy silti kumpaakin muotovaliota eli siis tyttö ja poika. Tällä kertaa mahan muoto pitää paikkaansa, poikaa siis odotetaan :D

Meille on tulossa todennäköisesti gracon autobaby kaukalo jalustalla (ollut sama 2 edellisellä ja tyytyväisiä ollaan siihen) ja lastentarvikeliikkeissä tuon kaukalon hinta on alk. 169?.
Käytii tuossa joitain päiviä sitten ruokaostoksilla Prismassa ja jumaliste tuo aivan samainen setti siellä maksaa normaalihinnalla 129?. Eli tuolta se meille haetaan ja saadaan samalla S-bonukset tuostakin ostoksesta. Siellä oli myös muita Gracon istuimia isommille lapsille.

Jaahas, taidan nautiskella kahvia tässä välissä ku muu talo vetää päiväuniaan. Enää ensi viikko töitä (ma-to) ja sitten ois mun työt tehty joksikin aikaa :D

Vauhtis rv 27+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
maranooka; mä löysin netistä uuden turvakaukalon hintaan 39?. oli alennuksella. normihinta ois olu 69? eli ei paha sekään. :D
Itseasiassa huomasin löytösi silloin kun laitoit sen linkin. =) Siitä sainkin kipinän vauvantarvikkeiden etsiskelyyn.. On niitä vauvantarvikeliikeitä toisaalta kiva kierrellä ja hypistellä tavaroita livenä. Myyjien myyntipuheita suodattamalla saa kyllä jonkinlaisen kuvan tuotteista. Meidän vanha kaukalo oli sellainen, jota myyjä itseasiassa hyllystä suositteli ja hintaakin sen verran uutena, että eiköhän tuo vanha saa vielä palvella jonkin aikaa.. Taidankin soitella sen perään ja hakea sen kauppareissulla lainasta niin saa pestyä senkin nyt kun kerran into on päällä. ;)
 
Onpa teillä ihania vauvamassuja :)
Oma vauvamasu tuntuu jo suurelta, mutta minusta tämä massu on aivan erilainen kuin esikoispojasta, tämä näyttää enemmän tyttömasulta, just sellaiselta joka on vähän joka suuntaan levinnyt, eikä ole ollenkaan sellainen pinkeä pallo mahan etuosassa niin kuin ekassa raskaudessa. Mutta poikaa meille on povattu, joten siihen tietoon tässä luotetaan.
Minä pääsen tänään kattelemaan tuplarattaita, just soittivat lastentarvikeliikkeestä että sinne oli tullut esille nyt niitä kärryjä mitä me halutaan nähdä livenä. Ne ois sellaiset carenan double swingit. Oon nähnyt niitä vain netissä, joten haluan käydä kattomassa onko ne oikeesti hyvät ja kestävät vai jotkut rimpulat. Onko kellään niistä kokemuksia? Moni ainakin nettikeskustelujen perusteella on tykännyt niistä. Itse mietityttää että onko ne rattaat hyvät talvikelissäkin, uskon kyllä kesällä ovat ainakin hyvät menopelit. Meillähän tulee esikoiselle ja tälle kesäkuun nyytille ikäeroa 1v9kk, eli tuplille on varmasti käyttöä. Ja noissa tuplissa on kätevää kun saa vauvalle oman kopan työntäjään päin ja isompi lapsi voi istua kasvot menosuuntaan omassa ratasosassaan. Toinen vaihtoehto olisi sitten Emmaljungat, niitä käytiin jo aikaisemmin kattelemassa. On tää rattaiden hankinta vaikeeta, mutta onneks ei tarvii muuta hankkia kun kaikki kamppeet on esikon jäljiltä tallessa. Paitsi se uusi auto on edelleen hankittava, kun vaan löytys joku sopiva. Uutta asuntoakin ollaan katseltu.

Halinalle ja pikku kakkonen tasan 26+0


 
Pitääpä soitella neuvolaan jos siltä alkaa tuntua. Nyt on supparit vähän helpottaneet... Mut kyl tämmöistä ensiodottajaa vähän säikäytti kun ollut niin paljon stressiä kaikesta, että mitä se tarkoittaa kun lähes puolen tunnin väliein supisteli aamusella.

Viikon päästä olis lääkärineuvola, että saa sielläkin sitten purkaa tuntojaan :) Saas nähdä mitä käyrät näyttää. Terkka sano viimeks että ootko huomannu että olis ruoka maistunut. No maistuuhan se kun syö :) Yleensä syön vain kaksi kertaa päivässä. Päivällä ja illalla, hyvin on pysynyt paino kurissa ja se on mun elimistölle just bueno tapa.
Nyt sitten olen ajatellut että syön monta kertaa päivässä mutta vähän pienempiä annoksia, että olis varmaan parempi sillee.... no kyl mä tiesin sen jo ennestään että jos syön esim kolme kertaa päivässä, mulla on KOKO AJAN NÄLKÄ ja sitten mä syön etten olis pahalla tuulella.... Kierre... No ei kai siitä viiti enää stressata... On mun paino ilman raskauksiakin heitellyt 10 sinne tänne ihan muutamassa kuukaudessa, että joo.... mitähän mä taas selitän....

Liukkaille keleille on myynnissä kenkiin liukuesteitä, eli nastoja. Mä käytän aina eikä muuten luista! :D Tosin asun maalla.. Kaupunkioloissa ne liukuesteet on kyl aika hankalat. Liukkaat sisätiloissa mm. kaupanlattioilla ja pitää ärsyttävää ääntä. Mut omassa pihassa ja lenkeillä ehdottomat!!

Tepäs olette ahkeria pesukoneenne kanssa. Mä en ole paljoa jaksanut paneutua. Sitten kun jää äippälomalle niin ennätän varmaan sittenkin pestä vaatteet ja vaunujen pehmusteet.
Odotan äitiyspakkausta. Olisi ihana saada se vaikka jo ensi viikolla, pääsisi hypistelemään :)

Mies on hauska. Kyseli eilen niistä kestovaipoista, kun sanoin et tulee paljon jätettä vauvan vaipoista. Se kans kiinnostuu asioista heti kun on kysessä jokin rahallinen säästö kuten jätemaksuista :D Ollut muutenkin nyt aika ihana, kiinnostunut mahan kasvusta ja vauvan temmellyksestä. Eikä malttaisi odottaa kesää, eikä sitä että se kasvaa kyselyikään... Puhuu jo toisen hommaamisesta ja kyseli yks ilta että miten kauan tämän syntymän jälkeen pitää odottaa että voidaan alkaa tekee toista. Hassu mies.

Mahan koosta. Maha on, mutta edelleen aika pieni minusta. Kerkeäähän se kasvamaan. Mulla on mun mielestä tyttömaha.

Rinnat on kasvaneet. Minkälaisia rintaliivejä käytätte? Mä ostin tossa semmoiset jotku sporttimallin liivit, että olis tukevammat. Ihan on joo tukevat, mut nyt tuntuu et oisko pitänyt ostaa sittenkin vielä isommalla kuppikoolla.... Ei tätä kasvua tajua. Sit on ihan tavan liivejäkin, mut tuntuu että niissä rinnat roikkuu mahan päällä ja sangat valuu kokoajan olkapäiltä pois. Ois varmaan syytä käydä jossain alan liikkeessä katsomassa jotain mukavia liivejä....

Huomenna rakennusmessuille :)


 
:attn: :attn: Onko muilla pidemmällä olevilla nyt tässä raskaudessa tai aikasemmassa liikkeet vähentyny radikaalisti jossain vaiheessa?? :attn: :attn:

Pikkusen huolta pukkaa päälle, eilen Minni liikuskeli aika vähän normaaliin verrattuna, ja tänään on kyllä liikkunu, mutta vielä vähemmän kun eilen :( Eilen täällä Hömppää (? ) tsemppasin, kun hällä oli kans huoli liikkeiden vähyydestä, ja nyt itse menen pitkin seiniä... Saan kyllä sen 10liikettä tunnin aikana, kun menen pitkälleen, mutta silti huolettaa... Ta voihan olla, että Minni on kääntyny poikittain, ja on selkä mun napaa kohti, millon se sit potkis istukkaan, eikä liikkeet siis tuntuis niin hyvin, mutta... Arveluttaa kyllä. Tän päivän ja illan seuraan vielä tilannetta, ja jos ei muutosta tule suuntaan tai toiseen, niin soitan sit kyllä OYS:aan asiasta. Täällä kun on se hiihtolomakin niin ei ole edes oma terkka töissä ollu, siksi en ole neuvolaan soittanu.
Sisu ja hiljainen Minni 27+1
 

Yhteistyössä