*~~Kesämasut 2009 maaliskuussa~~*

Jennynen tervetuloa, ja onnea pienestä tulokkaasta!! :flower: =)
BV Olen puhunu neuvolassa ja siksi pääsin siihen sokerirasitukseenkin. Syön ihan normaalia kotiruokaa, paljon täysjyväviljaa, kasviksia, hedelmiä ja marjoja, ja säännölliset ateria-ajat löytyy. Nuo mun huonot olot ajoittuu AINA aamuun, eli kun aamupalan olen syöny niin siitä n. ½h tulee tosi heikko olo, ja on pakko päästä pitkälleen. Terkkari oli sitä mieltä, että sokereissa käy joku piikki, mistä pahoinvointi johtuu. Toisena päivänä saan maata 2h, ennen kun olo helpottaa, toisena päivänä selviän ½h makaamisella, ja sit kun se heikko hetki menee ohi, niin sit on taas olo hyvä, eikä arvais, että olin hetki sitten vielä niin huonosti voiva, etten kyenny edes seisomaan. Isä näki tän kohtauksen viikko sit lauantai-aamuna meillä, ja se oli ihan valmis soittaa mulle lanssin pihaan, olin niin heikossa hapessa. Mytta sittn kun olo meni ohi, niin ei taas tienny mitään. Ja näitä ei tule joka päivä, ehkä 4 kertaa viikossa.
:saint: Ja BV ja HS, voittehan te arvailla, että kumpi tulee, mutta jos paljastan teille nimiä, niin kyllä ihan molempien sukupuolien nimet kerron, mitä on ajateltu :D Mutta eihän tuo nyt kovin vaikee ole arvata, että kumpaa odotan, se on 50-50% mahdollisuus, tyttöä tai poikaa :saint: Pakko vihjata vielä sen verran, että kyllä mä ihan selkeesti tyttöjen prinsessamekot ja pitsiröyhelöbodyt otin erilleen, kun vauvanvaatteita kaappiin laitoin... ;) Helpompi sit ottaa ne vaan pois, jos poika tulee, mutta vielä ne kaappiin sopii tytöllekin... ;) Teitä on KIVA KIUSATA!!! :LOL:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:saint: Ja BV ja HS, voittehan te arvailla, että kumpi tulee, mutta jos paljastan teille nimiä, niin kyllä ihan molempien sukupuolien nimet kerron, mitä on ajateltu :D Mutta eihän tuo nyt kovin vaikee ole arvata, että kumpaa odotan, se on 50-50% mahdollisuus, tyttöä tai poikaa :saint: Pakko vihjata vielä sen verran, että kyllä mä ihan selkeesti tyttöjen prinsessamekot ja pitsiröyhelöbodyt otin erilleen, kun vauvanvaatteita kaappiin laitoin... ;) Helpompi sit ottaa ne vaan pois, jos poika tulee, mutta vielä ne kaappiin sopii tytöllekin... ;) Teitä on KIVA KIUSATA!!! :LOL:
tosi kivaa juu kiusata. :kieh: murr! :D :heart:
ei se kuitenkin kauan enää pysy salassa. :attn: menis nyt tää aika nopeesti..tahtoo jo vauva kainaloon ja masu pienemmäks. |O
 
Täällä aherrettu viikonloppuna 3 näyttöä valmiiksi,on kyl hyvä mieli,enää 2 jäljellä...

Huomenna taas uusille viikoille :heart: 28,uskomatonta miten tää aika meneekin näin nopeasti!!!

Mies lähti kaikkien lasten kanssa anoppilaan,mä nautin musiikista,ja kodinn rauhasta ja etsin tietoa netistä vielä yhteen toisex viimeiseen näyttötehtävään.

A-mam ja Mimmi rv 27+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:saint: Ja BV ja HS, voittehan te arvailla, että kumpi tulee, mutta jos paljastan teille nimiä, niin kyllä ihan molempien sukupuolien nimet kerron, mitä on ajateltu :D Mutta eihän tuo nyt kovin vaikee ole arvata, että kumpaa odotan, se on 50-50% mahdollisuus, tyttöä tai poikaa :saint: Pakko vihjata vielä sen verran, että kyllä mä ihan selkeesti tyttöjen prinsessamekot ja pitsiröyhelöbodyt otin erilleen, kun vauvanvaatteita kaappiin laitoin... ;) Helpompi sit ottaa ne vaan pois, jos poika tulee, mutta vielä ne kaappiin sopii tytöllekin... ;) Teitä on KIVA KIUSATA!!! :LOL:
tosi kivaa juu kiusata. :kieh: murr! :D :heart:
ei se kuitenkin kauan enää pysy salassa. :attn: menis nyt tää aika nopeesti..tahtoo jo vauva kainaloon ja masu pienemmäks. |O
Ei saa kiusata hulluja :attn: :attn: :attn:
 
Jennynen myös tervetuloa :flower:

Sisu jos sä heräät yöllä,niin kannattaisko sun juoda vaikka appelsiinimehua pikkasen tai jotain? En mä oikein muuten osaa sinuu auttaa :(

Päivittelen kohta taas listaa :wave:

Hyvin muuten olen huomannut,mitä edemmäksi mennään kesäkuuta,sitä aktiivisempaa täällä on kirjoittelu! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Sisu jos sä heräät yöllä,niin kannattaisko sun juoda vaikka appelsiinimehua pikkasen tai jotain? En mä oikein muuten osaa sinuu auttaa :(
Joo, kokeiltu on tätäkin. LÄHES KAIKKI alkaa närästää yöllä ihan hirveesti, ja sit löyty gefilus-mehu, mikä ei ala närästää, niin se pistää mahan niin kuralle, ettei mitän järkee :headwall: Olen sit aina yrittäny syödä vaikka puolikkaan banaanin yöllä, vaikka sekin tuntuu, et nousee ylös. Muutamana yönä olen syöny vessareissulla muutaman viinirypäleen, ja ne ei kyllä auta sit mitään tuohon oloon, mutta ne ei närästäis, eikä haittais muutenkaan oloa... Mulla on ke lääkärineuvola, ja aion kyllä puhua vielä sielläkin siitä, kun tuntuu, et nuo vaan pitenee kerta kerralta noi olot, ja nyt jo huolettaa, että jos mulla on kamalan huono olo, ja pumppu hakkaa tuhatta ja sataa, niin onko se vauvalle taas sit hyväksi, ja et voiko tästä aiheutua jotain pahempaa vauvan kannalta.
 
hyvää naistenpäivää :flower:

nyt alkaa tulla väsy kun mentiin jo puol 11 ulos kun niin aurinkoinen ilma. meillä mies nyt taas innostu autotallin rakentamisesta kun sai sieltä muutaman puupinon pois joten pääsi vetelee sähkörasiat kattoon ja pikapuolin sen sitte levytettyä. me koitettiin jo pohtia mitä pitää ensikesänä "kallista" torppaan ostaa... autotalli tarvii puhallus villan katolleen ja piha sepeliä.... siinä ne kalleimmat... ja noihinkin sadaan kevyesti menemään 1500..... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: kuka hemmetti keksi että sepeli on noin kallista.

meilläoli sitten päiväpala taka terassilla auringon paisteessa. ei siellä kyllä kauaa istunut ilman hanskoja mutta pojilla oli hauskaa kun talvella saa syödä leipää pihalla... :heart:

nukutin ton pikkujärkäleen rattaisiin ja juuri ja juuri se sinne vielä menee... täyttää siis toukokuussa 2v. ja rattaina tollaset: http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products/1235547883.jpg tosin vanhempaa mallia.

alan olla aika mahtavan kokoinen... nyt näyttää uhkaavalle että mulla ei o napaa viikolla 30+ no jännä kokemus sinäänsä koska edellisissä raskauksissa olen saanut napani pitää.

nimistä olette täällä kinanneet. meillä olis helpompi laittaa nimiä jotka eivät miehelle kelpaa ja joo myönnettäköön että olen varsin erikoinen nimi maun suhteen ja koska miehellä itellään "harvinaistakin#" havinaisempi nimi (52 suomessa) ni ei sitte halua lapsilleen kovin erikoista nimeä. joten meillä ihan tavis nimiä listalla. tytön nimi löytyi kuin naps tällä kertaa... on vissiin niin monta kertaa turhaan keksitty tytölle nimee että mieleinen vaihtis löytyi edellisä ehdotuksia yhdistelemällä. pojan nimi onkin sitten kiven alla niin kuin edellisilläkin kerroilla. joten eiköhän me kuitenkin onnistuta se poikakin nimeämään eli ei sentään ilman nimeä jää....

pitänee poistua tillojen (tortillojen) tekoon ja kurkkimaan joko olisi pikkumies pihalla heränny.

tinni ja ryyni 26+4 että mä meen kohta päivissä sekaisin.
 
Tervetuloa uudet kesämasut.

Täällä sairastellaan :(
Minulle iski eilen karsee nuha ja kurkkukin on kipeänä. Nenä on siis tukossa koko ajan ja arvatkaa vaan onko tukalat oltavat kun raskaana ollessa ei saa käyttää mitään nenäsumutteita, tuntuu että pää räjähtää :headwall:
Ja sitten vielä esikoinen on kipeänä, on ollut kuumetta, nuha ja yskää. Käytettiin lääkärissä ja pikkuisella on elämänsä ensimmäinen korvatulehdus.
Täällä on ollut nimistä puhetta. Minulla olisi ollut valmiina tytölle nimi, mutta poika on tulossa ja nyt on vähän nimet hakusessa. Muutomaa olen ehdottanut miehelle, mutta ei ole sille kelvannut. Joten nimien mietintä jatkunee täällä ja tietty pitäähän se pikku ukko nähdäkkin ensin, että sopiiko nimi pienelle. Minä tykkään myös vanhoista nimistä, mutta myös vähän erikoisistakin.

Halinalle ja pikkukakkonen rv 26+2 jos oikein muistan
 
Oikein ihanaa naistenpäivää teille palstan naisille. Sain kiinalaista ruokaa ja tulppaaneja mieheltä tänään :heart: Muutenkin mukava päivä ollut, ulkoilun ja kyläilyn merkeissä mennyt päivä. Sauna nyt lämpeämässä, ja isi hakemassa lapsia mummulasta.
Hiihtoloma meni kyllä kauhean nopeaa, mikä surkeus... Mutta pian kuitenkin alkaa olemaan vapaa päiviä enenpi. Vauva liikkunut tänään paljon, koko aika potkiskelee tuonne alas ja sivulle. Nimi ja kummi asiaa tänään miehen kanssa mietitty, on se vaikeaa ;)

Heidi ja poju 23+5
 
Mukavaa naistenpäivän iltaa. Täällä on päivä hurahtanut rattoisasti, sillä kävin esikoisen kanssa katsomassa 3d-elokuvan. Istuttiin myös kahdestaan jätskillä :) Olen kovasti nauttinut viime aikoina lasten kanssa puuhaamisista, koska jotenkin tuntuu että kesällä se huomio viimeistään koko perheellä kohdistuu pikkuiseen! Lapset juttelevat masuvauvalle päivittäin ja pyytävät malttamattomana tätä jo syntymään... Lasten mielestä vauvalle pitää myös sanoa aina heipat: "I love you baby!", he kuiskaavat masulle kun olen vaikkapa lähdössä kauppaan tms..

Meidän tulevan vauvan nimeä on annettu yhteensä 337kpl:tta. Viime vuonna tosin 87 :whistle:
Etukäteen en täällä meinaa paljastaa pikkuneidin nimeä... Ensin mietittiin miehen isoäidin nimeä, jota ei ole annettu kuin 72kpl:tta (viime vuonna ei yhtään), mutta hyljättiin se kuitenkin.

Itse haluan valita lapselle nimen, johon en päiväkotityössä ihan heti törmää :D Ja monet kivat nimet ovat sen takia poissa laskuista, että niistä tulee jo valmiiksi mielikuva tietyistä lapsista. Harvinaisuus ei sinällään siis ole itsetarkoitus. Ja sukunimestämme kun löytyy ääkkösiä pitää nimen olla suomalainen. Ei haluta sekoittaa vierasperäisiä kirjaimia lastenkaan nimiin..

Ja tervetuloa teille uusille! :wave:
 
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Kysymys heti alkuun eli oletteko te muut kuinka itkuisia

Ja kuinka paljon/kuinka helposti voi alkaa itku niin et se on vielä normaalia? :p
Tunnen itteni välillä ihan päästäni pipiksi...ja sitten käy surku vauvaakin, et tämmönen tomppeli äitinä pienellä :(

Jennynen ja Möhkö 25+2 (edelleen) =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jennynen:
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)

Kysymys heti alkuun eli oletteko te muut kuinka itkuisia

Ja kuinka paljon/kuinka helposti voi alkaa itku niin et se on vielä normaalia? :p
Tunnen itteni välillä ihan päästäni pipiksi...ja sitten käy surku vauvaakin, et tämmönen tomppeli äitinä pienellä :(

Jennynen ja Möhkö 25+2 (edelleen) =)
Tervetuloa vaan minunkin puolesta, itsekin tosin olen vielä uusi täällä :)

Minä en kyl osaa siihen sanoa, et millainen itkuisuus on normaalia mut voin lohduttaa, että sitä on täälläkin liikkeellä. Just käytiin miehen kans syömässä ulkona ja olin onnellinen ku päästiin sieltä pois - koko ajan nieleskelin kyyneleitä, enkä edes tiedä mikä mua meinas itkettää! Usein sitä tosiaan pillahtaa itkuun ihan mitättömistäkin asioista!!

Pikaista paranemista sinne teille Halinalle81. Itse olin flunssassa n. 3 vk, toivottavasti pääset vähemmällä :)

Ja hyvää Naistenpäivän iltaa teille kaikille :)

Pirtsi80 + pikku-Emma 26+1
 
BV: minun tietoihin voisi varmaan lisätä tämän hetkisen iän eli 28v. (ei ehdi muuttuakaan tuosta enää ennen vauvelin syntymää) ja synnärisairaala tulee olemaan LKS. Kiitti =)

Muoks.. mistä toi yks hymiökin tuonne ilmestyi :LOL:
 
HelloShitty
se hymiö tulee jos ä, ö tai ; merkkien ja ) väliin ei laita välilyöntii.

kaameeta..en tiiä turvottaako vai onko koko vlopun syömiset jumittanu kiinni muhun...on ihan sairaan kömpelö ja paksu-olo... :x |O oon kovasti tänään yrittäny juoda mutta silti en oo joutunu juosta vessaan yhtään sen useammin kuin normaalisti. että jonnekin kaikki nyt vaan jää. :headwall:

en muista enää oisko ollu muuta. piti nyt lähinnä kommentoida pirtsille.. :D

HS ja typy rv 27+3
 
c81
Alkuperäinen kirjoittaja Halinalle81:
Tervetuloa uudet kesämasut.

Täällä sairastellaan :(
Minulle iski eilen karsee nuha ja kurkkukin on kipeänä. Nenä on siis tukossa koko ajan ja arvatkaa vaan onko tukalat oltavat kun raskaana ollessa ei saa käyttää mitään nenäsumutteita, tuntuu että pää räjähtää :headwall:



:hug: Onko sulla sarvikuonoa eli nenäkannua?? Mie sain sillä vähän nokkaa auki, ja apteekissa suositteli ihan samoja suolaliustippoja ku vaaveillekin. Mulal 3tta vkoa räkis päällä..j atais muuttua poskiontelontulehdukseksi jo, kun särkee niin vimmatusti toisen puolen poskeen, ja tuntuu kamala paine kun kumartuu.. Kai se on pakotauduttava lääkärille.. Oon allerginen niille antibiooteille jota raskaana sais syödä.. joten se on kai punkteeraus edessä.. ja suoraan sanottuan pelottaa ihan pirusti :( :snotty:
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Pakko on kommentoida tota nenäsuihke-juttua kun on itellä vähän ongelmia niiden kanssa. Olin tossa pari viikkoa sitten niin kipeä et päätin et uni on tärkeämpää ku jotkut nenän limakalvot. Joten aloin käyttää nasolinia ja puhuin siitä avoimesti neuvolassakin. Noh, kuitenkin jäin taas kerran(!) koukkuun siihen ja huomenna luultavasti saan reseptin jolla päästä tästä kierteestä eroon. Nenästä vuotaa verta vaa vähä enemmän ku normaalisti ja on siellä aika kuivan tuntuista, mut mul on ahtautuneet ne paikat siel ja polyyppeihin taipumus et osasin jopa ite sanoa lääkärille et mitä lääkettä haluan et pääsen kierteestä eroon! :p Onneks on lääkäri-tuttuja..

Hyvää naistenpäivän loppua!
 
Käytiin 4D:ssä,kaikki hyvin ja saatiin tosi hyviä kuvia!Siis verrattuna siihen millaisia kuvia ollaan kunnallisilta reissuilta saatu..

Reilu pari viikkoa vielä töitä ja sit alkais lomat!!JEE!! =)

Kyllä nää viikot vaan menee niin mielettömän äkkiä...Keskiviikkona tulee 26 täyteen...Eihän tässä oo enää paljoa aikaa laskettuun...Iik! :heart:

Masuha & Piskuinen 25+4 :heart: :heart:
 
sisu Mulla on noita ällötys-kohtauksia ihan ilman raskauttakin ja sokerit ovat silloin ihan ok. |O Kun syön tasaiseen tahtiin ja ihmisiksi kaikki on hyvin, mutta apua jos pistän elämän ranttaliksi ja pidän vielä pitkiä taukoja niin huh huh.. Saman olon saan aikaiseksi jos sokerit ovat katossa tai ihan minimissä. Kiloja on ihan omasta takaa, lisää ei tarvitsisi tulla yhtään.. Kun olen Nutrannut on olo ollut loistava, mulle tuli ihan tavaksi ottaa suklaapirtelö aikaiseksi aamupalaksi vaikken laiharilla ollutkaan, pysyi sokrut tasaisena. Ärsyttää vaan välillä niin kamalasti kytätä mitä suuhunsa pistää!!! Syytä kyllä olisi :ashamed:

Anu 28+3
 
Tervetuloa uudet minunki puolesta! :wave:
Eilen tosiaan oli naistenpäivä ja kysyin mieheltä muka sulosesti että mitähän ihanaa mä saan sen kunniaksi.No vastaus kuulu että vessan laatat! :LOL: :LOL: Se on nyt sitten uusi vessa ja pesuhuone laatotettu. :D
Viikonloppu meni sängyn ja sohvan väliä paikkaa vaihdellen.Kun yritin jotain vähän tehdä,alko supistukset.Viikko on vielä sairaslomaa mutta eipä taida uskaltaa töihin mennä.Ja jostain syystä kumartelu on pahinta.Outoa.Sitten kun oikein jää supistukset päälle,alkaa alaselkää ja vatsaa särkeä ihan hirveesti.On tullut tässä mieleen sekin että mitä noi 2 sectioarpea tykkää näistä suppareista.No,viikon sisällä taas lääkäriin niin täytyypi kysellä.Tosin..... Meidän neuvolalääkäri on sellainen "poika" jolla on hituusen huoleton asenne.Puhuttiin kyllä terkkarin kanssa että saan tarvittaessa lähetteen äitipolille.Kun lääkäri ei pidä kaupassa työssä oloa yhtään raskaana,terkkari taas suhteellisen raskaana eikä suosittele työntekoa enää.
Hyvää viikonalkua kaikille! =)

Serafine ja Ella....(laskee kuumeisesti)....24+6
 
Huomenta! Tulisipa tänään postista se lappu, millä saa hakea pakkauksen! Odottelen tohkeissani, saa hipelöidä niitä ihanuuksia. ;) Millä viikolla olette sen saaneet, jos olette heti rv22 jälkeen toimittanut kelaan? Täällä päätös tuli viikon päästä, mutta paketti ei ole vielä postissa. Jaahas, kello on puoli8, lapsia pukemaan ja lähtö päiväkotiin.

Heidi ja muru 23+6 :heart:
 
Huomenta vaan kaikille !

Meillä on kuopus vatsataudissa ja kuumeessa, joten viikonloppu meni sitten niissä merkeissä..tai la-ilta ja sunnuntai.
Nyt aamusta lähden käymään pankissa hieman hiomassa asuntolainan korkoja kuntoon ja sitten mietitään miehen kanssa tarjousta joka voitais tehdä yhdestä rivari-asunnosta.
Mummo tulee onneksi hoitamaan muksua siksi aikaa, ja vanhempi lähteekin itsekseen sillä välin kouluun.

Tänään pitäis muistaa soittaa aika loppuraskauden ultraan tuonne huhtikuun lopulle. Mutta katsotaan muistanko.

HS: kiitos linkistä, toimittelin sen jo eteenpäin. Onneksi itsellä on aika pitkälti kaikki tallella tuolta kuopukselta niin ei tule ihan älytöntä listaa kaikesta hankittavasta matskusta. Toki aina pitää jotain pientä hankkia :ashamed: :whistle:

Jeps1 + pulla
 
Heips!
Plääh ja puuh,torstaista lähtien oltu "dieetillä",painoa ei ainakaan ole tullut grammaakaan sen jälkeen,jihuu :D

A-mam söpö masu sulla on vieläkin :heart: Pitääpä itsekin tänään ottaa kuva masusta =)

Niin tosta painosta vielä,oikeastaan mulla on lähtenyt viikossa 300g pois ja terkka sanoi et kyllä se tulee laskemaankin :whistle:

BV ja P 28+1
 

Yhteistyössä