~KesäMassut 2007~

Kolmas käynnistyspäivä menossa...nyt saan kokonaisia tabuja 3 kertaa tänä päivänä...siis oon nyt saanut 2 kpl eikä yhtään supistuksia...ei sit yhtään...eikä muitakaan kipuja...
Huomenna katotaan ultralla vauvan kokoa ja jos sopivan kokoinen vielä pääsen taas kotiin kypsyttämään tilannetta...en tiiä sit kauaksiko nyt kotiin...päivä vai pari...vai peräti viikko?!?!?!? Katotaan huomenna!!

TV: Mantsu ja toukka 39+4
 
voi kun teillä vauvautuneilla kuullostaa elämä helpolta. mä oon täällä kärvistelly ja ihmetelly et miten ihmiset kykenee tekee vauvoja kun en oikein ees paskalla ehdi käymää :eek:

mä en oo ikinä ees kuullu semmosesta et neuvolasta tullaan kotiin!!!
voi kun oliski ollu sillai. meijän vaavia ei kukaan ees kattonu ennen kuin hän oli jo 2 viikon ikäinen.

voi että kun täällä on nyt monella päällä kovat supparit. kyllä me kohta ollaan kaikki jo ne nyytit syliin saatu :flower:

kurkatkaa profiiliin jos haluatte nähdä miltä näyttää nälkäinen pikku mies :LOL: joka syö kahden tunnin välein.

Hani ja Samppa
 
Voi että osaa olla niin suloisia vauvoja kaikilla profiileissa! Vähänkö oon kade...

Hiiviö kyseli että oliko muita jotka ei tiedä sukupuolta. Me ei olla haluttu tietää etukäteen. Haluan ihan itse nähä on tulokkaalla pallit vai pimppi! :) Jännä homma vaan kun olen "ihan" varma että meille tulee poika (ja tää johtuu varmasti vaan siitä että olen aina tahtonut esikoisen olevan poika) niin nyt mulla on alkanut huolestuttaan että petynkö jos vauva onkin tyttö?! Nooh, on mullaki huolenaiheet...

Vyvyan 37+5
 
Mekään ei tiedetä sukupuolta vielä..mulla ollut 95% poika olo,mutta mies taas varma et tyttö tulee..sen näkee sit joskus.

Kiitos supistelun kuvailusta..mulla melkein koko ajan kivuttomia tuntuu olevan..nyt ahdistaa selkää niin et meen makaan ennen ruokaa
 
ei mekään tiedetä vauvan sukupuolta, halutaan jännätä loppun asti. Kun kolme poikaa on ennestään, niin toiveissa tietty ois tyttö... mutta katotaan

autoilusta vauvan kanssa: mein ois tarkoitus lähteä viikoksi Tamperelle (matkaa n. 150 km) heinäkuun alussa. Vähän kyllä hirvittää pienen vauvan kanssa lähteä. Voihan olla että isäntä lähtee vanhempien lasten kanssa vaan reissuun jos huonolta näyttää.

tsemppiä mantsulle sinne käynnistykseen, toivotaan että alkaa tapahtua. ja toivotaan jakautumista meille kaikille "kärsiville". En enää jaksa ees vastata tekstareihin jossa kysellään että joko? kuulevat sit aikanaan :LOL:
 
Mun supparit katos suihkuun... :( Nyt vaan vihloo sukkapuikkotuikkasuja pipariin ja tulee harvakseltaan kivuttomia masun kovettumisia. Voi pahus. :headwall: Kerkesin elätellä toiveita, kun kävelylenkin jälkeen suppas sen verran tujakkaan, että peräpääkin päätti toimia... No, oottelu jatkuu. Jos sitten jussin jälkeen synnyttäisin, kun pari kolme päivää on eka käynnistelty.

Nyt muuten suppaa tujakasti... Tää on varmaan vaan kiusa, kun kirjotin tolleen. Ihan varmasti kiusa.
 
Me myöskään emme tiedä vauvan sukupuolta, emme halunneet sitä etukäteen tietää, eikä se myöskään paljastunut ultrissa.

Supistuksista:
Tänään on sitten yöllä ja aamusta ollut alaselkä kipeänä, eikös nekin ollut merkkejä supistuksista? Laitoin lämpöisen kauratyynyn selkään aamulla, joka kummasti helpotti kipua. Täytyy nyt vain olla tyytyväinen että kipuja ja tuntemuksia on, jotta alapäässäkin tapahtuisi jotain synnytyksen suuntaan. Eli tännekin toivotaan suppareita, jotta pikkuhiljaa pääsisi synnyttämään pikkuisen.

Onnea:
jälleen kaikille vauvan saaneille :flower: :flower: !

äippä-77 Rv37+6
 
Kiitos hani, oli jäänyt tosiaan kokonaan välistä :ashamed:

Ja isot onnittelut pojista tiftial ja mama-75!

Tänään on kyllä huomattavan paljon enemmän masua kiristänyt ja valkovuotoa tulee ihan älyttömästi.... vähän väliä tuntuu että valuu...

Voi kun se lähtö nyt tulisi!

Tuntuu että täällä on mulla ja esikolla molemmilla pinna ihan kireällä, voisin tästä synnärille lähteä pariksi päiväksi ja pääsis poitsukin mummolaan yökylään niin ehkä se sillä hetkeksi helpottais....

Huomenna aamulla neuvolaan...

-Hiiviö & Elvis 39+4-
 
Heippa!

Onnittelut Joninalle, Jensalle ja tiftialille poikalapsosista! :heart: Kuinkas nyt onkin näin poikavoittoista?! Kai me kaikki loppukuun odottelijat sitten putkautetaan ne tyttöset tasapainon säilyttämiseksi =)

Olipas monta teitäkin, joilla ihan tosissaan jo supistelee! Älkääkä olko huolissanne te, joilla ei meinaa supistukset tuntua, eikä synnytys tunnu ollenkaan läheiseltä. Mullakin esikoisen synnytys lähti käyntiin ilman ensimmäistäkään tuntuvaa supistusta rv 39. Kyllä yllätyin tosissaan lapsiveden menosta, kun en todellakaan osannut odottaa, että poika syntyisi ennen laskettua aikaa!

Mantsulle ja kesätuulialle erityisesti jaksamista! Tuntuu menevän pitkän kaavan mukaan teidän synnytykset :hug:

Peppi Pitkäkorva: Mulla kanssa esikoisen imetys ei alkujaankaan onnistunut kunnolla ja loppui sitten turhan lyhyeen. Maitoa kyllä riitti, mutta poika ei ymmärtänyt tissin päälle.. Nyt olen taas tosi toiveikkaana imetyksen suhteen ja on kiva täältä lukea kuinka hienosti vauvautuneilla sujuu! Ehkä meilläkin tällä kertaa!

Vauvautuneet ovat saaneet aivan ihania kuvia profiileihin! ne saa kyllä joka kerta hymyilemään! Superihana tuo "Samppaa nälättää" -kuva :D

Oma napa: Ei ole pariin päivään supistellut ihmeemmin ja muutenkin ollut ihmeen hyvä olo. Johtuu varmaan paljolti siitä, että mies jäi tällä viikolla kesälomalle, niin mun ei ole tarvinnut nostella ja kantaa poikaa niin paljon. Itse asiassa on niinkin seesteinen olo, ettei haittaa vaikka vauva haluaisi pysyä masussa vielä jonkin aikaa. =) Ainoa isompi vaiva on tuo järjetön turvotus, joka estää normaalin kävelyn, kun nilkat eivät taivu :/ Tänään jouduin tilavimmistakin lenkkareista ottamaan nauhat pois, että mahtuivat jalkaan... Ja ylihuomenna olisi rippijuhlat ja ensi viikolla toiset. Täytyy varmaan paljain jaloin lähteä...

Kärsivällisyyttä kaikille masukkaille! Etenkin PikkuMyylle ja Hiiviölle ;)

-ebbuliini ja neiti rv 38 tasan-
 
Onnittelut pojan saaneille :flower: nyt ei pää pelaa että onnnittelinko jo eilen,mutta ei toistamiseen oo pahitteeksi :)

ihan plörinäksi meni tää yö-ja olosta sen huomaa.Yleensä nukun 11 ja nyt sit en saa millään unta..

Taisin kokea elämäni supistuksen-ja kovina!00.40 menin pissalle-siinä vielä pöntöllä ollessani tuli n.5kpl viiltävää polttoa alamahalle..siis meinas tulla pas'''t housuun kun noin yllättäen sattui...yritin sitten syvään hengitellä..
Illalla oli menkkojen alun kaltainen olo.
Sain sit nukahdettua sentään 1h ajaksi(vauva potki kuin mikä alkuyön masus,joten asennon löytyminen ei ollu helppoa)taas 2.10 menin wc ja sama juttu-nyt vaan tuli polttojen välissä yksi ylemmäksi nouseva kipuaalto-haukoin henkeäni vaikka yritin hengitellä kunnolla..
makuulla en tuntenut kuin minimaalista poltetta-ei mitään verrattuna wc:n pöntölle...Osaako joku sanoa mikä siinä asennossa vois aiheuttaa noin kovia suppareita..ja olikohan ne nyt niitä?`
sain unen sit 3 maissa ja 4 menin taas wc,mutta nyt ei enään polttoja tullu..sen jälkeen 2h unta ja nyt kukun tässä |O
Tuli kyllä sellainen tunne etten selviä synnytyksestä jos kipu oli jo muutamien supistuksien aikana noin kova...

tässä elättelen toiveita et jos vaikka ens yönä tulis sit lähtö..
terkalle aika 11 joten tarvii häneltä kysellä noista kivuista.
taitaa pvä tulle meneen sängyssä kun vaan pimennysverhon jotenkin heittää ikkunan eteen et ois pimeetä.
Taas omaa (.)
 
Tämä on mun päällimmäinen ajatus tällä hetkellä. Maito on noussut kohinalla rintoihin ja sattuu niin h emmetisti koko ajan. Olen yrittänyt pumpata (ensin lämmittää rintoja ja sitten perusteellinen pumppaus) ja imettää vauvaa usein. Vauvalle tulee vatsavaivoja (voiko olla liikaa imetystä ) ja heti kun lopetan imetyksen tai pumppauksen, rinnat täyttyvät uudelleen ja kipeytyvät. Hormoonit sekoittavat jo muutenkin pään ja nyt sitten pelkkä vauvan ajatteleminen saa rinnat kovettumaan. Tästä ei lukenut missään, saako vaihtaa tämän osan... :headwall: Kertokaa nyt ihmeessä mulle hyviä hyviä vinkkejä - tämä polttelu vie järjen.

Kuinka usein ja missä tilanteissa käytätte pumppua?


Nyt käy poimimassa kattilasta kiehumasta tavarat ja menen nukkumaan. Aivan kuollut väsymyksestäm jalat kuin pölkyt ja appivanhemmat tulossa kylään viikonlopuksi. Sain onneksi aivan viimemetreillä käännettyä kaikkien pään niin, etteivät ole meillä yötä.

Vali vali täältäkin - vaikka vauva mitä suloisin on jo maailmassa.
 
Kiitos tsemppaajille! :flower: Kärsivällisyys on kortilla, mut yritän ottaa rennosti kun muutakaan ei voi. Illan suppailut oli tosiaan vaan kiusaa, vaikka muutama tosi tujakka tulikin yöllä seuraajaksi. Täällä siis ollaan eikä lähdöstä tietoa. |O

Pompulalle oli tarkoitus kommentoida... Eli mulla ainakin vessareissujen yhteydessä supistaa ja polttelee usein todella tujakasti. Kyllä siinä ihan tosissaan saa hengitykseen keskittyä. Terkkarilta tiistaina kysyin asiasta ja sanoi olevan normaalia... Kun rakko tyhjentyessään vapauttaa tilaa kohdulle, voi reaktio olla tuo voimistunut polttelu. Mä usein herään yöllä voimakkaaseen suppariin ja vessassa sit kipu yltyy... Tähän asti on sit ajan myötä rauhottunu petiin palattuani. Mut siis tulee noita kipuaaltoja vessareissuilla myös päivällä. Epäilin taas tulehdusta tuon takia, mut eipä ollut tälläkään kertaa.

Tänne ei siis mitään uutta... Oon ollu vähän laiskalla kirjotustuulellakin nyt vähän aikaa, välillä tosin on ollut ihan muita kiireitä. Olinkin aikamoinen palstaterroristi välillä, :whistle: mut nyt tosiaan en o jotenki malttanu kirjotella niin usein. Noissa pitkissä vaan tuppaa käymään niin, että jossain vaiheessa sählään ja kaikki menee hukkaan... Siinä mielessä siis parempia noi lyhyet viestit usein.

Mut nyt mä jaaritan... Taidan mennä väsäämään vauvakortteja, jotka työllistääkin vielä hyvän aikaa. Tutit ja pullot on vielä keittämättä, joten sitäkin pitäis puuhata... Vaikka koitankin välttää niille opettamista parhaani mukaan (siten kun vauva viimein suostuu syntymään).

Tuli muuten mieleen... Mä oon syntyny 18 päivää ja mies 10 päivää lasketun jälkeen. Mikäli vauva päättää syntyä siinä välissä eli 14 päivää jäljessä, saan mä juhannusvauvan viikon päästä perjantaina. Varmaan sit oikeesti syntyykin (mikäli sillonkaan), kun se on mun yks pahimmista peloista. (Onpas mulla taas negatiivisuutta kovasti... :/ )

No mut nyt sinne näperryspuuhiin... :wave:

PikkuMyy-80 ja hämäläinen poikanen 41+0
 
.. täällä alkaa olla aika hiljaista, kun tosi moni on jo jakautunut...
onnittelut vaan yhteisesti kaikille vauvansa saaneille :flower:
Mä aina odottelen, että pikku myy olisi jo päässyt tositoimiin, mutta niin vaan joka päivä sitkeästi on yhdessä kasassa.... ollaan meinaan pikkumyyn kanssa ainoat kokonaiset turun tapaamisesta.... katotaan jos satutaan samaan aikaan tyksiin...
ei mulla kyllä ole mitään oireita siihen suuntaan, että tämä vauva tulisi jo ja olenkin jo kaikille sanonut, että taidetaan mennä tuonne heinäkuun puolelle mun tuurilla nyt kun saisi tämä jo mun puolesta tulla kun olo ei ole mikään maailman parhain...
no taasen omaa napaa, mutta kun ei ajatus taaskaan luista.. mä lähden nyt käymään neuvolassa mittauttamassa nuo paineet ja sitten eikun viikonlopun viettoon...
oikein mukavaa viikonloppua kaikille kesämasuille =)
jousimies-70 + typyasukki 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja jousimies70:
Mä aina odottelen, että pikku myy olisi jo päässyt tositoimiin, mutta niin vaan joka päivä sitkeästi on yhdessä kasassa.... ollaan meinaan pikkumyyn kanssa ainoat kokonaiset turun tapaamisesta.... katotaan jos satutaan samaan aikaan tyksiin...
ei mulla kyllä ole mitään oireita siihen suuntaan, että tämä vauva tulisi jo ja olenkin jo kaikille sanonut, että taidetaan mennä tuonne heinäkuun puolelle mun tuurilla nyt kun saisi tämä jo mun puolesta tulla kun olo ei ole mikään maailman parhain...
Juu näin tosiaan on, että viimesinä masukkaina ollaan. Mä kyllä melkein veikkaisin, että sä oot meistä kahdesta ekana synnärillä... Tää kun jahkailee näköjään loputtomasti. :p Sitäpaitsi sulla on niin kurja ollu ton voinninkin kanssa, että ihme kun eivät o käynnistelly... Toivosin sun jo pääsevän pakertamaan, kun viikot on noin hyvät ja olo hankala. Että tsempit ja peukut sinne! :hug:

*Muoks* Lisään vielä... Jos satutaan siellä Tyksin käytävällä tai jossain törmäämään enkä tajua, niin nykäse hihasta tai hihkase... Mä saatan tyhmänä vaan tuijottaa, jos en o varma onko tuttu vai ei. :LOL:
 
En mikään imetyksen asiantuntia ole, mutta voisko olla, että lypsät liikaa? Meinaan vaan, että kun maidontuotannossa pätee (yleensä ) kysynnän ja tarjonnan laki eli siis mitä enemmän lypsät ja imetät, sitä enemmän maitoa tulee. Jos vain suinkin pystyisit olemaan lypsämättä kovin paljoa, sen verran vaan, että pahin kipu rinnoissa helpottaa niin maidon tulo saattaisi ehkä pikkuhiljaa tasaantua. Tällanen juttu tuli vaan mieleeni.

Onnea kovasti taas kaikille vauvan saaneille!! :flower:
 
Mun yks kaveri vinkkas, että kannattaa kokeilla kaalia, olisko nyt ollut ihan keräkaalia?? Siitä haarukalla tai jollaine "rikkoo" tai ehkä vähän raaputtaa on paremmin sanottu, sen pinnan ja laittaa sitten lehden rinnan päälle. Pitäis kuulemma auttaa???!! Siitä pinnasta erittyy jotain ainetta mikä rauhoittaa.

Kokeile ja tule kertomaan että tepsikö.

Onnea taas vauvautuneille :heart: :flower:

Tosiaan mekään ei tiedetä sukupuolta, mutta tyttöä veikkaan itse. Ihan vaikka anopin kiusaksi kun hän on varma pojasta :LOL:

Nyt kahvin keittoon, vieraita tulossa.

Irmeli ja Pönä 40 ja 5
 
Tämän se sitten nämä sivun uudistukset teetti, että nykyisin on pakko kirjautua sivuille, jotta pystyy kommentoimaan.. :( tämän takia en ole päässyt kommentoimaan ja onnittelemaan kaikkia vauvautuneita, nyt sain vihdoin aikaiseksi kirjautua sivuille.. vieläkö muistatte mut? :wave:

Ensinnäkin; Super-onnittelut kaikille vauvan saaneille!!! olen päivittäin käynyt kyllä lukemassa juttuja, ja jännittänyt kuka lähtee seuraavaksi! Itselläni kun la on vasta 25.6. niin tiedän, että olen niitä viimeisiä joka pääsee tositoimiin... edelliset on molemmat menneet yli, niin kaipa se tämäkin. Täytyy kyllä sanoa, että olen aivan kypsä tätä raskautta! Olen nukkunut niiiin huonosti nyt loppuaikoina (ja jo aikaisemminkin) ja se vaikuttaa sitten yleisvointiin ja ärtyisyyteen..

Myös täällä kärsitään mielialavaihteluista.. ne on ne hormoonit.. muutama ilta on mennyt itkeskellessä, on niin väsynyt olo, ja tuntuu että tuo mies ei itse tajua tehdä mitään kotihommia (esim. lasten iltahommia..) ilman että hänelle sanoo -sitten jos sanoo, alkaa mäkätys että ei saa ollenkaan olla rauhassa..- olen sitten väsyneenä itkeskellyt, että tätäkö se tulee sitten olemaan kun vauva syntyy, mies ei taas itsenäisesti saa mitään tehtyä ja minä raivoan puolikuoleena.. miten mä olen saanut itseni taas tähän tilaan.. :'( toivottavasti tämä on ohimenevää, ja hormoonit tasapainottuisi synnytyksen jälkeen.. hieman lohduttaa, kun olen lukenut tältä palstalta vastaavia fiilareita muiltakin loppuajan odottajilta. Kai se kuuluu asiaan, että tässä vaiheessa ikäänkuin kääntyy itseensä, ja ei jaksaisi huolehtia kotihommista ym:sta vanhaan malliin. Olen myös todella räjähdysaltis, kaikki asiat ottaa kaaliin.. lapsi ja mies parat..

Sorry, tuli omaa napaa, mutta helpottaa kun saa vähän purkaa mieltään. Tänään pitäisi vaivautua neuvolaan, jotenkin sekään ei enää innosta.. sukupuolesta ei ole meillä tietoa, täällä päin Suomea on neuvolan puolesta ainoastaan alkuajan röntgen, joten ei olla päästy katselemaan tulokasta. Paljon on poikia syntynyt palstalaisille, joten kai se meille loppukuisille jää ne tytöt ;)

Hyviä vointea kaikille ja voimia synnytykseen!

=) kolmas & beba 38+4
 
Neuvolassa käynti takana..kaikki ok.painoa ei kirjannu kun taatusti 1,3kg johtuu farkuista ym pukeutumisesta viime ma päällä olleeseen kesämekkoon nähden..turvotusta kun mielestäni ei ole.

vauva nukkui..terkka sanoi sielläkö se teidän POIKA on...siis jo toinen kerta kun pojaksi veikkas..aika kummaa kun sukupuolen arvailuja sanoo..no varmaan vuosikymmenten kokemuksella osaa arvailla..nukkuessa syke 130 pintaan.No en luota tuohon vielä vaikka sitä poikaa olenkin veikkaillu.

ihan poikki-tarvis varmaan mennä pikkulenkille ja sit vaikka päikkäreille..Terkka suositteli et oltas liikkeellä lenkillä/kaupungilla pyörimäs jottei kotiin kannata jumittautua.Kait se edistäs asioita jotenkin..
Juu kyllä se öiset oli supisteluja..
Ma varmaan ilm.ajan sairaalakäynnille,mutta sit vielä ensi viikolla neuvolaan soitan aikaa jos vaikka vasta juhannuksena käynnistävät.
Vauvelin pää kyllä terkan mukaan tosi alhaalla.Ja yöllä sen kyllä huomas kun maatessa tuntui kuin sukeltaa ulos yrittäs. ;)
Kolmas kiva kuulla sustakin.Toivotaan et mieli on virkeämpi/positiivisempi kun vauva maailmassa..eiköhän noi hormonit tee tässä tepposia itse kullekin :hug:

Perskele-alkaakos täällä päin sataa...ja mun kun piti ulkoileen ehtiä..on muuten tosi kylmän tuntuista sisällä kun ollu tälläistä sateista keliä ja kylmähköjä öitä.

PikkuMyy sun kirjoituksias kaipaa täällä palstalla,kun muutoin välillä tosi hiljaista.Mutta ymmärrän et koneen temppuilu ei saa innolla romaaneja kirjoitteleen...
Ja kiitos kun kerroit et sulla kanssa rakon tyhjennyttyä supparit voimakkaampia.
 
Jonina: Minullakin maitoa tihkuttaa koko ajan ja valuu sinne ja tänne. Rinnat ei tosin varsinaisesti ole kipeytyneet. Minulle sanottiin sairaalassa (kätilö opasti), että ei kannate pumpata liikaa, sillä silloin maidon tulo vain kasvaa koko ajan. Mitä enemmän tyhjentää, sen nopeampaa alkaa tuottamaan uutta maitoa(jos tyhjentää liikaa, ns.kokonaan). Kehoitti pumppaamaan siten, että rintojen olo helpottuu tai kun kokeilet rintojasi ja jos sinulla on siellä ns. "kovettumia eli kovia kohtia", niin silloin pumppaus tarpeen. Kovettumat pitäisi saada pois. Kehoitti minua myös seuraamaan, ettei tule mihinkään punaista ympyrää/reunustusta rintoihin, sillä silloin viittaa tulehdukseen eikä silloin saa imettää. Toivottavasti sait jotain selvää sepustuksestani :) ! Minulla on käsipumppu ja koen sen todella vaivalloisena, olisi ihana saada sähkökäyttöinen. Pitäisi soittaa oys:aan, kun ajattelin tosiaan antaa maitoa luovutukseen, kun tulee niin paljon. Sieltä saa muistaakseni vuokralle sähkökäyttöisen pumpun :).

Meillä ei tyttö taas nuku. Ei yleensä nuku päivisin juuri ollenkaan, mutta onneksi sitten öisin nukkuu- tai no herää 2-3tunnin välein syömään, mutta muuten nukkuu kyllä sitten. Maitoa tulee kamalasti, mutta olen silti iltaisin antanut ennen omaa nukkumaanmenoani korviketta, kun on ollut niin paljon huolta siitä, että saa tarpeeksi ravintoa !

Ruokahalu: minulla massu kurnii äänekkäästi lähes koko ajan, mutta edelleen tuntuu, että kaikki ruoka oksettaa. Yritän ajatella, että nam :p jotain ruokaa, mutta sitten tulee yök...paino tippuu n.1-2kg päivässä. Eilen söin hapankorppuja illalla muutaman (4) ja ne meni ihan hyvin sitten loppujen lopuksi alas.

Kitinä alkaa kuulostamaan sängystä sellaiselta, että kohta pitää päästä pois...aika kauan viihtynyt kuitenkin yksin.

Jaksamista kaikille, jotka odottavat synnytykseen pääsemistä ja suuret onnittelut vauvautuneille ! :heart:

Pepsukka ja tyttö 12pvä.
 
Olisi sitten taas edessä.... mies kyllä vasta lähti iltavuoroon eli tylsä ilta tiedossa... onneksi yksi ystävä tulee piipahtamaan.

Neuvolassa kävin aamulla ja täti mulle puhui, että pitäisi nyt ensi yönä lähteä synnyttämään, että hän ehtisi ennen lomaansa nähdä vauvan ja tulla käymään kotikäynnillä...

Aika kurjaa jos joudutaan tyytyy sijaiseen, ei tule kuulemma käymään kotona, vaan sitten pitää lähteä neuvolaan pikkasen kanssa... ja tosiaan koko loppukuun lomalla, olisi se kiva, että se oma täti, joka on alusta asti ollut mukana, olisi sitten se ensimmäinen taas vauvan kanssa...

Verenpaineet oli koholla, mutta pissa puhdas, painoa tullut taas reilusti, kohta varmaan yhteensä n.17kg, vaikka sitä ei kyllä mun mielestä oikeastaan kasvoista huomaa... turvotusta niin paljon ja vauva ja vedet ja istukka yms. että ei onneksi taida (toivottavasti) ihan hirmuisesti olla lisärasvaa, sitä kun on omastakin takaa :whistle:

Sykkeet oli n.130 luokkaa ja täti totesi mulle tänään, että jos sieltä olisi tulossa rauhallinen TYTTÖ. En sitten tiiä mihin tuo tyttö homma perustuu, kun jollain sykkeet oli samaa luokkaa ja pojasta puhuttiin....

Mutta yhdessä kasassa edelleen, sunnuntaina olisi sitten se virallinen LA.

-Hiiviö & Elvis 39+5-
 
Saimme pikkuisen prinsessan sunnuntaina 10.6 klo 22.30. Painoa neidillä 3350g ja pituutta 49cm. Pisteitä sai täydet 10! Synnytys oli minulle todella hyvä kokemus kaikenkaikkiaan, tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää =)

Paljon ONNEA kaikille vauvansa jo saaneille!! :flower: Ja tsemppiä vielä viimeisiin odotuspäiviin massukkaille!! :)


:wave:
 
Jonina kyseli tuosta maidon pakkautumisesta. Tosiaan, niinkuin jo oli kirjoiteltu, ihan liiaksi ei kannata pumppailla, mutta enimmät kuitenkin pois, ettei tule tukoksia ja tulehduksia. Mulle on muuten ohjeistettu esikoisen aikana, kun rintatulehduksia oli jatkuvasti, että nimenomaan pitää imettää siitä tulehtuneesta rinnasta, jotta se tyhjenee kunnolla. Onkohan suositukset muuttuneet, täytyykin soitella neuvolaa ja kysäistä.

Se kaalinlehtijuttu tosiaan voi auttaa ja toinen, mikä auttaa on maitorahka! Sen rahkan voi laittaa myös kaalinlehtien alle, eli rinta sivellään rahkalla ja sitten ne kaalinlehdet siihen päälle. Lämmetessään se rahka sitten "sulaa" ja valuu kivasti, eli sotkee...

Sitten yks hyvä keino, jos rinnat on "jumissa", niin pulloon kuumaa vettä ja pullonsuu nänniin kiinni. Pulloon muodostuu painetta, joka imaisee maidontulon käyntiin ja mahdolliset tukokset tulevat pois. Pitää vaan olla sen kuuman pullon kanssa varovainen, ettei polta itseään... Sitten vaan antaa maidon valua itsestään niin kauan kun sitä valuu, silloin ei tule myöskään stimuloitua sitä maidontuloa liiaksi, niinkuin pumpun kanssa voi helposti käydä.

Ne ekat maidonnousupäivät voi kyllä olla tuskaa, onneksi helpottaa yleensä muutamassa päivässä. Mulla auttoi hirveästi, kun sain kerran pumpattua tissit lähes tyhjiksi ja sen jälkeen tyhjentänyt vain päällimmäiset maidot pois, ettei tissit ole aivan NIIN pinkeät. Ja nyt tuo poikanenkin on alkanut jaksaa isompaa määrää kerrallaan, eli imee rinnan paljon tyhjemmäksi. Aikamoiset pamela Andersonit täältä silti löytyy.

On muuten ollut ihan mielettömän ihana toi Glamourmomin toppi, tukee mukavasti ja on vielä nättikin. Kiittelen siis edelleen Kataa vinkistä!

Kreecher ja Antero 6pv (hih, laskettu aika tänään!)

*muoks* NIIN ja onnittelut uusille vauveleille perheineen! :flower:
 

Yhteistyössä