~KesäMassut 2007~

...ja ollaan varmaan vielä 3,5viikkoa... Siltä ainakin nyt tuntuu. Tulin just neuvolasta, maha on hieman laskeutunut, mutta vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt. Neuvolan täti sanoi vielä viime viikolla että saa nähdä tulenko enää tällä viikolla, mutta nyt oli mieli muuttunut ja oli sitä mieltä että ainakin vielä ens viikolla menen neuvolaan yhtenä kappaleena. Noh, onhan laskettuunkin aikaa vielä yli viikko. Muita neuvolakuulumisia: paino tippunut 1kg:n, mutta ihan ok, sf-mitta kuitenkin kasvanut eli niin kai sit vauvakin. Sf nyt 34 eli keskikäyrällä edelleen. Painoa on tullut raskauden alusta 8,5kg. Verenpaine koholla, mutta samoissa kun ennenkin, pissa puhdas. Vauvan liikkeet + ja turvotus ++. Poitsun syke 130-153, kun poitsu heräsi kesken unien ja häntä alkoi Doppler pännimään ja päätti antaa sille kyytiä :LOL: Tasainen syke oli kuitenkin.

Onnea Marille ja Netskulille vauvoista! :flower: Ja muillekin tietenkin, jos olen jonkun unohtanut..!

Naru kyseli miten meille kerrottiin vauvan sukupuoli. Rakenneultrassa kerroin että saa sanoa jos näkyy ja näkyihän se, kerrottiin että 95%:n varmuudella poika. Tosin kun hetken jankkasin varmuuttaa, sanottiin, että saattaahan tytölläkin olla häpyhuulet niin turvoksissa että näyttää ultrassa pojalta. Viime viikolla käytiin äitipolilla ja siellä ultrattiin. Kysyin että vieläkö on poika ja lääkäri tarkisti vielä ennen "paljastustaan" että kumpi sanoitkaan sen olevan, ja sen jälkeen kertoi olevan ihan selvä poika. Näyttipä mullekin ultrasta pippelin ja kivekset. Ajattelin ennen rakenneultraa että eivät välttämättä kerro, mutta niin vain meille Jorvissa kerrottiin.

Joko-jo-kyselyistä: Minua ei ole alkanut vielä ne hermostuttamaan, mutta eiköhän sekin aika koita... On tässä viikon aikana muutama sellainen sukulainen/kaveri ottanut yhteyttä, kenen kanssa ollaan viimeks lähetetty varmaan joulukortit... Semmonen kaikkitietävyys ärsyttää, kun esim. miehen täti tokas ensimmäisenä mut nähtyään maanantaina: "Onpas sun maha ylhäällä, ei se ainakaan etuajassa tule!" Siihen mutisinkin sitten vaan, että ei se aina sitä kerro, mutta tulee sit kun tulee. Samoin nämä kommentit supistuksista että "kyllä sen sitten tietää kun ne oikeat supparit tulee". Niin varmaan yleensä, mutta äidilläni ei ole neljän kohdalla niitä tullut kuin vasta synnytyssalissa. Mulla ei ole tähän mennessä ollut oikeastaan tietoakaan supistuksista ja sen takia jänskään että onko sama juttu kun äidilläkin ja ärsyttää kun kaikki muut tuntuvan "tietävän" paremmin. Varmaan heillä onkin enemmän kokemusta kuin minulla, mutta kun kaikkea ei voi aina yleistää, koska näköjään poikkeuksiakin on. Helpompihan se minullekin on, jos tunnen kunnon supistukset etukäteen, niin osaanpahan lähteä sairaalaan. :kieh: Huh, tulipahan provottua itsensä ärsyyntyneeksi ja purettua samantien! Kiitos taas kun "kuuntelitte".

Mutta nyt jatkan seesteistä odottajan arkeani ja ajettelin ottaa päikkärit. Voidaan hyvin, ihan kaikki!


T:Anskuli rv38+5
 
Vaikkka illalla tuntuikin siltä että lähtö saattaisi tulla.Poltteli alamahaa kovasti,mutta eihän sieltä mitään tullu,ilmavaivat tais vaivata... :p
Eilisestä asti on alamahan oikealla puolella tuntunu semmosta venyvää kipua,joka vaivaa seisoessa.Liekö liitoskipua,vauvan laskeutumisentakia?

Nyt on ruvennu tällä viikolla tosiaan puhelin soimaan ja kyselyjä tulemaa,että joko... Tosiaankin ilmoittelen sitten kun vauva syntyy!

Viime yön nukuin tosi hyvin pitkästä aikaa,eikä unet olleet nyt kovinkaan omituisia kuten muuten viimeaikoina. Olen nähnyt unia kolmena yönä peräkkäin kuolemasta,joko tuntemattomien tai sitten ala-aste aikojen luokkatoverin,jonka kanssa en ole ollu tekemisissä ties millon! Outoa ja karmivaa! :/

Päivän kerrallaan ottava Helmiina rv 39+3
 
Eli meille syntyi 11.6 klo 8.25 poika rv 41+0. Mitat pituus 50cm ja paino 3530g. Synnytys kesti 5 h ja tänään kotiuduttiin. Poika syö ja nukkuu hyvin nyt kun maito on noussut. Tulen myöhemmin kertomaan synnytyksestä.
mama-75 ja Konstantin 2 vrk
 
Ihana kuulla, etten ole ainut jota nuo varoitukset potuttavat! Ja nokoset paransivat mielialaa!

Pompula: Täälläkin on ollut tänään ja eilen masussa aika hiljaista normaaliin verrattuna, edes makeasta ei pieni oikein innostu. Vähän möyriskelee kyllä, ilmoittelee olevansa ok. Mutta en usko että hiljaisuus ennustaa lähestyvää synnytystä minun kohdallani, ei tunnu siltä (tai mistä minä tiedän miltä se sitten tuntuu...). Toivottavasti sinulla kyllä!
 
Paljon onnea Marille, Netskulille ja mama-75lle vauvoista!!!

Edelleen siis älyttömän kade!

Täällä myös siis yhdessä kasassa ja tuntuu että nyt neljän päivän aikana on suppailut/menkkajuilinnat vähentyneet selkeästi ja masentaa kovasti... Alkaa tuntua ettei tämä ikinä synny. Kivuttomia suppareita on ja sit sellasta vihlomista häpyluussa, eilen oli kyllä huomattavan paljon enemmän, tänään vain muutaman kerran.

Esikko syntyi tosiaan jo viikoilla 38+6 ja ei tullut aiemmin mieleenkään että tämä menis yli...

Eilinen taisi tosiaan olla limatulppaa silloin aamusella, eilen oli koko päivän sit tosi paljon valkovuotoa ja tänään se sitten on vähentymään päin...

Vauva on ollut tosi hiljainen myös täällä.

Joku puhui niistä ristiriitaisista tunteista, täällä myös sitä. Kovasti toivon että lähtisi nyt tulemaan, mä en jaksa enää olla raskaana ja pelottaa kovasti kun on isompi vauva tulossa.... Mutta samalla ahdistaa miten esikoinen tulee koko juttuun suhtautumaan ja miten sitä pärjää sitten kahden kanssa...

Soitin sitten tuossa neuvolaankin ja perjantai aamuna olisi sitten seuraava käynti siellä. Mutta voi kun ei tarvis mennä enään.

Eli tää on nyt taas tätä samaa valivali linjaa, pinna on kireällä näitten hormonien kanssa ja esikko on pari päivää ollut peppuun ammuttu karhu ja unille meno on tappelua. Öisin on kuuma ja kämppä on pommin jäljiltä mutta ei huvita siivota. Maha on iso ja ihmiset tuijottaa, kävely on hidasta ja veikeaa, ei huvita missään edes lähteä käymään ja mun isä soittaa mulle kerran päivässä, että joko se on syntynyt.

Mutta onneksi mulla on teidät niin voin jonnekkin valittaa ja nyt itse asiassa jo vähän hymyilyttääkin :D

-Hiiviö & Elvis 39+3-
 
Heippa!

Neuvolakäynti oli siis tänään:
RR samaa tasoa kuin aikaisemminkin.
Sf-mitta 33cm, oli tullut 1cm lisää kahdessa viikossa.
Painoa oli tullut 1,3kg lisää kahdessa viikossa.
Vauva edelleen perätilassa. Th:n kokeillessa vauvan asentoa, sanoi että minulla supistaa, enkä taaskaan itse huomannut mitään.
Vauvan sydänäänet hyvät.
Vauva on vielä korkealla, ei siis ole laskeutunut eikä kiinnittynyt.
Ensi viikolle sain Ke ajan, th sanoi että jos et ole silloin jo laitoksella. Toivottavasti olisikin!

Vauvan liikkeistä:
Minulla on vauvan liikkeet vähentyneet ja Th sanoi että se on aivan normaalia näin loppua kohden. Muistutti ettei liikkeet saa kuitenkaan kokonaan loppua ja että pitää muistaa syödä ja sen jälkeen seurata liikkuuko vauva.

Supistuksista:
Eilen vasta totesin tällä palstalla että ei ole minkäänlaisia oireita synnytyksestä niin enkös sitten yöllä valvonut pari tuntia kun heräsin menkkamaiseen juilintaan alavatsalla, kävin sitten wc:ssä pissalla ja ei kun takaisin sänkyyn. Hetken kuluttua piti lähteä uudestaan wc:hen kun oli kamala kakkahätä. No nukahdin kuitenkin uudestaan. Neuvolassa totesi tähän yökuvioon että sinulla on ollut kunnon supistuksia kun vatsatoimii. Enkä siis tuntenut itse minkäänlaisia supistuksia.
:eek:

Onnea:
mama-75 pojasta :flower: .

äippä-77 Rv37+5
 
kyllä tympii neuvolan akka, kun se aiko tulla käymään kolmen jälkeen punnittee vauvan, ni sitä ei vieläkään näy!! ja ajattelin et oisin ehtinyt ottaa vielä pikku päikkärit ennen ku esikko herää, mut p.askan v.itut! :kieh: :$ no, ei mua kyllä ees oikeesti hirviänä väsytä, mut ihan periaatteestaki ois ollu kiva vähä aikaa makoilla sängysä. :) (ettei varmasti saa taas yöllä ennen kolmea unta) :LOL: mua niin alko naurattaa ku lukee nuita miten teillä menee hermo kun kaikki kyselee et joko..?? tuli niin elävästi mieleen kun esikko synty sen melkee kolme viikkoo ennen, ku kaikki kyseli et miten se jo nyt , onko kaikki ok, ku synty jo nyt yms.yms... sillon meinas itellä kihahtaa hatussa, mut niinhän se menee et kaikki olettaa vauvan syntyvän laskettuna päivänä, muutenhan kaikki ei voi olla ok.!! (ja kuka sen pystyy sanoo 100%varmuudella lasketun, jos normaalisti raskautuu, paitsi jos sekstailee vaan kerran vuodessa ja silloin tärppää...) :D

voi jösses, ei kenties oo tekemisen puute, sama kun ois jättäny laittamatta koko viestin.. =) ei niin mitään järkee.
 
Onnea mari, netskuli ja mama75 iloisten vauvauutisten johdosta :flower: kaihoisana luen tätä kun itsellä ei tapahdu mitään, . On se hassua et ensin jää saikulle ennenaikaisten supistelujen takia ja kaikki hokee et kunhan vauva ei vaan synny liian aikaisin. Sit kun sais syntyä, niin ei supistuksen supistusta :LOL: kaikki konstit on kyllä ollu käytössä. Eilen kokeiltiin kolmen ässän konstia, kävin pyöräilemässä ( neuvolatädin kauhuksi) ja reippaalla lenkillä. Ei mitään. tänään aattelin ruveta kantaan vaikka kivä josko se auttais..

Irmeli, älä välitä. On niitä kiloja tullut tännekin, sman verran suunnilleen kuin sulla. kaipa niistä joskus eroon pääsee... Luulisin.

vauvan liikkeistä. on selvästi täälläkin vähentyneet kun viikot lisääntyneet. jostain kumman syystä tää vauva jumppaa aina öisin, mut tosiaan nyt vähemmän. Just tänä aamuna pyysin miestä kuunteleen mahan läpi sydänääniä kun ei liikkeitä tuntunut. NO, äänet kuulu selvästi ja tuli perään muutama potkukin.

Kyllä odottavan aika on pitkä mut jaksellaan

paulaliina rv 40+4
 
Mulla on ainakin vauvan liiikkeet vähentyneet päivää-paria ennen synnytystä ihan huomattavsti. Eli ei liene syytä huoleen. :)

Tosta synnytyksen lähestymisen merkeistä, kuten mahan ylhäällä olosta, mulla tämä vauva suostui laskeutumaan vasta kalvojen puhkaisun jälkeen. Ja tosiaan noita kaikkitietäviä lausahduksia tuli minullekin tuosta mahan korkeudesta, että ei varmasti synny vielä vähään aikaan, kun maha on niin ylhäällä. no, yhtä ylhäällä se oli vielä tuntia ennen ponnistamista. :D

Että tällaista älykästä asiaa mulla, taidan vältellä tuota keittiön siivomista, kun sijaistoimintaa tuntuu löytyvän... :whistle:
 
Yritin profiilia muokata ja laittaa ihan tuoreen masukuvankin, mutta ei taas toimi... snif.

Saako muut muokattua profiileja normaalisti??

Mulla on se kohta kun mennään eteenpäin, että uudet tiedot päivittyis, niin sit tulee, että 'ei voi näyttäää sivua', plaa plaa, muuten kyllä toimii :(
 
Moikka.Täällä pikkumies saatu päiväunille ja äiteekin toviks torkahti.
Maisa on ollut mun äidillä tän päivän kun isukki meni töihin täks päiväks.Mun täytyy sanoa että kauhistuttaa kyllä kkun miehen on alettava oikeesti töihin ja jään tänne yksinlaumani kanssa.Onneks isoista on apua tuon Maisan kanssa joka on ollut oikee enkeli mutta saanut järkyn 2 vuoden uhman.Joka asiaan HUUTAA_EI,EI,EIIII!!! |O
Oli asia mikä tahansa.
Ihan varmasti vaikutti tuo pikkuveljen syntymä,mutta varmasti ois tullut muutenkin.Velipoikaan suhtautuu ihanan suojelevasti ja halaa niin pyhä ilme kasv oillaan ja paijaa toista todella hellästi.

Mutta kun puetaan taikka syödään,karjuu ei,ei eitä..
Äitin hermot on kovilla!!! :wave:

Ja tuo meidän junnu...On eilisestä asti vaan syönyt ja syönyt.Kun röyhy jää jumiin niin herää tunnin päästä kiljumaan kun masussa möykkää.
Muuten on kovasti kiltti ja ihana poju.
Maitoa pitäis tulla vaikka kuinka,mutta poika simahtaa tissille ja sitten herää vartin päästä uusiks tissille.
Sitte tissitellään taas ja sama peli...
Keltasuus jatkuu kaverilla ja vähän ihmetyttää kuinka pitkään kellertää oikein.Silmistä on kadonnut kellerrys mutta kasvoista on vielä kellakka.
No,mä olen kyllä aika tumma myös ja sanoivat jo synnärillä että äidin ihonväri on.
Mut en mä keltanen kyllä oo!!! :D

Painosta,Irmelikö sitä tuskaili,multa on kadonneet jo saamani 7 kiloa enkä tosiaan ole tehnyt mitään sen eteen.ELi kyllä ne lähtee siitä,nou hätä.

Masukin on jo palautunut kahessa viikossa niin että vähän löysää jää kun kumartuu mutta muuten melkosen littana on.
Omiin vaatteisiin paluu oli autuas!!! :heart:

Jaahas,kovasti supisteluja niitä kaipaaville ja oikeesti sperma on paras käynnistäjä.Meillä se viikonloppu käynnistysten välillä teki terää,oli spermaa aamulla ja illalla.Ja niin se käynnistyi paljon paremmin!!
Ja oikeesti se tuntuikin se polttelu samanlaiselta kuin ne prostaglandiinipilsut tuolla,vähän tietty miedompina.Mut siitä tosiaan nyt toimiin...

kata ja miska 15 päivää
 
Onnea kaikille vauvautuneille!!!! :flower: :flower: :flower:

Yhdessä paketissa täälläkin edelleen. Kaipa tässä vielä jokunen viikko menee. Käytiin eilen tutustumassa synnärille, siellä alkoi vähän jänskättään kun tajus että kohta (??) joutuu sinne tositoimiin. Tänään taas tuntuu että lähtö ei tuu ikinä. Mulla ei oo edelleenkään ollut kunnon kivuliaita supistuksia kuin kolme ja nekin monta viikkoa sitten. Menkkasärkyä selässä kyllä on.

Sori, tuli vähän valivalia. Kuulostaa tosin että muillakin on hermot kireällä. Kyllä tuntuu kaukaiselta ne keskiraskauden seesteiset ajat!! :LOL:

Vyvyan 37+4
 
Neuvolatäti sitten kävi tänään. Tytöllä noussut paino hienosti ja painaa nyt jo 3100g. Neljän tunnin väliä saisi nyt sitten pitää syötöissä, mutta siitä taitaa olla turha haaveilla, neiti nimittäin on uskomattoman nälkäinen ! Muutenkin tyttö kehittynyt normaalisti.


Pirteä tyttö
meillä. Meinaan, on tänäänkin valvonut aamusta saakka ja nyt vasta sain nukkumaan. Silmät on isot ja ihanan tummat ja niillä katselee mielellään, mitä tapahtuu. Sylivauvaksi ruvennut, nimittäin ei sitten millään meinaa kelvata esim.sängyllä tai sohvalla makoilu, vaan sylissä pitää kyhnöttää.

Viime yön nukkui ihanasti eli syötöt oli n.2-3tunnin välein. Kyllähän tuota on ehtinyt vähän haaveilla, että jos saisi nukkua, mutta turha kai siitä uneksia.

Mieheltä odottaisin vähän enemmän, tai no paljonkin enemmän apua, mutta katsotaan miten asia kehittyy. Tällä hetkellä tuntuu, että lähinnä yksinhuoltajakin voisin olla- en näkisi mitään eroa tämän hetkiseen oloon.

Painosta murehtijat: kyllä se paino tosiaan tipahtaa. Minulla viikossa tippunut n.9-10kg. Tosin raskausaikana painoa ei tullut, mutta silti näyttää hyvin tippuvan nyt. Ei haittaa liiemmin minua. Kyllä sitä tuntuu, että kamalaltahan sitä näyttää, mutta kaipa se tästä joskus paremmaksi muuttuu. Ruokahalu on olematon ja täytyy sanoa, että pakkosyöntiä tulee harrastettua. Jano on taas sitäkin enemmän, mutta neuvolatäti valisti, että imettäessä tulee jano. Sanoinkin eilen miehelle, että aina imetyksen jälkeen tuntuu, että kuolee janoon; ihan kuin tyttö imisi kuiviin ja neuvolatäti sanoikin, että se on ihan aito tunne; elimistöstä poistuu niin paljon nestettä.

Maitoa riittää todella paljon. Nyt ehkä vähän tuo järjetön tihkuminen vähentynyt. Aluksi valui ihan kamalasti maitoa.

Minkäikäisenä muuten olette sitteriin vauvan laittaneet? Meillä sellainen melkein makuuasennossa oleva sitteri ja ajattelin, että jokos neitiä voisi siinä pitää, jaksaa olla niin paljon hereillä?

Niin, minullakinhan meni lapsivedet samana yönä, kun seksiä harrastettiin. Kun siis spermasta en tiennyt erottaa...tai arvoin, että kumpaa on...Milloin muuten olette alkaneet seksiä harrastamaan synnytyksen jälkeen ?

Kreecher: kiitos ruokahaluttomuus vastauksesta. Hyvä, että muutkin ovat sitä kokeneet. On varmasti totta, että pakollakin syödä, mutta inhottaa, kun tuntuu, että oksennus tulee.

On se uskomattoman ihana tuo oma neiti. En osannut kuvitellakaan tätä rakkauden määrää, mitä voi kokea... :heart:

Supistuksia kaikille niitä toivoville ja vointeja muillekin !!

Pepsukka ja tyttö 11pvä.

ps.mistä näkee nykyään profiilit, kun en löydä niitä... :(
 
mä oon kyllä onnistunut muokkaamaan profiilia mutta tosin kuvia en oo yrittänyt laittaa. Eiks ne profiilit näe klikkaamalla nimimerkkiä, mulla toimii.
Synnytyksen jälkeisestä seksistä sen verran, että kahdella ekalla lapsella odotettiin jäkitarkastukseen asti mut muistaakseni kolmannen kohdalla tais olla joku kolmisen viikkoa kun ei tullut enää jälkivuotoa:)
 
Ai että teki kutaa tää yksikin päivä olla täällä kotona...Olo hyvä ei supistele ei sen kummenpiakaan kipuja...ehkä vähä selässä...Noh huomenna taas prenalla 3. käynnistykseen ja saan tupla-annoksen ma ja ti verrattuna... :p katotaas kuin akan käy...;)
Mä yritän käydä sit sairaalan koneella vähä kirjoottelassa jos vointi ok...;) Jännittää niin itsensä kuin muiden kokonaisten kesämassujen puolesta!!! :)

TV: Mantsu ja toukka 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
Yritin profiilia muokata ja laittaa ihan tuoreen masukuvankin, mutta ei taas toimi... snif.

Saako muut muokattua profiileja normaalisti??

Mulla on se kohta kun mennään eteenpäin, että uudet tiedot päivittyis, niin sit tulee, että 'ei voi näyttäää sivua', plaa plaa, muuten kyllä toimii :(
Mä ainakin joudun aina itse pienentää kuvan ennen ku onnistuu. Kokeilepa jos sullakin onnistuis sit kun oot ensin itse pienentänyt kuvaa.

 
Voi helkkari! Just kirjoitin pitkän pätkän ja painoin JOTAIN näppäintä ja tämä siirtyi sivun taaksepäin ja koko teksti katosi, grr.. |O

Yhtenä kappaleena siis ollaan vielä täälläkin. Vauva on ollut tosi hiljaa pari päivää, onneksi joku otti puheeksi ne liikkeet taas niin sai vähän toivoa lähestyvästä synnytyksestä ;).. Toissailtana supisteli kivuttomasti mutta napakasti tasan 10 min välein, mutta eipä siinä mittään. Tänään on ollut omituinen päänsärky, selkää särkee ja kertakaikkiaan ketuttaa ihan kaikki. Oon niin kypsää kauraa jo. Anteeksi taas valitus, pakko purkaa.. Limatulppaa en oo huomannut, tosin pöksyyn on jo pitkään tullut jotain keltaista vuotoa ilman kutinaa tms. mutta taitaa olla vaan valkovuotoa. Huomenna neuvolaan, olisi kyllä kiva tietää onko tuolla alapäässä tapahtunut mitään edistystä.

Onnea vauvautuneille :flower: !! Ihania kuvia teillä profiileissa vauvoista, oijoi :)..

Onko Donskusta muuten kuulunut mitään? En oo täällä ainakaan bongannut, mutta ehkä vauvapuolella on lisää kuulumisia?
Profiilit saa kai näkyviin kun klikkaa sitä missä lukee viestin lähettäjä, mutta aina se ei vissiin vielä toimi kun tulee suoraan virheilmoitus.. Omaa profiiliani en oo kokeillut muokata vielä.

Mantsulle tsemppiä käynnistykseen :)! Sade oli maanantaina sektiossa, varmasti jännä tunne kun tietää milloin saa vauvan syliin :).. Toivottavasti kaikki meni hyvin! Mukavaa kun tänne tulee noita synnytyskertomuksia ja vauvakuulumisia, niitä on kiva lukea!

Nyt pyykkivuori kutsuu taas..

Niini ja poikanen 39+2
 
Pepsukka Kommentoin tota sun yksinhuoltaja tunnettas..vaikka mulla vielä vauva mahassa, niin sanoin juuri tänää miehelle kun kysyi miksi allapäin olen,että tuntuu kuin yksin asuis..toinen nukkuu 16-17 ja sit nörtteilee koneella kunnes lähtee yöksi töihin.(meidän tän palstan lukeminen lasketaan tiedon haluksi tulevaan koitokseeen..ei nörtteilyksi:).ainoa mistä hänet huomaa on se et jälkiä saa siivota...VALIVALI TAAS.
Ja nyt pelkään että tää tunne jää myös synnytyksen jälkeen käsille--miksikäs se siitä muuttuu vaikka onkin sanonut et pelailu jää kun vauva syntyy..Mutta koitetaan jaksaa-ja eiköhän me omin avuinkin selvitä :D

Vauva piristys päivän mittaan potkimaan..vihlasuja ja menkka tunnetta havaittavissa..ja nyt kun mya ottaa päähän mieheni niin en ees ens yönä tahtois synnyttää vaan sitten kun olo onnellinen....kyllä on kovia vaatimuksia-kuinka vauva pysyy perässä äidin toiveissa :LOL:

Mut kohta saunaan..jos se vaikka piristäs :)
 
Meidän vauveli on jo köllinyt sitterissä, kun tosiaan meilläkin on sellainen ihan makuulleen laitettava malli. Eli on melkolailla sama, kun sängyllä makaisi.

Kuulostaa melko tutulta tuo Katan pikkuneidin uhma, meillä myös nuorempi isoveli osoittaa ihan kauheasti mieltään. Vauvalle on oikein rakastava ja hellä veli, mutta mustasukkaisuus ilmenee erittäin lyhyenä pinnana ja huonona syömisenä. Hassua, lun Artturi on ollut aina todella kova syömään ja nyt ruokapöydässä vaatii keksiä ja työntää sitten loukkaantuneena ruokalautasen pois, kun keksiä ei irtoa. No, jospa se siitä hiljalleen tasoittuu. Viimeistään, kun armeijaan lähtee. ;)

Synnytyksen jälkeisestä seksistä oli puhetta. Esikoisen jälkeen taisi mennä kuutisen viikkoa, koska episiotomiahaava oli aivan julmetun kipeä. Kakkosen jälkeen paikat kestivät parin-kolmen viikon päästä ja nyt tuntuu, että kestäisi vaikka heti, on vaan tuo jälkivuoto vielä kiusana. Ja vaikka tosimies ajelisi kelillä kuin kelillä, ei itseä kyllä innosta yhtään touhuilla tässä tilassa. Vuodon loppumista odotellessa siis.

Seksistä jouhevasti, nyt on pakko vähän kehaista tuota omaa ukkelia. Toivottavasti ei nyt tunnu veitsen käätämiseltä haavassa (Pepsukka ja Pompula ainakin kirjoittivat ihan päinvastaisista fiiliksistä), mutta kun kerrankin on aihetta puhua nätisti, niin täytyy kai niinkin toisinaan tehdä. Mies on nimittäin ollut ihan uskomattoman ihanasti mukana perheen kanssa nämä viime päivät. Ulkoili aamulla isompien poikien kanssa, on pessyt konekaupalla pyykkiä ja myös ripustanut ne (!), eilen illalla ryömi ihan vapaaehtoisesti mun viereeni, kun mentiin nukkumaan. Ollaan yleensä sellaisia omilla puolilla nukkujia, koska minä potkin unissani miesraukan mustelmille ja itse en tykkää, jos toinen on saman peiton alla nukkumassa, koska sitten tulee liian kuuma. Lisäksi mies on ollut ihmeen hyvällä tuulella koko ajan, normaalisti mieskultani on nimittäin vähän sellaista helposti mököttävää sorttia.

Nyt tainnuttamaan tuo isoinkin poikanen sänkyynsä, sitten on kaikki lapset nukkumassa. Hassulta kuulostaa: KAIKKI lapset. Kahdesta en vielä käyttänyt moista sanaa, mutta kolmesta niin voinee jo sanoa. :D

Kreecher toivottelee kauniita unia, tai kovia supistuksia: kuka mitäkin toivoisi saavansa!
 
Pompulalle ja Pepsukalle voin sanoa, että meillä oli lähes koko esikoisen raskausaika ja ihan pikkuvauva-aika yhtä kriisiä ja "yksinhuoltajuutta". Musta tuntui, että olin ihan yksin lapsen ja tunteitteni kanssa, enkä yhtään saanu mieheltäni tukea, paitsi synnytyksessä... Kun poika kasvoi ja mies sopeutui uuteen elämäntilanteeseen, kaikki muuttui. Mutta tuo tunne on niin tuttu, en voi kuin sympatiseerata. :hug: Ja jos lohduttaa, niin tää toinen raskaus on ollu ihan erilainen kuin ensimmäinen suhteessa mieheen.

Omaan napaan kuuluu vaihtelevaa. Kylkikramppi on palannut, mutta samoin sellainen juilinta lantion seudulla alkanut. Tuohon kyljen kipuun ei auta kipulääkkeet, mikä on hyvin ikävää. :/ Aattelin yrittää, joskos tuo juilinta muuttuis supisteluiksi, kun kävisi koiran kanssa lenkillä ja sen päälle haastais tuon miehen sänkypainiin. Aamulla jo pupuiltiin ja siitä muutama suppari tulikin! Mut huomenna on neuvola, oikeesti ei edes huvittaisi mennä sinne, koska ei tässä mun voinnissa oo mitään erikoista. Vaa'an lukema hiukan kiinnostaa, mutta eipä muuten.

Ja nyt, Hyvää yötä!

 
Olen tänään käynyt kaksi reilun tunnin mittaista reipasta kävleylenkkiä ja nyt illalla saunonut oikein olan takaa puolisen tuntia. Toivottavasti alkais tuntua jossain. Kivuttomia supistuksia tulee kyllä tälläkin hetkellä, mutta saisivat muuttua kivuliaiksi. Omituista toivoa kipua, mutta kypsää kauraa ollaan täälläkin!

Palaillaan aamulla asiaan...Ellen ole synnärillä :LOL: :LOL: :LOL: . Eipä taida olla pelkoa...
 
Moiks!

Ihan vaan sen verran tulin pyörähtämään, että luin teidän kuulumiset ja ilmottaudun olevani edelleen jakaantumaton. Lähtöä synnärille tuskin on luvassa ihan lähiaikoina. Tein sen virheen, että join pari kuppia kahvia tänään, joten yöunet voi aikaisesta aamusta ja päikkäreitten väliin jäämisestä huolimatta olla levottomat. Ehkä siis yön tylsinä tunteina palaan asiaan... :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen 40+5
 
Heippa!

Onnea mama-75 pojasta! :flower:

Mulle ei ole ilmeisesti tullut vielä tarpeeksi joko? ja milloin? -kyselyitä, kun ei ne yhtään vielä hermostuta. Vieraiden kommentit mahastakin jaksaa vielä hymyilyttää. Tänäänkin kaupungilla yksi vastaankävelijä huudahti, että "ihana maha!" ja mulle tuli hyvä mieli :D Ja onhan se vielä ihana! Synnytyksen jälkeen kukaan tulee tuskin kehumaan tyhjää nahkasäkkiä ihanaksi :LOL:

Ihmeen hyvävointinen olen tänään ollut. Ei sitä siedä paljon jaloillaan olla, mutta olo on ollut jotenkin pirteämpi kun suurimmat kivut alamahassa ja takapuolella on pysyneet pois.

Vauvan liikkeitä tuntui päivällä tosi harvakseltaan, mutta nyt iltaa ja nukkumaan menoa kohti vauhti vaan kiihtyy.

Sukupuoli ultrassa: K-HKS:ssa kätilö käytti reilusti aikaa sukupuolen tutkimiseen ja perusteli tyttöveikkauksen eri kuvakulmista esitellen. Mutta muistutti, että täysin varmaksi sukupuolen näkee vasta lapsen synnyttyä! Sama homma oli esikoisen kanssa Hyvinkään sairaalassa ylimääräisessä ultrassa rv 23, siellä siis esiteltiin kivespusseja ja pippeliä.

Nyt taas selkä ja takapuoli väsyy tällä tuolilla istuessa.. Parempi mennä nukkumaan.

-ebbuliini ja neiti rv 37+6-
 
Nyt jäi kaikki jutut kyllä lukematta, tulin vaan sanomaan, että lähdetään synnärille... pientä optimoinnin makua ilmassa, kun vuorokauden on supistellut, ja päätettiin tähdätä laitokselle vasta puolen yön jälkeen sairaalamaksujen säästämiseksi (siltä varalta, että vielä pistävät kotiin). :D Tosin en olisi pitempään muutenkaan odotellut, on sen verran kipeitä nuo supparit jo...

Sitten vaan menoksi. Huh.

-swerfiel ja pikkuriikki, vartin päästä 40+0
 

Yhteistyössä