~KesäMassut 2007~

ONNEA kaikille vauvautuneille!!! Ja kiitos synnytyskertomuksista, niitä on ollut mielenkiintoista lukea.

Olin viikonlopun Janakkalassa mökillä ja kävin palstalla viimeksi torstaina, nyt riitti luettavaa! Tais olla viis sivua, mitä kahlasin läpi, joten enpä nyt osaa edes kommentoida...

Omasta navasta sen verran, että yhtenä kappaleena ollaan eikä merkkiäkään synnytyksestä. Olen aiemmin kertonut että on vahva tunne, että etukäteen syntyy, mutta nyt kyllä tuntuu että olen mahani kanssa hamaan loppuun asti, ei sieltä mitään synny. Älkää ymmärtäkö väärin, en ole edes tuskastunut, mutta ei vaan ole mitään merkkejä synnytyksestä. Toisaalta nyt kun ei ole mitään vaivoja (paitsi nuhaa ja järkkyä turvotusta), olenkin ajatellut että nautitaan nyt tästä omasta rauhasta vielä kun voidaan. Kyllä se vauva syntyy neljän viikon kuluessa.

Onko muilla vielä kokonaisina olevilla muuten ristiriitaisia fiiliksiä? Välillä tuntuu että olkoon vauva masussa vielä rauhassa, kun kerran helposti siinä mukana kulkee. Silloin tulee mieleen, että nyt on elämä vielä niin yksinkertaista ja pelottaa elämä synnytyksen jälkeen, kuinka sitä sitten jaksaa?? Vastuu lapsesta on sitten koko loppuelämän... Toisaalta kun ajattelen itse vauvaa, pikku nyyttiä, haluaisin pidellä häntä sylissäni NYT HETI! Näinä hetkinä en malttaisi odottaa enää ollenkaan pikkuisen syntymää. Itse olen aina tiennyt haluavani lapsia ja nyt kun on h-hetki käsillä, on omat pelot "elämän loppumisesta" ja vastuusta tosi hämmentäviä... Please kertokaa mulle että en ole huono äiti ja että ajatukseni ovat normaaleja...

Tälläsissa ajatuksissa tämä viikko alkuun. En ole varmaan aiemmin maininnutkaan, mutta te kaikki olette ihania!!! Kiitos tästä ihanasta pinosta ja sen mahtavasta, kannustavasta, yhteishengestä!

T:Anskuli ja Jorkki 38+3
 
Onnea vauvaantuneille Mantelille ja Sisille perheineen! :flower: :flower: Ihana toi synttäripäivä 05.06.-07! :D

Hiiviölle myötätunnot ja tsempitykset! :hug: Olipas tyly lääkäri, kun sillai moralisoi... Ethän sä tahallas sitä diabetesta ole hankkinut etkä sille muutenkaan mitään mahda. Nyt jätät ihan omaan arvoonsa sellasen asiattoman kommentoinnin ja otat jotain positiivisia ajatuksia tilalle. Kyllä se vauvelikin sieltä pian syntyy. :)

Teppanalle ja Kreecherille kiitos synnytyskertomuksista! :flower: Ihana kuva Teppanalla profiilissa! :D

Voimia Äippä-88! :hug: Toivottavasti oot saanu univajetta tasattua. Voimia ja tsempitystä myös MHP:lle!

Irmeli... Kurjaa, ettet saanu asiaa sovittua, mut kiva lukea että oot pärjänny ilman keppejä ja saat miehen avukseks pitemmän loman ansiosta. Toivottavasti saat sillai sit kaivattua aikaa myös tytön kanssa paremmin. :hug:

Sade-74:lle ja Tähtitaivaalle tsemppiä! Taitaakin olla jo vauvelit masun ulkopuolella... Kuulumisia odotellen. :)

Auramaria... Kiitos! :flower: :D Joo, mä oon tällanen palsta-addiktoitunut. :LOL: Jospa mä ehtisin täällä jorisemaan vauvan synnyttyäkin... Mä kyllä veikkaan, että aikasemmin vauvaantuneilla alkaa olla mun jakautumisen jälkeen paremmin aikaa, kun on jo arki löytänyt rytminsä. :)

( .) Mä kävin hakeen pissapurkin huomista neuvolaa varten, kun inhoon sitä neuvolassa säätämistä tän masun kanssa. No, otin sit kaks kerralla, jos vaikka tarviin sen toisenki vielä. En viittiny oman terkkarin oveen koputella, kun se oli kiinni vaan menin avonaiselle ovelle... Siel olikin se tosi kiva terkka, joka oli pari viikkoo mun terkan sijaisena. Eli jipii! :D Kyseli kuulumisia ja siinä hetki höpöteltiin... Tuli oikein hyvä mieli. Vaa'allakin käväsin uteliaisuuttani ja kas... Olikin puoli kiloa tippunut, turvotuksen lisääntymisestä huolimatta. Ihan kiva.

Tulin sit takas kaupan kautta, joten tuli samalla kiva päiväkävely. Ajattelin aikani kuluks pyöräyttää toisen marjapiirakan eilisen seuraks pakkaseen... Täytyis tästä siis jossain vaiheessa nousta leipuroimaan.

Illalla mennään vissiin syömään lössillä, kun mun vanhemmat tulee lomareissullaan tänne. Naureskelin terkkarille, että popsin masun täyteen jotain herkkuruokaa, niin vauva ajattelee "Onpas täällä ahdasta, haluun pois" ja mä pääsen yöllä synnyttämään. Passais mainiosti, mut katotaan nyt... Ehkä sit täytyy vielä illan päätteeks vetää ässä hihasta. ;) Huomenna saan kuulemma neuvolasta lähetteen Tyksiin ja aion pyytää sen kontrolliajan olemaan mahdollisimman pian.

Mut nyt muihin puuhiin... Voikaa hyvin ja jakautukaa ahkerasti! :D

PikkuMyy-80 kera poikasen 40+3
 
Eli homma eteni tähän tyyliin: ti-ke yön supisteli melko kivuttomasti mutta napakasti epäsäännöllisesti. Noin 3 min -15 min välein. Eli just sillätavalla sopivasti että yö meni valvoessa ja lueskellessa ja kävellessä ympäri taloa. Aamulla supparit loppuivat ja torkahdin pariksi tunniksi.

Iltapäivällä keskivikkona alkoi uudelleen supistella. Kohdun levättyä muutaman tunnin niissä alkoi tuntua jo vähän voimaa ja selän puolella kipua myös. Edelleen epäsäännöllistä. Kuumuudesta johtuen ei jaksanut lähteä kävelemäänkään joten istuessa terassilla varjossa odottelin vaan että mitä tapahtuu. Hiljalleen supparit alkoi voimistua ja tulivat jo melko säännöllisesti. Selässä tuntui koviten joten tiesin että tää on nyt menoa tämä. Lähdettiin illalla synnärille näytille ja samalla sisälle ja suoraan saliin. Kohdunsuu 4 cm auki.

Vuoron vaihtuessa laittoivat käyrälle ja siinä sitten istuinkin klo 23 asti koska vauvan syke oli kovin korkealla koko ajan ja dippasi supistusten aikana. Klo 23 jälkeen kalvojen puhkaisu ja kohdunsuu 8 cm auki. Edelleen käyrää ottivat koko ajan. Klo 01.25 kohdunsuu täysin auki mutta vauva "korkeuksissa", siinä sitten seisoin tunnin verran ja vauva laskeutui alas ponnistettavaksi maailmaan. Klo 2.50 sitten rääkäisi ekan kerran suloinen ihana pieni poju :heart:

Napanuorassa oli todellinen solmu jota kätilö kovasti ihmetteli, ilmeisesti sen vuoksi syke oli koko ajan niin korkealla ja supistusten aikana syke laski. Oikein hirvittää kun ajattelee että tilannehan olisi voinut olla vaarallinen :| Isä leikkasi napanuoran ja sain vauvan lähes tunniksi rinnalle. Kylläpä tuntui hyvälle... Ihan liikutuksen kyynel tulee vieläkin kun tuota ensi tapaamista muistelee. Istukka syntyi ihan normaalisti ja kaikki vaikutti olevan ok. Sitten vauva pääsi kylpyyn ja mitattavaksi. Kätilö tarkisti mun alapään ja totesi että kaikki ok, saan lähteä suihkuun. Suihkun jälkeen alkoi sitten tuskien taival... Vauvan imiessä rintaa tuli ihan järkkyjä jälisupistuksia ja tunsin miten verta valui ihan sikana. Sanoin miehelle että nyt mä pyörryn, kipu oli niin valtava " hae kätilö". Siinä sitten kätilö (eri kuin synnytystä hoitanut) tosiaan kävi, totesi vaan että normaalia jälkisupistusta, ei hätää ja poistui. Kokeilin kädellä ja totesin sängyn "lainehtivan" verestä. Sanoin miehelle että nyt kyllä haet sen kätilön tänne ja heti. Mies lähti ihan kalpeana hakemaan kun näki sen veren määrän. Kätilö tuli ja totesi että hupsista ja sitten olikin jo kiiren. Painoi kaksin käsin mahaa ja tippaa viritteli heti. Oksitosiini täysillä tippumaan ja edelleen paineli mahaa. Huusin kun syötävä sillä kipu oli paljon pahempi kuin synnytyttäessä. Yritin repiä kätiön käsiä pois. Hiljalleen vuoto ja kipu loppui. Pääsin uudelleen suihkuun ja siellä meinasi taju lähteä... Verta holahti kunnolla taas lattialle. suihkun jälkeen sain lisää tippapulloja telineeseen tippumaan yhteensä kolme, oksitosiini, hemohes ja sokeri tippa koska olin tosi vapiseva.

Aamupalan söin salissa ja klo 9 jälkeen pääsin osastolle. Olo oli hutera. Vauva ihana ja pystyin hoitamaan häntä itse, maitoa on riittänyt ja kaikki alkaa olla kunnossa.,

Että semmoista. Mutta traumoja ei kyllä jäänyt.
 
onnea mantelille tyttövauvan johdosta! :flower: Ja kiitos teppanalle sairaalatiedoista ja synnytyskertomuksesta. Oli melkein kuin oisin omasta viimekertaisesta synnytyksestäni lukenut :) Ei ainakaan vielä auttanut tuo shoppailu eli ei merkkiäkään et jotain tapahtuis. Kuinkahan paljon saa mennä yli ennenkuin aletaan käynnistämään, osaako kukaan sanoa? alkaa todella jo kyllästyttää varsinkin kun päivittäin joku soittaa tai laittaa tekstaria että joko?? miehen veli on pahin kun se haluis miehen kala+mökkikaveriks mahd pian ja kyselee et eiks vieläkään mitään oo tapahtunut et laittakaa nyt vauhitia. Arrgh!
Sinnitellään!!!

paulaliina 40+2
 
Höh, en saa näkyviin Niilon hyvänyön toivotus -kuvaa...

Profiili päivitetty, vauveli kuvassa. :)

Kovasti oli tarkoitus tulla illalla lueskelemaan toisten juttuja ja kommentoimaan, mutta törkiä väsymys iski. Vauva valvotti sairaalassa aika tehokkaasti, nyt elättelen toiveita vähän paremmasta yöstä, kun maitoa on alkanut tulla paremmin.

Öitä kaikille, huomiseen.

Kreecher
 
Anskuli, ihan samanlaisia ristiriitaisuuksia täälläkin tunnetaan. Nyt olen kyllä jo onnistunut kallistamaan itseni enimmäkseen sille "tulkoon jos on tullakseen" -mielelle. Välillä kyllä tosiaan tulee sellaisia "haluan vauvan nyt tänne minulle heti!" fiiliksiäkin...

Joo. En ole pariin päivään tullut kirjoitelleeksi, kun on ollut niin paljon puuhaa. Lueskellut olen, ja hyvä niin, kun valtavasti on taas viikonlopun aikana tapahtunut! Aika hurjaa, että niin monella on jo vauva, ja ilmeisesti vielä kaikki voivat hyvin. :)

Nyt on neljänä iltana supistellut useamman tunnin ajan silleen epäsäännöllisesti ja kivuttomasti, mutta aika napakan tuntuisesti. Että jos yhtään tiukemmaksi menisi tai venyttäisin supistuksen aikana itseäni, niin sattuisi. Ei kuitenkaan mitään suoranaisesti synnytykseen viittaavaa ilmassa. Anoppikin tänään kielsi synnyttämästä ennen ensi viikkoa, kun hän lähti taideleirille koko viikoksi. pitäähän sitä anoppia totella, joten enpä jakaudu vielä toviin. :D

Huomenna taas on neuvola. Se on varmaan se tavallinen paino, pissa, verenpaine, mitä kuuluu ja hei hei. Plääh.

Villit onnittelut kaikille, joiden perhekoko on jo ehtinyt kasvaa, ja paljon kiitoksia niille, jotka ovat jaksaneet kirjoittaa synnytyskertomuksia tänne meille noviiseille ihmeteltäväksi!

-s-
 
Kiitos äippä-88 ja pikkumyy sympatioista...

Vieläkin keljuttaa.... Tuntui tosiaan ikävältä, kun puhui niinkuin vähäjärkiselle ja en tosiaan ole tahtonut tätä itselleni.... Ymmärrän että on tärkeä tajuta että tässä voi olla seuraamuksia ja olisi hyvä kiinnittää huomiota terveystottumuksiin raskauden jälkeenkin, mutta tosiaan tiedän jo tämän kaiken...

Ja just toi paino.... pelottaa jos se onkin nyt arvioitu alakanttiiin ja tässä vielä kestää ennekuin alkaa tapahtumaan ja hups, synnytyksessä huomataankin että onkin lähemmäs 5kiloa.....

Ei se murehtimalla parane, mutta ei tälle voi mitään....

-Hiiviö & Elvis 39+1-
 
Pitäkääpäs nyt kanssasisaret peukkuja pystyssä, ettei mulle tule lähtöä synnyttämään ainakaan ensi yönä. Mies makaa pedissä sen verran huonossa kunnossa, ettei sitä voisi ottaa mukaan synnyttämään enkä todellakaan halua yksin moiseen koitokseen, joka mua melko kovasti jännittää muutenkin. Olen itseäni tsempannut, että selviän kyllä synnytyksestä, kunhan mies on vieressä tukena, enkä ole hetkeäkään ajatellut, että mitäs sitten, jos onkin sairaana tmv.

Mulla on mulle poikkeuksellisesti maha nyt parin tunnin ajan supistellut kivuttomasti (lähinnä mahan kovettumista siis), mutta oikeastaan aika säännöllisesti. Tuskin nyt mitään tarkoittaa, mutta vähän jännittää, kun ei mulla aiemmin tällaista ole ollut. Mutta siis pliis! Ei nyt, kiitos!

Onpas Niilo tomeran näköinen :) . Jospas nyt saisin nukuttua, kun oikein Niilo lähettää hyvänyön-toivotuksia.
 
Onnittelut Sisille pojasta ja Mantelille tytöstä! :flower: :flower:

Kiitokset synnytyskertomuksista! On se niin jännä kun kertomukset on kaikki niin erilaisia ja siltikin lopputulos on aina sama: ihana vauva maailmassa! =) Erityiskiitos vielä Teppanalle K-HKS-raportista, vaikka et pitkään ehtinytkään tilannetta siellä seurailemaan :D Herttainen on teidän Niilo!

Tinzulla olikin tiukat paikat jälkisupistusten kanssa :eek: Onneksi ei ehtinyt pahemmin käydä!

Hiiviö: Oon kyllä ihmeissäni ja pettynyt kun eivät noilla kokoarvioilla ottaneet edes puheeksi käynnistämistä.. Toivottavasti vauva ymmärtäisi omaksi parhaakseen tulla ulos lähipäivinä =)

Riina-Niinalle ja muille supistusten kanssa tuskaileville tsemppiä! Eiköhän tuollaiset supitukset ala jo pikkuhiljaa työntämään vauvoja ulospäin =)

Mulla ei ole kyllä mitään ristiriitaista tässä tuntemuksessa, että haluan tytön ulos jo! Tietenkin järki sanoo, että hyvin voi vielä kuukausikin mennä ja että parempi vauvan on vielä masussa kellotella ja kerätä voimia ulkomaailmaan, mutta kun oma olo on niin vaikea.. :ashamed: :headwall:

Turvotusta on ollut sormissa kunnolla helteisinä päivinä, mutta tänään oli jo sen verran viileämpää, että sormus irtoaa, eikä jalatkaan ole niin kipeät kuin tähän asti iltaisin.

Huomenna taas neuvola. Nyt nukkumaan!

-ebbuliini ja neiti rv 37+4-
 
Päivällä neuvolassa.Ei vielä laittanut lähetettä vaan menen pe uudestaan,jos vaikka syntyis ennen sitä..mutta käynnistys varmaankin ke 20pvä..silloin 12pvää ylilasketun ajan-se kai aika mikä vaaditaan käynnistykseen....eli juhannus menis sairaalassa.Terkka suositteli olla 3pvää siellä-saa imetyksen kuntoon ja maito ehtii nousta.

Paino oli tippunut 700g viikossa..no vaatetuskin eri-nyt helle mekko..viimeksi hame ja t-paita,mutta varmaan vähän laskenut oikeastikin vaikka en ulkoilla ole kyenny.

Persus/iskiaskipu vaan kasvaa..saa nähdä mitä yöllä sanoo,kun pvän olen aikalailla jalkeilla ollut. :eek:

Kiitos Kreecher ja Teppana synnytys kertomuksista...Molemmilla suloiset pojat kuvissa

Katotaan tuoko tämä yö yllätyksiä kenellekään!

 
Hyvin nukuttu yö takana, poikanen heräsi pari kertaa syömään ja nukkui muuten ihan mallikkaasti. Sairaalassa heräsikin tunnin välein. Mutta nyt näköjään alkaa saada masunsa täyteen maidosta, niin ei tarvitse heräillä niin usein.

Lähdetään kohta ajelemaan vielä sairaalalle, että lääkäri saa tehdä kotiinlähtötarkastuksen! :D
Tarkastus siis täytyy käydä erikseen tekemässä, jos lähtee kotiin ennenkuin vauva on 2 vrk vanha. Tai siis näin meidän sairaalassa, niissä varmaan on poikkeuksia.

Nyt aamiaiselle, ihan kauheaa, kun koko ajan on järjetön nälkä! Mahaan mahtuu taas ruokaa ihan toisella tavalla ja kummasti tuo imetyskin kuluttaa jo nyt. Mulla on muuten komeammat tissit kuin Pamela Andersonilla kuunaan, eli maito noussut ja olo pinkeä...

Kreecher
 
Huomenta taas kerran kaikille kesämassuille, jo syntyneille ja uusille äiskille! Siis kyllä täällä kuhina käy, täällä meidän pinossa...Ihana lueskella synnärikertomuksia ja katsella niiiin ihania vauvakuvia :D

En edes muista mitä pitikään kommentoida :ashamed: , oma napa kun vaan on niin kovasti mielessä! Ainiin jotain oli jossain vaiheessa rintojen kasvusta. Eli omat, aikasemmin nysät, ovat niin totaalisen kovat ja täynnä, että ihan pahaa tekee. Ovat turvonneet ihan karmeisiin mittoihin nyt parin viikon aikana. Eli jos tuota masun möllykkää ei ois, kroppa ois aikasen herkku, ei mikään päärynä.....Ellei sit ota huomioon noita muhkuroita...Selluliittia tai jotain...Mut nou hätä, kyllä tällä iällä ja kohta viiden lapsen äitinä saa muhkuroitakin kantaa aivan tyytyväisenä :) ja ylpeenä! Odotan vaan niin kovasti, että sais omat, normaalit vaatteet päälleen...Onkohan kellään muulla näin? Jotenkin aika kyllästynyt olo olla löysissä verkkareissa, t-paidoissa joissa on jo "pussit" tullut vatsan ja tissien kohdalle. Äitiysfarkkuja en halua enää edes nähdä, vaikka ihanathan ne on olleet...Voi että miten tyhmää ja totaalisen pinnallista ajattelutapaa...
Huomenna neuvola, jouduin eilen soittamaan nlatädille, josko saisi nlalääkäriltä mulle reseptiä, ilman että joudun käymään katsottavana. Kun nuo Panacodit, joita äpkl.n lääkäri määräs noihin mun kipuihin ja suppareihin, ovat aivan liian vahvoja meikäläiselle! Ainakin päiväsaikaan otettavaksi...Tulee vaan karmee väsy ja pyörrytysolo ja se ei oo kivaa, kun näiden neljän murusen kanssa päivää kotona yrittää viettää :( Illalla sitten on eri asia...kun saa nukkua kuin tukki, aamuun saakka! Noh, odottelen soittoa nlatädiltä, mihin tulokseen päätyvät!

Su-ma välisenä yönä näin unta, että olimme kävelyllä mieheni kanssa karmeassa vesisateessa.Ilman vaatteita ja minulla oli aivan hirvittävä pissahätä...Mieheni sanoi että pissaisin seisovilteen! No, tein työtä käskettyä, mutta pissahätä kun loppui, jatkui kauhea valuminen sieltä jalkojen välistä. Eli vedet tuli unissa... Heräsin unen päätteeksi kauheaan pissahätään ja tarkistin heti lakanat! Ja tää oli ekakerta että pelkästään pissahätään herään kesken unien! No tosielämä oli unta kuivempaa. Siis voi ällötys noita uniakin... :headwall:

Mitäs muuta piti purkaa...Ainiin, tuo meidän pienin on ihan ihmeissään kun hänen pinniksensä on meidän huoneessa ja vauvan tavaroita siinä päällä! Joka päivä täytyy käydä se hakemassa pois sieltä roikkumasta ainakin 10 krt! Joku muukin oli ristiriitaisissa fiiliksissä Toisaalta toivois vaan saavansa nyytin kainaloon, ja toisaalta toivois että pysyis vielä pesässään...Itseäni pelotta/jännittää miten se vauva-arki sitten lähteekään käyntiin! Kun tuo vielä pienin on kohta myös isoveli!Apuvah :eek:
Ja tarkoitus oli tosissaankin, että tuo neljäs olisi ollut se viimeinen vauva meidän perheessä! Pelottaa, tuleeko hänestä kauhean mustasukkainen...Ja viime aikoina kun olen ollut huonossa kunnossa, tämä vilpertti, joka on ollut koko pienen ikänsä niin itsenäinen, koko ajan äidissä kiinni! Hui! mut ehkä nää fiilikset on aika normaaleita ?!

Ihanaa kun kaikista kuumin aika meni ainakin hetkellisesti ohi, jaksaa kantaa tätä masukkia melkosen hyvin! Olen päättänyt, että en stressaa enää syntymän ajankohdalla, tulee kun tulee. Kotona kuitenkin jo kaikki valmiina. Vielä tänään pitää laittaa ruokaa pakkaseen oikein urakalla ja leipoa...

Nyt toivottelen hyvät päivänjatkot ihan kaikille!
Olisi muuten kiva tietää kuinka monta meistä vielä on yhtenä kappaleena? Rade on niin kova, ettei päässä tunnu liikkuvan mitään...

Halit kaikille ja kiitos että olette olemassa, jokainen! Siis tää on niin ihana pino, kannustava ja fiiliksiä nostattava! Toivottavasti kesävauvapino tulee olemaan samantyyppinen...

:heart: mmelisin terkuin MHP ja masuasukki 37+5
 
Toivottavasti en nyt liian innoissani ja aikaisin kirjoita tätä, mutta...

Koko yö meni huonosti, kun supisteli enemmän tai vähemmän ja sain kaikkiaan nukuttua varmaan 2-3 tuntia.

Äsken heräsin ennen kasia menkkakipumaiseen supistukseen ja vessassa käydessä tuli verensekaista limaa (näin on tullut myös edellisien synnytysteni alussa)! =)

Kuuma viljapussi on tällä hetkellä paras ystäväni - se lievittää hieman alamahan ja -selän kipuja supistusten aikana.
Supistukset tulevat aikalailla viiden minuutin välein ja ovat kestoltaan vähintään puoli minuuttia. :x

Nyt seurailen tilannetta ja odottelen meneekö lapsivedet kotona vai voimistuvatko supistukset lähes sietämättömiksi.

Pitäisi herättää mies ja lapset (jotka jopa vielä nukkuvat :eek: ) ja sitten hipsin varmaankin lämpöiseen suihkuun.

Neuvolakin olisi iltapäivällä, mutta en tiedä pitäisikö sinne ilmoittaa, että tämän päiväinen käynti suuntautuukin mitä luultavammin synnärille eikä neuvolaan.

Vanhana "konkarina" uskon, että tänään tulee kyllä lähtö vauvanhakureissulle! =)

Tällaisissa tunnelmissa Riina-Niina ja satuaarre 40+0
 
Huomenia kaikille! Oon aika vähän pyörinyt näillä odotussivuilla, mutta nyt oli pakko tulla kattomaan miten muut voi. Ja paljon onnea jo vauvelin saaneille! :flower:

Mä luulin jo viime yönä, että tulis lähtö, mutta ei sittenkään. Suppareita tuli säännöllisen epäsäännöllisesti klo 19-03, mutta ei sittenkään tarpeeksi voimakkaita. Ei siis tullut kauheesti nukuttua, kun en ollut ennen kolmea nukkunut yhtään. Sitten piti käyttää esikko pissalla ja kohta vaihtaa seuraavalle kuivaa päälle, kun vaippa oli jostakin syystä vuotanut yli. Nyt väsyttäis. Suppareita tullut nyt aamullakin silloin tällöin, toivoisin niin kovasti jo lähtöä! Tänään mulla siis 38+6.

Onnellista loppuodotusta teille muillekin! Ja hermoja! Mulla on ainakin ollut hermo tavallista piukemmassa nää muutamat viimeset viikot...

Sopraano
 
Täällä ei ole tullut yön aikana lähtöä.... Ja tulikin nukuttua hyvin! :)

Paljon onnea Riina-Niinalle matkaan!! Kuulumisia odotellaan! :hug:

Musta taas tuntui kyllä eilen, että tässä samassa jamassa ollaan vielä kahden viikonkin päästä, mutta toivottavasti ei sentään... Pitäisi lakata ajattelemasta asiaa, mutta kyllähän tuo koko ajan silti pyörii mielessä..

Tänä aamuna muuten yhtäkkiä tuntui, että kohta tulee jotain ulos tuolta alapäästä ja vessassa sitten pyyhkiessä olikin taas iso keltainen limapallero paperissa.... Mä kun ihan luulin, että mulla ois limatulppa mennyt, mutta jos se onkin tullut jotenkin osissa?? Nyt oli kyllä eniten kerralla tullut, kun tosiaan tunsi, että jotain tulee nyt.

Joten toiveita elättelen, jos olisi ihan vika osa ja vaikka tästä se lähtisi.

-Hiiviö & Elvis 39+2-
 
Ihania synnytyskertomuksia jo käyty kirjoittelemassa!

Täällä nyt muuten hieman tylsiä juttuja. Aivan älytön kylkikramppi palasi taas, joka vaivasi tossa puolivälissä raskautta. Ei voi maata, istua tai seistä, kun yhtään missään ei oo hyvä! :/ Ja noi mun turvotukset on iltaisin aivan hirveät! Varsinkin oikea jalka on aivan limppu. Ja valivalivalivali... Kiitoksia kun sai rutista!

Mulla myös, Hiiviön tapaan, tulee pikkuhousuihin ajoittain paksumpaa keltaista limaa niin, että itse oikein tuntee, että nyt housuun tulee jotain. Muutenkin valvovuoto runsasta, mutta en sitä toki erikseen tunne. Eli oisko kyseessä limatulpan palasia, vai mitä?

Tänään jos jaksaisi silittää vaavin loput vaatteet, niin sitten kaikki alkaisi olla suht valmiina vauvan tuloon. Kun ei noilla helteillä toi silitys juuri kiinnostanut! Vauvantavarahankinnoista sen verran, että onko joku hankkinut kantoliinaa vauvalle? Kun itseä kovasti houkuttaisi. Jos ois helpompi ulkoilla vastasyntynyttä kantaen, kun on toi esikoinen ja koirakin taloudessa.

Esikoinen (melkein 3 v.) tänään aamupesuilla kysyi, että miksi sinä olet minun äiti? Siihen sitten vastasin, että kun sinäkin olet ollut äitin mahassa niin kuin vauva nyt. - Tuleeko se vauva sieltä sitten joskus pois? - Tulee juu, mutta ei sitä ihan tarkkaan tiedä koska. - Jaa, no tuleeko sitten keskiviikkona? :LOL: On niin ihanaa, kun hän pohdiskelevana luonteena on jo miettinyt paljon tätä vauva-asiaa, kun siitä hänen kanssaan on toki paljon puhuttukin. Ihmeen paljon tuon ikäinen jo tuntuu ymmärtävän, mutta vauvan tulon jälkeen sen todellisuuden vasta näkee...

Nyt hyvää päivänjatkoa kaikille!

Peppi ja vaavi 37+4
 
Edelleen kotosalla -onneksi :) . Mies on nyt jo sen verran hyvässä kunnossa, että nyt alan taas toivoa synnytystä.

Aamuyöllä supisteli suht kivuttomasti pari tuntia n. 10-15 minuutin välein, mutta sitten loppui. Aamulla sama toistui, mutta nyt taas ei mitään. Positiivista kuitenkin, että mullakin on alkanut jo tapahtua jotain. Aiemmin kun en ole edes tiennyt kunnolla, mitä supistelu on. Nytkin yöllä luulin heränneeni tavalliseen vatsakipuun, kunnes huomasin, että mun vatsakipu olikin aaltoilevaa mallia.

Nyt lähden hieman kävelylle, josko alkais supistukset uudestaan.

Masuasukin huolestunut pesä haikailee omia vaatteitaan. Sama täällä! Täytyy myöntää, että olen jopa kokeillut muutamia housuja, että onko mulla mitään toivoa enää ikinä koskaan mahtua niihin, kun tuntuu, että on reisiinkin tullut sen verran ylimääräistä tavaraa nyt raskausaikana. Lopputulos oli se, että menee varmaan aikansa, että omiin farkkuihini mahdun, mutta löysemmät housut mahtunevat toivottavasti melko pian. Tämän kesän muoti on muuten paitojen ja mekkojen osalta hyvin armollista meille synnyttäville. Kaupoissa on paljon paitoja, jotka jättävät mahan seudun väljäksi eli tuosta rintojen alta menee sellainen "nauha" tai tiukempi osio. Minä tykkään muutenkin tuollaisista paidoista, joten niitäpä mulla onkin kaapeissa jo ajalta ennen raskautta.

Nyt äkkiä ulos, kun aurinkokoin vielä hieman yrittää pilkahdella!

kesätuuli ja minari 40+2
 
Kylläpä tuli maattua n.12h kaiken kaikkiaan...välillä tietty hereillä ja 7 jogurtin kävin syömässä ensi nälkään.Ja edelleen väsyttää-se on tää pimeä ilma mikä tekee aina oloni raukeaksi.

Olin saanut vihdoin vastauksen ennustaja elliltä-lähetin kysymyksen 4.5 ja vaikka la oli 8.6 niin vasta tänään oli vastannu että 13.6 saadaan poika ja 30.6.2010 tyttö...Eli jos tohon vähän vois uskoa niin huomenna synnyttään-just joo :LOL: ...ei vaan aika kiva et uskalsi vastata la ajan jälkeenkin-voihan se vaikka jotain osata ennustaa :p

Mun tekis mieli lähteä kirppiksellä ajeleen-matkaa kestäis alle 10min/suunta..en vaan tiedä mitä vierastan autoilussa nyt kun synnytystä odotan.Ei se vauva hetkessä varmaan tupsahda maailmaan vaan ihan ajokuntoisena kotiin selviäisin....Ajeletteko te muut yksinänne vielä/lasten kanssa?

Riina-Niinalle nopeata synnytystä täältä päin toivottelen.

Ai niin eilen neuvolas huomattiin et vauva vaihtanut selkänsä toiselle reunalle..oli meinaan tosi kauan selkä vasenta kylkeäni vasten ja nyt sydänäänet olikin toisella puolella..eli toissa yönä humpsahtanut ympäri.Terkka sanoi et hyvä et vähän ruuvailee/siis pyörittää päällään alhaalla kun ympäri itsensä saanu.

Olo alkaa oleen kyllä aika tympeä..mies kyseli eilen neuvolan jälkeen no jaksanko käynnistykseen asti-HEI HALOO,miksi tarvii kysyä kun se on pakko sinne asti odottaa kunnes vauva maailmassa....Mut nyt kyllä lähden ajeleen..illalla kauppareissukin yhdesssä tiedossa.

Tää palsta on kyllä päivien pelastus! :hug:
 
Tänään oli neuvola,ei mitään uutta auringon alla... Kaikki ok, vauva hieman laskeutunut. Uusi aika ensi maanantaille,toivottavasti ei tarvi enää mennä.
Minä kyllä autoilen vielä, meinasin vielä lähteä sunnuntaina 50 km päähän pojan kanssa serkun rippijuhliin, jos olen vielä yhtenäisenä.

Aivan ihanat vauvakuvat oli illalla ilmaantunu! Niitä mielessä vaalien oli hyvä käydä nukkumaan ja haaveilla omasta pienokaisesta.

Helmiina rv 39+2
 
Pe-layönä (1-2.6.) meni lapsivedet ensimmäisen kerran n.klo.01.00. Siitä sitten valuikin joka kerta housut ihan märäksi, kun nousi sängystä vessaan. Aamulla soitin synnyttäjien vo:lle, että mitä teen (lapsivesi kirkasta). Sanoi, että siellä kuusi (6) perhettä jonossa, että voin hyvinkin olla kotona ja elää normaalia elämää, kunhan tullaan viimeistään illalla, jos veden valuminen jatkuu. Tähän päädyttiin, sillä minulla ei ollut ainuttakaan supistusta eikä kipua.

Vedet valui pitkin päivää. Sanoin miehelle, että kyllä meidän pitää illalla lähteä vo:lle.

Illalla lähdettiin sitten n.klo.20.00 vo:lle ja siellä vanhempi kätilö ottikin heti vastaan. Kätilö alkoi ottamaan sydänkäyrää ja kysyi sitten, kun makasin siinä, että missä minulla se vauva on. Kysyin, että mitä hän tuolla tarkoittaa. Sanoi, että kun mahaa ei ole . Siinä vaiheessa ajattelin, että voi V...nyt jo ammatti-ihmisetkin arvostelee massuani (kun muilta sitä oli tosiaan koko raskauden ajan saanut kuulla, ettei ole mahaa ollenkaan- olen eri mieltä). Sanoin vain, että kyllä se siellä on, johon kätilö, että hyvin olen saanut pidettyä sen piilossa. Loukkaannuin siinä tilanteessa kyllä tosissani !

Sydänkäyrä oli hyvä ja sitten kokeiltiin sisätilat, missä todettiin, että kanava hävinnyt kokonaan ja 3cm auki. Kätilö oli ihmeissään, kun en ole ollenkaan tuntenut supistuksia ja tilanne edennyt jo suhteellisen pitkälle. Koska supistuksia ei ollut, niin päätettiin, että osastolle pitää jäädä niitä odottamaan (olisin halunnut kotiin),koska tulehdusriski on olemassa. Mies kyseli aikooko vauva syntyä yöllä ja kätilö sanoi, että koska ei supistuksia, niin on epätodennäköistä, että syntyy, mutta että eihän sitä koskaan tiedä. Minua alkoi hermostuttamaan tosissaan ja sanoin, etten ole valmis synnyttämään. Kätilö kysyi ajattelinko asiaa silloin, kun tähän touhuun lähdin mukaan :).

Klo.21.00 aikaan jäin osastolle ja mies lähti kotiin. Olin päättänyt, etten halua miestä ponnistusvaiheeseen mukaan ja siitäkin vo:lla puhuttiin. Siellä kätilö minulta kuitenkin varmisteli, että soitanhan miehen kuitenkin paikalle sitten, kun synnytys alkaa. Lupasin soittaa. Kätilö harmitteli miehen puolesta, kun minä en halua häntä mukaan ponnistusvaiheeseen ja toinen haluaa selvästikin olla siinä. Olin mielestäni kuitenkin päätökseni tehnyt. Mies lähti ja minä ajattelin, että no niin- tänne jouduin sitten jäämään ja synnytyksen käynnistymisestä ei tietoakaan. Soitin äidille ja hän sanoi, että 100% varmasti syntyy tänä yönä ja minä valitin, kun ei supisteluja, mutta sanoi, että syntyy, kun auki ja kanava hävinnyt.

Joskus ennen puolta yötä sitten aloin tuntea omituista kipua alavatsalla. Ajattelin, että mitäs lie. Nopeasti kuitenkin kipu alkoi voimistua ja menin käytävälle hoitajia etsimään. Sanoin kivuista ja tarkisti sisätilat ja tilanne oli edelleen sama. Muistin sanoa, että olen tosi kipuherkkä, joten en tiennyt oliko oikeita supistuksia vai mitä. Olisi antanut minulle niitä rakkuloita, mutten halunnut, kun sanoin, että olen kuullut niiden sattuvan. Myönsi, että niin tekevät eikä voi luvata, että tehoavat. Sovittiin, että ottaisin Opamoxia ja särkylääkettä ja menisin suihkuun.

Kivut kuitenkin alkoivat yltymään ja en pystynyt olemaan missään asennossa. En ehtinyt saada mitään lääkitystä, kun sanottiin, että menen synnärille- sieltä tullaan hakemaan. Pyysin saada jotain lääkettä, mutta kuulemma siellä vasta. Hoitaja siinä osastolla totesi moneen kertaan, että pääsen kyllä helpolla, kun tilannne jo näin pitkällä ja nyt vasta alkaa supistelemaan, kun muut yleensä tuntee pitkään kipeitä supistuksia. Sanoin, ettei tämä järin helpolta kyllä tunnu !Supistukset tuntuivat alavatsalla. Minua tultiin hakemaan pyörätuolilla ja supistuksia oli koko ajan. Hoitaja, joka haki minut, hoki vain koko ajan: "pidä olkapäät rentona, olkapäät rentona"- tuntui, että voisin kuristaa sen. Sanoin, etten pysty ja käski pitämään kuitenkin ! Mitä väliä olkapäiden asennollakin on siinä tilanteessa!

Synnytyssalissa minut laitettiin suoraan sängylle ja tippaan ja sydänkäyrää jne. Pyysin vain saada lääkettä ja hoitajat kuulemma valmistelivat sitä. Olin uskomattoman kipeä. Ajattelin, etten koskaan tule selviämään tästä !Kello oli muistaakseni siinä vaiheessa puolen yön. Olin soittanut miehelle jo osastolta, kun hoitaja käski soittaa. Lääkärin odottaminen tuntui ikuisuudelta. Makasin jossain vaiheessa selkä oveenpäin ja ajattelin, että nyt lääkäri tuli, niin se olikin mieheni. Toinen yrittää tervehtiä ja sanoin, että sinäkö se oletkin vain, ajattelin, että lääkäri tuli :0/. Tulihan se ja alkoi vielä kättelemään; sanoin, että antaisi nyt vain sitä lääkettä. Spinaali minulle sitten laitettiin, kun muuta ei enää ehtinyt. Sanoin lääkärille, että laittaa heti kerralla kunnolla sitä ainetta, että sitten tehoaa !

Aluksi tuntui, että spinaali alkaa vaikuttamaan, kun tunsin jaloissa puutumista. Lääkäri sanoi, että se vaikuttaa n.1-2tuntia ja kätilö totesi siihen, että lapsi on syntynyt jo siinä vaiheessa. Minulla iski paniikki ja kysyin, että milloin sitten siirrytään synnytyssaliin, kun tuntuu, etten vielä ole valmis synnyttämään. Mies pyysi, etten selittäisi kätilölle, etten ole valmis synnyttämään. Kätilö totesi, että olen jo synnytyssalissa.

Kivut eivät hävinneet, vaan alavatsalla oli kamala polte ja kipu koko synnytyksen ajan. Kätilö oli todennut miehelle, ettei tiedä, miksei minulla lääkitys auta. Oksentamisen aloitin jo ensimmäisten supistusten aikaan ja se jatkui oikeastaan melkein koko synnytyksen ajan. Mies vaihteli oksennusastioita. Ilokaasua tarjottiin myös ja yritin sitä käyttää, mutta siitä meni pää vain sekaisin ja tuli entistä huonompi olo- kieltäydyin sitten ottamasta sitä ollenkaan enää loppujen lopuksi.

Jossain vaiheessa alkoi tuntumaan, että pitää ponnistaa. Synnytyksen jälkeen kysyin mieheltä, että miksi en saanut itse valita asentoa, vaan synnytin kylkiasennossa, kun kätilö sanoi jossain vaiheessa, etten enää saisi vaihtaa asentoa. Mies totesi, että kätilö oli pyytänyt minua valitsemaan mieluisan asennon, missä haluan ponnistaa, mutten ollut liikahtanut mihinkään.

Voivottelin koko ajan, että minuun sattuu ja etten pysty tähän ollenkaan. Kätilö totesi, ettei hän voi sille mitään, että sattuu- sanoin, että antaisi jotain lääkettä. No, ei antanut. Ponnistusvaihe tuntui tuskastuttavan pitkältä. Kertakaikkiaan ajattelin niiden kipujen kanssa, etten koskaan saa sitä vauvaa ulos ja sen muistin sanoa moneen kertaan. Mies yritti kannustaa ja silitellä vieressä ja sanoin, ettei koko ajan hokisi, että hyvä,hyvä...Kätilö hoki, etten saa päästää ääntäkään, kun se vie vain turhia voimia, vaan kaikki voimat pitää käyttää ponnistamiseen. Aina, kun vähänkään inahdin, niin hän pyysi olemaan hiljaa ja keskittymään ponnistamiseen. Sanoin, etten ymmärrä, miten jotkut tekee useampia lapsia, vaikka tietävät millaista tämä on ja totesin, etten koskaan enää tee yhtään lasta ! Aika tuntui todella pitkältä ja kysyin, onko se edes tulossa sieltä. Kätilö sanoi, että voin itse kokeilla, pää tuntuu selvästi- no en kokeillut. Jossain vaiheessa sanoi, että 5cm vielä jäljellä ja sanoin, että sehän on vaikka kuinka pitkä matka. Kätilön mielestä ei ollut.

Joka kerta, kun supisti oli pakko ponnistaa, muuten sitä kipua ei olisi kestänyt mitenkään(vaikka se varmaan synnytyksessä tarkoituksena). Ja tuntui, että koko ajan sanottiin, ettei enää pitkästi- ja mietin, että miten koko ajan voi enää olla vain vähän matkaa ja se ei tule pois. Pyysin, että kätilö ottaisi vauvan ulos sieltä ja hän kysyi, että miten sen oikein tekisi. Sanoin, että kunhan jotenkin. Ponnistuvaiheen aikana kätilö ehti poistuakin välillä huoneesta ja silloin iski epätoivo, että ei se ole edes tulossa, kun se kerran poistuu huoneestakin.

No, neiti kuitenkin syntyi 3.6.2007 klo.02.55 eikä itkenyt heti, mistä tietysti huolestuin. Kätilö kuitenkin sanoi, ettei heti pidäkään itkeä. Napanuora oli ollut kahdesti kaulan ympärillä, mitä minulle ei kerrottu vasta kuin jälkikäteen. Oli se uskomattoman helpottava tunne, kun vauva tuli ulos! Vauva nostettiin rinnan päälle ja minä en voinut uskoa, että se oli minun. Kysyinkin, että onko tämä minun omani. Siinä sitä sitten oltiin ja istukka tuli hyvin ulos (minkä otti pois siinä vauvan ollessa rinnallani) ja oli ehjä ja kaikinpuolin kunnossa. Repeämiä ei sinänsä tullut, kolme tikkiä laitettiin pintanaarmuihin varmuuden vuoksi. Mies meni siinä vaiheessa toisen hoitajan kanssa kylvettämään ja punnitsemaan jne. vauvaa. Neiti tosiaan painoi 2870g ja oli 49cm pitkä. 33cm päänympärys (ja hukkuu kaikkiin lakkeihin).

Synnytyksen kesto oli 4tuntia ja ponnistusvaihe 15min (mitä en voi uskoa- uskomattoman paljon sitä lyhyessä ajassa ehtii valittaa). Kauhean nopea synnytyshän minulla oli ensikertalaiseksi.

Vauva osasi heti imeä rintaa, kun aamulla sitten kuuden aikaan jo syötin ensimmäisen kerran. Koska alle 3kg vauva, niin pitää syöttää vähintään 3:n tunnin välein. Maitoa tulee aivan kamalasti, riittää luovutukseen saakka. Vauvalla oli tosiaan keltaisuutta, minkä vuoksi oltiin viikko sairaalassa. Oli uskomattoman tuskastuttavaa, tuntui, ettei koskaan päästä kotiin. 2xoli sinivalohoidossa ja kotona nyt tietysti ollaan sitten tarkkailtu kauheasti, ettei mitään vain ole. Pirteä (toisinaan vähän turhankin) on ja syö kamalasti. La:na päästiin sitten vihdoin pois ja oli tosi helpottavaa ! Uskomattoman paljon huolta sitä toisesta kantaa.

Mies oli ihan uskomattoman tärkeä tuki synnytyksessä, en varmasti olisi koskaan selvinnyt siitä ilman häntä ! Ei tullut mieleenkään siinä tilanteessa pyytää miestä poistumaan ponnistusvaiheen ajaksi.

Minulla ei oikeastaan ollut mitään vaivoja synnytyksen jälkeen. Wc:ssa käynnit sujuivat ja istumaan pystyi hyvin ja olisin ollut valmis lähtemään kotiin heti samana päivänä. Vauvaa hoidin itse koko ajan, kun oltiin sairaalassa- en nähnyt mitään järkeä siinä, että kätilöt hoitavat lastani, kun voin itse tehdä sen. Kysyin jo ensimmäisenä päivänä, että kauan pitää olla täällä. Oma kätilöni totesi, että olen kyllä uskomattoman hyvässä voinnissa heti (mutta ei päästänyt kotiin :).

Oli ihana tunne synnytyssalissa, kun maha laskeutui (koska minulla oli massua)! Tyttökin sai painoa hyvin jo sairaalassa, lähtiessä painoi 2970g. Kaksi päivää sairaalassaolon jälkeen tehtiin kotiinlähtötarkistus (vaikka jouduttiinkin jäämään pidempään) ja kokeiltiin, onko kohtu lähtenyt supistumaan. Kätilö paineli mahaani ja kysyi, että missä minulla edes on koko kohtu. Totesi sitten, että se on tainnut jo supistua niin hyvin, ettei hän enää pysty sitä edes kunnolla tuntemaan.

Jos sanotaan, että imetys lisää ruokahalua, niin ei minulla ainakaan. Tuntuu, ettei mikään oikein maistu. Saisihan tuo paino tippua, että näyttäisi edes ihmiseltä raskauden jälkeen :).

Kotona on mennyt mukavasti, on ihana päästä ulos kävelylle. Tosin taisin ekaksi kävelylenkiksi valita vähän turhan pitkää reissua, kun silmissä melkein sumeni, kun kotiin pääsi. On sitä tosiaan synnyttänyt, vaikkei siltä tunnukaan. Vauva herää kahden tunnin välein syömään, mikä on hyvä asia tässä vaiheessa, että saa painoa ja pysyy hyvässä voinnissa. Syöminen ja kakkaaminen sekä pissaaminen on ensiarvoisen tärkeää kuulemma siinä, ettei keltaisuutta tule.

Sellainen kertomus minulla.

Onnea kaikille vauvautuneille !

Pepsukka ja neiti 1vko+2pvä.
 
Ihana Niilo-vauvan kuva, kiitos teppana!
Hiiviö: sait kyllä tosi tylyä kohtelua ä-polilla. Ihme ettei lääkärit osaa ottaa potilasta huomioon. Höh, ihan kiukuttaa.
Pompula81: kyllä minäkin vie ajelen yksin ja lasten kanssa vaiks laskettu aika meni menojaan jo lauantaina. Tänään pitäis lähteä hakemaan kuopusta mummulasta 150 kilsan päästä. saas kattoo kuin käy..
mhp: kyllä mäkin jo mielellään haluisin käyttää tavallisia vaatteita. tuntuu et on aina samoissa housuissa tai sama hellemekko päällä. Eikä kyllä toivookaan et heti synnytyksen jälkeen mahtuis omiin vaatteisiin. Sen verran on tullut kiloja :p

paulaliina rv 40+3
 
Maanantaina tänne jouduin käynnisteltäväksi....noh...maanantaina sai 4 kertaa ½ tabua...tulos...ei supistuksia...ehkä vähä selkäkipua...Tänään oon nyt saanut 3 kertaa ½ tabua...ei supistuksia...vaan sitä selkäkipua vaan...mikä ei sit kyl avaa mitään paikkoja... :/ Kohdun suu hätinä yhdelle sormelle auki...Siis ei tuu mittään...tänään sit aamulla pyysin päästä kotiin kun ei kerran mittään tapahdu ja huomenna on kuitenkin välipäivä käynnistyksissä...noh aamulla lääkäri sanoi jyrkän ei...mut sit puhui kätilön kanssa ja lupas jutella lääkärin kanssa että jos ei klo 18 mennessä oon mitään edistymistä tapahtunut pääsen päiväksi kotiin ja ah ihanaa ens yöksi....saisi kunnolla nukkua omassa sängyssä jne...;)
Mut katotaan nyt mitä tää vipa tabu tekee...Torstaina aamulla tänne takas ja saan sit kokonaisia tabuja heti aamusta....joten katotaan mitä niillä tapahtuus... =) vaiko onko tässä taas sektio tulossa supistuksten puutteen takia!!!!

TV: Mantsu ja toukka 39+2
 
Meille syntyi 6.6.2007 klo 16.08 poika 3508g ja 51,8cm, pipo 34cm. Synnytys kesti n. 12h. Pojalla oli pieniä ongelmia joten joutui olemaan valvonnassa 3pvä keskolassa. Mutta nyt kaikki hyvin. Eilen kotiuduttiin sairaalasta. Yritän myöhemmin kirjoittaa synnytyskertomusta. Onnea myös muille vauvansa saanneille. ja tsemppiä vielä odottaville. :hug:
Mari-83- ja Vilivilperi 6 pvä
 

Yhteistyössä