~KesäMassut 2007~

Jooh, mäkin ajattelin tulla lurittelemaan tänne muutaman sanasen..

Noista limoista kun on ollut nyt puhe, niin kylläpäs rupesin elättelemään toiveita, että se sitten mullakin olis limatulppaa, joka hiljalleen valuu ulos.. Kun viime vkon ti olin siellä äippäpolilla käymässä, sen lapsivesiepäilyn takia.. Tosin se nyt oli täysin väritöntä ja hajutonta, mausta en osaa sanoa :LOL: :LOL: Kysyin siellä polilla myös tuosta tulehduksesta silloin, että kun vähän olisi sellainen olo, että "polttaisi" alapäässä ja on tullut tuota kellertävää valkovuotoa siitä asti, ainakin.. Mutta jos teillä jollain oli ollut tuota polttavaa tunnetta juuri ennen synnäriä, niin täällä ainakin minä olen ja peräpää tuntuis olevan kohtis kunnossa myöskin. Lukuunottamatta pientä vihlomista ja turvotusta tietenkin.. :) ja nyt näillä helteillä tuntuu kivasti jalkoväli hikoovankin, niin ettei tiedä enää, mistä tavara on kosteena :LOL: aikamoisia alapääjuttuja joo..

Lisäänpä vielä tohon pissan väriin, että mulla on koko raskausajan ollut ihan valtavan keltasta pissaa, siis siinä määrin, että alkujansa sen takia (+muita oireita) lähdin testaamaankin ja näin myöhemmin on hävettänyt vähäsen tuon pissanäytteen antaminen :snotty:

Mullakin taas toissailtana suppaili ihan kiitettävästi, sen verran, että rupesin miettimään sohvalta nousua seuraavan supparin tullessa, sen verran tekivät taasen kipeetäkin jo, mutta ei... niin ei.. :headwall: Aina ne tyssää, kun joko lähden liikkeelle tai päätän mennä nukkumaan, että kerkiää vähän huilaamaan, jos lähtö tulee.. Noh, nyt eilen tuli sellanen olo, että pysy siellä ainakin viikko vielä.. Kaippa se sitten nyt lähteekin syntymään suht kivuttomasti, kun en pidäkään enää mitään hätää sen kanssa itse.. :p

Eilen oli neuvolakin, kaikki ihan ok, rautaa tarvitsi silloin tällöin napsutella, kun synnärillä kuulemma on toivomus, että hemppa sais olla ainakin 120 synnyttään mennessä, mulla se oli 110. Laihtunutkin taas olin, kokonaista 100grammaa viikon aikana :D Niin ja tuo perhanan kohtumitta oli taas noussut 36 cm:n (kun viimeksi jo niin kivasti oli ja pysyi 35cm pari kertaa) tosin oli eri täti mittailemassakin, saavat ilmeisesti usein vähän eri mittoja, tällä olen lohduttautunut.. Vauva oli niin kiinnittynyt kuin olla ja voi ennen synnytystä..

Jatkanpa myöhemmin, lapset tarvii sapuskaa...

Jonna ja pikkuinen 38+5

Ai niin, kurjaa Pikkumyy että kävi noin.. Mutta eipä meistä kellään enää loppuviimeksi tässä kauaa mene ähkyillessä, taitaa olla kaikilla max se kolme viikkoa, toisilla paljon vähemmän, kyllä me kestetään, eiks jee? :hug:
(Mä en kyllä jaksais, kun tuli nää helteetkin.. :( )

Kävinpä ihan muuten vain tarkastuttavana neiti asukkaan tilanteen. Vettä oli niin kuin pitikin ja ja liikkeet näkyi kanssa..

Joo tosiaan tää on mulle neljäs vauva ja ikää on kertynyt 32 synnytyssairaala on toi seinäjoen keskussairaala.
Neuvola täti antoi ensviikolle ajan ja sanoiettä sitten laitetaan lähete käynnistykseen. Soitto perään kuulema auttaa. Jos saan ajan niin käynnistys olisi 15 tai 18 päivä tätä kuuta. Pitkäksi menee että heilahtaa.

Ihana lukea teidän juttuja

Limatulpasta: Itselläni en ole sitä huomanuut nyt, mutta luulisin että tuli tossa joku päivä keltaista litkua. Koko raskauden kyllä on tullut keltaista valkovuotoa, mutta tuo oli jotenkin erilaista.

Tänä aamuna istuin tietsalla tavallisesti niin tuntui kuin olsiin kussut housuuni. Paljoa sitä ei tullut ja sen jälkeen sitä ei enää tullut. Onko muilla ollut samanlaisia oireita.???

Turvotus on täälläkin löytänyt itsensä. Yritän juoda sen minkä kerkiän, mutta ei näytä tekevän tulosta kovinkaan paljon.

Mutta nyt pitää rientää lapsia laittamaan iltapalalle ja nukkumaan ..
Eiköhän ole joh aika jakautua

Sasatus 39+4

Eilen en päässyt enää ollenkaan kaksplussan sivuille sen jälkeen, kun piti siirtyä seuraavalle sivulle kesämassuissa.. Ärsyttää kun aina kun tulee yli päivän tauko niin luettavaa ja kommentoitavaa olisi niin paljon, ettei kestä istua niin kauaa koneella. :headwall:

MHP jäi ilmeisesti sitten synnyttämään kun ei ole lähtöilmoituksen jälkeen ilmoitellut itsestään! *muoks* Kiireessä jäi vika sivu lukematta kokonaan :ashamed: Olitkin sitten käynyt vaan kääntymässä. En kyllä itsekään olisi noilla suppareilla jäänyt enää kotiin ihmettelemään!

Sade74:llä on jännät paikat! Oikein paljon onnea maanantaille! Olisi niin kiva itsekin tietää päivä jolloin vauva syntyy. Nyt on vähän sellainen huomenna tai viiden viikon päästä olo, eli ei aavistustakaan...

Olin eilen neuvolassa ja siellä oli kaikki ok. Hurjasta turvotuksesta huolimatta painoa oli tullut vaan 400g/vk lisää, yhteensä on tullut nyt päälle 9 kg. Pissa oli puhdas ja verenpaineet kohdallaan eli onneksi ei mitään raskausmyrkytystä tarvitse pelätä vaikka turvotusta onkin inhottavan paljon. Vauva oli humpsahtanut ihan alas (th:n "..mutta missä sen pää on!!??" -huudahdus jaksaa vieläkin hymyilyttää :D ) ja sykkeet oli nyt 135 pintaan kun viimeksi oli vähän yli 120. Kysyin noista sykkeistä, että milloin ovat liian matalalla, niin th sanoi että jos jää alle 110, vaikka pystyssä mittaisi, niin sitten laitetaan polille tarkistuttamaan mistä johtuu.
Imetyksestä puhuttiin pitkät pätkät. Mulle jäi esikoisen lyhyestä osittaisesta imetyksestä paha mieli, kun olin valmistautunut imettämään vähintäänkin puolivuotiaaksi ja poika ei ymmärtänytkään juuri mitään tissin päälle. Th suositteli sellaista ihokontaktituubia heti ensipäivistä alkaen. Käykääpä kurkkaamassa mammaliina.fi -sivuilla millaisesta trikoopötköstä on kyse. Itse ainakin ihastuin ajatukseen. Toi 45 e on mielestäni aika kova hinta, mutta kyllähän tuollaisen saa itsekin tehtyä (teetettyä mun tapauksessani) =)

Mulla noi alamahasta reisiin leviävät viiltävät kivut on yltynyt jo hetkittäin sietämättömäksi. :( Välillä ihan joka askeleella sattuu niin paljon että joutuu kumarassa vääntätymään seinistä kiinni pitäen johonkin istumaan. Ei tee mieli lähteä mihinkään ihmisten ilmoille. On varmaan pelottava näky kun viimeisillään raskaana oleva nainen pitelee mahaansa naama vääränä ja vakuuttelee, ettei tässä mitään hätää ole... Eikä kyllä voi itsekään olla enää varma, että onko kyseessä ihan asiaankuuluvia harmittomia vihlasuja vai mitä ihmettä. Mies on ainakin vakuuttunut että synnytystä enteilee ja on vihdoinkin huolissaan mun voinnistani. Aikamoiset kivut pitikin saada ennen kun mies edes huomaa mun odottavan meille vauvaa :kieh:

Ja varmaan turha enää erikseen mainita, että mulla ei ole minkäänlaista hinkua siivota tai leipoa tai tehdä yhtään mitään muutakaan yleishyödyllistä. Pyykit saan jotenkin hoidettua ja pojan tarpeista huolehtiminen hoituu kivuista huolimatta ilmeisesti suunnattomalla äidin rakkauden voimalla. Eläköön einekset ja onneksi on tuo sittenkin niin ihana mies, joka hoitaa kodin! :heart:

K-HKS:ssa on kuulemma kovaa ruuhkaa kesäkuun loppuun asti. Yksistään meidän th:lla on 11 äitiä, joilla on la vielä tässä kuussa :eek: Sairaalassa on kyllä varauduttu siihen, että synnyttäjiä on paljon, mutta eipä se auta synnytyssalien tai osastopaikkojen määrään... Ja kyllä mua siltikin arveluttaa toi riittävä henkilökunnan määrä, kun kuitenkin on loma-aika parhaimmillaan mun la:n paikkeilla... Huomenna pitäisi mennä tutustumaan ko. sairaalaan.

Teppana: Sopiiko sitten, että mä otan sen viimeisen synnytyssalin jos satutaan samaan aikaan sairaalaan? Jos sulle kelpaa siivouskomerokin :LOL: ;) Ei vaan. Mä pidän kyllä jalat ristissä niin kauan, että jostain vapautuu paikka, jossa saa epiduraalin ja ilokaasua!

Nyt maate. Parin tunnin päästä mullakin on täysiaikainen kullannuppu masussa! =)

-ebbuliini ja neiti rv 36+6-

Irmelille voimia :hug:

Tervetuloa joukkoon Sasatus!

Mukavaa, että MHP palasit vielä odottelemaan kotiin (ja meidän luo), niin vauvakin ehtii saada lisäpäiviä masussasi...

Alkuperäinen kirjoittaja Riina-Niina:
Omaan napaan kuuluu omituista ja jatkuvaa oikean puolen kylkikramppia, joka on jatkunut koko päivän.
Kramppi hellittää hetkellisesti ainoastaan lepäämällä ja kahden pienen lapsen äitinä lepohetket on todella kortilla, joten kramppi tuntuu ihan koko ajan.
Toivottavasti kramppi laukeaisi ensi yön aikana tai tämä tuskainen olo jatkuu vielä huomennakin... :'(
Samainen kramppi jatkuu yhä?!?
Kun huomasin heti aamulla tutun kivun, aloin äkkiä tehdä jauhelihakeittoa ja makaronilaatikkoa pakastettavaksi, ettei sitten vauvan kanssa ekat päivät mene ruokaa laittaen (meillä kun tuo isäntä ei MUKA osaa laittaa ruokaa :headwall: ).
Päivällä sitten pitikin ottaa päiväunet kuopuksen kanssa, kun kylki oli taas tosi kipeä... :ashamed:

Tämä kuumuus tekee mut kyllä ihan kypsäksi ja jalat ovat tosi turvonneet - tahtoo jo synnyttämään! :attn:

Riina-Niina ja satuaarre 39+1 (nyt Diiliä kattomaan... )

Tänään käytiin tutustumassa synnytyssaliin ja -osastolle. Nyt ainakin tietää mihin sitä ollaan menossa sitten synnyttämään.

Huomenna olisi sitten se äitiyspolin aika vauvan kääntämistä varten, kun on tykkännyt vielä oleskella perätilassa. Saa nähdä olisiko vaikka yllättäen kääntynyt itsekseen? Nyt alkaa jo hieman kyseinen operaatio jännittämään, toivottavasti kuitenkin saan yön nukuttua.

Laittelin sitten tänään vauvansängyn aivan valmiiksi asti ja siirreettiin se jo meidän makkariin. Totesin miehelle että ihan kuin koko makuuhuone olisi jotenkin muuttunut kun siellä on vauvansänky valmiina odottamassa omaa vauvaa!

äippä-77 Rv36+5

Hauskoja noi pissajutut :LOL:

Päätin antaa miehen ihan suosiolla nukkua ja nousin pois sängystä. Suotta pitää sitä mun ähkimisellä ja puhkumisella hereillä.

Ihanasti sattuu toi juhannus silloin kun mulla on yliaikaiskontrolli. Siis jos menee sinne asti.Neuvolassa sanoi vaan että todennäköisesti jos paikat eiät ole yhtään auenneet niin sanovat vaan että läheppäs vielä kotiin juhannuksen viettoon. Sanoi että VOI olla, JOS tulevat tulokseen että mulla on selän kanssa tuskaa, niin käynnistelevät, mutta jos paikat oat vielä ihan kiinni, niin todennäköisesti ei. Mä en jumankauta ymmärrä, miten on mahdollista yhden elohiiren kanssa vaan levätä, niinkuin terveydenhoitaja antoi neuvoksi selkäsärkyyn. Ja jos vaan pystyy yhtään selällään olemaan niin kyllä se vauva sieltä ulos tulee, sanoo hän..

No kuiteskiin, kolmen viikon päästä viimeistään käynnistellään, ja sanoin tuossa miehelle että miten se kolme viikkoa tuntuukin nyt niin pitkältä ajalta? Kun jos olisi töissä, tai joku reissu tai juhlat kolmen viikon päästä niin aika menee aina ihan siivillä. Ja nyt se kolme viikkoa, tai siis vajaat tuntuu ihan ikuisuudelta.

Ja toisaalta etenkin kun joskus iltaisin saa kaksistaan istua sohvalla ja katsoa vaikka telkkaa, niin tuleekin yhtäkkiä sellainen olo että ei sillä vauvalla vielä mikään kiire ole, haluan saada olla miehen kanssa nyt näin vielä hetken, kohta on kaikki kuviot taas ihan eritavalla... Sillä tavalla vähän ikäänkuin kaiholla, vaikka tietty vauvaa odotetaan jo jännityksellä ;)

Irmeli jää nyt pohtimaan näitä elämän suuria kysymyksiä tänne ihan keskenään :LOL: .

Ai niin, MPH:llahan oli jo jännät paikat, hui...

Otsikko kertookin jo kaiken... Paitsi että perässä pitäisi olla vielä =) :D :attn: :wave:
Olisikohan tarpeeksi kuvaavia noi hymiöt?!?

Nyt alkaa vihdoin tuntua siltä, että tämä lapsi syntyykin joskus, nimittäin esikoisen aikana limatulppa tuli maanantaina ja lapsi syntyi keskiviikkona!

Ehkäpä parin päivän kuluttua meillä on vauva... :D

Riina-Niina ja satuaarre 39+2

Katselin tossa tv..koko illan maha ollut vähän väliä kovana..kuumia aaltoja tulee-ihan kuin saunassa olisi..äsken bongasin jo muutaman vihlasun mahassa kovettumisen yhteydessä..Vauva punkee alapäähän niin et tuntuu kuin ulos ois änkeämässä.En usko et lähtöä tulee,mutta mukava huomata erilaisia asioita tässäkin kehossa.
Yks hassu juttu,kun tuossa makasin sohvalla olin kuulevinani napsahduksen-siis mahasta...ennen en ole kuullut.Sen jälkeen pelkäsin nousta ylös jos vaikka merkki lapsivedon menosta..Onko muilla napsahdellu ennen synnytystä?
Nyt maate/hikoileen sänkyyn..öitä :)

Voi minkä menin tekemään. Heräsin aurigon paisteeseen, pissahätään ja janoon hetki sitten. Eilä oikein nukutakkaan. Kun olin käynyt vessassa, menin keittiöön juomaan. Yleensä juon vettä ja hipsin takaisin sänkyyn, ettei vauvalle tule niin aikainen yörytmi. :whistle: Mutta nyt oli niin kuuma olo. joten tulin koneelle ja join mehua! Ja arvatkaa vaan, heräskö tuo masukaveri siihen mehun sokeriin innoissaan ja möyrii masussa oikein terhakkaasti :headwall: Nyt ei äitiä enää nukuta...

Meren lähellä kun asutaan, niin täällä pyörii noita lokkeja oikein urakalla. En muista, että ne olis viime kesänä samalla tapaa kiljuneet, tosi ärsyttävää! Vaihtoehtona on tietysti pitää ovet ja ikkunat kiinni, mutta sitten ei ilma vaihdu yhtään. :kieh:

Nyt alkaa olla ne mun työhommat voiton puolella. Pääsee järjestelemään tätä kotia "vauvakuntoon". Miten sitä onkaan niin täydellisyyksien tavoittelija, että kaikki pitäis olla siivottu ja järjestelty, muuten ei vauva voisi tulla - vaikka kyllähän se voi! Ja tuleekin tasan siinä hetkessä kuin itse tykkää.

Pompula81 muistelisin joidenkin kesämassulaisten puhuneen tuosta napsahtelusta masusta. Synnytystä ne napsahtelut eivät kyllä tuossa kevättalvella vielä enteilleet, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Itselläni ei ole kokemusta siitä.

Riina-Niina ; hienoa kun bongasit limatulpan, ehkäpä se synnytys tuosta käynnistyy piakkoin!

Millaisia juhannussuunnitelmia teillä on, kun tämä vauva-hanke on tässä samaaan aikaan? Me ollaa oltu monta juhannusta venellä jossain saaristossa, mutta aika varmasti se jää nyt. Jos vauveli on syntynyt, taitaa olla niin pieni, ettei sen kanssa lähdetä mihinkään. Jos taas ei syntynyt, en itse uskalla lähteä mihinkään saaristoon.

Nyt alkaa jo itseä hiukan taas nukuttamaan - minulla on viime aikoina useana aamuna ollut näin.

Irmelille jaksamista siellä arjen puuhien keskellä niiden kipujen kanssa!

Ebbuliinille kans tseppiä! Ja toivotaan, että molemmat Teppaanan kanssa pääsisitte siihen sairaalaan ja sille osastolle, mihin haluatte. Se siivouskomeropaikka on kuulemma vapaa...

Mua alkoi yhtenä päivänä ahdistamaan se, että vauva on sitten koko ajan siinä. Muistanko oikein, että Naru ja joku muu pohti samaa asiaa jossain vaiheessa. Että tämä "itsekäs" elämänvaihe loppuu ja alkaa toisesta huolehtimisen vaihe.

Tänne saa ilmeisesti lisättyä netissä olevia kuviakin tätä nykyä. Taidan heti testata:

Muokkaus: Onnistui! Mukavaa kesäpäivää kaikille. Minä mene vielä takas nukkumaan.

Huomenia taas kesämassulaiset! =)

Hyvin nukuttu yö takana! Kyllä se on oikeesti niin älyttömän ihanaa kun saa nukuttua koko yön ilman että heräis edes pissille...Mies on alkanut lähtemään töihin jo 5.30 että jää sit enemmän aikaa olla meidänkin kanssa! Kyllä sille piti muutamaan otteeseen aiheesta sanoa, mutta lopulta taisi tajuta itsekin, että on se vaan aikasen rankkaa olla näitten 4.n kanssa kotosalla! Siis kaksi murkkua, yksi uhmis ja yksi taapero joka ehtii joka paikkaan...Nyökyttelin vaan aivan tyytyväisenä kun herra kertoi tulleensa sellaiseen tulokseen, että näin on parempi...ai ai noita miehiä! :)

Omaa napaa(taas kerran :ashamed: ) Joo masuasukki on nyt siis ollut melko rauhallinen tuolla pesässään, kyllä niitä liikkeitä bongailen, varsinkin kun pääsen vatupassiasentoon, vaikka lukemaan.Hän ei tykkää ollenkaan jos vaikka lehti tai kirja "nojaa" mahan päällä! Heti tulee sellaisia mielenosoituspotkuja! Joo ja toinen mikä saa aikaan oikein kunnon liikkeitä on noi ihanat twister-mehujätskit...Taitaa beibi ymmärtää namin päälle! :D Turvotusta löytyy nyt myös täältä suunnasta...Eilen illalla mies ihmetteli kovasti, että mikisi meikäläisen sääret kiiltää niin kovasti. Aloin itsekin oikein tarkistamaan asiaa, olinhan juuri tullut suihkusta enkä ollut vielä rasvauttanut itseäni(miehen homma siis) Eli säärien ja nilkkojen iho oli aivan piukeena ja edes nilkkaluita ei kunnolla erottanut. Muut turvotukset löytyykin sitten huulista...ihankuin silikoonia oisin pumpannut, sellaiset pusutörröttimet :LOL: ja tietenkin tuolta alapään huulista kans yök, sellaiset "lerpakkeet"... :eek:
Ainiin unohdin eilen kertoo noita muita arvoja mitä siellä sairaalassa otettiin: eli painoa oli tullut vähän yli kg viikossa ( nyt on siis tullut yhteensä 12 kg), verenpaineet hyvät 127/80, pissa puhdas, Sf-mitta pudonnut 33cm.n, vauvan paino 3000gr, rt, sykkeet 140 ja liikkeet ++
Eilen muuten soitti tämä meijän ihana neuvolatäti ja kyseli kuulumisia...Olin nimittäin siinä tiistai hässäkässä unohtanut senpäiväsen neuvolakäynnin kokonaan. Sain ajan ensi viikon keskiviikolle, ja nyt tuntuu jo siltä että oikeasti ollaan menossa loppusuoralla kun noi neuvolakäynnitkin tihenee...jee. Ainiin ja jos huomiseen mennessä ei kuulu äippäpolilta mitään täytyy soittaa sinne ja tilata vielä yksi ultra...Mulla kun bongattiin silloin alkuaraskaudesta sitä sokeria. Tuntuu vähän hölmöltä, kun vasta tiistaina näin vauvaa kuvaruudusta ja nyt sit ens viikolla jossain vaiheessa uudestaan...Ei siinä siis mitään, kyllä mielelläni näen hänet, mutta kun tuntuu, että kaikki paikkakuntamme äidit eivät saa näitä ultrakäyntejä kuin vaan parit koko raskauden aikana.

Eilen illalla kun lapset jo nukkuivat, siis nuo pienimmät...Otimme miehen kanssa hieman laatuaikaa ihan kahdestaan! Siis joo, käytiin ostamassa ihanat hampurilaiset tuolta nakkikiskalta ja suunnattiin rantaan mutustelemaan...Ihan niinkuin jotkut nuoremmat vastarakastuneet, hih!
Aateltiin vaan että kohta tällaiset "omanajan otot" tulevat olemaan kortilla...Oli siis aivan herkkua olla miehen kanssa ihan kahelleen, siinä toisen jalkojen välissä mussutella hampparii ja katella vesilintuja...Romanttista ja jotenkin kauheen hellyyttävää...vai?=)Ei kauhee, toi kuvaus vois sopia johonkin aivan muuhunkin...Apuvah, olen jo aivan pistoksissani ja kaksmielinen! Anteeksi :ashamed: Sitä se seksinpuute teettää :(

Masun napsahduksista Omalla kohdallani napsahdukset kuuluivat viimeisimmän kerran vuonna 2005, 28 lokakuuta! Eli oltiin juuri alkamassa miehen kanssa provopupuilemaan..Just kun olin saanut hyvän asennon ja tilanne silleen, kuului kaksi napsahdusta ja vedet virtas lakanoille! Puolentoista tunnin päästä syntyi sitten meidän taapero...Et näin meillä.
Nyt kyllä lopettelen tai tapan teidät tylsyyteen näillä mun seksijutuilla :|

Kaunista ja ihanaa päivänjatkoa kaikille, Irmelille ja Riina-Niinalle voimia kipuilujen ja kramppien kanssa! Siis rade aivan kauhea, enkä muista mitä kaikkea piti kaikille toivotella....Mut paljon kaikkea mitä tarvitsette, KAIKILLE :headwall: tulikohan tarpeeksi epäselvästi?=)! Ja Ebbuliini, samoissa mennään vieläkin...Huomasin just että olin lisännyt rv.n yhden päivän liikaa!

Eli heipsanhei kaikille teille murusille jotka joka päivä jaksatte olla siellä koneen äärellä! toivottelee MHP ja masuasukki 37 viikkoo just tänään...

Huomenia täältäkin!

Kohta lähdetään poikien kanssa ajelemaan Selloon, pidetään shoppailupäivää kaverin ja hänen lastensa kanssa. Synnytyksestä ei merkkiäkään, eikä tuo nyt niin haittaakaan, mieli hinkuu kovasti ylihuomisiin tupareihin ja lapsetkin menevät iltakylään anoppilaan. (Täytyy käydä tarkastamassa wc:n pyyhetilanne, jos muistatte sen vessapyyhejutun... ;) ) Ei ollakaan käyty miehen kanssa kahdestaan missään sitten joulukuun, jolloin oltiin paikallisen VPK:n pikkujouluissa. Ja pieni epäilys on, ettei sitten hetkeen tartte kahdestaan mihinkään mennäkään. Aivan ihanalta kuulosti tuo MHPn ja miehensä rantareissu! Just tuommoisia "irtiottoja" minäkin kaipaan, en siis niinkään niitä baarireissuja, jotka tosin nyt savuttomien ravintoloiden myötä varmaan muuttuvat mukavammiksi nekin.

Ihana toi Joninan kuva! Tulee niin kesäinen mieli, kun ootte laittanu noita kesäkuvia! Lisää vaan, jos jollain on joku kiva kuva! Mullakin on yksi aivan ihana uimarantakuva jossain, täytyykin etsiä...

Irmeli sen tosiaan sanoi (kirjoitti): kolmen viikon päästä on ihan varmasti vauva jo sylissä! :eek:
Aika hurjaa, kuulostaa lyhyeltä ajalta ja toisaalta ikuisuudelta. Mulla on molemmat pojat syntyneet 39+4, eli jos tämä noudattaisi samaa kaavaa, olisi vauva maailmassa ensi tiistaina. Kovasti tässä näköjään vaan yrittää itseään huiputtaa...
Jotenkin vain toivoisin, ettei vauva synny viikonlopun aikana, haluaisin pojat mieluummin hoitoon omille vanhemmilleni tai siskolleni, kuin anoppilaan. En edes osaa sanoa, miksi. Kyllä ne osaavat lapsia hoitaa. Kasvatusnäkemykseni vain ovat yhtenevämmät omien vanhempieni kanssa, luonnollisesti. Tosin miehenikin kasvatusnäkemykset linjailevat enemmän minun vanhempieni linjoja... Tai sitten mies-rukka on luovuttanut ja tekee niinkuin vaimo käskee. Mutta ihan hölmöä, että luotan enemmän 18-vuotiaaseen, lapsettomaan pikkusiskooni, kuin anoppiin, jolla on kolme lasta, 5 lastenlasta ja joka on perhepäivähoitaja! Kaikkea se yksi sontainen vessapyyhe teettääkin...

Njoo. Pojat näköjään kaivavat kaapeista kuivia näkkäreitä. Olisikohan aika mennä laittamaan heille aamiaista nokan eteen... :p

Ihanaa ja iloista kesäpäivää, supparituulia kaikille haluaville puhaltelen: :eek: :whistle:

Kreecher ja Antero 38+6

Tuosta hoitopaikasta synnytyksen aikana on meilläkin ollut vähän närää. Mun äiti luonnollisesti haluais, ja minä haluaisin viedä tytön synnytyksen ajaksi hänelle hoitoon. Silloin kun tyttö syntyi, asuttiin 300km:n päässä, eikä tuore mummi nähnyt vauvaa kuin vasta 1kk:n iässä. Ymmärrän ihan hyvin miksi haluaa näin. Tekee kaksivuorotyötä, mutta on töissä ilmoittanut että jää siksi aikaa kotiin kun olen synnyttämässä.

No, mies haluaa taas viedä lapsen/lapset omalle äitilleen. Miehen tyttö tulee sunnuntaina meille taas kahdeksi viikoksi. Senkin takia olisin toivonut että vauva syntyy ennen sitä... Kun hommaa on muutenkin jo valmiiksi. Meinasi oikein riita syntyä asiasta. Miehen äiti on kanssa perhepäivähoitaja ja aina kotona, mutta jotenkin haluaisin silti viedä likan/likat omalle äitilleni...

Ja sanoin miehelle, että mun äiti oikeasti haluaa että tyttö/tytöt menee sinne, niin vastasi vaan että niin taitaa hänenkin äiti haluta.

Eli tilanne ja paikka meillä vielä auki, taidan tosin käyttää synnyttäjän oikeutta ja silloin lähtiessä vaan sanoa, että MUN äitille, dänks. Molemmat asuu vielä matkan varrella, joten maantieteellisesti ei merkitystä.

Mä haluisin muutenkin olla epäreilu ja pyytää että miehen tyttö olisi äitillään siihen asti kun vauva syntyy, mutta niin kai en voi tehdä. Haluisin viettää oman tytön kanssa aikaa nyt niin paljon kuin mahdollista, mies tekee tosi pitkää päivää ja on himassa aina vasta joskus n. 19.00 aikaan illalla ja aina se eka viikko menee kaikkien totutellessa tilanteeseen, kauhee häsellys päällä ja moneen kertaan käydään läpi että miten meillä asiat taas tehtiin. Tuplasti mulle duunia, ja miehen ratkasu on se että viedään lapset päiväksi hänen äitilleen. Mutta mä en taas kaipaa sitä, vaan sitä että saan olla tyttöni kanssa.

Itsekäs minä... miehelle kun asiasta sanoo, niin suuttuu. mutta silti venyttää omaa päiväänsä aina pitkälle, jeesustelee sitten kun sanon asiat suoraan. Esim. viime vuonnakin tyttö oli meillä koko juhannuksen, mutta ei noiden pyhien kanssa mene vissiin että ihan vuorotellen..

Syksyllä onneks helpottuu kun alkaa olla meillä joka toisen viikonlopun. Asutaan eri kunnissa ja alkaa eskari. Tähän asti ollutkin aikamoista avohärdelliä kaikki.. On sekasin lapsi, sisarpuolet, vanhemmat ja kaikki muut.

Tulipas taas tilitettyä.. Sori..

Ei enää tahdo yöunet riittää, vaikka niitä kuinka venyttäisi. Nousinkin tänään i´han suosiolla miehen kanssa yhtä aikaa ja otan sitten päiväunet joskus iltapäivällä...

Ukkelilla on työurakka (historiikin kirjoittaminen) ihan loppusuoralla, ja tuskailee sitä koko ajan, kun häntä hermostuttaa että ehtiikö valmiiksi ennen vauvan syntymää niin kuin suunnitelma oli. Toivottavasti ehtii, että saadaan sitten olla kolmestaan kotona ja tutustua kaikessa rauhassa uuteen tulokkaaseen.

Minäkin koitan sitkeästi pitää kiinni tuosta "vielä kolme viikkoa" -mielikuvasta. Jos aika ei kävisi silleen niin pitkäksi.

Kreecher, ei tuota kakkapyyhejuttua voi unohtaa. :D Asiasta toiseen, minkä takia lihat pitää laittaa vasta kuumalle pannulle? Tai siis joku sanoi, että ne nesteet ei saisi tulla ulos, mutta vaikuttaako se muuhun kuin lihojen mehevyyteen?

Tässä tällä kertaa. Jakautukaahan jo, että saadaan lisää synnytyskertomuksia ja vauvakuvia! =)

Irmelille (ja muillekin uusperheellisille) jaksamista tuon tilanteen kanssa. Monta kertaa olen miettinyt, riittäisikö mulla rakkautta ja kärsivällisyyttä toisten lapsille, ja joka kerta olen päätynyt siihen, että mitä luultavimmin ainakin melko huonosti. Hattua nostan kaksin käsin!

Liha laitetaan kuumalle pannulle juurikin siksi, että kuuma sulkee lihassyyt ja lihan nesteet eivät pääse valumaan ulos, eli lihan ei kuivu. Muuta käytännön merkitystä asialla ei ole.

Pyörittiin koko aamupäivä Sellossa, ostin vauvalle vauvakirjan, pojille sukkia ja itselleni muutaman topin ja hiusnipsuja. Mä olen ihan hulluna kaikkiin erilaisiin hiusnipsuttimiin! Silti tulee turhan usein sorruttua siihen perusponihäntään...

Ihana tuhina kuuluu, kun pojat vetää päiväunia. Jos ois fiksu, laittaisi itkuhälyttimen päälle ja menisi kitkemään loppuun tuon keskeneräisen kukkapenkin. Taidanpa kuitenkin käpertyä tuonne esikoisen viereen ottamaan pikku tirsat itsekin. Eikös sekin ole viisasta: jos vaikka synnytys sattuu käynnistymään yöllä, niin on edes jossain välissä tullut nukuttua! :D

Kreecher

Täällä on ollu mielenkiintoinen viime yö, kun vessasta noustessa liris vaan reisiä pitkin lämmintä vettä noin desin verran. Soitin innoissani synnärille ja käskivät sinne. Noh, koko sinä aikana kotoa sairaalalle ei tullut siteeseen mitään ja sairaalassa kävelyttivät mua muutaman tunnin ympäriinsä eikä vieläkään tullut lisää. En päässyt lääkärille vaik olisin halunnu, käskivät vaan mennä kotiin ja sanoivat että jos lapsivettä olisi niin tihuttaisi kyllä jatkuvasti. Ja mäkun yritin sanoa ettei se nyt vois olla muutakaan...

Kotiin tultiin ja oon nukkunu nyt muutaman tunnin. Kun heräsin ja nousin vessaan niin taas loris vaan reisiä pitkin ja meni makkarin matot ja kaikki. Taas tuli sellai desin verran. Ja taas kohta lähdetään synnärille näyttäytymään..vaikka jo aamulla sanoin että mitä jos kalvoissa on yläällä reikä mistä tulee aina vaakatason jälkeen niin eivät korvaansa lotkauttaneet. Nyt äsken puhelimessa tuntui kätilökin tuohon mahdollisuuteen uskovan. Eli kohta taas mennään ja piti varautua jäämään osastolle jos on vaan pieni reikä eikä vielä synnytys käynnissä.

|O :D :headwall: :kieh: :eek: :ashamed: :/ fiilikset on sellaiset ettei osaa itekkää sanoa. Aamulla itketti ns "hukkareissu" kotiin tultaessa niiin paljon. että jos nyt tämäkin sitten tulee sellaiseksi...

Tuli niin vaan omaa napaa ja taas ihan puskista kun en niin aktiivipalstailija ole, mutta ehkä skippasitte jollei jaksa lukea B)

vuotava vauvaunelma 38+4

Ja taas on joku lähdössä :D Eiköhän tuo vauvaunelma ole lapsivettä!!! Tai ainakin toivotaan niin, että saisit jäädä vauvan hakuun :heart:

MHP:n oireet kyllä kuulostavat siltä, ettei kovin kauan voi enää kestää. Hyvä, että vauva vielä muutaman päivän ainakin kasvaa massussa. Mutta minä olisin ollut kans menossa jo noilla oireilla synnyttämään :D

Täällä ei muuta kuin kova alakerran kipuilu ja märät aluhousut eli eipä juuri mitään...toisaalta ei tarvikaan, kun nenä on niin tukossa ettei tällä kärsällä synnyttämään voi lähteä :p

auramaria ja 39 tasan

Huh hellettä! Nyt olis kyllä jo ihanaa, jos se vauva olis maailmassa. Huomenna aamulla terveydenhoitaja, kävin antamassa viikottaisen pissanäytteen sekä halus nähdä Hb:n, joten pieni verenkuva otettiin kanssa. Mies toi jo varmuuden vuoksi apteekista rautakuurin, että jos on laskenut niin ehtii vielä ennen synnytystä? syödä kuurin.

Toikin on niin absurdi käsite, että ennen synnytystä. Kukapa tosiaan (paitsi Sade) tietää, koska tässä lähtö tulee.

Ampiaisia näyttää lentävän sisään, kun pidän ovia ja ikkunoita auki tuuletuksen vuoksi. Meillä täällä yläkerroksissa (6. krs) vaihtuu ilma kuitenkin ihan kivasti.

No, nyt lähden käymään kaupungilla. Illalla taas koneelle (luultavasti)

onpas kyllä ihana kesä tullu, mut mua vaan ahistaa ku ei pää kestä tuota auringon paistetta. oon saanu olla onnellinen ku migreeni ei oo vaivannu odotusaikana eikä esikon odotuksenkaan aikaan, viime kesänä muistan pari kohtausta olleen ja talvella oisko ollu kerran mut vois sanoa et parivuotta lähes "oireeton" ollu. nyt sit oli toissa päivänä, tosin melko lievä mut niinku ois joku pikku ukko lekalla hakannu päähän...ja kun lääkkeitä kun ei saa ottaa imetyksen aikaan kun banadol ei tosiaan auta mihinkään!!muutenkin kun melkoinen "pilleristi" ollut... :/

no mut meillä on vauva-arki lähtenyt hyvin käyntiin, poika nukkuu melko hyvin, ja syö ja kakkii... :LOL: siinäpä ne tärkeimmät :p
Kovasti syö ja pulskistunut on.. toivottavasti tää oma maito vaan piisais ees pari kk!!!!
Esikko meinaa olla vähän mustis(yllätys yllätys) ja aina "tilaisuuden tullen" koittaa päästä lyömään tai nipistelemään pikku veikkaa, ja alkuu oli tosi kiukkunen kun ei aina huomiota riittänyt hänelle asti, mut onneksi kuitenki on tyytyväinen/hyvä uninen vauva(ainakin vielä ) ni riittää melko paljon aikaa isommallekki.

joku kyseli synnytys asennoista minä olen molemmat synnyttänyt siinä ?pöydällä? siis puoli istuvassa asennossa, tällä kertaa oisin halunnut kokeilla jakkaraa, mut en enää ponnistamisen tuskissa sitä ees pyytänyt vaan hyppäsin äkkiä pöydälle ja ponnistamaan.
Itellä hyvät kokemukset kyllä tuosta, molemmilta kerroilta.
Ja tais olla keskustelua siitä synnytyksen käynnistymisesta/viikoista. minulla siis esikko supistuksilla 37+4 ja tämä toinen myös supistuksilla 38+2 kalvot on puhkaistu molemmilla kerroilla.

mut pitääpä alkaa nyt syömään kun molemmat poitsut nukkuu, mut koitan nyt vähä useammin käydä teitä kattomassa... :)
ja tsemppiä kaikille synnyttämässä oleville/lähteville ja jaksuja kaikille vaivoista kärsiville ja muutenki kaikille tasa puolisesti!

äippä-88 ja poitsu 2vko2pvä

Moi kaikille!

Vauvaunelmalle ihan ekaks isot peukut, että oli tosiaan vettä ja pääsisit tositoimiin! Hukkareissut on tosiaan pettymyksiä... Tiedän. :hug: Voimia ja tsemppiä sinne, jos toimiin pääset! Tuu sit kertoon kuulumisia. Äläkä yhtään o vaatimaton siellä... Kaikki yhtä tärkeitä tässä porukassa, oli aktiivinen tai ei. :)

Kreecher... Täällä nukuskellaan myös päikkäreitä. Tänään oon kans ollu (maanantain tapaan) niin väsy, ettei o paljo virtaa löytynyt. Oon kyllä jotain onneks aikaseks saanut. Tiistain vastainen yöhän meni suppareitten välejä torkkuessa, joten kyllä ne unet aina tarpeeseen tulee. Että kauniita unia sinnekin! :)

Tosta lihan laitamisesta kuumalle pannulle tulikin mieleen... Meillä kun ei voi teflonia käyttää noitten tirppojen takia, niin kirosin alkuun eräänkin kerran lihan tarttumista siihen valuraudalle. Sit joku fiksu tajus muistuttaa tätä hätästä tumpeloa, että kannattaa laittaa liha huoneen lämpöisenä siihen paistuun, niin sujuu paremmin. :ashamed: No, eipä ookaan ollu ongelmaa sen jälkeen ja jopa lätyt osaan nykyään sillä pannulla paistaa... Tosin kääntämistä en edes yritä heittämällä, kun on niin julmetun painava se pannu. :LOL:

Nälkähän tässä tulee... :p

Ja Kreecher vielä... Ei todellakaan voi sitä kakkapyyhejuttua unohtaa! Että ymmärrystä löytyy täältäkin... :D

Irmelille voimia ja kärsivällisyyttä! :hug: Mun mielestä et tekis väärin, jos pyytäisit että miehen tyttö olis äidillään siihen asti, että vauva syntyy ja totutte uuteen tilanteeseen. Parempi vaikka sillai, että olis vähemmän aikaa käymässä, jos ei kokonaan pois. Kyllä toi on sulle sen verran vaativan kuulonen tilanne, että luulis toisten ymmärtävän. Kyse on kuitenki väliaikasesta ratkasusta. Kuuntele vaan ittees ja tee päätökset omien voimien mukaan.

Meillä menis tollasessa tilanteessa lapsi / lapset hoitoon sille, johon mä enemmän luotan kasvatusasioissa... Tällä hetkellä mun äiti on niin kova touhottaja, että valinta olis anoppi. Eikä millään pahalla omaa mutsia kohtaan. Mitä mieltä muut on... Saako äiti olla "itsekäs" ja valita lapsille hoitajan oman luottamuksensa perusteella? Mun mielestä saa, koska pitää voida rauhassa keskittyä synnytykseen ja vauvaan. Onkohan mulla turhankin vahva temperamentti...? :whistle:

MHP:llä ja miehellä ihana reissu! :heart: Eikä yhtään teiniä tai muuta... Ihana! Just tollaset pienet jutut on monesti niitä parhaita. Ja sehän on vaan ihana juttu, jos tulee sellanen "vastarakastunut nuoripari" -fiilis. :D

Mä olin kanssa varma, että MHP tulee takas nyytin kanssa... Mäkään en olis tossa vaiheessa edes miettiny kotiin jäämistä, joten suotta nolostelet. :) Yllättävää tosiaan toi, että limatulppa voi olla ihan juoksevaa... (Nimim. toinen tarkistuksella käynyt nolostelija ;))

Leposupistuksista on ollu puhetta... Mulla menee välillä niin, että suppailu rauhottuu, kun rauhotun istuun tai lepäileen. Mut sit taas joskus suppailee säännöllisen olosesti myös levossa, niin ku tiistain vastasena yönä esimerkiks ja tänään päikkäreillä. Nytkin suppailee, mut kivuttomasti... Eli juilinta jäi ns. petiin. En sit tiedä tarkottaako toi mitään.

Pompula... Vaikee sanoo mitä nesteitä sul on tullu. Mullakin tosin välillä pissaa fuskaa, jos vauva muksii rakkoon, mut en o kiinnittäny huomioo jääkö siitä tahraa pöksyihin (tai suojaan). Ei näistä raskauden aikasista vuodoista näköjään tiedä, kun hormonit saa aikaan niin monenlaista ja on niin yksilöllisiä juttuja... Mut hauska keskustella tällasia lima- ja muita eritejuttuja. :LOL:

Jonnakar... Juu, kestetään toki. Ei tosiaan kauaa mene enää kellään nyytin saantiin. :) Sitä vaan on niin kovin malttamaton, kun kovasti oottaa... Mut nyt mäkin siis venailen ihan rauhassa, vaikkakin aloin googletella vyöhyketerapeutteja varmuuden vuoks. Mä kun en lääkkeellistä käynnistystä haluais, jos niin paljon yli menee.

Riina-Niinalle krampittomia päiviä! Onnea limatulpan bongaamisesta! :D

Juhannussuunnitelmia ei tietääkseni meillä o vielä tehty... Aika rauhallisissa merkeisä varmaan taas vietellään. Viimekin jussina oltiin omassa pihassa, grillattiin ja naukkailtiin olutta, juhannuspäivänä vietettiin iltaa siskon luona. Tänä kesänä saattaa olla ohjelma aika vastaava, tosin mulla juomien osalta tietysti alkoton. Mut ei o vielä tosiaan sovittu mitään. Tiedä vaikka olisin synnärillä... :LOL:

Jonina... Mä oon ollu vesillä ekan kerran viikon ikäsenä ja telttailemassa saaressa, tosin ihan sisävesillä. Kyllä se siis vauvankin kanssa onnistuu, mut jakautumattomana en uskaltais lähtee... Ihan just sen takia, jos vauva päättääkin syntyä kesken reissun.

Äippä88:n kuulumisia oli kiva lukea. :) Kiva, että ehditte te vauvaantuneetkin välillä päivistä ja fiiliksistä kertomaan. :)

Juup... Sit vähän omaa napaa. Eilen nukuin pitkät päikkärit ja silti ihan hyvät yöunet. Tänään taas paikkäreillä vierähti kolme tuntia ja edelleen on sellanen fiilis, että vois mennä uudestaan tai ainaki aikaseen nukkumaan. Tuli heti sellanen fiilis, että näinköhän menee ens yö torkkumiseks... Mutta enpäs uskalla toivoa. Illan aikana ajattelin vielä vähän leipoa, että on sitten vieraille jotain omatekoistakin tarjota.

Tää taitaa riittää tältä kerralta... Palaillaan taas. :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+6 (eli huomenna se odotettu laskettu :) )

Tänään oli heti aamusta se äitiyspolin aika. Ensin piti antaa pissanäyte, joka oli puhdas. RR samaa tasoa kuin neuvolassa. Sitten ottivat sydänkäyrää 20min, vauva kovasti potki anturia, ei vissiin oikein pitänyt tästä. Sitten lääkäri katsoi ultralla ja vauva voi oikein hyvin, painoarvioksi sai 2700g (Rv36+6) sanoi että sirpakka vauva, lapsivettä oli kuulemma nihkeästi, mutta kuitenkin sen verran että pystyivät yrittämään vauvan kääntämistä. Sitten yrittivät kääntää vauvaa vatsanpeitteiden päältä, vauva seurasi hetken aikaa perässä, mutta kun lääkäri päästi irti mahasta niin vauva heti nousi takaisin pystyasentoon. Eivät siis saaneet käännettyä vauvaa, taitaa olla joko varsin itsepäinen tapaus tai sitten hänen on vaan parempi olla perätilassa. Toimenpiteen jälkeen ottivat vielä pitkän pätkän sydänkäyrää, vauva voi koko ajan hyvin. Lääkäri sanoi että alalantio tuntuu riittävän suurelta perätila synnytykseen. Polin jälkeen kävin vielä lantion röntgenkuvassa, siitä saan vastauksen huomenna. Jos siinäkään ei ole mitään sanottavaa niin sovittiin että näillä tiedoilla yritetään ensisijaisesti perätilasynnytystä, tämä oli myös omatahtoni, koska ajattelen että toipuminen pitäisi olla nopeampaa kuin leikkauksen jälkeen ja muutenkin leikkauksessa on aina omat riskinsä. Toki jos tilanne toisin vaatii niin sitten vauva otetaan sektiolla pois. Sain äitiyspolille ajan 28.6 eli päivä ennen laskettuaaikaa, jolloin katsotaan mikä tilanne sitten on, ellei sitä ennen ala tapahtumaan itsekseen.

Neuvolassa minulle sanottiin että jos lapsivedet menee ja vauva on perätilassa niin pitää käydä konttausasentoon ja soittaa ambulanssi, mutta nyt kun asiaa kysyin äitiyspolilta niin sanoi että voi hyvin mennä omalla autolla hieman makuuasennossa ellei ala kovat supistukset perään (pätee ainakin ensisynnyttäjän kohdalla). Sanoi että todennäköisesti omalla autolla on nopeammin perillä kuin ambulanssi soittamalla.

äippä-77 Rv36+6 ( huomenna síis meilläkin on täysiaikainen vauva, JIPPII)

Siinähän se tulikin..eli "hukkareissuhan" se taasen oli. Ihmetyttää kyllä suuresti, koska luulin että kun lapsvettä alkaa tulla niin eivät päästäisi kotiin. Mutta mun tapauksessa on jossain kalvon yläosassa ihan pieni reikä mistä fuskaa ja näinollen sain lähteä kotiin JOS HALUSIN. Eli tällä kertaa kyllä kysyivät haluanko jäädä osastolle, mutta kerran on ihan sama olenko osastolla vai kotona niin kotiin tietty halusin. Vauvalla kuitenkin kaik hyvin :heart:

Nyt pitää vaan seurailla ja sit takas jos vettä tulee ihan kunnolla eli ainakin yli sen desin tai jos supparit alkaa. Kohdun kaulaa oli vielä jäljellä, paikat pehmeät ja sormelle auki.. Turhauttavaahan tämä ramppaus on mutta mistä sitä voi tietää millon vettä tulee oikea määrä että kannattaa lähteä, ja kun sieltä kuitenki käskettiin näytille tulemaan.

Pakko mennä nukkuun ku viime yön valvoi ja pikkupäikät vaan päivällä otin...yritän jaksaa kommentoida joku toinen kerta :)

Kiitos paljon tsempistä auramaria ja pikkumyy-80

Voihan pahus sentään.. :headwall: Nyt meni viimeinenkin toivo "omista käynnistämisistä" :D Äsken sitten saunassa saatiin äijän kanssa olla ihan kahden, kun muksut jo meni suihkusta pois ja ajateltiinpa taasen harrastella vähän s:ää saunan lomassa.. Mutta kun POLTTI niin penteleesti tuolta sisältä, eihän siitä mitään meinannut tulla, eikä sitten kyllä tullutkaan.. :ashamed: Mitä syvemmälle äijä meni, sitä enemmän pisti valittamaan ja todettiin, että non niin, äijä suoriutuu nyt omista saamisistaan mahdollisimman nopeasti.. :kieh: Pistää nyt kyllä miettimään, että mikäs mikäs tällänen vaiva nyt on, tosiaan poltti tuolta sisältä, syvemmältä.. Kummallisesti.. Eipä ole aiemmissa odotuksissa ollut tälläistä vaivaa, ja oikeastaan kyllä muutenkaan juuri vaivoja.. Osaako joku tähän sanoa jotain tai onko jollain samanlaista vaivaa..? :snotty:

Omaan napaan tämä nyt taasen meni.. :ashamed:

Eiköhän sullakin Vauvaunelma ala sitten suppaileen, tai ainakin luulisin niin, jos vesi alkaa pikkuhiljaa vähentyä.. Eikö ne pyytänyt kontrolliin parin pvän päästä tai mitään?

Vielä synnytysasennosta Mä oon synnyttänyt myös siinä petillä puoli-istuvassa asennossa kumapisenkin ja muuta mulle ei oikeastaan oo tarjottukaan, enkä ole ymmärtänyt sitten paljon muuta kysellä tai vaatiakaan.. Nyt kun olen hieman ottanut selvää, niin tekisi mieli kokeilla tuota jakkaraa tai olla ainakin niin, että isäntä tukee itsensä sänkyä vasten ja ottaa mua kainaloiden alta kiinni.. Jos se jaksaa mua pitää :LOL: Tosin en pitänyt pahana tuota puoli-istuvaakaan.. Saapi nähdä..

S:N menetyksestä masentunut Jonna 38+6 (pari tuntia ja 39+0, jee!)

Iltaa!

Jännäksi alkaa mennä, kyllä täällä näköjään aina jotain on tapahtunut, kun sivun avaa! Kovasti onnea matkaan, vauvaunelma, eiköhän tuo synnytyskin siitä piakkoin käynnisty.

Mulla on nyt sellainen fiilis, että tää todellakin saisi pysyä tiistaihin asti kyydissä, että saisi nuo lapset "hoidatettua" niinkuin itse haluaa. Sitäpaitsi olisi aika hauskaa, jos kaikki kolme lasta olisivat syntyneet rv 39+4! :D (ikäänkuin sillä olisi nyt jotain merkitystä...)

äippä-77 jotenkin ihanan levollisesti tunnut suhtautuvan tuohon perätilasynnytykseen! Mulle tuli itselle jotenkin kauhean rauhallinen olo sun tekstistäsi, kiitos siitä!
Nyt en taas muista, kirjoitinko tämän jo, enkä jaksa nyt tähän hätään alkaa etsiä teksteistä, että vauva oli siis maanantaina ultratessa avotarjonnassa, eli ikäänkuin selkä minun selkääni vasten ja kasvot ylöspäin, kun otollisempi asento olisi kasvot häntäluuhun päin ja selkä vatsaa vasten. Tähän kun ynnätään vauvan suurehko koko (onneksi ei nyt kuitenkaan ollut ihan mahdottoman iso), niin tuleva synnytys on hieman alkanut jännittää.
No, tuosta avotarjonnasta kun googlailin, niin on näköjään aivan tavallista ja vauvat yleensä kiepahtavat synnytyksen aikana asemiin oikein päin.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuMyy-80:
Tosta lihan laitamisesta kuumalle pannulle tulikin mieleen... Meillä kun ei voi teflonia käyttää noitten tirppojen takia, niin kirosin alkuun eräänkin kerran lihan tarttumista siihen valuraudalle.
Nyt kyselen ihan pöljänä, että miksi siis linnut estävät teflonin käytön? Jäi vain vaivaamaan... :D

Nyt on tätä kirjoittaessa tullut pari tosi häijyä supistusta, mutta ihan lyhyitä nuo ovat. Ei taida tapahtua mitään. Mun tuurilla tää vauva alkaa syntyä nyt heti, kun olen mennyt julistamaan, että sais pysyä vielä jokusen päivän masussa.

Kiva oli kuulla äippä-88:n kuulumisia! Jännää, kun tässä ollaan porukalla pitemmän aikaa kirjoiteltu, ja osalla tosiaan ihan oikeasti on se vauva jo sylissä! On tämä odotusaika kuitenkin todella ainutlaatuinen juttu ihmisen elämässä. Ihanaa on ollut jakaa kokemusta toisten kanssa, vaikka näin sähköisestikin! Nimimerkeistä on tullut kuitenkin ihan persoonia ja mulla on ainakin mielikuva melkeinpä jokaisen ulkonäöstä, tiedä sitten, miten yksiin käy todellisuuden kanssa... Mutta itseasiassa silloin tapaamisessa ei tullut kenenkään kohdalla sellaista oloa, että olisi kuvitellut ihmisen jotenkin tyystin toisen näköiseksi.

Teppanaa ei muuten ole näkynyt. Onkohan vauvanhakureissulla...?

Ja Sisin vauveli lienee jo syntynyt!

Kreecher ja Antero, kahden tunnin päästä 39+0

Täällä on ollut jo muutaman päivän samaa vaivaa kun Jonnakarilla ja muistaakseni joillain muillakin, että polttelee alapäätä kummasti. Seksi ei siis ole käynyt pienessä mielessäkään ja tänäänkin sisätutkimus sattui niin julmetusti...oli hetken aikaa paikat kuin tulessa :eek: En saanut mitään kontrolliaikaa tai muutakaan, seuraavan kerran sitten tosiaan kun kunnolla lorahtaa niin tarttee vasta mennä. Vettä tulee kuitenkin jatkuvasti lisää ja minulta lorahtelee aina vaan sen jälkeen kun oon makoillu jonkun aikaa ja nousen, eli ei jatkuvasti tihuta kuitenkaan.

Jotenki olin niin toivonut koko raskausajan että synnytys käynnistyisi vesien menolla niin tietää ainakin varmasti milloin lähteä. Noh, nyt kahden "turhan" reissun jälkeen on jotenki vaikea määritellä että mikä sitten on tarpeeks paljon vettä. Tuntu jo tänään toista kertaa kun synnärille paukkasin että pitävät mua tyhmänä ja panikoivana ensikertalaisena joka ei tiijä mistään mitään :ashamed: Niin, ni pointti oli se, että nyt toivoisinkin, että synnytys käynnistyis kipeillä ja säännöllisillä supistuksilla niin ei tarttis arvuutella noien vesien kanssa |O

Hmpf, olin vessareissulla ja piti käydä vaan kattoo onko uusia vauvakuulumisia ja piti sit pari riviä kirjottaa....

Nyt unille, uinukaa hyvin..jok ikinen :wave:

Meillä koittaa LA tunnin päästä,mutta taitaa koittaa pvä toisensa jälkeen vielä..Ei ole eilisen illan merkkejä ollu tänään-voi olla et eilisellä saunomisella ois oikeasti merkitystä ollu :)
Pelkkä kaupassa käynti&miehen porukoilla sai selän vihoitteleen kunnolla-huomaa et ollu kotona pääasiassa makuulla..Oli kyllä tuskanen olo.
Sit pari kertaa tosta rintojen alta sattu/ahdisti-tuntu kuin sydärin sais vaikka ei sydämeen ottanutkaan.Outoa :/
Kaksi kaveria soitteli et joko-en tiä olettaako ne et 8.6 vauva sit syntyy kun LA on...no saavat soitella varmaan vielä 2viikko hyvällä lykyllä :whistle:
Onkos muilla tuttuja jotka toivoo et vauvanne syntyy ennen juhannusta,jotta pääsevät katsoon sairaalaan? Itsellä kummitädiksi tuleva ja "anoppi"näin toivovat...Just pvällä mieheni kanssa puhuttiin ettei tule 3pvän ryyppyputkea tänä vuonna..taitaa sitä vähän harmittaa kun elämä muuttuu ja perinteet jää,mutta toisaalta olen aivan varma että on niin onnellinen jos terve vauva saadaan.
Konjakit ja whiskyt,ginit ym. saatiin juuri tallinnasta tuotettua-meillä varpajaiset kunnon juomien parissa-olutta ei nähdä :LOL: Voin vaan kuvitella olotilaa seuraavana aamuna jos noita nauttivat...
Onkos muiden miehet tehny jo varpajaissuunnitelmat? pidetäänkö kun olette vielä sairaalassa?

Mua alkaa ehkä vähän jo pelottaan synnytys..Näen vaan hien virtaavan salissa jossa ei ole ilmastoinnista tietoakaan ;)

Nyt mulla jokin ihmeen hää villitys..katselin satuhäät ohjelmaa ja kyynelehdin..Kumpa itsekin sais sellaisen onnellisen hääpvän ja meidän vauva olis 2-3vuotias sulhaspoika/morsiustyttö....mä luulen et kesäkuun lopussa ystävien häissä vollotan kuin mikäkin-jos kerta hormoonit heittelee helpolla.

Pompula 39+6(kylläpä aika on kulunut)

Yhteistyössä