~KesäMassut 2007~

Helteistä päivää keski uudeltamaalta. Täällä edelleen yhtenä palana. Voi miten täällä on käynytkin huiske, vauvoja on putkahdellut maailmaan yhdellä sun toisella kesäkuisella :D ONNEA :heart: teille jokaiselle.

KATTI: Ihana vauva kuva sulla profiilissa, kertakaikkiaan ihanan söpöläinen,

laitelkaahan muutkin jo "jakautuneet" niitä tuoreita otoksia ihasteltavaksi.

KREECHER: Muistahan juoda nyt vielä erityisen hyvin kun on kuuma, meinaan saattaa tuo nestehukka olla vaanimassa ja pahentamassa migreenin puhkeamista. Mutta senhän varmaan jo tiesitkin, kunhan nyt sanoin... :) Lapsillekin olen koko ajan tuputtamassa juomista ettei pääse paha olo yllättämään.

ON: Täällä odottelen malttamattomana synnytyksen käynnistymistä. Saisi tuo jo tulla, kaikki valmiina ja koko perhe odottelee kuumeisesti.
Toisaalta aivan ihanaa nauttia näistä viimeisistä päivistä raskaana olosta ja kesästä.

terv. tinzu rv. 39+4
 
Mulla tulee reissu polille tänään... Juttelin terkkarin kans ja oli sitä mieltä, että on syytä käydä tarkistuksella. Saan kuitenki rauhassa ootella miehen töistä pääsyä, jos vointi sallii (ja salliihan se ainakin vielä). Kyyti oliski muuten hankalampi juttu. Lapsiveden hulahteluepäilystä siis on kyse.

Mut siis kaikki ok ja vointi hyvä... Suppailutkin on tauonneet. Sämpylätaikina vihdoin kohoomassa. :)
 
Onpa kuuma! Toisaalta on ihanaa kun kesä on kunnolla täällä, ja ihanaa myös, että yöllä on vielä aika viileää niin että kykenee nukkumaan hyvin. Niin moni on univaikeuksien kanssa taistellut täällä, että helteiset yöt veisivät varmaan viimeisetkin unihippuset silmistä. Itse olen viime aikoina nukkunut hämmästyttävän hyvin, kerran aamuyöstä herännyt vessaan vain. Olispa ihanaa, jos se kertoisi vauvan tulevasta rytmistä jotain...

Olen lähdössä kohta taas tarkkailukäynnille sairaalaan. Nyt käyn enää kerran viikossa siellä ja kerran viikossa omassa neuvolassa, lapsella on asiat niin hyvin kuin voi tässä tilanteessa olla. Hämmästelin jo alkuraskaudessa ennen ongelmia sitä miten paljon tätä terveydenhuoltoon kuuluvaa juttua liittyy raskauteen, mutta nyt tuntuu että kaikki aika pyörii vain noiden lääkäriasioiden ympärillä. Ollaan ainakin tarkassa seurannassa, se on hyvä.

Turvotus on ilmestynyt tännekin. Ei ole kiva. Aiemmin ei mitään helteestä huolimatta, mutta sitten söin suolaista oikein kunnolla ja enkös heti seuraavana päivänä paisunut kuin pullataikina, ennen turhankin löysä kello jättää ranteeseen painaumat. On tosi viehättävä olo. Eikä tämä tästä taida laskea ennen kuin sitten joskus lapsen synnyttyä. Tosin ananas ja mansikat on niin hyviä, että niitä syö ihan mielellään vaikkevat ne tunnu turvotusta laskevan... :D

Pitkistä katseista ja jokojokosta: Kaupassa joku nainen jäi maitohyllyllä tuijottamaan mahaani maitopurkki kädessä, pysähtyi oikein siihen toljottamaan. Lopulta se jotenkin heräsi ikäänkuin transsista mihin mun iso mahani oli sen vaivuttanut, katsahti häpeilevän oloisena silmiin ja soperteli anteeksipyyntöä. Minua alkoi naurattaa älyttömästi enkä saanut naurultani vastattua kunnolla kun se vielä kyseli sitten onko vielä pitkä aika jäljellä... Vähän noloa ja hassua. Kukaan tuntematon ei onneksi ole tullut taputtelemaan tätä isoakaan mahaa, tutut kyllä kaikki mutta se ei haittaa yhtään. Minua inhotti jo etukäteen ajatus tuntemattomista lääppimässä vatsaani, onneksi niin ei olekaan käynyt. Katseita se kyllä vetää puoleensa, ärsyttää kun tuijotetaan niin. (Tottuisikohan niihin katseisiin, jos olisi aina ollut jotenkin eri näköinen kuin suurin osa muista? ) Mies sanoo, että vatsani on surrealistisen näköinen ja siksi sitä katsotaan niin pitkään, kun muuten en muka näytä raskaana olevalta ja silti on sellainen valtava pinkeä pallo etupuolella kiinni. Tosin tämän viikon aikana turvotus on tehnyt minustakin oikein valaan, viikossa on tullut yli 2 kiloa lisää. Yhteensä 13,5 kiloa ylimääräistä tähän mennessä, ei vielä mitenkään huolestuttavan paljon.

Jokojoko-kyselyitä ei onneksi vielä ole ollut, onhan tässä aikaakin laskettuun vielä pari viikkoa jäljellä. Itse olen aika kärsimätön kyllä, omat jokojokot on käynnissä koko ajan. :LOL: :LOL: Meillä on suvussa synnytty aina vähintään kuukautta etukäteen, äidin puolelta eno on koko linjasta ainut joka on tullut suht ajallaan, niin että olin vähän varautunut aikaisin synnyttämään. Niin ei käynyt, ja TOSI hyvä niin, sillä lapsen sydänongelmat yhdistettynä ennenaikaisuuden tuomiin keuhko- tms vaivoihin voisi olla hirmu vaikeita hoitaa. Mutta nyt pieni olisi jo ihan valmis ja saisi tulla jo minusta!

Ihania vauvakuvia profiileissa! Muutenkin on kiva, kun on kuvia teistä mahoinenne. Omaa kuvaa en tänne saa, valitettavasti.
:ashamed:


*muoks* Pahimpia kirotusvihreitä pois ja Pikku Myylle tsemppiä!

Naru rv 38 tasan
 
Pitää tulla heti teille kertomaan, kun näin pitkästä aikaa vauvaunen!

Synnytin unessa lapsen. Ponnistin puoli-istuvassa asennossa (en oikeasti haluaisi siinä asennossa ponnistaa) ja välillä jakkaralla. Kätilö sanoi, että nyt voit kokeilla, päälaki tuntuu jo... koitin sitten jalkovälistä esiin tunkevaa päätä, oli ihanaa. :heart: Sitten kun vauva syntyi, niin kätilö laittoi sen jalkojeni väliin sängylle odottelemaan jälkeisten tuloa, kun napanuora oli niin lyhyt ettei vauva ylettynyt mahani päälle. Mies sitten huomautti, että ompas vauva kovin kalpea. Kätilö hyökkäsi paikalle ja sanoi, ettei vauva vielä hengitä, ja nosti lapsen ylemmäs painellakseen keuhkoja. Vauva oli ihan veltto ja valkoinen ja kuolleen näköinen, minä vain epätoivoissani kuiskasin että hengitä, pikkuinen, hengitä nyt... ja mielessäni ihan absurdisti laskeskelin, että montako apgar-pistettä vauva menettää, kun ei olekaan kaikki kunnossa. lapsi onneksi alkoi hengittää ja oli heti ihan pirteä ja suurisilmäinen, sain sen rinnalleni ja poika alkoi heti imeä. Sillä oli ihan pyöreä pallopää ja hiukan rastoittuneet, kiharat tummat hiukset. Siihen uni loppui, onneksi onnellisesti...

Tämmöistä tänä aamuna. Taidan kohta lähteä kaupungille hakemaan valokuvia ja käymään neuvolassa. Vielä muutama neuvolareissu jäljellä, jos aamukampani kaikki 23 piikkiä tulevat käytetyksi... tuon vielä iltapäivällä neuvolakuulumiset jos kone vaan toimii.

-swerfiel ja pikkuriikki 38+5 :eek: -

ai juu, piti vielä lisätä, että maha on nyt ihan tosissaan laskeutunut. Mies sen huomasi, että eikös tuo alkanut paljon korkeammalta eilen... nyt mahtuu jo puolitoista kämmentä rintojen ja kohdunpohjan väliin! :D
 
Kyselin eilen hiivatulehduksesta..Yön/illan ajan poltteli jalkovälissä.Kävin 3 kertaa yöllä pissalla ja aina oli maha kovettuneena,mutta kipeistä supisteluista ei tietoakaan.
Kävin aamulla neuvolassa..Sattumoisin lääkärilla oli peruuntunut aika,joten katsoi alapäähän.Ei kuulemma hiivaa kun ei kutia/tuoksu..ei oikein osannu sanoa mistä johtuu.Kohtu oli vielä aika takana,mutta sormi sujahti (onko se kohdunkaulan)läpi-eli kait sit tarkoittaa et auennut edes vähän..Vauvan pää oli sormen mitan päässä-muistaakseni näin sanoi..tyhmä kun en osaa painaa mieleen kuultua tosta noin vaan :| Tais sanoa et estrogeenin puute vois aiheuttaa alapäässä tollaista tunnetta..siis se kait vähenee..taitaa olla hakuammuntaa tää sepustukseni-sori.
Sukupuoli tautiakaan ei PITÄISI olla mistään tullu.Nyt ei taas enään sillein polttele,mutta kestettävä vaan vähäinenkin.Kun ei näin lopussa suositella lääkitystä.Ja kun ei syytäkään tiedetä.
Terkka katseli tutkimusta ja totes et jos nyt saatas vähän potkua synnytykseen...voi kun oliskin apua =) Ton sörkinnän jälkeen kaupassa tuli ihme paineen tunteita alapäässä,mutta suppailuista ei tietoakaan.
0,5cm oli sf-mitta laskenu-eli hyvä merkki.
Syke siin 135 pintaan.
Ma taas neuvola ja silloin lähete kirjoitetaan jos kokonaisena vielä ollaan.

Taidan mennä 4 pvää putkeen,nauttiin auringosta..tarviihan sitä rusketusraidat omistaa :LOL:
 
Täältä tulee nyt valitusta ja omaa napaa....
Mä alan olemaan jo TODELLA KYPSYNYT tähän odotukseen! On kuuma, vauva painaa alapäähän eikä meinaa millään syntyä. Nukun yöt tosi huonosti ja päivät on tylsiä kun mies tekee pitkää päivää, enkä jaksa enää kaupungille lähteä... Joten valivali :headwall: :headwall: :headwall: Anteeksi tämä purkaantuminen :ashamed:

Kauniimmin sanottuna tilanne on, että mulla on nyt viikkoja kasassa 41+2, eikä ole vielä merkkiäkään laitokselle lähtemisestä. Olen saanut viime perjantaina YHDEN supistuksen, ja limatulppaa on irronnut aivan mieletön määrä, eli vähintään sen kananmunan verran. Olo on vaan niin tosi malttamaton. Kyllä se nähtävästi pitää paikkansa, että se turhautuminen iskee heti kun laskettuaika on ohitettu :'( No, oli mulla jotain positiivistakin, sain onneksi perjantaille ajan yliaikaskontrolliin, joten sitten luultavasti saan tietää käynnistyspäivän, sekä "pikkuisen" tämän hetkisen kokoarvion :heart:

Jokojoko kyseilijöille :kieh: :kieh: Niitä on kyllä riittänyt....

Kattilla on suloinen pikkuinen profiilissa :flower:

Synnytyskertomuksia on ollu mielenkiintoista lukea, ja niitä mielellään lisää. Sisin tarinaa taidetaan odotella seuraavaksi...

Paljon tsemppiä synnyttämään lähtijöille, sekä kipeiden supistusten kanssa kamppaileville!! Mä mielelläni ottaisin muutaman teidän suppareista :hug:

Mukavaa kesäpäivää kaikille massuille!!! Yritän seuraavan kerran palata vähän positiivisemman viestin kera... Kiitos kun jaksoitte taas lukea tätä tilitystä!

Tähtitaivas & pikkuinen 41+2

Ai niin, tervetuloa uusille ja palstalle palanneille :wave:
 
Moikka!

Touhuttiin tuolla kylillä koko aamupäivä, käytiin ostamassa pojille yhteiseksi synttärilahjaksi hiekkalaatikko (johon pitäisi kyllä vielä hommata hiekat...). Tai toi laatikko ollaan itseasiassa käyty varaamassa jo aikaa sitten, mutta eipä oltu satu sitä haettua. Nyt reipastuin! Samalla reissulla tupattiin myös yhden äitiyslomalla olevan kaverin luokse kahvilla käymään, oli mukava turista joutavia ja pojat ihastelivat kovin 7-kuista vauvaa.

Alapääjuttua: mulla on toi alapään turpoaminen tehnyt sellaista pistelyä ja kipuilua. Samoin yksi suonikohjuista särkee aivan törkeästi! Edellisessäkin raskaudessa tuli noita kohjuja, mutta ne eivät olleet kipeitä. Lisäksi valkovuotoa alkaa olla niin runsaasti, että vaikka kuinka usein vaihtaisi pikkuhousunsuojaa ja alushousuja, tuntuu koko ajan, että paikat hautuu. Yäkkäk! Pakko suihkutella suht usein, vaikka tiedän kyllä ettei kauheasti pitäisi, ettei paikat kuivu. Mutta muuten on koko ajan sellainen klähmäinen olo.

Käynnistysseksiä on harrastettu täälläkin. Pari supistusta sai aikaan ja alapään entistä kipeämmäksi. Taidamme suosiolla luopua tästä käynnistysmetodista... :ashamed: Muuten oli suorastaan aika hilpeää. Mulla alkoi eilen valua ihan hulluna maitoa, joten liivit ja suojat oli pakko pitää päällä myös aviovuoteessa. Mahtoi olla eroottinen näky ähisevä ja puhiseva vaimo rumissa rintaliiveissä. Onneksi tähän pystyy suhtautumaan jo huumorilla. Mietimme myös samalla, miten meidän naapurin setä pystyy harrastamaan seksiä, koska hän on todella NIIN lihava, että maha roikkuu taatusti vehkeiden päällä. Tästä voinee pätellä, miten hellää ja romanttista meillä on ollut... :LOL:

ebbuliini onnistui piristämään päivää tuolla kahvipakettijutulla: ihan totta, ei siihen niin montaa viikkoa ole, kun vauvankatsojia alkaa lapata ovesta sisään! Pitäisi osata ajatella asiaa noin päin, eikä tuijottaa vaan omaa masua ja manata, kun vauva ei tule ulos. Älytöntä olla näin kärsimätön, vaikka laskettua aikaa ei ole edes ylitetty (saavutettukaan...).

Ja voi rectum, söin tässä samalla tomaattivoileipää ja viimeisestä palasesta pudotin sitten tomaatin sisukset valkoiselle paidalle. :headwall:

Hyvä, kun tinzu muistutit juomisesta! Todella siis tiedän kyllä että juoda pitää muistaa ja lapsia siitä koko ajan muistuttelenkin. Itseltä vain tahtoo usein unohtua, erityisesti veden juominen. Nytkin kun tätä palstaa aloin lukea ja pääsin tekstisi kohdalle, tajusin, että olen tähän mennessä (klo 14) juonut tasan yhden lasillisen appelsiinimehua enkä mitään muuta koko päivänä! Hain heti kiltisti puolen litran vesituopin tähän viereeni ja tyhjentelen sitä hiljalleen...

PikkuMyylle onnea matkaan, tiedä, vaikka siitä poliklinikkareissusta tulisikin synnytysreissu! Koetahan puskea mukula ulos tämän päivän aikana, niin tulee ainakin yksi 050607-vauva! ;)

Kiva kuulla Narun uutisia ja ihanaa, että vauvalla on asiat mahdollisimman hyvin. Ja tsoiaan, että vauveli on ymmärtänyt tehdä poikkeuksen tuossa suvun perinteessä ja pysynyt kyydissä riittävän kauan!

Onpa swerfielillä ollut aika jännittävä vauvauni... Itse en ole alkuraskauden jälkeen juuri vauvasta unia nähnyt, kakkosta odottaessani näin joskus unen, että syntyi kiharatukkainen, 10-kiloinen vauva, joka osasi jo kävellä... :LOL:

Nyt taidan siirtyä tuohon takapihalle lueskelemaan jotain sivistävää, esim cosmopolitania tai jotain...

Kreecher ja Antero 38+4
 
Tsemppiä MHP, jos tositoimiin pääset! :hug: Jännityksellä ootetaan, tuutko kertoon kuulumisia nyytin kanssa vai ilman. :)

*Muoks* Voi kiitos Kreecher! :D Mielellänihän minä... (Pliis, tätit auttakee ja puhkaskee vaikka kalvot... :whistle: ) Väsymystä havaittavissa leipuroinnin jäljiltä, joten painun päikkäreille... :ashamed: Kommenttia lisää myöhemmin.
 
MHP :eek: tsemppiä... onneksi on noita viikkoja jo hyvin sinulla kasassa, vauvalla tuskin mitään hätää olisi/on(?) vaikka tänään syntyisi/syntyy(?)! Kerrohan sitten kaikki kun olet taas koneen ääressä!

Pompula harmi kun ei vaivan syy selvinnyt. KEnkkua tuollainen! Vähän hassua, ettei lääkäri sitten tutkinut tarkemmin, kun ei osannut sanoa mistä on kyse.

Pikku Myy -80, tule sitten kertomaan miten kävi! Aika jännä, että koko yön on säännöllisesti supistellut ja sitten vielä loppuu... taas sitä nähdään, että raskauksia on yhtä monenlaisia kuin odottajiakin.

Sitten vähän (.)

Neuvolassa ei ollut mitään ihmeellistä, kaikki ok. Kysyin, että mitä nuo kaikki laskeutumiset ja kiinnittymiset meinaa, ja terkka sitten selosti oikein perin pohjin. Mukava tietää vähän mistä on kyse, kun ensin rohkaistui kysymään! Pikkuriikki on kuulema jo laskeutunut ja hyvää vauhtia kiinnittymässä, ei pitäisi enää tulla mitään ylätyskääntymisiä perätilaan tms.

Minullakin on valkovuotoa ollut hurjasti viime päivinä, ihan turha edes kuvitella pitävänsä samoja alushousuja päivää pitempään, kun ne ovat jo puolessa välissä ihan lähmässä. Tämäkin terkan mukaan kuuluu asiaan synnytyksen lähestyessä... eli kaikkia kivoja merkkejä lähestyvästä ihmeestä on, vaikkei tarkasta päivästä voi mitään ennalta tietääkään. :D

Kreecher , täälläkin unissa vauva usein osaa jo vähintään kävellä heti synnyttyään, monesti puhuakin. Aikamoisia ihmemukuloita meillä! :p

Poistun taas (hetkeksi) tukkimasta palstaa...
 
eilinen neukku
rv 37+6
paino 77.3kg
RR 112/71
liikkeet ja syd. äänet hyvät
pissa puhdas
kaikk kunnoss, vauva on tuoll alhaalla..et lähtö voi olla millo vuan...
ja vimonen verikoe(vasta-aine) otettiin kanss

seur. nlat 11.6 ja 15.6

tääll tk menöö kii 18.6 siks o samall vkoll 2 nlaa...
sit tarv. yliaika nlaan Mikkeliin jos o tarve
 
Nyt on siivous suoritettu! Oon tänään pessy ikkunat ja vessan lattian hinkannu,imuroinu, luutunnu lattioita ja vaihtanu keittiöön verhot ja maton jne. ja missään ei tunnu,mitä nyt pikkusen sain alaselän kipeäksi. Eilen oli neuvola. Pää on nyt kiinnittyny, sf mitta oli 33.5. Katoin esikoisen neuvolakorttia ja ihan samalla viikkomäärällä olin käyny silloinkin neuvolassa,oli kiva seurata miten on menny nyt ja miten meni silloin. Painoa on tullu vajaa viisi kiloa vähemmän ja sf mitta oli silloin 35, mutta muuten menee samalla kaavalla verenpaineet ja hempparit. Ihan hämmästyin kun paino oli tullu edellisestä punnituksesta alaspäin, ei kyllä hirveesti ruoka maistukaan näin kuumalla. Nyt siis painoa tullu yht. 8.5 kg.
Saunottu on joka ilta ja seksiäkin harrastettu joka toinen päivä, miltei koko raskauden ajan, mutta ei siltikään edes lupaile että kohta syntyis. Toisaalta hyvä ettei ole ollu "turhia supisteluja", vaan oon saanu nauttia raskaudesta kivuttomasti. (paitsi lonkat ja alaselkä |O )

Onnea kovasti jo vauvansa saaneille ja tsemppiä synnytykseen lähteneille! :flower:

Mietityttääkö muuten ketään muuta, minkälaiset ruuhkat synnytyssairaaloissa on nyt kesän aikana,kun vauvoja kuulemma syntyy paljon...? Ainakin SKS:ssa oli ollu nyt tosi tukkosta jokin aika sitten, toivottavasti on jo helpottanu. Olis kuitenkin ihan kiva päästä saliin synnyttämään, eikä saada mitään käytäväpaikkaa... Tällaisia hupsuja ajatuksia tänne :D

Helmiina-79 rv 38+2
 
Huh, nythän täällä tapahtuu :)! MHP ja PikkuMyy kertokaahan kuulumisia miten käy!

Pikkuhousuongelma on täälläkin tuttu.. Alkaa olla aika ikävä tunne kun tuntee että housuihin tulee jotain ja reilusti, varsinkin jos on just käyny suihkussa ja saanut puhtaat päälle! Suojat hautoo kauheasti näin lämpimällä, varsinkin kun ainoat ihmisten ilmoilla käytettävät housut jotka enää sopii on nuo mammafarkut.. Mietin jo jonkin hameen ostamista loppuajaksi, mutta ei taida oikein olla varaa :(. No, eihän tässä nyt loppuelämää näin olla :). Pitää vaan pitää peukkuja että mahtuu edes JOHONKIN vilpoisampaan vaatekappaleeseen vauvan synnyttyä!!

Omaa napaa lisää.. Oon siivoillut koko päivän taas.. Osan paikoista kahteenkin kertaan kun tuo riivatun koira ehti sotkemaan. Nostellaan vähän sitä verenpainetta, meinasi kyllä mennä kunnolla hermo!! Harkitsin leipomista, mutta iltapäiväarska paistaa niin mukavasti olkkariin ja keittiöön että kämppä olis melkoinen sauna jos alkaisi paistella jotain, eli lykkäsin pullanteon sadepäivälle :). Ja vaavin vaatteet ja petivaatteet viimein kaikki pesty ja kaapissa! Ajattelin just että no nyt saat syntyä kun alkaa olla valmista, ja heti alkoi tulla napakoita supistuksia :D .. Voisikohan synnytyksen käynnistää ajatuksen voimalla :kieh: . Ei nämä niitä oikeita supistuksia kuitenkaan ole vielä, jotain harjoitussellaisia.
Neuvolassa ei mitään uutta, samaa rataa jatketaan kuin ennenkin ja seuraava kerta puolentoista viikon päästä. Vauvan syke 125-130 (ennen noin 140), laskee kuulemma synnytystä kohti.

Osaisko joku suositella hyvää aurinkorasvaa, sellaista jossa on mahdollisimman vähän ylimääräisiä hajuja ja turhia aineita? Aina jää näin alkukesästä ostamatta, ja rintamus on tainnut jo vähän saada liikaa arskaa kun punoittaa.. En kyllä pala kovin herkästi ja alkaa olla rusketustakin, mutta olisi se rasva varmasti ihan hyvä.

Taitaa olla iltapäivälenkin aika, raitista ilmaa ja hetki rauhaa :).

Niini ja poikanen 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina-79:
Mietityttääkö muuten ketään muuta, minkälaiset ruuhkat synnytyssairaaloissa on nyt kesän aikana,kun vauvoja kuulemma syntyy paljon...? Ainakin SKS:ssa oli ollu nyt tosi tukkosta jokin aika sitten, toivottavasti on jo helpottanu. Olis kuitenkin ihan kiva päästä saliin synnyttämään, eikä saada mitään käytäväpaikkaa... Tällaisia hupsuja ajatuksia tänne :D
Kyllä mietityttää!
Etenkin, kun olen ihan kauheasti haveillut pääseväni avautumisvaiheen ajaksi altaaseen, mutta Lohjan sairaalassa (kuten Savonlinnassakin) on vain yksi allashuone, eli jos on ruuhkaa, niin sepä saattaa olla varattuna. En oikeasti käsitä, miten selviän siitä avautumisvaiheesta ilman allasta, siitä oli ainakin viimeksi niin äärettömän suuri apu!
Just plarasin aktiivinen synnytys ry:n sivuja, sieltä saisi vuokrata ammeen... Jos hommaisi sellaisen niin pääsisi sitten varmasti altaaseen. Mutta menee ehkä jo liiottelun puolelle! :D

Profiilissa uusi kuva... taas kerran.
 
Moiks taas!

Tuli tosiaan sämpylät pyöräytettyä ja siinä menikin aika mukavasti. Meillä on tää asunto sillai kivasti, että aamuaurinko paistaa partsille, joten ei pahemmin lämpene. Saunan jälkeen hiostaa kyllä, kun ei tuo ilmanvaihtio jaksa imeä kosteutta riittävän nopeesti... Mut siis muuten on ihan sopiva lämpö täällä, ainakin vielä näillä keleillä.

Mutsi on soitellu jo useemman kerran väliaikatietoja ( |O Ihan niinku olis merkitystä...) ja anopille laitoin tekstaria. Muitten ei tarviikaan tietää tilanteesta, ilmotetaan sit parille jos mä jään sinne. Pienet päikkärit sain nukuttua, joten on aika pirtee olokin taas. Suihkussa ajattelin vielä käydä ja välipalaa syödä... Ehtii mieskin tultuaan vähän siistiytyä ja hetken hengähtää.

Toi hiostus ja valumisongelma on kyllä inhottava yhdistelmä. Mullakin hameen osto helpotti kummasti, mut pikkusiteistä en luovu. Nyt kyllä ihan kunnon rätti, ettei tarvi jatkuvasti vaihtaa. Pesulla oon kans käyny ahkerammin ja sit vähän öljyilly, jos on tuntunu kuivavan liikaa. Ei o kuitenkaan kiva, jos on mähmänen olo.

Helmiina on ahertanu... Kuin sulla noin riittää energiaa? Ihailtavaa aikaansaannosta. :) Mä tosin otan ihan rennosti, kun en ihan yksinkertasesti viiti puunata enempää. :LOL: Vähän laiskan piirteitä mussa... :whistle:

Swerfiel... Joo tota mäkin oon ihmetelly, että miten noin voi. Kun ihan suht napakkaa suppailua ja kipuilua oli niin kauan ja tänään ihan rauhallista. Muutama hassu kivulias on tullu. Ihan ihme juttu. Mut jospa tosiaan olis vesien tihkumisesta kyse, niin ehkä sais tilannetta edistymään.

Narulle kovasti tsemppiä! :hug: Onneks vauvan tilanne vaikuttaa hyvältä.

Mä oon kans nähny unta puhuvasta vauvasta... Samaisessa unessa unohdin hoitaa, kun ei itkeny ja sitä sit tuskaillessa poikanen ite kerto miks oli hiljaa. :LOL:

Tähtitaivas... Tsempitykset ja voimia myös sinne! :hug: Toivotaan sulle supparituulia, että pääset säkin jakautumaan... Oothan sä jo kauan hautonutkin.

Mutta mutta... Mä meen nyt suihkuun, että mieskin pääsee ja sit välipalalle. Tuun ilmottelemaan tilanteesta, jos pois pääsen... Jos jään pakertamaan, niin sit tulee viestiä vähän myöhemmin. Löysin tosin sanansaattajan, joten älkää ihmetelkö. :)

Mukavaa iltaa jne! Palataan...

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+4
 
Lämmintä riittää täälläkin. Mutta ennemmin näin päin, kuin että olisi oikein kylmä alkukesä. Toivottavasti me sateet ei iske sitten kun vauveli on syntynyt. Meillä kun ei ole parvekkeella mitään kattoa tai lasitusta niin vaunuja saa huonolla ilmalla peitellä enemmän (kun ajattelin nukuttaa ulkona).

Voi Kreecher noita sun juttujas, nauroin täällä ääneen kuvailullesi hemaisevasta vaimosta liiveinee. Joo, tästä tilanteesta on kyllä itsellä erotiikka kaukana :LOL: Kun pelkkä asennon vaihtaminen (esim. nukkuessa) on jo sellasta ähellystä. Kissamainen notkeus on kaukana...

Jännät paikat tosiaan MHP:llä ja PikkuMyyllä.

Maalasin eilen pinnasänkyä, tänään pitää vielä viimeistellä tässä asunnossa vielä hiukkasen järjestelemistä. Lauantaina kun vähän jo säikähti, että nytkö pitää lähteä. Siitä sai uutta potkua asunnon järkkäilemiseen. Olen siis ostanut uusia huonekaluja (mm. kirjahyllyn) ja sen takia täällä on paikat vähän hujan hajan. Ja kun olen edelleen työssäni kiinni, ei oikein päivisin ehdi järjestelemään kotia. Onneksi nyt alkaa kaikki hommat olla järjestyksessä ja saa alkaa "odottamaan" vauvaa. Täällä sen huomaan, miten eri tilanteessa ollaan kun toisilla aika käy pitkäksi ja itsellä ei meinaa tunnit riittää. Olen saanut onneksi olla hyvässä kunnossa, että olen jaksanut puuhailla.

Oli pitkästä aikaa mukava kuulla Narun terveisiä. Aina sitä kuitenkin miettii, että mitä niille kuuluu, joiden kirjoituksia ei pitkään aikaan näe. Ja varsinkin ne keitä oli silloin tapaamisessa paikalla, kun niistä odottajista tuli vielä konkreettisempia.

Mulla on sama juttu noiden vuotojen ja pikkuhousujen kanssa. Se on kyllä tylsää. Nyt lauantain jälkeen se vuoto on ollut sellasta vanhan veren värjäämään rusehtavaa, niin kuin menkkojen loppumisen aikoihin ainakin minulla. Kiva kuvailla näitä, mutta onneksi on muillakin sama tilanne (siis siksi onneksi, että ymmärrä paremmin).

Sairaaloiden synnytysosastojen suluista: Sairaalasta täällä pääkaupunkidulla sanottiin, että ainakin HUS-piirin synnytysosastoilla tulee olemaan sulkuja kesällä. Kuulemma kesäkuussa on vähemmän laskettuja aikoja, joten paremmin pääsee haluamaansa sairaalaan. Heinäkuussa onkin kuulemma sitten jo ruuhkaa sekä saman aikaisesti henkilökunnan kesälomat pyörivät. Me ollaan menossa Naistenklinikalle synnyttämään ja sieltä sanoivat, että heillä ei juuri koskaan ole sulkuja, ovat viimeisimpiä. Mutta esim. Kätilöopistolla laitetaan helpommin sulku päälle.

Aurinkorasvasta: Apteekista saa hyviä hajusteettomia aurinkovoiteita, kuten LV ja HTH. Muistaakseni Nivealla on myös joku hajusteeton, oikohan ollut lasten, aurinkovoide.

 
Ihanaa lukea tätä palstaa, kun joka kerta jollain on jännittäviä uutisia :D MHP:lle tsemppiä ja Pikkumyykin taitaa jäädä vauvaa hakemaan. Mitähän muille sairaalassa olijoille kuuluu, kuten Pepsukalle, Sisille ja olikohan vielä muitakin? Jännityksellä odottelen kuulumisia.

Tänään kävin itse neuvolassa ja th kokeili venytellä vähän paikkoja, jos synnytys jo käynnistyisi vauvan arvioidun koon vuoksi. Mutta vaikuttaa paikat vielä niin kypsymättömiltä, ettei tässä kannata kovin pian vauvaa odotella. Kohdunsuu on pehmeä ja auki, mutta vielä tosi takana, ettei sinne kunnolla sormilla yllä. No, onneksi ei itsellä ole mihinkän kiire.

Onneksi teillä muilla on koko ajan kaikkea tapahtumassa, niin saa teidän muiden puolesta jännäillä ;) Minä synnytän sitten joskus parin viikon päästä...

Kreecherillä muuten veikeä paita profiilissa =)

t.auramaria 38+5
 
Olin tänään Jorvissa synnytyspelkopolilla juttelemassa koska lähteä sairaalaan, äidillä kun on kaikki neljä synnytystä lähtenyt käyntiin ikäänkuin varkain ja mennyt nopeasti. Eipä siellä mitään ihmeellistä, lääkärin kanssa jutskailin ja meinas että mun kannattaa aika helposti lähteä näytille kun kerran asutaankin aikas lähellä sairaalaa. Lääkäri katsoi samalla kohdunsuun tilanteen ja ultras vauvan tilanteen. Kohdunsuun tilanteesta sanoi että vauvan pää nätisti (?) alhaalla, kohdunsuu pehmentynyt, mutta kanavaa jäljellä. Kuulemma normaali tilanne ensisynnyttäjälle näillä viikoilla. Mutta sitten se ultra, ihanaa! Meillä meni toinen ultra aikanaan ihan pipariks, kun en saanu mitään selvää silloin kuvista, en ultrassa enkä myöskään kotiin mukaansaaduista kuvista. Harmitti ihan hirmusesti sillon. Nyt lääkäri selitti koko ajan mitä näkyi ottaessaan mittoja. Vauva oli hereillä ja siellä se kulta-muru heilutteli äipälle ja söi välillä kättään :heart: Multa valu kyyneleet silmistä siinä kattellessa. Harmitti ettei mies ollu mukana. Kysyin vieläkö lapsemme on poika ja on kuulemma ihan selvästi, lääkäri esitteli minullekin vehkeet kuvasta (siis vauvan!! :LOL: ) Poikanen on kovin pieni, käyrissä menee mutta keskikäyrän alapuolella. Kaikki ympärysmitat yms oli pieniä ja painoksi arvioitiin nyt 2580g. Vaikka vauvaa ennen laskettua aikaa toivoinkin, niin voisihan hän hieman tuosta kasvaa. Rikkihän noin pieni menee...

Sori kun hehkutan, mut oli niiiiiin ihanaa nähdä pikkusemme siellä ruudulla!

Tsemppiä kaikille jakautumaan lähtijöille ja kotona tuskaileville! Täällä olo ihan jees ja oonkin alkanu jo ajattelemaan että niinköhän sittenkään tulee etukäteen kun ei mitään oireita tai merkkejä. No, aikahan sen näyttää ja Jorkki syntyy sitten kun on siihen valmis. Tähtitaivaalle piti vielä erikseen lähettää sympatiahalit, kun kuulosti niin tuskaselta. Tänne vaan kertomaan myös tuskastuneista fiiliksistä, mulla ainakin helpottanu jo se, että on täällä saanu purkaa tunteitaan. Koitetaan kaikki jaksaa tässä ihanassa (?) helteessä!

T:Anskuli ja iki-ihana Jorkki 37+4
 
Vaikka kovasti uhkailin että tänään synnyttäisin, ei sillä, onhan tässä vielä aikaa :whistle: ;)

Täällä myös tuttua tuo pöksyjen kastumis-ongelma, raivostuttavaa oikeastaan. Tuntuu, että puolet koneellisesta on nykyään mun alkkareita :D
Ja tosiaan ennakoiva merkki tuokin, mutta mulla alkaa usko mennä näihin ennakoiviin merkkeihin, mulla kun niitä on ollut jo toista viikkoa eikä vieläkään mitään :headwall:

Tänään on tullut siivottua, mutta eipä tuo mitenkään erityisemmin supistellut, mun supistukset on vähän hassuja, ne tulee yleensä kun lepäilen ja menen esim. sohavlla pötköttää ja lopahtavat jos alan touhuumaan... Eiks se yleensä ole vähän toistepäin??

Torstaina pitäisi mennä antamaan terkkaan paastoverensokeri ja kovasti toivon, että nyt käynnistys niin ei tarttis sinnekkään lähteä jonottaa... Ja perjantaina olis neuvola..

Oli muuten ihan kamalaa käydä tänään kaupassa, kun on ollut puhetta siitä painontunteesta, mullakin nyt oli ekan kerran ihan kunnolla, joka askeleella tuntui, että kohta tulee jotain ja kävely oli varmaankin erittäin helpon näköistä :LOL: Ja taas ihmiset tuijotti.

Mutta ilmat on fantastiset, ihmiset jaksaa myös koko ajan voivotella että joudun ison mahan kanssa olemaan tälläisillä helteillä, mutta ei mua haittaa, päinvastoin!

-Hiiviö & Elvis 38+2-
 
Lyhyeks jäi siis mun synnärireissu... Eka kätilö katto sillä puikolla värjäytyykö ja eihän se värjäytyny. Sit sain nousta ja siirtyä käyrää ottamaan. Hulahti siihen petin paperille kuitenki sen verran reilusti, että päätti lähettää lääkärille. Hyvä käyrä saatiin ja lääkäri tutki... Ei o vettä, arveli olevan limatulppaa (kuulemma joskus hyvinkin juoksevaa). Ehkä siis tosiaan bongasin palasen, mut se oli kyl ihan selkeetä limaa.

Teki sit sisätutkimuksen... Ei o näköjään mun supparit mitään aikaan saanu. Kohdun kaulaa jäljellä 2cm (3 viikkoa sitten 2.5cm) ja edelleen vaan sormelle auki. Siis täh!!!??? Oli nimittäin aika masentavaa kuultavaa kaiken tän jälkeen... Yli menee ja reilusti, nyt oon siitä varma.

Ultralla tarkisti virtaukset (kunnossa) ja teki painoarvion (3300g). Kuvia ei saatu, mut en kyllä pyytänytkään, kun ei niistä oikein selvää saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
mutta mulla alkaa usko mennä näihin ennakoiviin merkkeihin, mulla kun niitä on ollut jo toista viikkoa eikä vieläkään mitään :headwall:
Sanopas muuta! :headwall: Mulla ihan sama ja... No, äskösestähän se jo kävi ilmi.

Hiljasta vaikutti synnärillä olevan... Olis siinäkin mielessä ollu kiva jäädä pungertaan. mut seurantaan ne vaan olis ottanu, jos vettä olis tihkunu. Siis oottelemaan suppareita ja senhän voi tehdä paljon mukavammin kotona. (Mun mielestä siinä tilanteessa näillä viikoilla vois puhkasta kalvot, niin ehkä sais vauhtia.)

No mutta... Tää oli tällanen päivä ja nyt taas ootellaan. Ei tällä hetkellä innosta ässäilyt, mut eiköhän niitäkin peliin heitellä, kun tuskin mulla parempaakaan tekemistä on. :p En nyt jaksa kommentoida, joten palaan teidän juttuihin toisella kertaa.

Mukavaa iltaa kaikille ja tsempitykset jakautumaan päässeille!

PikkuMyy-80 ja poikanen, edelleen 39+4
 
Eli tänään oli aika Oysiin kääntöyritykseen.

Aamulla klo 8.30 oltiin synnyttäjienvastaanotolla, saliin makoilemaan hieman pää alaspäin ja samalla käyrää otettiin. Lääkäri oli vähän myöhässä kun tuli vasta vähän vaille 12 paikalle. Kiire tuntui olevan kun mitään varoittamatta tunki kätensä kokeilemaan alhaalta onko siellä pylly vai pää tuntu tosi ilkeälle. Katsoi sitten ultralla ja totesi vaan " ei aleta yrittämäänkään käännöstä, lapsivettä on vähäsen" kyseli että onko vesiä tullut muttei tietääkseni ainakaan ole valskannu. Vaihtoehtoina synnytykseen perätila synnytys tai sektio. Eikun ylös sängyltä ja toiseeen huoneeseen katselemaan paremmalla ultralla vauvan kokoa tarkemmin ja veden määrää.

Jouduimme odottamaan huoneen ulkopuolella hetken aikaa ja miehen kanssa keskustelimme vaihtoehdoista ja päädyimme lopulta sektioon.

Vähän sitä vettä tosiaan oli sitten ja sanoi että pieni on vauva antoi arvioksi 2900g. Kyseli mitä mieltä olen kuinka haluan synnyttää eikä vastustellut yhtään päätöstäni mennä sektioon. kaverille n.vuosi sitten lääkäri oli vaan synnytystä perätilasta suositellut suorastaan tyrkyttänyt.
Varasimme leikkaus ajan ja samalla torstaille labra ajan ja keskustelu ajan leikkaavan lääkärin ja muun henkilökunnan kanssa.

Kotona sitten tajusin että meille tulee ensi viikon maanantaina vauva!
:heart:

Tällaista omaan napaan kuului.

Iso kimppu :flower: vauvan jo saaneille ja Onnea matkaan hakureissulle lähteneille!
 
Aika kurjaa kuulla tollaisia uutisia PikkuMyy siis siitä syystä että kun sulla on supistellu kunnolla,eikä sekään takaa että homma etenee..Mistä sitä hitto vie voi enään aavistella mitään-ellei vauva puoliksi ulkona ole.Tai no se lapsivesi tietty,mutta jos limatulppakin kerta voi olla sen kaltaista..Itsellä ei kipeitä suppareita ole tullut-2 lukuunottamatta..Mutta maha oisin kova kuin kivi-ja tänään lekuri kans sanoi et sormi hulahti vauhdilla sisään..Eli kait nää kivuttomatkin voi jotain edistää..Laitetaanko sullakin ensi kerralla neuvolasta lähete??

Ei aamuinen lekurin sorkkiminen aiheuttanut yhtään mitään..Eli juhannusta tässä odottelen ja sisällä pääasiassa pysyn vaate ongelmien takia...ei millään viitsis nyt ostaa uusia..elloksen tilaus tulee jossa sit isompaa toppia ym kesäksi.

Swerfiel En tiä oliko lekurilla kiirus vai miksi jäi auki oireilu..mutta kait se et paikat "siisteiltä"näytti tarkoitti ei hätää..tänään ei ole niin paljoa tuntunut..enkä aio enää pikkuhousunsuojia pitää..jos ne tukahduttaa alapään...

Hikoiletteko te kuin sieni jos aurinkoa otatte...koko ajan kaulassa ja rintojen välissä valuu vesi..:(


Yritetään jaksaa-kyllä se meillä kaikilla helpottaa aikanaan
 
No höh PikkuMyy, varmasti masentaa, kun toiveikkaana synnärikäynnille lähdit. Hyvä kuitenkin, että kaikki on kunnossa. Tosi tylsää, kun niin paljon sullakin ollu suppareita ja juilimisia eikä niistä ole ollutkaan mitään hyötyä, turhauttavaa :/

Vai lähti se MHP nyt vuorostaan vauvan hakuun! Tai saas nähdä joko jäi synnyttämään vai palaako vielä ehjänä takaisin reissulta.

Helmiina vähänkö mä kateellisena luin, mitä kaikkea oot touhunnu. Itseltä on virta niin vähissä, että hyvä jos edes jonkinlaisessa ruodussa saa kämpään pidettyä. Välillä jopa astianpesukoneen täyttö tuntuu ylivoimaiselta. :ashamed:

Synnärin ruuhkat kyllä sikäli mietityttää, että jos kovin paljon sattuu samaan aikaan synnyttäjiä niin onko kätilöillä aikaa jokaiselle synnyttäjälle. Ja ehtiikö he huomata mahdolliset ongelmat ajoissa. Se on ihan sama vaikka pistäsivät siivouskomeroon synnyttämään, kunhan vaan henkilökuntaa olis riittävästi.

Hiiviö, mulla on ihan sama "vika" noitten suppareitten kanssa. Levossa kyllä suppailee välillä kovastikin, mutta kun nousee ylös liikkeelle niin loppuvat. Muutenkaan touhutessa ei koskaan suppaile. Eli meikäläisen on ihan turha käyttää siivousässää synnytyksenkäynnistysmetodina :whistle:

Sade no sulla onkin maanantaina sitten jännä päivä tiedossa!!! Itse en varmaan pysyis nahoissani jos tietäisin vauvan syntymäpäivän etukäteen.

Katti71 oi miten hurjan suloinen pikku prinsessa teillä onkaan! :heart:

Omaan napaan ei kuulu yhtään mitään uutta. Suppailua ei liiemmin ole, eikä mitään muutakaan tuntemusta että synnytys olis lähellä. Ihmeen rauhallisena olen malttanut pysyä, kyllä se sieltä joskus syntyy. Tänään poikien kanssa rannalla ollessa jopa ajattelin, että pysyis nyt vielä pesässään, helpommallahan sitä pääsee ;) Hellekään ei ole mua vaivannut, päinvastoin ihanaa kun on lämmintä! Turvotusta tietty tulee entistä herkemmin, mutta tulkoot!

Ei muuta, kun tsemppiä ja voimia kaikille niitä tarvitseville :hug:

Teppana & pikku-ukko 38+1
 

Yhteistyössä