~KesäMassut 2007~

Ajelin sitten meidän nurmikon! Naapurin setä kävi aina välillä tuijottamassa mun touhua ja puisteli päätään. Mieheni epäili, että naapurissa käydääkin nyt kahvipöytäkeskustelua siitä, miten tässä talossa mies laitta raskaanaolevan muijansa pihahommiin! :LOL:

Nyt suppaileekin tosi reippaasti! Mutta tää nyt on sitä rasituksesta johtuvaa, eli menee melko varmasti ohi, kun käyn lepäämään. Mutta oli ihan mukava touhuta leikkurin kanssa. Mun mielestä nurtsin leikkaaminen on ihan kivaa touhua, erityisesti kun lintsasin sen verran, että jätin pihan rinnealueen miehen ajettavaksi, eli parturoin vain tuon tasaisen alueen... :whistle:

Kaupassa käytiin ja kyllä masennus meinasi iskeä, kun näin itsestäni vilauksen näyteikkunasta: näytänkö mä oikeasti tuollaiselta??? Hikinen, suurivatsainen ja leveäperäinen Ahtisaaren lailla vaappuva (Kiitos Irmelille kuvauksesta, istuu minuunkin!), kärsivän näköinen mamma. Just sitä sarjaa, jollaiseksi olen aina vannonut, etten koskaan tule! Onneksi ei ollut järin paljon tuttuja... Pari oppilasta ("Opeeee! Sullon iiihana masu!!!") ja miehen pikkuveli avovaimoineen vain.

Höh, kyllä nämä supistukset tosiaan laantuvat jo tässä koneella istuessa. Nurmikon leikkaaminen siis ei ainakaan kuulu tehokkaisiin käynnistyskeinoihin! :D
Toivottavasti PikkuMyy pääsisi pian hommiin, kyllä nuo varmaan tilannetta ainakin valmistelevat, ellei muuta.

Alkaa olla aina aika jännää tää koneen avaaminen, joka kerta odottaa, että vauvauutisia olisi tullut. :)

Kreecher ja Antero 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=kreecher

Kun siitä kahvikupista oli puhe... :D
Hieno kuppiteline! :D Hyvin näkyy pysyvän. Mä oikeesti jännään kumpaa merkkiä oleva vauveli sieltä putkahtaa. Molemmat tietysti ilahduttaa ihan yhtä paljon. :)

Kylä mä vähän sain kävelyllä ja saunalla provoiltua suppailemaan napakammin, mut nyt on taas tasasta... Ei taida vielä päästä tositoimiin. Mut ootellaanpa sit ihan rauhassa... (Näinköhän onnistuu? :whistle: )

En nytkään malta jäädä kommentoimaan... Mut eiköhän tässä jossain vaiheessa ehdi tulla uudestaan poikkeemaan. Täytyyhän mun pitää teitä jännityksessä... ;)

Juupa joo... Mukavaa iltaa!
 
Mulla tuli tuollasta vuotoa kun oikee jälkivuoto ei päässyt ulos.Eli nyt jo sairaalassa huomasin että ei ole ok.Vähän alkoi haiskahtaa ja oli sellasta vetisen näköistä kudosnesteen tyylistä.Mittaa lämpösi ja jos vähänkin on niin soita heti lääkäriin.Muutenkin suosittelisin että ultraisivat kohsun,vain niin näkee jos jotain sinne jäänyt.

Nyt mentävä,olin isompien muksujen kanssa kotieläimiä kattomassa tuossa liki sellasessa puistossa...
Kaamee hiki ja taisinpa käräyttää itseni.Poika nukkuu 4-5 tuntia kerrallaan..Juhlaa ainakin vielä.

Tiettekö musta tuntuu että on jo ikuisuus kun mull aoli se vatsa ihana ja iso.Ikävä sitä jo nyt..
Eli koittakaa paijata ja nauttia siitä oikein isosti!!! :heart:

Suppareita niitä kaipaaville!!!

kata
 
Jaa kai se pitää munkin kirjottaa jotain tälle päivälle vaikkei nyt sen kummemmin mitään asiaa olekaan...

Väsymys painaa kertakaikkiaan. Varmaan osuutensa on tolla ulkoilmallakin, kun on tullu koko viikonloppu melkeen vietettyä pihalla. Nytkin olis ihan valmis höyhensaarille, mutten ihan vielä tähän aikaan viiti mennä jos nyt edes tunnin jaksais vielä pysytellä hereillä.

Mä oon jotenkin ihmeesti saanut itseni rauhoitettua jatkuvalta synnyttämään lähtö odotukselta. Oon ihan oikeesti saanut ajatukset käännettyä syntyy kun syntyy vaihteelle. Merkkejäkään lähdöstä ei juurikaan ole ilmassa, suppareita tulee tosi harvakseltaan ja nekin ihan laimeita. Ja onhan tässä vielä kaks viikkoa laskettuun aikaankin, joten turha stressata itseään kauhealla vouhotuksella.

Aikaisemmista synnytyksistä oli juttua. Mulla esikoisen aikaan meni vedet ihan ykskaks viikolla 38+5. Mitään ennakoivia merkkejä synnytyksestä ei ollut. Omia suppareita mulle ei tullut, joten synnytys käynnistettiin seuraavana aamupäivänä. Poika syntyi sitten yöllä. Seuraava synnytys käynnistyi myös vesien menolla rv 39+1, yöllä kesken unien. Sitäkään ennen ei ollut mitään ennakoivia merkkejä. Sillä kertaa omat supparit alkoi kuitenkin heti vesien menon jälkeen. Poika syntyi aamupäivällä. Kolmas synnytys käynnistyikin sitten suppareilla, rv 40+0. Päivällä oli irronnut limatulppa ja supistukset alkoi joskus yöllä, aamuyöstä lähdettiin sairaalaan ja poika syntyi aamusella.

Oliskin ihan hyvä jos mun vessarytmi olis vauvan unirytmi yleensä meinaan ei ole tarvinnut nousta kuin vasta aamuyöstä vessaan ja nyt viime aikoina on ollut useita öitä ettei ole tarvinnut käydä vessassa ollenkaan. Saapihan nähdä kuin käy!

Mahtaakohan Maariana muuten olla synnyttämässä tai kenties jo synnyttänyt, kun ei ole kuulunut vähään aikaan mitään?

Jonina Sähän olit tehnyt oikein salapoliisityötä:) Noista listaamistasi ihmisistä Katziina ainakin on varmaan jo synnyttänyt. Häneltähän meni vedet jokusia päiviä sitten ja käynnistykseen oli menossa. Muista tyypeistä en sitten tiedäkään mitään.

Kolmonen meillä on kolme poikaa ja neljäs poika ultran mukaan tulossa. Arvaa vaan ollaanko saatu kuulla kans tota tyttö-höpötystä kyllästymiseen asti. Mummolleni ihan melkein suutuin, kun se oli sanonut meidän äidille, että ei kai ne nyt tämän jälkeen sitten enää lapsia tee, kun ei ne sitä tyttöä kumminkaan saa. :headwall: (tietävät että poikaa nytkin odotetaan). Niin ja tervetuloa vaan mukaan keskusteluun!!

Aijai alkaa selkä väsymään tässä istuessa. Väsyy nykyään tosi nopeesti sekä istuessa että seistessä, pakko päästä aina aika ajoin makuulle lepuuttelemaan. Samaten mulla on toi mahanahka tosta navan yläpuolelta ihan kosketusarka ja pidempään seistessä tai kävellessä siihen alkaa sattumaan ihan sairaasti. On se niin mukavaa tämä loppuraskaus
:kieh:

Vaikea joo pitää itseään enää kovin hehkeenä. Kamalan kokoisen mahan kanssa kun tuolla kylällä vaappuu "hieman" väsyneen ja raihnaisen näköisenä. Niin ja kun oon poikien kanssa liikenteessä ja paimennan niitä olemaan kunnolla, kun välillä meno yltyy liian raisuksi, niin väkisin melkein nolottaa, kun katsoo ihmisten paljon puhuvia katseita, jotka kertovat että "eikö noissa kolmessa olis jo tarpeeks..." (Vaikka tottakai oikeesti olen tosi ylpeä lapsikatraastani.)

No joo, nyt iltapalalle ja nukkumaan! Hyvää yötä!

Teppana & pikku-ukko 37+6
 
No nyt on sit juilinta palannu ja alapäätä vihloo tosi ilkeesti. Suppailuihin en välttämättä kiinnitä hirveesti huomioo, kun tuntuu tuo masu olevan suurimman osan aikaa pinkeenä. Välillä vaan voimistuu. Koitan pysyä paljon liikkeessä, kuten synnäriltä kehottivat. Varmaan soittelen sinne uudestaan vielä ennen nukkumaan menoa, jos tälleen jatkuu... Jos vaikka kävis näytillä tarkistaan tilannetta.

Limatulppaa en o bongaillu lisää, joten epäilen bongasinko ollenkaan. Vedetkin on tallella. Toi juilinta ja vihlonta kuitenki pitää mua toiveikkaana... Ehkä palailen vielä infoamaan myöhemmin.
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille!!

Mullahan on laskettu aika vasta 30.6. eli pitkä odotus vielä edessä. Edellinen painoarvio oli tasan 3 kg, rv 35+3. Ens viikolla taas katsotaan uudestaan raskausdiabeteksen vuoksi. Edelleen mennään ilman insuliinia, mutta vauvan kasvu on aika hurjaa.

Mulla oli yhteen väliin päivittäin "menkkasärkyjä" ja suppareitakin silloin tällöin, nyt taas ei ole ollut yhtään mitään pariin viikkoon. Että saas nähdä mennäänkö heinäkuulle... :headwall:

Vyvyan 36+1
 
Täällä kans herätään aina aamuyöstä neljän viiden aikaan ja sen jälkeen toivotaan hartaasti, että ehtis nukahtaa vielä ennen kun poika herää... Ihmeen hyvin sitä virtaa kuitenkin löytyy vaikka välillä yöunet jää vaan neljätuntisiksi eikä pääse edes päikkäreille pojan päiväuniaikaan. Toivottavasti lyhyet unet riittää mulle vielä tytön synnyttyäkin =)

Kivaa, että ootte sitä mieltä, että jatkatte vauvautuneinakin täällä massujen puolella meitä viimeisiä odotellen! Ja ilman muuta jatketaan vauvapuolella keskustelua! Vaikkapa sinne asti, että meidän kesävauvat pääsee ripille tai tekevät meistä mummoja :D

Meidän sukuun ei sattunut yhtään lakkiaisia tänä vuonna, mutta kahdet rippijuhlat olisi tässä vielä ennen la:ta. Ekat 16.6. ja toiset 23.6. Tarkoitus olisi kumpiinkin osallistua, kun ovat kuitenkin tässä 30 km säteellä. Noi jälkimmäiset on rv 39+2 mulle.. Todennäkösesti oon sairaalassa sillon.

Juhlavaatteet ja etenkin kengät tulee olemaan ongelma. Tää jalkojen turvotus on sitä luokkaa, etten mahdu edes lenkkareihin, jos niistä ei ota nauhoja kokonaan pois. Yhdet matalat avokkaat menee vielä auttavasti jalkaan. Uusia masuvaatteita en viitsi enää tässä vaiheessa ostella, joten aika tavallisissa vaatteissa täytyy juhlaväen sekaan lähteä.. Eiköhän se ole toi masu mihin muut huomion kiinnittää, eikä siihen istuuko housut takapuolesta tai kuinka pakasta vedetyltä paita näyttää..

Hassua, että vielä kuukausi sitten oli helppo asennoitua siihen, että olen vielä heinäkuussakin koossa, mutta nyt kun ihmiset täällä on jakautumaisillaan, niin alkaa itsekin olla aika varma, että viimeistään juhannuksena on jo vauva maailmassa :whistle:

Pompulan alamahavihlasut oli niin kuin mun kipuja olis kuvailtu.. Tosi ikäviä :(

Esikoisen synntys alkoi lapsiveden (vihreää) menolla aamuyöstä rv 39+0. Tai synnytys laskettiin alkaneeksi noin tunnin päästä lapsivedestä, kun supistukset alkoi ja olivat heti säännöllisiä. Synnytyksen kesto oli neljä tuntia, poika syntyi klo 8.06. Limatulppa valui edellisen iltapäivän ja illan aikana. Se oli semmosta venyvää sitkeetä limaa, jota ei meinannu millään saada putsattua! Muuten ei mitään merkkejä alkavasta synnytyksestä ollut.

Irmelin Ahtisaari-vertaus sopii mullekin just eikä melkein! :D Jotenkin toi sisäsyrjillä taapertaminen vielä muljauttelee oikeaa nilkkaa, joten ankkavaappumisen lisäksi vielä onnun toista jalkaa |O Ei näytä hyvältä ei... Vähän oon kateellinen teille, jotka lähette aina lenkille tms. kun oma liikkuminen rajoittuu siihen, että pääsen pojan kanssa tohon viereiseen puistoon (rattaista saa hyvän rollaattorin!) tai vaihtoehtosesti parkkipaikalle ja auton kyytiin :ashamed: Oon kanssa miettinyt, että joutuu tosiaan synnytyksen jälkeen opettelemaan uudestaan kävelemisen taidon...

Loppuisi jo tämä vaivainen raskaus ja alkaisi auvoisa vauva-arki!

-ebbuliini ja neiti rv 36+3-
 
Heipsan kaikille!

Meille syntyi 30.5. pikkuruinen tyttö 45cm ja 2820g. Vauva on tosi hurmaava ja viihtyisinkin päivät pitkät vain murusta katsellen. :D :heart: Eilen illalla kotiuduttiin, vaikka alunperin oli tarkoitus tulla kotiin jo perjantaina. Vauvan bilirubiini arvoja kuitenkin tarkkailtiin, joten kotiin päästiin vasta eilen. Huomenna mennään aamusta vielä antamaan näyte ja toivon kovasti, että siinä on kaikki ok, niin ei tarvitse mennä valohoitoon. Vauva ainakin syö oikein hyvin, joten ehkäpä kaikki on kunnossa. bd

Tulen vaikkapa huomenna kirjoittamaan synnytyskokemuksia ja lukemaan tarkemmin, mitä kellekin kuuluu. Vointeja kaikille!

Katziina ja Helmi Sofia (ei Paavo enää :))
 
Katziinalle ja koko perheelle onnittelut pienestä prinsessasta!

Ihanaa kuulla uusia vauvauutisia!

Tänään on sitten kokeiltu illan aikana kaikki kolme ässää! ;)
Ainakaan vielä ei ole supistukset alkaneet, satunnaisia harjoitussuppareita kyllä tulee, kuten joka päivä...

Nyt yritän mennä yöpuulle...

Riina-Niina ja satuaarre 38+5 (yhä )
 
:flower:

Ja Pikkumyylle suppareita lissää, jokohan olet lähtenyt....?? Jänskättää..

Sain kuin sainkin viime yönä kuitenkin käynnistysseksiä, tosin vasta aamuyöstä, kun vessaan lähdin ravaamaan, niin ukkokin heräsi.. Ei siis vielä mitään vaikutusta. Tänään ollaan koko päivä rehattu, muksujen kanssa puistossa ja sitten tuossa omassa kotipihassa. Mies pesi koko talon matot ja vielä varastostakin..! Kyl mie oon sitten hyvällä päällä B)

Sitten tosiaan saunaa ja nyt tuli kokeiltua tuota vyöhyketerapiaakin ihan omakätisesti tai noh, auttoi mies hiukan.. Onkos kellään kokemusta tuosta? Tai onko jo synnyttäneet saaneet aikaiseksi sillä mitään?

Nyt aion vielä harrastaa uudestaan viimeistä s:ää ja sitten nukkumaan.. Tämä menee mulla kyllä jo osittain leikiksi, kuluu päivät kivasti, kun miettii minkälaisia käynnistysoperaatioita tänään harrastetaan.. :) Tuosta hieronnasta mun tuli kyllä pää kipeeksi :(

Maarianasta ei sitten ollut kuulunut mitään..? Vai muistanko väärin..? Tässä rupee olemaan kaikilla jo niin "oireita" ja vaivoja, että menee jo ihan itsekin sekasin, kuka tekee lähtöä ja kuka ei, ja kuka on jo saanut vauvelinsa..

Noh, s:n pariin ennen kuin mies taas vetää sikeetä.. :LOL:

Hyvää, suppareitten täyteistä yötä kaikille!

Jonna ja 6 min päästä 38+3

Muoksista, kun tulee kirjoitusvirheitä ja lihavoinnitkin meni vähän niin ja näin, mutta onhan tämä palsta kyään muutenkin selkeämpi lukea jotenkin..
 
Paljon onnea Katziinalle :flower: Kiva kuulla,että huomenna kenties kertoilet oman synnytyskertomuksesi-niitä on kiva lukea.

Katalle myös onnea pojan johdosta!!!!!

PikkuMyylle suppareita! Ja onnea koitokseen jos lähtö nyt tulee.
Meillä LA samana päivänä,mutta mulla ei ole oikeastaan mitään oireiluja ja sulla on supistellut jo useina päivinä..niin erilailla tää homma etenee.Kukin ajallaan.

Jonnakar jännä seurata kuinka toi "S" toimii/edes auttaa synnytystä..
Yritin eilen kans,tämän sivun naisten juttuihin vedoten,ehdotella "s"kun saunasta tulin,mutta tuli hölmistynyt ilme kun yläkerran rappusissa huusin et nyt sua tarvitaan :LOL: kuulemma ei ollu kuullu ennen saunaan menoa kun selitin et täällä ainakin 2:lla käynnistynyt seksin jälkeen ja yhdellä alkanut lupaavat supistelut :D Et miksei meilläkin vois auttaa asiaan...No eipä ukko persettään sohvalta hinannu ylös-ja sit hetken päästä ihmettelee et mikäs nyt on,kun nassu väärin päin..ei miehet sit tajua |O

Nyt mies palas töihin 2kk saikun jälkeen ja heti illan ollu sellasta menkkojen alun tunnetta..siis ei polttoja tms,mut sellainen outo tunne masus.Vauva ollu ylivilkkaalla päällä tänään-välillä näin.

Kertokaas mitä teidän masujen muodon mukaan on sukupuoleksi veikattu?Enemmän ehkä ne joilla profiilissa kuvat niin pääsen tiiraan niitä :LOL: Kertokaa myös te joille kerrottu ultrassa sukupuoli-omia oletuksia ennen kuin tiesitte sukupuolen..Mulla edelleen poika olo-maha kun eteen päin kasvaa-takaa ei näe masua ja lantio uoma vielä tallessa-ainakin osittain.Mutta välillä tyttö fiilis nostaa myös päätään:)
Madam mamma ennusti 2.6. syntyväksi tyttöä-mutta eipä silloin syntynyt kumpikaan :)

Voikaa hyvin!
Pompula rv39+3
 
Onnittelut Katziinalle :flower:
Täällä taas valvottu lähes koko yö. kun uni ei vaan tule. Ja raivostuttavaa nousta ylös kun päätä jomottaa. Onneksi tänään on aika tyksissä, että katotaan taas mikä on tilanne... alan olla kyllä aika kypsää kauraa....
supparitoivotuksia niitä kaipaaville ja muillekin oikein hyvää vointia!
jousimies-70 + typyasukki 37+1
 
Huomenia!

Onnea Katziinan koko perheelle!!! :flower:

Tänään on sitten se vauvan kokoarviointi äitipolilla, jännittää... Toivottavasti vauva ei ole ihan MAHDOTTOMAN suuri, tosin jos hän on ollut viikolla 34 jo 3kg, niin ei se toivominen taida auttaa, mikäli kasvu on jatkunut normaalisti.

Mulle on veikattu mahan muodon perusteella poikaa ja ultrassakin on miehiset vehkeet bongattu. Tosin kakkosta odottaessa maha levisi paljon enemmän kylkiin, "tyttömasuksi", mutta poika kyllä tuli sieltäkin.

Mulla on ihan kamala päänsärky. Yöllä heräsin käden puutumiseen (mikä kuuluu mulla migreenin auraoireisiin) mutta onneksi ei kuitenkaan ihan kunnon migreeniä pamauttanut päälle. Ei tarttis tässä koneella istua, jos sellainen olisi, saati lähteä sinne sairaalaan ajelemaan. Mulla lähtee näkö ja puhekyky (tai siis puhe menee epäselväksi mökellykseksi) pahojen kohtausten aikana, mies raukka säikähti aika hyvin ensimmäisten kohtausten aikoihin, kun en ollut tajunnut varoittaa häntä, että kohtaukset ovat toisinaan aika rajuja. Kerran on ollut myös aivorunkomigreenikohtaus (yhdyssanahirviö!), jolloin ei pystynyt liikkumaan eikä puhumaan ollenkaan. Tätä kesti ehkä minuutin tai pari, mutta säikäytti aikalailla. Mä olin aivan varma, että joku aivoverenvuoto tuli ja nyt halvaannuin ihan täysin.

Suoli on toiminut aika vauhdikkaasti eilisillan ja tämän aamun. Liekö eilisellä nurmikon parturoinnilla osuutta, vai johtuuko se tästä lievästä migreenistä. On meinaan hieman huono olokin...
Tosin supisteleekin ihan kiitettävästi. No, ei nämä silti mitään synnytyssuppareita ole.

Mukavaa alkanutta viikkoa mahakkaille ja jo jakaantuneille!

Kreecher ja Antero 38+3
 
Jee, aamuyöllä meni sitten lapsivedet kun nousin vessaan ja lisää on lurahdellut aamun mittaan! Suppareita tulee 5min välein mutta ei oo vielä kauheen kivuliaita. Soittelin synnärille ja ne käski seurailla rauhassa kotona jos vaan jaksan kipujen puolesta ja soitella sitten uudestaan iltapäivästä. Vitsailtiin vielä eilen illalla miehen kanssa, että toivottavasti tyyppi älyäis syntyä joko Toivon päivänä (tänään) tai 05.06.07 eli huomenna :) Mutta joo, taidan alkaa ravata ympyrää olkkarissa ettei nää supistukset nyt ainakaan laantuis tästä. Tuun sit kertoo mitä tapahtuu/tapahtui...

Sisi 39+5
 
Huomenta kaikki Kesämassut!
Aivan ihana vkonloppu takana...paljon unta, siis....Aurinkoa---->paljon ulkonaoloa! Oon pitänyt miehen tiukasti aisoissa, no sex...tämä mamma tarvii unta, ei supistuksia...On jo kuulemma hiusmartoaan myöten täynnä seksittömyyttä ja odottaa vaan että viikot 38 tulis täyteen! Raukkaparka, välillä säälittää kovastikin, mutta sitten ajattelee, että kuinka monta kuukautta tässä on itse saanut valvoa seksinjälkeisten suppareiden takia. Toinen on voinut alkaa vaan kuorsaamaan kun on saanut helpotettua oloaan, enkä tietenkään ole voinut häntä pitää hereillä oman huonon olon takia...mies tekee vähintään 14 tunnin työpäiviä.Että jonain kauniina päivänä saatais se meidän oma unelmatalo aikaseksi!Noh jos nyt oikein oon laskeskellut niin 14.6 on ne maagiset 38 viikkoo täynnä ja sit vois ihan tosissaan alkaa käyttään niitä kolmea ässää...Ja jos siihen saakka sais itsekin yöt nukuttua hyvin, vois mennä synnyttämäänkin oikein voimien kanssa, eikä "pelottais" se arki tämän mun katraan kanssa, varsinkin tuon vielä tällä hetkellä pienimmän kanssa, !,7 vee... No niin nyt loppui oma (.) :D

ONNEA KATALLE JA KATZIINALLE PERHEINEEN! :flower: :heart:

Moonlightille vaan samaa, mitä muutkin ovat kommentoineet...Lekuriin lomps, ja jos vähääkään lämpöä niin tosi vauhdilla sinne!

Teppanan iki-ihana kesävalokuva sai meidänkin katraan halajamaan rannalle...Mutta Saimaa on niin iso ja kylmä...hih

Pikkumyy ja Mariaana supertsempit synnärille, ainiin olikohan se Jonnakar joka myös oli sinne jo lähdössä?(rade, anteex)

Kreecherille sen verran että itelläkin on tuollainen kahvikupin alusta tää masu...poikaa ovat ultrailleet, mitäs sulla olikaan sanottu?

Ebbuliini...samoissa mennään ja jatketaan samaan tahtiin...Ei viitsitä enää stressailla niin kyllä ne vauvat meillekin tupsahtelee. Eix joo?=)

Pompula, kuten varmaan mun aloituksestakin luit, niin meillä just toisinpäin...Ainoostaan nyt pelkään että sit kun itse ja oma masu on silloin 14.6 valmis, mies voi sanoa että EI, nyt ei jaksa tai ei huvita! :eek:

Kolmonen, poika-asiaa....Meillä on kans sillä tavalla että 3.tta poikaa tässä odotellaan. Ja kyllä on sitten saanut paljon kuulla, että tyttöähän me ollaan yritetty oikein tosissamme. No myönnettäköön että kummatkin oltais oltu ihan ihmeissämme jos tyttö olisi tullut, olisi siis ollut ensimmäinen yhteinen prinsessa. Meidän typsyt kun on mun edellisestä liitosta. Mutta aivan ihanaa joka tapauksessa että vauva tulee! On hän sitten tyttö tai poika niin hirveesti tervetuloa meidän joukkoomme =) Mutta pistää kyllä ärsyttämään kun useat tutut ja ja tuntemattomatkin sitä päivittelevät...ja säälittelevät...Argh :/ Ja tottakai vielä tämä lause, joka ihan tosissaan tappaa...."Ette kai nyt sentään enää aio yrittää sitä tyttöä?!" Siis voi pimpura, mitä se muille kuuluu jos yritettäiskin tai sit ei!?=(

Ainiin vielä ihan vähän omaa napaa... :ashamed: Ollaan miehen kanssa käyty keskusteluja siitä sterilisaatioasiasta...Eli ehkä kuitenkin parempi laittaa vaikka se 5.n vuoden kierukka...Neuvolatädin mukaan sama ehkäisyteho, eli kumpikaan ei 100 %.n Ja sterilisaation tehneistä ystävistä kaikki ovat jälkikäteen katuneet...Ei hyvä...Joten ehkä me sit vielä jonkun vuoden päästä vielä kerran räväytetään ja oikein "tekemällä tehdään" se tyttö!=) Heaven knows, hihihihih. Ainiin huomenna ois se neuvolalääkäri, toivottavasti ei sorkkis mun värkkejä siihen tahtiin että supistelut alkais taas häiritseen...oon nimittäin melkosen herkillä tän seksittömyyden takia...Ans kattoo sit!



NYT SIT TOIVOTTELEN TAAS KAIKILLE KANSSASISARILLE HYVÄÄ JA AURINKOISTA PÄIVÄÄ! VAUVAANTUNEILLE IHANAA BABYNTUOKSUISTA ARKEA JA JAKSAMISTA, SUPPARITUULIA NIITÄ HALAJAVILLE, LEPOA VÄSÄHTÄNEILLE JA PITKÄMIELISYYTTÄ MEILLE KAIKILLE! KOHTA SAADAAN SE KESÄVAUVOJEN OMA PINO PYSTYYN....IHANAA! =)

TERVEISIN MHP JA MASUASUKKI 36+JOTAIN
 
Olittekin ehtineet laittaa viestiä silläaikaa kun meikäläinen vielä töpeksi tuon oman sepustuksen kanssa! Eli Kreecher, sama juttu täällä, pojan pallukaiset bongailtu ja masu samantyyppinen kuin sulla! :)
Sisin unohdin tuossa äskeisessä ihan kokonaan, anteex... :ashamed:
Nyt kuitenkin sikatsempit synnytykseen ja voimia! Tulehan sit taas kertomaan tänne kun on uutisia!=)

Hajamielinen ja hidas kirjoittaja MHP
 
Onnittelut Katziinalle! :flower:

Näinhän se Teppana arvelikin, että olit laitoksella, kun sulta meni ne vedet joku päivä sitten.

Mahan muodoista: työkaverilla, jolla on 3 tyttöä, oli aivan erilaiset masut odotusaikana, mutta tyttö tuli kaikista. Itsellä kun ei ole lapsia, niin ei osaa sanoa tästä. Maha on aika edessä ja kaikki sanoo sitä pieneksi (mitä se ei kyllä minun tuntemusten mukaan ole) eli poikamahaksi. Ulkopuolisten mielestä minulle on tullut kiloja vaan mahaan ja korostan että vain ulkopuolisten, koska sitä löysää on oikeasti vähän joka puolella. Tuleekin joskus mieleen turhamaisena ihmisenä, että miltähän sitä on ennen odotusta muista näyttänyt, jos tällanen 15 kg:n painon nousu ei näy missään.

Huomasin vähän hassusta asiasta, että on tainnut tulla oltua kotona aika paljon viime aikoina: tuli niin monta noita Plussa-seteleitä, niitä 5 euron, kun normaalisti Pirkan välissä tulee vaan yksi.

Taas näyttää tulevan upea sää! Tuo pukeutumisongelma on kyllä nyt akuutti. Olen saanut lainaksi jotain kesäisiä odotusvaatteita ja niitä samoja sitä pitää sitten joka päivä. Sain 2 polveen asti olevaa pellava-tyyppistä hametta, yläosa resoria ja capri-housut. Valitettavasti caprien omistaja on ollut kaposempi kuin minä, joten ne eivät kovin hyvin istu. H&M:sta ostin jo keväällä jakun alle lyhythihaisia paitapuseroita, joissa napit ylhäällä (ei alas asti). Ne vaan ovat typerän mallisia siinä mielessä, että hihan suussa on sellanen tosi tiukka kaistale, joka imeytyy noihin alleihin, kaulus sen sijaan on hyvinkin syvään uurettu v-malli. Olen pitänyt alla jotain toppia, mutta yhtenä kuumana päivänä viime viikolla laitoin vaan hakaneulalla kauluksen v:tä kapeammaksi. Keinot ne on monet...

Vähän mietityttää se aika synnytyksen jälkeen. Mitä vaatteita olette pitäneet synnytyksen jälkeen? Tiedän, tiedän, ei varmaankaan ole olennaisin asia.

Kreecher: mulla on ihan samanlaiset oireet migreenissä kun sullakin. Huomaan yleensä sen alkavan juuri käden puutumisesta tai sitten näköoireista. Se puheen sotkeutuminen on ainakin minusta itsestä hassu tunne. Ymmärrän kyllä, että suusta tulee eri sanoja, kuin haluaisin, mutta kun oikeiden sanojen tuottaminen ei onnistu. Nyt viime viikon aikana oli kaksi kertaa migreeniä. Varmaankin tämä loppuraskaus ja kuuman nihkeät säät.

jousimies-70: minäkin heräsin puoli viisi yöllä, mutta sinnittelin vaan sängyssä. Meillä nousee aurinko makuuhuoneen puolelta, joten lueskelin sitten vähän jotain lehteä siinä sängyssä. Nyt sitten aamulla olis kivasti nukuttanut, kun piti nousta ylös.

Nyt vauhdilla järjestelen tätä asuntoa siihen kuntoon, että oikeasti saa vaan odotella vauvan tuloa. Kun tuli jo vähän hätä tuossa lauantaina. No, katsotaan vaan niin siellä kesäkuun lopulla sitten kuitenkin vielä odottelen. En ole nyt sitten uskaltanut sen lauantaisen vuodon jälkeen miestä innostaa petipuuhiin. Ehkä tässä kun saa "kaiken" kuntoon... :whistle:

 
Katziina Oikein paljon onnea pikkuisen tyttösen johdosta!! :flower:

Sisille hurjasti tsemppiä ja onnea synnytykseen!

Tää on aivan hurjan jännää, kun porukka alkaa yks toisensa jälkeen lähtemään tosi toimiin. Ja meno varmasti vaan kiihtyy mitä pidemmälle kesäkuuta mennään.

Teppana & pikku-ukko 38+0
 
Paljon onnea Katziina!!!

Ja Sisille voimia tulevaan koitokseen!! :D

Tänne ei mitään uutta, ainoa, että tuntuu nyt hassulta, että voin sanoa että LA on ensi viikolla :D
Viime yön nukuin toodella hyvin pitkästä aikaa! Poikakin tuli vasta hieman 8 jälkeen herättelemään.

Viikon päästä olisi kontrollikäyntiä vauvan painosta, mutta kovasti nyt toivon, että lähtisi syntymään ihan itse... Aika hurjahan tuo paino arvio oli viikko sitten, 3800g ultralla, mutta kyllä se lääkäri aika vakuuttavasti totesi, että käsikopelolla tuntuu 3-3,5kg, että ei millään ole niin iso...

Silti jännittää :whistle: ja tosiaan todennäköisesti varmaan sitten ensi viikon aikana alkaisivat käynnistämään, onhan mulla nuo paikat jo pahmenneet kivasti.

Huomenna olisi kyllä hyvä päivä syntyä, tulisi ainakin kiva sos.turvatunnuksen alku 050607 :LOL:

Esikoista tähtäsin 20 päivälle, että olis sit ollut 20.05.2005, mutta tuo tuli päivää aiemmin.

Katsellaan miten käy :)

-Hiiviö & Elvis 38+1-
 
Sillä aikaa kun kirjoittelin ja olin ohimennen puoli tuntia puhelimessa välillä oli Sisi ja mhp ehtineet kirjoitella.

Sisille runsaasti tsemppiä ja jaksamista synnytykseen!

Kreecher: unohdin mainita siitä kahvikuppikuvasta, se oli tosi hyvä!
 
Huomenta!

Täällä ollaan edelleen ehjänä ja hyvin nukuttu yö takana... Kiitos suppareita lähettäneille! Jospa vaikka tänään onnistais. :)

Katziinalle hurjasti onnea! :flower: Kiva taas lukea jonkun jakautuneen... Lisää vauvan tuoksua. :)

Riina-Niina... Meillä toi kolmen ässän mahduttaminen samalle päivälle sai aikaan ihan lupaavalta vaikuttanen tilanteen, mutta täytyy vissiin ottaa vielä uusiks... ;) (Tosin siivoomisen tilalle saa luvan kelvata sämpylöitten leipurointi... Oon jo syöny kaikki edellisen satsin pallerot, joten nyt tuplataikinaa kehiin.)

Voi Pompula, onpas sulla hassu mies! Mä kun mainitsin ässäilyistä, niin mies oli ihan innoissaan... Sano vaan että kyllä hälle passaa, joko mennään. :LOL: Ei tarvi pupuiluihin houkutella. Mut miehet on joskus outoja... Ehkä sun mieheltä jäi jotain tajuamatta ja olis pienellä keskustelulla korjattavissa. Peukut sulle!

Vauvan sukupuolesta kyselit... Mulle on kaikki muut veikannu poikaa paitsi isän äiti. Itellä ja miehellä kans poikafiilis, mut mullahan oli alussa vähän vaihtelevasti... En oikein saanu selvää. Vaikee nyt muistaa kumpaa enemmän veikkasin ennen ultraa.

Voimia valvoskelijoille ja helpotusta kipuilijoille! :hug: Supparituulia niitä kaipaaville! :)

Sisille onnea ja voimia koitokseen! Tuuhan kertoon vielä kuulumisia, jos jaksat ja kerkeet... Ihanaa, kun syntyy lisää vauvoja! :D (Voi kun mäkin pääsisin... :whistle: )

Kolmonen... Tervetuloa takas!

Jonina ja Kreecher... Mulla kans putumus migreenin oire, mut mulla tulee kasvoihin. Pelottavaa. Myös puhe menee puuroks. Oon joskus vitsaillukin, kun porukka ihmettelee mun viihtymistä baarissa selvin päin, että mä en tarvi viinaksia saadakseni päähän höntin olon ja puheesta sönkötystä. :D Tosin pieni sievä on huomattavasti miellyttävämpi olotila ku migreeni... Kantsii muuten kokeilla akupunktiota. Ite oon sillä saanu oireet vähemmälle ja kohtauksia harvennettua.

Takaisin omaan ( .):an... Masu on sen tuntunen, että tietää eilen supistelleen. Takapuolikin on kipee. :/ En sit tiedä onko vaan lantio jumissa vai miks ei kärsi istuskella. Juilinta on taas tossa masulla, mut ei pahemmin suppaile... Vauva kyllä möyrii välillä. (Tais innostua omppumehusta.) Ajattelin kohta mennä päikkäreille ja alkaa sit noihin leipurointipuuhiin... Eiköhän tää päivä siinä sit mene ihan kivasti.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

*Muoks* Teppana, kiitos vinkistä! Mulla nyt myös uus masukuva profiilissa.

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+3
 
...ja taas olen koneella... (pakko käydä kattomassa vähän väliä, kuka milloinkin on lähdössä synnyttämään)

Sisille voimia ja onnea synnytykseen!
Olet varmaankin jo lähtenyt synnärille...

Masun mallista: Meille lähes kaikki ovat veikanneet poikaa, kun masu on pelkästään edessä ja takaapäin ei näe ollenkaan, että odotan.
Me ei olla kysytty sukupuolta etukäteen tällä kertaa - olishan se jännää, jos yllättäen poika tulisikin! =)
Meillähän on kaksi tyttöä ennestään ja tämä tuleva vauveli jäänee meidän viimeiseksi lapseksi, joten olisihan se kiva nähdä millainen poika me saataisiin näillä geeneillä tehtyä.
Jos tulee tyttö, niin onpahan vaatteet, kengät ja lelut valmiina isosiskoilta...
Pettymys EI siis ole kumpikaan sukupuoli, vaikka kyläläiset luulevatkin varmasti niin! :attn:

Riina-Niina ja satuaarre 38+6 (kohta lähdössä neuvolaan)

Ai niin, ne kolme ässää eivät tehonneet mitenkään!
Ja seuraavan kerran aion siivota viikon kuluttua... :headwall:
 

Yhteistyössä