Jonina ja auramaria;
Aloin vaan vastaan teille tuosta vauvan rytmistä, kun mun vauva tuolla vielä nukkuu...
Juuri niinkuin minä aina ennen!! :/
Eli meidän tämä viikon vanha poika siis vetelee kyllä ainakin vielä juuri tätä minun edellistä rytmiä..kukkuu hereillä tuonne yö 12 asti ja sitten herää syömään sen MUN vanhan pissareissun ajan 3-4 aikaan ja sitten kun mies lähtee töihin 6 aikaan, niin silloin heräsin aina ja joskus kävin syömässä silloin ja siitä sitten kun mies on mennyt niin olen aina nukkunut parhaiten tuonne päivä 12 saakka ainakin. Eli meidän vauva nyt sitten vetelee tämän parhaimman pätkän unia tästä aamu 6- tuonne päivä 12-13.00..
En uskonut juuri tuohon rytmi hommaan silloin kun se oli masussa, mutta nyt on uskottava koska oikeesti ollaan nyt tätä rytmiä menty melkein koko viikko. Eli kyllä se meillä vaan näin sitten oli. Ja isä on mua tässä nyt sitten sättinyt, kun opetit tuon lapsen tuommoseen rytmiin, ettei nukkumaan pääse..
Kun sehän on aina nukkunut ja minä olen kupannu ja kattonu telkkaria sinne yöhön asti.
Hitsi teillä alkaa oleen tosi jännät paikat täällä edessä, mulle kaikki tuli niin äkkiä silloin yöllä, ettei paljon tarvinu miettiä että onko kyseessä lähtö vai ei. Ja olin ne sängytki vuorannu niillä suojilla, mutta eipä sitten menny ku aina pikkusen vesiä ku nousin.ylös.
Niin ja tuosta nukkumisesta vielä, kannattee oikeesti nukkua ku voi. Mulle kävi niin että mulla oli uneton yö takana ja sitten illalla ennen synnytystä olis väsyttäny hulluna, mutta ajattelin että en anna kyllä itelle nyt aikaa nukkumiseen ku sitten valvon seuraavanki yön. No joo, niinhän sitten tein ku olin 2 vuorokauden aikana nukkunu sen korkeintaan 5 tuntia ja sitten ku synnytin niin tuli se euforinen tila ja en nukkunu sitten koko seuraavanakaan vuorokautena. Sitä seuraavan vuorokauden piti mua valveilla se naapurin vauva, eli olin kirjaimellisesti sitten AIVAN RIKKI! Olin kokenu aivan järkyttäviä niiden vuotojen ja kaavintojen kans, olin tosi kipee ja todella pihalla kaikesta, käynyt nukutuksessa ja en osannut muuta tehä ku itkeä miestä ja ku mies tuli niin sitten halasin vaan sitä ja itku ei loppunut. Silloin päätin, että nyt kotiin ja nopeesti, että pääsee nukkuun ja selvittään pään! Onneksi oma vauva on niin kiltti, että se ei mitään itkeskele, muuten olisin ollut vielä enemmän hajalla. Mutta nyt alkaa oikeesti elämä voittaan kun saa nukkua rauhassa omassa sängyssä ja yrittää nukkua silloin ku vauvakin. Mutta näin siis kävi mulle. Ja sitä itkua ei siis oikeesti saa loppuun. Hoitajakin sitten lähtiissä vähän niinku vinkkas miehelle, että seuraile sitten tilannetta ettei tule se lapsivuode masennus.. no juu juu, ei onneksi ollut siitä kyse ku itkin. Mutta kyllä se hoitajaki tiesi että olin kokenu aika rankkoja ja en tosiaan ollut ensimmäinen itkuinen äiti. Ja hauskaa oli sekin, ku mietin koko ajan, että pitäs olla se iloinen perhe joka kotiutuu ja hymyillään ku vauva on kaukalossa ja mennään autoon ja onnellisesti kotiin. Mutta minä vaan märsään.. heh.
Kata; Kerran sulle tehtiin se kaavinta myös, niin annettiinko sulle mitään jälkitarkastus juttua? vai ainoastaan se 6 viikon päähän oleva yleinen tarkastus? Ja sitten kun on muutama päivä sulla vielä mennyt, niin kerro mulle vuotaako sulla verta vai jotain pistävän hajuista kudosnestettä sieltä ulos ja onko sulla menkkamaisia vatsakipuja.. Mulla nimittäin on kyllä vatsa todella kipee välillä ja juilii just niinku menkat olis. Ja vuodan kyllä edelleen ja nyt sitä ihme kudosnestettä. Onneksi tulee neuvolan täti kylään keskiviikkona, niin voin kysellä.
No mutta täällä tulossa ihanan lämmin päivä, joten tänään sitten istutaan vähän auringossakin ensimmäistä kertaa, että saa vähän d-vitamiinia..mutta todellakin vauva on varjossa kuiten suurimman osan aikaa..mutta siis grillijuhlat!!
Niin ja mulla tuli vauva ulos ku luovutin, aloin kaikille kertoon että ei se ole tulossa ja menköön vaikka kesäkuulle asti kun ei tässä kiirettä ja sitten se tulikin heti. Koska mullaki ärsytti ihan hulluna tuossa loppuvaiheessa tuo kärjistynyt kysely... aina ku mesen aukas niin ensimmäisenä tuli joltain viesti, että AI, vielä kokonaisena!! :kieh:
No mutta nyt aloin taas tekeen romaania tänne, kun on aikaa näköjään ja paljon tulee mieleen asioita.. Mutta nyt menen ja ihania päivän jatkoja ja onnea kaikille synnyttämään lähteville!! Ja muille paljon supistustuulia, että vauvat jo tulisivat ulos kun on näin kivat ilmatkin!
Moonlight ja pieni mies 1vko.2pv.