~KesäMassut 2007~

Moonlight, minä juu kopsasin nuo omat tekstini talteen. Ei siinä muuta keinoa ole, kuin käydä alusta alkaen kaikki kirjotukset läpi. Onhan siinä hommaa, mutta pikkuhiljaa kävin sivut läpi. Jää sitten kiva muisto talteen itselle, varsinkin kun en ole mitään raskauspäiväkirjaa pitänyt.

Jonina no sullahan on ollut kurja päivä. Onneksi kaikki on kuitenkin kunnossa. En osaa tuohon seksihommaan sanoa mitään, mutta itse en varmaan uskaltais enää harrastaa.
 
Teppana; ihanan kirkas kesäinen kuva! Mä olenkin päässyt tämän koko odotusajan tosi helpolla, joten ehkä sitä pikkasen kuuluu kuvaan jossain vaiheessa jotain pientä. Onneksi tuostakin tosiaan säikähdyksellä selvittiin.

Kävin kahlaamassa palstaa ja etsimässä silloin alussa Kesämassuissa olleita. Osa löytyi eri paikoista ja osa on kadonnut kokonaan:
- Lyydis saanut lapsen 24.5.07
- Brucshetta saanut pojan 20.5-07

- Mamma80 odottelee toukokuisissa
- Lumenneito näytti olevan ainakin oululaisissa odottajissa
- Enni80 on marraskuisissa odottajissa
- Tuitsu on joulukuisissa odottajissa
- Suny on tammikuisissa (08) odottajissa
Tietenkään mitään varmuutta siitä, että nämä ovat samoja ihmisiä ei minulla ole, mutta ainakin samoja niccejä.

Onko osa meidän palstailijoista ehkä laitoksella, kun ei ole moneen päivään näkynyt ainakaan seuraavia:
NallePuh
Katziina
AnttuLiisa
Dimmon
Vyvyan
Vilmat
Mantsu


Mullahan ei siis näemmä ole juuri mitään järkevää kirjoitettavaa :ashamed:
 
Paljon onnea kata pojusta!!

Ja onnea matkaan pepsukalle!!

Mä olen niiiiin kade!!! Nyt taas supistelee ja täällä myös tänään seksiä tiedossa, mulla ei onneksi paina tai ahdista, vaikka onhan se vähän vaikeaa tuntea oloa seksikkääksi jättimasun kanssa ja saaminen on sitten hankalaa.... Että käynnistys seksiä myös täällä ja onhan se hellittely ja lähellä olo myös plussaa..

Viime yönä tulikin valvottua supistusten takia, ensimmäinen yö IKINÄ kun on supparit valvottanut. Ja sitten ei millään enään meinannut saada unen päästä kiinni. Yöllä tuli käytyä myös isolla hädällä ja aamulla taas oli masu kuralla.... Joten kyllä tässä nyt olis näitä ennakoivia merkkejä ilmassa :whistle:

Joten supparituulia myös tänne, kiitosh :wave:

-Hiiviö & Elvis kolme tuntia vajaa 38 viikkoa-
 
:LOL:

Onnnittelut Katalle pojasta ja tietty koko perheelle! :flower:

Pepsukalle onnea tositoimiin!! :hug:

Toivottavasti tännekkin saataisiin lisää kunnon suppareita, jotka olivat melkein viikon ties missä.. Tänään on ollut pientä nippailua, muttei siis riittämiin.. Olen käynyt tänään lenkillä, lämmittänyt saunan ja saunonut "hurjasti" ja seuraavaksi on tiedossa pienet pupuilut tosiaan.. Tekee kyllä perhanan kipeetä, jos totta puhutaan, muttei se nyt auta, pakko varovasti nyt vaan yrittää laittaa geelit sisään.. :D

Jonna ja pikkuinen 38+1
 
Katalle ja koko perheelle onnea ja :hug: pienestä miehestä!

Pepsukka: Onnea ja voimia synnytykseen!

Tänne ei kuulu mitään uutta; paineen tunne on aika kova alapäässä ja turvotusta tuntuu myös siellä olevan, mutta ei näy limatulppaa eikä vesiäkään lirahtele... :/

Riina-Niina ja satuaarre 38+4
 
Ihan tylsää... Otettiin uudet masukuvat, mut sitä ei saa päivitettyä. Nyt oon pettyny.

Nyt on sit kaikki ässät kokeiltu bonus mukaan lukien (alkoton sidu :D ), mut supparit katos johonki. Tää on siis taas ollu tällanen vihjailupäivä vaan. Täytynee nyt sitte asennoitua siihen, että yli menee vaikka ennakoivia on. Ihan tylsää sekin... Onneks tässä pinossa tapahtuu, niin pääsee edes muitten vauvoista iloitsemaan. :)

Mä meen nyt iltapalalle ja sen jälkeen varmaan unille... Jaksan sit taas huomenna roikkua täällä. :whistle: Hyvää yötä kaikille masukkaille ja vauvautuneille!

Jälleen malttamaton PikkuMyy-80 ja poikanen, joka ei vielä tahdo kuoriutua
 
:headwall: :headwall: :headwall:

Käynnistysseksiä.... :LOL: Meillä isäntä vetää tuolla sängyssä jo niin makeesti hirsiä, että taisi käynnistykset jäädä.. :kieh: Annoin lasten vähän valvoa ja katsoa tietsikalta elokuvaa ja kun laitoin niitä sänkyyn yöpuulle, niin jätkä oli sitten nukahtanut sillä välin... :|

Nyt en tiedä ottaisko aivoon vai onko ihan sama :/ Mieli ei tee yhtään, mutta kun synnyttämään lähtisin ilomielin.. Vaikkakin näin kolmatta odottaessa jo ymmärrän, ettei se vauvakaan sieltä oikeasti tule ennen kuin on vaan tullakseen.. Tosin seksin jälkeen molemmista olen lähtenyt, että kyllä sillä PITÄÄ olla jotain tekemistä asian kanssa.. Liekö sitten oma orgasmi vai se "geelitys" vai kaiken kaikkiaan se "huhkiminen"... Hmmm... :/ Tosin samaisesta huhkimisesta käy kyllä ihan kyljen kääntäminenkin jo näillä vkoilla, täytyy siis kohta mennä "kääntelemään" tuonne sänkyyn :LOL:

Heh, rupeaa olemaan tosi vilkasta tuolla päässä jo tähän aikaan yöstä.. B) Mutta kun toisaalta väsytä ei tippaakaan.. Hei, nythän mä keksin! Taidanpa kaivaa jostain esiin niitä pisteitä ja pitää itselleni pienen hierontatuokion tässä ennen nukkumattia.. ;)

Suppareita niitä haluaville ja muille makoisia unia!! (Onko enää muita kuin suppareita haluavia...?)

Jonna ja pikkuinen 38+1 (kohta pian 38+2, jee jee..)

Hei muuten, tulipa mieleeni, että te, joilla on jo aiemmin lapsia.. Miten heidät olette synnyttäneet ja millä vkoilla?

Mulla ensimmäinen lähti vesillä, eli pe meni vedet ja tyttö syntyi sunnuntaina, laskettuna päivänä, käynnistelyn tuloksena..
Poika lähtikin sitten loppuviimeksi aika yllättäen yöllä kovilla supistuksilla ja syntyi viiden maissa aamuyöstä.. Kiusasi mua jo puolesta välistä harjoitus-sellaisilla ja nakersi hermoja, kuten tämäkin nyt, mutta kuitenkin pääsi alkaamaan synnytyssupistukset jotenkin yllättäen.. Poika tuli maailmaan siis 40+3.

 
Hei muuten, tulipa mieleeni, että te, joilla on jo aiemmin lapsia.. Miten heidät olette synnyttäneet ja millä vkoilla?

Esikoinen lähti supistuksilla käyntiin 40+4 tosin synnytys oli pitkä yli vuorokauden kesti (aika otettu sairaalan menosta). Toinen samoiten supistuksilla 41+3 ja sairaalassa ehdittiin olla n.2 tuntia niin neiti oli ulkona. Kolmas myös lähti supistuksilla käyntiin 41+2 ja sairaalassa oltiin oltu n. 7 tuntia kun neiti syntyi.



 
Iltaa (yötä)!

Kyllä on jännä sanoa kyselijöille, että la on tässä kuussa! Vaikkakin vasta 28. päivä...

Reippaana tyttönä laitoin oikein paperille ylös asioita joihin olisi jotain sanottavaa, mutta ennen kun sain kahlattua läpi kaikki uudet kirjoitukset, tuli selkä ja takapuoli taas niin kipeiksi, että nyt haluan vain maate!

Yritän jos huomenna pääsisi pitemmän kaavan mukaan kirjoittelemaan =)

Katalle sekä isille, isosiskoille ja -veljille onnittelut poikavauvan johdosta! :flower: Teidän poika olikin melkein samoissa mitoissa kuin meidän silloin 1v9kk sitten (3330g ja 49cm) =)

Jaahas. Sunnuntaiksi ehti vaihtua tässä koneella istuessa.. Hyvää yötä!

-ebbuliini ja neiti rv 36+3-
 
... uneton yö taas takana... Jonnakarille vastaisin, että ensimmäinen lähti vesien menolla la-illalla ja poika syntyi ma iltapäivällä ja viikot oli 36+4. Seuraava lähti vesien menolla ma-yönä ja tyttö syntyi ti iltana ja viikot oli 39+5. Kolmas lähti yllätys yllätys vesien menolla to-illalla ja poika syntyi ma ja ti välisenä yönä ja viikot oli 33+0. Että aikalaila samaa kaavaa ollaan menty eli osaston kautta synnyttämään.. toivottavasti tämä neljäs menee nyt samaa rataa niin on ainakin helppo lähteä synnyttämään...
pitää varmaan mennä takaisin sänkyyn kääntyilemään, josko se uni sitten tulisi..
mukavaa sunnuntaita kaikille...
jousimies-70 + typyasukki 37+0
 
Hirmuisesti onnea Katalle ja koko perheelle pienen pojan johdosta :flower:

Täällä edelleen odotellaan suppareita joita ei näy ei kuulu. Tosin esikoisen synnytys alkoi yhtäkkiä alkaneilla supistuksilla rv 39+2. Synnytys kesti ensimmäisistä supistuksista 12h. Toinen synnytys käynnistyi myös yhtäkkiä alkaneilla suppareilla laskettuna päivänä. silloin synnytys kesti 6h. Sairaalassa ehdin toisesta olemaan 3h ennen kuin tyttö syntyi.

Mä olen ruvennut heräilemään tosi aikaisin. Saan kyllä nukuttua yöllä hyvin, mut unta ei riitä pitkälle aamuun. Iltaisin olenkin sitten kyllä väsynyt ja nukahdan helposti.

Mukavaa päivää kaikille kesämassuille!
 
Ihanaa, olen nukkunut ilman viiltäviä selkäkipuja =) Vessassa käyn silti joka yö vähintään 4-5 kertaa. Toivottavasti se ei kerro vauvan tulevasta yörytmistä, kuten aiemmissa raskauksissa niin on tehnyt :/

Katalle nyt viralliset onnittelut pojan syntymästä! Kovasti jo odoteltiinkin uutisia. Kiva oli lukea myös synnytyskertomusta, nopeaa toimintaa näytti sitten loppujen lopuksi olevan :D

Joninalle ja Pepsukalle tsemppiä synnytykseen. Tuo vuoto kyllä viittaa aika vahvasti synnytyksen käynnistymiseen, että toivottavasti Joninakin pääsisi pian tositoimiin, Pepsukka taitaa pian jo olla vauva sylissä :heart:
Muillakin taisi olla jo aika hyviä merkkejä ilmassa (Hiiviö, Pikkumyy ja muut suppailevat)

MHP:lle piti kommentoida tuota pahan tuulisuutta, että ymmärrän kyllä täysin ärtymyksesi. Mua kans säälittää lapset (mies ei säälitä :whistle: ), kun olen koko ajan kuin perseelle ammuttu karhu. Tuntuu taas, että koko ajan joku ahistelee jollakin asialla, jonka voisi myös itse hoitaa. Eihän äitiä nyt saa hyvänen aika kesken makoilun häiritä :p

Teppana oli ottanut aivan ihanan kesäkuvan! Voi tekis niin mieli päästä mökille ja uimaan, vaikka meillä ei mökkiä olekaan.

Jonnakar kysyi edellisistä synnytyksistä. Ensimmäinen käynnistyi supistuksilla 39+1 ja päätyi 8cm:ssä kiireelliseen sektioon sydänäänissä tapahtuneiden laskujen vuoksi. Toinen syntyi sitten 40+3 ja myös supistuksilla. Että eiköhän tämäkin supistuksilla käynnisty...toivottavasti, niin tajuaa taas mistä on kyse.

Kreecherin lapsivesikysymys nauratti jostain syystä ihan hirveästi. Siis ihan todellinen tilannehan se voi olla, että pitää kaupassa tai kadulla käydä pötkölleen, mutta jotenkin vaan mielessä ajattelin sitä tilannetta, että pitäisi keskellä markettia röhnöttää
valasolemuksella :LOL: Minun käsittääkseni vauvan pään ei tarvitse olla kiinnittynyt vaan laskeutuminen lantioon riittää, sillä pää humpsahtaa kyllä uomiinsa jos vesi menee. Sitten jos vauva pyörii vielä ylhäällä, niin olisi turvallisinta ottaa rauhallisesti veden mentyä.

Täällä porskutellaan vielä aika normaaleissa raskaustunnelmissa. Supistuksia tulee päivittäin, mutta ei niistä ole kuin pari oikein napakkaa. Lasken koko ajan, että viikko vähintään vielä saisi massussa olla, että lastenhoito järjestyisi parhaiten.

Ihanaa aurinkoista sunnuntaita vaan kaikille! Lähdenpä raivaamaan tätä järkyttävää kaaosta... :(

:wave: auramaria 38+3
 
Jäipä se seksi myös täällä eilen, mutta ihan levoton yö oli silti. Heräsin puoli 2 aikaan järkkyyn pääkipuun enkä saanut unta uudestaan ennenku joskus puoli viisi. Niin kovaa särki, että oksensin ja aamulla pää tuntui ihan hellältä, ihan ku ois hakattu. Ja esikoisen kanssa tuli tosiaan tunti sitten noustua. Argh.

Ihmeen vähillä yöunilla kyllä nyt pärjännyt pari viime yötä, kyllähän nyt aamulla on väsyttänyt kun on pitänyt nousta, mutta se ei ole sellaista pakottavaa väsymystä...

Kolme kertaa tullut käytyä taas isolla hädällä tän vuorokauden aikana, että kovasti nyt toivon, että luonto itse hoitaisi tuota suolentyhjennystä ja vaikka tänään pääsisi jo tositoimiin!

Supistellut koko aamun taas, mutta sellaisia menkkakipuja tasoltaan, mutta jos ne vaikka yltyis...

Eli valivalivali, näpänäpänäpä *murinaa* täällä siis :D

Kiukuttaa kun niin kovasti tuollaisia synnytystä edeltäviä merkkejä on, mutta mitään ei tapahdu, ei millään jaksaisi vielä kahta tälläistä viikkoa!!

Onneksi eivät yli tätä nyt päästä, niin tosiaan parissa viikossa tulee tapahtumaan. Viimeistään :whistle:

-Hiiviö & Elvis 38+0-
 
Huomenia.

Saunassa käytiin, mutta ksyllä se toinen s jäi väliin täälläkin. Mies tuijotti amerikalaista laatuviihdettä, eli Kalifornian kuvernööri räiskimässä rosvoja pyssyllä. En jaksanut valvoa... Eipä kyllä olisi oikeastaan innostanutkaan yhtään, ja kuten tuolla ylempänä tulikin jo mainituksi, ei se vauva sieltä tule, ennenkuin on tullakseen.

Toi on kyllä NIIN ärsyttävää, kun on noita synnytystä ennakoivia merkkejä pidemmän aikaa. Kakkosta odottaessa tosiaan alkoi joka ilta säännölliset ja kipeät supistukset, jotka lopahti kuitenkin yötä myöten. Kyllä silloinkin alkoi pää hajoilla, vaikka muutaman päivän ennen laskettua tuo syntyikin.

Mua on kans huvittanut ajatustasolla tuo lapsivesihomma, että mahtaisi olla aika näky, kun käy valtavan vatsan kanssa kaupan lattialle makoilemaan ja mukana olisi todennäköisesti kaksi lasta... :LOL:
Mutta taidan luottaa teidän saamiinne neuvoihin, että siit voisi soittaa sen kyydin ihan penkiltä käsin. Mulla siis vauva ei ole kiinnittynyt, eikä kyllä ihan kauhean alhaallakaan (vaikka välillä tuntuu, että olisi, jotenkin se tuntuu peruuttavan sieltä takaisin), mutta ehkä se siitä tosiaan sinne lantioon lumpsahtaisi, jos vedet menisi.

Aivan ihana toi Teppanan kesäkuva, mieskin kommentoi ohimennessään, että on hyvä kuva. Voi kun pääsis jo rannalle... Ei taida paljon tarvita julkisesti tänä kesänä bikineissä näyttäytyä, se synnytyksenjälkeinen vyölaukku ei ole kauhean esteettinen näky! :D

Aiemmista synnytyksistä, esikoinen käynistettiin cytotecilla rv 39+3 raskausmyrkytyksen takia, sain kolme annosta tabletinmuruja, ei tapahtunut mitää. Seuraavana päivänä synnytys käynnistyi ronskin lääkärintarkastuksen jälkeen ja kesti sitten lääkärintarkastuksesta laskettuna reilun neljä tuntia, kun en osannut sanoa, milloin säännölliset supistukset alkoivat: ennen vesien menoa oli vain sellaista epämääräistä jomotusta ja vedet kun menivät, tuli vain yksi 40 minuutin kestosupistus, joka avasi paikat kokonaan. Oli aika rytinää, mutta nopsaan ohi.
Kakkosen synnytys käynnistyi supistuksilla rv 39+4 yöllä n. 1.30. ja vauva oli maailmassa 5.42., eli ei siinäkään kauaa nokka tuhissut. Siksi nyt vähän jänskättääkin, että missä vaiheessa sinne sairaalaan kannattaisi lähteä, kun tällä kertaa matka on vähän pidempi. Hukkareissuakaan ei viitsisi tehdä, varsinkin kun on kuitenkin nuo isommat hoitoon järjestettävänä.

Nyt pukemaan, lähdemme anoppilaan.

Kreecher ja Antero 38+2
 
Huonosti nukuttu yö takanapäin täälläkin.. Parina viime iltana on ollut jotenkin ihmeellisesti huono olo, mutta tänä yönä se sitten äityi siihen että noin 3-4 tunnin yöunien jälkeen istuttiin vessassa oikein urakalla. Eipä sitä sitten enää nukutakaan, kun pesin vessaa ja kävin suihkussa (meidän makkari on aika kuuma paikka ja tuli mahakivuissa hikoiltua aika paljon.. ihan vaan selvennykseksi :kieh: ). Tuskinpa tää mitään synnytystä ennustaa kuitenkaan, kun eilen olin ulkona melkein koko päivän ja käytiin keskustassa ja vaikka missä kävelemässä monta tuntia eikä silti supistele yhtään enempää kuin normaalisti. Tajusin kuitenkin että hei, kyllähän se synnytys silti VOI alkaa koska vaan ja aloitin nöyränä tyttönä viimein pesemään vauvanvaatteita..

Lapsivesiasiaan että synnytysvalmennuksessa neuvottiin menemään vaaka-asennossa laitokselle jos vedet menee. Kyllähän se varmaan herättäis kummastuneita katseita jos kesken kauppareissun pitäis heittäytyä pöksyt litimärkinä kaupan lattialle :LOL: .. No joo, ei sais nauraa koska varmaan jollekin on tosiaan voinut käydä noin.. Mekin naureskeltiin kesken lenkin miehen kanssa että jos nyt vedet menis vaikka tuossa puistossa Oulujoen varrella, niin ei muuta ku penkille kännäävien teinien viereen pötkölleen ja mies juoksujalkaa hakemaan autoa toiselta puolen kaupunkia.. vois siinä kyllä paniikkia puskea meillä ensikertalaisilla!

Kata paljon onnea rinssistä!! :flower:

Hups nyt pitää lopettaa kirjoittelu, vesi kiehuu varmaan kohta tyhjiin hellalla.. Ei oikein aivot taida toimia tänään.

Niini ja poikanen 37+6
 
Ei tainnu lääkärin tutkimuskaan synnytystä käynnistää, vaikka toiveita siihen suuntaan oli. Kertoi kyllä, että kohdunsuu täysin kiinni ja kanavaakin jäljellä vielä 3 cm, mutta ainahan sitä voi toivoa... Ja vaikka siis eilen valittelin, ettei vauvaa ihan vielä meille niin nyt olen jo täysin sillä mielin, että tänne vaan! Ja vaikka mielellään heti! Noh, mitään merkkejä, kuten supistuksia ei edelleenkään ole näkynyt.

mama-75 Täälläkin herätään aamuisin aikaisin, mutta menen joinain päivinä takaisin nukkumaan, jos ei tarvi lähteä minnekään.

auramaria: mäkin olen miettinyt sitä, että heijastuuko nyt tämä mun rytmi sitten syntyneelle vauvalle eli tottuuko se tähän jo nyt. Yritän öisten vessassa käyntien yhteydessä juoda pelkkää vettä, jos jotain tarvii juoda. Vauva kun alkaa aina tuoremehusta yms. liikuskelemaan eli heräilee sokeriin.

Näin viime yönä unta, että mies oli samaan aikaa sairaalassa jalkaleikkauksessa kun synnytys oli alkamassa. Siinä sitten pohdin unessa, että kenet tässä nyt soittaa saliin mukaan. Miehellä ei siis ole mitään tarvetta tai suunniteltua leikkausta edessä, en tiedä mistä toi tuli.

Jokohan sitä vois aamupalaa alkaa laittamaan. Upea päivä jälleen tulossa, varjossa oli noin tunti sitten jo 15 astetta.

Ai niin: sitä piti vielä kommentoida, että olen nyt "koekäyttänyt" Glamourmomin imetystoppeja. Itse vaate on minusta kiva pitää päällä. Nyt olen huomannut sellaisen jutun, että se topin sisällä oleva valkoinen paksu kuminauha kutittaa ja hiertää vähän ihoani. Tänään tulee sitten topiton päivä ja jotku muut liivit käyttöön. Muita imetysliivejä mulla ei ole, mutta pitää ehkä käydä kaupasta jotkut hakemassa, varmuuden vuoksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiiviö:
Kolme kertaa tullut käytyä taas isolla hädällä tän vuorokauden aikana, että kovasti nyt toivon, että luonto itse hoitaisi tuota suolentyhjennystä ja vaikka tänään pääsisi jo tositoimiin!

Supistellut koko aamun taas, mutta sellaisia menkkakipuja tasoltaan, mutta jos ne vaikka yltyis...

Eli valivalivali, näpänäpänäpä *murinaa* täällä siis :D

Kiukuttaa kun niin kovasti tuollaisia synnytystä edeltäviä merkkejä on, mutta mitään ei tapahdu, ei millään jaksaisi vielä kahta tälläistä viikkoa!!
Ihan ku mun näppiksestä, tosin tuo tyhjennyspuoli ei o kerenny tänään juoksuttaa vielä noin montaa kertaa. Mummon veikkaus oli, että synnytän tänään (näki siis unen.)... Sisko laitto viestiä, mummo soitti ja mutsikin tuli meseen, joten laitoin heti viestiä ennen ku se kerkes kysellä. TURHAUTTAA!!! Jättäsivät rauhaan ja antais mun tuskailla miehen kanssa... Ärsyttää koko ajan raportoida, kun mitään edistystä ei tapahdu. Tuota loputonta ennakoivilla vihjailua ja kiusaamista vaan. Oon ihan kypsä. |O Vali vali ja silleen siis taas... :ashamed:

Teppanan laittama kuva oli tosiaan ihanan kesäinen ja muutenkin hieno. Jäi tuossa aikasemmin huomioimatta. (Minäkö omaa napaani valittanut... :whistle: ) Ihan tosiaan mökille tuli kaipuu ja moni muisto mieleen. :)

Ei tälle aamulle vielä kummempia... Tsempitään tytöt supareittemme kanssa ja aletaan pakertaa niitä vauvoja lisää tuolta masuista. Syntyy kun on syntyäkseen, mut peukut silti kaikille samassa tilanteessa oleville!

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+2
 
Jonina ja auramaria;
Aloin vaan vastaan teille tuosta vauvan rytmistä, kun mun vauva tuolla vielä nukkuu...
Juuri niinkuin minä aina ennen!! :/
Eli meidän tämä viikon vanha poika siis vetelee kyllä ainakin vielä juuri tätä minun edellistä rytmiä..kukkuu hereillä tuonne yö 12 asti ja sitten herää syömään sen MUN vanhan pissareissun ajan 3-4 aikaan ja sitten kun mies lähtee töihin 6 aikaan, niin silloin heräsin aina ja joskus kävin syömässä silloin ja siitä sitten kun mies on mennyt niin olen aina nukkunut parhaiten tuonne päivä 12 saakka ainakin. Eli meidän vauva nyt sitten vetelee tämän parhaimman pätkän unia tästä aamu 6- tuonne päivä 12-13.00..

En uskonut juuri tuohon rytmi hommaan silloin kun se oli masussa, mutta nyt on uskottava koska oikeesti ollaan nyt tätä rytmiä menty melkein koko viikko. Eli kyllä se meillä vaan näin sitten oli. Ja isä on mua tässä nyt sitten sättinyt, kun opetit tuon lapsen tuommoseen rytmiin, ettei nukkumaan pääse.. :D Kun sehän on aina nukkunut ja minä olen kupannu ja kattonu telkkaria sinne yöhön asti.

Hitsi teillä alkaa oleen tosi jännät paikat täällä edessä, mulle kaikki tuli niin äkkiä silloin yöllä, ettei paljon tarvinu miettiä että onko kyseessä lähtö vai ei. Ja olin ne sängytki vuorannu niillä suojilla, mutta eipä sitten menny ku aina pikkusen vesiä ku nousin.ylös.

Niin ja tuosta nukkumisesta vielä, kannattee oikeesti nukkua ku voi. Mulle kävi niin että mulla oli uneton yö takana ja sitten illalla ennen synnytystä olis väsyttäny hulluna, mutta ajattelin että en anna kyllä itelle nyt aikaa nukkumiseen ku sitten valvon seuraavanki yön. No joo, niinhän sitten tein ku olin 2 vuorokauden aikana nukkunu sen korkeintaan 5 tuntia ja sitten ku synnytin niin tuli se euforinen tila ja en nukkunu sitten koko seuraavanakaan vuorokautena. Sitä seuraavan vuorokauden piti mua valveilla se naapurin vauva, eli olin kirjaimellisesti sitten AIVAN RIKKI! Olin kokenu aivan järkyttäviä niiden vuotojen ja kaavintojen kans, olin tosi kipee ja todella pihalla kaikesta, käynyt nukutuksessa ja en osannut muuta tehä ku itkeä miestä ja ku mies tuli niin sitten halasin vaan sitä ja itku ei loppunut. Silloin päätin, että nyt kotiin ja nopeesti, että pääsee nukkuun ja selvittään pään! Onneksi oma vauva on niin kiltti, että se ei mitään itkeskele, muuten olisin ollut vielä enemmän hajalla. Mutta nyt alkaa oikeesti elämä voittaan kun saa nukkua rauhassa omassa sängyssä ja yrittää nukkua silloin ku vauvakin. Mutta näin siis kävi mulle. Ja sitä itkua ei siis oikeesti saa loppuun. Hoitajakin sitten lähtiissä vähän niinku vinkkas miehelle, että seuraile sitten tilannetta ettei tule se lapsivuode masennus.. no juu juu, ei onneksi ollut siitä kyse ku itkin. Mutta kyllä se hoitajaki tiesi että olin kokenu aika rankkoja ja en tosiaan ollut ensimmäinen itkuinen äiti. Ja hauskaa oli sekin, ku mietin koko ajan, että pitäs olla se iloinen perhe joka kotiutuu ja hymyillään ku vauva on kaukalossa ja mennään autoon ja onnellisesti kotiin. Mutta minä vaan märsään.. heh.

Kata; Kerran sulle tehtiin se kaavinta myös, niin annettiinko sulle mitään jälkitarkastus juttua? vai ainoastaan se 6 viikon päähän oleva yleinen tarkastus? Ja sitten kun on muutama päivä sulla vielä mennyt, niin kerro mulle vuotaako sulla verta vai jotain pistävän hajuista kudosnestettä sieltä ulos ja onko sulla menkkamaisia vatsakipuja.. Mulla nimittäin on kyllä vatsa todella kipee välillä ja juilii just niinku menkat olis. Ja vuodan kyllä edelleen ja nyt sitä ihme kudosnestettä. Onneksi tulee neuvolan täti kylään keskiviikkona, niin voin kysellä.

No mutta täällä tulossa ihanan lämmin päivä, joten tänään sitten istutaan vähän auringossakin ensimmäistä kertaa, että saa vähän d-vitamiinia..mutta todellakin vauva on varjossa kuiten suurimman osan aikaa..mutta siis grillijuhlat!!

Niin ja mulla tuli vauva ulos ku luovutin, aloin kaikille kertoon että ei se ole tulossa ja menköön vaikka kesäkuulle asti kun ei tässä kiirettä ja sitten se tulikin heti. Koska mullaki ärsytti ihan hulluna tuossa loppuvaiheessa tuo kärjistynyt kysely... aina ku mesen aukas niin ensimmäisenä tuli joltain viesti, että AI, vielä kokonaisena!! :kieh:

No mutta nyt aloin taas tekeen romaania tänne, kun on aikaa näköjään ja paljon tulee mieleen asioita.. Mutta nyt menen ja ihania päivän jatkoja ja onnea kaikille synnyttämään lähteville!! Ja muille paljon supistustuulia, että vauvat jo tulisivat ulos kun on näin kivat ilmatkin!
Moonlight ja pieni mies 1vko.2pv.
 
Hei Moonlight! Minusta tuo sun jälkivuoto ei kuulosta normaalilta. Yleinen ohjehan on, että jos vuoto alkaa haisemaan ja vatsaan tulee kipuja, niin olisi lääkäriin mentävä. Älä odota keskiviikkoon, ettei vaan kohtutulehdus olisi päässyt tulemaan. Aika rankkoja asioita olet joutunut kokemaan muutenkin, niin lisää ei varmaan tarvitsisi
tulla :hug:

Vauvan rytmi on tosiaan ollut edellisissä juuri samanlainen kuin mun vessarytmi. Nyt olenkin kauhusta kankea, kun ajattelen, että joutuisin nousemaan viisikin kertaa yössä... :eek:

t.auramaria
 
Enpä ole muuten koskaan ajatellut tuota vessarytmi=vauvan yörytmi juttua, mutta näin jälkikäteen muistellen, kyllä se on niin mennyt noiden kahden pojan kanssa! Esikoisen aikana ei tarvinnut rampata vessassa öisin ollenkaan ja sälli tosiaan veti alusta asti 6-7 tunnin yöunia. Kakkosen kanssa nousin kerran yössä vessaan ja niihin aikoihin herra sitten myös heräili.
Nyt olen noussut käymään vessassa aamuyöstä, tai lähempänä aikaista aamua, siinä 5-6 aikaan. Ihan hyvä rytmi olisi minun puolestani, toivottavasti tuo homma menee niin. :D

Kreecher
 
Moi, olen palstaillut enemmän tuolla yli 36v. pinossa, mutta siellä käy olo nyt niin yksinäiseksi, että jos sopii kirjoittelen nyt loppumetreilläni, rv 40+2 vähän tännekin. Raskauden alkuheikotuksen kourissa kirjauduin kyllä tännekin nimimerkillä Heikkopeikko, joten tietoni ovat kyllä listalla.

Raskaus sujunut tähän asti hienosti, alkukuvotuksen ja heikotuksen jälkeen olen pystynyt nauttimaan tästä kolmannesta ja luultavasti viimeisestä raskaudestani. Hemppa oli ainoa joka laski alimmillaan 98, silloin oli hieman väsy olo, nyt se on kuitenkin yli 120, mikä on mulle itse asiassa korkea.

Vaivoista sen verran että sängystä on vaikea nousta ja lähteä kävelemään kun on yön maannut, turvotusta tuli n vikolla 38, vauvan pää hankaa häpyluuta, mikä vihloo kivasti välillä kävellessä jne.

LA oli ja meni siis 1.6, jossain vaiheessa luulin että tämä vaavi tahtoisi maailmaan laskettua aikaisemmin, mutta ei. Olen tosin iloinen että kuopuksen synttärit, päiväkodin kevätjuhlat, äitini synttärit, appiukon synttärit, ja serkun lakkiaiset saatiin vietettyä...aikamoista juhlaputkea meillä tämä kevät ja alkukesä. Tänään olisi vielä anopin 60 v synttärit.

Aina kun johonkin lähtee, ajattelee, että jaa-a, tuleekohan se lähtö sitten sieltä. Esikoisen synnytys käynnistyi rv39+8 veden tihkumisela, jouduin osastolle ja seuraavana päivänä käynnistettiin. Kakkosen synnytys taas lähti käyntiin rv40+1 limatulpan irtoamisella ja pian sen jälkeen alkaneilla säännöllisillä suppareilla. Saas nähdä nyt miten käy. Mies naureskelee, että oot sä aikamoinen pommi tällä hetkellä...

Anoppi ja appiukko soittelee vähän väliä ja kyselee että no? eikö vielä mitään, ja ilmoittelee missä liikkuvat, jos pojat pitäisi saada äkkiä hoitoon. Tässä vaiheessa kun la oli ja meni ei aina huvita noihin puheluihin edes vastata (hyväähän ne tosin vaan tarkoitta).

Vauvan sukupuolta ei tällä kertaa tiedetä, ultraajat ovat kieltäytyneet kertomasta! Luulen kyllä ite että kolmas poika on tulossa, mahan muoto on ihan erilainen kuin aikaisemmin, nyt se todella on "poikamahan" näköinen, edelliset eivät olleet... Välillä ihmisten kommentit ärsyttävät, monen mielestä nyt "pitäisi tulla tyttö, ettei tarvitsisi enää yrittää"...Emme me kyllä sillä mielellä tähän olla lähdetty, että nyt tehdään tyttö, tervetullut kuka sitten onkin...

Tässä oli vähän taustaa, kun en ole koko ajan tänne kirjoitellut, tuli aika pitkä sepustus, toivottavasti jaksatte lukea.

Aurinkoista päivän jatkoa, T. Kolmonen, rv 40+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolmonen:
Välillä ihmisten kommentit ärsyttävät, monen mielestä nyt "pitäisi tulla tyttö, ettei tarvitsisi enää yrittää"...Emme me kyllä sillä mielellä tähän olla lähdetty, että nyt tehdään tyttö, tervetullut kuka sitten onkin...
Kolmonen, rv 40+2
Meille on ultran mukaan tulossa kolmas poika, mitä ei kylläkään olla muille kerrottu. Jatkuvasti tulee silti just niitä "poikamaha"-kommentteja, ja yleensä just sellaisella säälivällä äänensävyllä, ikäänkuin lapsia hankittaisi siksi, että saadaan molempia... Yksikin kaveri totesi vain mahani nähtyään, että "kyllä tuokin on poika, valitettavasti". Ottaa NIIN aivoon, vaikka kuinka yrittääkin tuollaisten antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... :headwall:
 
Onnea Katan perheelle :flower: :D

Ja Moonlight, mä itkin synnytyksen jälkeen kaks viikkoa. Sulla vielä oli tosi kauhea toi synnytyskokemus. Tai sen jälkeinen... Mä olin 5 päivää huoneessa, missä meitä oli 5 äitiä. Mä en nukkunut käytännössä yhtään sairaalassa, kun koko ajan joku lapsista huus. Useimmiten se oma :whistle:

Silloin oli viel jotenki itelleni pinttynyt ajatus, että pidän lapsen vieressä koko ajan.. Nyt just miehelle sanoin, että jos sairaalassa on "rauhallista" ja pystyn siellä oikeasti lepäämään niin mulla ei ole sieltä mikään kiire kotiin. Mut jos en saa siellä nukuttua, vauva ja minä ollaan OK, niin sitten tulen kotiin. Tiedän että mies jeesaa niin paljon kun voi että saan levätä.

Kääk, toivottavasti vauva ei elä tän mun unirytmin mukaan, eli tunnin välein öisin vessaan!!! Vauva on kyllä itseasiassa nukkunut aina vielä kun olen mennyt takaisin sänkyyn, tai siis ei ainakaan ole potkinut. Että ehkä tässä vielä jotain mahiksia...

Tänään käynnisty viikko 39... Eilen oli reippaanpuoleisia supistuksia jo aamusta. Aamupäivällä tuli pari sellaista mitkä tuntuivat jo ihan lantiossakin. Vauva "nukusi" koko päivän, eli tunsin kun raivasi päällään tietä. en kyllä tiedä et miten paljon alemmas meinaa vielä itseänsä työntää kun ei synnytyksestä ole tietoa.. Iltapäivällä alkoi särkemään alaselkää tavalla, mitä ei ennen ole ollut. Illalla sitten tuli pari jo oikein kovaa supistusta, mutta niin sitä vaan taas aamulla herättiin yhdessä kasassa :| Miehelle aamulla sanoinkin että taas menee varmaan viikko ilman oireen oiretta.

Meni vaan toi noidannuoli selässä perjantaina vielä pahempaan kuntoon kun tosiaan tuli hommattua kaikki loputkin vauvan tarvikkeet. Mä kävelen ihan samanlailla kuin Ahtisaari konsanaan. Sanoinkin että mun täytyy varmaan synnytyksen jälkeen opetella uudestaan kävelemään :LOL:

Esikoinen meni 9 päivää yli, synnytys käynnistyi supistuksilla, mitkä alkoivat heti kipeinä ja 5-7 minuutin välein. Synnytys kesti silti 12h... sitä eilen ajattelinkin että toivottavasti nyt olis paikat edistyneet sen verran enemmän, ettei ihan niin kauaa tarvi tusata. Ainakaan esikoisesta ei ollut mitään tällaista.

Nyt on pakko nousta pois sohvalta. Vauva vetää suoristusjumppaa ja kohta murtuu sekä mun lantio- että kylkiluut :headwall:

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja auramaria:
Hei Moonlight! Minusta tuo sun jälkivuoto ei kuulosta normaalilta. Yleinen ohjehan on, että jos vuoto alkaa haisemaan ja vatsaan tulee kipuja, niin olisi lääkäriin mentävä. Älä odota keskiviikkoon, ettei vaan kohtutulehdus olisi päässyt tulemaan. Aika rankkoja asioita olet joutunut kokemaan muutenkin, niin lisää ei varmaan tarvitsisi
tulla :hug:
Peesailen Auramariaa! Kohtutulehdukselta vaikuttaisi Moonlightin oireet eli sinuna menisin heti lääkäriin...

Edellisten synnytysten kännistymisistä: Esikosta alkoi supistuksilla (n.1½ vrk:tta limatulpan tulosta) ja sairaalassa oltiin puolen yön jälkeen ja tyttö syntyi iltapäivällä. :heart:
Kuopuksen aikana en huomannut selkeää limatulppaa ja synnytys alkoi kahden tunnin säännöllisillä supistuksilla ja vesien menolla sen jälkeen aamulla klo.5.30, jolloin lähdettiin sairaalaan ja tyttö syntyi iltapäivällä. :heart: Sairaalassa laskivat synnytyksen alkaneen siitä vesien menosta, eikä supistuksista.
Nyt toivon todellakin, että lapsiveet menisivät ja siitä tietäisi taas koska lähteä sairaalaan, ettei vaan tule turhaa reissua (siitähän mies tykkäisi, jos turhaa mentäisiin! :headwall: )!

Omaan napaan ei mitään uutta...

Riina-Niina ja satuaarre 38+5 (ja huomenna neuvolaan kauhisteltavaksi, miten painoa voi tulla yli kilo viikossa - TAAS!)
 
Juup... Nyt tulee omaa ( .):a.

Joskus tossa 11 tienoilla alko menkkajuilinnan kanssa suppailla... Ihan sellasia lällyjä, mut säännöllisiä ja tuntu kestävän ja kestävän. Siis ei ehtiny edellinen kunnolla pois, ku uutta pukkas. Sillai siis aaltoili. Sit levis se lievä juilinta pannaks lantiolle ja myöhemmin reisille. Kävelylenkki anto vähä potkua, mut levähtämisen myötä katos melkein kokonaan. Melkonen paine tuntuu tuolla alhaalla ja viiltelyä myös välillä (Iltayöstä viilteli pitemmän aikaa tiheesti.).

Mutsin kanssa oon meseilly pitkin päivää ja päädyin sit synnärillekin soittamaan... Ei tässä kuitenkaan aihetta o lähtee näytille. Sauna on nyt lampiämässä ja toivon sen myötä suppareitten voimistuvan uudestaan... Varmaan ootellessa käyn vielä pihallakin käppäilemässä.

Fiilis on aika malttamaton, mut rauhallinen. En usko tänään lähtöä tulevan, mut sitä silti toivon.

Kommentoin muitten juttuja toisella kertaa... Nyt pihalle.

PikkuMyy-80 ja poikanen, edelleen 39+2
 

Yhteistyössä