~KesäMassut 2007~

Paulaliina: joo se on jännä, miten ihmiset jaksaa ihmetellä lasten lukumäärää, jos se ylittää sen "sallitun" kaksi. Mä olen lähinnä kuullut, kuinka kalliiksi neljäkin lasta tulee kasvattaa... itse ajattelen, että jostain sen rahan sitten repii ja olen kyllä huomannut, että itsestään sitä aina ensimmäisenä tinkii... ja itse ajattelen, että lapset tuovat sitten nelinkertaisen ilon...
sulla on jo lähempänä tuo h-hetki... itse olen jo oikeesti välillä ruvennut melkein panikoimaan tuota lähestyvää synnytystä... kun viimeisin oli aika rankka ja silloin taas kerran vannoin että ei enää ikinä... ja kuinkas kävi... mutta yritetään ajatella positiivisesti juuri niin, että ollaan jo kolme kertaa selvitty niin eiköhän tämä neljäskin hyvin mene =)
Mukavaa loppuodotusta sinulle ja tietysti kaikille muillekin vielä kasassa oleville kesämasuille =)
jousimies-70 + typyasukki 37+5
 
:flower: Aivan valtavan ihanaa!!!!

Vyvyan: Tuli myös mieleen, että eikös tuo lapsivesi tuoksahda vähän makealle...? Kantsisko mahdollisesti kysäistä jostain..? Odotan itse kolmatta ja ekasta meni vedet, muttei silti hajuakaan hajusta... :LOL: :ashamed:

Jousimies70 Sä saat sitten sterilisaation synnytyksen yhteydessä..? Ihan epäreilua :headwall: Mäkin kyselin, muttei onnistu kuulemma kuin sektion yhteydessä enää nykyään.. Jotenka joudun oottelemaan ilmeisesti, että otan puheeksi jälkitarkastuksessa, ellen nyt hätäsektioon joudu. Ja sitten saapi odotella ainakin vähintään sen kolmisen kuukautta että pääsee.. Noh, jotenkin on vaan sitten yritettävä kikkailla ehkäisyn kanssa sen aikaa.. Mulle ei nimittäin sovi mikään, ja siksi tässä tilassa ollaan tällä kertaa.. Tai siis älkää ymmärtäkö väärin, onnellisesti odotan tietenkin, mutta valintana oli tehdä sterilisaatio ennemmin tai vasta kolmannen jälkeen, jolloin valitsimme, että kolmas tulkoon jos on tullakseen, ja niin hän päätti tulla heti :D Ja nyt sitten harmittaa, kun joutuu taas miettimään ja pelkäämään, ettei vaan kerkiä tulemaan raskaaksi enää uudestaan (Tiedän, kortonkia kehiin tms. mutta kun oikeesti ei mikään sovi ja meitin ei tartte ku kalsarit pestä samassa koneessa :LOL: ) Noh se tästä tällä kertaa... Olen vain utelias tietämään, että mihin sairaalaan menet ja kuinka operaatio sulle tehdään?

Ja Irmeli, sun sijassas mä nostasin luultavasti helv.moisen metelin!!! Mitähän tämä ex-siippakin ajattelee, että haluaa edes siihen lyödä omaa lastaan, kun tietää varmasti, kuinka itse on ollut herkillä, vaatinut vähän enemmän apua, lepoa ja tutustumisrauhaa omaan pienokaiseensa.. Enkä nyt aivan heti ymmärrä, miksei miehesi ymmärrä tuota asiaa...? En millään pahalla, mutta totta maar pitäisi saada olla "omalla perheellä" edes alupäivät, vaikka toki täytyyhän miehesi tytönkin tutustua tulokkaaseen ja asia hänelle selvittää, jottei tule mitään mustasukkaisuustraumoja tms.. Mutta vähän kerrallaan.. Mulla ei kyllä tulisi mieleenkään tunkea omaa lastani kahdeksi viikoksi kenellekkään, jos siellä olisi laskettu aika käsillä, olkoon sitten vaikka entisen mieheni koti tai ei. Jäin vielä miettimään, että ihanko nyt ymmärsin asian oikean laidan....? :snotty:

Ja taas syömään...! :D

Jonna 39+0
 
pompula 81 kyseli rintojen kasvusta ja herumisesta.
mulla ei raskausaikana rinnat muuttuneet yhtään eikä maitoa herunnut ollenkaan. synnärillä olin vielä ihan paniikissa kun poika oli jo syntynyt, että olen kuiva kuin sahara.
sitten yhtäkkiä siis oikeasti ihan hetkessä rinnat paisu pameloiksi ja maitoa rupes suihkuamaan. poikakin ihan ihmeissään kun maitoa tulee niin paljon, että nenästä vuosi ulos kun toinen söi =)
onneksi on hieman tasoittunut tuo maidon vuotaminen.

poika voi tosi hyvin ja on kasvanut aivan hirveästi. alle kuukaudessa on tullu pituutta 6 cm ja painoa 900g. syö kyllä ku hevonen ja parin tunnin välein, eli tooosi väsyneitä ollaan kun oikeastaan kaikki yöt valvotaan. joskus saan nukutuksi tunnin tai kaksi.

noh onneksi aika kuuluu ihan siivillä ( anteeksi niille ketkä kärvistelee vielä vauva masussa, kun tilanne on ihan päinvastainen) niin tasottuu tuo arki jossain vaiheessa ja saa itse taas nukkua :heart:

Hani ja Samppa 1kk+1

ps. laitoin toisen kuvan pojusta profiiliin!
 
Onnea kovasti Maariana83 ja perhe! :flower: Ihana lukea vauvaantumisesta... :)

Swerfiel... Sulla onkin hieno kuva profiilissa. Tarkotit sillä pienellä varmaan kuvan kokoa etkä masua... :whistle: Masu nimittäin on oikein kauniin pyöreä. :) Siis onko toi ihan jossain studio-olosuhteissa otettu, kun ihan sellaselta näyttää?

( .) Mä varasin tänään vyöhyketerapian siltä varalta, ettei poikanen ala itsekseen kuoriutua. Keskiviikolle sain ajan (hieman myöhempää ajankohtaa kyllä ajattelin), mutta toivottavasti en sitä joudu käyttämään. Luotan siihen, että ammattilainen vyöhyketerapeutti saa synnytykseen vauhtia ja vältyn lääkkeelliseltä käynnistykseltä. Mut tosiaan, toivottavasti poikanen haluaa alkaa syntyä ennen sitä.

Hani-:sta kiva kuulla... Söpöläinen profiilissa, joskin tosi tummalta näyttää ainakin mun koneelta (saattaa johtua ihan siitä, ku tää on tosi valoisa asunto).

Täytyy saada jotain syötävää, joten suuntaan keittiöön... :p

PikkuMyy-80 ja poikanen 40+0
 
Hirmuisen paljon onnea Maarianalle!! Ihastuttava poju teillä :heart:

Ei uskoisi kyllä, että siitä on jo kuukausi kun Hani vauvan sai. Kyllä tää aika oikeesti menee tosi nopeeta vaikka ei aina siltä tunnukaan.

Eipä tässä sen enempiä tällä kertaa. Erehdyin mökillä käydessä syömään yhden nuotiomakkaran ja sen huomaa taas jaloista, turvotus paheni entisestään. Pakko mennä nostaa jalat ylös.

Hauskaa illan jatkoa!

Teppana & pikku-ukko 38+4
 
niin kuin pikkumyy-80 jo sanoikin, niin kuva on hiukan tumma, kun otettu kännyllä. mut täytyy kyl todeta, et on pojalla hieman tavallista tummempi iho. on siinä tullut isäänsä,joka on kesät talvet ruskettunut. mieskin silti ihan suomalainen.

ai niin ja TODELLA paljon onnea maariaana 83:lle pojasta!! :flower: :f

tais olla vieläkin poika voittoisia nää meijän kesämassut
 
Moikka!

Hain kaupasta mansikoita ja ananasta: turvotuksenpoisto-ilta tiedossa! :D Eli luultavasti sitten myös pissallaravaamis-yö...

Onnea Maarianan koko perheelle! Söpönen poikanen teillä! Ja todella söpönen poikanen myös Hanilla, onko siitä tosiaan jo kuukausi, kun hän syntyi! :eek:

Ja niin vain olikin vielä sekä Hiiviö että Teppana kuvioissa mukana, olin jo varma, että synnärille on tullut suunta. Nyt on muuten ollut suht hiljaista vauvautumisten suhteen, Pepsukka ja Sisi lienevät laitoksella, mutta olikohan muita...?

Mulla oli neuvola tänään ja ekan kerran terkka ei maininnut painosta yhtikäs mitään, vaikka oli taas tullut +800g/vko. Verenpaine oli hieman koholla, mistä terkka ennusteli suht pikaista jakautumista. Mutta niinhän se sairaalan lääkärikin ennusteli lähes viikko sitten, että viikon sisään syntyy. Limatulppaa on kuitenkin alkanut taas irrota. Sitähän irtoili jo tuossa viikko takaperin mutamana päivänä, mutta sitten ei tullut enempää. Tänään taas on tipahdellut palasia. Ja on supistellutkin aika voimakkaasti, ei kuitenkaan kauhean kipeästi. Vauva kuitenkin tuntuu painuvan alaspäin. Autoa ajaessa tuntui pää jalkovälissä, kun supisti. Piti oikein työntää itseänn penkistä ylös, kun tuntui häijyltä ajatus, että istuu toisen pään päällä...

Iso myötätuntohali Irmelille täältäkin! :hug: Tuntuu varmasti pahalta. Toivottavasti miehenköriläs nyt tajuaisi tilanteen sinunkin kantiltasi.

Helpolta ei kuulostanut tuo Narunkaan perhetilanne, ei voi kuin ihailla tuota suhtautumistasi asiaan.

Mua nämä helteet ovat vain hellineet! Olen aina tykännyt kauhiasti lämpimistä ilmoista ja mitä kuumempi, sen parempi. Nytkin on NIIN ihanaa kiskaista päälle vain ohuen ohut kesämekko ja oleilla ulkosalla. Poikienkin kanssa on niin helppoa mennä ulos, kun tarttee vain laittaa kengät ja hattu päähän ja senkun menee vaan. Haalarirumba isomahaisena on ihan kauhistuttava ajatus!

Mulla meinasi tulla kauhea kiire palstalle, kun näytti hetken siltä, että tulee ukkonen. Kone olisi pitänyt sulkea muuten... Ja olisihan nyt ollut IHAN kauheaa, jos palstailu olisi jäänyt yhdeltä illalta kokonaan väliin! :LOL:

Kuopusta riisuessani huomasin pojan käsivarsissa jokusen näppylän, joiden päässä on vesikello... Taitaa olla vesirokko kaverilla. No, huomenna sen näkee, jos niitä on tullut enemmän. Tosi tylsään väliin vaan, vauva kyllä varmaan saa vasta-aineet minulta, mutta onhan se tarttuminen silti mahdollista... Lisäksi huomenna olisi ollut ne kavereiden tuparit, jonne pääsyä olen tässä hinkunut jo vaikka kuinka kauan. Mutta eipä tuota lasta kyllä sairaana hoitoon laiteta, eli väliin taitaapi jäädä. Voi kökkö. Olis vaan ollu viimeisiä sembaloita, joihin pääsee mukaan pitkään aikaan...

No, illanjatkoja kaikille!

Kreecher ja Antero 39+0
 
Onneksi olkoon Maariana83! :flower: Aivan ihana poika!

Olisi kiva itsekin päästä jo näkemään että kuka tuolla masussa asustaa.

Niin ja kiitoksia vastauksista PikkuMyy ja Jonnakar. Eipä kyllä moinen käynyt mielessäkään. Täytyy seurata asiaa tarkemmin ja viimestään ens viikolla kysässä neuvolassa...

Vyvyan 36+6
 
.. täällä Tyksissä pyrkivät tekemään sterilisaation seuraavana päivänä synnytyksestä.. mutta kuulemma jos osuu viikonloppuun ja on paljon päivystyksenä tulevia toimenpiteitä, niin ei aivan satavarmaa... eli toivoa sopii, että osun synnärille viikolla ja niillä on aikaa se tehdä, kun kynnys taas lähteä erikseen sitä varten sairaalaan on aina isompi...
Kiva oli kuulla Hanista ja kiva kuva pojusta....
nyt unten maille.... öitä kaikille..
 
Onnea Maariana! :flower: Tosi söpön pojan olet pyöräyttänyt!

Ja niin monella muullakin on tilanne päällä, kun lapsivettä lorahtelee ja limatulpat irtoilevat! Jännää jännää!

Mä odotan limatulppaa kuin kuuta nousevaa.. Esikoisesta limatulppa valui iltapäivän ja illan aikana, ja poika syntyi sitten heti aamulla =) Eihän se taas sitä sano, että tämä synnytys etenisi saman kaavan mukaan, mutta kuitenkin..

Valkovuoto on lisääntynyt siihen malliin, että antaa koko ajan vääriä hälytyksiä pöksyihin. Tänäänkin lorahti oikein kunnolla, mutta näytti kyllä ihan puhtaasti valkovuodolta :headwall:

Mies on suunnitellut yhdistävänsä varpajaiset ja polttarit yhdeksi laivareissuksi parin kaverin kanssa. Meillä myös ukko on lapsenvahtina sen ajan kun minä lepuutan sairaalassa, joten silloin on ihan turha käskeä ketään meille ryypiskelemään!

Rintojen kasvu ei ole täällä ollut ainakaan tähän asti mitenkään merkittävää. Maitoa on tullut alusta asti vähäsen, mutta ei se vieläkään kastele liivejä läpimäräksi. Toisin oli esikoisen aikaan, eikä maidontulo siltikään käynnistynyt kunnolla kuin vasta kolme päivää synnytyksen jälkeen.

Eilen oltiin tutustumassa K-HKS:n synnytyssaleihin ja synnyttäneiden osastolle. Ruuhkaa kuulemma on, mutta vakuuttelivat, että kaikille etsitään oma huone, jossa synnyttää ja että tarvittaessa soitetaan henkilökuntaa vapaapäiviltä töihin. Toivottavasti juhannusviikonloppuna ei ole hirveää ruuhkaa, koska voin vaan kuvitella kuinka vaikeaa ihmisiä on tavoitella mökeiltään takaisin töihin...

Juhannussuunnitelma mulla on sellainen, että olen hakemassa vauvaa =) Eli ei mitään suunnitelmia, kotona ollaan omalla porukalla. Täytyy vaan toivoa, että jostain löytyy pojalle hoitaja, ettei mun tarvii lähteä ilman miestä synnyttämään...

Eilen illalla oli tämän raskauden tuskaisimmat hetket. Alamahaa ja reisiä vihloi kovasti kun oli pystyssä, ja nilkat turposi niin, ettei niitä saanut kunnolla koukistettua kävelyasentoon. Tähän päälle vasempaan pakaraan tuli sellaiset issias-tyyppiset kivut, etten päässyt tuolilta ylös ilman apuvoimia. Siinä sitten itkeä vollotin omaa kurjuuttani ja olin ihan varma, että joudun vielä sairaalaan loppuraskaudeksi, kun en pääse enää sängystä ylös., Mies laittoi ennen töihinlähtöään pojan nukkumaan ja jotenkin sain itseni hilattua vessan kautta yläkertaan ja petiin. Siitä ne kivut sitten taas rauhoittuivat ja aamulla oli ihan ok olo. Tänään olen ottanut ihan levon kannalta. Onneksi miehellä alkaa ensi yön jälkeen kesäloma, eikä tarvitse potea enää niin huonoa omaatuntoa pojan puolesta. Saa isi ulkoilla ja leikkiä paremmin kuin äiti tässä viime viikkoina..

Meneepä taas hyvää nukkumisaikaa hukkaan koneella :eek: Melkein 2h vierähti ihan itsestään!

Vointeja teille kaikille!

-ebbuliini ja neiti rv 37+1-
 
Heips! Ajattelin tulla kertoon pienen pojan syntymästä, eli poika syntyi 06.06.07 painoa oli 2935g ja pituutta 48cm =)
En ole tänne kyllä kirjotellut muuten, muuta kuin ilmottauduin alussa mukaan porukkaanne, mutta ahkerasti olen palstaa seurannut :) Onnee myös kaikille jo synnyttäneille ja synnyttään menossa oleville!! :flower:
 
Kreecherille ja MHP:lle kiitokset kannustuksesta!
Minusta vaan itsestäni tuntuu paremmalta ajatukselta perätilasynnytys kuin sectio. Oloni onkin varsin rauhallinen. Enpä usko että lääkäri olisi suositellut perätilasynnytystä, jollei sille olisi hyvät edellytykset. Ja mistäs sitä tietää josko pikkuinen haluaisi vielä vaikka yllättää ja heittää kuperkeikan masussa :D . Tähän mennessä en vielä ollut käynyt lukemassa netissä juttuja perätilasynnytyksestä, mutta nyt uteliaisuus voitti ja kävin lukemassa juttu. Niin siellä oli hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta samanlaillahan normaalissakin synnytyksessä voi jotain mennä pieleen jos on mennäkseen. Joten en muuttanut mielipidettäni edes perätilasynnytys juttujen jälkeen.

Onnea vauvan saaneille :flower: !

äippä-77 Rv37+0 eli nyt siis meilläkin on täysiaikainen vauva, ihanaa!
 
Saas nähdä kuin käy, joko sitä yöllä lähdetään synnyttämään. Kävin tossa jo ennen yhdeksää sänkyyn pötköttelemään ja ajattelin pian käydä ihan nukkumaankin, kun sen verran väsytti. Nukkumisesta ei kuitenkaan tullut mitään kun vauva aloitti vallan epätavallisen kovat bileet mahassa. Sitten alko tosi häijyt supparit. Vessareissulla tuli pyyhkiessä veriviiruakin paperiin. Ja sen lisäks alko palelemaan ihan hulluna, ihan horkassa tärisyttää, muistelisin edellisissä synnytyksissä olleen samaa. Suppareita on nyt tullut reilun tunnin melko tiheeseen, en ole malttanut alkaa kellottelemaan välejä. Ai ai kun onkin kipeitä, pakko nousta kävelemään ympäri kämppää kun supistaa. No ilmoittelen jos lähtö tulee.

Teppana & pikku-ukko tunnin päästä 38+5
 
Meille syntyi tyttö 6.6.07 klo 6.07- Päästiin tänään kotiin, ja ihanalle tuntuu :heart: :heart:

Vaikka yliajan menikin niin silti vauva tuli kyllä jotenkin aivan yllättäin... Eli supisteluun heräsin puoli neljältä yöllä, ja ne oli sen verran tuntuvia että nousin ylös ja tulin lukemaan kaksplussan palstaa, kuinkas muuten.
:D Soitin puoli viideltä äidille, joka oli tulossa poikaa pitämään, että valmistautuu lähtemään meille. Sanoin kyllä että ei oo mitään kiirettä, mutta se tuli silti puolentunnin sisällä ja me päätettiin lähteä sairaalaan ku supistukset oli kuitenkin ihan suht säännölllisiä ja niitä tuli alusta asti 3-4 minuutin välein. Matkalla Tyks:iin ei tullu ku yks supistus (vartin matka) ja ajattelin jo että ne nauraa kyllä meidät pihalle sieltä. Kysyin vienosti että sopisko päästä käyrälle, ja päästiinhän me. Supistukset oli ollu koko ajan sellasia pyllypuolen supistuksia, jotka ei vissiin kauheen hyvin näy käyrällä, eikä siihen piirtyny ku muutama supistus vaikka niitä tuli ihsan säännöllisesti. Sydänäänikäyräkin jäi saamatta kun anturi ei saanu kontaktia suurimman osan aikaa. Oksennuskin siinä ehti tulla yhden supparin jälkeen. Kätilö teki siinä sit vielä sisätutkimuksen ja sano että reunaa on vielä jäljellä mutta kohdunsuu on 5-6cm auki. Sanoin että mulla on nyt jo sellainen olo et tarttisin kipulääkettä, kipukynnys kummasti huonontunu edelliskerrasta...Sit tuli ihan kauhee supistus, ja se kysy äkkiä vaan kengän kokoa ja toi vaatteet ja käski vetästä päälle. Sit kun hiukan olo helpotti (supistus kyllä jatkui koko ajan) niin kätilö lähti viemään saliin. Pyysin ilokaasun sillävälin kun kätilö menee hakemaan lääkäriä paraservikaalin laittoon, mutta just kun kätilö lähti pois meni vedet ja mua ponnistutti melkein samantien. Mies huusi kätilön takas ja mä vedin ilokaasua minkä kerkesin ennen ku tarttis käydä maaten ja ponnistaa. No, muutaman henkosen ehtisin vetää, niin oli pakko ponnistaa ja samantien kuulu iloinen itkunpäräys. Kyllä oli itellä hassu olo, ihan sellanen et oliks se jo tosiaan meidän vauva?!?

Eli siinä sitä tekstiä pitkälti, vaikka lyhyt oli synnytys. Kätilö ei tainnu pysyä perässä minkä aikaa mikin vaihe kesti, mutta kokonaiskesto oli merkattu 2h7min, josta siis sairaalassa 37min. Ponnistusvaiheen kestona oli 7min, mutta se ei kyllä taida ihan pitää paikkaansa kun salissakin oltiin vaan 7min. Oikeemmin ponnistusvaihe tais kestää just sen aikaa kun mies ehti kävellä kätilön komennosta sängynreunalta huoneen ovelle lisäapua hakemaan, sillon lapsi oli jo syntynyt. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, tyttö terve ja äidille kaks tikkiä välilihaan. Usein kuulemma syöksysynnytyksissä voi revetä pahastikin. Kätilö sanoi kyllä että yritti pitää vastaan mutta ei oikein ehtinyt...

Tänään on arki alkanu kotona, vauva syö ja nukkuu hyvin ja ihmettelee uutta ympäristöään.

Nyt pitää mennä nukkumaan, mutta voimahalit vielä sitä ennen kaikille malttamattomina odottaville! Ja isosti onnea Maarianan perheelle!

Ai niin mitat tais unohtua, eli pituus 52cm ja paino 3480g, viikot 40+2 ja syntymäpäivä siis 6.6.

Terveisin Nipsu78 ja tyttö 3pv
 
onnea paljon maariana, -mamma- ja nipsu78 vauvoista!! ja teppanalle tsemppiä synnytykseen, toivotaan et kohta kuullaan vauva uutisia sieltäkin päin!

ite vielä palloilen hereillä, tuli nukuttua tänään yli puolen päivän, ku esikko on alkanut kukkumaan melko myöhään ja nukkuu sit sinne 10-12! no ihan kiva, sopii rytmi minulle ja vauvalle, joka on muutamana päivänä valvonut illalla/ yöllä myöhään ja sit nukkunu jopa 5tunnin unet putkeen! luksusta!! :D

saas nähä miten yö menee, esikko kitisee sängyssä vähän väliä, ilmeisesti puoliksi unessa, mut oli niin tulinen ku kävin joku aika sit lohuttelee ettei vaan ois kuume iskenyt. pari päivää ollu jo yskää ja muutenki flunssainen.. :snotty:

ei mut pakko lähteä yrittää nukkumaan. |O entistä virkummaksi tulee kun täs koneella istuu!! :eek: :/
 
Onnea Mariaana83, mammalle ja Nipsulle:lle :flower: :flower: Näin tässä vaan yhdyn päivittelijöiden kuoroon, kuinka hetki hetkeltä meistä useampi sen vauvelin maailmaan saa. Ihan totta, tuntuu kuin Hani- vasta ihan viime viikolla olisi pojan saanut, mutta siitähän on tosiaan jo kohta kuukausi!

Katselin noita alkupään kirjoituksia ja siellä oli "toinenkin" Hani. Vai oliko ne sun kirjoituksia myös?

Sekin on aina mielenkiintoista näillä palstoilla, että osalla tosiaan tulossa jo neljäs (oma) lapsi, on uusperheellisiä ja kaikkea. Itse näinkin vanhana (34v.) menossa vasta ensimmäistä hakemaan. Moni on pelotellut, että tällä iällä (vaikkei sitä nyt mun mielestä niin paljon ole) ei jaksa enää valvoa vauvan kanssa eikä leikkiä ja puuhailla niin paljon kuin nuorempana. No, voi tietysti olla niinkin, mutta olisko mun sen perusteella pitänyt jättää vauva saamatta? No, tuohon ei tarvi tietenkään edes vastata.

Saatiin vihdoinkin eilen kotia kuntoon miehen kanssa hiukan enemmän: taulut seinille ja kaikkea muuta puuhailua koko päivän. Olin lisaksi asioilla kaupungilla, joten saldona oli ainakin reippaasti turvonneet jalat. Yritin illalla nukkumaan mennessä pitää niitä ylhäällä, muttei niistä nesteet mihinkään hävinneet. Onko joku kokeillut esim. lymfaterapiaa tms. nesteidn poistamiseen?

Swerfiel: aivan ihana kuva sulla profiilissa.

Mulla oli neuvola eilen: Hb oli alhainen, vain 115, joten nyt popsin sitten vielä rautaa, jos ehtii ennen synnytystä tasoa nostamaan. Pissassa oli proteiinia (ei ole aiemmin ollut mitään), joten kontrollinäyte labraan maanantaina. Rr oli tasoittunut (oli koholla välillä ). Painoa oli tullut 700gr lisää, mutta se laitettiin pitkälti tämän turvotuksen piikkiin. Masumitta oli sama. Pään liikkuvuutta terveydenhoitaja kokeili, eikä kuulemma enää juurikaan liiku, vaan on jo alhaalla lantiossa. Jännä kun minulla ei ole ollut mitään oikein kiinnittymis tms. kipuja, eikä onneksi muitakaan vihlomisia.

Täm raskaus on mennyt minulla oireiden puolesta ilmeisesti aika helposti. No, olen ajatellut nauttia tästä nyt vielä. Voihan se olla, että jos toista lasta myöhemmin odottaa, se ei enää olekaan yhtä helppoa. Ainakin joku teistä monilapsisista on näin kirjoitellut.

Täällä siis jälleen aamukukkuja kirjoittelee... Yritän hakea tässä uudelleen sellaista väsynyttä tilaa, että sais vielä nukahdettua hetkeksi. Katotaan vaan, niin tästä viiden heräämisestä tulee sen vauvelin rytmi. :headwall:
Meillä neuvolassa sanottiin, että monilla vauvoilla on juuri öisin tiheän imemisen aikaa ja naisella nousee silloin hormonien vaikutuksesta hyvin maitoa rintoihin. Päivisin sitten vauva voisi nukkua helposti pidempiäkin jaksoja. Saa nähdä sitten.

Ärsyttävää, kun meillä lokit kirkuu tuolla ulkona niin paljon, ettei oikein pysty nukkumaan ikkunat auki. Ja kun mielellään viilentäisi tätä asuntoa pitämällä öisin ikkunoita ja parvekkeen ovea auki. Itsellä nousee väkisinkin ajatus niiden karkoittamisesta mieleen. Olispa vaikka tennispalloja tai ritsa tms. Voi mua :ashamed:

Irmelille ja Narulle sekä tietysti muillekin uusperheellisille jaksamista lastenhoidon viidakossa. Monestihan lapsille nämä järjestelyt olisivatkin ok, mutta vanhemmilla ne kuviot on jotenkin hankalia. (itse siis vain sivusta seurannut)

Jossain on isompi tulipalo tms. kun tuosta vetelee ohi paoautoja ja äsken meni äänen perusteella yksi ambulanssikin. Tääkin on silleen hurjan kiinnostavaa tietoa lukea ...

No, nyt lähden yrittämään sitä unta uudelleen.

Saa laittaa vinkkejä nesteen poistamiseksi jaloista.
 
Heh, taidetaan ottaa Teppanan kanssa skaba... Supistukset alkoivat vajaa tunti sitten, samantien aika häijyinä ja tiheinä.
Mies varmaan ilmoittelee sitten vauvasta. Ja luultavasti ilmoitus tulee sitten taas tyyliin: "vauva syntyi".
(kakkonen kun syntyi, mies laittoi tekstareita kavereille, vauvan paino oli mainittu, mutta sukupuoli unohtui kokonaan! :LOL: )

Kreecher ja Antero 39+1
 
Kreecher ja Teppana, paljon voimia matkaan!!!

Mä olen taas NIIIIIIN kade!!! :D

Ja paljon onnea Maariana 83, -mamma- ja Nipsu78!! Vauvantuoksuista arkea sinne :)


Kovasti täällä jo tapahtuu, vaikka täällä ei siis edelleen mitään, vaikka kovasti elättelin toiveita, että historia olis toistanut itseään.... Noo, maanantaina sinne ä-polille, jos vaikka käynnistäisivät....

Pitää tulla paremmalla ajalla uudestaan, ajattelin vaan tuon listan päivittää näin aamutuimaan :)

Nauttikaahaan hellepäivästä, nyt se lähtee sit ilmeisesti viilenemään B)

-Hiiviö & Elvis 38+6-
 
Voi että mun käy kateeks teidän odotusjuttuja....Tuntuu että on jo ikuisuus siitä kun oli masu itellä pystyssä,vaikka siitä ei ole kuin 10 päivää!!
Mäkin oisin varmaan vielä masukas jollei olis käynnistetty.Ja sais nukkua!!!

Viime ja edellisyönä poika on vaan syönyt ja valvonut...Päivällä nukkuu hyvin,mutta kun ilta 9 koittaa niin alkaa syömingit!!

Tuossa heti kotiuduttua alkoi ihanasti kun söi vaan kerran yöllä,siinä 3-4 aikaan.No,nä kaks yötä vasta olleet kenkkuja mutta mä oon ihan tööt..

Viime yönä en saanut poitsua nukkumaan millään,ukon herätin yhen maissa ja sanoin että nyt oon finaalissa ota tää!!!
Mies oli lähtenyt ajelulle,kävivät puuhamaassa yöllä!!!Olivat kolm,neljä tuntia ollee reissussa.Että mä oisin saanut rauhassa nukkua.
Mutta.
Maisa aloitti 2 aikaan kauheen yskimisen ja sitä jatkui 4 asti.Sitte tyttö oli niin pirtee että 5 vasta nukahti.No,mä nukuin puol 8 asti ja tissit oli räjähdyspisteessä!!!
Eli 2,5 h unta!!!!

Nyt nuo perheen pienimmät koisaa ihan tyytyväisinä,ja äiti on ihan tööt!!
Hei siskot,nukkukaa ja nauttikaa!!!

Irmeli mä niin sympatiseeraan sua.Tosi ikävä juttu.Oisitte ansainneet olla ihan oman perheen kesken.
Koitan laittaa kuvaa meidän pikkuhyeenasta kunhan saatais koneelle ne.

Jaksamisia masuinenne ja onnea kaikille vaavin saaneille!!

kata ja miska 10 pvää kait..
 
Paljon onnea Maariana, Nipsu ja Mamma :flower:

Täällähän on tosiaan alkanut tapahtua. Tsemppiä kaikille synnyttämään lähteneille :hug:

Täällä ei edelleenkään ole merkkiäkään synnytyksen lähenemisestä. Taidan olla ainut joka menee yliajalle ja reippaasti. Tänään on viikkoja kasassa jo 40+5. No ens maanantaina neuvolaan ja sieltä laittavat sitten yliaikaiskontrolliin torstaiksi. Toivottavasti nyt ei tarvii kuitenkaan siihen saakka kärvistellä. Vaikka olo on ihan ok eikä ole mitään vaivaa niin kyllä nämä yli menevät päivät tuntuvat pitkiltä. Pitää koko ajan keksiä jotain tekemistä että aika kuluis nopeempaa.

Voimia Irmelille Jos joku tossa tilanteessa on itsekäs niin ex-vaimo.

Ajattelin tänään lähteä mattopyykille, jos sillä vaikka sais synnytyksen käyntiin. Mun mies on kyllä sitä mieltä et mun vaan pitäis maata paikallaan ja odottaa. Nou tänks.

No mukavaa kesäpäivää kaikille kesämassuille!
 
Mama-75 et ole yksin "ylimenneissä". Tällä on nyt rv 41+6, eikä vauvaa vielä kuulu :headwall: :headwall: Eilen olin yliaikaiskontrollissa, ja sanoivat että maanantaina klo.08.00 käynnistykseen, mikäli ei viikonlopun aikana vauva ole syntynyt. Sairaalassa oli synnäri aivan täynnä... Olivat mm. joutuneet laittamaan kaksi äitiä samaan huoneeseen käynnistykseen |O :kieh:

Äitipolilla tehdyn TODELLA kovakouraisen ja kivuliaan sisätutkimuksen jäljiltä alkoi kuitenkin yöllä tapahtumaan edistystä. Klo.02.50 heräsin kun maha oli vähän hellänä, ja ajattelin mennä pissalle. Pyyhkiessä bongasin paljon puhutun limatulpan, eli paperiin jäi ensin iso hyytynyt veripaakku ja nyt on siitä lähtien tullut ns. ruskeaa limaa :D :D Soitin yöllä vielä äitipolille varmistaakseni, että veripaakun bongaus oli ok, ja sanoivat vaan, että tervetuloa heti kun säännölliset supistukset alkavat. Limatulpan jälkeen mua koski / poltteli mahaan yhtäjaksoisesti tunnin verran ja sitten nukahdin. Erillisiä supistuksia en erottanut, kun tuntui maha olevan krampissa koko ajan. Joten nyt sitten taas odotellaan, josko tapahtuisi lisää edistystä, vaiko mennäänkö maanataina sinne käynnistykseen... Kyllä odottavan aika on PIIIIITKÄÄÄ.... :headwall: :headwall:

Tulipas pitkä pätkä omaa napaa :ashamed: Nyt sitten odotellaan innolla Teppanan ja Kreecherin vauvauutisia!! Ja tietysti muidenkin, jotka ovat "salaa" lähteneet laitokselle :LOL:

Jaksamisia kaikille kesämassuille, sekä massuista jo jakaantuneille B)

Tähtitaivas & pikkuinen 41+6

Ai niin, meidän "pikkuisen" kokoarvio oli eilisen mittauksen perusteella jo 4070g :eek: :eek: Kaksi viikkoa sitten arvio oli 3600g, ja nyt 470g enemmän :whistle: :snotty:
 

Yhteistyössä