~KesäMassut 2007~

Hurjasti onnea vauvaantuneet -mamma- (Tervetuloa takasin palstailemaan!) ja Nipsu78! :flower: :flower: Kiitos Nipsulle myös synnytyskertomuksesta... Oli tosiaan nopea synnytys. :)

Teppanalle ja Kreecherille onnea ja tsemppiä koitokseen! Toivottavasta palaat nyytti kainalossa. :)

Täällähän alkoi nyt tapahtua... Hienoa! :)

Me lähetään ihan justiin lintupäiville Ruissaloon... Sinne vaan kaikki Turun lähistöllä asuskelevat tirppoja kattomaan, jos päiväohjelma on auki! :) Kolmeen asti siellä on siis papukaijaa yms lemmikkilintua jos jonkinlaista. Meidänkin siniotsauhmis pääsee moikkaamaan kavereita, neitsikat jää kuitenkin kotiin.

Mut nyt suihkuun, kun toi nukkuminen on niin kovin hikistä puuhaa... :p Tuun sit myöhemmin kirjottelemaan enempi. Mukavaa kesäpäivää kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen, myöskin yliajalla 40+1
 
Täällä minä ihmettelen, että mitä tämä on kun alaselkä on ihan jumissa ja kipuilee sekä tuo alavatsa jotenkin kramppailee. Olenkin päässyt niin helpolla (mitä on tullut jo monta kertaa hehkutettua - sorry) ettei esimakua näistä supistuksista (?) ole ollut. Onko kenelläkään tuntunut supparit selässä? Tai - sitten tämä on vain elimistöni kosto eiliselle rehkinnälle. Siihen oken nyt taipuvainen enemmän uskomaan. Mutta voishan ton sairaalakassin silleen alustavasti jo pakata - toiveajattelua kylläkin.

Nyt on siis mulla tasan 39 viikkoa.

mama-75: Varovasti sitten siellä mattopyykillä, ne märät matot on raskaita.
 
Ensin...HURJAN PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANNEILLE.... :flower: :heart:
En oo aikoihin päässyt kirjoitteleen kun en vaan oo ehtinyt...ollut omat syndet...likan syndet...ja olokin ollut sellainen että oon vaan levännyt... ;)

Torstaina olin äippäpolilla ja synnytyssuunnittelussa... Kaikki arvot oli ok. niin sokerit kuin paineet...ja vauvan kokoarvio oli 38+4 3400g ja hänelläkin kaikki hyvin masussa...Kuitenkin päätettiin että maanantaina 11.6. aletaan käynnistää tai siis kypsytellä synnytystä...kaikki paikat kiinni ehkä "vähä" pehmentyneet....joten en oikeen paljoo anna toivoa käynnistyksille...esikoisellahan niitä tehtiin 5 tuloksetta ja sit sektio...mut saas nähdä kuin nyt käydään!!! Supistuksia ei oo...tai sellaista vattan kokenemista on mut ei kipua...*jännittää kyl kovasti jo pelkkä maanantaikin* :)
Hyvää lauantaipäivää teille kaikille!!!

TV: Mantsu ja toukka 38+6
 
Vauvoja alkaa tulla maailmaan hutinalla! Täällä vaan kateellisena lueskelen...Toisaalta taas tuntuu,et kiirekkös tässä... Nyt ei ole öisin koskenu lonkkia eikä selkää,mutta muuten uni on koiranunta. Saatan yhteenkin asti valvoa ja sitten neljän,viiden aikaan olen jo taas ihan virkeä. Iltaisin nukkumaan käydessä mietin että jokohan ensi yönä tulee lähtö ja tietty yöllä pitää käydä vessassa bongailemassa josko limatulppa olis irronnu! Ehkä omaa oloa helpottais jos lopettais "odottamisen" ja asennoitus että vauva syntyy kun on syntyäkseen.
Helmiina 38+6
 
Voi kuinka orpo olo on ollut, kun en ole jostain syystä päässyt kirjoittamaan palstalle pariin päivään. Varsinkin kun nyt on ollut ihania tunteenpurkauksia ja valvottuja öitä, niin olisin kyllä tarvinnut paikan jonne hieman päästellä ylimääräisiä höyryjä. Nyt ovat sitten mies ja lapset saaneet osansa :ashamed:

Mutta siis täällähän on tapahtunut jo vaikka ja mitä!!! Kreecher ja Teppana lähtivät ihan noin vain synnyttämään :D Ja Teppanalta olikin jo tullut vauvauutiset. Onnea paljon! Myös Maariana oli saanut oikein komean pojan! Ja onnittelut myös -mammalle- sekä Nipsulle :flower:

Kiva kuulla välillä myös vauva-arjesta Kata ja Hani, uskomatonta tosiaan, että aika kuluu näin nopsaan!

Ja Tähtitaivaalle onnea käynnistykseen, mikäli vauva ei nyt ennen maanantaita synny :wave:

Nyt tämä norsu lähtee partsille nautiskelemaan auringosta ja keräämään lisää turvotuksia :p

Myöhemmin sitten lisää juttua...

auramaria 39+2

Niin, piti vielä lisätä paulaliinalle ja jousimiehelle, että pelkään itse myös tätä kolmatta synnytystä kaikkein eniten. Välillä itkeä tihrusta, kun ajattelen koko synnytystä ja mitä kaikkea voi sattua...Mulla kun on vähän toisin päin, ettei kumpikaan edellisistä ole täysin mennyt putkeen, niin murehdin jo valmiiksi jälleen yhtä epäonnistunutta synnytystä, vaikka koskaanhan sitä ei voi tietää mitä tuleman pitää.
 
Täällä edelleen kärvistelen aaltoilevien supistusten kanssa. Välillä olen aivan varma, että kyllä sitä tänään tulee lähtö. Välillä taas ikään kuin olis laantumassa. Olen kuitenkin nyt järkkäillyt asuntoa siihen malliin, että jos tästä lähdetään laitokselle, niin on kiva palailla siistiin kotiin. Olen urakoinut kaikki pyykit, niin ei ainakaan se homma ole heti edessä (no pesukoneen ja kuivausrummun avulla urakointi on suht. helppoa) ;) . Mattoja en kuitenkaan uskaltanut lähteä pesemään, sen verran napakoita nämä tuntemukset ovat.

Otin aamulla pari Panadolia ja nyt hetki sitten toiset kaksi, niin pärjää vähän paremmin tämän olon kanssa, eikä ehkä tule lähdettyä liian aikaisin laitokselle. Mies on kipeenä, joten hänestä ei nyt ole mun tukijaksi. Lähtee tietysti sairaalaan mukaan, parempikin varmuuden vuoksi kerätä vähän voimia. Minä täällä sitten puuhastelen hiljalleen.

Mua ei synnytys juurikaan pelota eikä jännitä - näin esikoisen kohdalla kun ei vielä tiedä yhtään mitä odottaa. Tietenkin olen lukenut ja kuullut kaikenlaista juttua, mutta omakohtainen kokemus on aina se erilainen kuitenkin.

 
Meille syntyi ihana prinsessa 3.6.2007 klo.02.55. Pituutta tytöllä 49cm, painoa 2870g. Keltaisuusarvot koholla, joten sai sinivalohoitoa x2 ja tänään vasta kotiuduttiin.

Synnytyskertomusta myöhemmin sitten.

Oikein paljon onnea kaikille vauvautuneille, pitää lukea myöhemmin tarkemmin kirjoitukset !

Profiilissa kuva.

Pepsukka ja neiti 6pvä.
 
Moi taas!

Nyt on lintupäivät käyty ja masu täynnä pitsaa. Olikin nuo automatkat tirpalle aika rasittava juttu, mut hyvin selvittiin. Kiltti tyttö. :) Loppu päivä sit öllötetään ihan kotosalla turvonneita jalkoja viileässä vedessä lillutellen ja rennosti ottaen.

Katan kuulumisia oli kiva lukea. Kurjaa, että nukkuminen on jäänyt turhan vähälle, mut jospa se siitä pian taas tasottuisi. Voimia! :hug:

Jonina... Mulla ainakin osa napakoista suppareista tuntuu selässä. Saattaa alkaa sellasena kipuaaltona tuolta lantion seudulta ja levitä ylös tai sit suoraan tuolta lapojen korkeudelta. Masun pinkeys tulee vähän jäljessä eli pinkeys on kunnolla päällä vasta kun kipu on pahimmillaan. Välillä taas kivut ja supparit tulee aaltoina niin, ettei ne ihan kohtaa... Sillai vähän limittäin tai vuorotellen. Ihan kummallista.

Teppanalle sekä Pepsukalle perheineen hurjasti onnea! :flower: Lisää kuulumisia odotan innolla. :)

Helmiina... Mulla vähän samaa kyttäilyä, vaikka ihan rauhassa oottelen jakaantumista. Sitä vaan nukkumaan mennessä jännää silti, että herääkö aamulla yhtenä kappaleena vai tuleeko yön aikana lähtö. Suppareihin heräilee ja miettii, että tuleeko niihin lisää potkua vai pysyykö lällyinä. Nyt kun oon jo yli lasketun, ei synnytys tunnu enää entiseen tapaan kaukaiselta ja siks jatkuvasti pyörii noi asiat mielessä. Ennen laskettua nimittän päivän lähentymisestä huolimatta synnytys tuntui kovin kaukaiselta asialta... Nyt se on ihan pian, tulee lähtö millon tahansa. Malttia ja voimia sulle! :hug:

Tähtitaivas... Toivotaan, että synnytys käynnistyy tässä viikonlopun aikana ihan itsekseen ja vältyt käynnistykseltä. Tsemppiä myös sulle! :hug:

Mama-75... Siel onkin kiva mattopyykkisää nyt. Ole tosiaan varovainen niitten painavien mattojen kanssa. :)

Rintojen kasvusta oli myös puhetta... Mulla kasvoi heti alussa ja sinne puolen välin kieppeille asti. Nyt ei o paisunu lisää ja hyvä niin... Luulen, että maidon noustua ja tasaannuttua pysyy toi nykynen kuppikoko. Ajatus isommasta ei ainakaan kiehdo, joten toivottavasti ei enää paisu... Muuten ahistaa ajatus siitä, millaset lärpäkkeet mulla on imetyksen jälkeen. :/

Narulle myötätunnot uusperheen koettelemuksista... Hattua nostan myös sulle! :hug: Hieno asenne. Taitaa olla katkeria tai mustiksia ne sun ja Irmelin exät, kun tollai itsekkäästi jyräävät... Harmi, ettei kaikki kykene puhaltamaan yhteen hiileen, vaikka se olis kaikkien etu.

( .) Vauva punkee peppua ja jalkoja ylös, päällä ja nyrkeillä alas... Ei taida olla varma kumpaan suuntaan tahtois tai sit miettii kummasta suunnasta pääsis helpommin ulos. Vaikuttaa harvinaisen rauhalliselta taas vaihteeks, mut sit välillä innostuu bilettämään ja punkemaan. Supparirintamalla on ollu hiljasta.

Mä oon hermoillu täällä... Mies on ollu tosi väsyny ja steressaantunu, kun on ollu raskas viikko, tullu univelkaa ja koko ajan jännänny millon vauva syntyy. On sit käyny mun hermoon, kun ei o puhunu mitään tai ollu ärtynyt... Sanoinkin lopulta suorat sanat. Mä tässä enemmän kiukku taidan olla, mut en nyt millään jaksais tollasta kun on muutenkin raskas olla ja haluisin synnyttää. Kaipaisin huomioo ja tukea, kun oon niin paljon taas viikon aikana kaikkee touhunnu, mut ei toi sitä tajua... Tai sit on ite niin poikki, ettei jaksa. Tekis mieli märistä, mut kiukuttaa niin ettei sitäkään jaksais. Blaah... Kylmä suihku tekis varmaan hyvää.

Mut siirryn nyt taustailemaan ennen kun alan synkistellä lisää kiukkuani... Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :)

Niin juu ja tsempitykset kaikille niitä tarvitseville, erityisesti lasketun ohittaneille!

PikkuMyy-80 ja poikanen 40+1
 
Ihana pieni hurmuri syntyi perheeseen 7.6.07
painoa 3300 gr
pituus 50 cm
pipo 35 cm
apgarpisteet 10/10
Poika on kunnossa, äitiä vähän heikottaa. Meni verta lähes 1,5 litraa ja Hb nyt vaan 88. Hiljalleen tästä toipuillaan.

Kiitos kaikille, teidän kanssa oli kiva jakaa odotuksen iloja ja surujakin välillä.

Tsemppiä vielä nyyttiä odottaville ja hurjasti onnea teille jotka olette omanne saaneet. :hug:
 
Teppanalle ja Pepsukalle onnittelut vauvoista!
Nyt näyttää, että aina kun tulee koneelle lueskelemaan, niin on tullut lisää vauvauutisia....
Itse olen koko päivän kärvistellyt pahan olon kanssa ja välillä jo meinasin lähteä sairaalaan tarkistuttamaan onko kaikki hyvin, mutta nyt taas vaihteeksi vähän parempi olo....
Mukavaa lauantaita vaan kaikille...
jousimies-70 + typyasukki 37+6
 
Voi kuinka sievä neiti teille on syntynyt Pepsukka :heart: Todella hellyttävä! Millainen tilanne muuten oli Oys:ssa? Toivottavasti ei ihan mahdoton ruuhka...

Ja Tinzulle myös tullut poika, onnea tuhannesti!!!

Joninalla jänskät paikat :D

auramaria
 
Tinzulle ja perheelle hurjasti onnea! Ihanaa... Lisää vauvauutisia! :D Täällä tosiaan tapahtuu nyt... Millonkahan mun vuoro pakertaa tuo hämäläinen poikanen? :whistle:

Joninan tilanne tosiaan vaikuttaa jännältä... Onkohan seuraava jakaantuva. Peukut ja tsempitykset!

Taustalle taas...

PikkuMyy-80 ja poikanen jälleen ja edelleen 40+1
 
Meille syntyi tyttö 6.6. Pituutta 49 cm, painoa 3160, pipo 33 cm. Kotiuduimme tänään. Pitää joskus tulla kertomaan 'synnytystarinaa' ja lukemaan muiden kuulumisia. Nyt tuon tuhisevan nyytin viereen köllimään!!

KuuttiPieni ja suloinen Hilmuska 3pv
 
Oli pakko kirjautua onnitteleen kaikkia vauvan saaneita-ONNEA :flower: -Tuntu ihan hullulta etten pvän aikana ole päässy koneelle ja nyt sitten täällä on vaikka minkä verran vauvauutisia =)
Aivan ihania kuvia muutamat laittanut..tässä kolmosen ohjelmaa katselin,jossa kerrottiin vauvan kehityksestä masussa-hauskan näköistä kun joras musiikin tahtiin :D

Tässä tarvis vielä lähteä yksille synttäreille.Ollaan miehen kans vuorotellen otettu päikkärit kun vieraat lähtivät..saatiin vihta,jota oisin kovasti tahtonut testata tänään.Taas syy et saunan lämmittäisin :LOL:
Ekaa kertaa olen tänään päivällä huomannu muutamia vihlasuja masussa.Aikas nopeita ovat olleet,mutta ehti aina sentään tunteen sen..
Herran jestas:taas tässä kirjoitellessani oli uusi vauvailmoitus tullu...Onnea KuuttuPieni!

Pompula81 40+1
 
voi täällähän on tosiaan tapahtunu paljon ja ryminällä. on ollu tosi suosittu päivä näköjään toi 6.6.

ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE IHAN HIIIRVEESTI!!

[/b]jonina kyllä se olen minä sama hani joka on ihan alusta saakka täällä kirjoitellut. nimimerkki muuttu vaan viivan verran kun rekkasin itteni tänne =)
 
Siis totta se on! Oon jo kauan katellu, kun toi mun masu on nyt aika paljon karvasempi ku normaalisti, että nouseeko tossa navan yläpuolella olevan karvavanan alla pigmenttiviiva... No äsken sit kysyin mieheltä, että näkeekö se mitään ja kyl siinä tosiaan sellanen on. Aika vaalee, mut on kuitenki. Mulla on linea negra! :D Että tällanen bongaus tälleen loppumetreillä... Navasta sellanen 10cm tai vähän yli nousee ylöspäin... Karvavanan saattelemana. :LOL:

Viimepäivinä oon muuten katellu tota mun raskausarpien tilannetta... Kyllä toi mun alamasu on näköjään ihan kunnolla repeilly, joskin suurin osa arvista on vaaleita, ainakin vielä. Navan yläpuolella on tosi vähän ja ne on pieniä. Mut ei noi mua haittaa... Nehän on kunnia-arpia! :D

Mieli siis aikaisempaa positiivisempi... Näin se fiilis muuttuu. :D
 
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille. Vasta aamulla kävin lukemassa ja päivän aikana oli tullut ainakin neljä uutta vauvauutista. Ihania kuvia vauvoista olette laittaneet. Haluaisin jo itsekin nähdä oman pienokaisen.

No nyt on matot pesty eikä edelleenkään supistuksia kuulu. Siispä odottelu jatkuu.

Kiva kuulla vauva-arjen alkamisista ja lukea synnytyskertomuksia. Kunpa itsekin pian pääsisi tositoimiin.
 
Onnea Teppana, Tinzu, Pepsukka ja KuuttiPieni vauvoista!

Tehtiin just miehen kanssa päätös, että lähdetään kohta käymään tuolla synnärillä. En oikein erota hyvin vauvan liikkeitä (sitä tulee ilmeisesti vähän vainoharhaiseksi) ja supistukset tuntuvat jo melko napakoilta. Mutta siis varaudutaan siihen, että tullaan vielä takas. Ajattelin ottaa laukun kuitenkin jo varalta mukaan. Hankala kyllä arvioida itse, koska sinne pitäis lähteä. Mutta on tässä jo aika monta tuntia näitä ollut, vaikka onhan se jo moneen kertaan nähty, ettei ne supparit kuitenkaan aina merkkaa juuri mitään.

No, jos ei sitte pariin päivään näy koneella, niin jäätiin sille tielle. Muuten taas varmaan takas heti kun kotona jälleen.
 
Onnea Pepsukka, Teppana, Kreecher, Mariaana tinzu ja KuuttiPieni!! (Toivottavasti en unohtanut nyt ketään..) Hirmu paljon vauvauutisia tullut siitä kun viimeksi kirjotin, vaikkei siitäkään nyt NIIN kauan sentään ole :). Varmasti ihana kun saa tuoksutella pikku päätä ja hoivailla.. Täytyy sanoa että meinaa jo kateus iskeä, omaan laskettuun on tässä vielä ruhtinaalliset 9 päivää :D .

Rinnoista Mulla ei hirveästi raskauden aikana oo rinnat kasvaneet, mutta nyt parin päivän aikana ne on selvästi turvonneet ja jotenkin jämäköityneet lisää. Pikkasen kun puristaa niin kyllä sieltä jotain kirkasta ja tahmeaa tulee.. Voiskohan jo pikkuhiljaa enteillä synnytystä? Tai voi kai sitä maitoa tulla milloin vaan raskauden aikana, nyt vaan on niin äkkiä turvonneet nuo rinnat.

Narulle tsemppiä ja voimia viime metreille masukin ja perhe-elämän kanssa!

Omaa napaa.. Ollaan käyty käpsimässä miehen kanssa joka päivä pikku lenkki, kun on niin ihana ilma ja monena päivänä oon ihan vaan pörräillyt kaupungilla katselemassa vauvalle tavaroita.. Tähän asti kävely- ja shoppauskestävyys on ollut vielä ihan hyvä mutta nyt alkaa hiipua. Menee varmaan tuplasti aikaa kaikkeen mitä tekee (tääkin on varmasti jokin luonnon keino totuttaa äitejä vauvan kans elämiseen). Ehkä olen vähän liian kärsimätön, mutta tuntuu kyllä siltä että voi kun pääsisi jo synnytyshommiin.. Supistuksia tulee öisin kyllä ja ne on aika napakoita mutta eivät tunnu kuin lieviltä menkkakivuilta tai -jomotukselta. Pystyasennossa en erota supistusta kun maha on muutenkin niin pinkeä ja kova, mutta tahtia himmaa ilmeisesti vatsalihaksista johtuva repivä kipu tai sitten ne sukkapuikkotökkäykset tuolla alapäässä. Pääasiallisesti olo on siis ihan hyvä mutta vähän tukala. Valivali :ashamed: . Pitäisi tosiaan asennoitua nyt sillä tavalla, että ihan hyvin voi mennä sen 2 viikkoa ylikin eli vielä olisi kolmisen viikkoa jäljellä.. Olis vaan niin ihana jo nähdä poikanen joka tuolla masussa on myllertänyt :heart: .

Hoksasin muuten että pieni osaa jo leikkiä! Kun sitä huvittaa, niin se potkii kantapäillä tosi tiuhaan tuohon kyljen puolelle, ja kun kutittelee, taputtelee tai silittelee takaisin varpaita ja selkää niin kantapäärummutus loppuu.. Ja kun itse lopettaa hetken kuluttua niin pieni alkaa ikään kuin vaatia lisää huomiota :)! Tätä voi jatkua useamman kierroksen ajan kunnes vaavi nukahtaa.. Rauhoittuuhan vauva muutenkin massusilityksestä ja juttelusta kyllä, mutta tämä tuntuu vähän kuin leikiltä, mieskin on päässyt kokeilemaan :).

*muoksmuoks* Joninalle onnea vauvanhakumatkalle :)!

Nyt pyykit kuivumaan ja tiskit pois.. Leppeää kesäiltaa kaikille,

Niini ja poikanen 38+5
 
Onnittelut tinzulle pojasta ja KuuttiPienelle tytöstä! :flower: :flower:

Supistuksia odottelen jo aika malttamattomana (edelleen), mutta ei vieläkään mitään, vaikka limatulppa tuli jo 2½ vrk:ta sitten... :/

Riina-Niina ja satuaarre 39+4
 

Yhteistyössä