Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) Vol.7

Moi kaikki!

Paljon luettavaa, kun pari päivää olin nettipimennossa, mutta ihan vain halusin tulla sanomaan ennen kuin luen kaiken on, että Tipetsulle paljon voimia ja haleja, aivan kamala paikka, etenkin kun sitä raskautta on niin kauan toivonut. Lähetän hirveästi tsempityksiä sinne muru! :hug: Nyt toivotaan, että kun hedelmöittyminen ilmeisesti oli tapahtunut, että seuraavalla kerralla ottaa tiukasti kiinni!
 
Moikkelis kaikille!

Voisin liittyä pinoon, olen 23v ja esikoinen olisi haaveissa. Syksyllä olisi tarkoitus yritys aloitella. Lopetin e- pillerit marraskuussa -09 (diane novat joita söin n. 7v) ja siitä asti menty keskeytetyllä :whistle: ja tässä kierrossa lipsahti sitten kokonaan :) Kierto hiukan heittelävä 29-42 päivää, kaksi viimeisintä kiertoa olleet pitkät, muuten 29-32. Positiivista tunnen oviksen (paitsi muutamassa kierrossa) ja tiedän siitä tarkan päivän milloin menkat alkaa, siksi en huolehdi tosta kiertojen heittelystä.
 
heippa!
kiitos kun toivotitte minut tervetulleeksi :)
kiirettä on pitäny enkä ole ehtiny mitään kirjottamaan tai lukemaan.
plussiakin on tainnut tulla, isosti onnea!!
tänne ei kuulu mitään uutta, ovulaatiota odotellaan, menkat loppui viikko sitten, viikonloppuna kyllä seksiä harrastettiin mut taisi olla liian aikasta kun ovulaatio oireita ei vielä ole,
synnytyksen jälkeen olen selvästi havainnut ovulaation joka kuukausi.
ensi viikonloppuna on sit varmaan jo liian myöhästä eli ehkä ensi kierrossa sitten yritetään enempi.. nyt siis vissiin kiertopäivä 12/30 tai jotain,,,
 
Hei kaikille <3

Täällä jännäillään taas loppukierrossa, nyt menossa 26/28 (tosin kierto voi heitellä renkaan jäljiltä).. mutta eikös se niin mene että ovulaatiosta yleensä n . 14 pvää niin menkat alkaa?
Näin olen jostain lukenut.. Ovulaation pongasin tasan 12 päivää sitten..

En kyllä uskalla tuhlata noita kalliita Clearbluen testejä vielä... nyt ku miettii olisin ihan hyvin voinu tilata halvempia ja enemmän :kieh: Kaks testiä polttelee kaapissa, pakko odottaa ainaki torstaihin ja jos jaksais millään niin vielä lauantaihin.. kuinka aikaisin alatte testaileen?!

Ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet kuumeilijat :flower:
 
Ihanaa tiistaita kaikille :heart:
Kiitos ihanat "tädin tulo-lohdutuksista" :hug: Pahimman harmituksen yli on taas päästy, mies vaikutti taas jopa mua pettyneemmältä ja joku sen miespuoleinen työkaveri oli tuonut eilen töihin kakkua, kun olivat saaneet vauvan. Miestä kovasti harmitti, että koskas me saadaan myös..Koitin sanoa, että meidän aikamme tulee vielä.

Mitenkäs Tipetsu jakselee? :heart: :hug: Haet sitten heti lisää saikkua jos siltä tuntuu. Mä ainakin ymmärrän ihan täysin, että tuo on tosi kova paikka!! Mutta muru, olen ihan varma, että uusi raskaus alkaa nopeasti :hug: Oikein kovasti voimia ja haleja, rutistaisin sua lujaa jos voisin :heart: :heart:

karoliinalle hurjasti tsemppiä, pidän peukut pystyssä :heart: Ja menkat tosiaan alkavat noin 14- vuorokauden kuluttua ovulaatiosta, mutta kannattaa muistaa, että se vaihtelee eri ihmisillä =)

pygmi Jos vaan rahallisesti pystyt, niin suosittelen sulle ehdottomasti ennemmin yksityistä puolta. Olen itse ollut ihan älyttömän tyytyväinen heidän tapaansa tutkia meitä, missään vaiheessa ei ole ollut tilannetta, etteikö meidän ongelmaa oltaisi otettu tosissaan.
Tosi sujuvasti etenee tutkimukset meillä. Meidän lääkäri oli sitä mieltä, että jos ei terveillä ja nuorilla pareilla tule lasta vuoden sisällä, niin on syytä alkaa tutkia, että miksi raskaus ei ala. Meillä on nyt tosiaan menossa yhdeksäs yrityskerta ja lääkärin mielestä nyt oli aika tehdä miehen siemennestetutkimus ja mulle se aukiolotutkimus. Mulla on siis varmistettu, että kaikki on muuten ok ja ovualaatio tapahtuu.
Yleiseltä puolelta mulla ei ole kokemuksia, mutta olen ymmärtänyt, että siellä sen vuoden pitää tulla täyteen, ennen kuin tutkitaan sen enempää. Mutta voin toki olla väärässäkin, kun omia kokemuksia ei ole.
Suosittelen kuitenkin tutkimuksiin menoa, saa sitten omalle mielelle rauhan :hug:

Tsemppiä kaikille jännittäjille :heart: Nyt on ollut hyvä plussakierto päällä, jatketaan samaan malliin!! :heart:
 
Täällä ollaan,jotenkuten järjissäni. Paitsi että su kävin päivystyksessä(ehkä jo kirjoitin siitä,en muista..) kun tuntu että tuun hulluks!Kohdusta vuoti ja vuoto oli enää tuhrua. Ottivat Hcg:n ja tulehdusarvot. Tuossapa sitten mittasin lämpöjän kun kumma olo,niin 37.2! Paniikissa soitin tk verikokeiden tuloksia kun naistentautienpolille soittoaika vasta 14->. Hcg oli enää 1 ja crp 5,eli ei tulehdusta.Mutta se olikin sunnuntain verikoe,nythän on tiistai,niin voihan siellä jotain nyt muhia. Vutohan se sitten alkoi just uudestaa ja piru että voi ottaa aivoo,kun luulin tämän paskan olevan jo ohi sunnuntaina ja että voisin jo keskittyä toipumiseen. MÄ OLEN NIIN RIKKI!!!Itkukaa ei enää tuu,mutta ei kyllä nauratakaa. En halua tehä muuta kun maata sängyssä.Huomenna haen lisää saikkua. Jotenkin kyllä tuntuu ettei osaa uudestakaan tärpistä iloita sen kummemmin kun tästäkään.Tosin tuntuu myös siltä,että jaksako uutta edes yrittää..Nytpähän opin tästä ettei kannata testata ennenku menkat on viikon myöhässä. Mulle testit näytti vain hipaisun tms..Ellen ois menny testaamaan,en nyt marisis tässä keskenmenoa..Jos olisin vaan odottanu kiltisti koskematta testeihin,vuoto ois alkanu ja laskenu sen menkoiksi.. |O |O :'( :'( :headwall: :headwall:
 
Paljon on uusia viestejä tullut vaikka vain pari päivää olin käymättä. :) Isot halaukset :hug: Tipetsulle ja Vaniljaiselle ja kaikille muillekin niitä tarvitseville! :heart:

ON: Tekaisin toisen raskaustestin eilen ja negahan se oli. Eli tätiä odottelen edelleen (tänään kp43). Töissä puhuin eilen terveydenhoitajan kanssa ja hän lohdutti, että kyllä ne kuukautiset joskus alkaa. Kroppa on kuulemma ihmeissään tästä muutoksesta. Th neuvoi myös että pitäisi lakata ajattelemasta asiaa niin kuukautiset alkaisivat... Mitenkäs olet ajattelematta kysyn minä?! :kieh: Jos ei kuukautisia ala kuulua parin kuukauden sisään niin sitten ne "käynnistetään" jollain lääkkeellä ja sen jälkeen niiden pitäisi tulla normaalisti. En vaan millään jaksaisi olla ja odotella. :headwall:
 
No jooh..Soitin polille.Kätilö oli sitä mieltä että nyt en laske mitään kp:iä ja km vuoto voi kestää viikosta kahteen! Menkat alkaa sit ku tulee seuraava kunnon vuoto ja sit voin alottaa clomit taas ja sit varataan ultaan aika..Eli tää vuoto voi jatkua vaihtelevana kaks viikkoo_On kyllä paska fiilis,menee siis kuukaus nyt hukkaan! :headwall: :'(
 
Heissan kaikki,

Minä voisin myös liittyä joukkoon :) Taustalla olenkin palstaa jo jonkin aikaa seuraillut..
Olen siis 23-vuotias ja ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Pillerit jätin pois heinäkuun alkupuolella, takana noin 6 vuotta pillereiden napsimista aiemmin. Viime talvena minulla todettiin pco, joten haaveilijana saatan pysyäkin vielä pitkän aikaa :/ Ennen pillereiden lopettamista kävinkin yksityisellä lääkärillä, ja sain terolut-reseptin siltä varalta jos menkkoja ei näy neljän kuukauden kuluessa, sekä ohjeet hakeutua puolen vuoden yrittämisen jälkeen testeihin ja ilmeisesti clomeja hakemaan julkiselta puolelta..

Arvaan että jos täti nyt tulee omin avuin kyläilemään, niin kierrot ovat joka tapauksessa pitkiä, eikä oviksesta hajuakaan :D Nyt menossa kp 30/?.
 
KHJ
Edelleen halitusta kaikille sitä tarvitseville :hug:

Ja tervetuloa uudet kuumeilijat!

Tänne ei mitään uutta,tätiä odotellessa, jotta pääsisi kp:ssä johonkin linjaan. Ei oikein ollut hyvä päivä joten kömmin sänkyyn!

Tsemppiä kaikille!!! :heart:
 
t84
Ei vieläkään mitään, menkat alko vkl vaikka olin taas ihan varma että tärppäs... Taidan vaan kehitellä itselleni oireita, pahaa oloa, väsymystä ym.
Yli puoli vuotta ollaan nyt yrittämällä yritetty, sitä ennenkin pillerit lopetin jo vaikka kuinka kauan sitten, siis puhutaan vuosista. Mutta ei mitään muuta kun pettymyksiä.

Alkaa oikeesti usko loppua, kaikki ympärillä saa vauvoja tai ilmottaa ilouutisesta, mutta ei meille... Yritä siinä nyt sitten olla onnellinen toisen puolesta, vaikka siis toki oonkin niin pakko myöntää että helkkarin kateellinen. Varsinkin kun tosi hyvä ystävä kerto muutama viikko sitten odottavansa, minähän purskahdin itkuun... Tuntu tosi pahalta että mun reaktio oli toi, oikeesti tottakai olin onnellinen mutta en voinut mitään. Kaveri onneks tietää meidän tilanteesta niin ymmärsi kyllä...
 
Tipetsu Voi muru en osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu.. Yritä nyt rentoutua ja paranella itsesi ja sitten vasta alkaa laskea kiertopäiviä. :hug:

t84 Mä tiedän niin miltä susta tuntuu, itsellänikin pian 10 kk yritystä täynnä, ja kaikki vaan ympärillä raskautunut ihan heti. Kyllähän se masentaa. :hug:

kirsikkainen19 Sinnekin isot voimahalit, miks joidenkin pitää vaan odotella niin kauan?! :hug:

Mulla on vasta dpo 5, eli piinaviikot meneillään.. huomasin netissä että englannin kielisillä sivustoilla ne käyttää lyhennettä 2WW, eli two weeks wait :) Elohiiri vaivannut vasenta silmää nyt pari päivää, ärsyttävää! Muuten eipä mitään oireita, vaikka siis eihän tässä vaiheessa niitä muutenkaan kauheasti voi olla. Huomenna akupunktioon taas, vauhdittamaan kiinnittymistä (jos siellä mikään on edes hedelmöittynyt heh..).

Plussatuulet kaikille!!! ++++
 
Täällä lisää saikkua haettu. Paljon asiaa käsiteltävänä,mutta pää tyhjä kuitenkin. Vuoto on onneks vaan tuhrua. Tuleekohan ovista joskus parin viikon päästä.Tilaisn kyllä tikkuja ja alotan tikuttelee hissuksiin. En oikeesti malta ootella mitään menkkoja!! :headwall: Tätini kokenu 6 km ja lohdutteli että kroppa varmaan tarvitsi jonkun "treenin" raskauden ylläpitoa varten. Onhan se iso asia kropalle ja mutkin leikattu vasta 6kk sitten ja clomeja 2 kiertoo takana,joita ennen kierrot päin p*rsettä 17-29.. Että ei varmaan kroppa yrittämisen mukana oikeen meinaa pysyä. Ei kai se auta kun ootella haavoja nuollen,että pääsee yrittään ja uutta tärppiä jännäämään.


Plussatuulia muruset!! :heart:
 
Moikka muruset!

Täällä ihana sadepäivä, oon niin onnellinen tosta raikkaasta ulkoilmasta, jokohan kohta pääsisi kunnolla lenkkeilemään =)

Hilmalle tervetulotoivotus :wave: Kiva kun tulet mukaan jännäämään! :)

Mitenkäs T84? lisäilenkö sua pinoon, en sua sieltä ollenkaan löytänyt?

Tipetsu: Kiva et oot saanu jutella tätis kanssa! Luulen että tuommonen vertaistuki auttaa sua tällä hetkellä kaikista parhaiten. Hyvä myös että sait lisää saikkua, saat ihan kunnolla parannella ittes :hug:

LilyJane: Oot siis jo kerenny käydä akupunktiossa? Minkälaiselta tuntui ja minkä hintaista se on?

ON: Täällä 14/31-32, ovista siis odotellaan. Me ollaankin murun kanssa lähdössä shoppailumatkalle Helsinkiin viikonlopuksi ja ollaan hotellissa yötä, laskeskelin että ovis ehkä sattuis pe-la, hihii =) perjantai aamuna vaan pitäs käydä vielä papa näyte otattamassa, ei oo otettu reiluun 2vuoteen ja aattelin et nyt ois hyvä sauma ottaa ku ei oo kerta vielä tärpänny ni ei veny hirmu pitkälle. Nyt vaan pelottaa et sieltä joku poikkeava tulos tulee ja sit vauvapuuhat siirtyy. Aina kyl on sattunu olemaan LK1, mut tuo hurja nuoruus mietityttää joka kerta, vaikka aina kumin kanssa tulikin hommailtua.. Ja sit ku on ollu noita hiivatulehduksiakin tosi usein.. Saan kuiteski jonku kuurin ja sit pitäs hyvät päivät jättää käyttämättä..
 
Heipä hei taas kaikille.
Täällä TÄTI on tullut vihdoin ja viimein kunnolla, ei mitää ihme tihrustusta. KP 2 menossa ja ovista alan ihan jo ens viikolla bongailemaan. Kp21-24 pitää sit mennä sinne Progesteroni testeihin, missä sit saan tiedon et onko ovulaatiota tapahtunut. Tikuillahan pitäs jo tuossa vaiheessa jonkin näkönen näkemys itsellä olla. Mutta eletään jännittäviä aikoja täällä.

Ajattelin viiä miehen treffeille johonki kivaan paikkaan pk-seudulla. Onko mitään hyvää ehdotusta?

Tipetsulle paljon halauksia ja voimia tulevaan. Toivotaan että uusi kyytiläinen tarttuisi pian kyytiin. :hug:

Plussatuulia kaikille :heart:
 
Huomenia!

Tänään aamulla sorruin tekemään r.testin ja negatiivinenhan se oli. Tavallaan osasin tätä odottaa, mutta oloni on ollut viime viikon niin omituinen ja on särkenyt vähän sinne sun tänne, että pienesti annoin jo itseni toivoa. Ilmeisesti turhaan. :(

Samalla otin puheeksi yksityiselle lääkärille menon mieheni kanssa, varmaan vähän huonoon aikaan sille mieskin oli pettynyt yestituloksesta. Kommentti kuului "en kyllä tiedä miksi sinä sinne tulet, kun vika kuitenkin on mussa. Jos ei tähän ikään mennessä (on 35v.) ole saanut mitään aikaan, niin ehkä mun ei sitten kuulu olla isä." Tuli tuosta todella paha mieli ja yritin lohduttaa ja sanoinkin, ettei tässä nyt voi alkaa ketään syyttelemään, kun emme tiedä vielä mitään. Asia jäi kesken, kun miehen piti lähteä töihin ja minä jäin nyt sitten yksikseni ajatusteni kanssa. Illalla on kyllä paljon puhuttavaa, enkä halua, että mies syyllistää tästä nyt itseään tuolla tavalla :'( Olemme siinäkin mielessä erilaisia, että mieheni on kyllä suostuvainen tutkimuksiin yms, mutta hänen mielestään pitäisi vielä odottaa ja katsella ja yrittää. Minä taas olen enemmän sellanen "hetikaikkinyt" -ihminen ja tahtoisin tietää onko jossakin oikeasti vikaa, ettei tarvitsisi enää pettyä turhan takia ja koettaa tahdonvoimalla muuttaa sellaisia asioita, jotka eivät niin voi muuttua.

Anteeksi tämä pitkä vuodatus ja valitus.. Lupaan olla positiivisempi jatkossa ;) Ilman tätä ketjua olisin jo tullut hulluksi.

Plussatuulia ja jaksamista kaikille! Toivottavasti muilla on parempi onni matkassa. :hug:
 
t84
mimmu juu lisää vaan :)
Enpäs oo melkeen kuukauteen käyny kun tuli pidettyä lomaa koneestakin kesälomalla :D

Me ollaan jo silleen varovasti miehen kanssa puhuttu että olisko jossain vikaa, kun kuitenkin käytännössä useampi vuosi olisi saanut lapsi tulla vaikkei "yritetty". Mullahan on se tilanne että olin teininä raskaana, eli miestä pelottaa että vika on hänessä. Odotellaan nyt jonkin aikaa vielä josko onnistuis, sitten on vaan pakko tosissaan ruveta näitä asioita miettimään...
 
Päätin poiketa taas kerran tsemppaamaan teitä, joilla yritys on jo käynnissä :). Toivottavasti pian päästäis lukemaan iloisempia uutisia, joten vankat plussatuulet yritän puhaltaa teille ja tietysti voima :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Oma vauvakuume sen kun vaan vahvistuu eikä vähiten siksi, että yksi kaveripariskunta sai eilen toisen lapsensa. Mutta sitkeesti on vaan yritettävä jaksaa sinne lokakuulle asti. Täytyy myöntää, että kovasti tekis mieli ottaa varaslähtö, mutta sovittu mikä sovittu.
 

Yhteistyössä