Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) Vol.7

Tipetsu-murunen Mikä siellä on tilanne? :hug:

Omaa napaa saa päivitellä :'( Täti tuli sitten taas kerran. Tää on niin uskomattoman perseestä!!! Ei tässä nyt kaikki voi olla kunnossa. Vittu.
Yk 9 alkakoon :headwall: :headwall: Onneksi viikon päästä on se aukiolotutkimus.
 
voi shitfuck vaniljainen :hug: On se kummallista että yrittämällä ei tuu tulosta mut kaikenmaailman vahinkoja sattuu kaiken aikaa :headwall: Kurjuus sentään!!! Toivotaan et viimeistään ne tutkimukset auttaa tai muuten vaan teilläki onnistuis vihdoin...ja mielellään pian. :hug:
 
Pahoittelut vaniljainen. Joskus tuntuu, ettei tässä elämässä oo mitään järkeä.

Mulla olis vielä pari kuukautta odottamista. Siis odottamista sen suhteen, että aloitetaan yritys ja päästään jännäämään kuinka pian tärppää. Tässä vaiheessa yritän vielä ajatella asiaa positiivisesti. Eli ainakin yritän selittää itselleni, ettei se nyt ekalla kerralla kuitenkaan tärppää. Mutta saas nähdä miten pettynyt sitä tulee olemaan jos/kun näin ei käy....
 
Voi paska,Vaniljainen -murunen :hug: :flower: Voimia!

Just tulin päivystyksestä,kun kivut oli kamalat ja vuoto aika niukkaa,mutta kohtu on tyhjä,eli pieni ei jaksanut.. :'( 3pvää sain saikkua,mutta käski hakea lisää jos tuntuu etten jaksa mennä töihin.Todella paska ja ahistava olo,kroppa kai ok,mut henkinen puoli ei..Pomon paskiainen kyseli saikun syytä,eipä kuulu sille!!Huomenna ois alkanu työt loman jälkeen. Mä en nyt tiiä lasketaanko tää km-vuoto menkoiksi,kun periaattessa menkat alko 5 pvää myöhässä...eli nyt kp 3/27 yk 8. Clomit ois pitäny alottaa tänään,mut lääkäri kielsi.

No ukko-kulta sanoi,että ei lannistuta ja uutta matoa koukkuun.Kohta siellä on uusi pieni :) :heart:

Plussaonnee!


-Tipetsu-
 
:hug: voimia tipetsu, hirveää, ei multakaan löydy sanoja :'( Täytyy muistaa, että tuolla oli jokin tarkoitus, esim. kehityshäiriö. Pieni enkelipikkunen katsoo äitiä pilven reunalla ja odottaa, että äiti saisi pitää seuraavan vauvan pidempään :hug:
 
Voi että tipetsu kun vihdoin saitte ihmisen toisen sisään ni seki sit epäonnistu :hug: Toivottavasti uus tärppää nyt nopeesti ku ootte alkuun jo päässeet kuitenki. On tää epäreilua kyllä.
Mulla ei niin kiire ole vaikka vähä venyiskin mut teille muille,ja varsinki esikoista pitempään yrittäneille, toivoisin kyllä helpompaa tietä :hug:
 
Heips, taidan hypätä mukaan tähänkin pinoon, vaikka ekaa yk:ta vielä odotellaankin. :wave: Mulla on tällä hetkellä menossa todennäköisesti viimeinen tai toiseksi viimeinen e-pilleriliuska - aikataulu on nyt miehen päätettävissä. :D Hyvältä kuitenkin vaikuttaa, sillä hän sanoi eilen mietintönsä "väliaikaraporttina", että tuskinpa tarvii hakee lisää pillereitä. Yritän pitää jalat maassa, joten vastasin, että saa vielä miettiä rauhassa ja ilmoittaa sitten ensi viikon lopulla päätöksensä - jos hän tahtoo, että pillerit ovat käytössä vielä kolmekin kuukautta, niin sitten asia on näin. Elämme jännittäviä aikoja siis ;)

Esikoisesta siis haaveilemme mieheni kanssa, vaikka molemmat ollaankin opiskelijoita. Mulla alkaa yliopisto-opinnot olla loppusuoralla, miehellä vasta alkutaival käynnissä. Minä olen 23-vuotias (tosin synttärit kuukauden päästä ) ja mies on 25-vuotias. Yhdessä ollaan oltu 6,5 vuotta ja naimisissa melkein vuosi. Tällä hetkellä on ehkäisynä e-pillerit, joita olen syönyt aika lailla koko seurustelun ajan niin, että välissä olen pitänyt vajaan vuoden mittaisen tauon. Jännityksellä odotan, minkä mittaisiksi luomukierrot nyt osoittautuvat. Pilleritauon aikana en kovin tarkkaa "kiertopäiväkirjaa" pitänyt, mutta muistan, että kierrot olivat melkoisen tasaisia, näin jälkeenpäin arvioiden n. 28-30 vrk:n mittaisia.

Mun rivi kuuluis vissiinkin näin: Jomi 23 v., 1. haaveissa, yk 0

Nyt taidan alkaa lueskella tätä ketjua alusta saakka, kommentoin varmaankin sitten enemmän. Myötätuntohalit kuitenkin Tipetsulle!
 
Täällähän on tapahtunu sillä aikaa kun olen sairastanu...
Olin jo ihan varma että kaikki oireet ennakoi vaan tuota sairastelua, mutta nyt kun oon tervehtyny niin siellähän nuo oireet taas on. Pahoinvointi ja väsymys vahvimpina. Jospa tää oliski jo sitä... :) Yhä vielä tartteis ootella, saattaa kuitenki olla että tulevalla viikolla kyllä jo testailen.

Tipetsu: :hug:
Ja voimia myös kaikille muille jotka täti on yllättäny!
 
KHJ
VOi Prkl! Vaniljainen ja Tipetsu elämä ei ole reilua!! Koitaakaa hanit jaksaa,se tärppää vielä,mutta tiedän et nää sanat ei lohduta. Mutta hengessä ollaan mukana!!

ON: Mulla lähte se kierukka keskiviikkona ja perjantaina vuodin aika paljon,mutta kysymys kuuluu oliko se vain tyhjennyt ja menkat tulossa vai kuinka?? Tänään kävi kyläs kaks viimesillään raskaana olevaa, niin tarttui taas kuume kovempaa. Joskin heidän tuskainen hikoilu näillä keleillä ei käynyt kateeks :LOL:

Tsemppiä murut, lippu korkeelle!
 
Joo eli oon 1. tyyppiläinen ja diabetesta oon sairastanu 18 vuotta. Kumpi sulla ja kauanko oot itse sairastanu? Onko sulla minkälainen pitkänajan vs tällä hetkellä?

Mä juttelin tossa keväällä d. lääkärin kanssa vauvantekosuunnitelmista, ja se sano että mun diabetes on nyt aiva hyvällä mallilla et vauva saa tulla, nyt pitäis varata sit aikaa vielä et ottaa ilmeisesti jotain muitakin kokeita ennen raskautumista/raskaana olon aikana. (Mulle lääkäri siis sanoi ettei haittaa vaikka raskaaksi tulis jo ennen tuotakin). Mutta pillerit tosiaan jätin viime viikolla pois eli ens viikolla ruvetaan yrittämään. "Lupa" ollaan siis saatu
Tosi kiva ku on kohtalotoveri täälä
I tyyppiläinen minäkin, mutta olen sairastanut vasta kohta kolme vuotta. Nyt on pitkäaikasokeri ollut pitkään hyvä 5,3 - 5,4. Entäs sulla?
Täälläpäin oltiin tuolla yliopistosairaalassa varsin tarkkoja tuon luvan antamisen suhteen, monia kertoja sain siellä käydä. Ja Insuliinit vaihdettiin, että ovat varmasti turvallisia vauvalle. Mitkä insuliinit sulla on käytössä?

Ja Tipetsu olen niin pahoillani :hug: , samoin sinulle Vaniljainen :hug: Ja tietysti myös kaikille muille, joille täti on tullut kylään tai elätte muuten vaan piinaavia aikoja. :hug:

Itsellä juuri ovis bongattu kp 14 ja se on yritetty hyödyntääkin, joten ei muuta kun jännittäviä aikoja elellessä ja toiveet on tietysti korkealla. :heart:

Plussatuulia ja jaksuja kaikille raksukoille! :heart:

-Lumi- :heart:
 
Voimahali tipetsulle ja vaniljaiselle!! :hug: Hyvä että antoivat sulle Tipetsu sairaslomaa! ja ei todellakaan kuulu sun pomolle se syy, inhottavaa tommonen kysely!

Jomi tervetuloa mukaan! :wave:

ON: Täällä hmm.. 12/31-32, tänä aamuna tuli kummallista rusehtavaa tuhruvuotoa?? Eikä mulla ikinä oo välivuotojakaan.. Outoo :/ Toivottavasti ei tää kierto ihan sekasi mee näiden kuumien kelien vuoks. Thaimaassa ku oltiin talvella reissussa, ni menkat kesti koko kahden viikon ajan...
 
tittidii! täti tuli käymään ensimmäisen kerran kahteen vuoteen ja olokin on sellainen.. ehkä olen sittenkin normaali :D se olis sitten kp2/? yk 1 toki lääkäri kertoo tilanteesta lisää minulle sitten syyskuussa mut jos nuo nyt tulis takasin ja kaikki oliskin hyvin eikä tarviis enää muuta kun vaan heilutella peittoa :p
 
Kiitos kaikille lohtu- ja voimahaleista! En kyllä tiedä miten selviän tästä. Päätä särkee ja silmät turvoksissa itkujen takia.Päivät menee jotenki,mutta iltaisin kun väsyneenä menee sänkyyn unta odottaan,niin siinä sitten tulee kyllä itku. Moni varmaan ihmettelee,että miten se nyt noin koville ottaa,mutta 7 vuoden haave toteutu ja kesti mukana vain 5 pvää. Mä kyllä varmaan joudun jonnekin ammattiauttajalle,jos seuraava menee kesken..Mä en toivo kenellekään tätä ja kun itsesyytökset tulee kuvoihin niin voi hyvä jumala! Tiedän kyllä ettei km voi itse aiheuttaa,mutta kumminkin mietin että oisko ruvennu vuotamaan jos ois toisin tehny..?! :'( :headwall: |O

Tuleekohan tässä kierrossa edes ovista.

4/27
 
:hug: Tipetsu

äiti88 täällä ois myös ovisviikko alkanut kp 9/24-27 menossa ja yk2 alkais =) saadaan sitten loppu kuussa jänskäillä tuleeko täti kylään ( toivottavasti ei tuu )

Jomi tervetuloa :wave:

ON: ovista ootellessa menee tää viikko sitten. Toki muutakin hommaa on mutta tuo on eniten semmonen mikä jänskättää :D Eihän sitä tiedä tuleeko se ovis ees joka kierrolla, toivottavasti tulee.

Mutta nyt täytyy alkaa tekee yksi keskeneräinen ompeluhomma ja sitten ikkunoita pesee.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja kovasti plussapuhureita :flower: :heart:
 
tervetuloa Jomi :wave:
Täällä odotellaan nyt pari viikkoo että mikä on tulos siittiön ja muniksen treffeistä vai treffasko ne edes :D Ehkä niil ei synkannu vaan...simolla liian iso nenä tms. Toivotaan ettei ollu kovin nirsoja ja yk4 tuottais toivottua tulosta. Tässä vaan ei mun ja miehen halut oikeen kohdannu kun vkl mies oli poissa ja o-plussa tuli pe. Ke-to kyl laitettiin tilausta vetämään mut ei se sit eilen suostunu varmistelee. Sanoin et ens kierrossa en anna sille ku oviksen aikaan ku on noin nihkeetä muuten.

Positiivista elokuuta myös kaikille muille :whistle:
 
NeliApina, eiköhän se pitäis riittää se jos halut on olleet kohdallaan ennen ovistakin (noin lähellä ovista kuitenkin). Meillä ainakin kävi esikoisen kanssa juuri noin. Päivää ennen ovista harrastettiin ja oviksen aikaan ei. Ne siittiöt kun ovat elinkelpoisia kaiketi parin päivän ajan. Mulla kävi vielä sellainen tuuri, että mulla sattui olemaan gynelle aika oviksen jälkeisenä ja siellä katsottiin ultralla. Ultrassa näkyi, että munasolu oli irronnut ihan äskettäin. Mulla oli siis tuolloin epäilys siitä, etten ovuloi lainkaan, mutta se osoittautui siis turhaksi peloksi (onneksi). Ja kolmisen viikkoa tuosta niin tein positiivisen raskaustestin. Eli ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon ko. kierron suhteen.
 
No juu kyllähän se torstai riittää... Ainaki teoriassa :D Ja kyllä sain selvää oikein hyvin.
Melkeen meinas jäädä keskiviikon varaan mut mä vähän niinki pakotin myös to :LOL: Mut ois parempi mieli jos ois edes eilen viel muka varmistellu :D Viime kierto meni aika samalla tavalla. No nyt sit vaa katellaa ja odotellaa...
 
tipetsu ensinnäkin todella lämmin halaus :hug: Uskotaan, että kaikella on tarkoituksensa ja vielä teillä tärppää, aivan varmasti!

Jomi Tervetuloa :)

Olen ollut suhteellisen kauan pois palstalta, sillä koneemme on ollut rikki.. Bläh, ukkosen tekosia..en ymmärrä..kaikki viestinikin ovat poistuneet!? kummallista... Nyt kuitenkin siis takaisin.. Täällä menossa kp 26/32 dpo 7. Yk siis 1. Oireina tällähetkellä nännien arkuus, huimaus, alavatsakipu/nippailut/paineentunne sekä oudon hajuinen virtsa (en tiedä onko se oire)... täällä siis jännäillään. Minä ajattelin testata jollain herkällä testillä lauantaina, sillä tuolloin olisi pippalot tiedossa, enkä oikein haluaisi mitään juoda (alkoholia). Olisikohan tuolloin lauantaina aamuvirtsasta mahdollista saada edes haamu.. silloin siis kp 30/32 ja dpo 12...

Ihana palata jälleen tänne pinoon jännäilemään! :flower:
 
Ei täälläkään suunnassa mitään uutta. Peittoja heiluteltu ja testailtukin on, mutta ei niin mitään missään. Alkaa hiljalleen tuntua, että pakko tässä on johonkin tutkimuksiin lähteä, kun 7 kuukautta tulee täyteen yritystä :'( Nauraako ne mut pihalle sieltä, jos soitan gynelle, että tahtoisin tarkastuttaa onko kaikki kunnossa.. jostain luin, ettei alle vuoden yrittäneitä oteta ns. tosissaan vaan, että vuosi olisi se raja kunnallisella ennen kuin mitään tutkivat. Alkaa loppua usko ja toivo ja intokin tähän touhuun :ashamed:
Ehkä olisi parempi haluta vaan neljäs kissalapsi.. =)
 

Yhteistyössä