Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) Vol.7

Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 7



Tervetuloa mukaan kuumeilemaan ja yrittelemään!


Haikaralle kutsu lähetetty:



mimmu1984, 25 v, 1. haaveissa, yk 5
Hopefull, 22 v., 1. haaveissa, yk 1
Peppi Pitkäkorva, 27 v., 3. haaveissa, yk 1
karoliina87, 1. haaveissa, yk 5
Tinzu10, 1. haaveissa, yk 1
HelinäKeiju10, 3. haaveissa, yk 0
Supuliini, 1. haaveissa, Yasminelle ehkäisyä käyttänyt 3v. Yk 1.
Tiikkis, 21.v, 1. haaveissa, yk 3
Yaden, 2.haaveissa
Airatar, yk 1
Beatrix Kiddo 24v, esikoisesta haaveilen, yk 1
Nea85, 2.haaveissa, yk2
Janni-, 2.haaveissa, yk1
Memelisa, 27 v., 1. haaveissa, yk 4
Luminainen84, 26v, 1.haaveissa, yk2
tiiperi, 1.haaveissa, yk 2
Pygmi87, 22v, 1.haaveissa, yk6
Nipsu87, 22v, 3.haaveissa (12/04 ja 10/09)
Jotain, 32v, 2.haaveissa, yk0
Kirsikkainen19, 19v, 1.haaveissa, yk 7
Jennuliini, 20v, 1. haaveissa , yk0
Hellun martta, 3.haaveissa, yk 1
Elli-, 4.haaveissa (-00, -01, -07), yk2
Lunea, 1.haaveissa, yk 1
NePPis85, 25v, 2.haaveissa, yk 9
Dark91, 1.haaveissa



Haamuilijat:




Plussanneet:

netta23, 23 v., 3. haaveissa (03/80, 05/09), yk 1
äiti x4, 32v, 5. haaveissa, yk2
NeliApina, 32v, 4. haaveissa (-98, -04, -01), yk 4
Tatskattu, 24v, 2.haaveissa, yk 2
Catalia, 2. haaveissa (01/08, 01/10 enkelipoika), yk 4
Lumpe, 26 v., 1. haaveissa, yk 3
äiti88, 3. haaveissa (-06 & -08), yk 3
KHJ, 28 v., 3. haaveissa, yk 2



Plussanneiden pino ja vanhat keskustelut:

Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 4
Vauvakuumepuolen syksyllä-09/talvella/ keväällä-10 plussanneet
Syksyllä tai talvella yrityksen aloittavat :) vol.2
Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3
http://kaksplus.fi/keskustelu/t170721
 
Viimeksi muokattu:
No niin uusi pino laitettu pystyyn, eikun jatketaan keskustelua :) Yritän tämän päivän aikana päivitellä tuon pinon oikeanlaiseksi. Jos joku puuttuu päivitysten jälkeen vielä tai halutaan jotain tietoa lisää niin laittakaa mulle yksäriä tulemaan =)
 
Kiitos mimmu uudesta pinosta!! Mukava, että otit homman hoitoosi! =)

Täältä varovaiset onnittelut memelisalle!! :flower:

).( Tämä helle vie kyllä kaikki voimat. Onneksi on vielä tänään vapaapäivä. Täällä pahaolo ja huimaus vain jatkuu. Eilis iltana oli pakko mitata verenpaineet kun huimasi niin lujaa. Hieman olivat matalalla 115/71... Kun yritin käydä nukkumaan, niin silmät kiinni laittaessa koko huone pyöri, ihankuin olisi ollut humalassa!! :whistle: No, ei se auta kun jatkaa tätä jännäilyä...

-netta-
 
Minut saa myös lisäillä listaa, laitoinkin viestiä siitä.

Memelisalle jo varovaiset onnittelut myös täältä :flower:

Tänne ei kummempaa, kp 26 eikä mitään tuntemuksia mistään. Noh, olen jo ajatellut asian niin, että monta kiertoa tässä taidetaan vielä mennä. Vielä viimeisistä lomapäivistä nautitaan, aika megahelteessä. Aika hyvin jaksanut olla miehen kanssa lomalla melkein 5 viikkoa. Pahemmilta riidoiltakin selvitty ;-) Ihme halutkin koko ajan vaikka hirveä helle, huh!

Paitsi nyt tulee avautuminen (anteeksi) .. Eilen ruvettiin puhumaan häistä. Ollaan jo vieraita laskeskeltu ja hääpaikkaa katseltu. Mitään ei ole lukkoon lyöty, mutta mahdollisesti syksyllä 2011. Minun vanhemmille asiasta eilen juteltiin. Jotenkin jäi sellainen fiilis, että oma äitini ei asiasta hirveämmin innostunut. Tuli heti mieleen, että ajatteleekohan se, että olen liian nuori .. Ja, etten tiedä mitä teen yms. Olen siis 21v. ja ollut avopuolisoni kanssa jo 5 vuotta yhdessä, reilu vuoden kihloissa. Avopuoliso siis 29v. Muutenkin ollaan aika rauhallisia ja tulevaisuutta suunnittelevia. Yhteiset lainat yms. Ärgh! Jotenkin kuitenkin tuntuu, että haluaisi myös äidin iloitsevan. Tiedän kyllä, että ei se siitä mitään uskalla sanoa ja innostuu varmaan ihan pian jo ajatuksesta. Silti se ärsyttää!

Kiitos ja anteeksi .. :)
 
Heippa kaikille taas :)

No niin, nyt on lääkärillä käyty ja simppatulokset tulleet!! Miehen sperma on todella hyvää, 90 milj./ml, kun normaali on 20 milj. tai yli. Elikä erittäin hyvä. Liikkuvuutta en muista, mutta sekin oli tosi hyvä, ja samoin muodostuneisuus. Joten ei ainakaan miehessä vikaa :whistle: Ollaan molemmat tosi helpottuneita, ja ehkä tää stressin vähentyminen vaikuttaisi mukavasti. Puhuttiin gynen kanssa, että pari kuukautta vielä yritetään, ja sitten meen siihen aukiolotutkimukseen. Nyt on kyllä hyvä mieli, vaikka mietityttää, että onko mussa jotain vikaa. Eikun vaan ovistestejä ostamaan!!! :heart:
 
Onnea Lily-Jane tosi hienoistra uutisista!!
mimmulle kiitos uudesta pinosta. Mulle vois korjata yk 7. Eli jos/kun menkat tulee,alkaa yk 8.

Plaah...Nyt alkaa riittää tää helle!!!Meille paistaa koko päivän arska sisään ja vetoa ei saa aikaseks vaikka ois kaikki iklkunat selällään.Sisällä nyt 32.7,hiki valuu!

Mä en taas jaksa uskoo kyllä plussaan,vaikka toivonkin sitä. Ihmetyttää kyllä,eettä rinnat kipeyty vasta eilen ja nännipihat aika isot ja ruskeet (pah!) ja toi alaselän kipuilu lähinnä öisin. Säteilee sit tonne nivuseen.Ei oo kyllä koskaan aiemmin ollu. Mutta viimestään sunnuntaiksi odotan tätiä ja jos ei vielä maanataina ole ilmaantunu,niin tiistaina sit testaan,sillon ois kp 28/27

Plussaaaaaa!!!!!
 
Ihania uutisia Lily-Jane!! oon tosi onnellinen teidän puolesta!! ja myös miulta onnittelut Memelisalle! :hug:

Miustaki tää helle vois olla pikkusen lepposampana, vaikkakin ihana on että on lämmintä! on vaan nii surku kattoo meijän pikku koiraa ku se meinaa ihan läkähtyy vaikka siltä onki turkki ajettu lyhkäseks.. Ja eipä tuu oikein mitään kotonakaan tehtyä, ku kehtaa edes ruokaa laittaa ku muuten lämpöasteet nousee entisestään!
 
jos minäkin myös tännekkin liittyisin.

Toinen olisi yrityksessä, ovis pongattu tikkuun eilen ja pupuiltu on sitten sen mukaan. Esikoinen on syntynyt 12/09 eli pieni ikäero tulee jos tärppää..mutta tuota vähän epäilen. Esikoista kun yritettiin 3 vuotta.

Nyt siis kp 16/30.

Onnea kovasti plussanneille :hug:
 
Onnittelut hyvistä uutisista Lily-Jane! Eiköhän se plussa sieltä vielä pärähdä! :) Itteäkin alkaa jo mietityttää, että onko jotain vialla kun ei tärppää! Mäkin ajattelin ovistestit ottaa käyttöön ens kierroksella jos ei nyt tärppiä näy!

Ja varovaiset onnittelut Memelissalle, täällä pidetään peukkuja, että haamu vahvistuisi! :heart:

Tiikkis tiedän tunteen..itse kun kerroin äidilleni häistä hvyissä ajoin niin totesi vain "positiivisesti", että vielähän te kerkeette erota ennen sitä..ja meilläkin kuitenkin yhteisiä vuosia jo jokunen takana ja esikoinen oli jo syntynyt. No häät kuitenkin vietetty ja kyllähän tuo ihan onnellinen sitten kuitenkin oli meidän puolesta!

ON: Kp 37/32-36 menossa..tänään oli jonkunmoista menkkajuilimista, mutta vielä ei tätiä näy! Saiskin pysyä poissa! :p Tein kyllä aamupissasta sen halpistestin toisen liuskan ja nega edelleen..nyt ei aio testata vähään aikaan vaan oottelen ensin josko menkat alkais! Tulee kyllä taas pisin kierto ikinä! Raivostuttavaa tää piinailu! :headwall:
 
Heipparallaa,

mut sais lisätä tuonne listalle, eli yk 1.
Ootteko te kuulleet tälläsestä Frantsilan Harmonella naisten voimajuoma-ravintolisästä? Uudessa työpaikassa on näitä Frantsilan tuotteita myyynnissä, jtn niihin tulee tutustuttua pikkuhiljaa muun duunin ohessa. Tänään selailin taas sitä tuotekansiota, ja tätä nimenomaista tuotetta. Sen pitäisi tasapainottaa hormonitoimintaa, helpottaa PMS-oireita, valmistaa naisen kehoa raskauteen. No, minähän ostin putelin heti. Sitä suositellaan otettavaksi ovulaatiosta vuotoon, jos haluaa helpotusta PMS:n, ja kuurina 2-4 jos haluaa raskaaksi.
Itellä on kierrot ihan sekasin, 21-45 päivää, ja se PMS on mun riesani. Aattelin nyt ryypätä ekan lusikallisen tänään, ja litkiä tota sen 4 vkoa, ja tuumailla onko olo ollut helpompi, tai olisko peräti käynyt säkä, ja keho olis valmistunut siihen raskauteen. Ei kai se ainakaan pahaa voi tehdä, jossei sit autakaan.

Täällä oli hurjasti hyviä uutisia, onnea kaikille tasapuolisesti!!!
 
Moi. Minut voi myös lisäillä tohon listalle. Yk1 menossa ja viides lapsi olis toiveissa nii ja ikää 32v. Maanantaihin asti pitäis jännittää ennen ku pääsee testailee, kyllä jänskättää.
Plussatuulia vaan kaikille :flower:
 
Hienoa Lily-Jane että hännäkkäät on kunnossa :D Kurjaa jos te lähdette täältä pois mut ymmärrän kyllä et jos porukka raskautuu 1-2 kerran jälkeen ja ite tahkoo kuusta toiseen niin se voi vähä vituttaa suorastaan...

Tääl ei kummempaa häppeninkiä kuin kp5 ja vuodot pikkuhiljaa lusittu. Yritystä vaan kehiin sit...
 
mulle voi lisätä yk 2, oon aivan ulapalla omasta kierrosta ollu ku olen vuotanu 2 viikkoa putkeen tiputusvuotoa, jotka tais olla sitten ne menkat (kummallista ei mitää tuntemuksia,kk-kipuja) raskaustesti näytti maanantaina negaa..

Josko se kierto noista hormonihöyryistä alkas tässä normalisoitua. Voihan se olla että kk kesti kropan palautua renkaan jälkeen, nimittäin tiputtelut loppuivat kuin seinään. Ovistikkuun pärähti plussa eilen ja hyödynnetty on :) Normaalisti tunnistan oviksen limoista ja selkäsärystä, nyt tuntuu painetta oikealla puolella munasarjoissa ihan ettei pupuilukaan tunnu kivalta-->yritäppä sitte uumoilla tuntemuksia siinä :kieh:

Netta23 : "Kun yritin käydä nukkumaan, niin silmät kiinni laittaessa koko huone pyöri, ihankuin olisi ollut humalassa!!" Mulla täysin sama melkein joka ilta mutta olen pistänyt sen helteiden piikkiin, koskaan aiemmin ei moista ole ollu ;)

Paljon plussia kaikille<3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Supuliini:
Oletteko muuten aloittaneet jonkun vitamiinivalmisteen jo yritysvaiheessa?
Minä aloitin multivitan popsimisen päivittäin. Aikaisemminkin olen niitä popsinut, mutta se on ollut säännöllisen epäsäännöllistä. Jotkut ovat kuulemma aloittaneet jo yritysvaiheessa raskaus- ja imetysajan vitamiinien käytön, mutta minulle sanottiin että myös näillä normaaleilla pärjää. Tärkeintä on ettei tuotteessa ole A-vitamiinia.

Raskausaikanakin tarvitaan A-vitamiinia, jopa normaalia hieman enemmän(saantisuositus 800 µg/pv), mutta sitä ei suositella otettavaksi vitamiinilisinä, sillä sitä katsotaan saavan normaalista ruokavaliostakin riittävästi.
 
Mä käytän foolihappoa nimeltä foliren. Sitä mainostettiin vauvalehdessä... Ja joissain maissa lääkäri määrää foolihappoa raskaana oleville ja yrittäville suositellaan sitä myös. Sen pitäis vähentää alkuraskaudessa syntyviä lapseen liittyviä vaurioita... tms. en mä tiiä. Pitäis varmaa googlettaa ni ois viisaampi. Multivita familyä popsin satunnaisesti.

* http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Raskauden-suunnittelu/Foolihappo-ja-raskaus/
 
Hienoja uutisia Lily-Jane. Täällä pidetään kyllä sormet ja varpaatkin pystyssä, että teillä tärppäisi, eikä mitään aukiolotutkimuksia tarvittaisi!! =)

Täällä kanssa syöty jokaisen lapsukaisen kohdalla jo yritys vaiheessa tuota foolihappoa. Ja syömistä olen jatkanut myös odotusaikana. Esikoisen kohdalla suosittelivat sitä neuvolassakin, kun foolihappoahan saa kovasti hedelmistä ja kasviksista, ja itse en allergioiden vuoksi niitä voi oikein syödä.

Karoliina87 Itsekin ajattelin, että tämä pahaolo, huimaus ja ruuan maistumattomuus johtuu varmasti näistä helteistä. Sitä vaan haluaa toivoa, että se johtuisi jostain muusta! :D

Huh tätä hellettä. Ei pätkääkään kiinnostaisi lähteä töihin... Voi luoja siellä sitä kuumaa (ravintolan keittiö..)!! Ja kun on muutenkin huono olo niin saatikka töissä...
Täällä menee kp 25/28-30 ja dpo 9. Hivenen jännitys tiivistyy... Jos maanantai aamuun jaksaisi odottaa ja sitten kun on 28/28-30 ja dpo12 niin testailisi... :D

leppoisaa alkavaa viikonloppua kaikille!!
-netta-
 
NeliApila Noo ehkä en kokonaan minnekään katoa, vaan mietin myös, että voisin kirjoittaa kahteen pinoon, josta toinen olisi enemmän kauemmin yrittäneille. Minne mä teidät voisin jättää ikinä :D Paitsi jos joskus plussaan, eh..

Supuliini Mäkin vedin raskausvitamiinia, joka oli tarkotettu myös yritykseen. Se oli sitä alun innostumista, mutta olisihan se hyvä alkaa vetää uudestaan. Alotankin heti tänään!

Kiitos kaikille tuesta, pakko sanoa, että on jotenkin ihan eri fiilis noiden miesten tulosten jälkeen. Tuli paljon levollisempi olo, sellainen et noh, voihan tässä kestää, mutta ainakaan mitään suurta vikaa ei pitäisi kummassakaan olla. Pitää siis jatkaa tahkomista :LOL: Kauankohan tätä optimismia kestää, ens menkkoihin asti varmaan :D Tänään kp 11 ja ovisnega (odotetusti) testattu. Eilen kyllä laitettiin hännäkkäät matkaan, toi mies on niin ihana ku se oikein uhkuu testosteronia noiden testien jälkeen! Ainoa mikä oli vähän poikkeava siinä sen testissä, oli muodostuneisuus, normaalisti muodostuneita oli 13 %, jolloin ne suosittelee että se olisi 30 %. Kuulemma vanha mittataulukko, ja tosi harvinaista nykypäivänä että kellään olisi. Lääkäri sano, että sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta, koska miehellä on lukumäärällisesti niin paljon simppoja, ja puolet ainakin eteenpäin liikkuvia. Joten 13 % niistä on kuitenkin miljoonia ja miljoonia.. Plus että jos sillä on vaikka kaksi häntää, mutta normaali pää, niin se voi siltikin kiinnittyä, ja kromosonit voi olla kohdallaan. Oon lukenut netistä, että nekin joilla on vaan 5 % normaaleja ja paljon vähemmän uimareita on pystynyt luomusti hedelmöittymään. Onpas hyvä fiilis :heart:
 
Huuh!!Rupee kyllä vähän jänskätään jo,kp 25/27 dpo 13. Jalkoja kyllä jomottelee menkkamaisesti.. :/

Mä olen syöny jo kauan jotain monivitamiinipillereitä ja omega 3 kalaöljykapseleita. Tuntuu,että muka paremmin jakssa töissäkin vitskujen voimalla! :) Äippä antoi tuon kalaöljy-purkin kun siinä on sitä E-vitamiinia,jonka väitetään olevan raskaus-vitamiini.

On kyllä todeela hienoja uutisia Lily. Ihanaa,että olet hyvillä mielin.Toivon totisesti plussaa teille peukut ja varpaat pystyssä!!

Katsellaan ja odotellaan!Sunnuntaina kai tätin (ei)pitäs tulla,jos oviksesta laskee. Noh,pessimisti ei pety,eli eiköhän se täti sieltä vaan kurvaa pihaan.

 
En olekkaan muistanu toivottaa tervetulleeks kesän aikana saapuneeg uudet tyypit...aika monta näyttäis olevan :hug:
Vähän oon pohdiskellu tätä kiertoo kun se on tuntunu aika oudolta...tai oikeestaan siis näitten kiertojen yhdistelmää mut enivei :D
Muissa kierroissa on tullu rintaan kauheita finnejä menkkojen alussa,nyt ei yhtään. Ei myöskään mitään menkka kipuja. Vuoto alko tuhrulla su ja ma tai ti oli kunnon vuoto. Ke pärjäs phs:llä ja eilen sit illal ei enää mitään. Tänään sit aamulla aivastin ja tuntu alamahassa ihme napsahdus.Nyt sit vihloo ja taas alko tulee vuotoo...
Omituista :eek: Tein testin kp26/27 ja tietysti nega. Eipä auta ku katella mitä tapahtuu seuraavaks. Huomen mennää laivalle miehen ja kuopuksen kaa joten ei tartte kauheesti pohtii...eipä :LOL:
 
Paljonko te sitä foolihappoa otatte päivässä? 1 tabletti vai kuinka? Montako µg siinä on?

Tälläisen löysin multivitan sivuilta:

TEHTÄVÄ: Foolihappo osallistuu sikiön kehitykseen, limakalvojen ja luuytimen toimintaan sekä veren muodostukseen

PUUTOSOIREET: anemia, limakalvontulehdukset

LÄHTEET: vihreät vihannekset, maksa, hiiva

SUOMALAINEN RAVITSEMUSSUOSITUS:
naiset 300 µg
raskaana olevat 400 µg
miehet 300 µg
lapset 2-5 v. 80 µg
lapset 6-9 v. 130 µg
 

Yhteistyössä