Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Voi Tipetsu :( :hug:

Täällä iski tänään hetken ISO epäilys...! Apua! Haluanko sittenkään aloittaa kaiken alusta? Kuinka kestäisin raskauden, kun kaikissa edellisissä on ollut omat riskinsä? Kuinka kestän sen synnytyskivun (mitä ihmettä tämmöstäkin mietin: mulla on olleet kaikki synnytykset tosi helppoa ja sietämätöntä kipua vain hyvin pienen hetken ihan lopussa..)? Miten jaksan yöheräilyt ja syöttämiset? Miten jaksaisin sen sosesörsseliajan, sen kun vauva alkaa syömään soseita, ja niitä pitää yrittää saada lapsi syömään monta kertaa päivässä.. ja useimmiten sitä sosetta on keittiössä joka paikassa muualla kuin vauvan suussa? Miten jaksaisin sen ajan, kun taapero alkaa kiipeään joka paikkaan ja tutkii kaikki kaappien ja laatikoitten sisällöt ja syytää ne samalla lattialle? jne, jne :eek: :eek: Olenko jo liian vanha aloittamaan kaiken tämän uudelleen? Tuli ihan paniikki, että mitä jos vauva on jo saanut alkunsa!

Sitten jo hetken päästä oikein hyvä mieli. Voi KYLLÄ! Kyllä minä jaksaisin! Se kaikki huoli, vaiva, kipu ja väsymys on kyllä todellakin tosi pientä kaiken sen ihanan rinnalla, mitä lapsi tuo! Se onni on sanoin kuvaamaton, eikä sitä voi millään mitata, mitä pieni ihminen tullessaan tuo! Olisi niin ihanaa kokea se vielä kerran! Toisaalta on paras alkaa valmistautumaan siihen, että odotus on pitkä. Esikoistakin tehtiin yli vuosi. Toinen sai alkunsa heti, kun lopetin pitkän imetyksen eikä kuukautiset olleet vielä edes ehtineet alkaa. Oli kyllä vauva toiveissakin silloin. Kolmas oli ylläri. Jätin pillerit pois syystä ja toisesta, heti tuli tyhennysvuoto. Ainoastaan yhdesti oltiin ilman ehkäisyä heti sen jälkeen. Ei oltaisi uskottu, että silloin edes voi vielä raskautua. Niin vain silti kävi.

Jotenkin tuntuu, että silloin kun raskautta oikein toivoo ja odottaa, se jostain syystä ei tahdo onnistua. Sitten kun sitä ei ajattele ja mieti, vaan mielen täyttää ihan muut asiat, raskautuminen tulee ehkä jopa yllätyksenä.

Tämmöisiä pohdintoja kp24/28-32, luultavasti dpo4.
 
Hei vaan kaikille ja mukavaa sunnuntaita!

Kamalasti on tapahtunut ja jännääjiä ollut. Isot :hug: tädin yllättämille ja tsempitykset ainakin iitulle (ja oliko niitä plussanneita muitakin, en muista). Peukut myös tällä hetkellä jännääville.

Pikasesti selailin teidän jutut läpi, mutta niitä oli niin paljon etten oikein enää osaa kenellekkään kommentoida mitään...:(

Häämatkalta on tosiaan kotiuduttu ja lemmitty kovasti (kp 9,10,11,13 ja 14) joten eiköhän näillä nyt yritetä tärppiä saada aikaseksi. Yrityiksen puutteesta ei ainakaan voi syyttää:) En kyllä tosta oviksen ajankohdasta tiedä, mutta oletan sen olleen kun aiemmin ollut aina kp 12-14. Tänään vois vielä yrittää varmistella, katotaan mitä tuo miekkonen asiasta miettii. Mukavan seesteinen olo, kun ei tullu tuijotettua noihin ovistikkuihin. Katotaan kuinka seesteinen olo on parin viikon päästä...;)
 
Heippa kaikki!

Eilen alkoi vuoto sitten, eli tänään kp 2/28 ja yk 7. Buu! Sen kunniaksi tyhjennettiin monta pulloa viiniä naamaan :D Huomenna pitäisi aamulla soitella klinikalle ja mennä niihin alkukierron verikokeisiin.

nelli-86 Ihana kuulla, että häämatkalla tuli lemmittyä!! Toivottavasti lemmenloma tekisi tehtävänsä, se olisi romanttista! Mekään ei viime kierrossa tikutettu ovista, mutta tässä kierrossa varmaan, koska mies on ainakin yhden viikonlopun reissussa. Nyt mä tietty stressaan että ovis menis silloin ohi :/ Toivotaan että tyyni olo pysyy!!

Tipetsu :hug:

Lilianne Varmasti normaalia, että nuo asiat mietityttää! Itsellä kun ekaa vasta kuumeillaan niin ei ole mitään tietoa tai edes pelkoa, että millainen rumba tulossa :LOL: Päädyit kuitenkin sellaiseen lopputulokseen, että pikkuinen olisi tervetullut? :)

Nyt hyppään takaisin aurinkoon, ikinä ei tiedä kauan täällä Englannissa helteet kestää!!

:wave:
 
Kommentoin myöhemmin nyt vaan nopee omat jutut :D To oli siis ne kovat "ovis"kivut mut tänään tuli kumminki vähä ruskeeta tuhrua.... Ja menkat alko viimeks 9.5!! Viime su tuli kyl aika runsaasti valkuaismaista limaa vaikka menkat oli juuri loppunu....Oisko voinu olla ovis vaikka oli menkat (kylläki ekat luomut).Sillon täsmäis kiinnittymiseen. :/ ei oo koskaan ollu semmosia vuotoja. Tuskin kuitenkaan kierto on näin lyhyt. :headwall: Kummallista mut ei auta ku odottaa.
 
Tipetsu & Lily-Jane :hug:

ON: Nyt on historiallinen päivä, kiitos Terojen. Ois meinaan dpo 10 ekaa kertaa nyt yrittämisen alotuksen jälkeen, eikä oo tuhrutellu yhtään (vielä ) Alavatsaa juilii ja nippailee, nyt 4. päivää. Tissit on erittäin arat, myös väsyttää ihan törkeästi. Testasin tänään, nega tuli. Saapa nähdä. Huomen alkaa ehkä menkat, jos ei ni testaan aikasintaan tiistaina uusiks. En oikeen tiedä mitä ajatella, toisaalta toivon ja kaipaan, mutta en haluais innostua liikaa turhaan. Pitäs nyt vaan jotenki jaksaa odottaa.
 
Halusinpa vaan tulla nyt kertoo että tulin siihen tulokseen että jättäydyn nyt taustalle.Käyn kuitenkin lukemassa teidän kuulumisia ja myöskin kommentoimassa.Taidan tuonne lapsettomuus-puolelle kuulua paremminkin.. :'(

En jaksa enää uskoa ja toivoa,en ainakaan luomuraskauteen. En jaksa enää pettyä,vaikka alkoi "vasta" yk 6,mutta kyllä nyt pitää jo taas alkaa käsitellä ajatusta lapsettomuudesta. En ole ns. ylikuumeillut vauvaa,eli ei väkisellä olla pupuiltu tms. Vaan annettu tärpätä jos on ollut tärpätäkseen ja ei näköjään ole. Meillä kuitenkin aktiivisesti viihdytään tuolla vällyissä,eli päivittäin tai joka toinen pvä,mutta kummallakaan tyylillä ei ole tärpännyt.

Menen aamulla verikokeisiin ja lääkäri sit tiistaina soittelee.Pyydän,rukoilen että voisiko nyt hoidot aloittaa,on jo kuitenkin 7 vuotta mennyt ja syli on tyhjä :'( Lapsen kaipuu valtava,enkä halua jäädä ilman lasta!! Sekin kun hoitojen onnistumisesta olisi joku tae.Voin silti jäädä lapsettomaksi.En kyllä haluais tuohon uskoo ja kamalalta tuntuu jos joutuu semmosen määrän tunteita läpikäymään ja tottua moiseen ajatukseen.Tai edes hyväksyä se.

Toisaalta tuli jo mieleen,että haluanko oikeasti lasta.Haluanko herätä öisin.Haluanko olla väsynyt 24/7.Haluanko olla hereillä ennen kukonlaulua.Kestänkö vauva-ajan,sitten taapero,sitten napero,sitten murkku-ikä..Oonko tarpeeksi kypsä kantamaan vastuuta pienestä.
Samaan aikaan haaveilen raskausajasta pahoinvointeineen ja kipuineen. Synnytyskin kiinnostaa.Haluan ostaa ihania äitiysvaatteita ja näyttää kaikille että olen raskaana!Haluan ostaa pienokaiselle suloisia tavaroita.Haluan ostaa mieheni kanssa unelmien talon ja sisustaa pienokaisen huoneen..Perustaa unelmieni taloon rakastamani miehen kanssa perheen!Ja äkkiä!


Toivotan teille kaikille parempaa onnea!


-Tipetsu- :wave:
 
Jopa kesti hetken, et luin nää kaikki 21 sivua :eek:

No mutta.. Haluaisin liittyä joukkoonne! Oon siis 24-vuotias ja esikoista kuumeilen. Yasminit jätin pois tossa huhtikuussa ja nyt olis menossa yk 2. Viime kierto oli 29 päivää, mutta en tiedä yhtään, mitä tältä kierrolta odottais. Kuitenkin muutama vuosi noita pillereitä tullut popsittua, niin ei pysty muistamaan, millaiset kierrot oli ihan luomuna.

Nyt ois menossa vasta kp 3 eli ovista täällä kovasti odottelen.
 
Huomenta, tännekkin unohtunut päivittää että on menossa jo yk 15, oon yrittäny hieman pysyä poissa täältä palstalta ja rauhoittua asian sunteen, mutta tänä aamuna tuli taas epätoivo ja täällä sitä taas ollaan. Lähetettä yritin hakea lapsettomuus polille, mut kun sekin tuntuu olevan niin hel....in vaikeaa. Kesä oli tarkoitus ottaa rennosti ja sitten syksyllä sinne polille jos nyt ikinä sitä lähetettä sinne saan... on taas niin epätoivonen olo.
 
Heippa hei!

Olen ollut taustalla nyt useamman kuukauden, mutta nyt tuntuu että pitää tulla hieman avautumaan tänne...

Tänään kp 33/28 eikä menkkoja kuulu. On ollut jo neljäpäivää sellainen pahaolo, aivan kuin oisi jatkuva krapula. kp 30/28 tein plussan iltapäivällä! Kuitenkin jotenkin oli epätodellinen olo, ja päätin melkein heti perään kokeilla uudestaan. Tulos oli negatiivinen :( Sunnuntaina (kp 32/28) sitten testailin taas uudestaan ja taas nega! Kuukautiset on aina ollut säännölliset, ja tämmöistä pahaa oloa ei ole ikinä ennen ollut!

Tiedän, että pitää vain odotella, eipä tässä muu auta, ja testailla sitten taas uudestaan. Toivon kovasti että kuulun vain niihin myöhään plussaaviin!

Onko muilla ollut vastaavaa, että ensin näyttää plussaa (vaikka testaa jo kun menkat ovat myöhässä ) ja sitten negaa?

Tervetuloa uudet ja plussa onnea kaikille!! Tipetsu: taustailu voi tehdä ihan hyvää, mun ainakin oli ihan pakko, olisi muuten pää hajonnut kun liikaa ajatteli tätä kaikkea.

Täällä siis yk 6.
 
Ihan alkuun tooooosi iso :hug: Novelle, Almukka, Emily, Iita, pokemoni, Mömmömmöö ja ainakin Lily-Jane :hug: Epistä!!! Ja sitten Tipetsulle vieläerikois :hug: Tosi paha mieli sun puolesta... Ja jos joku nyt vielä unohtui tässä mainita ja halin tarpeessa on niin sinnekin rutistus, oli liian pitkä jo toi lista, ettei siihen enää haluais yhtään nimeä kirjoittaa.

HelinäKeiju10 ainakin oli plussannut, sinne onnittelut!!

Vaniljainen Hitsin paskatestit! Mäkeen tollaset sudet! Mä en ainakaan osta enää niitä cb plussatestejä enkä Predictor-paskaa, sen verran huonoja kokemuksia lukenut niistä! YÄK! Halit sullekin!

nelli-86 häämatka kuulosti todella hyvältä, nyt on kyllä ainakin yritystä tarpeeksi :p Plussaa toivottelen!!

ON: (kopsaan km-keskustelusta kun meinaa pistää kiireeksi) Vähän on ollut v***tusfiilistä kun tässä kierrossa en tikuttanut ovista kun on osunut aika lailla samaan haarukkaan näköjään. Vaikka meillä se tietysti koti-inssin ajoituksen kannalta olis huisin tärkeetä tietää just tarkalleen se parin päivän haarukka. Mut jotenkin mua ahdisti tässä kierrossa koko tikutusajatus että jätin sen tauolle. Nyt siis tilanne se, että viime viikon maanantaina tehty yks ainoa koti-inssi ja ihan harakoille varmaan meni se yritys ajoituksen suhteen, joten en odota yhtään mitään muuta kuin tätiä tästä tulokseksi. Blaaaaah! Limat kertoi toista kuin lämmöt, joten ei mitään hajua. Olen luottanut tohon lämpöhommaan, koska mulla se on ollut tosi selkeä joka kierrossa. Nyt sitten lämpöjen perusteella ovis olis voinut olla esim vasta perjantaina, että siihen nähden meni ihan metsään. No ei voi mitään, seuraavassa kierrossa luotan ystävääni CB:n digiovistestiin ja sen mukaan sit puuhaillaan.

Valoa naiset harmaaseen päivään!!

*muoks* Vielä piti Napikselle toivotella plussaaaaaaa!
 
..Joo. Kiitos L-J, NA ja muut. Olette oikeassa, pitänee itse panostaa enemmän omaan terveyteen, niin tietää missä mennään. Yksityiselle siis, kunhan nyt suoritettujen kokeiden tulokset tulevat niin tietää edes jotakin. Sain siis myös lähetteen ultraan, koska jotakin huolestuttavaa kai oli meneillään. :(

Ei ihme että on "nippaiullut" edellisissä kierroissa. Myooma mokoma tai joku muu ylimääräinen asia jos on kyydissä. Kunhan ei rupea potkimaan!

kp: 21/26-32
Toivottavasti teillä on parempi tuuri kyytiläisen kanssa!
 
Heippis. Onpa ankee ilma pihalla. Satanu täällä nyt kaks päivää lähes tauotta. Ainaki piha tykkää! Omistajat ei :p

Olis nyt kp 27/24-29 dpo 11. Ei tuhrun tuhrua vielä, eilisestä asti oon rampannu vartin välein pissalla, väsyttää tosi paljon, ja oon ihan hirveen kiukkunen kaikesta, tai sit alan itkee/nauraa jostain omituisesta. Viime yönä tuli joku outo persekramppi. Ihan oikeesti! Heräsin yöllä siihen et hanurin reiän ja häntäluun välissä tuntu tosi kovaa painetta ja kipua, sitte odottelin siinä ja se alko hiljakseen mennä ohi. Noh, negan pissasin tänäänki, en kylläkään aamupissasta. Huomenna sit aamutesti jos ei oo alkanu menkat viel. Harmittaa ku en ees haamua saanu :(
 
Pöh. Tiputtelu alko. En tiedä tuleeko menkat ku nyt ei satu kohtuun vaan vasempaan munasarjaan? Mitä hittoa sekin nyt sit tarkottaa? Jos tää jatkuu viel kunnolla täs pari päivää ni sitte saa päivittää yk 4 :headwall: :'(
 
Liitynpä minäkin nyt tänne muiden raskaudesta haaveilevien joukkoon :) Oma miesystävä kun ei jaksa asiasta touhottaa, eikä oikein voi siskojen/kavereidenkaan kanssa asiasta jutella, kun mahdollisen raskaaksi tulemisen tahtois pitää salassa mahd. pitkään. Täältä uskon löytäväni monen monta samassa tilassa olevaa, ja samanlaista kaltaistani hössöttäjää :)

Olen 27-vuotias, miesystäväni kanssa seurustellut n.10 vuotta. Tämän vuoden huhtikuussa päätettiin, että vauva tulee jos on tullakseen. Mies ennemminkin ottaa asian ihan "rennosti", minä sitten osaltani yritän tarkoituksella ajoittaa noita meidän sänkypuuhia ovisajoille, mutta sen kummemmin en ole oviksia seuraillut. Mulla on vähän epäsäännölliset kierrot, mut semmonen keskimääräinen on 36pvää.

Yk 2 ja nyt meneillään kp 28/36.

Viime kierron aikana, eli ensimmäisen yrityksen jälkeen tais mieli tehdä mulle temput, kun sain kaikenmaailman "raskausoireita" mitä maa päällänsä kantaa. Melkein nämä haamuoireet tuli sitä mukaa, kun niitä netistä luin :) Nyt yritän olla vähän rauhallisempi asian suhteen, vaikka niin kovasti lasta haluaisinkin, ja toki mieskin haluaa.

Tänään mulla alkoi menkkamaiset kivut aamupäivästä ja on kestänyt tähän iltapäivään asti. Ja tosiaan sen verran kovia vihlasuja,et niitä en voinut kyllä vaan kuvitella...
Ja muutama päivä sitten sain ihan hirveen hiivatulehduksen alapäähäni, eikä sekään ollut mitään kuvitelmaa! Mulla on ollut kyl taipumusta hiivaan, mutta en ole kärsinyt siitä pitkään aikaan, paitsi nyt sitten. Luin moneltakin eri palstalta, että hiiva voi olla yksi raskauden ensioire... Mä niiiiin toivon et se olis siitä johtuvaa.....
 
Tipetsu Paljon voimia tuleviin koitoksiin, toivottavasti pääsisitte pian hoitoihin, olette niin kauan odottaneet. Kyllä se ihana oma lapsi kuulemma on kaikkien valvomisien ja itkujen ja kakkavaippojen arvoinen.. Nytkin jos miettii kuinka iso tuki ja rakas oma äiti on mulle, ja minä hänelle. Paljon onnea tulevaan, ethän katoa täältä ihan kokonaan :hug:

NapaKissa No voi kökkö ettei oo vielä tullut plussaa! :/ Mutta, jos jotain positiivista, niin ainakin oot saanut luteaalivaiheen kuntoon! Mullakin tuhrutti viime kierrossa dpo 9 alkaen, mietin oisko jotain häikkää.. Toivotaan että se sun plussa vielä tulisi tässä kierrossa!!! Voi persekramppi sentään :D

Catalia Nooo jos et testannut ovista niin eihän sitä voi tietää :) Mäkin voisin ottaa ton vanhan kunnon digikaverin käyttöön tässä kierrossa. Paitsi että mun mies on matkoilla kp 14-16, just ne parhaimmat päivät!! Plääh! Sulla vielä vaikeampaa kun koti-inseminaatiolla laitat. :)

Tervetuloa Lellustiina ja izzie123!!! Izziellä oli kunnon lukuoperaatio :D

Lumina83 Taustailu varmasti tekee hyvää välillä :) Ihmeellinen tuo plussa-nega-ralli.. Oisko sittenkin varhainen keskenmeno? :(

Jessie82 Nyt hoidat lähetteen sinne lapsettomuuspolille!! Tulee varmasti paljon rauhallisempi fiilis kun pääsee edes verikokeisiin, ihan totta! :hug:

g-l-h Onhan se yksityisellä käyminen kallista, mutta sen arvoista kyllä! Ainakin useimmissa tapauksissa :)

Tulipas paljon päivitettävää! Kertookaahan jos unohtu jotain, en oo maailman täsmällisin tässä touhussa :D Täällä siis kp 3/28 ja kävin otattamassa LIUDAN verikokeita. Lääkäri oli määrännyt kaikki tärkeät hormoonit (FSH, LH, Estrogeeni, Prolaktin), niiden lisäks kilpirauhaskokeet, vihurirokon vasta-aineet, kaikki maailman hepatiitit... huh hei! Toivottavasti kaikki tulee ok:na takaisin! Mitäs muuta, niinkun tossa kirjotin niin mies on tosiaan matkoilla kun mulla on kp 14-16.. sitäkin harmitti. No ei auta muu kuin harrastaa seksiä kp 12 ja 13 ja ehkä jos sen kone lähtee iltapäivällä niin saisin suostuteltua kp 14 aamulla, ja sit kp 16 illalla.. Sit olis aika hyvä :D Jotenkin vaan musta tuntuu, ettei toi kp 14 ja 16 onnistu. Pöh. Pliis ovis ole kp 14-15 niin vois ehtiäkin noi kp 12-13 paneskelut :D

Nyt ruokakauppaan :wave:
 
Lily-Jane : Jep, sitä mä mietin, josko oisi mennyt kesken. Mutta sitten taas tämä JÄRKYTTÄVÄ väsymys (parin tunnin päikkärit alkuillasta) on jotain todella outoa ja järkyttävä kuvotus ja pahaolo... Se on jotenkin erilaista. JA nännipihan alueelle on ilmestynyt valtavia "nystyröitä", mies sanoi että mulla on ihan kuin finnejä rinnoissa!! Haha! Ja luin tämän olevan yksi alkuraskauden oire... Mutta mutta...

No, jos on mennyt kesken, ainakin on hyvä tietää että kaikki toimii... Olen nimittäin useasti miettinyt saadaanko ikinä sitä lasta, vaikka yrittämistä "vasta" 6kk! Mutta siihen aikaan mahtuu niiin paljon tunteita mukaan.

Nyt kuitenkin odottelen ja testailen sitten myöhemmin viikolla uudestaan.

Lellustiina TERVETULOA!

NapaKissa: Toivotaan että plussaat!!

Kaikille plussaonnea!! B)
 
Hui Hai!!

Tein testin kun en jaksanut odottaa!! haalea viiva tuli! Silti taidan testailla vielä aamulla, sen verran haalealta näyttää! Olo on kaiken lisäksi kyllä sellainen etten voi olla mitään muuta kuin raskaana. Jotenkin sen vaan tietää... :) Toivotaan että vahvenisi!!! IIK!
 
Paljon jaksamista Tipetsulle uuteen vaiheeseen. :hug:

Ja isot onnittelut :flower: Lumina83!!!

Täällä käynnissä kp20 eikä mitään oireita mihinkään suuntaan, ellei nyt viikonlopun aikana ilmestyneitä finnejä lasketa. Ihon kunnon kannalta pillerit on kyllä voittamattomat..
 
Kiitos!

Olo on mitä käsittämättömin!!

Hupaisaa tässä on se, että (ja huom tämä on se kliseinen lause) että kun päätimme miehen kanssa alkaa ottaa rennommin (ja sain muuta ajateltavaa---mies kosi) niin HETI tärppäsi!!!! :D

Onnea kaikille, koittakaa vain ottaa rennosti vaikka se onkin vaikeaa! Suurimmalla osalla kyllä tärppää!

Nyt toivon vaan että pysyisi kyydissä! <3
 

Yhteistyössä