Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

mötkis Kiitos paljon. :) Kiva ku pääsee tuttuun paikkaan. Viimeks tuolla lopetin pari vuotta sitte ku sain kokopäivätyön toisesta paikasta. Mut siel on kivat ihmiset, tuttu ja mukava työ, ja nyt riittää ihan osa-aikahommat. Hihi :)
 
Kiva ku napis saat vähä muuta ajateltavaa sit ja ku nyt raskaudut niin aika menee nopeemmin odottaessa :D

Mul on niin kauheet oviskivut että jaiks! Hyvä vaan sillee et tietää millo pitää siementää :p Mies kysy eilen et onks meillä nyt mitään ehkäsyä käytössä? Sanoin et eipä oo niin tietysti mun himokkuus sit johtuu vaan siitostarpeesta :/ Vaikee tapaus ku mikään ei kelpaa...valitti ku mua ei haluttanu ja nyt valittaa ku haluttaa... :LOL: tänään ainakin on pakko. Ajattelin ihan testiks kokeilla suostuuko se siel äitillä ku aiemmin se aina yritti ja mä sanoin et mehän ollaan kylässä et saan sen pois kimpusta. Mut nyt ollaan tärkeellä asialla :D Viime kerralla sillon 7v sitten oltiin ekan oviksen aikana sen kavereilla kylässä jä mähän tietysti oisin halunnu käyttää sen hyväks mut ei,koska mehän ollaan kylässä :headwall: ja sillo otti pattii!
Jaaha,siinähä sitä oli aamun ratoks :kieh: Mukavaa päivää kaikille ja plussa onnea!
 
Voi mömmömmöö :hug: Jospa ensi kierrosta sitten!
Ja tsemit ukkelin vokotteluun kylä-reissulla, Neli-Apila ;)

Mä täällä alan jännittää pikkuhiljaa,huih kp 24/17-28 ja ei menkkaoireita (kuitenkin on kun saan tän kirjotettuu..)! Mua ei vituta,muhun ei koske eikä mua pieretä! :LOL: :ashamed: Ihana olo on!

Just kävin verikokeissa,progesteroni oli vuorossa. Kp 2-5 pitäis muita hormoneita käydä otattamassssa,mutta jospa ei tarviis! Lääkäri soittelee 25.5 ja siihen mennes pitäis olla kaikki verikokeet otettu.

Ärsyttää lähteä töihin illaksi kun on niin ihana ilma!Kaupassa on niin kylmä,et saa olla kalsarit ja pitkähihanen työvaatteiden alla+takki ja hanskat,hrr!
Mutta nyt taidan sitten painua tuonne aurinkoon siks aikaa ennenku töihin pitää lähteä!

Mukavaa päivää kaikille!
 
Ginger-honey-lemon Siis mitä, millainen puoskari tollanen!! Joo valitettavasti usein vasta yksityisellä ne ottaa tosissaan. Mistä päin oot kotoisin? Helsingistä voisin suositella hyvää gyneä.

Mömmömmöö Voi ei :( :hug:

Kiitos kaikille tsempityshaleista :heart: Mutta, testasin negan tänä aamuna. Kaks päivää oon tiputellut (ei edes tuhrua kun niin nestemäistä), ikinä ollut tällaista. Testissä näkyi tänä aamuna jonkin sortin viivanpaikka, mutta haaleampi kuin eilen. Veikkaan siis sitä kemiallista. Oma intuitio piti kyllä paikkansa!! Ainoa mikä nyt vituttaa on se, etten tiedä, missä vaiheessa kiertoa oon. Onko nää menkat, vai mitkä.. Muuten nyt on kp 27. Ei auta ku odotella. Mun piti mennä tässä kierrossa niihin alkukierron verikokeisiin, ne pitää ottaa kp 1-3, mut enhän mä hitto vie tiedä et mitä tapahtuu. Ärsyttää!!! Noh, pidän teidät ajantasalla..
 
Mömmömmöölle :hug:

Neliapinalle
onnea iltapuhteisiin... ;)

Lily-Jane[/b] ikävää tommonen, ku ei tiiä, missä mennään! Toivottavasti se tiputtelu loppus kertakaikkiaan ja oisitkin raskaana.. tai sitten alkas vuoto kunnolla, eikä vaan uhittelis!

Omassa navassa olen nyt sitten melko varma, että se ovis oli kuin olikin vasta 18pv, eli tiistaina. Kuten kirjoitin, tuli illalla tosi öklötys olo. Seuraavan aamuna oli lämpö 36,3, limailut loppu sen siliän tein ja rinnat alko taas aristaan. Nyt eivät ole yhtä arat, kuin viime kierrossa, mutta kuitenkin muistuttavat olemassa olostaan helposti. Tiistaina oli kp20, että aika pitkä kierto on tulollaan.

Mutta ihanaa, kun on tullut kesä ja on lämmintä!
 
Ginger-honey-lemon olipa kyllä kamala lääkäri! Minulat kyllä on aina otettu papa vuosittain mukisematta. Tosin kokemukseni rajoittuvat YTHS:n palveluihin ja nykyään käyn Femedassa, joka on aivan ihana naisten lääkäriasema Helsingin keskustassa. Siellä ultrataankin aina ihan perus vuositarkastuksen yhteydessä. Pitäähän sitä itsekin nähdä mitä konepellin alla on...;)

mömmömmöölle ja Lily-Janelle iso

:hug: :hug: :hug: :hug:
 
Nyt äkkiä noi kakarat nukkumaan et pääsee siementää :kieh: Ekaa kertaa kokeilin sitä kohdunnapukkaa ja se oli alhaalla ja tuntu aukinaiselta B) vaik en kyllä tiedä miltä se tuntuu normaalisti... Mut kai se sit tolta tuntuu oviksen aikaan kun on ollu muutaman päivän kipuja ja tänään ihan hirveet.Nyt ne on vähä lopahtanu joten hommiin pitäis päästä...viimeks sekstattiin maanantaina...ei kovin hyvä tahti kylläkään mut pitäis riittää kumminki :D
Ihanaa ku on näin lämmintä ja huomenna ainaki vielä. Pitää nyt nauttia :flower:
 
NeliApinalla on ollut tutkiskelut meneillään :LOL: No pääsittekö siementämään??

Mä en tiedä edelleenkään, että missä mennään... Dpo 12 siis tänään, ei oo tuhrutellut yhtään, ei edes rankan spinningin jälkeen. Menkat siis ei ole. Ja muutenkin mulla on AINA menkkakipuja ja niitä ei ole. Tissit on kipeenä myös. Pliis alkais jo menkat niin pääsisin uuteen kiertoon!! Onneks luteaalivaihe sentään on pidempi ku viimeks. Tai no mistä sitäkään tietää kun alkoi toi tuhruttelu. Mä en ala!!!
 
Kiitos haleista :hug:

Palasin taas tännekin, oon taas koettanu ottaa vähän etäisyyttä tähän että saisin lisääntymisyrittelyn pois mielestä :D

Oon siis opetellu tätä "matalaa profiilia", jos se vaikka auttais tärppäykseen... :saint:

Ja ovis bongattu tänään, kp13/22. Sinänsä outoa, että näin lyhyessä kierrossa ovis kp13?
 
Kääk,mua alkaa ihan tosissaan jänskättää!Kp 25/17-28 ja ei menkka-oireita,ei tosin niitä toisiakaan.Joskus tulin siihen tulokseen että kun plussattomissa kierroissa tuntuu olevan jos jonkilaisia nipistyksiä ja vihlontaja,niin että jospa plussakierrossa ei sit ole yhtikäs mitään tuntemuksia :) Valkkaria tulee,huimailee ja eilen pitkä viiltävä kipu oikeella puolella. Yritän tässä olla tutkimatta mitään oireita ja työntää mielestäni kaikki mahdolliset menkkoja enteilevät,eli koskeeko jalkoihin,ei. Koskeeko alamahaa,ei.Vatuttaako,ei.Onko ilmavaivoja,on,mutta söin eilen jädee (?!). Onko tissit turvoksissa ja kipeet,on arat,mutta ei ehkä niin turvoksissa kuin esim. toissapvänä.Onko menkka-finnejä,on,mutta tulee myös suklaasta jota söin eilen. Kattokaa nyt mua,hulluko olen?Kyllä olen! :D
Ovistelin äitienpvänä ja siemennettiin ekana aamulla ja vikana illalla sinä päivänä,että on ainakin taas yritetty. Tuli tuossa mieleen,että äipällä tuli mieleen yksi asia joka voisi ehkä vaikuttaa jotenkin tähän raskautumisen vaikeuteen,eli hänellä todettiin anti-e immunisaatio,kun minua odotti.Eli vasta-aineita veressä.Mulle ois pitäny vaihtaa veret synnyttyäni,mutta ennen laskettuaikaa vasta-aineet hävisivät. Jospa mulla on ne vasta-aineet edelleen kuvioissa ja hylkii simoja tämä kroppa? Varsinkin kun lääkäri totesi ettei mitään näkyvää estettä pitäis raskaudelle olla ja endokin ehkä vain hidastaa,muttei estä raskautta. Mene ja tiedä. Pitää kysyä tuosta anti-e:stä kunhan lääkäri soittelee ensi viikolla.
Jännää on,täytyy sanoa ja varmaan su pitää testata jos ei täti tule.Huih,nyt jo pe! :)

No mutta plussatuulia kaikille!! :hug:
 
Tipetsulle ja muille jännääjille plussatuulia (määki haluun vähän).

ON: Kp 24, dpo 8. Ei ainakaan VIELÄ oo tuhrutellu, toisin ku edellisissä kierroissa. Negan sain tänään testistä mut oon kärsimätön ÄMMÄ. Maanantaina sit joko alkaa tai ei ala. Ja tosiaan en saanu millään illalla unta, ku muistelin et kaks edellistä kiertoo, tuhruttelu alkanu dpo 8 ja siitä rysähtäny menkat päälle. Nyt tylppää alavattakipuu oikeella alavattassa, kestäny muutaman päivän, nyt vähän laantumassa. Tissit edelleen todella raskaat ja kipeät ja kaks edellistä päivää oon voinu tosi pahoin, eilen jouduin laittaa pahoinvointirannekkeetki ku en pystyny olemaan. Mut toisaalta voi olla terojen sivuvaikutuksia. Nyt kaipaisin kovasti sormia, varpaita ja muita ulokkeita ristiin että olis napannu tällä kertaa..
 
Tipetsu Täällä jännätään mukana!!!

NapaKissa Hyvä että vuodot ovat pysyneet poissa!!! Mulla on sulle kaikki varpaat ja ulokkeet ristissä!! :) Nyt vaan kun malttaisit olla testaamatta ;)

Täällä ei edelleenkään mitään. Tuhrut loppunut, menkkoja ei näy. Noh, vasta dpo 13. Hassua kun mulla toi luteaalivaihe ei yleensä näin pitkä oo. Ilon aiheita tässä rämpimisessä, heh. Mulla on tän vauvakuumeen kanssa ihmeellinen suvantovaihe, alusta asti mennyt tälleen aalloissa. Ekat pari kiertoa olin tosi rauhallinen, sit iski paniikki ja suru, jota kesti viime kiertoon asti, ja nyt oon jotenkin aika iisisti. Ei edes itkettänyt kun sain negan, ei oikeastaan tuntunut paljon missään, vähän harmittanut vaan. Mä oon jotenkin asennoitunut, että kun syys-lokakuussa tulee vuosi yritystä täyteen, niin en aikaile vaan meen suoraan tiedustelemaan jostain kevyistä hoidoista. Mulla on sellainen fiilis, että kun tietää, että syksyllä saa apua, niin voi tästä kesästä nauttiakin. Mussa ei oo mitään vikaa, miksi en voisi olla raskaana. Parin kuukauden päästä vois tutkia ton miehen simpatkin. Ihan hyvä fiilis, kyllä mä uskon, että viimeistään jouluun mennessä odotan vauvaa. Toivottavasti. :heart:
 
Lily-Janella ihana asenne! Olipa kiva lukea tuo sun kirjotus. Ja voi kun saisi omankin mielen noin rauhalliseksi.

Kuitenkin on vaan niin vaikea olla ajattelematta lähes joka päivä tätä vauva-asiaa. Ja miten sitä raskautumista voisi edistää. Luin just jostain yhden ketjun linkin kautta, että esim. menthol ja piparminttu kannattais kokonaan laittaa kiellettyjen aineiden listalle, jos haluaa raskaaksi. Ja mä syön koko ajan menthol-pastilleja!!! Sellasia xylitol-pastilleja siis, että hampaat pysyy kunnossa. Millä mä nyt ne osaan lopettaa. Siis jopa hammastahna pitäisi kai mielummin vaihtaa esim. elmexiin, jossa ei ole mentholia. No, tämä nyt oli vaan yksi jonkun homeopaatin tai vastaavan neuvo, eihän näistä voi varma olla. Mutta täytyy nyt vaikka kokeilla jättää ne pastillit ainakin vähemmälle tai yrittää etsiä joku muu merkki, jossa ei olis mentholia. Se siis voi aiheuttaa elimistöön happamuutta, joka sitten vaikeuttaa raskaaksi tulemista.

Mutta voi, kyllä munkin täytyy ainakin jouluun mennessä olla jo raskaana. Äkkiäkös se kesä ja syksy tässä menee. Me voidaan ruveta kyselemään hoitoapuja marras/joulukuussa, koska lopetin imetyksen kokonaan viime marraskuussa. Toivottavasti ei tarttis ollenkaan mitään apuja. Mutta on tämä vaan niin kamalan vaikeaa aikaa tämä yritys, kun ei meinaa tärpätä. Ovista odotellessa.

Aurinkoista viikonloppua!
 
Tipetsu et sää mikkää hullu oo, mie teen ihan samalla lailla. kuvittelen kaikenlaisia oireita jotka järki sitte lyttää maanrakoseen :LOL:
oon niit oireita kuunnellu ja kattellu jo lokakuusta asti :'( ja kuvittelua ollu kaikki
pistin isot rattaat pyörimään ja ny ootellaan kutsua tutkimuksiin...

kp 22/25
 
Voi Tipetsu! Nyt plussaa kehiin! :heart: '

ON: Plääh, tylsää, kp 18/? Aina ennen ollut se 28 kun olen ollut ilman pilleireitä, minulla oli ainakin ennen hyvin säntilliset kuukautiset, mutta mistä tuota tietää. Tuntuu tylsältä vaan odotella seuraavan kierron alkua kun en sitten sitä ovulaatiotakaan bongannut testeistä huolimatta.
 
tombatar sullakin olis sit kierto lopuillaan. Jännittääkö?

Mä oikeen eilen varmistelin tos siemennyksen ja kävin suoraan nukkumaan nousematta ollenkaan ylös :D Oli ainaki jollain simolla aikaa lähtee oikeeseen suuntaan.Tartee varmaan käydä tänään miehen kanssa vähän "saunomassa" äiskällä.

Lily-Jane joo tost tutkiskelusta :ashamed: pakkohan se oli näin 32v,3 lasta synnyttäneenä kokeilla mitä sielt oikeen löytyy :D Joku siel oli mut tosiaan vaikee sanoo ku ei tiiä milt se pitäis tuntuu...Pitää varmaan kokeilla myöhemmin uudestaan niin huomaa jos se muuttuu.Ihan siis mielenkiinnosta vaa :LOL:

Kivaa ja positiivista viikonloppua ihan kaikille :wave: Kun mä su iltana käyn lukee täällä niin paree olla kasa hyviä uutisia. :heart:
 
NeliApina on pannut tuulemaan! Loistavaa!

Tuosta tutkiskelusta minun pitikin kysyä jo aiemmin, kun en ole sitä itse koskaan tehnyt, että minkälaisia merkkejä sieltä kohdunsuulta voi löytää? Eli siisn minkä pitäisi tarkoittaa mitäkin?
 
Kiitti tsempeistä jne. mutta tuhruttaa,perkele!! :headwall: Tissiä vihloo jne. Mutta ei kai se auta kun taas ottaa väistämätön vastaan.Ostin rättejä ja tulppia töistä.. :( Että näin TAAS! Ärsyttää kun eilen valkkaria tuli runsain mitoin ja ihan valkeeta ja nyt se sit on jo ruskeen puhuvaa.PASKA KROPPA!! No,soittapaahan lekuri sit ens ti ja verikokeisiin pitäis syöksyä maanantaina.Ja alkas nyt sitten ne menkat kunnolla viimestään huomenna,kun verikokeet pitäis ottaa kp 2-5... Plääh,kyllä vituttaa ihan suoraan sanottuna. Ostin kaks lonkeroo ja kolmas on kaapissa valmiina,,,kalsarikännit!

Lily-Jane sä saat plussan ihan satavarmasti! :hug:
 
Onnea NapaKissa työpaikasta! Ginger-lemon-honeyllä on kyllä ollut tosi kettumainen lääkäri, ihan pistää vihaksi tommoset!

mömmömmöölle, Lily-Janelle, Novellelle ja Tipetsulle oikein iso :hug:

NeliApinalle oikein kivaa ja puuhakasta viikonloppua ;)

Oon tässä vähän hiljaisena ollut kun on ollut henkisesti aika rankka viikko. Miehen ukki kuoli tiistaina ja eilen kuoli äitini paras ystävä. :'( Lisäksi on ollun kaikenlaista puuhaa, tänäänkin on taloyhtiön pihatalkoot ja ensi viikon alun olenkin työmatkalla. Käyn kyllä lueskelemassa mitä täällä tapahtuu, mutten välttämättä ehdi kommentoida.

Nyt kaikki nauttimaan viimeisestä aurinkoisesta ja lämpimästä päivästä vähään aikaan! :hug:
 
pokemoni Onpas ollut rankka viikko :( Otan osaa läheisten poismenoon. :hug:

Tipetsu Ihan hirveet menkkakivut alkoi aamulla, että tuskinpa plussaa tulee! Sinnekin pahoittelut, kunpa ne menkat nyt pysyis poissa!

Jep, eli aamulla alko ihan järkyttävät kivut. Otin buranaa, ja kivut meni pois mut vuoto ei vielä oo alkanut :headwall: Koska ne kivut aina helpottaa kun se "paine" purkautuu. Anyway, ulkona on aivan upea ilma joten en jaksa murehtia, nyt ulos nauttimaan auringosta!! Kyllä se vuoto kävellessä alkaa.

Pus pus kaikille!
 

Yhteistyössä