**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Ku pääsinki eile sanomasta että lievät on oireet :( tämä päivä sit ollu uha hirvee.. Maha on olly plussasta asti sekasin,nyt ab kuuri sormen tulehdukse takia joka varmaa sekottaa mahaa lisää.. Olo on juurikin se kohta alkaa vattatauti mitä tuolla edellä kuvailtii.. Huh!

Musta noita uä ja neukku aikoja ei kannata listailla? Jokaine käy kuitenki kertoo kuulumiset täällä :)
 
Onnea jälleen uusille ja voimia epävarmuudessa eläville.

Täällä ollaan jatkettu saikkua flunssan kourissa. Eilen särki pääkin aivan järkyttävästi, eikä ne panadolit mitään auta. Tänään on ollut parempi olo. Johtuu ehkä siitä, että nukuin klo 22.50-12.30! Aivan käsittämätöntä. Kuvotustakin on välillä, mutta pahinta on tällä hetkellä alaselän kivut. En tiedä johtuvatko raskaudesta kun on kuitenkin vaivannut jo monta viikkoa mutta vaikeuttaa kyllä elämää. En saa edes sukkia kunnolla jalkaan kun ei pysty kumartumaan! Ajattelin käydä työterkalla huomenna hakemassa saikkulapun niin jos samalla kysyisin selästä. Jos sieltä saisi lähetteen hierojalle niin pääsisi halvemmalla kuin jos menee kokonaan omasta pussista. Että semmosta valivalia tänne. ;)

Oireet on aika samanlaiset kuin viime raskaudessa. Iho ei ole mennyt ihan niin huonoon kuntoon ja itkuherkkyyttä (lue vesiputouksena vollaamista) ei ole ollut samalla lailla. Tuntuu ihanalta olla raskaana :) On jotenkin niin spesiaaliolo.

Torstaina ultra. Jännittää aika paljon. Eikä sillain hyvällä tavalla vaan enemmän sellaisella pelolla. Onneksi se on pian käyty ja voi hetken hengähtää jos hyviä uutisia saadaan.

Lisäys: Sopii ainakin mulle ettei ultra- ja neuvola-aikoja listailla.
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa! :)

Onnea kaikille, jotka ovat saaneet hyviä ultrakuulumisia. Itse odottelen vielä ensi viikkoon, jolloin meillä on varhaisultra ja tuolloin viikkoja menkkojen mukaan 7.

Oireita ei edelleenkään juurikaan ole. Tissit tuntuvat täyteläisemmiltä, mutta muuten normi meno. :) Väsymystäkään ei ole... hyvin on energiaa käydä töissä, touhuta 1,5v esikoisen kanssa ja treenatakin. Toivottavasti elo jatkuu samaan tyyliin raskauden edetessä. ;)
 
Mä en enää kertakaikkiaan pysty salaamaan raskauttani. Esimies arvasi missä mennään (oli kyllä oikeasti iloinen mun puolesta ja onnitteli kovasti) ja tänään työkaveri kävi vaivihkaa kysymässä, että olenko raskaana.

Tänään laitoin suosiolla töihin golleget (opettajana olen, joten ei oo niin vimpan päälle, jos ei oo aina tiptop. :p ). Olikin huomattavasti helpompi olla eikä mahaan ruvennut koskemaan, kuten aiemmin. Kävinkin sitten tänään ostamassa ihan ekat äitiyshousut ja paidan (oli niin kiva paita...) , jotta on töissä helpompi.

Liikuntaa on pakko rajoittaa. Kävin tänään treeneissä testailemassa mitä pystyn tekemään. Aiemmin en siis ole treeneihin selvinnyt, kun väsyttänyt kauheesti ja maha ollut kipeä. Nopeat liikkeet tuntui huonolta (maha heiluu) ja kiertoliikkeet sattuu. Täytynee tyytyä huutelemaan ohjeita muille (eli vain vetää treenejä niin kauan kuin pystyy). Huomenna ajattelin kokeilla pilatesta. Uimassa vois kans käydä, sillä siitä tykkään eikä se tuntunut viime viikolla pahalta.

Nemelia ja Pirpana 6+5
 
Nää on kyllä ihmeellisiä nämä omat ajatuskulut. Toisaalta on tosi iloinen, muttei oikein uskalla iloita, koska mitä jos..Välillä nippailut ja juilimiset pelottaa ja sitten pelottaa, jos niitä ei tulekaan. Ole nyt siinä sitten. Varmaan se erityisesti jännittää, kun tää on eka raskaus, eikä oikein tiedä, että miltä minkäkin pitäis tuntua.
Oon huomannut, et etenkin iltaisin vatsa on turvonnut ja nippailuja tuntuu enemmän, aamut on ihan suht normaaleja. Rinnat on kyllä aamusta iltaan arat. Väsymys ei ole onneksi vielä kunnolla iskenyt.
Viikkoja 4+3
 
Huomenta, hieman päätä eilen jomotteli, mutta tänään taas aamulla tuntui normaalilta, tissit on kyllä niin kipeet ettei ilman rintsikoita meinaa enää pärjätä. :) Väsymys on kyllä aivan järkyttävää, eilenkin nukuin sohvalla kun lapset katsoi lastenohjelmia.. Ja ennen iltavuoroa on pakko ottaa unet että jaksaa koko illan.

Huomenna taas poksuu :) Sanna-M rv 5+6
 
6+6 menossa ja tänään aivan yllättäen järkky paha olo! Heräsin yöllä kolmen aikaan siihen et päätä särki, paleli ja ihan outo olo. Otin lääkettä, söin hedelmän ja onneksi nukahdin uudestaan. Aamulla heräsin seiskalta ja päätä särki edelleen ja hirveän huono olo. Väkisin oon syöny jotain mutta olo on vielä todella sairas ja väsynyt. Pitäisi jaksaa ensi yöksi töihin valvomaan, mitäköhän siitäkin tulee..

Viikon päästä vasta ultra, ärsyttää kun en varannu sitä jo tälle viikolle, ei malttaisi odottaa.
 
Minulla kyllä mahassa kovastikin nippailee. Eilen tein sellaisen sivutaivutusliikkeen niin johan vihlaisi mahasta. Kai se on ihan normaalia? Rinnat on arat ja niitä vihloo ajoittain. Turvotusta on mahassa kovasti. Mies ihmetteli että miten se nyt voi olla jo tuollainen :D

Jepu ja toukka 4+6
 
Jepu85: Meilläkin mies ihmittelee iltaisin kuinka vatsani voi olla niin iso. Etenkin iltapalan/ päivällisen syötyä maha on valtava. Onneksi mulla on töissä sellaiset työvaatteet, mitkä ainakin toistaiseksi antavat anteeksi pienen turvotuksen. :D
 
Ultra-aika lähestyy...pahoinvointi ei ole vielä ainakaan yltynyt, hetkittäin olo on ihan ok. Vatsassa on päivittäin pieniä tuntemuksia.

Nyt menossa 6+5, kohtahan se voi jopa poksahtaa rv 7. Saas nähdä jos ultrassa on hyviä uutisia, miten pitkään niiden avulla uskaltaa olla vähemmällä huolella...:)
 
Täälläkin kamala toi turvotus illalla.Esikoinen 4, 5v kysyi eeilen saunassa, koska se vauva tulee tuolta mahasta ja paijas mun mahaa :D Aamusin onneksi ei oo mitään, illalla turvottanut nyt pari päivää.
Meil on ens viikolla 3 v neuvola niin samalla meinasin itelleni neuvolan varata.

Kaverilla on synttärit parin viikon päästä. En tiiä mitä keksin syyksi että mene sinne. Mä oon jo miettiny että jos vaan ultraab pääsis ennen joulukorttien lähettämistä niin vois siihen laittaa lapsukaisista kuvan ja ultra kuvan ;)

Ulkona on niin kamala tuuli että me taidetaan nyt siivota :D

Sydänx3 4+3
 
Yök, mä niin en jaksais enää tätä. Kaikki mitä mä syön maistuu pahalle koska tiiän että oksennan ne ulos hetkessä. Haaveilen vaan et voisin syödä ja pysyis sisällä, siis ihan kaikkea: chilipataa, hesen kanahampurilaista, sushia, jauhelihakeittoa -- tää on ihan tajutonta. Sitten on hyvin todennäköistä että mun jenkkireissu jää väliin, 49 päivää ja pitäis olla matkustuskunnossa. No toki mitä tahansa voi tapahtua mut mä oon epäuskoinen että tulis joku "ihmeparantuminen". Onneks on kunnon vakuutus, niin saa rahat takaisin.

Me ollaan kerrottu aika pitkälle kaikille kavereille jo. Vanhemmille ei. Se jätetään varmaan joulun tienoille. Eikä olla sanottu tulevalle isosiskolle mitään. Kovasti toinen kyllä silmät suurina kattelee vierestä kun äiti vaan oksentaa. Oon toki sanonut että ei ole huolta, ja että ei tartu. Mut en sit tiiä mitä tommonen kuusivuotias mielessään miettii. Ehkä pitäis jossain vaiheessa tytöllekin kertoa.

Pikaiset taas täältä, nyt on mentävä, yök.

Lettu ja Kornelius 8+0
 
Sydänäänet kuultu kotidopplerilla, hienosti pamppaili pikkuisen sydän :heart: Olo on erittäin
helpottunut ja onnellinen :)

Voimia epätietoisuuteen jonnamo :hug: Toivotaan että neuvolatädin epäilykset osoittautuvat vääriksi.

cherrrye ja hippu 8+1
 
Täällä ok olo, vähän väsyttää, mutta oon saanu kotihommia tehtyä kiitettävästi :) Edelleen todella huojentunut olo siitä ultrasta ja viime yön sain nukuttuakin, kun ei huolet valvottanu. Toki kaks kertaa piti käydä vessassa, mut heti tuli uudestaan uni.

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville! Tsemppiä ja peukkuja myös niille, joilla on huolia! <3

_Miikku_ ja U-U 7+2
 
Paha olo hellitti aamupäivän aikana ja sen jälkeen on ollu ihan voittajaolo vaikkakin väsynyt. Soitin neuvolaan ja eka neuvolakäynti rv 9+ sekä verikokeet rv10 ja UÄ rv 12. Paljon jännittäviä ja pelottavia asioita edessä.
 
Meistä ei tullutkaan kesäkuisia. Raskaus meni kesken viikonloppuna. Torstaina ihmettelin oireetonta oloa, perjantaina tuli ruskeaa tuhrua, lauantaina tuli jo kirkasta verta ja vuoto runsastui sunnuntaina sekä mahasäryt oli aika kovat. Maanantai aamuna se lumpsahti pihalle. Lääkärissä kävin ja se teki vain sisätutkimuksen ja totesi että kesken on mennyt, epäili tuulimuna raskautta. Nyt sitten odotellaan jälkivuodon loppumista. Nyt vaan peukut pystyyn että ei menisi kovin pitkä aika kun sais taas plussatestin tehdä :)
Kaikille ihanaa odotusta ja superhyviä tarrasukkia! :)
 
Voih Jonnamolle peukut pystyssä että neuvolassa ovat väärässä :)

Tänään ekaa kertaa lähdin töistä pois kun etoo niin paljon. Aivan mahdottoman noloa töissä kun koko ajan yökkäilee :( saas nähdä meneekö loppuviikko kotona.
Meillä eka neuvola eilen ja mieskin oli ihanan innoissaan ja oma neuvolantäti oli todella mukava. Hirveä kasa kaikennäköistä vihkosta ja lappua. Me myöskin seulontaan osallistutaan ja verinäyte pitäisi 11.11 käydä antamassa. Ensimmäinen ultra vielä varaamatta ja päätettiin kuitenkin odottaa sinne vkolle 12 :) toivottavasti aika menisi super nopeasti :D
Oireista vielä, tissit eivät enään niin arat, mikä vähän ihmetytti mutta kai se kuuluukin helpottua? Viime viikolla olivat kuin sementillä täytetyt joten parempi mulle näin ;)
Masun nippailu vähentynyt myös mutta vielä juilii joten kai siellä jotain tapahtuu? :D
Tää nuhaisuus vois kyllä painua hiiteen kun jo neljä vkoa kestänyt!! Murrr.. Yölläkin heräilee aivastelemaan ja räkää riittää..

Ei tänne muuta :) vieläkin tosin välillä iskee epäusko että näinköhän ollaan raskaana ja tänään apteekissa meinasin testin ostaa :D

Nannenen ja pieni 7+3
 
Heippa joskohan uskaltaisi tänne liittyä?
Plussasin viime viikolla, ultra on 7.11 ja edellinen raskaus olikin kohdun ulkoinen.. oli aika iso show.. ja hormonit kertoi raskauden silloin olevan viikolla 8. puuuh..jännitetään nyt. Myös keskenmenon kokeneena tää alkujännitys on siis aivan kamalaa. Mutta jos nyt tärppäisi..? Toivotaan ainakin

24.6./ havajipaita / 28 / 2. / TYKS
 
Osanotot Maarii! Pidetään todellakin peukut pystyssä että tärppää heti uudelleen ja pysyy mukana loppuun saakka. <3 Tsemppiä kovasti!

Täällä ollut toistaiseksi huonovointisin päivä. En pystynyt vielä töihinkään menemään kun flunssaoireiden päälle iski tosi huono olo. Palelee, väsyttää, päätä särkee ja oksettaa. Yök. Onneksi esikoinen oli kuin pieni enkeli koko illan niin meni ihan kohtalaisesti huonosta voinnista huolimatta. Huomenna on pakko mennä töihin. Mitenköhän siitä selviän. Pakko, en todellakaan halua siellä vielä raskautta paljastaa, vaikka huonekaverille kyllä paljastun heti.
 

Yhteistyössä