**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Voimia sinulle Maarii <3

Täällä kärsitään älyttömästä iltaturvotuksesta. Mieskin kysyi: "Miten sun maha voi olla tollanen?" :D Uni ei meinaa tulla, kun nenä on ihan tukossa... mut kai se on vaan pötkötettävä vaik väkisin, että jaksaa touhuta huomenna esikoisen kanssa. :)
 
Huomenta kaikille.. Onko täällä muita joilla vielä ei mitään oireita? mun ainoat oireet on arat rinnat ja ne oli arat keskenmenoraskauden ja kohdun ulkoisenkin kohdalla. Kauhea huoli.. ja jännitys. marraskuun 7. se ultra, mutta siihen vielä kaksi viikkoa :(
 
Voimia Maarii!! :hug:

Mulla oli eilen se kontrolli ultra ja kyllähän siellä pikku syke näkyi, viikkoja sen mukaan nyt 6+3/4!! :)
Putosi kyllä iso kivi harteilta..

Oireet täällä pahenee, rinnat tosi kipeät, etova olo ei oo enää lievää etomista, toisina päivinä ei uskalla sohvalta nousta.. Väsyttää kamalasti ja tää turvotus on jotain aivan järkyttävää :D
 
Joo, kyllä sen 50 maksais siitä että saa mielenrauhan, mutta täällä ei mun tietääkseni oo mitään edullisempia vaihtoehtoja vaan olis mentävä mehiläiseen ja se ilmeisesti maksaa sitten jo yli 100€.

Eka neuvolakäynti oli, nyt on myös np-ultra varattuna 25.11. eli kuukausi olisi odoteltavaa ennen kuin saa mitään varmuutta, että onko tuolla oikeasti elämää... Tuollainen kotidoppleri vois kyllä olla aika kiva, kun neuvolassa eivät kuulemma halua etsiä sydänääniä ennen ultraa. Viimeksi mulla kyllä oli istukka edessä, jos nytkin, niin sitten voi ilmeisesti olla aika vaikea niitä ääniä saada kuuluviin.

Oireet minimissä edelleen, toisaalta helppoa ja mukavaa. Väsyttää kyllä iltaisin ja nyt on alkaneet rinnat kipeytyä ja vähän kasvaa.
 
Turun alueella varhaisultrat on ihan hirmu kalliita ellei saa omasta neuvolasta maksusitoumusta.. Mehiläinen 200e - kelakorvaukset jotka on ilmeisesti vain muutaman kympin. Terveystalo näytti olevan 240e... mutta lääkäri keskus Medisonar pyytä "vain" 120e.. vähän ehkä kirpaisevia nuo hinnat... mutta tosin, Medisonar suositteli ainakin sitä maksusitoumuksen pyytämistä neuvolasta..

Mulla oireet entisellään, rinnat on niin kipeet että tekis öisinkin mieli nukkua rintsikoilla. Pahaa oloa on ajoittain, ensimmäinen hajusta tullut yökkäys kyllä on ollu :D ihan kamala. Väsymys mulla on pahin, joka päivä tekis mieli nukkua päiväunet, ja jos nukkuu niin helposti menee 2h päikkäreissä. Nii ja mahan turvotus on ihan hirmunen, en ole varma että ollaanko edes oikeilla viikoilla eli 6+4 kun tuntuu että oltais jo viikolla 10-12... onko kellään muulla samanlaista oloa että olis vatta nii turvonnu että olis pidemmät viikot?
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamisia Maarii <3

Kotidoppleri on kyllä mahtava keksintö, vaikka sen kanssa oltavakin vähän
varauksellinen. Ääniä kun ei välttämättä saakaan kuuluviin, vaikka kaikki olisikin hyvin
pienellä. Siis jos yrittää kuunnella kovin aikaisilla viikoilla. Esikon aikana en edes omistanut
doppleria, hankin sen vasta toisen lapsen odotuksen alkuaikoina. Ja sainkin äänet kuuluviin
rv:lla 8+5 :) Että tämä vähän yllätti, kun äänet kuuluvatkin tällä kertaa vieläkin aiemmin.
Mieskin kuunteli hipun sydänääniä illalla :heart:

cherrrye ja hippu 8+2
 
Mulle iski flunssa viime viikonloppuna mutta positiivista on se että turvotus, mahakivut ja melkeimpä muutkin raskausoireet on hävinny. Rinnat kumminki arkana, mutta siihen on jo tottunut. Toivottavasti yökötys ei tulis takas. Tälleen ois just kiva odotella :)
 
Hei! Vieläköhän ketjuun saisi liittyä mukaan? Täällä olisi pari päivää sitten plussannut onnensa kukkuroilla oleva 38 vuotias jo kolmen lapsen (19v, 14v ja 10v) mamma :) Erosin viitisen vuotta sitten lasten isästä ja nyt pari vuotta takaperin ystävien järjestämien sokkotreffien kautta löysin elämäni miehen :heart: Nyt vauva haaveilua ollut ilmassa ja yksien menkkojen jälkeen raskaaksi. Alkutaipaleella ollaan, viikkoja vasta 5+0 ja jänskätellään pysyykö pikkuinen menossa mukana. Raskausoireina hirmu palelua ja lämmön nousua, päänsärkyä, alamasun kipuilua ja hirveä turvotus masussa..ihan kuin oisin jo paljon pidemmällä :) eli pian saa jo lähteä housukaupoille :) Elikkä, jos saanen liittyä ketjuun niin näillä tiedoilla: 26.6/nellineiti75/38/4/vks
 
  • Tykkää
Reactions: Miinu84 ja .nenna.
Pahoittelut Maarii :hug: Saman kokeneena voin "suositella" tuota Keskenmenon jälkeen kuumeilevien palstaa, sieltä saa hienoa vertaistukea. Tsemppiä toipumiseen!

Täälläkään ei juuri oireita ole (ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa pahemmin). Väsyttää, naama kukkii ja joinakin päivinä vihloo ja kourii vatsaa enempi, välillä ei juuri ollenkaan. Tissit on vähän kipeät, mutta vähemmän kuin esikoisesta. Ja nyt on ehkä alkanut vähän se vessassa ravaaminen..

Eltsu 4+6
 
Tervetuloa mukaan nellineiti75 ! :)

Täälläpäin turvotus lisääntyy vaan. Enää ei turvota vain iltaisin vaan myös heti aamulla ylös noustessa. Onneksi legginsseillä sekä korkeavyötäröisillä farkuilla saa vatsan vielä toistaiseksi piiloon! Illalla tilasin ensimmäiset äitiyshousut, mitkä oon suunnitellut ottavani työkäyttöön... työhousut kun ei varmaan enää kauaa mene kiinni. :LOL:
 
Heipsan,

minäkin liittyisin matkaan. :) Ikää 24v ja kolmas raskaus mulle. 2 tyttöä 12/08 ja 6/10 löytyypi täältä. Synnytyssairaala on Lpks. Laskettuaika on 23.6 ja viikkoja nyt 5+2.

Etova vellova olo aalloittain, ei oikeen uskalla mitään syödä ja seki mitä suusta alas menee saa olon ihan kammottavaksi. :/ Oksentanu en nyt kuitenkaan ole.. Tissitki on niin kipeät että yöllä jopa herään välillä kun vatsallaa yleensä nukun..
Muuten tämä alkuraskaus tuntuu jotenki ihan hassulta :D En oikeen usko vielä että raskaana tässä ollaan vaikka kaksi testiä teinki. Ensimmäinen neuvola on 11.11 ja ultra menee jonnekki sinne joulukuulle :)

Mutta matkassa ollaan siis!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miinu84
Mä en oo saanu kauheesti aikaseks kirjotella.Olo on ollu jotenki outo ja väsyny. Syy selvis tänään. Vaikka kaks viikkoa sitte nähtiin ultrassa syke, ei itunen ollutkaan selvinnyt matkassa :'(
Eilen alkoi pieni vuoto ja kivut ja tänään aamulla lorahti kunnolla. Pääsin onneks heti lääkäriin ja sieltä lähetteellä sairaalaan ultraan. Siellä näkyi, että kehittyminen oli loppunu jo pian sen ekan ultran jälkeen...
Huomenna hakemaan pillerit ja rh-pistos :'(

Toivotan muille onnea matkaan ja rauhaisaa odotusta!
Me päästään toivottavasti yrittämään pian uudestaan ja sehän onkin ihan mukavaa ;)

Minut saa poistaa listoilta
-iduton Cinderella
 
Pahoittelut cinderella ja maarii :'( tuo on juuri se mitä meistä jokainen pelkää ja se on niin musertavaa kun siihen tilanteeseen joutuu. Voimia kovasti!
Mulla on tänää jotenki tympeäästi repiny oikealta nivusesta, alkoi kun nukuin huonossa asennossa.
Cherrye sun masu sentäs on kauniin tasaisesti turvokas. Mulla on sellanen jalkapallo tuossa navan kohdalla. Huppareilla tms saa onneks piiloon.
Taas mielessä elelee pelko siitä ettei masus oo ketään, voi kun sen voisi tietää ja nähdä jo!
 
Cinderella85 Voimia! :heart:
Keskenmenon kokeneena tiedän kuinka surullista tuo on. Ihan hurjasti tsemppiä.
Mä käväisin tänään viisurinpoistossa :|
Nyt istun täällä tuppo suussa ja mietin mitä mä voin ennen ultraa tehdä , että sais tämän epävarmuuden loppuun.. juuri keskenmenoa ja kohdunulkoista pelkään. Viimeksi mulla oli tosiaan rv 8 ja kohdunulkoinen oli. Ei kovin mukavaa.. arvet jäänee mahalle loppuelämäksi leikkauksesta muistuttaan. Mut josko nyt tärppäisi.. Sain jo muutamalta ystävältä kuulla että he raskaana ( viikoilla 14-16) hiljasti kateellisena mietin nuita viikkoja.. :D heh kun vaan jo haluisi kovin että onnistuisi <3 Ihanaa iltaa kaikille..
 
Heips vain kaikille!

Ajattelin liittyä mukaan porukkaan, jos sopii. Tein viime viikolla positiivisen testin. Laskettuaika olisi 6.6. Lapseni ovat syntyneet 08/08, 09/09, 05/11 ja 07/12. Lapset sairastuivat kuitenkin heti enterorokkoon x4 ja sairastuin juuri eilen itsekin. Toivon kuitenkin parasta. Edellinen raskaus meni kesken 07/13 ja pelko tämänkin puolesta on nyt kova.

Innukka ja pikkuinen
 
Heips!

En olekaan hetkeen kirjoitetellut, iphoneni kaatuu ainakun koitan sillä kirjoittaa, ja konetta en ole jaksanut avata :D

Huono olo kesti vain viikon verran ja nyt enää satunnaista ällötystä, neuvolaan soitin kun pelkäsin ettei kaikki ole hyvin ja sainkin huomiseksi ultra ajan, jolloin 8+0. Tosin kolme yötä sitten heräsin yöllä siihen että oli huono olo ja piti käydä oksentamassa, ja syöminen yleensä on aika hankalaa, kun mitään ei tee mieli, ja sitten jos tekee jotakin, niin sitä ei tietenkään ole saatavilla heti.. :D

Jännitän huomista hulluna! Tänään ollut kipeitä kramppeja alavatsassa, ripuloinkin.. Nythän ois normaalisti menkkojen alkamisaika, joten oisko sitä? onko muilla ollu tällästä? Jännittää aivan järkyttävästi, että mitä jos ei olekaan huomenna kaikki hyvin ultrassa, kun olot hellitti ja kivut tulivat..tissit tosin ovat vielä öisin kipeät, ja muutenkin, mutta eivät super kipeät kuitenkaan.

Sori tästä omanapaisuudesta, olen hirmu pahoillani kaikkien niiden puolesta, kellä pikkuisen matka keskeytyi, olen varma ettei kukaan kuka ei ole ollut raskaana voi käsittää sitä pelkoa ja surua mitä alkuraskaus voi mukanaan tuoda :'(

Jaksamista ja tarrasukkia kaikille!

7+6:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä