**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Ihanaa, lisää kesäkuisia :) :heart:

Lyde, onneksi kuumeen syy selvisi, pikaista paranemista ja toivottavasti pääsette pian Suomeen ja pienellä kaikki hyvin :hug:

Mistäs kaikesta on taas keskusteltu?

Peloista: miulla on ihan kaksjakonen olo kun välillä pelot on tosi kovat enkä usko minkään elävän kohdussa, sit tulee masennus ja itku ja kaikki on paskaa. Sit kuitenkin kohta mietin ens kesää ja vaunuja ja nimiä jne. Ei uskalla iloita täysillä koko ajan, mut välillä kuitenkin. Kuultiin viikko sitten, että kaverilla oli keväällä tuulimunaraskaus, se pelottaa. Kaikista oireista huolimatta siellä ei ois koskaan mitään elävää ollukaa :(
Viime viikolla pari lähes oireetonta päivää sai pelkäämään hirveesti, että nyt se tulee ulos.. Viikonloppuna oli kunnon etomista ja kipuiluja mahassa, selkeesti huomaa jos touhuaa enemmän niin oireitakin on enemmän. Ei tuu repäsykipuja sohvalla makaamisesta :LOL:

Seksi tuntuu paremmalta kun ennen (molempien mielestä) mutta silti mitään hirveitä himoja ei oo. Miehellä himoja on ollu paljon enemmän, ja miut on kyllä helppo suostutella, himot on vähän semmosia uinuvia että ne pitää herättää :D Huomaa kylläkin että jotai ei voi tehä kun tuntuu kohdussa jännältä.

Jeniita, kun limakalvot on herkemmät ja ohuemmat niin kyllä se rasitus voi aiheuttaa vuotoa. Ja kofeiini kun vielä kiihdyttää verenkiertoa ja kroppaa muutenkin niin ei oikeestaan oo mikään ihme jos vuotaa :/ Kuulemma raskauden aikana voi vuotaa herkemmin myös jos istukka on kovin lähellä kohdunsuuta..

Mukavaa viikonalkua kaikille! :)
 
Moikka!
Tänne ei kummempaa kuulu. Välillä vatsassa kovasti kipuilua ja sitten saattaa olla ihan oireetonta. Jotenkin vielä epäuskoinen olo että onko tuolla mitään. Sen takia en ole hirveästi edes pelännyt mitään. Yritän ottaa rennosti mutta toki tämä vielä puhalluttaa että musta on tulossa äiti joskus 9kk päästä.. Viikon päästä tästä ollaan lähdössä miehen kanssa ulkomaille. Ei tosin kanariata kauemmaksi mutta toisaalta turvallinen kohde näin raskaana. Toivottavasti sulla Lyde saadaat hoidettua tuo kuume lääkitysellä pois eikä pikkuiselle tule siitä haittaa!
Huonoa oloa/väsymystä ei ole vielä ollut mitä täällä monet valittavat. Sen olen huomannut että nukun paljon katkonaisemmin kuin aikaisemmin.. tämä oli yksi oire ennen plussasta josta tunsin että nyt on kehossa jotain eri tavalla. Mutta jospa tämä tästä :) Mukavaa viikkoa kaikille! (vaikka tuo ilma onkin mitä on... )
Jepu ja toukka 5+5
 
Kampanisu: Kai ne neuvolasta jokusen päivän antaa. Mä olen käynyt yksityisellä duunipaikan puolesta ja tänään alkaa kolmas viikko saikkua. Tsemppiä!

Ei jeesus. En ole vissiin viikkoon avannut läppäriä. Tiedättekö kun jotkut ihmiset tekevät listoja siitä missä ovat sekstailleet? Mä voisin alkaa pitää listaa siitä minne oon oksentanut extempore. Viime viikolla esim. lapsen päiväkodin piha, ruokakaupan heviosasto, rapun hissi, raitiovaunu. Tavallaan pitäis varmaan nolottaa, mutta minkäs teet.

Ei toivoakaan että voisin lukea nää kaikki seitsemän sivua tekstiä mitä tullut mun viime päivityksen jälkeen, mutta tervetuloa uusille ja osanotot surun kohdanneille.

Lettu ja Kornelius 8+5
 
Varhaisultra takana, ja kaikki hyvin. Itkuun purskahdin kun näin ruudulta, että kohdussa sykki sydän. Viikkoja nyt takana 6+3, ja laskettuaika 20.6
Perjantaina eka neuvola, ja sit kai tää alkaa tuntua todelta :)

Halusin myös liittyä face ryhmään, mutta en löytänyt ohjeita.

Minnah&pätkis 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä illaan kans edelleen,ei ole vaan taas kerennyt kirjottelemaan..

Pahoitteluni niille jotka ikävän uutisen kohdanneet :(

(.) maha on turvoksissa ympäri vuorokauden,tissit äly kipeät,paha olo yllättää iha yht äkkiä :( väsymys on ja pysyy :/ tänään tuli kirje sairaalastakin ja perjantaina olis varhaisuä ja pistosten aloitus sitten jos kaikki on hyvin.. kovasti jännättää jo :p

peikko ja masukki 6+2
 
Ultra takana, siellä köllötteli pieni katkaravun näköinen otus, jonka sydän jumputti tasaiseen tahtiin. Kaikki näytti ihan hyvältä, itseä jäi vaan isosti vaivaamaan se, että pieni vastasi viikkoja 6+6, kun menossa on 7+3. Eli neljän päivän heitto koossa.

Nyt tietty mietin ettei se kasva kunnolla, huoh
 
Moiks!

Letulle kyllä hirveesti voimia,en tajua miten kestät..tai no tajuan,kun ei oo muuta vaihtoehtoa,mutta tsemppiä silti:hug:

Odottava 73 Onnea ultrauutisista ja en kyllä huolestuisi nyt ollenkaa tuosta neljän päivän heitosta.Se on kumminki VAAAN neljä päivää=)

Ja siis muillekkin varhaisultrassa käyneille onnittelut!!!Ihana kun tulee hyviä uutisia!! ja uusia kesäkuisia masun kasvattajiakin oli ilmestynyt,onnea plussasta!!:flower:

Mä oon kyllä myös päättänyt iloita ja nauttia tästä raskaudesta alusta asti. vaikka tällä hetkellä se nauttiminen on ...noo..öö.. vaikeeta. kaikki ruuat mitä syön ajattelen et, onks ne kiva oksentaa:xSiis aamulla piti käydä neljä eri kertaa ykäämäs.EI KIVA! ja vasta iltapäivästä voi ajatella jotai ruokaa,aamupäivät menee lähinnä jogurtilla.Et jos jotain meidän jääkaapista löytyy nii jogurttia:LOL: Vähän meinaa olla paukut vähis töiden suhteen,mutta vielä porskutetaan!

Eilen poksui viikotki jo 7:OJustiinhan se oli neljä...

Miinu ja hipsu 7+1:heart:
 
Odottava73, älä ole yhtään huolissas! :) Mulle sanottiin tällä kertaa varhaisultrassa, että koko voi heittää neljällä päivällä suuntaan tai toiseen, kun kyse on millimetreistä ja alkio vasta niin pieni. Omien laskujeni ja ovulaation mukaan mulla olis pitänyt olla 7+2, alkio oli 6+5. Edellisessä raskaudessa oli kanssa niin, että varhaisultrassa oli ihan liian vähän päiviä ja vähän säikähdin, ei siis viikolla heittänyt mutta sen verran että maalailin jo piruja seinille, muistaakseni joku 4-5 päivää. Niskapoimuun mennessä kaveri oli kuitenkin ottanut kasvua kiinni ja mennyt ohikin, eli kun menkkojen ja ovulaation mukaan olis ollut 11+6, varhaisultran mukaan ehkä 11+1, oli kokoa jo 12+2, eli kasvanut aika hyvin.

Täällä on aivan järjetön väsymys iskenyt. Vaikea sanoa mikä johtuu raskaudesta ja mikä flunssasta tai pimeydestä, mutta ei vaan pysy hereillä. Meinasin töissä nukahtaa koneelle ja kokoukseen. Nyt kello on vasta puoli kahdeksan illalla, mutta mietin ihan vakavissani että menen jo nukkumaan. Jaksaiskohan sitä nukkua aamuun asti. Oon alkanut heräilemään aamuyöstä ja sitten en saa enää unta, toivottavasti tämä vaihe menis pian ohi! Ei ole kiva kukkua neljän aikaan hereillä ja sitten nukahtaa just ennen kuutta ja ehtii nukkua ehkä 30min ennen kuin on pakko nousta.
 
Mulla myös esikoinen vastasi ar-ultrassa muistaakseni 4 pv pienempää ja sitten nt-ultrassa hyppäsi taas viikon eteenpäin :) Tuossa vaiheessa ihan pienetkin mittaheitot vaikuttaa niin paljon siihen kokoarvioon, että yleensä lääkärit ei edes halua ar-ultran perusteella muuttaa la:ta vaan nt-ultra on siihen se kaikista tarkin.
Sydämen syke pienentää riskejä jo tosi paljon :)

Täällä suht oireetonta, mahaa kourii ja tissit on kipeät mutta ei kauheasti muuta. Ehkä kuitenkin enemmän oireita mitä edellisessä keskenmenneessä oli? Vaikka eihän ne oireet tai oireettomuus mitään tarkoita..

Eltsu 5+3
 
Mulla tullut parina päivänä oranssia tuhrua, ja tänään ruskeaa tuhrua... Tietenkin pelottaa että kaikki ei ole kunnossa mutta kun kirkasta verta ei ole tullut niin en vielä stressaa.. Mulla torstaina on alkuraskauden ultra klo 13.00, hiukan jännittää että mikä on lopputulos :)

Sanna-M rv 6+4
 
Mulla nämä vuodot kiusaa.. Tänään taas holahti punasta verta pönttöön kera parin hyytymän.. Ja taas ollaan pelko perseessä! Edellisen kerranhan tämmönen sattu ennen ultraa rv 6+ ja ultrassa oli kaikki ok! Ehkä mä soitan huom. kuitenkin neuvolaan.. Kipuja ei oo ja vuotokin tuntuu tyrehtyneen onneksi!
 
Tervetuloa kaikille uusille. :)

Täällä nautitaan.. ( tai lähinnä hermoillaan) oireettomasta olosta. Tissit on edelleen kipeet mutta muita oireita ei ole.. Mutta kuten sanottu ei ne oireet/oireettomuus mitään takaa. :) Huomenna ois sitten 7+0 ja se varhaisultra, kääk!! Pelottaa, jännittää, ahdistaa..

_Miikku_ toivotaan että ihan harmitonta vuotoa :hug: Itse vuotelin esikoisesta aika montakin kertaa tommosia kerta hulauksia ja kaikki meni hyvin! :)

bumbis & pipana 6+6
 
Tsemppiä vuodon kanssa kärvistelijöille! Onneksi tosiaan kuulee paljon tarinoita,että kaikki ollut silti ok. Tosin itse olisin ihan paniikissa, kun edellinen päättyi siihen keskenmenoon :/

Ootteko muuten olleet erityisen kiukkuisia nyt? Mä oon ku persiille ammuttu karhu koko ajan..muistelen kyllä että olin myös viime raskauden alussa..

Eltsu 5+3
 
Mie sain viime yönä dopplerilla sydänäänet kuulumaan <3 Pitkään etin ihan tosta häpyluun reunasta, mutta ylläri oli kova kun kuulukin äänet vähän ylempää :O Ilmeisesti kohtu ottanu kasvuspurtin :D

Täällä kans yks kiukkupussi :/ Äksyiltyä tulee turhankin helposti, ärsytyskynnys on aivan maissa :/

Menhit ja Itiö 8+5
 
  • Tykkää
Reactions: eltsu81
Heippa! Kävin eilen yksityisellä varhaisultrassa tarkistamassa onko sielä mitään elämää. Viikkoja eilen siis 7+0. Mutta, UÄllä löytyy vain sikiöpussi ja ruskuaispussi mutta ei sikiötä näy tai se on korkeintaan 1,2mm pitkä, jossa ei sykettä. Toivoa elätteli lääkäri että se voi olla paljon nuorempi raskaus. Taustatietoa että 15.10 kävin verikokeessa, mistä otettiin raskaustesti, joka oli negatiivinen. Menkat tuolloin viikon ja päivän myöhässä. Perjantaina 18.10 tein sitten kotona r-testin ja se olikin positiivinen. Eli onko mulla toivoa että tässä ollaan vielä raskaana. Varattiin ensi viikon maanantaille uusi aika ultraan. Missään vaiheessa ei oo tullu verta. Raskausoireita on, rinnat arat ja alavatsaa on "nippaillu" eli ihanku menkat alkais mut ei. Piinaava viikko siis tiedossa :'( siirtäkää jos tuli väärään paikkaan. Laskujen mukaan LA olisi ollut 15.6.
 
marika90: Voimia sinulle! Pidetään peukut pystyssä, että seuraavassa ultrassa näkyy kaiken olevan hyvin. :hug:

(.) Meidän varhaisultra aikaistui yhdellä päivällä, eli pääsemme katsomaan tilanteen jo ylihuomenna! Oireita on, mutta vielä en osaa täysillä iloita raskaudesta... haluan saada varmuuden. Piinaavat kaksi päivää tiedossa ennen varhaisultraa! : /
 
Marika90:lle voimia, toivotaan, että pikkuinen olisi kyydissä! :hug:

Kiukkuilusta, kyllä mielialat vaihtelee.. Ja varsinkin se miesraukka saa sitten aina sen kokea. Kaikki ihan pienet asiat ärsyttää siinä tällä hetkellä ja sekin ärsyttää että sen pitäisi ymmärtää paremmin ilman, että siitä täytyy erikseen sanoa.. :D

Ja nälkä on.. kokoajan!! :popcorn:

8+6, jokohan sitä kaivaisi myös dopplerin esille. =)
 
FLV
Moi, pitkästä aikaa täällä! Olen ollut niin väsynyt, etten ole jaksanut käydä täällä edes lukemassa.

marika90 voimia! Toivoahan on niin kauan kuin lääkäri ei muuta totea. :hug:

Maanu Täälläkin kiukuttaa. Ollaan miehen kanssa pidetty pari päivää mykkäkoulua, kun taidetaan molemmat ärsyttää toista. :D Mutta eiköhän tää taas tästä.

Massu alkaa olla iltaisin sen näköinen, että paksuna ollaan. :LOL: Turvotustahan se taitaa enimmäkseen olla, mutta on tuota kumpua silti kiva välillä silitellä. :heart:

Nyt syömään!

FLV 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Maanu
Heippa, liittyisin mielelläni joukkoonne.

Plussatestin tein viikonloppuna iloiseksi yllätykseksi. Minipillereiden syönnin lopetin elokuussa joten pari kuukautta plussaukseen meni vain. Tarkkaa laskettua aikaa en osaa sano kun tosiaan yhdet kuukautiset kerkesi tulla pillereiden lopetuksen jälkeen, joten kierreon pituudesta ei ole tietoa. Mutta varhaisultrassa se varmasti varmistuu, mutta nyt elän 28pvän kierron mukaan eli LA 29.6.

Toista siis aletaan odotella täällä, esikois poikamme on 1v 3kk tällä hetkellä joten vilinää täällä riittää.

Yritän tässä lueskella ketjua ja päästä perille teidän jutusteluihin

LA 29.6 Piukke/28/ 2.lapsi/PHKS

Piukke RV 5+2
 

Yhteistyössä