**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

Oon herännyt nyt ainakin kahtena yönä "levottomiin jalkoihin". Aivan kamalaa! Nää yöheräilyt on muutenkin mulle uutta. Yleensä unen saaminen voi kestää.. No kai tuo yöheräily on normaalia. Mutta vois minun puolesta alkaa vasta sitten kun lapsi on jo syntynyt.. :D .. jos sittenkään...

Jepu + toukka 5+6
 
Täällä varailtu varhaisultra 5.11. Eli saadaan tovi odotella ja jännäillä onko kyydissä ketään.

marika90 Epätietoisuus on olotiloista kauhein, jaksamisia, toivotaan että seuraavassa ultrassa kaikki on niinkuin pitää. :)
 
Marika90, voi olla että sulla raskaus ei oo vielä niin pitkällä, kun oot plussanki saanu vasta 18.10. Mulla kans menkkojen mukaan la ois 15.6. mutta siirtyy luultavasti n. 20.6. ku ovis oli myöhässä. Silti plussasin jo 8.10. Eli mulla viikkoja nyt 6+4 (-7+2) ja kun sä oot plussannu 10 päivää myöhemmin ko mää, nii blondin logiikalla sulla ois jotain vähän päälle 5 vko nyt, ja sillon ultrassa ei piäkkää näkyä vielä paljo mittään. :)
Sekava sepostus, mutta yritin vaan kertoa että toivoa on! <3
Mää meen klo 16 varhaisultraan ja sit tiiän enemmän. :)
 
  • Tykkää
Reactions: marika90
Kiitos kaikille tuesta. :flower:

Emotar sä et tiedäkään kuinka paljon toi "lohdutti" mua :heart: ja nimenomaan blondin logiikalla tässä mennään, koska plussan sain 11 päivää siitä kun menkkojen olis pitäny alkaa. En tiiä miten aikasin noi plussat tulee ees näkyviin?
 
Viimeksi muokattu:
Tänään sit alkaa raskausviikko nro 7. Kuvottava olo huipentui viikonloppuna jatkuvaan oksenteluun, mikään ei pysyny sisällä kahteen päivään ja jouduin sitten hakemaan saikkua. Eilen jo iloitsin, että jes, nyt helppas, mutta tänään alkoi uudelleen, nyt oon saanu muutaman mandariinin ja muroja pysymään sisällä. Meinas aamulla itku tulla, en kyllä yhtään tule nauttimaan tästä raskaudesta jos olo jatkuu tällaisena. Mitään ei jaksa tehdä ja tämä tympii raakasti. Helpottaa hiukan kun saa täällä valittaa... :)

Eka neuvola on tuossa marraskuun puolessa välissä ja ultraavat samalla.

Pitäisi kai olla ilo ylimmillään ja hirveän onnellinen, mutta valitettavasti en koe nyt olevani onnellinen. Ehkä ne ilon ja onnen fiilikset tulevat sitten myöhemmin... I hope.

Toivotaan parempia hetkiä! Eiköhän tämä tästä! :)
 
Vilpukka luonnollisesti olo ei ole iloinen ja onnellinen kun on pahaolo ja väsyttää.
Eikä se että on raskaana tarkoita sitä että jatkuvastin on euforinen ja onnellinen olo.. tuskinpa kellään on niin.

Itse kauhulla odottelen että milloin se pahoinvointi alkaa. Toivottavasti ei ensi viikolla kun kauan odotettu yhteinen ulkomaanmatkamme mieheni kanssa koittaa.
 
Onpas tänne tullut viestejä sitten ekan käyntini. Kyllä vertaistuki vaan on äärettömän tärkeää.

Tässä se elämä on mennyt ihan vaan selvityessä etovan olon ja väsymyksen kanssa. Illalla ei jaksa edes konetta avata, nukkumaan olen mennyt jo puoli kymmeneltä. Tekisi mieli vaan nukkua kaiket illat ettei olisi niin huono olo. Mutta toki tuolle rakkaalle esikoiselle täytyy vaan jaksaa antaa aikaa.

Onko teistä kukaan testannyt Sea Band- pahoinvointiranneketta? Tilasin sellaisen nyt Suomesta kun täältä ei saanut. Saattaapa olla, että 20 euroa menee ihan hukkaan, mutta tässä tilanteessa kaikki kivet on vaan käännettävä. Kerron sitten kuinka kävi.
Jännää, että mulla on aamulla kaikkein parhain olo ja sitten ennen lounasta se kuvotus alkaa ja kestää koko päivän.

Mullakin on vatsa turvonnut ja täytyisi varmaan mennä jo äippähousukaupoille. Ja kyllä musta tuntuu jo, että maha on kasvanutkin eikä se ole vaan turvotusta. Jännää kun ekassa raskaudessa vatsa tuli näkyviin vasta viikolla 19-20. Mutta kait se vaan on niin, että paikat antaa helpommin periksi kun ovat kerran repsahtaneet.:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
tänään 8+4 :)

Eilen säikäytin itseni kun anoppilassa oli ruokana maksaa ja minä hirveässä nälässä sit ajattelin että kai nyt vähän voi syödä sitä. Syödessä kuitenkin googletin kännykällä ja kauhistuin kun luin että jo yhdestä isosta määrästä voi tulla vaurioita sikiölle ja keskenmeno. Syöminen loppu siihen ja hetken päästä olin ensimmäistä kertaa elämässäni työntämässä vessassa sormia kurkkuun. Tästälähin katson tarkkaan mitä suuhuni laitan! En ymmärrä miten olin niin tyhmä...kyllä pelotti

Kahden viikon päästä jo toinen neuvola.
 
Marika, tsemppiä odotteluun, eiköhän siellä ens kerralla jo vauveli näy. Jo plussatestin ajankohta puhuu sen puolesta että liian aikasin ultrattiin.
Mä olen miettinyt mitäköhän Jonnamolle kuuluu kun viimeksi sanoi että epäillään kohdunulkoista. Toiv. kaikki hyvin hänellä.Sitä minäki niin pelkään et ultrassa ei näy vauvaa. Ja se ultra on huomenna! Aivan valtavasti pelottaa! Toivon että huoleni ja pelkoni osoittautuvat turhiksi.
 
Heippa kaikille!

Ja tsempit niille joilla huono olo vie voimat, täällä myös kaikki ruoka etoo, pikkuporkkanat menee, ja sipsit, ja suklaa, mutta toki nuo myös närästävät.. Oikeaa ruokaa olen laittanut raskauden aikana 2 kertaa ja toinen niistä oli italianpata pussista, keittiössä en viihdy, koska kaikki hajut siellä oksettaa. Oksentanut en ole vasta kuin kaksi kertaa mutta ällötys on jälleen jokapäiväistä. Ja mukaan on astunut myös järjetön väsymys, ja tulipa ennen yövuoroa todistettua että tällä väsymyksellä tosiaan voi nukkua päivän, ensin yön 22-9 ja sitten 13-18, ja olla edelleen yövuorossa väsynyt :D

Rinnat edelleen kipeät, ja lisäksi vatsa ollut nyt 5 päivää kipeä, vihloo ja on menkkamaista huilintaa. Ummetusta on ollut koko raskauden ajan, vatsa toimii vasta kun on ihan pakko.. Finnejä naama täynnä, ja rintaan ja selkään tullut myös, on siis kaikkea muuta kuin hehkeä olo.

Mutta näillä mennään, ja kyllähän ämän vielä kestää, ei saisi valittaa kun toisilla oksennus lentää yötäpäivää, voimia lettupe*kele !!

Taniira 8+3 :heart:
 
marika90 mulla on ollut kierrot sekaisin ja plussasin myös 18.10, sillon mulla kp 38. Oon laskenut nyt sen mukaan, että ovis siitä pari viikkoa aiemmin ja nyt olis siis 5+4 :) Toki voi vähän pidemmälläkin olla, mutta ton mukaan ajattelin mennä ar-ultraan 7+0.

Ar-ultrassa myös pienenpienet mittaheitot vaikuttaa hirveästi viikkojen määritykseen, ja mitä varhaisempi viikko sen vaikeampi tietty mitata :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa uusi keskustelija. Laitoin jo facebook-ryhmään pyynnön. :) Toivottavasti onnistui... Eli:
Nooputin/28/2./14.6./SatKs

Enemmän kirjoittelen faceen, mutta ehkä tännekin eksyn toisinaan. Ennestään löytyy 4v tytön tyllerö ja raskauduin uudelleen heti kun kuparikierukka otettiin pois. Ekasta tärppäsi myös heti. Nyt vain ollut kauheita keskenmenopelkoja vaikka ei ole mitään syytä :/. 4. päivä olisi eka ulta, jännittää... Pitkään pohdittiin yritetäänkö ollenkaan toista, mutta kyllä ne mammavaistot vei voiton. :) Tämän hetkisistä tuntemuksista; Olo parempi kuin ensimmäisessä raskaudessa. Alussa väsytti, kuvotti, palelsi, masensi... Nyt tulee enää satunnaisia yökkärefleksejä. (esim. eilen krapulaista miestä pussatessa :D) Töissä oli aluksi toooodella raskasta nyt tilanne normalisoitunut, on siis satunnaisesti fyysinen työ. Sopimus tosin loppuu vuodenvaihteessa joten se siitä. Onneksi...
 

Yhteistyössä